مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان فرایندی است که ممکن شامل چندین مرحله باشد و متقاضیان مهاجرت به گرجستان می بایست تمامی الزامات را برای ورود به این کشور و دریافت اقامت قانونی گرجستان برآورده سازند.

اجازه اقامت دائم گرجستان پس از چندین سال اقامت قانونی در این کشور و داشتن مجوز اقامت موقت گرجستان قابل اخذ است ؛ اطلاعات کامل تر در خصوص مهاجرت به گرجستان را از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بخواهید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله هزینه های زندگی در گرجستان را همین وبسایت مطالعه کرده و با کلیات هزینه زندگی که یکی از مسایل بسیار مهم برای مهاجرت است ، آشنا شوید.

گرجستان کشوری مدرن و در حال رشدی سریع است و دارای تاریخ و سنتهای غنی ، فرصتهای شغلی و تجاری مناسب ، مالیاتهای پایین ، نرخ جرم و جنایات پایین ، هزینه های زندگی کم ، غذاهای عالی و مناظری زیبا است ؛ این کشور ویزا ، مجوز اقامت و وضعیت اقامت مالیاتی را به سرمایه گذاران ، صاحبان املاک ، کارآفرینان ، کارگران و اعضای خانواده آن ها با هدف اخذ شهروندی این کشور ارائه می دهد.

به طور کلی ، کسانی که برای مدتی در گرجستان به کار یا تحصیل مشغول بوده اند و یا این که علاقمند به الحاق خانواده هستند ، می توانند پس از تکمیل حداقل دوره و نیز برآورده ساختن سایر شرایط ، برای اقامت دائم گرجستان اقدام نمایند.

درک نحوه اخذ اقامت گرجستان بسیار مهم است و شخص می بایست با توجه به شرایط و اهدافی که در مهاجرت به گرجستان دنبال می کند ، بهترین روش را برای مهاجرت به این کشور برگزیند و با توجه به نوع مسیر ، اسناد و مدارک مورد نیاز باید در نظر گرفته شود.

فهرست مطالب
مهاجرت به گرجستان

روش های قانونی مهاجرت به گرجستان

بر طبق اداره ملی آمار ، در سال 2018 در حدود 88152 مهاجر و در سال 2017 در حدود 83239 مهاجر در گرجستان وجود داشته که اکثر مهاجرینی که در سال 2018 به این کشور وارد شده اند در گروه سنی 15 تا 64 سال قرار داشته اند.

شرط اصلی برای متقاضیان مهاجرت به گرجستان جهت اقامت طولانی مدت در این کشور ، اخذ اقامت و کارت اقامت معتبر گرجستان است و از آن جا که وضعیت شخصی هر فرد می تواند متفاوت باشد ، لذا مراحل مهاجرت به گرجستان برای هر متقاضی نیز متفاوت خواهد بود ؛ روش های قانونی مهاجرت به گرجستان شامل مراحل زیر خواهد بود:

ردیف انواع روش های مهاجرت به گرجستان
1 تحصیل
2 کار
3 الحاق به خانواده
4 سرمایه گذاری و ثبت شرکت
5 خرید ملک
6 ازدواج
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آشنایی با مزایا و معایب مهاجرت به گرجستان ، با راهنمایی مشاوران و وکلای زبده موسسه رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مهاجرت به گرجستان از طریق پناهندگی

یکی از روش های مهاجرت به گرجستان از طریق پناهندگی است ؛ به طور کلی ، پناهنده به شخصی اطلاق می شود که به دلایل مختلف از جمله مسائل مذهبی یا سیاسی در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته ، لذا به سایر کشورها از جمله گرجستان اعلام پناهندگی می کند ؛ درخواست حمایت بین المللی را می توان در مرز و یا در زمان حضور در کشور مذکور ارسال کرد.

اما از آن جا که روش اخذ اقامت از طریق پناهندگی ، مسیری پر ریسک و خطرناک است ، تا آن جا که ممکن است با تهدیدات جانی ، مالی یا روحی جبران ناپذیر همراه باشد ، لذا هلدینگ مهاجرتی رجبی به هیچ عنوان این روش مهاجرتی را توصیه نمی کند.

دلایل تحصیل در کشور گرجستان
کیفیت آموزشی بالا
آموزش چند زبانه و امکان ادامه تحصیل در سایر کشورها
مدارک تحصیلی معتبر برای آمریکا ، اروپا ، کانادا ، استرالیا و ...
شهریه های مناسب
هزینه های زندگی معقول و پایین
وجود دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف در دانشگاه های گرجستان
گرجستانی ها بسیار خونگرم هستند و از خارجی ها و مخصوصا دانشجویان بین المللی استقبال می کنند.
امنیت اجتماعی بسیار بالا
امکان اخذ اقامت کشور گرجستان

اخذ اقامت گرجستان از طریق تحصیل

از دیگر روشهای اخذ اقامت گرجستان از طریق تحصیل است ؛ لذا ، دانشجویان پذیرفته شده در یکی از دانشگاهها و یا موسسات آموزشی گرجستان باید برای دریافت مجوز اقامت تحصیلی اقدام نمایند ؛ بدین صورت آن ها اقامتی موقت در گرجستان دریافت خواهند کرد ، حال چرا گرجستان مقصدی برای تحصیل و اخذ اقامت آن پس از تحصیل است؟ گرجستان از جمله بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل بوده و امکانات خوبی را برای تحصیل دانشجویان فراهم آورده است.

در حالی که شهریه های و هزینه های زندگی در گرجستان بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی می باشد ، اما استانداردهای آموزشی گرجستان بر طبق استانداردهای آموزشی اتحادیه اروپا تنظیم شده است ، در همین زمینه توصیه می کنیم مقاله بسیار کامل و به روز تحصیل در گرجستان را بخوانید و با هزینه ها ، بورسیه ها و آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور آشنا شوید.

از مزیت های تحصیل در گرجستان می توان به موارد موجوددر جدول اشاره نمود.

دقت کنید که اگر بخواهید اقامت دائم و شهروندی این کشور را بعد از تحصیل و فارغ التحصیلی اخذ نمایید ، می بایست به دنبال شغلی مناسب در گرجستان باشید ، به عبارتی ، پس از طی مدتی مشخص شخص می تواند برای اقامت گرجستان اقدام نماید.

مهاجرت به گرجستان را انتخاب کرده اید؟ مطالب منظم و منسجم موجود در مقالات زیر را در هیچ سایتی نخواهید یافت!

رویه اخذ اقامت گرجستان

برای متقاضی که قصد اخذ اقامت گرجستان را دارند رویه های مختلفی وجود دارد در جدول زیر رویه اخذ اقامت گرجستان را میبینید : 

نوع رویه شرایط
رویه عادی برای اتباع خارجی که به مدت ده سال به طور قانونی در کشور گرجستان زندگی کرده است.
روش ساده برای افرادی که با یک شهروند گرجستانی ازدواج کرده که به مدت 5 سال پیش از درخواست به طور قانونی در این کشور زندگی کرده است.
رویه استثنا برای اتباع خارجی که خدمات استثنایی به کشور ارائه نموده اند.
اعاده برای کسانی که تابعیت آن ها به اشتباه (بر طبق تصمیم والدین و یا به دلیل انصراف از تابعیت) خاتمه یافته است.

دو روش اول در بین اتباع خارجی که قصد مهاجرت به گرجستان را دارند ، متداول تر است.

مهاجرت به گرجستان از طریق کار

یکی از دلایل اصلی انتخاب کشور گرجستان جهت مهاجرت برای بسیاری از اتباع خارجی ، کار و اخذ اقامت و مهاجرت به گرجستان از طریق کار است ؛ برای کار در گرجستان نیاز به پیشنهاد شغلی و یا سرمایه گذاری تجاری است ؛ پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از طریق کارفرمایی گرجستانی امکان پذیر است ؛ بدین صورت که موقعیت شغلی مورد نظر در گرجستان و اروپا آگهی می شود ، در این صورت اگر باز هم متقاضی واجد شرایط برای شغل مورد نظر پیدا نشد ، کارفرما می تواند از متقاضیان سایر کشورها استفاده کند.

برای اتباع خارجی که به عنوان کارمند ، کارآفرین یا مشاغل آزاد وارد این کشور می شوند ، مجوز اقامت کاری صادر می شود و شخص می تواند در طول مدت اعتبار این مجوز در گرجستان اقامت و کار داشته باشد ، به طور کلی ، مجوزهای اقامت تحصیلی ، کاری و الحاق خانواده به صورت اقامتی موقت به مدت 6 سال صادر می شود ؛ این مجوزها در اکثر موارد در ابتدا برای دوره ای یک ساله صادر شده و سپس تا 5 سال تمدید می شوند که در نهایت به اقامت دائم این کشور می انجامد.

دقت کنید که یادگیری زبان گرجی برای کسانی که قصد مهاجرت به گرجستان را دارند ، الزامی است ؛ همچنین ، در زمان درخواست شهروندی ، آزمون زبان گرفته می شود.

مهاجرت به گرجستان از طریق کار
اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری​

Residence Georgia investment

اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری چگونه است؟ گرجستان به عنوان کشوری مدرن ، دارای موقعیتی استراتژیک در منطقه قفقاز است و نقطه اصلی برای سرمایه گذارانی است که قصد دارند به بازارهای اروپا و آسیا دسترسی داشته باشند ؛ گرجستان دارای دموکراسی آزاد ، باز و سیستم تجاری منحصر به فرد لیبرال و زیر ساختهای توسعه یافته است.

در این کشور راه های زیادی برای سرمایه گذاری های تجاری هوشمند ، به عنوان مثال در زمینه گردشگری ، کشاورزی ، تولید ، املاک و مستغلات ، اوراق قرضه و غیره وجود دارد و کمک های مالی و مشوق های زیادی توسط دولت ارائه شده است ؛ در گرجستان مالیات های خاصی کاهش پیدا کرده و یا کاملا برداشته شده است ؛ بدین ترتیب هزینه های انجام تجارت کاهش یافته است.

مجوز اقامت سرمایه گذاری به کسانی که حداقل 300 هزار دلار آمریکا در گرجستان سرمایه گذاری کرده باشند و سرمایه گذاری موفقی داشته اند ، تعلق خواهد گرفت.

همچنین ، اعضای خانواده سرمایه گذار پذیرفته شده شامل همسر ، افراد تحت تکفل زیر سن قانونی و یا افراد ناتوان هم مجوز اقامت دریافت خواهند کرد.

اجازه اقامت سرمایه گذاری که به دارنده اجازه اقامت طولانی یا نامحدود را در کشور گرجستان می دهد با مجوز اقامت کوتاه مدت برای افرادی که ملک غیر منقول با قیمت بازار حداقل 100 هزار دلار خریداری می کنند ، متفاوت خواهد بود.

سوالاتتان را در خصوص مهاجرت به گرجستان و سرمایه گذاری در گرجستان می توانید از کارشناسان مجرب گروه مهاجرتی رجبی بپرسید و یا مقاله بسیار جامع و به روز سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان را مطالعه کنید تا با حداقل سرمایه گذاری در هر بخش و روش های ثبت یا خرید شرکت در این کشور آشنا شوید همچنین برترین صنایع گرجستان برای سرمایه گذاری را هم خواهید شناخت.

اقامت گرجستان با ثبت شرکت

اقامت گرجستان با ثبت شرکت دارای شرایط خاص خودش است ؛ کارآفرینانی که به فکر تجارت و ثبت شرکت در کشور گرجستان هستند ، از قوانین اقامت برای سرمایه گذاری بهره مند خواهند شد.

به طور کلی ، شرایط زیر را در رابطه با ثبت شرکت باید در نظر داشت:

  • شرکت باید گردش مالی حداقل 50 هزار دلار در سال اول داشته باشد.
  •  گردش مالی می بایست 100 هزار دلار در دومین سال باشد.
  •  شرکت باید گردش مالی 120 هزار دلاری را در سال های سوم ، چهارم و پنجم پس از اخذ مجوز اقامت صاحب کسب و کار ارائه دهد.

ثبت شرکت در گرجستان منجر به اخذ اقامت این کشور پس از شش سال و به دنبال آن اقامت دائم گرجستان خواهد شد.

اقامت گرجستان با خرید ملک

از جمله رایج ترین روش های مهاجرت به گرجستان و اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک است ؛ شرط اصلی در این زمینه سرمایه گذاری حداقل 100 هزار دلار در هر متر مربع در گرجستان می باشد ؛ با این مقدار سرمایه ، خرید هر ملکی به جز زمین های روستایی در بازار اولیه یا فرعی مجاز خواهد بود.

در صورت کافی نبودن سرمایه می توان از بانک وام گرفت ، در ضمن املاک خریداری شده را می توان اجاره داد که این تجارت در کشور گرجستان به خوبی توسعه یافته است.

دقت کنید که جهت اخذ اقامت گرجستان با خرید ملک ، می بایست ملک خریداری شده تا 5 سال در مالکیت مالک باشد که این امر اخذ اقامت مالک و خانواده وی را تضمین و حفظ خواهد کرد.

اگر قصد سرمایه گذاری در ملک را دارید ، کارشناسان هلدینگ مهاجرتی رجبی آماده پاسخگویی در خصوص اجاره و خرید ملک در گرجستان می باشد ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله اجاره و خرید ملک در گرجستان ، اطلاعاتی کامل و کاملا به روز را در این زمینه کسب کنید.

اقامت گرجستان با خرید ملک

مراحل مهاجرت پس از ورود به گرجستان

مراحل مهاجرت پس از ورود به گرجستان شامل چه مواردی است؟ تصمیم گیری در رابطه با نوع سرمایه گذاری یا فرصت شغلی برای افرادی که به فکر مهاجرت به گرجستان هستند ، گامی اساسی است.
اتباع خارجی که به دنبال اهداف طولانی مدت در این کشور هستند ، باید مراحلی را پس از اخذ مجوز اقامت و ورود به گرجستان دنبال کنند ؛ اخذ و حفظ اقامت گرجستان منوط به الزاماتی است که از این میان می توان به موردی که دارنده مجوز اقامت را ملزم به درخواست کارت اقامت می کند ، اشاره نمود.

این امر باید در مدت یک ماه پس از دریافت مجوز اقامت انجام شود و درخواست به دفتر منطقه ای آژانس توسعه خدمات عمومی ، ارائه می شود ؛ درخواست برای کارت اقامت ضروری است ، زیرا عدم انجام آن در مدت 6 ماه بعد از اخذ اجازه اقامت در گرجستان منجر به فسخ مجوز اعطا شده ، خواهد شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کارشناسان موسسه رجبی با بررسی شرایط خاص شما ، برترین  راه مهاجرت به گرجستان را به شما خواهند گفت.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

وکیل مهاجرت به گرجستان

وکیل مهاجرت به گرجستان کیست و چه وظایفی دارد؟ اگر قصد مهاجرت به کشوری دیگر را داشته باشید ، ممکن است عناوینی مثل وکیل مهاجرت را زیاد شنیده باشید و یا حتی ممکن است به این افراد مراجعه کرده باشید.

اما جالب است بدانید که اشخاصی با عنوان وکیل مهاجرت در ایران وجود ندارند ، چرا که اصلا در رشته حقوق ایران ، هیچ شاخه ای به اسم مهاجرت وجود ندارد ؛ لذا ، شغلی با این عنوان خود به خود منتفی می شود ؛ این قضیه در خصوص اروپا نیز صادق است.

اما در کشورهای خاصی چون استرالیا و کانادا این مسئله متفاوت است ، زیرا اداره مهاجرت استرالیا و کانادا به افرادی که دارای صلاحیت هستند ، لایسنس اعطا می کند ؛ بدین ترتیب ، شخص می تواند در زمینه امور مهاجرتی فعالیت نماید.

موسسه مهاجرتی به گرجستان

آیا موسسه مهاجرتی به گرجستان وجود دارد؟ بدون شک کسانی که به فکر مهاجرت هستند ، دغدغه های زیادی ، از انتخاب کشور مورد نظر گرفته تا روش مناسب جهت مهاجرت و اخذ اقامت آن کشور در ذهن دارند و به دنبال سوالات خود خواهند بود که موسسات مهاجرتی یکی از گزینه هایی است که می تواند به شخص در مسیر مهاجرت کمک های زیادی کند.

اما با وجود موسسات مهاجرتی متفاوت در شهرها و مناطق مختلف ، باید به دنبال موسساتی بود که در عین قابل اعتماد بودن و داشتن دانش کافی ، دلسوزانه به امور متقاضیان مهاجرت بپردازند ؛ تیم موسسه مهاجرتی رجبی که شامل وکلا و کارشناسانی بسیار با تجربه است ، همواره سعی داشته تا خدمات کاملی را به علاقمندان مهاجرت ارائه دهد.

شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت می توانید به کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی اعتماد کنید ، چرا که آن ها با راهنمایی های مفیدشان از نقطه شروع مهاجرت تا رسیدن به کشور مورد نظر همراه شما خواهند بود ؛ برای استفاده از مشاوره های بسیار کاربردی متخصصین موسسه مهاجرتی رجبی می توانید به شعبه های آن یعنی موسسه مهاجرتی شیراز و موسسه مهاجرتی تهران مراجعه نمایید.

سوالات پر تکرار مهاجرت به گرجستان

مجوز اقامت سرمایه گذاری به کسانی که حداقل 300 هزار دلار آمریکا در گرجستان سرمایه گذاری کرده باشند و سرمایه گذاری موفقی داشته اند ، تعلق خواهد گرفت.

  •  شرکت باید گردش مالی حداقل 50 هزار دلار در سال اول داشته باشد.
  •  گردش مالی می بایست 100 هزار دلار در دومین سال باشد.
  • شرکت باید گردش مالی 120 هزار دلاری را در سال های سوم ، چهارم و پنجم پس از اخذ مجوز اقامت صاحب کسب و کار ارائه دهد.

به طور کلی ، مجوزهای اقامت تحصیلی ، کاری و الحاق خانواده به صورت اقامتی موقت به مدت 6 ساله هستند ؛ این مجوزها در اکثر موارد در ابتدا برای دوره ای یک ساله صادر شده و سپس تا 5 سال تمدید می شوند که در نهایت به اقامت دائم این کشور می رسند.

  • کیفیت آموزشی بالا
  • آموزش چند زبانه و
  • امکان ادامه تحصیل در سایر کشورها
  • مدارک تحصیلی معتبر برای آمریکا ، اروپا ، کانادا ، استرالیا و …
  • شهریه های مناسب
  • هزینه های زندگی معقول و پایین
  • وجود دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف در دانشگاه های گرجستان

مهاجرت به گرجستان به دلایلی مختلف ، یکی از مقاصد مهاجرتی متقاضیان مهاجرت از سراسر دنیا می باشد ؛ برای مهاجرت به گرجستان می توان به روش های مختلف اقدام نمود که بهترین روش با توجه وضعیت متقاضی تعیین می شود ؛ در این صورت شخص می تواند با خیال راحت تری به مساله مهاجرت بپردازد ؛ برای اطلاعات بیش تر در این زمینه ، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین توصیه میکنیم برای شناخت هر چه بیشتر گرجستان و انتخاب شهر محل سکونت ، مقاله معرفی شهرهای کشور گرجستان را نیز بخوانید.

 

4 دیدگاه در “مهاجرت به گرجستان

  1. مهاجرت به گرجستان محمد گفت:

    سلام من میخواستم بدونم شرایط کارت هموطنی یا همون پاسپورت سبز چطوریه؟

    1. مهاجرت به گرجستان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      این کارت هم اکنون برای گرجیانی صادر می شود که خارج از کشورشان هستن و تمایل به اخذ اقامت کشور مادریشان را دارند . بر طبق کارت هموطنی می توان کارت اقامت موقت این کشور را دریافت کرد و سپس اقدام به دریافت شهروندی نمود . برای این کار نیاز است به کشور گرجستان سفر کرده یا به کسی وکالت دهید تا کارها را پیگیری کند . در ادامه نیاز به تکمیل فرم درخواست ، بیانیه درخواست ، عکس و ترجمه محضری پاسپورت است . درخواست رو باید به اداره اقامت و ثبت اسناد ارائه داد و مبلغ اعلام شده رو واریز کرد . بعد از ده روز تا دو هفته برای مصاحبه با شخص درخواست کننده تماس گرفته می شود و بعد از تحقیقات و استعلام های انجام شده و اثبات گرجی بودن شخص متقاضی در مدت هفتاد روز تا سه ماه ( بسته به مبلغی که پرداخت می شود ) نتیجه درخواست اعلام شده و کارت هموطنی صادر می شود .

      باتشکر از سوال شما

  2. مهاجرت به گرجستان سارا گفت:

    سلام من دانشجوی پزشکی بین الملل بندرعباس هستم اخیرا تصمیم به انصراف در دانشگاه و تحصیل در دانشگاه جورجیا را در رشته ی دندان پزشکی دارم با یکی از مشاوران در شیراز هم در این باره صحبت کرده ام تنها مشکلی که هست من یک سگ کوچک دارم و نمیدانم چطور میتوانم همراه خودم ببرم چون در خوابگاه که نمیتوانم نگهداری کنم گویا راه حلی به من پیشنهاد میکنید ؟

    1. مهاجرت به گرجستان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      سلام ، جهت بردن حیوان خانگیتون که باید از خطوط هوایی استفاده کنید که این کارو انجام میدن مثل هواپیمایی ماهان ضمن اینکه مدارک لازم رو باید همراهتون داشته باشید مثل:
      1.اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی صادره از دامپزشکی دولتی کشور مبدا یا مقصد و تائید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه
      2.مدارك واكسيناسيون معتبر
      3.شناسنامه یا گذرنامه حیوان
      4.اصل برگه پرداخت کرایه حمل
      5. تکمیل فرم مخصوص سه برگی درخواست انجام امور موجود زنده
      ضمن اینکه از اونجایی که خوابگاه یک مکان عمومی هست اجازه نگهداری حیوانات در اون وجود نداره و برای اینکار شما باید خانه یا سوییت اجاره کنید.

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه