حداقل دستمزد در مجارستان

حداقل دستمزد در مجارستان در واقع کم ترین دستمزدی است که کارفرمایان به صورت قانونی به کارمندان خود پرداخت می کنند.

امروزه بسیاری افراد بدون داشتن آگاهی زیاد در مورد حداقل دستمزد، در این کشور به اشتغال پرداخته و از حق قانونی خود دستمزد کم تری دریافت می کنند. از همین جهت تمامی افراد باید پیش از شروع روند مهاجرت خود، با حداقل حقوق زمینه شغلی خود آشنا شوند.

از طرفی دیگر آشنایی با حداقل دستمزد در مجارستان به افراد کمک می کند تا این میزان را با هزینه های زندگی تطابق دهند و از این طریق به چشم اندازی عالی از زندگی در این کشور دست پیدا کنند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با شرایط اشتغال و زندگی در مجارستان و همچنین روش های مهاجرتی به این کشور، از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ (موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱) در تماس باشید.

سیاست های مربوط به حداقل دستمزد، با توجه به جنسیت، تجربه کاری، شهر، تحصیلات و نوع شغل تعیین می شود. امروزه هر فرد می تواند با توجه به زمینه شغلی مورد نظر خود در مجارستان به اشتغال پرداخته و از درآمد خوبی بهرمند شود. علاوه بر کسب درآمدهای بسیار مناسب، زندگی و اشتغال در این کشور می تواند مزایای مانند دسترسی به سیستم بهداشت و درمان باکیفیت و فرصت های شغلی و تحصیلی متنوع را برای شما به همراه داشته باشد. چنانچه به اشتغال در این کشور علاقه دارید، مطالعه مقاله کار در مجارستان را از دست ندهید.

فهرست مطالب
حداقل دستمزد در مجارستان

دستمزد در مجارستان بر اساس تجربه کاری

در حال حاضر حداقل دستمزد در مجارستان در سال 2023 حدود 579 یورو در ماه (631.242 دلار در ماه) برآورد شده است. با این حال یکی از مهم ترین فاکتورهایی که تاثیر بسیار گسترده ای بر میزان دستمزد می گذارد، تجربه کاری می باشد.

هر چه تجربه کاری شما در یک حرفه زیاد شود، مهارت های شما نیز در آن حرفه افزایش می یابد و از همین رو جای تعجب نیست که با بالا رفتن تجربه کاری درآمد افراد افزایش می یابد. طبق اطلاعات به دست آمده از دستمزد در مجارستان بر اساس تجربه کاری، کارمندانی که دو تا پنج سال تجربه کاری در یک زمینه شغلی دارند، می توانند تقریبا 32% بیش از افرادی که شغل خود را تازه شروع کردند درآمد به دست آورند.   

از طرفی دیگر این دستمزد در افرادی که بیش از پنج سال در یک زمینه شغلی سابقه کاری دارند به حدود 36% می رسد. امروزه حداقل دستمزد در مجارستان برای افرادی که بیش از ده سال در یک زمینه شغلی مشغول به کار بودند، حدودا 21% افزایش می یابد.

علاوه بر این افرادی که بیش از 15 سال در یک زمینه شغلی کار کردند این نرخ به حدودا 14% افزایش یافته و نسبت به فردی که تازه مشغول به کار شده حدود 71% بیشتر درآمد دارد. با این حال این ارقام بر اساس تخمین است و  در نظر گرفتن عناوین شغلی فردی می تواند به ارزیابی های دقیق تری منجر شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت کاری به مجارستان با یاری مشاوران خبره رجبی !

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دستمزد در مجارستان بر اساس تحصیلات

یکی دیگر از مؤلفه هایی که تاثیر گسترده ای بر حداقل دستمزد در مجارستان دارد، تحصیلات افراد می باشد. در این کشور بسیاری از مشاغل به سطح بالایی از تحصیلات نیاز دارند لذا دستمزد در مجارستان بر اساس تحصیلات تعیین می شود و این موضوع در مشاغل مختلف بسیار اهمیت دارد.

طبق اطلاعات به دست آمده از حداقل دستمزد در مجارستان، کارمندانی که مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اند، حدودا 17% بیشتر از کارمندان ساده در این کشور درآمد دارند. افرادی که به دانشگاه رفته و حداقل مدرک لیسانس خود را دریافت کرده اند حدودا 25% بیش تر از افرادی که تنها مدرک دیپلم دارند، دریافت می کنند.

در دنیای امروزه بسیاری از افراد مدارک تحصیلی بالا تر مانند کارشناسی ارشد یا دکترا خود را از دانشگاه های معتبر دنیا اخذ کرده و از این طریق به گسترش مهارت های خود می پردازند. از همین رو توصیه می کنیم با مطالعه مقاله تحصیل در مجارستان با روش های قانونی تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور آشنا شده و از این طریق به این کشور مهاجرت کرده، در نهایت به اشتغال پرداخته و از درآمد بالا بهرمند شوید.

دستمزد در مجارستان بر اساس تحصیلات

امروزه افرادی که تحصیلات خود را تا سطح کارشناسی ادامه داده اند حدودا 30% بیشتر از افرادی که مدرک لیسانس دارند، درآمد به دست می آورند. از طرفی دیگر داشتن مدرک دکترا به شما این امکان را می دهد تا بیش از 23%  از کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد برای همان شغل هستند، درآمد به دست آورید.

دستمزد در مجارستان بر اساس جنسیت

هر چند در دنیای مدرن در جهت برابری های زن و مرد و کاهش تفاوت های جنسیتی قدم های بسیار زیادی برداشته شده است اما هنوز هم در کشورهای مختلف بین درآمد مردان و زنان تفاوت هایی وجود دارد. با این حال این تفاوت در برخی از کشور ها بیشتر و در برخی کم تر می باشد.

جالب است بدانید دستمزد در مجارستان بر اساس جنسیت و تفاوت درآمد مردان و زنان خیلی زیاد نیست و این کشور بین میزان حداقل دستمزد آقایان و خانم ها تفاوت زیادی قائل نمی شود. از همین رو شما می توانید با زندگی و اشتغال در کشور مجارستان از کار در محیطی امن با فضایی تقریبا برابر لذت ببرید. با این حال این میزان تفاوت چقدر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که طبق اطلاعات به دست آمده از حداقل دستمزد در مجارستان، میزان درآمد آقایان در این کشور حدود 6،156،100 فورینت است، در حالی که میزان درآمد خانم ها 5،711،000 فورینت می باشد. این بدان معناست که در مجارستان مردان حدودا 8 درصد بیشتر از زنان در تمام مشاغل برای انجام یک شغل درآمد دارند.

با مسایل مهم مجارستان هنگام انتخاب شغل آشنا شوید.

دستمزد در صنایع مختلف در مجارستان

یکی دیگر از فاکتورهایی که تاثیر بسیار زیادی بر میزان درآمد افراد دارد، صنعت و زمینه ای است که قصد اشتغال در آن را دارند. در حال حاضر برخی از صنایع در این کشور دارای میزان درآمد بالاتری هستند در حالی که برخی دیگر نیز درآمد کم تری را به افراد مشغول به کار ارائه می دهند.

دستمزد در صنایع مختلف در مجارستان عامل مهمی است که به شما کمک می کند تا با توجه به علاقه خود و با داشتن آگاهی از میزان درآمد ها بهترین گزینه را برای اشتغال انتخاب کنید. شما می توانید حداقل دستمزد در مجارستان در صنایع مختلف را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

طبق اطلاعات به دست آمده از حداقل دستمزد در مجارستان مشاغل مربوط به مهندسی، داروسازی، قانون و بانکداری دارای بالاترین میزان درآمدها هستند و شما می توانید با اشتغال در این زمینه های شغلی از درآمدهای بالایی بهرمند شوید.

مشاغل مختلف میانگین حقوق ماهیانه بر اساس فورینت مشاغل مختلف میانگین حقوق ماهیانه بر اساس فورینت
مدیریت 446731 تجارت 539,973
کشاورزی، صنایع غذایی 367,880 ساخت و ساز و املاک و مستغلات 580666
هنر و فرهنگ 405,282 اقتصاد، مالی، حسابداری 579,487
بانکداری 572636 آموزش، علم و پژوهش 401,614
صنعت خودرو 568,707 مهندسی 612,525
صنایع شیمیایی 505,402 نیروی کار معمولی و بدون مهارت 287.174
منابع انسانی 562,745 فناوری اطلاعات 810,835
بیمه 537,132 روزنامه نگاری، هنرهای چاپ و رسانه 441,649
قانون 597,443 لیزینگ 687,166
بازاریابی 524688 صنایع خدماتی 377,171
معدن، متالورژی 499,665 پزشکی و مراقبت های اجتماعی 455,149
صنعت داروسازی 602,169 تولید 560,125
مخابرات 689,536 صنعت نساجی 296,043
گردشگری 347751 حمل و نقل 461,811

دستمزد کارگر ماهر در مجارستان

اکنون می دانیم که نوع شغل بر میزان درآمد افراد در کشور مجارستان تاثیر گسترده ای می گذارد. با این حال مهارت نیز تاثیر بسیار زیادی در حداقل دستمزد دارد. به طور کلی برخی از افراد با داشتن مدارک تحصیلی بالاتر و شرکت در دوره های مختلف مشاغلی را انتخاب می کنند که سخت تر است و حساسیت بیشتری دارد.

از همین رو جای تعجب نیست که دستمزد کارگر ماهر در مجارستان بسیار بیشتر از دستمزد کارگران ساده می باشد. مشاغلی مانند حسابداری، پزشکی، مدیریت، معماری، قضاوت، وکالت و… در این زمره قرار می گیرند. برای مثال امروزه افرادی که به عنوان حسابدار در کشور مجارستان مشغول به کار هستند حدودا 2030 دلار در ماه درآمد دارد. این مقدار شامل حمل و نقل، مسکن و سایر مزایایی است که با کار همراه است.

همچنین جالب است بدانید فردی که در زمینه بانکداری مشغول به کار است به طور متوسط ​​2372 دلار در ماه درآمد دارد. شما می توانید مشاغل دیگر را در جدول زیر مطالعه فرمایید و از این طریق با حداقل دستمزد در مجارستان در مشاغل مختلف آشنا شوید.

مشاغل مختلف میانگین حقوق ماهیانه مشاغل مختلف میانگین حقوق ماهیانه
مدیر اجرایی 5980 یورو مدیر فناوری اطلاعات 4,824 یورو
مدیر کشور 4,441 یورو مدیر عامل 4,316 یورو
مدیر مالی 3,666 یورو مدیر فروش 3,657 یورو
توسعه دهنده نرم افزار 3,526 یورو فناوری اطلاعات 3,496 یورو
مدیر لیزینگ 3,389 یورو مدیر تولید 3,387 یورو
مدیر فنی 3,361 یورو مدیر تدارکات 3,242 یورو
مدیر بازاریابی 2959 یورو مدیریت پروژه 2,819 یورو

دستمزد کارگر ساده در مجارستان

 برخی مشاغلی هستند که به تحصیلات و مهارت های خاصی نیاز ندارد و افراد با کم ترین دانش و آگاهی می توانند به این زمینه های شغلی وارد شوند. مشاغل ساده مانند خیاطی، پیشخدمت و کارمند پذیرش هتل به مشاغل ساده معروف هستند که به تحصیلات خاصی نیاز ندارند و شما می توانید با مدتی کار در این حوزه به راحتی در آن ماهر شده و به حداقل دستمزد در مجارستان دست پیدا کنید.

این مشاغل دارای مسئولیت کم تری هستند از طرفی درآمدهای پرداختی در آن نیز نسبت به مشاغل ماهر کم تر می باشد. بسیاری از افرادی که در زمینه خاصی مهارت ندارد، در بدو ورود خود به کشور مجارستان یکی از این مشاغل ساده را انتخاب کرده و از این طریق کسب درآمد می کنند.

در کنار آن میزان مهارت ها و تحصیلات خود را در زمینه شغلی مورد علاقه افزایش داده و در نهایت در مشاغل ماهر و پردرآمد تر مشغول به کار می شوند. شما می توانید لیست دستمزد کارگر ساده در مجارستان را در زیر مشاهده فرمایید.

مشاغل مختلف میانگین حقوق ماهیانه مشاغل مختلف میانگین حقوق ماهیانه
معلم مهدکودک 683 یورو متصدی پمپ بنزین 750 یورو
نظافت منزل 719 یورو خیاطی 756 یورو
برش کار پارچه در صنعت پوشاک 725 یورو پیشخدمت رستوران 760 یورو
پذیرش هتل 734 یورو کارگر بخش حمل و نقل 762 یورو
دستیار معلم 783 یورو کارگر خدمات تشییع جنازه 793 یورو

دستمزد در شهرهای مختلف مجارستان

تاثیر محل زندگی و شهر بر میزان درآمد مقوله ای غیر قابل انکار است. هر شهر کشور مجارستان دارای اقتصادی مختلف است و فرصت های شغلی متنوعی را ارائه می دهد. علاوه بر آن میزان درآمدها نیز در برخی شهرها بیشتر است و افراد می توانند با آگاهی از این شهرها و اشتغال در آن ها درآمدهای بیشتری کسب کنند.

دستمزد در شهرهای مختلف مجارستان چگونه است؟ کدام شهر بیشترین درآمد را به ساکنین ارائه می دهد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در حال حاضر یکی از بهترین شهرها برای اشتغال و زندگی در کشور مجارستان شهر زیبای بوداپست است. این شهر دارای بالاترین دستمزد است و افراد با اشتغال در این شهر می تواند به طور میانگین 10,911,018 فورینت درآمد داشته باشند.

در رتبه بعدی شهر زیبای سگد قرار دارد که یکی دیگر از شهرهای بسیار صنعتی و بزرگ کشور مجارستان می باشند. افراد با اشتغال این شهر می توانند تا بیش از 8,089,203 فورینت درآمد داشته باشند. پس از آن شهر دبرسن قرار دارد که میانگین دستمزد در آن حدودا 7,587,547 فورینت می باشد.

دستمزد در شهرهای مختلف مجارستان

در نهایت باید گفت شهر پچ یکی دیگر از شهرهای عالی این کشور برای زندگی است که به افراد مشغول به کار بیش از 6,396,114 فورینت می پردازد. نکته حائز اهمیت این است که حداقل دستمزد در مجارستان تنها به شهر بستگی نداشته و عوامل دیگری نیز مانند جنسیت، مهارت و تحصیلات، که پیش از این بررسی کردیم در آن تاثیر گذار هستند.

مکمل های دستمزد در مجارستان

مکمل های دستمزد در مجارستان در واقع همان پاداش ها و جوایزی هستند که افراد حین اشتغال در یک زمینه شغلی دریافت می کند. برخی از شرکت ها و سازمان ها به منظور تشویق یا تشکر از کارمندان، علاوه بر حداقل دستمزد در مجارستان مکمل ها و پاداش هایی را در نظر گرفته اند. دریافت این مکمل ها تا حد زیادی با توجه به زمینه شغلی و مهارت های شما تعیین می شود.

طبق اطلاعات به دست آمده در سال گذشته تقریبا 46% از کارکنان مجارستانی هیچ گونه پاداشی دریافت نکرده اند در حالی که 54% دیگر گفته اند که حداقل یک نوع پاداش پولی دریافت کرده اند. جوایز و مکمل های موجود در این کشور انواع مختلف دارد که هر کدام در شرایط مختلف به کارکنان اهدا می شود. جوایز فردی مبتنی بر عملکرد یکی از متداول ترین این پاداش هاست که به کارمندان برتر و بر اساس عملکرد استثنایی آن ها اعطا می شود.

جوایز عملکرد شرکت یکی دیگر از انواع پاداش در کشور مجارستان است که توسط برخی شرکت ها و به منظور تقسیم سود اضافه و درآمد شرکت در قالب پاداش به کارمندان می باشد. مقدار این پاداش تا حد زیادی از شرکت به شرکت دیگری متفاوت است. از دیگر مکمل ها و پاداش های مهم در این کشور می توان به جوایز مبتنی بر هدف و جوایز تعطیلات یا پایان سال اشاره کرد.

مقایسه دستمزد و هزینه های زندگی در مجارستان

مقایسه دستمزد و هزینه های زندگی در مجارستان

مقایسه دستمزد و هزینه های زندگی در مجارستان به شما کمک کرده تا دیدی وسیع تر از شرایط زندگی در این کشور داشته باشید و راحت تر بتوانید میزان هزینه های زندگی را با میزان درآمد خود انطباق دهید. 

همانطور که در ابتدای این مطلب بیان کردیم حداقل دستمزد در مجارستان حدود 579 یورو در ماه (631.242 دلار در ماه) برآورد شده است و افراد می توانند با اشتغال در این کشور حدودا 579 یورو در ماه درآمد داشته باشند. هر چند که این میزان درآمد می تواند با توجه به زمینه شغلی و دیگر شرایط متفاوت باشد.

از طرفی دیگر میزان هزینه های زندگی در کشور زیبای مجارستان با توجه به فاکتورهایی مانند شهر، منطقه، سبک زندگی و... متفاوت است اما حدودا بین 375 تا 700 یورو برآورد می شود.

لذا شما می توانید با اشتغال در این کشور به راحتی از پس هزینه های زندگی خود بر آیید و زندگی ای آرام و مرفه را برای خود و خانوادتان ایجاد کنید.  

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تکمیل این فرم شما می توانید شرایط خود را به کمک مشاوران رجبی بطور رایگان ارزیابی کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار حداقل دستمزد در مجارستان

در حال حاضر حداقل دستمزد در مجارستان در سال 2023 حدود 579 یورو در ماه (631.242 دلار در ماه) برآورد شده است.

افراد با اشتغال در این زمینه شغلی در مجارستان می توانند تا حدود 602,169 فورینت درآمد داشته باشند.

فردی که به عنوان مدیر مالی در مجارستان مشغول به کار می شود، 3,666 یورو درآمد به دست می آورد.

میزان درآمد از 600 تا 800 یورو متغیر است.

بله کارمندانی که مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اند، حدودا 17% بیشتر از کارمندان ساده در این کشور درآمد دارند. افرادی که به دانشگاه رفته و حداقل مدرک لیسانس خود را دریافت کرده اند حدودا 25% بیش تر از افرادی که تنها مدرک دیپلم دارند دریافت می کنند.

با این حال حداقل دستمزد در مجارستان موضوعی گسترده است و ابعاد مختلفی دارد. از همین رو چنانچه هر گونه سوالی ذهنتان را درگیر کرده است توصیه می کنیم از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. علاوه بر این شما می توانید با مطالعه مقاله قیمت خانه برای زندگی در مجارستان با قیمت دقیق ملک هم آشنا شوید و عوامل موثر بر قیمت خانه ها را در این کشور بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه