قانون تولد فرزند در کانادا

قانون تولد فرزند در کانادا در مقابل دیگر کشورهای پیشرفته جهان ساده تر بوده و شرایط پیچیده ای ندارد و طبق قوانین آن شهروندان بسیار راحت تر از دیگر کشورها به خصوص کشورهای اروپایی می توانند برای فرزندان متولد شده خود در این کشور اقامت دائم و تابعیت به دست آورند.

در ادامه مطلب تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) شما را با قانون تولد فرزند در کانادا آشنا خواهند ساخت.

همانطور که مستحضر هستید کشورهای جهان برای اعطای تابعیت به کودکان متولد شده در خاک آن ها از یکی از دو قوانین خاک، خون و یا ترکیبی از این دو پیروی می کنند. طبق قانون خاک هر فرزندی که در خاک هوایی، آبی و زمینی آن کشور متولد شود بدون هیچ شرطی تابعیت آن کشور را به دست می آورد و طبق قانون خون فرزند متولد شده تابعیت پدر یا مادر دریافت می کند و تابعیت کشور به شخص داده نمی شود.

اما به نظر شما کشور کانادا چه مزیت و ویژگی دارد که اکثر ایرانیانی که توانایی مالی آن را داشته باشند؛ سعی بر به دنیا آوردن فرزند خود در این کشور دارند!؟ درادامه کاملا قانون تولد فرزند در کانادا را به شما خواهیم گفت. ضمنا فراموش نکنید که مقاله مهاجرت به کانادا را در سایت موسسه رجبی مطالعه نمایید تا با انواع روش های مهاجرت، شرایط، قوانین، ویژگی ها، مدارک مورد نیاز و غیره هرکدام از راه های موجود آشنا شوید.

فهرست مطالب
قانون تولد فرزند در کانادا

قوانین تابعیتی تولد فرزند در کانادا

همانطور که گفتیم قوانین تابعیتی تولد فرزند در کانادا ساده تر از دیگر کشورهای بزرگ و مطرح جهان می باشد؛ به همین خاطر در اینجا ترکیبی از قوانین خاک و خون را نداریم و کشور کانادا پیرو قانون خاک می باشد. این بدین معنی است که هر کودک متولد شده در خاک این کشور جدای از تابعیت والدین بی هیچ قید و شرطی اقامت دائم و شهروندی کانادا را به دست می آورد.

البته این مطلب فقط محدود به خاک نمی شود و هر کودکی که در کشتی و در آب های کانادا و یا در حال پرواز و در حریم هوایی کانادا نیز متولد شود؛ به طور قطع و بدون هیچ شرطی تابعیت این کشور را به دست می آورد. اما طبق قانون تولد فرزند در کانادا کودکانی که والدین آن ها سفیر، دیپلمات و یا کارمند کشور خارجی هستند از این امتیاز بهره نمی برند و در صورت تولد فرزند آن ها در این کشور، تابعیت کانادا به کودک داده نمی شود.

شما می توانید حتی با اخذ یک ویزای توریستی و سفر به این کشور، کودک خود را این کشور به دنیا آورده و پس از آن جهت اخذ شناسنامه و پاسپورت وی اقدام نمایید. در نهایت با دریافت پاسپورت کودک در صورت علاقه یا نیاز به کشور خود بازگشته و در همان جا زندگی کنید؛ اما فرزند شما دیگر یک شهروند کانادا نیز شناخته می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب شیوه مهاجرتی دقیقا منطبق با شرایط شما با بهره گیری از دانش و تجربه کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

اگر طبق قانون تولد فرزند در کانادا بتوانید فرزند خود را در این کشور به دنیا آورید؛ وی شهروند قانونی این کشور شناخته می شود و کاملا از حق و حقوق برابر با دیگر شهروندان کانادا برخوردار خواهد بود. این موضوع امکان استفاده از سیستم آموزشی این کشور را برای وی فراهم می آورد و می تواند در دانشگاه های برتر آن به تحصیل مشغول شود. در مقاله تحصیل در کانادا کاملا شرایط پذیرش و قبولی و انواع دانشگاه های این کشور را برای شما قرار داده ایم.

اما در ادامه مبحثمان باید بگوییم که بسیاری با این سوال روبه رو هستند که شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند برای والدین وجود دارد یا خیر؟! متاسفانه اگر پدر و مادر فرزند خود را در این کشور متولد کنند؛ با اینکه به کودک تابعیت داده می شود، اما هیچ امتیاز اقامتی شامل حال والدین نخواهد شد؛ نه اقامت موقت، نه اقامت دائم و تابعیت کانادا.

والدین باید به طور جداگانه از طریق روش های مختلف مهاجرت مانند کار در کانادا، تحصیل در این کشور و یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت برای خود اقامت موقت دریافت کرده و در نهایت به اقامت دائم و تابعیت دست پیدا کنند. در مقاله مشخصه روش های یافتن کار و کارفرماهای مناسب در کانادا در کنار چگونگی درخواست ویزا و مشاغل مناسب و پردرآمد در این کشور را برای شما تهیه کرده ایم.

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

هزینه‌های تولد فرزند در کانادا

شهروندان کانادایی می توانند به طور رایگان در بیمارستان زایمان کرده و هزینه ای نپردازند؛ اما شرایط برای مهاجرین و یا افراد خارجی متفاوت است. چنان چه  این افراد از بیمه های درمانی بین المللی استفاده نمایند که در کانادا قابل قبول باشد، هزینه های زایمان را می توانند کاهش بسیاری دهند یا حتی رایگان استفاده کنند.

در غیر این صورت و استفاده نکردن از خدمات بیمه سلامت دولت کانادا باید تمام هزینه های زایمان را شخصا پرداخت کرد. البته این فقط بخشی از هزینه ها می باشد، شما باید هزینه های دیگری همجون خوراک، مسکن، حمل و نقل و غیره را هم مد نظر قرار دهید که در مقاله هزینه های زندگی در کانادا تمام مخارج و هزینه های لازم جهت مهاجرت و همجنین اقامت و زندگی در این کشور را جمع آوری کرده ایم.

 هزینه‌های تولد فرزند در کانادا شامل موارد زیر می باشد:

خدمات درمانی لازم متوسط هزینه به همراه بیمه متوسط هزینه بدون بیمه
مراقبت های دوران بارداری 0 150 – 100 دلار کانادا
سونوگرافی قبل از تولد 300 – 0 دلار 500 – 300 دلار
زایمان طبیعی در بیمارستان 0 – 1000 دلار 8000 – 5000 دلار
سزارین در بیمارستان 0 – 1000 دلار 12000 – 10000 دلار
زایمان در منزل همراه با ماما 2500 – 860 دلار 2500 دلار

مزایای بچه دار شدن در کانادا

شاید برای شما سوال باشد که مزیت تولد در کانادا چیست که برخی از افراد به خصوص افراد سرشناس برای زایمان به کانادا رفته و تلاش می کنند که فرزندشان شهروند کانادا باشد. به طور یقین فرزند متولد شده با اینکار شهروندی یکی از بهترین کشورهای جهان را به دست خواهد آورد که به پیروی از آن امتیازات بسیاری نصیب وی خواهد شد. از ابتدایی ترین این مزایا می توان به ورود به سیستم آموزشی منحصر بفرد اشاره کرد که با تحصیل در مدارس آغاز می شود . بر روی عنوان تحصیل در مدارس کانادا کلیک کنید تا از تمامی گام های لازم در این مسیر مطلع شوید.

برخی از مهم ترین مزایای بچه دار شدن در کانادا به شرح زیر است:

  • بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت و رایگان
  • عبور و مرور نا محدود به کانادا و دیگر نقاط جهان بدون نیاز به و ویزا کانادا
  • دریافت اقامت دائم و حق شهروندی
  • دسترسی به مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی برتر کانادا و جهان
  • برخورداری از مزایای اجتماعی و رفاهی رایگان
  • بهره مندی از طبیعت و آب و هوایی بسیار تمیز و زیبا
  • برخوردار بودن از امنیت بالای مالی و جانی در این کشور
  • آینده ای مطمئن، روشن،شفاف و بدون هرج و مرج

کانادا را بهتر بشناسید و بهترین تصمیم را برای مهاجرت بگیرید!

مهاجرت با نگرانی و دغدغه همراه است ، ما در این وبینار آنچه شما در این سالها از نگرانی ها و چالشهایتان گفته اید را جمع آوری کرده و با راهکارهای عملی به شما پاسخ داده ایم ، در حدود یک ساعت و چهل و سه دقیقه مطالب بسیار مفیدی را دریافت خواهید کرد که مطمئنا در مسیر مهاجرت با آن مواجه خواهید شد ؛ این وبینار را هانیه عابدی ، کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه داده است.

سوالات پر تکرار قانون تولد فرزند در کانادا

 قانون تولد فرزند در کانادا پیرو قانون خاک می باشد.

 بله، بر اساس قانون تولد فرزند در کانادا بدون هیچ محدودیت و یا قید و شرطی اقامت دائم و شهروندی این کشور اعطا می گردد.

 خیر، با تولد فرزند در کانادا هیچ امتیاز اقامتی و تابعیتی به والدین اعطا نمی گردد و آنان باید جداگانه برای دریافت اقامت اقدام کنند.

بله شما می توانید از طریق ویزای توریستی به کانادا رفته و در آن جا فرزند خود را به دنیا بیاورید.

 بله شهروندان این کشور می توانند از بیمه دولتی استفاده نمایند و مهاجرین باید بیمه درمانی بین المللی داشته باشند که در کانادا قابل استفاده باشد.

در این مطلب قانون تولد فرزند در کانادا را باهم شناختیم، برای اطلاع از دیگر روش های مهاجرتی و یا هر سوالی در زمینه مهاجرت به خارج از کشور با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب یا مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید ، توصیه می کنیم مقاله بهترین کشورها برای زندگی را نیز بخوانید چراکه کانادا در لیست این کشورهاست.

قوانین سایر کشورها برای تولد فرزند و اخذ اقامت دائم چیست؟

در انتها تجربه کلاینت های موسسه رجبی که برای کشور کانادا اقدام کرده اند را ببینید و بشنوید.

2 دیدگاه در “قانون تولد فرزند در کانادا

  1. قانون تولد فرزند در کانادا Ned گفت:

    آیا قانون خاک برای تولد فرزندان توریست در کانادا همچنان پابرجا است ؟ و به فرزندان توریست ها شناسنامه کانادایی میدهند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه