مهاجرت به کرواسی

مهاجرت به کرواسی ، برای آن دسته از افراد که به دنبال زندگی جزیره ای هستند ، جذابیت دارد زیرا کرواسی دارای بیش از 1000 جزیره است که ده ها مورد از آنها مسکونی هستند.

اگرچه این جزایر در تابستان پرجنب‌وجوش هستند اما در ماه‌های زمستان ، زمانی که گردشگران به خانه می‌روند و برخی از ساکنان به سرزمین اصلی می‌روند ، می‌توانند آرام باشند.

در سال 2020 ، کرواسی اعلام کرد که میزان مهاجرپذیری این کشور حدودا 69% افزایش پیدا کرده است ، اگرچه زندگی در سواحل آدریاتیک کرواسی و دهکده های داخلی عجیب و غریب ممکن است یکپارچه به نظر برسد ، اما نقل مکان به اینجا آسان نیست.

در واقع ممکن است کرواسی یکی از سخت ترین مکان ها در اروپا برای مهاجران باشد ، اما این بدان معنا نیست که ارزش آن را ندارد ، بلکه شرایط مهاجرت به کرواسی بویژه برای ایرانیان از سال 2019 تا کنون آسان تر شده است ، این کشور به صراحت اعلام کرده است که از مهاجران استقبال به عمل می آورد.

در این مقاله مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، فرصتی را برای علاقه مندان فراهم کرده اند تا بتوانند اطلاعات کلیدی درباره مهاجرت به کرواسی را مطالعه کنند و سپس درباره ادامه راه با همکاران آنها تماس بگیرند ، توصیه می کنیم مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را نیز بخوانید و با گزینه های بیشتری برای مهاجرت آشنا شوید.

فهرست مطالب
مهاجرت به کرواسی

روش های قانونی مهاجرت به کرواسی

از عمده روش های قانونی مهاجرت به کرواسی  می توان به تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، استارآپ و کارآفرینی اشاره کرد که در ادامه مقاله درباره اخذ اقامت از طریق آنها صحبت می شود.

ازدواج و تولد در کرواسی هم از روش های قانونی مهاجرت محسوب می شود و طرفداران زیادی هم دارد؛ شاید زیاد بازگو نشده باشد اما کشور کرواسی یکی از مکان های امن جهان برای تشکیل خانواده است ، بسیاری از مهاجران سعی می کنند که با یک کروات ازدواج می کنند و سپس تشکیل خانواده دهند.

کرواسی در واقع به عنوان کشور شماره یک جهان در مورد طولانی ترین مرخصی زایمان با حقوق انتخاب شد ، علاوه بر این ، مهدکودک در کرواسی اساسا رایگان است و بسیاری از مدارس دولتی بسیار استثنایی هستند.

بنابراین اگر موفق به مهاجرت به کرواسی از طریق ازدواج شوید ، به راحتی وارد یکی از بهترین کشورهای جهان برای ارزش خانواده می شوید.

با وجود اینکه بسیاری از کروات‌ها برای کار در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا مهاجرت می‌کنند ، این امر به همان اندازه معمول است که بسیاری برای تشکیل خانواده می‌مانند.

تولد کودک در کرواسی از قانون خون پیروی می کند اما در شرایط استثنایی قوانینی هم برای پیروی از اصل خاک در این کشور وجود دارد؛ این در صورتی است که کودک فاقد والدین مشخص باشد یا اینکه کودک تا 8 سالگی در کرواسی زندگی کند.

مقاله روش های قانونی مهاجرت را بخوانید تا پیش نیازهای مهم مهاجرت قانونی و انواع روش ها بهتر بشناسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به جای انتخاب شرایط سخت پناهندگی و ریسک های آن با ما ساده ترین راه های قانونی مهاجرت را تجربه کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پناهندگی در کرواسی چگونه است؟

با توجه به اینکه کرواسی یک کشور عضو اتحادیه اروپا است ، بسیاری می خواهند بدانند که شرایط پناهندگی در کرواسی چگونه است؟

هرگز این را از یاد نبرید که پناهندگی یک روش غیر قابل توصیف و کاملا غیر قانونی است که در زندگی عادی در جوامع بشری اهمیت زیادی به آن قائل نیستند ، بنابراین تصور چنین حرکتی برای زندگی در خارج از کشور را به طور کلی از ذهن خود خرج کنید.

کرواسی برای رسیدگی به پرونده های پناهجویان از قانون وضع شده توسط کونوانسیون ژنو پیروی می کند و تنها به افرادی پناهندگی می دهد که به دلایل خطر جنگ یا تهدید جانی وارد خاک کرواسی شده باشند ، اگر روند رسیدگی به پرونده انجام و با پناهندگی مهاجران موافقت شده باشد ، بلافاصله متقاضی از شرایط شهروندی کرواسی مانند حق تحصیل و کار و خدمات درمانی بهره مند می شوند اما اگر درخواست پناهندگی رد شود مهاجر یکماه فرصت دارد که از کرواسی خارج شود.

مهاجرت به کرواسی از طریق تحصیل 

مهاجرت به کرواسی از طریق تحصیل با پذیرش در دانشگاه های برجسته این کشور مانند دانشگاه های زاگرب ، پولا ، رجیکا ، اسپیلت ، دوبرونیکا ، لیبرتاس و چندین دانشگاه برجسته دیگر امکان پذیر است.

شرایط تحصیل در کرواسی خاص است؛ به عنوان مثال ، دانشجویان بین المللی برای ورود باید در آزمون ورودی شرکت کنند ، برای اطلاعات کامل از این شرایط پیشنهاد می شود که مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

اما اگر دانشجویان بخواهند پس از تحصیل بمانند ، چه راه هایی برای اقامت پس از تحصیل پیش رو دارند؟ دانشجویان در کرواسی می توانند از طریق یکی از روش های پیدا کردن کار ، ازدواج و یا سرمایه گذاری و تجارت ، اقدام به اخذ اقامت کرواسی از طریق تحصیل کنند.

انواع مجوز اقامت پس از تحصیل در کرواسی
اقامت از طریق ویزای کاری
اقامت از طریق ویزای تجاری
اجازه اقامت موقت بر اساس اشتغال
مجوز اقامت موقت بر اساس تحقیقات علمی
اجازه اقامت موقت بر اساس کار برای مقاصد دیگر
اجازه اقامت موقت 1 ساله برای اتباع غیر اتحادیه اروپا
نحوه دریافت ویزای کار برای کرواسی پس از تحصیل

نحوه دریافت ویزای کار برای کرواسی پس از تحصیل

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که می خواهند پس از تحصیل بمانند ، باید بدانند که آیا برنامه تحصیلی آنها به طور حرفه ای برای تغییر مجوز اقامت موقت دانشجویی شناخته شده است یا خیر ، برای اینکه دانشجویان اجازه اقامت خود را به اقامت مبتنی بر شغل تغییر دهند ، باید ویزای کاری یا تجاری دریافت کنند و سپس برای اقامت قانونی اقدام کنند ، دو نوع مدرک تحصیلی در کرواسی وجود دارد که برای اقامت پس از تحصیل هم مدنظر قرار می گیرد:

  • مدرک شناخت آکادمیک – این مدرک برای دانشجویانی است که می خواهند تحصیلات خود را در کرواسی ادامه دهند.
  • مدرک شناخت حرفه ای – این مدرک برای دانشجویانی است که می خواهند پس از فارغ التحصیلی در کرواسی استخدام شوند.

گزینه های کار پس از تحصیل در کرواسی

در مورد گزینه های کار پس از تحصیل در کرواسی باید به صراحت بگوییم که فارغ التحصیلان خارجی در کرواسی شاید نتوانند آرزوهای شغلی خود را به سادگی با چشم انداز اقتصادی کرواسی تطبیق دهند؛ زیرا اولا کار به سختی پیدا می شود و ثانیا ، میزان حقوق پایین است.

با وجود اینکه هزینه زندگی بسیار پایین تر است ، طبق گفته  Trading Economics، متوسط ​​حقوق در اینجا حدود 6000 کونا در ماه است ، بنابراین ، شما حقوق رویایی خود را نیز در اینجا پیدا نخواهید کرد.

مشاغل گردشگری فصلی زیادی در امتداد ساحل وجود دارد و فرصت های طولانی مدت بیشتری در زاگرب وجود دارد ، اما ممکن است سالها طول بکشد تا بالاخره به شغل رویایی خود در این کشور برسید.

اخذ اقامت کرواسی از طریق کار

برای اخذ اقامت کرواسی از طریق کار ، به درخواست ویزای کاری کشور کرواسی نیاز دارید؛ برای درخواست ویزای کار کرواسی هم به یک پیشنهاد کاری یا قرارداد نیاز دارید ، با پیدا کردن شغل مناسب در کرواسی ، می توانید درخواست خود را شروع کنید ، فراموش نکنید که برای داشتن یک جاب آفر ایده آل از سوی کارفرمایان کرواسی ، شما باید سابقه کاری و رزومه خوبی در ایران داشته باشید ، اگر می خواهید از شرایط و جزییات پیدا کردن کار در این کشور مطلع شوید ، مقاله کار در کرواسی را مطالعه کنید.

کارفرمای شما باید درخواست شما را به اداره مهاجرت کرواسی ارسال کند ، مجوز کار کرواسی که در ابتدا برای شما صادر شده است ، معمولا یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است ، اکیداً توصیه می شود که مجوز خود را حداقل 60 روز قبل از انقضای مجوز تمدید کنید ؛ اگر دو سال مداوم در کرواسی کار کنید ، می توانید برای اقامت دائم  اقدام کنید و پس از 5 سال دیگر ، اقامت دائم شما تبدیل به تابعیت خواهد شد به شرطی که بتوانید به زبان کرواتی صحبت کنید.

نکته منفی این است در مورد تابعیت کرواسی این است که برای به دست آوردن تابعیت این کشور ، شما باید اولین شهروندی خود را رها کنید! این قانون در مورد کسانی که برای تابعیت بر اساس ازدواج ، فرزندان و کسانی که از نظر مقامات مورد علاقه کشور تشخیص داده می شوند ، اعمال نمی شود.

اخذ اقامت کرواسی از طریق کار

اقامت کرواسی از طریق سرمایه گذاری

اقامت کرواسی از طریق سرمایه گذاری با روش های مختلف مهیا است ، کرواسی برای سرمایه گذاری خارجی اهمیت زیادی قائل است و این روش از راه های مهاجرتی راحت و سریع برای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور محسوب می شود ، به منظور برخورداری از یک سرمایه گذاری موفق و اخذ اقامت کرواسی از طریق سرمایه گذاری ، ضروری است که از نوع سرمایه گذاری در این کشور اطلاع داشته باشید و همچنین از شرایط مالی کافی برخوردار باشید.

متقاضیان غیر اتحادیه اروپا برای مهاجرت به کرواسی از طریق سرمایه گذاری ، ملزم به دریافت ویزای یک ساله سرمایه گذاری هستند ، این ویزا باید هر سال تمدید شود اما مدت آن پایانی ندارد ، شما با راه اندازی یک کسب و کار در کرواسی یا با تبدیل شدن به یک مدیر پیشرو شرکت ، واجد شرایط دریافت ویزای تجاری کرواسی هستید ، در زمینه های سرمایه گذاری ، بهترین آنها ارائه یک طرح کارآفرینی در کرواسی است که اگر مورد پسند دولت باشد ، سریعا به مهاجرت منجر می شود.

از زمینه های مهمی که برای سرمایه گذاری در کشور کرواسی پیشنهاد می شود؛ زمینه های گردشگری ، پلاستیک سازی ، مواد شیمیایی ، خودروسازی و غیره است ، در روند سرمایه گذاری همیشه میزان تولید ناخالص داخلی کشور مورد نظر اهمیت دارد ، کرواسی در سال 2022 دارای میزان تولید ناخالص داخلی نسبتا خوبی بوده است ، نمودار زیر را ببینید و سطح تولید ناخالص داخلی کرواسی را با اسلونی و صربستان مقایسه کنید.

با چه هدفی به اروپا مهاجرت می کنید ؟ تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری یا گذران آرام باقی عمر؟

اقامت کرواسی با ثبت شرکت

اقامت کرواسی با ثبت شرکت ، از بهترین و امن ترین روش ها محسوب می شود ، در صورتیکه شرکت ثبت شده شما از شرایط پیشرفت خوبی برخوردار باشد و در مدت زمان مشخص به سودهی برسد ، به اقامت می انجامد.

برای اهداف بالا که منجر به اقامت کرواسی می شود ، شما باید یک شرکت تجاری ثبت کنید که این شرکت در عرض دو سال سودهی و گردش مالی خوب داشته باشد ، اشتغال زایی داشته باشد و بتواند مالیات بپردازد ، تنها در اینصورت شرکت تاسیس شده شما به اقامت دائم و تابعیت کرواسی منجر می شود.

زمینه های مناسب برای ثبت شرکت در کشور کرواسی ، زمینه های صنعت ، خدمات ، گردشگری و تولید است.

ثبت شرکت در کرواسی ، مراحل و الزامات خاصی دارد که در صورت مطلع بودن و برداشتن گام صحیح منجر به یک اقامت خوب می شود ؛ به عنوان مثال ، اتباع غیر اتحادیه اروپا که شرکتی را در کرواسی راه اندازی می کنند ، ملزم به استخدام 3 کروات تمام وقت هستند ، همچنین باید 100000 HRK در سرمایه اولیه سرمایه گذاری کنید.

شاید بخواهید مشکلات و معایب ثبت شرکت در کرواسی را بدانید ؛ مقاله لینک شده از کارشناسان خبره رجبی را مطالعه کنید.

مهاجرت به کرواسی با خرید ملک

کشور کرواسی از سرمایه گذاران بین الملی استقبال به عمل می آورد اما توجه داشته باشید که کرواسی مانند کشورهای یونان ، قبرس و ترکیه نیست که خرید ملک یا خانه را سرمایه گذاری بداند و به خریداران امیدواری برای اقامت کرواسی از طریق خرید ملک را بدهد ، در حقیقت مهاجرت به کرواسی از طریق خرید ملک ممکن نیست و اجاره و خرید ملک در کرواسی ، صرفا یک پس انداز برای مهاجران محسوب می شود و می تواند شرایط زندگی و هزینه های زندگی مهاجران را بهبود بدهند ، اگر مایل هستید اطلاعات بیشتر کسب کنید ، مقاله مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این مورد را مطالعه کنید. 

مهاجرت به کرواسی با خرید ملک

وکیل مهاجرت به کرواسی

حتما با مطالعه مطالب فوق ، این سوال در ذهن تان مطرح شد که چگونه می توانم یک وکیل مهاجرت به کرواسی پیدا کنم؟

ما به شما می گوییم که تنها پیدا کردن وکیل سخت نیست ، شاید شما در سریع ترین زمان ممکن ، بتوانید با یک وکیل مهاجرتی مشاوره داشته باشید اما ، تنها پیدا کردن وکیل اهمیت ندارد ، بلکه قابل اعتماد بودن وکلا است که ارزش و جایگاه کاری آنها را برجسته می کند.

وکیل مهاجرتی مجرب و کارآزموده ، هیچ نیازی به گذراندن دوره دانشگاهی در رشته حقوق و گرایش مهاجرت ندارد؛ این رشته و تخصص اصلا در دانشگاه های ایران و اروپا رایج نمی باشد و وکلا همان افراد عادی تحصیل کرده رشته حقوق هستند که در زمینه پرونده های مهاجرتی کار کرده و تجربه کافی را کسب کرده اند.

یک وکیل مهاجرتی برجسته در ابتدا برای افراد نیازمند خدمات رایگان انجام می دهد ، آموزش های ویژه لازم را به فرد متقاضی مهاجرت به کرواسی یا دیگر کشورها یاد می دهد و تمرکز اولیه او حول محور خدمات و پول!

شما باید مانند انجمن ها و سازمان ها برای مشاوره با وکیل مهاجرت در مورد پرونده خود ، فرم پر کنند تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود و چنین وکلای فقط در کادر تخصصی موسسات مهاجرتی حقوقی در دسترس هستند.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو 

در این مقاله از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، به بررسی مهاجرت و چالش های آن پرداخته ایم ؛ از یادگیری زبان های سخت خارجی تا دوری از خانواده و راه های کاریابی مطمئن را در این وبینار از موسسه رجبی دریافت خواهید کرد. 

مدت زمان این وبینار تقریبا دو ساعت است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

سنجش شرایط تان برای مهاجرت و انتخاب شیوه های صحیح آن را به مشاوران خبره رجبی بسپارید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

موسسه مهاجرتی به کرواسی

موسسه مهاجرتی به کرواسی که کدر تخصصی وکلا و مشاورین مهاجرتی آن تمامی ویژگی های نقل شده درباره وکیل مهاجرتی را داشته باشد ، هیچ کسی نیست به غیر از موسسه حقوقی مهاجرتی مشاوران رجبی!

این موسسه دارای کادری مجرب از وکلا و مشاروین دلسوز ، با انگیزه و پرتلاش هستند که در سریع ترین زمان ممکن مسئولیت امور مهاجرت به کرواسی را بر عهده می گیرند و می توانند شما را صمیمانه راهنمایی کنند.

سوالات پر تکرار مهاجرت به کرواسی

شرایط مهاجرت به کرواسی بویژه برای ایرانیان از سال 2019 تا کنون آسان تر شده است ، این کشور به صراحت اعلام کرده است که از مهاجران استقبال به عمل می آورد.

از عمده روش های قانونی مهاجرت به کرواسی ، می توان به تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، استارآپ و کارآفرینی اشاره کرد.

تولد کودک در کرواسی از قانون خون پیروی می کند اما در شرایط استثنایی قوانینی هم برای پیروی از اصل خاک در این کشور وجود دارد؛ این در صورتی است که کودک فاقد والدین مشخص باشد یا اینکه کودک تا 8 سالگی در کرواسی زندگی کند.

مهاجرت به کرواسی از طریق تحصیل با پذیرش در دانشگاه های برجسته این کشور مانند دانشگاه های زاگرب ، پولا ، رجیکا ، اسپیلت ، دوبرونیکا ، لیبرتاس و چندین دانشگاه برجسته دیگر امکان پذیر است.

در مورد گزینه های کار پس از تحصیل در کشور کرواسی باید به صراحت بگوییم که فارغ التحصیلان خارجی در کرواسی شاید نتوانند آرزوهای شغلی خود را به سادگی با چشم انداز اقتصادی کرواسی تطبیق دهند؛ زیرا اولا کار به سختی پیدا می شود و ثانیا ، میزان حقوق پایین است.

با شیوه های مهاجرت به کرواسی آشنا شدید ؛ اگر مایل به همکاری با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی هستید ، از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در این صفحه اعم از وب سایت ، اینستاگرام ، واتس آپ و یا مصاحبه تلفنی و حضوری در دفاتر فعال موسسه در شیراز و تهران ، با آنها تماس بگیرید ، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله 10 کشور امن برای تحصیل ایرانی ها را هم بخوانید تا اگر در سن مهاجرت تحصیلی هستید ، اطلاعات مناسبی را کسب کنید.

برای مقایسه شرایط مهاجرت به کرواسی و کشورهای نزدیک به آن مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه