بهترین کشورهای اروپایی برای کار

بهترین کشورهای اروپایی برای کار را می توان آن دسته از کشورها معرفی کرد که از اوضاع اقتصادی و رفاهی خوب و رو به پیشرفتی بهره می برند و در کنار این نرخ بیکاری نیز در این کشورها پایین بوده و فرصت های شغلی برای افراد با تخصص های گوناگون نیز وجود دارد.

این مطلب با تلاش کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) برای آشنایی شما عزیزان با بهترین کشورهای اروپایی برای کار تهیه شده است.

در حال حاضر اکثر کشورهای اروپایی به طور نسبی از اوضاع اقتصادی و کاری مناسب و قابل قبولی در جهان برخوردار هستند و تعدادی از آنان حتی به عنوان برترین کشورها در زمینه های مختلفی همچون کار ، رفاه ، آسایش ، درآمد و غیره بر شمرده می شوند ، به طوری که بر اساس آمار قاره اروپا از سایر قاره مهاجر پذیرتر بوده و بیش ترین میزان درخواست را برای ورود مهاجران دارا می باشد که خود دلیل واضحی بر مناسب بودن شرایط کاری و تحصیلی در این قاره است.

اما بازهم در میان تمامی کشورهای این قاره تعدادی از شرایط بسیار ایده آل تر و مناسب تری برای مهاجرت و کار برخوردار می باشند که شما به عنوان یه مهاجر می توانید در این کشورها با فرصت های شغلی بیش تر و درآمد بالاتر مواجه شده و مناسب ترین را با توجه به تخصص خود انتخاب کنید ، با ما باشید تا بهترین کشورهای اروپایی برای کار را به شما معرفی نماییم.

توصیه می کنیم در کنار این محتوا ، مقاله کار در اروپا را نیز بخوانید تا با شرایط کار و قوانین مهم کاری در کشورهای اروپایی هم آشنا شوید.

نکته : با استفاده از عناوین لینک شده در فهرست مطالب ، مرور این مقاله راحت تر می شود.

فهرست مطالب
بهترین کشورهای اروپایی برای کار

آلمان غول صنعت جهان

آلمان غول صنعت جهان در یک دهه گذشته همواره در صدر فهرست های مختلفی خود را جای داده و به درستی هم که لایق آن بوده است ، این کشور با یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در کل اروپا با 3.6 درصد در میان پنج کشور برتر اروپا قرار گرفته که باید یکی از دلایل بزرگ آن را وجود کارخانجات و صنایع فراوان نظیر صنایع اتومبیل سازی ، صنایع شیمیایی ، صنایع الکترونیک و غیره در نظر گرفت.

 آلمان یک مکان عالی برای کار می باشد و این کشور دارای اقتصادی قوی بوده و خانه برخی از بزرگترین شرکت های جهان می باشد ، شرکت هایی که فرصت های شغلی زیادی را برای افراد مهاجر فراهم می آورند ، علاوه بر این جالب است بدانید که تعداد زیادی از مردم در آلمان خود اشتغال هستند و مالیات برای کارآفرینان نسبت به اکثر کشورهای اروپا کمتر است و راه اندازی کسب و کار در آلمان بدون نیاز به تشریفات اداری بسیار آسان می باشد.

داروسازی و بانکداری ، دندانپزشکی پزشکی ، قانون تجارت و خدمات فنی از جمله پرسودترین صنایع آلمان هستند و همچنین مشاغل پزشکی و مهندسی در انواع شاخه ها نیز از پر درخواست ترین زمینه ها برای استخدام در این کشور می باشند که با توجه به بالا رفتن میانگین سنی این کشور روز به روز این نیاز بیش تر می شود ، حداقل دستمزد در آلمان 8.50 یورو ( 11.25 دلار ) در ساعت است که بالاتر از حداقل دستمزد ایالات متحده 7.25 دلار در ساعت است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بهترین روش های کاریابی در اروپا را از مشاوران و متخصصان حرفه ای هلدینگ رجبی جویا شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هلند مهد استارتاپ ها

هلند مهد استارتاپ ها​ دارای یکی از بالاترین امید به زندگی ، رفاه و آرامش در جهان است که در کنار آب و هوای خوب ، استانداردهای آموزشی بالا و نرخ بیکاری تنها 4.4% کاملا خود را به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای کار شناخته می شود ، همچنین تعداد بسیاری از مردم آن می توانند انگلیسی و آلمانی و حتی اسپانیایی و فرانسوی صحبت کنند ، که ارتباط را بسیار راحت کرده و سافتن کار را نیز برای متقاضیان ساده می کند.

شهرهای بزرگ آن به ویژه آمستردام ثابت کرده‌اند که علیرغم اندازه کوچکی که نسبت به سایر شهرهای مهم اروپا دارند مهد استارت‌ آپ های شکوفا و ذهن های مبتکر جهان می باشند و پذیرای هر نژاد و زبان از هر جای جهان هستند که دارای ایده ای نو و قابل رشد و شکوفایی است ، استارت آپ در هلند به کارآفرینان جوان و هیجان زده فرصتی می‌دهد تا نه تنها استعداد های خود را به نمایش بگذارند بلکه به لطف حمایت دولت و بودجه آن رشد کرده و شکوفا شوند.

شما می توانید در ابتدا با قراردادهای موقت یک ساله اقدام کرده و پس از آن به صورت دائم در زمینه مورد نظر خود شاغل شوید و یا شروع به راه اندازی کار خود کنید ،  در حال حاضر صنایع مهندسی ، مراقبت های بهداشتی ، خدمات علمی ، تجارت و تدریس در هلند با کمبود نیرو مواجه هستند و میانگین حقوق در این کشور 56 هزار یورو با 40 ساعت کار در هفته می باشد.

هلند مهد استارتاپ ها​

بلژیک معدن الماس دنیا

بلژیک معدن الماس دنیا با داشتن بسیاری از شرکت های جهانی و موسسات بین المللی بزرگ مستقر در این کشور ، مکان خوبی برای یافتن شغل می باشد و بسیاری از افراد با تحصیلات دانشگاهی و کارگران با مهارت بالا را جذب می‌کند که لازم است دقت داشته باشید که اولویت اول همواره با متقاضیان اتحادیه اروپا و قاره اروپا می باشد و در صورت نیافتن شخص مناسب به متقاضیان غیر از این فرصت جذب داده می شود.

نرخ بیکاری در بلژیک در سال 2021 به 6.6 درصد افزایش یافت که کمتر از سطح بیکاری اتحادیه اروپا ( 6.2 درصد ) و بیکاری منطقه یورو (8.4 درصد ) است اما با این حال نرخ درآمد در این کشور به طور متوسط سالانه 34884 دلار می باشد که بلژیک را  به یکی از کشورهای با سرانه بالا در اروپا تبدیل می نماید.

بلژیک بخش خدمات و تولید قوی دارد و بیش از سه چهارم بلژیکی ها در خدماتی از جمله خدمات حقوقی ، مالی ، رسانه ای و گردشگری کار می کنند و فرصت های شغلی در این زمینه ها برای مهاجرین با تخصص بسیار وجود دارد ، البته بلژیک دارای یکی از بزرگترین صنایع الماس در جهان است و صنایع پتروشیمی نیز در این کشور بسیار فعال است و فرصت های شغلی مناسبی در این زمینه ها برای متخصصین آن وجود دارد.

برای آشنایی هر چه بیشتر با شرایط و قوانین کار در بلژیک ، مقاله لینک شده را بخوانید.

با مطالعه مقالات زیر می توانید شرایط کاری در برخی از کشورهای مطرح اروپایی را با هم مقایسه کنید.

اتریش با امنیت کاری

اتریش با امنیت کاری

یکی از بزرگترین مزایای کار در اتریش تعادل عالی بین کار و زندگی است در واقع طبق تحقیقات 80% از مهاجران به اتریش گفته اند که تعادل کار و زندگی آن ها پس از مهاجرت به این کشور بهبود یافته است (در مقایسه با میانگین جهانی 53 درصد) و از درآمد خود رضایت کامل را دارند ، این به این خاطر است که برخلاف برخی از کشورهای دیگر اتریشی ها از متوسط حقوق بالایی برخوردار هستند.

از سال 2020 اتریش با امنیت کاری حداقل دستمزد ماهانه 1500 یورویی را برای همه بخش ها  اعمال کرده است که بسیار بالاتر از حداقل دستمزد در اکثر کشورهای اروپا بوده و باعث شده که متوسط حقوق ماهانه در این کشور نه تنها با اکثر کشورهای اروپای غربی و اسکاندیناوی برابری کند ، بلکه بسیار بالاتر از حقوق در اروپای شرقی نیز باشد ، حداقل دستمزد در اتریش حقوق پایه ، اضافه کاری ، پاداش و غرامت بیکاری را نیز پوشش می دهد که تمامی این ها اتریش را به مکانی بسیار جذاب برای کار در میان مهاجران تبدیل کرده است.

از تمام این ها گذشته به لطف قوانین کار قوی و سیستم تامین اجتماعی اتریش ، مهاجرانی که در این کشور کار می کنند مطمئنا در دستان امنی خود را قرار داده اند که حکم می کند کارفرمایان باید همه نوع منابع را برای حمایت از کارکنان خود فراهم کنند.

فرانسه فرصتی برای مهندسین

فرانسه فرصتی برای مهندسین عضوی از قدرت های G7 و G8 است که جایگاه آن را به عنوان یکی از قوی ترین و موفق ترین اقتصاد های جهان تثبیت می کند و اقتصاد موفق همواره با فرصت های شغلی زیاد و مناسب همراه است ، در حال حاضر نرخ بیکاری فرانسه 9% است اما با اینکه این میزان مقداری بالا در اروپا می باشد ، مهندسان و تکنسین های ماهر که مایل به کار در فرانسه هستند ، شانس بسیار خوبی برای استخدام دارند.

بزرگترین صنایع فرانسه مخابرات ، ماشین آلات و صنایع دفاعی هستند و بخش های صنعتی این کشور بیش از 20% از تولید ناخالص داخلی سالانه آن را تشکیل می دهند و علاوه بر این فرانسه بزرگترین تولید کننده انرژی هسته ای در جهان نیز می باشد که 40% از برق آن را این انرژی تامین می کند پس چنان چه در زمینه های مهندسی تخصص داشته باشید فرانسه یک مقصد مناسب برای اشتغال می باشد.

حداقل دستمزد در فرانسه یکی از بالاترین ها در اروپا می باشد به طوری که به ازای هر ساعت کار حداقل 9.76 یورو مزد دریافت می شود که در کنار حداکثر 35 ساعت کار هفتگی و سن بازنشستگی 62 سال یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای کار تلقی می شود.

فرانسه فرصتی برای مهندسین

فنلاند شادترین کشور دنیا

فنلاند شادترین کشور دنیا خدمات و مزایای زیادی برای ارائه دارد که در کنار وجود فرصت های شغلی مناسب باعث جذب مهاجران از سرتاسر جهان به این کشور می شوند ، چیزهایی مانند : استاندارد زندگی بالا ، جامعه ای امن و با عملکرد خوب و دسترسی آسان به طبیعت ، حقوق و مزد بالا ، رفاه و حقوق اجتماعی و شهروندی کامل و غیره که همه و همه به یک زندگی خوب در این کشور منتهی می شود به طوری که طبق گزارش جهانی سازمان ملل متحد چهار سال متوالی این کشور به عنوان شادترین کشور روی زمین معرفی شده است.

علاوه بر این فنلاند از یک اقتصاد سالم و قوی برخوردار می باشد که جایگاه مهمی در اروپا دارد و این دستاوردهای خود را مدیون قانون و قانون مداری شهروندان و دولتمردان خود می داند ، در فنلاند توجه زیادی به برابری و همکاری در محل کار می شود و کارفرمایان تمایل دارند روی کارمندان خود سرمایه گذاری کرده و کسانی را که خواهان ارتقا و افزایش مهارت ها و دانش خود می باشند را تشویق و حمایت کامل می کنند.

در حال حاضر نرخ بیکاری در فنلاند 6.6% می باشد که کمی از متوسط اروپا بالاتر بوده و همچنین متوسط درآمد ماهانه در این کشور به 3681 یورو رسیده است که می تواند جوابگوی مخارج در این کشور در حد متوسط و قابل قبولی باشد.

در مقاله کار در فنلاند ، با بازار کار و مشاغل مورد نیاز این کشور بیشتر و بهتر آشنا می شوید.

مطالب جالب و جذابی در مقالات زیر توسط کارشناسان رجبی به شما ارائه شده ؛ مطالعه محتوای مقالات را از دست ندهید.

وبینار مهاجرت کاری به آلمان را در این بخش از مقاله میبینید ، در این وبینار سعی کردیم شما را با مراحل مهاجرت کاری به یکی از کشورهای اروپایی آشنا کنیم تا بتوانید درک بهترین از این شیوه مهاجرتی داشته باشید.

در ادامه می توانید با تکمیل فرم درخواست مشاوره با مشاوران حرفه ای رجبی گفتگویی رایگان داشته باشید و شرایط اولیه خود برای مهاجرت را بسنحید.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با اعتماد به کارشناسان و مشاوران رجبی در مسیر صحیح مهاجرت قرار خواهید گرفت.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نروژ مرفه ترین های جهان

نروژ مرفه ترین های جهان به دلیل اقتصاد قوی خود به عنوان مرفه ترین کشور برای زندگی نامگذاری شده است در حالی که از نظر تعادل بین کار و زندگی بهترین بوده و حتی در رتبه اول شاخص توسعه انسانی سازمان ملل نیز قرار گرفته است ، نروژ کشوری است که تجربه بین فرهنگی عالی ، هفته های کاری کوتاه و سیستم مراقبت های بهداشتی عالی به علاوه جاذبه های طبیعی شگفت انگیز را ارائه می‌دهد.

نروژ یکی از رقابتی ترین و فنی ترین بازارهای کار در جهان را دارد و فراتر از نفت یکی از پیشرفته ترین و نوآورترین جوامع در جهان از نظر فناوری است و فرصت های شغلی بسیاری برای متخصصین دارای دانش و تجربه در زمینه های نفتی و الکترونیک به خصوص طراحی آن وجود دارد ، اما جدا از آن در بخش خدمات نیز شما می توانید در بخش های بسیار متنوعی به اشتغال مشغول شوید.

نرخ بیکاری نروژ به طور متوسط ​​نزدیک به 4.7% است که بسیار پایین تر از نرخ بیکاری متوسط اروپا 6.2% می باشد که نمایانگر وجود فرصت های شغلی کافی و مناسب در این کشور است که در کنار متوسط درآمد سالانه 39144 دلار به یک کشور مناسب و متعادل میان درآمد و مخارج قرار می گیرد که باید گفت دراکثر مشاغل تخصصی درآمد بسیار بالاتر از این حد متوسط است.

در حال حاضر مشاغلی چون صنایع نفت و گاز ، ماهیگیری ، امور مالی ، ساخت و ساز ، پزشکی و پرستاری و مهندسی دارای فرصت های شغلی بالایی در این کشور هستند.

دانمارک و تعادل کاری کارمندان

بر اساس گزارشات متنوع دانمارک یکی از بهترین کشورها برای تعادل بین کار و زندگی است  و این کشور حقوق و دستمزد را با هزینه زندگی خوب متعادل می کند و میانگین ساعات کار روزانه ( 6.6 در روز ) نسبت به ساعات اوقات فراغت ( 8.8 در روز ) است که کاملا نشان دهنده اهمیت بالای استراحت ، خانواده و اوقات فراغت و سلامت در این کشور دارد و جالب اینکه با این ساعت کارکرد کمتر از بسیاری از کشورها دستمزد بالاتری را ارئه می دهد.

تعادل بین کار و زندگی سنگ بنای فرهنگ تجاری دانمارک است و آن را به یکی از خانواده دوستانه ترین مکان های جهان برای زندگی تبدیل می کند به طوری که همه کارگران طبق قانون حق دارند هر سال 5 هفته مرخصی داشته باشند و در کنار خانواده خود باشند ، علاوه بر این حداقل دستمزد تعیین شده در دانمارک به ازای هر ساعت کار 18 دلار است که کاملا برای یک فرد مجرد جوابگو کافی است.

از آن جایی که جمعیت دانمارک رو به پیری می رود ، هرساله این کشور نیازمند نیروی کار بیش تری می شود که از طریق مهاجرین آن را تامین می نماید و در این میان افراد دارای تخصص های فنی و خاص و همچنین تحصیلات دانشگاهی از شانس بسیار بالاتری برای دریافت اقامت و یافتن شغل در این کشور برخوردار هستند.

دانمارک و تعادل کاری کارمندان

اسپانیا از کشورهای اروپایی مناسب کار

اسپانیا با سیستم مراقبت های بهداشتی بی عیب و نقص و هزینه های زندگی مقرون به صرفه و ارزان و همچنین درآمدهای قابل قبول یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای کار در نظر گرفته می شود که با این حال ، به دلیل نرخ بیکاری کمی بالاتر در مقایسه با سایرکشورهای حاضر در این لیست ( 16.7% ) موفق به کسب جایگاه نهم شده است.

اسپانیا از کشورهای اروپایی مناسب کار صنعت خودروسازی و قطعات یدکی اتومبیل بزرگی دارد و برخی از غول های بزرگ دارویی جهانی و شرکت های پوشاک مشهور را در خود جای داده است که بازار کار مناسبی را برای شهروندان این کشور در شهرهای مختلف به وجود آورده اند ، علاوه بر این در بخش IT این کشور نیازمند متخصصین بسیاری می باشد و مشتاقانه به دنبال جذب آنان از هرکجای جهان است.

در اسپانیا نیز مانند اکثر کشورهای اروپایی 40 ساعت کار در هفته معمول است و متوسط درآمد سالانه 45 هزار یورویی به ثبت رسیده است که مشاغل تخصصی مانند مهندسین ، پزشکان و غیره درآمدهای بسیار بالاتری را هم به دست می آورند و در حال حاضر این کشور نیاز بالایی به متخصصین این حوزه دارد.

همچنین پیش بینی می شود که این کشور در یک دهه آینده رشد اقتصادی بزرگ و جالبی را تجربه نماید که در برنامه های دولت اسپانیا قرار دارد که در پی آن چند هزار شغل طی این ده سال به وجود خواهند آمد که یقینا برای بسیاری از آن ها نیازمند متخصصین و افراد فنی از خارج از کشور می باشند.

استونی یکی از پیشرفته های آینده

این کشور نامحسوس در شمال اروپا با اولویت توسعه و گسترش شاید اولین فکر شما پس از تصمیم گیری در مورد کار در خارج از کشور نباشد اما این واقعیت که استونی استاندارد زندگی بالایی دارد در حالی که هزینه‌ها در آن پایین بوده و سرعت رشد اقتصادی بالایی نیز دارد مکان شروعی واقعا خوب برای یک کسب و کار و زندگی جدید و هیجان‌انگیز می باشد.

اگرچه استونی به اندازه سایر کشورهای اروپایی مقصد مهاجرتی معروفی نیست اما شرایط اقتصادی و کاری در کنار خدمات و امکانات مناسب و رفاه بالا و قابل قبول بسیاری از مهاجرین آینده نگر را قانع نموده که این کشور می تواند یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای کار و زندگی باشد و آینده ای موفقیت آمیز را برای آنان به وجود آورد.

استونی یکی از پیشرفته های آینده دارای 99 درصد خدمات عمومی آنلاین استو همه چیز را می توان به صورت دیجیتالی انجام داد و اکثر مشاغلکه امکان انجامش وجود داشته باشد به صورت اینترنتی و آنلاین و غیر حضوری انجام میپذیرد که نیاز به متخصصین کامپیوتر و آی تی را در استونی بسیار زیاد کرده است.

استونی یکی از پیشرفته های آینده

سوالات پر تکرار بهترین کشورهای اروپایی برای کار

آلمان یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در کل اروپا با 3.6 درصد را دارد که در میان پنج کشور برتر اروپا برای کار قرار دارد. وجود کارخانجات و صنایع فراوان نظیر صنایع اتومبیل سازی ، صنایع شیمیایی ، صنایع الکترونیک و غیره آلمان را برای مهاجرت کاری جذاب تر کرده است.

هلند یکی از بالاترین امید به زندگی ، رفاه و آرامش در جهان را داراست ، در کنار آب و هوای خوب ، استانداردهای آموزشی بالا و نرخ بیکاری تنها 4.4% ، کشور بسیار مناسبی برای کار در خارج به حساب می آید.

بلژیک با در اختیار داشتن بخش خدمات و تولید قوی و ارائه خدمات حقوقی ، مالی ، رسانه ای و گردشگری  فرصت های شغلی خوبی را در اخیتار شما قرار میدهد ، بلژیک دارای یکی از بزرگترین صنایع الماس در جهان بوده و صنایع پتروشیمی نیز در این کشور بسیار فعال است.

اتریشی ها متوسط حقوق بالایی در بین کشور های اروپایی دارند ، از سال 2020 اتریش حداقل دستمزد ماهانه 1500 یورویی را برای همه بخش ها  اعمال کرد که بسیار بالاتر از حداقل دستمزد در اکثر کشورهای اروپا است.

بزرگترین صنایع فرانسه مخابرات ، ماشین آلات و صنایع دفاعی است و بخش های صنعتی این کشور   بسیار مهم است ، فرانسه بزرگترین تولید کننده انرژی هسته ای در جهان است که فرصت های شغلی مناسبی در این زمینه ها برای متخصصیت رشته های مهندسی ارائه داده است.

در این مطلب با تلاش کارشناسان باتجربه در شرکت مهاجرتی رجبی تلاش کردیم خلاصه ای از شرایط و مزایای بهترین کشورهای اروپایی برای کار را برای شما عزیزان جمع آوری نماییم ، در صورت نیاز به اطلاع از شرایط کار در سایر کشورهای اروپا و جهان با مشاورین ما در دفتر غرب  و مرکز  تهران و همچنین دفتر شیراز ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را مطرح نمایید ، همچنین اگر قصد دارید به اروپا مهاجرت کنید و به دنبال امن ترین و آسان ترین روش ها هستید ، سری به مقاله مهاجرت به اروپا بزنید و با برترین روش های مهاجرت آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه