نرخ مالیات در لهستان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
نرخ مالیات در لهستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

حین برنامه ریزی عملیات تجاری در هر کشوری ، آگاهی از قانون مالیاتی نه تنها توصیه می شود ، بلکه ضروری است . کارشناسان برجسته موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در اینجا مقاله ای در مورد نرخ مالیات در لهستان خدمت شما ارائه می دهند تا از شرایط کلی ثبت شرکت های سهامی در لهستان مطلع شوید و سایر قوانین مربوط به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان را متوجه شوید . امیدواریم مطالعه آن برای شما عزیزان سودمند باشد .

نگاهی به نرخ نرخ مالیات در لهستان

لهستان کشوری در اروپای شرقی و در همسایگی آلمان ، اسلواکی ، جمهوری چک ، اوکراین ، لیتوانی ، بلاروس و روسیه می باشد . پایتختش شهر ورشو ، زبان رسمی آن زبان لهستانی و جمعیت آن 38 میلیون نفر است .

در سال های اخیر متقاضیان تحصیل ، کار و یا سرمایه گذاری در لهستان ، برنامه ریزی های زیادی برای مهاجرت به لهستان داشته اند . سیستم مالیات در لهستان اجباریست و اشخاص یا شرکت هایی که به صورت قانونی در لهستان فعالیت می کنند باید مالیات بر درآمد را به صورت منظم پرداخت نمایند .

لهستان هم مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، دارای اشکال مختلفی از مالیات هستند ؛ مالیات بر درآمد شخصی ، مالیات بر درآمد شرکت ، مالیات بر ارث ، مالیات کشاورزی ، مالیات جنگل ، مالیات دارایی ، مالیات بر ارزش افزوده و غیره . در ادامه توضیحات گسترده تری درباره نرخ مالیات در لهستان خواهیم داشت .

مالیات بر درآمد لهستان

قانون مالیات بر درآمد به حالت سعودی است ، بدین معنا که هر چه نرخ درآمد بالاتر باشد ، نرخ مالیات قابل پرداخت نیز بالاتر می رود .

در سال 2018 نرخ مالیات در لهستان برای مشاغل با درآمد 85.528 زلوتی در سال 18% است و برای مشاغل با درآمد بالاتر از 85.528 ، 32% می باشد .

مالیات بر درآمد لهستان

افراد تحت شرایط خاص مانند معلولیت ، بیماری خاص و یا افراد دارای حداقل دستمزد در لهستان ، می توانند نرخ ثابت 19٪ از درآمد کسب و کار بدون کمک هزینه را انتخاب کنند .

افراد خارجی مقیم در لهستان که مشغول به تحصیل هستند ، مجبور به پرداخت مالیات در لهستان نیستند ، زیرا مالیات از طریق دانشگاه پرداخت می شود .

یک مهاجر اگر در لهستان بیش از 183 روز در سال اقامت داشته باشد ، یک فرد لهستانی به شمار می رود . مالیات برای فردی که معیارهای « اقامت دائم » در لهستان را دارد ، بر اساس درآمدش در لهستان و خارج از کشور محاسبه می شود .

وظیفه کارفرمایان برای پرداخت مالیات در لهستان

یک کارفرما موظف است که بلافاصله مبلغی را که به عنوان مالیات بر حقوق و دستمزد کارمند پرداخت می شود ، از حقوق کارمند کسر نماید . یک فرد کارآمد باید مالیات بر درآمد را پیش پرداخت کند زیرا در غیر اینصورت در صورتجلسه درآمد سالانه جبران خواهد شد .

پیش پرداخت بر اساس بازگشتی که برای سال قبل صورت گرفته است تعیین می شود . در صورت کسب و کار جدید ، پیش بینی بر اساس برآورد های انجام شده توسط صاحب کسب و کار محاسبه خواهد شد .

برخی از پرداخت ها از درآمد مشمول مالیات محاسبه می شوند که در زیر شرح داده شده است . نرخ مالیات در لهستان برای کارفرمایان 19.48% تا 22.14% است در حالیکه برای کارمندان 13.71% می باشد .

سود سرمایه ای لهستان

  • به طور کلی ، نرخ مالیات ویژه ای برای سود سرمایه در لهستان وجود ندارد . سود سرمایه معمولا به درآمد منظم فرد یا شرکت اضافه می شود و بر اساس نرخ های مالیات عادی است .
  • علی رغم این که اگر املاک و مستغلات بیش از 5 سال پس از خرید توسط یک فرد به فروش می رسد ، افزایش سرمایه از مالیات معاف است . فروش در طول مدت 5 سال از تاریخ خرید 19٪ تخفیف دارد .
  • درآمد سرمايه فرد از فروش سهام با نرخ نهايي ماليات 19٪ محاسبه مي شود .
  • در لهستان درآمد سود سهام و بهره آن برای افراد ، مالیات با نرخ 19٪ می گیرد .

تاریخ پرداخت مالیات در لهستان

سال مالیاتی در لهستان سال تقویمی است که در 31 دسامبر پایان می یابد . فردی که درآمد آن فقط از حقوق و دستمزد است ، مجبور نیست که درآمد سالانه خود را ثبت کند . کارفرما که مالیات بر درآمد را از کارمند کسر می کند ، از نرخ مالیات در لهستان آگاه است و هر ساله مالیات را به مقامات مالیاتی می فرستد .

فردی که خود کار می کند ، موظف است 11 پرداخت را به صورت پیش پرداخت ماهانه انجام دهد . هر پیش پرداختی باید در روز بیستم هر ماه برای ماه قبل پرداخت شود ( در ماه دسامبر ، پیش پرداخت برای نوامبر و دسامبر به صورت یکجا پرداخت می شود ) . تاریخ ثبت سالانه برای پرداخت مالیات 30 آوریل است .

پرداخت مالیات بر درآمد شرکت ها نیز مانند مالیات فردی است . پرداخت صورتحساب در مورد مالیات در مورد یک شرکت محدود به یک فرد مشابه است .

شرکت موظف است تا ماه مارس 31 مبلغ بازپرداخت تخمین زده شده و تفاوت در مالیات را بررسی و به مؤسسات مالیاتی پرداخت کند . آخرین تاریخ برای ثبت یک بازه یک ساله ( برای سال قبل ) 30 سپتامبر است .

مالیات شرکت در لهستان

مالیات شرکت ها در لهستان

افرادی که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان را دارند باید از نرخ مالیات بر درآمد شرکتها در لهستان آگاهی داشته باشند ؛

  • مالیات شرکت های لهستان در سال 2018 19٪ و برای شرکت های کوچک 15٪ است .
  • یک شرکت در صورت ثبت نام در لهستان و یا مدیریت فعالیت های آن در لهستان ، یک مهاجر لهستانی است و قوانین نرخ مالیات در لهستان به آن تعلق می گیرد .

با توجه به تقاضای زیاد مهاجرین برای اطلاع از قانون کار لهستان و قراردادهای کاری صلاح دیدیم که نگاهی هم به نرخ مالیات در لهستان بیاندازیم . موسسه مهر آفرین رجبی دارای کادر تخصصی از کارکنان با تجربه ، کارشناسان مالیاتی و کارشناسان مالی شایسته است . شما می توانید با برقراری تماس با دفاتر همکار موسسه در شهرهای تهران و شیراز از مشاوره بیشتری پیرامون مسائل بازار کار لهستان برای خارجی ها برخوردار شوید .

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه