ارزان ترین کشور برای مهاجرت

ارزان ترین کشور برای مهاجرت یکی از اطلاعاتی است که همواره بسیاری از افراد علاقمند به مهاجرت در جستجوی آن و در تلاش مطلع شدن از آن هستند. همین موضوع کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) را بر آن داشت تا در این مطلب مهم ترین کشورهای قابل بحث در این زمینه را برای شما گردآوری نماییم.

زمانی که قصد داریم یک کشور را برای مهاجرت برگزینیم علاوه بر مباحث قانونی و شرایط مهاجرت به آن، باید بخش هزینه هایی که جهت رسیدن به این کشور و هزینه هایی که پس از شروع اقامت در آن مجبور به پرداخت آن ها هستیم را بررسی کنیم. که این موارد شامل هزینه هایی همچون مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل، هزینه انرژی، تفریحات و غیره می باشد.

البته میزان درآمد را نیز نباید فراموش کنیم؛ چون شاید کشوری بر اساس اعداد و ارقام گران به نظر آید اما درآمدها کاملا پاسخگوی هزینه ها آن جا  حتی یک زندگی ایده آل باشد؛ یا خلاف آن.
به همین خاطر برخی از کشورهای رده اول اروپا هم طبق این موضوع می توانند یک کشور ارزان محسوب شوند؛ مانند فرانسه؛ آلمان، اتریش و غیره.

در ادامه ما 10 کشوری که برای مهاجرت می توانند یک مقصد ایده آل بوده و با داشتن درآمد دلاری یا یورویی برای زندگی مناسب باشند را به شما معرفی خواهیم کرد و با هزینه های اصلی آن ها آشنا خواهیم نمود.

توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اروپا را نیز در کنار این مقاله مطالعه کنید تا اگر کشور انتخابی شما از بین کشورهای اروپایی بود با شیوه های مهاجرت به این کشورها بیشتر آشنا باشید.

فهرست مطالب
ارزانترین کشور برای مهاجرت

در فیلم اطلاعات کلی و بسیار مفید در خصوص ارزان ترین کشور برای مهاجرت  را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم ؛ اگر وقت کافی برای مطالعه کل محتوا را ندارید تنها در 3 دقیقه می تواند از مهمترین مطالب این مقاله مطلع شوید.

پادکست ارزان ترین کشور برای مهاجرت

نمایش ویدیو درباره ارزان ترین کشور برای مهاجرت

آلمان کشوری با صنعت برتر و تحصیلات رایگان

آلمان یکی از برترین و مدرن ترین کشورهای جهان است که در دنیای امروز یک مقصد بسیار ایده آل برای مهاجرت و زندگی شناخته می شود. این کشور با داشتن صنایعی بزرگ و سرشناس و یک بازار کار گسترده مهاجرین بسیاری را به خود جذب می کند. در سال 2023 نرخ بیکاری در این کشور برابر با 5.6% بوده که طی سال های گذشته رقم بالایی می باشد و دلیل آن همه گیری بیماری کرونا بود که مشاغل زیادی را به تعطیلی کشاند.

مخارج مبالغ (یورو)
هزینه فرد مجرد بدون مسکن 1,016.4 ماهانه
هزینه خانواده 4 نفره بدون مسکن 3,611.7 ماهانه
هزینه انرژی و قبوض 200.94 ماهانه
هزینه تحصیل در دبیرستان بین المللی 16,428.57 سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 1,050.96 ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 2,350.50 ماهانه
قیمت هر مترمربع آپارتمان 10,650.05 یورو

اما به طور یقین اینگونه نخواهند ماند این رقم در این کشور کاهش پیدا خواهد کرد. آلمان کشوری با صنعت برتر و تحصیلات رایگان شناخته می شود و تحصیلات دانشگاهی در آن برای دانشجویان خارجی و داخلی در دانشگاه های دولتی رایگان است که یک مزیت بسیار بزرگ است. همچنین نرخ اجاره در این کشور پائین و مناسب است؛ اما برای خرید خانه باید هزینه بالایی بپردازید؛ به همین خاطر اکثر آلمانی ها مستاجر هستند.

در این کشور شهرهای لایپزیگ، بوخوم، کیل، سیگن و جنا شهرهای ارزانی هستند و مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت گران ترین شهرهای کشور می باشند. 

دعوت می کنیم مقاله ارزان ترین شهر آلمان برای زندگی را هم بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین شیوه های مهاجرت با توجه به اهداف شما با راهنمایی مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

لهستان یک گزینه تماما ارزان در اروپا

بله لهستان یک گزینه تماما ارزان در اروپا می باشد که به هرکجای آن نگاهی بیاندازید قیمت ها مناسب و ارزان هستند. هزینه های ماهانه در مقابل کشورهای چون فرانسه، انگلستان، سوئیس و غیره بسیار پائین تر می باشد؛ البته میزان درآمدها نیز نسبت به این کشورها پائین تر است، اما کاملا جوابگوی مخارج زندگی افراد می باشد و می توان یک زندگی خوب را تجربه کرد.

مخارج مبالغ (یورو)
هزینه فرد مجرد بدون مسکن 596.6 ماهانه
هزینه خانواده 4 نفره بدون مسکن 1,958.2 ماهانه
هزینه انرژی و قبوض 212.31 ماهانه
هزینه تحصیل در دبیرستان بین المللی 5,867.22 سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 584.43 ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 937.99 ماهانه
قیمت هر مترمربع آپارتمان 2,673.73 یورو

در این کشور هزینه تحصیل رایگان نیست اما بسیار ارزان است؛ شهریه دانشگاه ها برای دوره لیسانس 2 هزار یورو و برای مقاطع تکمیلی حداکثر 3 هزار یورو در سال می باشد؛ که در مقابل اکثر اروپا بسیار ارزان است. 

در لهستان شاید فرصت های شغلی به گستردگی آلمان نباشد؛ اما نرخ بیکاری فقط 3.4% است و هر شخصی می تواند شغل مناسب خود با درآمد راضی کننده را بیابد.

متوسط درآمد در لهستان ماهانه 1584.2 یورو می باشد که با توجه به هزینه های ماهانه قابل قبول است. در مقاله کار در لهستان با برترین مشاغل این کشور بیشتر آشنا شوید.

در ادامه میزان برخی از مخارج و هزینه ها در این کشور را مشاهده خواهید نمود:

نروژ کشوری ثروتمند و پر رفاه

کشور نروژ کشوری ثروتمند و پر رفاه در جهان شناخته می شود؛ که شاید از دید برخی ها کشوری گران به نظر آید؛ اما با توجه به میزان درآمد ها و فراوانی شغلی که در آن دیده می شود یکی از متعادل ترین مقاصد برای مهاجرت شناخته خواهد شد. در حال حاضر متوسط درآمد در این کشور 4825 یورو در ماه است که رقمی بسیار بالا در سطح اروپا می باشد که در برخی مشاغل به 20 هزار یورو در ماه نیز می رسد.

کشور نروژ از فرصت های کاری بسیاری بهره می برد و کمبود نیروی متخصص زیادی در آن حس می شود. نرخ بیکاری در نروژ در حال حاضر 3.9% می باشد؛ که تمامی این ها زمینه را برای جذب نیروهای متخصص افزایش می دهد. اما هزینه تحصیل در این کشور چندان ارزان نیست؛ برای تحصیل در دانشگاه های نروژ سالانه باید 7 هزار تا 15 هزار یورو شهریه را پرداخت نمایید.

اما اگر بخواهید درآمدی ریالی را برای هزینه های نروژ در نظر بگیرید اصلا روش مناسبی نیست؛ اما با اشتغال در این کشور می توانید درآمد بسیار خوبی برای زندگی به دست آورید. در ادامه متوسط برخی از هزینه ها در نروژ را مشاهده می کنید:

مخارج مبالغ (یورو)
هزینه فرد مجرد بدون مسکن 1,037.6 ماهانه
هزینه خانواده 4 نفره بدون مسکن 3,688.3 ماهانه
هزینه انرژی و قبوض 187.49 ماهانه
هزینه تحصیل در دبیرستان بین المللی 4,660.03 سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 973.33 ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,434.14 ماهانه
قیمت هر مترمربع آپارتمان 4,650.86 یورو

اتریش کشوری زیبا با رفاه بالا

شاید برای برخی از شما تعجب آور باشد که چرا اتریش و نروژ در لیست ارزان ترین کشور برای مهاجرت قرار گرفته اند؛ با اینکه کشورهای ارزانی نیستند. در این کشورها نیز شهرها و مناطقی وجود دارند که هزینه های زندگی و مهاجرت به آن ها پائین است و می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای مهاجرت باشند؛ مانند شهرهای گراتس و فیلاخ در اتریش.

مخارج مبالغ (یورو)
هزینه فرد مجرد بدون مسکن 917.5 ماهانه
هزینه خانواده 4 نفره بدون مسکن 3,137.8 ماهانه
هزینه انرژی و قبوض 265.87 ماهانه
هزینه تحصیل در دبیرستان بین المللی 9,015.67 سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 735.99 ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,244.79 ماهانه
قیمت هر مترمربع آپارتمان 5,063.64 یورو

اتریش سرشار از مشاغل و شرکت های کوچک و متوسط است که اقتصاد این کشور را می گردانند و آن را به یکی از برترین اقتصادهای جهان مبدل ساخته اند. نرخ بیکاری در این کشور 6.1% می باشد و متوسط درآمد در آن 2620 یورو اعلام شده است. در این کشور نیز مشاغل بسیار گوناگونی برای مهاجرین در دسترس است.

هزینه تحصیل در این کشور رایگان است و دانشگاه های دولتی سالانه کمتر از 1500 یورو هزینه دارند. با داشتن یک شغل پاره وقت یک دانشجو می تواند بهترین تحصیل در کشورهای اروپایی در اتریش تجربه نماید. در همین راستا حتما مقاله تحصیل در اتریش را بخوانید و با نحوه اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های آن آشنا شوید.

در ادامه هزینه های متوسط در اتریش می بینید:

هزینه های زندگی در چهار کشور از لیست ارزان ترین کشورها برای مهاجرت را با جزئیات کامل بخوانید.

مجارستان کشوری ایده آل برای مهاجرت

مجارستان یکی از اصلی ترین گزینه ها در لیست ارزان ترین کشور برای مهاجرت برای ایرانیان می باشد که باتوجه به بازار کار فراهم و مخارج ارزان، در ابتدای جابه جایی فشار مالی به مهاجرین وارد نمی کند. مجارستان کشوری ایده آل برای مهاجرت می باشد؛ که به هر روشی به آن نقل مکان کنید مقرون به صرفه و ارزان خواهد بود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور سالانه 2 هزار تا 5 هزار یورو می باشد و میزان اجاره های مسکن و خرید ملک نیز ارزان تر همسایه ها بوده و از کشورهای ارزان اروپا شناخته می شود. بازار کار این کشور مناسب بوده و نرخ بیکاری آن 4.12% می باشد و روز به روز اقتصاد آن بزرگ تر و شکوفاتر می شود. متوسط درآمد در این کشور 1410یورو اعلام شده که متناسب با هزینه ها می باشد.

مجارستان می تواند یک مقصد اولیه بسیار ایده آل و ارزان برای رسیدن به اروپا و دستیابی به کشورهای تراز اول این قاره شناخته شود که می تواند سکوی پرتابی برای پیشرفت شما قرار بگیرد. متوسط مخارج این کشور از قرار است:

مخارج مبالغ (یورو)
هزینه فرد مجرد بدون مسکن 588.8 ماهانه
هزینه خانواده 4 نفره بدون مسکن 2,036.0 ماهانه
هزینه انرژی و قبوض 137.36 ماهانه
هزینه تحصیل در دبیرستان بین المللی 7,454.28 سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 367.40 ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 685.98 ماهانه
قیمت هر مترمربع آپارتمان 2,800.39 یورو

ترکیه همسایه ای ارزان و آرام

ترکیه همسایه ای ارزان و آرام برای کشورمان است که همواره می تواند در میان ارزان ترین کشور برای مهاجرت قرار بگیرد. نرخ بیکاری این کشور 10% بوده که شاید کمی بالا باشد؛ اما اقتصاد ترکیه روز به روز بزرگتر می شود و بازار کار بیشتری را به وجود می آورد. یکی دیگر از مزیت های ترکیه نسبت به کشورهای اروپا ارزان بودن خدمات شهری در این کشور است.

مخارج مبالغ (یورو)
هزینه فرد مجرد بدون مسکن 438.5 ماهانه
هزینه خانواده 4 نفره بدون مسکن 1,531.2 ماهانه
هزینه انرژی و قبوض 66.31 ماهانه
هزینه تحصیل در دبیرستان بین المللی 5,187.45 سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 320.16 ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 552.57 ماهانه
قیمت هر مترمربع آپارتمان 1,266.04 یورو

ترکیه از هزینه های زندگی ارزانی بهره می برد به طوری که اجاره خانه در این کشور 21.9% از کشورمان ارزان تر است و مخارج زندگی نیز برابر با کشورمان می باشد؛ ولی درآمدها در این کشور بالاتر می باشد. تمامی این ها یعنی زندگی در ترکیه می تواند با رفاه بیش تری برای شما فراهم باشد.

همچنین شهریه دانشگاه های این کشور نیز درمقایسه با کشورهای اروپایی به صرفه است. در این کشور شهرهای قونیه، زو نگولداک، آفری و آماسیا ارزان ترین شهرها بوده و استانبول، آنتالیا و آنکارا شهرهای گرانی می باشند. متوسط درآمد در ترکیه 600 یورو می باشد که در مقابل هزینه ها مناسب است. مقاله کار در ترکیه را بخوانید تا با دستمزدها و قوانین کاری بیشتر آشنا شوید. متوسط برخی از مخارج نیز به شرح زیر هستند:

چین، مقتدر در صنعت ارزان در زندگی

چین کشوری پهناور با بیش از 1.5 میلیارد شهروند ساکن می باشد که دومین غول اقتصادی جهان شناخته می شود؛ اما بازهم یکی از گزینه های در لیست ارزان ترین کشور برای مهاجرت قرار خواهد گرفت. هزینه زندگی در این کشور بدون مسکن 13.4% و هزینه اجاره خانه 23.7% از ایران گران تر می باشد؛ اما در مقابل میزان درآمد حداقل 80% بیش تر از ایران است.

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا است؛ اما میزان هزینه های زندگی در این کشور ارزان است. نرخ بیکاری آن 4.8% می باشد که رقم مناسبی بوده و پیش بینی می شود که کاهش نیز پیدا کند. قیمت اجاره ارزان است؛ اما خرید ملک در چین گران تمام می شود که همین موضوع اکثریت مردم را مستاجر ساخته است. متوسط درآمد 1200 یورو تخمین زده شده که با توجه به مخارج کاملا مناسب است.

تحصیل در این کشور نیز در مقایسه با اروپا بسیار ارزان تر است و همین باعث جذب دانشجویان خارجی بسیاری در سال های گذشته شده است. تورم زیر 1% می باشد که رقمی بسیار باورنکردنی می باشد. سایر مخارج نیز به شرح زیر هستند:

مخارج مبالغ (یورو)
هزینه فرد مجرد بدون مسکن 522.5 ماهانه
هزینه خانواده 4 نفره بدون مسکن 1,890.7 ماهانه
هزینه انرژی و قبوض 49.82 یورو
هزینه تحصیل در دبیرستان بین المللی 19,389.52 سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 422.58 ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,049.52 ماهانه
قیمت هر مترمربع آپارتمان 6,302.93 یورو

ارمنستان همسایه ارزان و کوچک

ارمنستان همسایه ارزان و کوچک در بالای کشورمان است که یکی از در دسترس ترین گزینه ها در لیست ارزان ترین کشور برای مهاجرت می باشد. کشور ارمنستان می تواند به عنوان یک گزینه بسیار ارزان و مناسب برای شروع مهاجرت به خارج کشور قرار بگیرد؛ که در آن تحصیل در مدارس و همچنین هزینه های ویزیت و درمان رایگان بوده و توسط دولت تامین می شود.

مخارج مبالغ (یورو)
هزینه فرد مجرد بدون مسکن 598.3 ماهانه
هزینه خانواده 4 نفره بدون مسکن 2,106.4 ماهانه
هزینه انرژی و قبوض 107.55 یورو
هزینه تحصیل در دبیرستان بین المللی 7,440.45 سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 728.79 ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,262.38 ماهانه
قیمت هر مترمربع آپارتمان 1,561.67 یورو

ضمن اینکه دانشگاه های ارمنستان نیز ارزان هستند و تحصیل در آن ها سالانه 1500 تا 4 هزار دلار هزینه خواهد داشت. اما بر خلاف دیگر کشورها هزینه اجاره گران است، اما قیمت خرید خانه ارزان و مناسب است که اکثر مهاجرین را ترغیب به خرید ملک می کند تا اجاره آن. نرخ بیکاری این کشور 12% اعلام شده که طی چندین سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته و کاهش بیش تری نیز خواهد یافت.

هزینه خوراک و پوشاک نیز به طور خیلی مناسبی ارزان بوده و با دخل شما جور خواهد شد. این کشور نیز به عنوان یک سکوی پرتاب به دیگر نقاط جهان بوده که شما را متحمل مخارج گرانی نخواهد کرد و دسترسی را برای شما راحت تر خواهد نمود؛ به خصوص به کشورهای اروپایی. برخی هزینه های ارمنستا به شرح زیر است:

هزینه های زندگی در چهار کشور دیگر از لیست ارزان ترین کشورها برای مهاجرت را با جزئیات کامل بخوانید.

امارات عروس آسیا

ما ایرانیان اکثرا دیگر امارات عروس آسیا را به خوبی می شناسیم؛ شهر و دبی و برج های و آسمان خراش های سر به فلک کشیده که از همه جای دنیا مهاجرین را به سمت خود می کشد. امارات نیز یک همسایه با مرز آبی با کشورمان است که تعداد ایرانیان ساکن آن بسیار زیاد است و همه جای آن می توان به راحتی فارسی زبانی را یافت.

هزینه های زندگی در این کشور چندان ارزان نیست؛ اما در مقابل درآمدها هم کم نیست و مقدار آن با مخارج کاملا هم تراز می باشد. طبق آمار مخارج ماهانه 75% و هزینه اجاره خانه 120% بالاتر از تهران می باشد؛ با اینکه متوسط درآمد 250% از تهران بالاتر می باشد. پس با چنین محاسبه ای شما می توانید از یک زندگی بسیار پر رفاه در این کشور بهره مند شوید.

 نرخ تورم و نرخ بیکاری هر دو در این کشور 3% است که کاملا نشان دهنده یک اقتصاد قوی و بازار کار پر رونق است. همانطور که گفتیم اگر بخواهید با  درآمد ریالی مخارج در امارات را پوشش دهید؛ اصلا این کشور نمی تواند به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت شناخته شود؛ نه تنها امارات، بلکه اکثریت کشورهای جهان.

امارات عروس آسیا

فرانسه ایده آل برای زندگی

فرانسه یکی از کشورهای ایده آل برای زندگی در جهان است که می تواند تمامی صفات و ویژگی ها را همه با هم یکجا داشته باشد. این کشور توریستی از اقتصاد و رفاه بالایی بهره می برد و بازار کار در آن بسیار خوب است به طوری که نرخ بیکاری آن 7% می باشد و پس از پایان همه گیری بیماری کرونا روزبه روز کمتر هم می شود.

مخارج مبالغ (یورو)
هزینه فرد مجرد بدون مسکن 885.5 ماهانه
هزینه خانواده 4 نفره بدون مسکن 3,146.5 ماهانه
هزینه انرژی و قبوض 165.09 ماهانه
هزینه تحصیل در دبیرستان بین المللی 10,146.18 سالانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه 729.03 ماهانه
اجاره آپارتمان 3 خوابه 1,364.03 ماهانه
قیمت هر مترمربع آپارتمان 5,012.10 یورو

این در حالی است که متوسط درآمد در فرانسه 2400 اعلام شده که بخشی از آن به اجاره ملک تعلق می گیرد که در این کشور منصفانه و قابل قبول است. قیمت خرید خانه اما کمی گران است؛ به همین خاطر در شهرهای مهم مثل پاریس، مارسی و غیره اکثر ساکنین مستاجر هستند. تحصیل در دانشگاه های دولتی رایگان بوده و بیمه درمانی دولتی نیز بخش عمده ای از هزینه ها و مخارج را پوشش می دهد.

نرخ تورم نیز به 5% می رسد که همچنان رو به کاهش است و پیش بینی می شود به 4% برسد. کیفیت زندگی در شهرهای بزرگ بالا و سیستم حمل و نقل در بهترین حالت است و می توان به راحتی به تمام نقاط شهرها دسترسی پیدا کرد. شاید پاریس شهر گرانی باشد، اما شهرهایی چون مون پیله، گرونوبل، نانتس و شاتورو شهرهای ارزانی برای زندگی می باشند. مقاله ارزان ترین شهر فرانسه برای کار و زندگی را حتما بخوانید و شهر های ارزان این کشور را بهتر بشناسید.

راحت ترین کشور برای مهاجرت

در میان تمامی مقصدهای محبوب برای مهاجرت ایرانیان یکی از فاکتورهای اصلی که همواره مدنظر تمامی مهاجرین می باشد، راحت ترین کشور برای مهاجرت است که از جنبه های مختلف دارای پیچیدگی و دشواری های متعدد نباشد . البته خوب است این نکته را مدنظر داشته باشید که با توجه به شرایط هر فرد ، راحت ترین کشور می تواند برای هر فرد گزینه ای مختلف بوده و هیچ کشوری را نمی توان به عنوان راحت ترین گزینه به شما معرفی نمود.

به صورت کلی کشورهایی همچون آلمان ، فرانسه ، کانادا ، ترکیه و اتریش جزو بهترین مقصدهای برای مهاجرت محسوب شده و با فراهم نمودن شرایط و قوانین مشخص شده از سوی دولت و سفارت شانس دریافت ویزای بالایی داشته باشید. اما خوب است که راحت ترین کشور برای مهاجرت را با توجه به هدف خود بررسی نمایید و به بهترین گزینه ممکن برسید.

به عنوان مثال کشوری که برای تحصیل دانشجویان مناسب است می تواند برای کار گزینه ای ایده آل نباشد و برای علاقه مندان به مهاجرت کاری کشوری دیگر بتواند شانس دریافت ویزا را بالا ببرد . از این رو خوب است که از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان هلدینگ رجبی به بهترین گزینه های پیش روی خود برسید.

 

وبینار بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو 

در این بخش از مقاله توجه شما را جلب می کنیم به وبیناری که توسط هلدنیگ حقوقی مهاجرتی رجبی و با تدریس کارشناس ارشد مهاجرت ، محسن مهدی ارائه شده است ، در این وبینار تک تک چالش هایی که برای مهاجرت ممکن است با آن رو به رو شوید را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم تا شما را با واقعیت های مهاجرت بخوبی آشنا کنیم. 

مدت زمان این وبینار دو ساعت است.

چنانچه می خواهید با مشاوران ما رایگان صحبت کنید ، بهترین راه ، درج شماره تماس در باکس کرم رنگ زیر است ؛ مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان و انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی با درج نام و شماره تماس!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار ارزان ترین کشور برای مهاجرت

این موضوع به طور یقین برای هر فرد یا خانواده متفاوت است ، اما به طور متوسط یک فرد مجرد بدون هزینه مسکن ماهانه 885 یورو و یک خانواده 4 نفره 3146 یورو هزینه خواهند داشت.

 به طور یقین بله ، مجارستان دارای هزینه های بسیار مناسبی در بخش مسکن ، خوراک ، پوشاک ، تحصیل و انرژی می باشد و همواره یکی از گزینه های لیست ارزان ترین کشور برای مهاجرتخواهد بود.

هزینه زندگی در یک شهر کوچک مثل مون پیله ، گرونوبل ، نانتس و شاتورو در مقایسه با شهرهای بزرگی مثل پاریس و مارسی خیلی ارزان می باشد اما در مقابل شهرهای بزرگ امکانات بهتری را در اختیار افراد قرار می دهند. پاریس به عنوان گران ترین شهر فرانسه شناخته می شود و پس از آن مارسی و لیون می باشند.

در این کشور میزان هزینه های زندگی 75% و میزان اجاره بها 125% از کشورمان گران تر است ، اما به نوبه خود درآمد ها نیز بالا می باشد و حداقل 3 برابر متوسط درآمد در ایران است.

 ارزان ترین شهرهای کشور ترکیه شامل قونیه ، زو نگولداک ، آفری و آماسیا می شود و گران ترین شهرهای آن نیز شامل استانبول ، آنکارا  و آنتالیا می باشد.

در این مطلب تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی ارزان ترین کشور برای مهاجرت را به شما عزیزان ارائه کردند. برای کسب اطلاعات بیش تر یا شناخت دیگر کشورها و انجام امور مهاجرتی با دفاتر ما در غرب و یا مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید  ،همچنین توصیه می کنیم مقاله موسسه مهاجرتی در تهران را بخوانید تا با روند کاری ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بخوبی آشنا شوید.

تجربه برخی از مراجعین ما که موفق به مهاجرت به اروپا شده اند را ببینید و بشنوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه