اجاره و خرید ملک در ترکیه

اجاره و خرید ملک در ترکیه یکی از مراحل مهاجرت به این کشور محسوب می شود ، اما اجاره آپارتمان در یک کشور خارجی می تواند یک تجربه استرس زا و ترسناک باشد که با راهکار های مد نظر ما در این مقاله، این مانع نیز از مسیر شما حذف می شود.

اگر به دنبال اجاره و خرید ملک در ترکیه هستید ، در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که باید قبل از شروع جستجو برای خانه خود بدانید؛ دولت ترکیه بدون هیچ مشکلی به خارجی ها اجازه خرید آپارتمان می دهد و در طول سال‌ ها خارجی ‌هایی از ایالات متحده آمریکا ، بریتانیا ، کشورهای اروپایی ، چین ، عراق ، ایران ، کویت ، روسیه و عربستان سعودی به دلیل مزایای مختلف در املاک در ترکیه سرمایه‌گذاری کردند.

ترکیه در حال تجربه افزایش خرید ملک توسط افراد خارجی و ورود مهاجران جدید از سراسر جهان به منطقه خود است و از هزاران خارجی که مشتاق خرید مسکن در این کشور هستند استقبال می کند ، برای سرمایه گذاری در مناطقی مانند استانبول ، آنتالیا ، بدروم ، بورسا ، کوش آداسی و فتحیه اجاره و خرید ملک در ترکیه در بالاترین سطح خود قرار دارند.

در این مقاله با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا در خصوص  شرایط خرید و یا اجاره ملک ترکیه بیشتر بدانید.

همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به ترکیه ، با تمام راه های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شده و جنبه های مختلف اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی ترکیه را بهتر بشناسید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در ترکیه

مقاله ای که پیش رو دارید، اطلاعات کاملی در مورد اجاره و خرید ملک در ترکیه به شما می دهد و چون ممکن است زمان کافی برای مطالعه کامل مطالب نداشته باشید، ما ویدیو و پادکست را به شما پیشنهاد می دهیم که خلاصه ای مطلوب از این محتوا را در اختیار شما قرار می دهد.

پادکست اجاره و خرید ملک در ترکیه

نمایش ویدیو درباره اجاره و خرید ملک در ترکیه

بازار املاک و قیمت املاک در ترکیه

بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که قیمت مسکن در سراسر کشور در سال منتهی به سه ماهه اول سال 2021 ، 30.6 درصد افزایش یافته است و به طور متوسط به 4054 لیر ترکیه ( 502 دلار آمریکا ) در هر متر مربع نسبت به سال قبل رسیده است و افزایش سالانه 32.6 درصدی در سه ماهه چهارم 2020، 28.1 درصدی در سه ماهه سوم ، 23.7 درصدی در سه ماهه دوم و 15.1 درصدی در سه ماهه اول را نشان می دهد ؛ انتظار می رود طی پنج سال آینده ، بازار املاک و قیمت املاک در ترکیه با 11.05 درصد افزایش روبرو شود.

عوامل موثر بر قیمت خانه در ترکیه

قیمت ملک برای اجاره و خرید ملک در ترکیه به عوامل مختلفی بستگی دارد ، خرید ملک یکی از روش های مهاجرت به کشور ترکیه به شمار می آید ، در ادامه با عوامل موثر بر قیمت خانه در ترکیه آشنا می شویم.

  • منطقه کشور و ناحیه شهرستان.
  • توسعه زیر ساخت ها ، یعنی در دسترس بودن مغازه ها و مراکز خرید ، زمین های بازی ، پارک ها ، مدارس ، بیمارستان ها ، سالن های ورزشی ، ساحل و غیره.
  • مسکن ثانویه ، یعنی از طرف مالک ، یا مسکن اولیه در یک ساختمان جدید.
  • فاصله از دریا
  • مساحت ملک و مصالح به کار رفته در ساخت.
  • دکوراسیون ، مبله یا بدون مبله.
عوامل موثر بر قیمت خانه در ترکیه

تفاوت قیمت خانه در آنکارا و سایر شهر های ترکیه

آنکارا که پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه است و یکی از قطب های این کشور برای کار در ترکیه است هر ساله پذیرای مهاجران بسیار است که خواهان خرید ملک در این شهر هستند.

هزینه خرید ملک در این شهر مقرون به صرفه است برای مثال برای خرید یک آپارتمان 85 متری در سیتی سنتر آنکارا به 120000 دلار نیاز است ، یعنی هر متر مربع از این ملک 1411 دلار است.

استانبول گران ترین مسکن ترکیه را دارد ، با میانگین قیمت خانه 5221 لیر ترکیه (765 دلار آمریکا) در هر متر مربع در سه ماهه اول 2020 ، در سراسر کشور ، متوسط قیمت خانه 3104 لیر (455 دلار آمریکا) در هر متر مربع بود.

اگر قصد کار کردن در کشور ترکیه را دارید ، می توانید با مطالعه مقاله کار در ترکیه با مشاغل مورد نیاز این کشور بخوبی آشنا شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای سرمایه گذاری در ترکیه را با راهنمایی گام به گام مشاورین شرکت رجبی در سریع ترین زمان اخذ کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

قیمت اجاره خانه در ترکیه

متوسط قیمت اجاره خانه در ترکیه حدود 20 تا 35 لیر در هر متر مربع است که به این معنی است که قیمت اجاره آپارتمان 100 متر مربعی بین 2000 تا 3500 لیر است ، قیمت اجاره خانه برای مناطق و محله های ارزان قیمت بین 14 تا 20 لیر در هر متر مربع است که به این معنی است که قیمت اجاره آپارتمان 100 متر مربعی بین 1400 تا 2000 لیره است.

قرارداد اجاره خانه در ترکیه

قرارداد اجاره خانه در ترکیه

قرارداد اجاره خانه در ترکیه معمولا توسط آژانس املاک تنظیم می شود ، در صورت عدم وجود آژانس ، الگوی قرارداد را می توان به صورت آنلاین پیدا کرد ، مستاجر باید مدرک هویتی ارائه کند و در برخی موارد – که اثبات درآمد مستاجر امکان پذیر نیست – ممکن است به جزئیات یک ضامن نیاز باشد ؛ به طور کلی یک قرارداد اجاره شامل:

  • آدرس و مشخصات ملک
  • نام و آدرس مالک و نماینده آنها (در صورت وجود)
  • نام و نشانی مستاجر
  • تاریخ شروع قرارداد
  • مدت قرارداد و شرایط تمدید
  • مبلغ اجاره و خرید ملک در ترکیه و شرایط افزایش
  • روش پرداخت
  • مبلغ و شکل سپرده
  • نوع محل اقامت (خانه، آپارتمان، مختلط)
  • شرح مناطق مشترک در ساختمان های آپارتمانی
  • شرح ملک
  • آب و برق شامل اجاره ماهانه
  • شرایط قرارداد و فسخ

یک قرارداد اجاره و خرید ملک در ترکیه کتبی برای تسلیم آن مستلزم حق تمبر است ، این هزینه درصدی از هزینه اجاره سالانه است و معمولا در ابتدای قرارداد توسط مستاجر پرداخت می شود ؛ آژانس املاکی که ملک را اجاره می کند ، 12 درصد از مبلغ اجاره سالانه را از مستاجر دریافت می کند. معمولا مبلغی معادل اجاره چند ماهه لازم است برای پوشش خسارت ناشی از مستاجر یا قبوض پرداخت نشده آب و برق.

نحوه یافتن ملک در ترکیه

برای انتخاب نحوه یافتن ملک در ترکیه روش های مختلفی وجود دارد ، اگر به زبان ترکی مسلط هستید یافتن خانه و خرید یا اجاره ملک مورد نظر در این کشور آسان تر است اما اگر به این زبان مسلط نیستید می توانید از سایت های اینترنتی استفاده کنید.

Sahibinden که یک سایت تبلیغاتی واقعا محبوب در ترکیه است می تواند به شما در یافتن خانه مورد نظر در هنگام مهاجرت برای کار ، تحصیل و یا سرمایه گذاری در این کشور کمک کند ، البته سایت های اینترنتی دیگری نیز برای یافتن ملک در این ترکیه وجود دارند.

نحوه یافتن ملک در ترکیه

علاوه بر این می توانید از مشاورین املاک کمک گرفته و خانه مناسب خود با میزان بودجه مورد نظر را یافته و خریداری کنید ، مشاورین املاک در ازا یافتن خانه مورد نظر خود درصدی به عنوان حق کمیسیون دریافت می کنند ، البته روزنامه های محلی نیز در بخش نیازمندی ها آگهی هایی از خانه های موجود برای فروش ارائه می دهند.

اگر مهاجرت تحصیلی را در ترکیه انتخاب کرده اید هم از همین روش برای یافتن خانه اجاره می توانید استفاده کنید ؛ مقاله تحصیل در ترکیه را بخوانید.

خرید و اجاره ملک در ترکیه یا هر کشور دیگر، نیازمند داشتن اطلاعات همه جانبه در مورد آن کشور است

مراحل خرید املاک و مستغلات در ترکیه

دو مرحله برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد ؛ مرحله اول یافتن ملک و سپس انجام فرآیند بررسی دقیق است ، در مرحله بعد ، باید یک وکیل در ترکیه استخدام کنید که بتواند قرارداد خرید و فروش را از طرف خریدار مذاکره کند.

لازم به ذکر است که برای حفظ ملک باید بین 10 تا 25 درصد قیمت به حساب بانکی واریز شود ، سپس می توان قرارداد نهایی را امضا کرد ، قبل از صدور عنوان ملک جدید ، باید درخواست اولیه توسط مالکان قدیمی و جدید ارائه شود ، آخرین مراحل خرید املاک و مستغلات در ترکیه این است که مالک جدید درخواست خود را به همراه سایر مدارک به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه کند تا ملک را واگذار کرده و سند مالکیت جدیدی صادر کند.

نکاتی در مورد خرید ملک در ترکیه

به سرمایه گذاران خارجی که مایل به خرید ملک به منظور سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه هستند توصیه می شود برای اطمینان از انتخاب صحیح مراحل زیر را انجام دهند:

  • هنگام تصمیم گیری برای خرید ملک در ترکیه، برای انتخاب مکان مناسب از این کشور دیدن کنند.
  • گزینه های خود را با یک مشاور املاک در رابطه با قیمت املاک در میان بگذارند.
  • یک وکیل ترکیه ای استخدام کنند تا ملک را از نظر هرگونه تحمیل بررسی کند ، به خصوص وقتی صحبت از یک املاک تجاری باشد.
  • خارجی ها می توانند با دادن وکالتنامه به وکیل، املاک را از راه دور خریداری کنند.
  • سرمایه گذاران خارجی که به دنبال خرید زمین در ترکیه هستند باید بدانند که نمی توانند بیش از 30 هکتار زمین خریداری کنند.
  • خارجی ها هنگام خرید ملک در ترکیه باید یک بیمه نامه (همچنین به عنوان بیمه داسک شناخته می شود) داشته باشند.
  • مالیات بر املاک و مستغلات هنگام خرید ملک در ترکیه 4.4٪ از ارزش کل معامله تعیین می شود.
  • سایر هزینه های مربوط به خرید ملک ، هزینه های ثبت و اسناد رسمی است که می تواند حدود 1% از معامله را شامل شود.

ضمناً ، چنانچه می خواهید سرمایه گذاری در ترکیه را تجربه کنید ، حتما مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را مرور کنید.

این وبینار اطلاعات شما را در مورد شرایط مهاجرت به کشورهای مد نظرتان و چالش هایی که پیش رو دارید ، تکمیل می کند. مهاجرت چه با سرمایه گذاری باشد و چه از روش های دیگر نیازمند داشتن اطلاعات کامل است.

ما شما را دعوت می کنیم ضمن مطالعه مقاله خرید ملک و اجاره خانه در ترکیه، این وبینار را نیز ببینید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کرده و موفق شوید.

پخش ویدیو

هزینه خدمات در ترکیه

پرداخت هزینه های آب و برق در ترکیه نسبتا راحت است ، فقط مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز را به راحتی در دسترس دارید.

وضعیت آب و برق شما بسته به اجاره و صاحبخانه متفاوت خواهد بود ، برخی از مالکان خود خدمات شهری را ارائه می دهند ، در حالی که برخی دیگر مسئولیت را به مستاجران خود واگذار می کنند ؛ در موارد نادر، صاحبخانه شما ممکن است موافقت کند که قبوض آب و برق را خودش بپردازد و سپس هزینه ها را در اجاره به شما منتقل کند.

قبل از نقل مکان به محل اجاره خود ، مطمئن شوید هزینه خدمات در ترکیه توسط مستاجر قبلی پرداخت شده و الا باید خودتان هزینه خدمات شهری را پرداخت کنید ؛ توجه داشته باشید که ترکیه مانند کشور های اروپایی در مورد مصرف انرژی و هزینه آب و برق به ویژه گاز ، بسیار سختگیر است.

پس مثل ایران در تابستان با لباس تابستانی نمی توان به خانه رفت و همه رادیاتور ها روشن باشد ، طبق قوانین ترکیه ، تمام قبوض آب ، برق و گاز باید به مستاجر منتقل شود ، برای پرداخت و بنام زدن قبوض به کارت کیملیک ترکیه یا کارت اقامت ترکیه نیاز دارید.

مالیات بر املاک و مستغلات در ترکیه

مالیات بر املاک و مستغلات در ترکیه

مالیات بر املاک و مستغلات در ترکیه بسته به نوع ملک و همچنین شهری که در آن قرار دارد بین 0.1% تا 0.6% متغیر است ، بنابراین ، مالیات 0.2٪ برای املاک عادی مانند آپارتمان ها یا ساختمان های نزدیک به شهرهای بزرگ اعمال می شود ؛ در مورد املاکی که در شهر های بزرگ وجود دارد.

نرخ مالیات بر دارایی 0.4 درصد در سال تعیین شده است ، اقامتگاه ‌های شهر های بزرگ مشمول مالیات بر دارایی در ترکیه با نرخ 0.2 درصد در سال هستند ، در حالی که ساکنان مناطق اطراف با نرخ 0.1 درصد مالیات دریافت می‌کنند ، ذکر این نکته ضروری است که املاک اجاره ای در ترکیه از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

املاک تجاری با نرخ 0.4٪ مالیات بر املاک و مستغلات در ترکیه می گیرند ، در حالی که نرخ مالیات 0.6٪ برای زمین اعمال می شود ، یادآور می شویم که این نرخ ها بر اساس قیمت ملک محاسبه می شود ، توجه داشته باشید که مالیات بر ارزش افزوده برای خرید ملک در ترکیه اعمال می شود ، بنابراین 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده بر املاک تجاری اعمال می شود ، اما زمانی که در مورد املاک مسکونی صحبت می کنیم این مالیات متفاوت است:

  • مالیات بر ارزش افزوده برای آپارتمان های با مساحت بیش از 150 متر مربع 18 درصد است.
  • مالیات بر ارزش افزوده برای آپارتمان هایی با متراژ کمتر از 150 متر مربع 1 درصد است.

مقالات زیر شرایط خرید ملک و یا اجاره را در کشورهای دیگر برای شما بیان کرده است، پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید

اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه

با توجه به اینکه اخذ اقامت و شهروندی یک نیروی محرکه در بازار است ، روشن کردن شرایط ودریافت این مجوز ها مهم است ، اگر بودجه شما کمتر از 250000 دلار است و در ترکیه زندگی کنید می توانید برای اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه اقدام کنید.

برای این کار باید ثابت کنید که می توانید از نظر مالی از خود حمایت کنید و یک فرآیند درخواست جداگانه ، غیر وابسته به خرید ملک ارائه دهید ؛ حتی در صورت دریافت اقامت ترکیه برای ورود به عنوان نیروی کار در این کشور نیاز به ویزای کاری جداگانه دارید.

اگر بودجه شما بیش از 250000 دلار است می توانید با سرمایه گذاری و خرید ملک از طریق گلدن ویزا برای شهروندی اقدام کنید که این ویزا حقوق کار و زندگی مشابه یک ترک را اعطا می کند ، اما شما باید سرمایه گذاری املاک و مستغلات خود را حداقل برای سه سال حفظ کنید.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در ترکیه

اگر بودجه شما بیش از 250000 دلار است می توانید با سرمایه گذاری و خرید ملک از طریق گلدن ویزا برای شهروندی اقدام کنید .

Sahibinden که یک سایت تبلیغاتی واقعا محبوب در ترکیه است می تواند به شما در یافتن خانه مورد نظر در هنگام مهاجرت برای کار ، تحصیل و یا سرمایه گذاری در این کشور کمک کند.

مالیات بر املاک و مستغلات در ترکیه بسته به نوع ملک و همچنین شهری که در آن قرار دارد بین 0.1% تا 0.6% متغیر است.

متوسط قیمت اجاره خانه برای ترکیه حدود 20 تا 35 لیر در هر متر مربع است که به این معنی است که قیمت اجاره آپارتمان 100 متر مربعی بین 2000 تا 3500 لیر است

استانبول ، با میانگین قیمت خانه 5221 لیر ترکیه (765 دلار آمریکا) در هر متر مربع در سه ماهه اول 2020 گران ترین مسکن ترکیه را دارد.

در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی اطلاعات کلی در زمینه اجاره و خرید ملک در ترکیه را بررسی و بیان کردند ، البته گنجایش مقاله محدود است و اطلاعات مورد نیاز برای مهاجرت به این کشور بسیار زیاد ، پس پیشنهاد ما به شما این است که با دفتر شیراز و یا دفتر مرکزی و غرب تهران تماس گرفته و از جزئیات مهاجرت مطلع شوید ، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین شهر ترکیه برای تحصیل و زندگی را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه