تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس تجربه ای بسیار ارزشمند است که می تواند آینده شما را به صورت کلی تغییر دهد. سوئیس مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین المللی است که برنامه های تحصیلی باکیفیت بالا، فرصت های تحقیقاتی عالی و محیطی چند فرهنگی را به دانشجویان ارائه می دهد.

سوئیس دارای سیستم مراقبت های بهداشتی بسیار باکیفیتی است که با بسیاری از موسسات و شرکت های موفق در سطح بین المللی همکاری دارد. همچنین دسترسی به فناوری و تجهیزات پیشرفته در سیستم بهداشت و درمانی سوئیس آسان می باشد. 

هر فرد می تواند با انتخاب سوئیس از فرصت های آموزشی این سیستم پیشرفته استفاده کند و پس از آن در این سیستم مشغول به کار شود. توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد این کشور را از طریق تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به دست آورید.

کشور سوئیس دارای استانداردهای زندگی بالا و محیطی طبیعی زیبایی است و همچنین اقتصادی پایدار دارد. بدین جهت افراد می توانند با انتخاب تحصیل پزشکی در سوئیس، در کشوری پیشرفته تحصیلات خود را انجام دهند و از مزایای زندگی در کشوری توسعه یافته لذت ببرند. 

همچنین با توجه به اینکه اقتصاد سوئیس بسیار قوی است و این کشور نرخ بیکاری پایینی دارد شما می توانید پس از تحصیلات نیز در مدت زمان کوتاه شغل مورد نظرتان را پیدا کنید. برای آشنایی با شرایط و قوانین کاری در این کشور مطالعه مقاله جذاب کار در سوئیس را از دست ندهید.  

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

دوره های پیش پزشکی در سوئیس

سوئیس به دلیل توجه بالای خود به آموزش بخش مراقبت های بهداشتی،‌ در سطح جهانی بسیار شناخته شده و بسیاری از دانشگاه های برتر در زمینه های پزشکی و دندانپزشکی را در خود جای داده است. پذیرش در دانشگاه های سوئیس اغلب بسیار رقابتی و محدود می باشد؛ لذا دانشجویان بین المللی باید دانش و مهارت های خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور گسترش دهند.

یکی از بهترین راه ها برای افزایش دانش خود شرکت در دوره های آمادگی قبل از دانشگاه می باشد. این دوره ها موضوعات علوم پایه که برای ورود به دانشگاه پزشکی ضروری است را مورد بررسی قرار می دهد. از مهم ترین این دروس می توان به زیست شناسی، شیمی، فیزیک و بیوشیمی اشاره کرد.

دوره های پیش پزشکی در سوئیس در برخی از دانشگاه ها یا موسسات خصوصی و دولتی این کشور ارائه می شوند. اما پذیرش دانشکده های پزشکی در سوئیس را تضمین نمی کنند و تنها به متقاضیان کمک می کنند که دانش و مهارت های خود را در زمینه های مربوط به علوم افزایش دهند.

از طرفی متقاضیان می تواند با شرکت در دوره پیش پزشکی در سوئیس مهارت های بالینی پایه مانند گرفتن شرح حال، معاینه فیزیکی، ارتباط، اخلاق و حرفه ای را افزایش دهند و مهارت های زبانی مانند زبان های آلمانی و فرانسوی خود را بهبود بخشند. زبان تحصیل دوره پریمدیکال سوئیس انگلیسی است و طول دوره نیز با توجه به موسسه از شش ماه تا دو سال متغییر می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر می خواهید بدون آزمون و با هر دیپلمی که دارید پزشکی بخوانید با مشاوران رجبی در تماس باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی سوئیس

چنانچه قصد تحصیل پزشکی در سوئیس را دارید باید ابتدا گواهی پایان دوره متوسطه را از کالج یا دانشگاهی معتبر به دست آورده و این مدرک باید حتما توسط ETH زوریخ به رسمیت شناخته شود. همچنین باید مدرک زبان معتبری به دست آورد و افرادی که شهروند کشور سوئیس نیستند باید وضعیت اقامت این کشور را داشته باشند یا در آزمون ورودی رشته های پزشکی سوئیس از خود عملکرد بسیار خوبی نشان دهند.

یکی از آزمون هایی که امروزه در اکثر دانشگاه های این کشور برای تحصیل پزشکی در سوئیس معتبر است آزمون استعدادیابی برای مطالعات پزشکی یا  EMSمی باشد. آزمون استعدادیابی سوئیس آزمونی استاندارد است که استعداد و دانش متقاضیان را برای ورود به رشته پزشکی ارزیابی می کند. این آزمون به زبان های آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی انجام شده و شامل دو بخش شناختی و موقعیتی می باشد.

بخش شناختی آزمون EMS مهارت های استدلال منطقی، استدلال فضایی، حافظه و تمرکز را آزمایش کرده در حالی که بخش موقعیتی مهارت های همدلی، ارتباط، کار گروهی و مدیریت استرس را مورد ارزیابی قرار می دهد. این آزمون در 7 ژوئیه 2023 برگزار شده و حدود شش ساعت طول می کشد. نمره آزمون بین 1 تا 6 است که 6 بالاترین امتیاز است و حداقل نمره لازم برای قبولی در آزمون با توجه به دانشگاه و تعداد متقاضیان متفاوت می باشد. معمولا نتایج آزمون استعدادیابی مطالعات پزشکی در برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس در ماه اکتبر یا نوامبر اعلام می شود.

آزمون ورودی رشته های پزشکی سوئیس

تحصیل پزشکی در سوئیس

تحصیل پزشکی در سوئیس به سه مرحله لیسانس، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی تقسیم می شود. دوره لیسانس در سوئیس حدودا سه سال به طول انجامیده و شامل علوم پایه و مهارت های بالینی می شود. در پایان این دوره دانشجویان باید در آزمون سراسری این کشور شرکت کنند تا بتوانند تحصیلات خود را در این رشته و در مقاطع بالاتر ادامه دهند.

دوره فوق لیسانس در سوئیس سه سال طول کشیده که اصولا بر چرخش های بالینی در تخصص های مختلف پزشکی تمرکز دارد. دانشجویان حین تحصیل این دوره باید یک پایان نامه را با موفقیت تکمیل کنند و با قبولی در آزمون سراسری دیپلم پزشکی فدرال را به دست آورند.

تحصیلات تکمیلی تحصیل پزشکی در سوئیس شامل انتخاب و پیگیری یک تخصص در رشته پزشکی می باشد. مدت زمان و الزامات این دوره با توجه به تخصص انتخابی شما متفاوت است اما این دوره تجربه عملی، دوره های نظری و امتحانات را در بر می گیرد و در انتها دانشجویان می توانند دیپلم فدرال متخصص یا فوق تخصص پزشکی را به دست آورند.

طبق شرایط پزشکی در سوئیس برای تحصیل در دانشگاه های این کشور باید دیپلم دبیرستان خود را از کالج یا دبیرستانی معتبر اخذ کنید. باید در یک آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید و در این آزمون از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان دهید. باید در یکی از زبان های آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی مهارت های زبانی خود را توسعه ببخشید و این مهارت را با اخذ مدارکی مانند آیلتس، تافل یا TestDaF نشان دهید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

شرایط تحصیل دندانپزشکی در سوئیس

دوره تحصیل دندانپزشکی در سوئیس پنج سال به طول می انجامد. دوره لیسانس در این کشور سه سال طول کشیده و دانشجویان در این دوره دانش اولیه خود را در علوم زیست پزشکی، فیزیولوژی، آسیب شناسی آناتومی و دندان درمانی افزایش می دهند. در حال حاضر دوره کارشناسی ارشد در سوئیس حدودا دو سال به طول انجامیده و حین این دوره دانشجویان مهارت های بالینی خود را بهبود می بخشند و دانش خود در زمینه های مرتبط به دندانپزشکی مانند ارتودنسی، پریودنتولوژی، جراحی دهان و… را گسترش می دهند.

در نهایت در دوره تحصیلات تکمیلی قرار دارد که دانشجویان در آن یک پروژه تحقیقاتی را زیر نظر استاد خود تکمیل می کنند و یک پایان نامه نیز ارئه می دهند. جالب است بدانید تحصیل دندانپزشکی در سوئیس به دلیل برتری آکادمیک، کیفیت زیرساخت، تنوع فرصت ها و باز بودن بین المللی در سراسر جهان شناخته شده است و یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی می باشد.

دانشگاه های مختلف در سوئیس برنامه های دندانپزشکی را ارائه می دهند اما از مهم ترین این دانشگاه ها می توان به دانشگاه برن، دانشگاه زوریخ، دانشگاه ژنو، دانشگاه بازل و دانشگاه لوزان اشاره کرد. شرایط دندانپزشکی در سوئیس با توجه به دانشگاه و موسسه آموزشی مورد نظرتان متفاوت است و مهم ترین الزامات شامل دیپلم دبیرستان یا معادل آن، قبولی در آزمون استعداد یا آزمون ورودی، تسلط بر زبان آموزشی (آلمانی، فرانسوی یا انگلیسی) و.... می شوند.

شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس را با برخی کشورهای اروپایی مقایسه کنید.

مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در سوئیس

حین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس یکی از مهم ترین مراحل جمع آوری صحیح مدارک و ارسال آن در زمان مناسب به دانشگاه می باشد. در صورتی که مدارک ناقص ارسال گردد یا تاخیری در ارسال مدارک وجود داشته باشد؛ ممکن است روند اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظرتان مختل شود و نتوانید به موقع تحصیل پزشکی در سوئیس را آغاز کنید.

از همین رو ما در ادامه به برخی از مدارک مورد نیاز پذیرش پزشکی در سوئیس اشاره می کنیم. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد این مدارک و زمان ارسال آن ها را در سایت دانشگاه مورد نظرتان بررسی فرمایید.

چنانچه قصد ورود به بهترین دانشگاه های سوئیس را دارید اما با روند مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش از این دانشگاه آشنا نیستید، توصیه می کنیم مطالعه مقاله جذاب و به روز تحصیل در سوئیس که توسط بهترین مشاورین همین مجموعه تدوین شده را از دست ندهید.

  • فرم درخواست دانشگاه پر شده و امضا شده
  • گذرنامه و عکس
  • ریز نمرات سال 10 و 12
  • گواهی مهارت زبان به زبان های انگلیسی، ایتالیایی، فرانسوی یا آلمانی
  • رزومه تحصیلی
  • توصیه نامه LOR))
  • بیانیه هدف SOP))
  • مدارک هزینه درخواست
  • اثبات اقامت
  • مدارک مربوط به شرکت در آزمون

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در سوئیس

در حال حاضر کشور سوئیس مقر بسیاری از دانشگاه های پزشکی برتر در جهان می باشد و برنامه های تحصیلی بسیار باکیفیتی را ارائه می دهد. دانشگاه های پزشکی این کشور در سطح جهانی معروف هستند و مدارک تحصیلی بسیار معتبری را به دانشجویان ارائه می دهند که در سراسر جهانی به رسمیت شناخته می شود.

با این حال با توجه به تعداد بالای موسسات آموزشی موجود در سوئیس گاهاً انتخاب موسسه و دانشگاه مناسب برای دانشجویان پیچیده و سخت می شود از همین رو ما در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در سوئیس را در اختیار شما قرار می دهیم.

نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان نام دانشگاه رتبه در اروپا رتبه در جهان
دانشگاه زوریخ 20 89 دانشگاه بازل 71 204
دانشگاه برن 23 97 دانشگاه ژنو 78 217
دانشگاه لوزان 66 194 موسسه فناوری فدرال سوئیس زوریخ 91 263

تحصیل پزشکی در دانشگاه بازل سوئیس

دانشگاه بازل سوئیس قدیمی ترین و بهترین دانشکده برای  تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس است که سال ها پیش و در سال 1460 تاسیس شد. این دانشگاه از آن زمان تا به حال طیف وسیعی از پزشکان و دندانپزشکان ماهر سوئیسی را تربیت کرده است.

آموزش پزشکی در دانشگاه بازل بر اساس سیستم بولونیا است و دانشجویان می توانند با انتخاب این دانشگاه با استفاده از برنامه های آموزشی با استاندارد جهانی به تحصیل پزشکی در سوئیس بپردازند. از طرفی امروزه بیش از 24.4% از دانشجویان موجود در این دانشگاه بین المللی هستند و از کشورهای مختلف جهان به این دانشگاه جذب شده اند. بدین ترتیب شما می توانید با انتخاب بازل در محیطی کاملا بین المللی و در کنار دانشجویانی از سراسر جهان به تحصیل دندانپزشکی در سوئیس بپردازید.

از طرفی دانشکده پزشکی دانشگاه بازل در جهان برای پزشکی بالینی رتبه 204 را به دست آورده و امروزه برنامه های تحصیلی متنوعی در رشته های پزشکی انسانی، دندانپزشکی، مهندسی پزشکی، ورزش، ورزش و بهداشت در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می دهد.

پزشکی دانشگاه ژنو سوئیس

دانشکده پزشکی دانشگاه ژنو سوئیس در سال 1876 تاسیس شد و یکی از 9 دانشکده اصلی این دانشگاه می باشد. این دانشکده آموزش های پزشکی و دندانپزشکی را در سطح بین المللی ارائه داده و با دبیرستان ها های دانشگاه ژنو همکاری می کند.

در حال حاضر دانشگاه ژنو در زمینه های علوم اعصاب، ژنتیک، پیوند و… جزو موسسات برتر در سوئیس است و گزینه ای عالی برای تحصیل پزشکی در سوئیس می باشد. این دانشگاه موسسه تحقیقاتی پیشرو است که با موسساتی مانند دانشگاه آکسفورد و کمبریج همکاری می کند. در حال حاضر دانشکده پزشکی دانشگاه ژنو در رتبه 207 جهان قرار دارد و توانسته در اروپا و در سطح بین المللی  از خود عملکرد بسیار خوبی را نشان دهد.

زبان آموزشی در دانشکده پزشکی دانشگاه ژنو فرانسوی است از همین رو دانشجویان برای اخذ پذیرش از این دانشگاه و تحصیل پزشکی در سوئیس باید دارای مهارت های زبان فرانسوی خوبی باشند و این مهارت را با اخذ مدارک معتبر زبان فرانسوی ثابت کنند.

سوئیس را چقدر می شناسید؟ مقالات زیر برای به روز شدن اطلاعات شماست!

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس اصولا با توجه به عوامل مختلفی مانند دانشگاه، مدت زمان تحصیل، رشته تحصیلی و… تعیین می شود. رشته های پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس جزو رشته های برتر و بسیار پر تقاضا هستند از همین رو هزینه های تحصیلی این رشته ها کمی بالاتر از سایر رشته ها باشد.

شهریه لازم برای تحصیل پزشکی در سوئیس بسته به دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی بین 500 تا 750 فرانک سوئیس در هر ترم می باشد. این هزینه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس در یک سال حدود 1800 فرانک برآورد شده است.

شهریه تحصیل دندانپزشکی در سوئیس تنها هزینه لازم در این کشور نیست و هر دانشجو باید در یک ترم تحصیلی هزینه های دیگری مانند کتاب را پرداخت کند. هزینه این مورد نیز با توجه به دوره و موسسه آموزشی متفاوت است اما به طور کل حدود 500 فرانک در نظر گرفته می شود.

دانشگاه تخصص شهریه (فرانک سوئیس)
دانشگاه ژنو ارتودنسی 6000 - 8000
دانشگاه زوریخ پریودنتولوژی 6000 - 8000
دانشگاه برن جراحی دهان 6000 - 8000
دانشگاه بازل ریشه دندان 6000 - 8000
دانشگاه لوزان پروتزهای دندانی 6000 - 8000

هزینه روپوش برای تحصیل پزشکی در سوئیس نیز با توجه به نوع موسسه متفاوت است اما حدودا بین 100 تا 300 فرانک می باشد. دانشجویان حین تحصیل دندانپزشکی در سوئیس باید هزینه مواد دندانپزشکی و ابزار را نیز پرداخت کنند که این مورد می تواند بین 200 تا 500 فرانک متغییر باشد.

اگر به مهاجرت فکر می کنید فقط به دنبال راه ها و شیوه های قانونی باشید ، ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با شیوه های امن و قانونی در اسرع وقت و بدون هدر رفتن بودجه ، شما را به مقصدتان می رسانیم ، کافیست با تحقیق و اعتماد به ما در جلسات مشاوره حضوری یا غیر حضوری که مختص شما برگزار می شود شرکت کنید.

برای این منظور فرم درخواست مشاوره را تکمیل کرده و بعد از سنجش رایگان شرایط مهاجرتی تان با کارشناسان ما تا رسیدن به مقصد همراه شوید.

ویدئوی ارائه شده در این بخش تعدادی از پذیرش های اخذ شده برای کلاینت های رجبی را نمایش میدهد ، در بخش ما تا حالا چیکار کردیم هم گفتگوی ما با برخی از مراجعین را ببینید و بشنوید. این بخش را از منوهای بالای سایت پیدا می کنید!

نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تکمیل فرم زیر در لیست دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی قرار میگیرد ، این فرصت را از دست ندهید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بورسیه های تحصیل پزشکی در سوئیس

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کند این است که آیا دانشجویان بین المللی هم می توانند از بورسیه های تحصیل پزشکی در سوئیس استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله امروزه چندین بورسیه برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در این کشور وجود دارد. برخی از مهم ترین بورسیه ها برای تحصیل پزشکی در سوئیس شامل موارد زیر می شوند.

  • بورسیه های دانشگاه بازل: این بورسیه به دانشجویانی اهدا شده که دارای شایستگی تحصیلی هستند و سوابق تحصیلی بسیار عالی ای دارند. بورسیه دانشگاه بازل اصولا هزینه های تحصیل، هزینه زندگی و هزینه سفر دانشجویان برتر مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه را پوشش می دهد.
  • بورسیه های دانشگاه ژنو، این بورسیه تحصیلی جزئی یا کاملی است که به دانشجویان در دانشگاه ژنو ارائه می شود. پوشش دهی بورسیه با توجه به شرایط دانشجویان متفاوت است اما اصولا شامل هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی می شود.
  • بورسیه های عالی دولتی سوئیس: این بورسیه ها بسیار معتبر هستند و به دانشجویانی ارائه می شوند که قصد دارند در مقطع دکترا یا پسا دکتری در این کشور به تحصیل بپردازند. این بورسیه هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی، بیمه درمانی و هزینه های سفر را پوشش می دهد.

لازم به ذکر است که برای درخواست این بورسیه ها دانشجویان باید شرایط تحصیلی، مهارت های زبانی و سایر معیارهای خاص هر بورسیه را داشته باشند و یک فرم درخواست آنلاین به همراه مدارک پشتیبانی لازم را برای بورسیه مورد نظرشان ارسال فرمایند.

در سالهای اخیر دانشجویان ایرانی کشورهای زیر را برای تحصیل رشته های پزشکی ترجیح داده اند.

مزایای رشته های پزشکی در سوئیس

تحصیل پزشکی در سوئیس مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد. طبق مطالعات انجام شده امروزه شهریه های موسسات آموزشی و دانشگاه های سوئیس نسبت به بسیاری از کشورهای جهان مقرون به صرفه هستند.

همچنین این کشور از نظر سیستم بهداشتی و کیفیت زندگی رتبه بسیار بالایی دارد که این موضوع باعث شده تا دانشجویان بتوانند در این سیستم بهداشت و درمان و با آخرین امکانات روز دنیای پزشکی و دندانپزشکی تحصیلات خود را انجام دهند و خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند.

از دیگر مزایای رشته های پزشکی در سوئیس می توان به فرصت های آموزشی و پژوهشی و دانشگاه های برتر اشاره کرد. امروزه سوئیس خانه برخی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی در جهانی است که برنامه های پزشکی و دندانپزشکی بسیار معتبری را ارائه می دهند. شما می توانید با تحصیل دندانپزشکی در سوئیس از فرصت های مشارکت و تحقیقات دانشگاه های این کشور استفاده کنید و با کارشناسان برجسته در زمینه مراقبت های بهداشتی آشنا شوید و در نهایت با اخذ مدارک تحصیلی معتبر به بازار کار این کشور وارد شوید.

مزایای رشته های پزشکی در سوئیس

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

شهریه لازم برای تحصیل پزشکی در سوئیس بسته به دانشگاه متفاوت است اما به طور کلی بین 500 تا 750 فرانک سوئیس در هر ترم می باشد. این هزینه برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در یک سال حدود 1800 فرانک سوئیس برآورد شده است.

دوره تحصیل دندانپزشکی در سوئیس پنج ساله است و به دو دوره لیسانس و فوق لیسانس تقسیم می شود.

دانشگاه های مختلف در سوئیس برنامه های دندانپزشکی را ارائه می دهند اما از مهم ترین این دانشگاه ها می توان به دانشگاه برن، دانشگاه زوریخ، دانشگاه ژنو، دانشگاه بازل و دانشگاه لوزان اشاره کرد.

یکی از آزمون هایی که امروزه در اکثر دانشگاه های این کشور برای تحصیل پزشکی در سوئیس معتبر است آزمون استعدادیابی برای مطالعات پزشکی یا  EMSمی باشد. آزمون استعدادیابی سوئیس آزمونی استاندارد است که استعداد و دانش متقاضیان را برای ورود به رشته پزشکی ارزیابی می کند.

بله، این دوره ها موضوعات علوم پایه که برای ورود به دانشگاه پزشکی ضروری است را مورد بررسی قرار می دهد. از مهم ترین این دروس می توان به زیست شناسی، شیمی، فیزیک و بیوشیمی اشاره کرد.

چنانچه قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس را دارید، برای اخذ اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور، همین حالا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. چنانچه قصد دارید تا الزامات و قوانین دیگر روش های مهاجرتی به این کشور را نیز بررسی کنید، مطالعه مقاله مهاجرت به سوئیس را از دست ندهید.

4 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس میم-الف گفت:

    سلام
    خیلی ممنون‌ از مطالب بسیار ارزشمندی که در اختیار افراد علاقمند و متقاضی تحصیل در سوئیس قرار دادید. من یک سوال دیگه از خدمتتون دارم و ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید. من ، همسرم و پسرم از طریق فرصت مطالعاتی به سوئیس اومدیم. پسرم تازه دیپلم گرفته و خوشبختانه چون هنوز مشمول نشده بود تونست از کشور خارج بشه. قصد داریم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در سوئیس اقدام کنیم . با توجه به اینکه دانش زبانی و مدرک زبان معتبر نداره میخواستیم بدونیم ایا میشه در دوره ها و یا کالج های پری مدیکال شرکت کنه. شرایط ثبت نام اونها به چه شکل هست؟ ایا تحصیل در این رشته در المان راحت تر هست یا در سوئیس؟ میشه این دوره های پری مدیکال رو در اینجا بگذرونه و بعد از دانشگاه‌های المان پذیرش بگیره؟
    ببخشید سوالات من زیاد شد. ولی خیلی ممنون میشم که لطف کنسد و در این مورد راهنمایی بفرمایید.
    سپاسگزارم🙏🏻

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود و تشکر از نظر شما
      بله میتوانند در کالج های پریمدیکال سوئیس شرکت کنند ولی به صورت کلی معمولا دانشگاه های سوئیس برای سه رشته اصلی علوم پزشکی بومی پذیرند و درصد بسیار پایینی دانشجوی خارجی میپذیرند .
      پیشنهاد ما برای تحصیل در رشته دندانپزشکی همان آلمان یا فرانسه است .
      در صورتی که تمایل به تحصیل در آلمان داشته باشند باید حتما در کالج ام کورس در خود کشور آلمان شرکت کنند که در این کالج سطح تکمیلی زبان آلمانی و دروس پایه آموزش داده می شود .
      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس سیاوش گفت:

    باسلام وخسته نباشید،من دکترای دامپزشکی دارم آیا امکان داره درسوئیس تخصص رشته های پزشکی رابخونم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      خیر – امکان پذیر نمی باشد .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه