اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا

اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا امکانپذیر است؟ در کنار روشهای مختلفی که منجر به اخذ اقامت آمریکا می‌شود ، نظیر اخذ اقامت ازطریق تحصیل ، کار ، سرمایه‌گذاری ، اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا نیز ممکن است ؛ اما از شرایطی پیروی می‌کند.

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که شرایط اخذ اقامت آمریکا را دارید ، اما سردرگمید ، با داشتن اطلاعات کافی در خصوص شرایط مهاجرت به آمریکا می‌توانید با خیال راحت به آمریکا مهاجرت کنید ؛ کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) هم در این رابطه راهنماییهای لازم را خواهند داشت.

به طور کلی ، علاوه بر فرآیند تابعیتی که برای ساکنین دائم و قانونی (دارندگان گرین کارت) ایالات متحده می باشد ؛ برای سایر افراد نیز چندین راه برای اخذ شهروندی این کشور وجود دارد که یکی از این روش ها اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا است ؛ این روش برای اخذ شهروندی آمریکا در قانون اساسی ایالات متحده ذکر شده است.

لذا ؛ اگر فردی در ایالات متحده متولد شود و مشمول شرایط قضایی ایالات متحده باشد ، از همان بدو تولد شهروند ایالات متحده به حساب می آید ؛ حتی اگر فردی بصورت غیر قانوی در این کشور ساکن شود و یا با ویزای توریستی وارد این کشور شده باشد ؛ اگر صاحب فرزندی شود ، کودک آن ها به عنوان شهروند آمریکا محسوب می شود ؛ اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا شامل شرایط خاصی است که در ادامه بررسی خواهیم کرد ، همچنین می توانید در کنار این مقاله ، محتوای قانون تولد فرزند در آمریکا را نیز بخوانید و از قوانین موجود در این زمینه هم آگاه شوید.

 
فهرست مطالب
اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا

تابعیت و شهروندی آمریکا

علاوه بر روش اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا ، یک شخص به طرق مختلف می تواند تابعیت و شهروندی آمریکا را اخذ نماید و روند دریافت تابعیت می تواند با توجه به شرایط اشخاص متفاوت باشد ؛ اخذ تابعیت و شهروندی آمریکا به شرح زیر خواهد بود:

  • متولد شدن در آمریکا یا یکی از سرزمین های آن (تابعیت ار حق تولد) منجر به اخذ شهروندی این کشور خواهد شد.
  •  تولد از والدینی که شهروند ایالات متحده هستند (کسب تابعیت) ، شهروندی فرزند را به دنبال دارد.
  •  اگر یکی از والدین یا هر دوی آن ها به صورت خودکار یا اکتسابی به تابعیت آمریکا رسیده باشند ، فرزندشان نیز تابعیت آمریکا را خواهند داشت.
  •  افراد متولد شده در آمریکا که در این کشور زندگی نمی کنند نیز ، شهروند آمریکا به حساب می آیند.
  •  کسب شهروندی والدین با زندگی در آمریکا و داشتن 18 سال ، منجر به اخذ شهروندی آمریکا می شود.
  •  اگر والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ ، شهروند آمریکا باشند ، شما هم شهروند آمریکا خواهید بود.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بهترین برنامه ریزی برای مهاجرت به آمریکا با مشورت و راهنمایی مشاوران تخضضی هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهروندان بی اطلاع از شهروندی

جالب است بدانید شهروندان بی اطلاع از شهروندی خود وجود دارند ؛ لذا با وجود این که این افراد از قبل شهروند ایالات متحده بوده اند ، اما از آن اطلاع ندارند ؛ به عنوان مثال ، افرادی که در ایالات متحده متولد شده اند ، اما بیش تر زندگی خود را در خارج از این کشور گذرانده اند ؛ برخی از این افراد به اشتباه فکر می کنند با زندگی طولانی مدت در خارج از کشور ممکن است تابعیت خود را از دست داده باشند ، اما این طور نیست.

افرادی هم با این که اجدادی را دارند که شهروند ایالات متحده بوده اند ، اما فکر می کنند که شهروند این کشور شامل حال آن ها نمی شود و موارد بسیاری دیگری این چنینی وجود دارد.

اخذ اقامت آمریکا از طریق قانون خاک

ایالات متحده آمریکا در سال 1868 ، بعنوان بخشی از چهاردهمین متمم قانون اساسی که در پی جنگ داخلی ایجاد شد ، شهروندی حق تولد را برای افراد متولد شده در ایالات متحده اعلام کرد ؛ علاوه بر اعطای شهروندی به تمام بردگان سابق در ایالات متحده ، اصلاحیه چهاردهم رسماً تعیین کرد که هر کودکی که در خاک ایالات متحده متولد می‌شود (در هر ایالت یا قلمرو ایالات متحده) بطور خودکار شهروند ایالات متحده خواهد بود.

اما این قانون تاثیری در تابعیت والدین ندارد ؛ لذا ، فرقی نمی‌کند که شما بعنوان یک دانشجو ، سرمایه گذار ، توریست و یا حتی غیر قانونی وارد آمریکا شده باشید ، به هر حال ، شهروند ایالات متحده به حساب نمی آیید ؛ اما در صورت تولد فرزند در مدت حضورتان در آمریکا ، کودک بطور خودکار و به صورت رسمی شهروند ایالات متحده خواهد بود و این همان اخذ اقامت آمریکا از طریق قانون خاک است.

البته ، اخذ تابعیت والدین از طریق تولد فرزند در آمریکا امکانی است که از محدودیت هایی برخوردار می باشد که مهم ترین شرط ، در مورد سن کودک است ؛ لذا ، فرزند این والدین پس از 21 سالگی می تواند از والدین خود جهت دریافت اقامت دائم ایالات متحده حمایت کند ؛ اما این فرآیند به زمان زیادی نیاز دارد.

اخذ اقامت آمریکا از طریق قانون خاک

البته به محض طی مراحل درخواست ، والدین شخص فوراً واجد شرایط اقامت دائم قانونی (گرین کارت) بعنوان اعضای درجه یک خانواده ، در نظر گرفته می شوند که بدین صورت آنها می توانند بطور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنند.

مزایای زندگی در کشوری که تابعیت حق تولد را ارائه می دهد

یکی از مهم ترین مزایای زندگی در کشوری که تابعیت حق تولد را ارائه می دهد ، اعطای تابعیتی راحت و بدون دردسر به هر کسی که در آن کشور متولد می شود و نیز دور زدن مسیرهای طولانی اخذ اقامت از روش های دیگر می باشد ؛ این امر برای کودک حقوق قانونی ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت ؛ از جمله ، امکان بهره مندی از برنامه های اجتماعی که در غیر این صورت در دسترس وی قرار نمی گرفت.

مزایایی این چنینی گاهی دلیلی می شود تا والدین باردار به کشوری که شهروندی حق تولد را ارائه می دهد ، نقل مکان کنند ؛ چرا که آن ها معتقدند با تولد فرزند در کشوری که شهروندی حق تولد را ارائه می دهد ، می توان زندگی بهتری را برای فرزندان خود ، تضمین نمود.

شهروندی حق تولد مخالفانی نیز دارد ؛ این مخالفان معمولاً شهروندان کشور میزبان هستند و دلیل مخالفت شان با این نوع شهروندی این است که تصور می کنند این سیاست باعث می شود که خارجی ها تنها با هدف به دنیا آوردن نوزاد وارد این کشورها خواهند شد که این رویه ای سوء استفاده گرانه از سیستم است و سرمایه ها را از بین می‌برد.

اخذ اقامت آمریکا از طریق قانون خون

بر خلاف اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا که به طور خودکار و به راحتی به فرزند متولد شده در آمریکا شهروندی می دهد ؛ برای اخذ اقامت آمریکا از طریق قانون خون ، می بایست شرایطی را در نظر داشت:

  •  لازم است تا یکی از والدین شهروند ایالات متحده باشند.
  •  والدین شهروند ایالات متحده دارای شرایط خاص اقامت یا حضور فیزیکی در ایالات متحده باشند.
  • انجام آزمایش خون برای ثابت نمودن رابطه ی ژنتیکی یکی از والدین با فرزند نیاز است.
  •  قانونی بودن ازدواج مهم است.
  • اگر یکی از والدین تبعه و دیگری شهروند ایالات متحده باشد ، لازم است حداقل برای 1 سال در ایالات متحده اقامت داشت.
  •  اگر یکی از والدین شهروند و دیگری شهروند ایالات متحده نباشند ، والدین می بایست حداقل 5 سال ، از جمله 2 سال بعد از 14 سالگی ، در آمریکا اقامت داشته باشند.

قانون تولد فرزند در کشور های دیگر چگونه است ؟ قانون خاک و قانون خون در چه کشور هایی اعمال می شود ؟

تولد فرزند پیش از ازدواج قانونی

ایا اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا برای فرزندانی که پیش از ازدواج قانونی به دنیا آمده اند ، ممکن است؟ در صورتی که کودکی قبل از ازدواج قانونی والدین به دنیا آمده باشد نیز شرایطی وجود دارد که منجر به اخذ شهروندی ایالات متحده در شرایط تولد فرزند پیش از ازدواج قانونی می شود.

تولد فرزند پیش از ازدواج قانونی

پدر فرزند ، شهروند آمریکا باشد

شرایط عمومی برای اخذ شهروندی فرزند در صورتی که پدر فرزند ، شهروند آمریکا باشد ، موارد زیر خواهند بود:

  1.  رابطه خونی بین فرزند و پدر با شواهد روشن و قانع کننده مشخص شود.
  2. پدر کودک در زمان تولد فرزند ، شهروند ایالات متحده باشد.
  3.  پدر کودک (مگر این که فوت کرده باشد) کتباً موافقت کرده باشد که تا زمانی که کودک به سن 18 سالگی برسد ، از وی حمایت مالی کند.
  4.  تا پیش از رسیدن کودک به سن 18 سالگی باید یکی از موارد زیر رعایت شود:
  •  رعایت قوانین مربوط به اقامت محل تولد توسط کودک
  •  تصدیق وفاداری فرزند به صورت کتبی و با سوگند توسط پدر
  •  اثبات رابطه خونی
    برای اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا به توضیحات بیش تری لازم دارید ، پس با متخصصین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

مادر فرزند شهروند آمریکا باشد

قوانینی که مشخص می کند که آیا کودکی که پیش از ازدواج قانونی والدین ، خارج از ایالات متحده متولد شده ، تابعیت خود را در زمان تولد از مادر شهروند ایالات متحده دریافت می کند یا خیر ، به زمان تولد کودک بستگی دارد ؛ لذا در صورتی که مادر فرزند شهروند آمریکا باشد:

زمان تولد کودک شرایط دریافت شهروندی کودک
فرزند متولد شده بین 23 دسامبر 1952 تا 12 ژوئن 2017 • مادر کودک در زمان تولد کودک شهروند ایالات متحده باشد. • مادر کودک (شهروند آمریکا) به مدت 1 سال متوالی قبل از تولد کودک به طور فیزیکی در ایالات متحده حضور داشته باشد.
فرزند متولد شده در 12 ژوئن 2017 یا پس از آن • مادر کودک در زمان تولد کودک شهروند ایالات متحده باشد. • مادر (شهروند آمریکا) کودک حداقل به مدت 5 سال پیش از تولد کودک به طور فیزیکی در ایالات متحده حضور داشته باشد (حداقل 2 سال از آن پس از 14 سالگی باشد).
درخواست برای گواهی شهروندی​

Application for citizenship certificate

درخواست برای گواهی شهروندی

درخواست برای گواهی شهروندی آیا لازم است؟ افرادی که در خارج از ایالات متحده متولد شده اند و در بدو تولد تابعیت این کشور را دریافت نموده اند ، لازم نیست برای درخواست گواهی شهروندی اقدام نمایند ؛ اما با این وجود ، اشخاصی که به دنبال مدارکی برای شهروندی خود هستند ، می بایست درخواستی جهت اخذ گواهی شهروندی ارائه دهند ، همچنین ، ممکن است افراد برای پاسپورت ایالات متحده از طریق وزارت امور خارجه اقدام کنند تا مدرکی دال بر شهروند بودن آن ها در ایالات متحده ارائه شود.

اشخاصی که حداقل 18 سال سن دارند ، می تواند خودشان برای درخواست گواهی شهروندی اقدام نمایند ؛ اما اگر درخواست گواهی شهروندی برای کودکی که هنوز به سن 18 سال نرسیده باشد ، می بایست والدین یا قیم قانونی کودک برای درخواست اقدام کند.
در صورتی که درخواست گواهی شهروندی تأیید شود و فرد سوگند وفاداری را بپذیرد ، در صورت لزومUSCIS مدرکی دال بر تابعیت ایالات متحده در قالب یک گواهی شهروندی برای شخص صادر خواهد کرد.

سوالات پر تکرار اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا

بله ، افراد متولد شده در آمریکا که در این کشور زندگی نمی کنند نیز ، شهروند آمریکا به حساب می آیند.

بله ، هر کودکی که در خاک ایالات متحده متولد می‌شود (در هر ایالت یا قلمرو ایالات متحده) بطور خودکار شهروند ایالات متحده خواهد بود.

  • لازم است تا یکی از والدین شهروند ایالات متحده باشند.
  •  والدین شهروند ایالات متحده دارای شرایط خاص اقامت یا حضور فیزیکی در ایالات متحده باشند.
  •  انجام آزمایش خون برای ثابت نمودن رابطه ی ژنتیکی یکی از والدین با فرزند نیاز است.
  •  قانونی بودن ازدواج مهم است.
  •  اگر یکی از والدین تبعه و دیگری شهروند ایالات متحده باشد ، لازم است حداقل برای 1 سال در ایالات متحده اقامت داشت.
  •  اگر یکی از والدین شهروند و دیگری شهروند ایالات متحده نباشند ، والدین می بایست حداقل 5 سال ، از جمله 2 سال بعد از 14 سالگی ، در آمریکا اقامت داشته باشند.

اشخاصی که حداقل 18 ساله هستند ،  خودشان برای درخواست گواهی شهروندی اقدام میکنند؛ اما اگر درخواست گواهی شهروندی برای کودکی که هنوز به سن 18 سال نرسیده باشد ، می بایست والدین یا قیم قانونی کودک برای درخواست اقدام کند.

دلیل مخالفت شان با این نوع شهروندی این است که تصور می کنند این سیاست باعث می شود که خارجی ها تنها با هدف به دنیا آوردن نوزاد وارد این کشور خواهند شد و سیستم سرمایه آسیب خواهد دید.

اخذ اقامت از طریق تولد فرزند در آمریکا ، راهی آسان برای دریافت اقامت آمریکاست ؛ اخذ شهروندی ایالات متحده از قانون خون و خاک تبعیت می‌کند که قانون خون شرایط خاص خودش را دارد ، اما در قانون خاک ، به محض تولد فرزند وی شهروندی آمریکا را دریافت خواهد کرد ؛ اخذ اقامت آمریکا از طریق کار نیز یکی از روشهای پرطرفدار است ؛ چرا که آمریکا تنوع فرهنگهاست و شامل زمینه‌های کاری زیادی برای متقاضیان خارجی است ؛ پس باید شرایط کار در آمریکا را دانست ؛ در این رابطه با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی  در دفاتر تهران و شیراز صحبت کنید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله روش های قانونی مهاجرت را نیز مطالعه کرده و با انواع شیوه های مهاجرت به خارج از کشور بیشتر آشنا شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه