مشکلات و معایب ثبت شرکت در گرجستان

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشکلات و معایب ثبت شرکت در گرجستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

خارجی ها می توانند بدون نیاز به نوع خاصی از ویزا و یا مجوز شرکت خود را به طور کامل در گرجستان تاسیس کنند و روند ثبت آن نیز نسبتا ساده است . گرجستان رتبه شش را در زمینه سهولت ایجاد کسب و کار دارا است . هیچ محدودیتی برای خرید املاک توسط خارجی ها و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان ، از جمله در بخش زمین های کشاورزی وجود ندارد . در این مطلب از وب سایت موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در رابطه با مشکلات و معایب ثبت شرکت در گرجستان به بحث پرداخته شده است تا اگر شما قصد مهاجرت به گرجستان از طریق ثبت شرکت را دارید با تمام جوانب احتمالی آن آشنا شوید .

بررسی مشکلات و معایب ثبت شرکت در گرجستان

گرجستان کشور کوچکی از شوروی سابق است که محصور با دریای سیاه و 4 میلیون ساکن دارای مرز با روسیه ، ترکیه ، آذربایجان و ارمنستان است و پایتخت آن تفلیس می باشد . این کشور در یک منطقه استراتژیک تجاری بین آسیا و اروپا قرار دارد و یک مقصد بسیار جذاب ، برای زندگی ، انجام کسب و کار یا هر دو است .

هزینه زندگی به میزان قابل توجهی کم است ، روند دریافت مجوز اقامت ساده و قابل دستیابی است و ما می توان آن را به عنوان یک کشور دوستدار کارآفرین به دلیل کاهش مالیات و سهولت شروع کسب و کار در نظر گرفت .

گرجستان توسط انجمن اقتصاد جهانی به عنوان اقتصاد نهم با پایین ترین مالیات مورد توجه قرار گرفته است . دریافت اقامت دائمی بدون مالیات امکان پذیر است ، در صورتی که هیچ درآمد داخلی منبع درآمد نباشد . در مورد شرکت ها ، سه روز باید برای ثبت آن کافی است و اگر سود شرکت تقسیم نشده باشد ، ممکن است از مالیات معاف شود .

چندین منطقه تجاری بدون مالیات در گرجستان وجود دارد . گرجستان در رتبه بندی انجام کسب و کار 2016 ، رتبه 24 ، بالاتر از سوئیس ، هلند و آلمان را دریافت نمود . همچنین رتبه سوم ، ششم و هفتم را در مقوله های سهولت برای ثبت مالکیت ، سهولت شروع کسب و کار و دسترسی به وام به از آن خود کرد که شمارش مشکلات و معایب ثبت شرکت در گرجستان را محدود می کند .

مشکلات ثبت شرکت در گرجستان

ثبت یک شرکت در گرجستان ممکن است به دلایل مختلف یک گزینه جذاب باشد . نخست اینکه گرجستان در یک منطقه استراتژیک در نزدیکی آسیا و اروپا واقع شده و دارای زیرساخت های توسعه یافته است .

این مرکز توزیع مهم بین هر دو قاره است و همچنین دارای رابطه تجاری خوب با تمام کشورها ، از جمله اتحادیه اروپا ، ایالات متحده ، چین ، ترکیه و ایران است . این کشور بخشی از سازمان تجارت جهانی است، توافقنامه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و کشورهای EFTA، روسیه و سایر کشورهای اروپای شرقی و مرکزی دارد .

مشکلات ثبت شرکت در گرجستان

این امر دسترسی به یک بازار 900 میلیون نفری بدون هیچ محدودیتی برای تعرفه ها و یک سیستم ترجیحی تعمیم یافته را با ایالات متحده ، کانادا ، ژاپن ، نروژ و سوئیس فراهم می کند . علاوه بر این ، گرجستان قراردادهای سرمایه گذاری دوجانبه را با 32 کشور امضا کرده است .

هزینه های پایین کسب و کار در گرجستان

گرجستان یکی از کمترین درآمد ناخالص متوسط در میان کشورهای رقیب را دارد که 410 دلار در همه بخش ها و 280 دلار در بخش BPO است . پهنای باند سرعت بالا و اینترنت تلفن همراه در سراسر کشور در دسترس است ، گرجستان در رتبه 33 جهان از نظر کیلوبایت بر ثانیه برای هر کاربر و 35 از نظر هزینه مقرون به صرفه است .

هزینه های آب و برق یکی از پایین ترین در منطقه است ، تقریبا 2.5 دلار در هر متر مربع . فضاهای اداری مدرن کلاس بالا ، در تمام شهرهای بزرگ گرجستان در دسترس است . ثبت یک شرکت می تنها 1 یا 2 روز طول می کشد و هزینه آن حدود 50 – 100 دلار است .

مالیات ثبت شرکت در گرجستان

شرکت هایی که در گرجستان ثبت می شوند ، مالیات شرکتی 15٪ در سود واقعی و توزیع شده را باید پرداخت کنند . این به این معنی است که سود متعلق به شرکت و سرمایه گذاری در این شرکت شامل پرداخت مالیات نمی شود . 

پرداختی ها به ساکنان و غیر ساکنان در مورد منافع ، سود سهام و حق امتیاز ، مستلزم پرداخت مالیات نهایی 5٪ می باشد . پرداخت هزینه های فنی یا حرفه ای مستلزم 10٪ مالیات است و در بحث مشکلات و معایب ثبت شرکت در گرجستان موضوع اصلی به حساب می آید .

علاوه بر این ، انگیزه مالیاتی جذاب در مناطق صنعتی به اصطلاح آزاد ( FIZ ) وجود دارد . شرکت های واقع در FIZ ، که ممکن است خارجی باشند ، از مالیات شرکت ، مالیات بر واردات و صادرات ، مالیات های تقسیم سود ، مالیات بر ارزش افزوده ، و همچنین روند ثبت سریع و ساده و موقعیت استراتژیک این مناطق ، یک محیط بسیار مطلوب برای ثبت شرکت ایجاد کرده اند .

تنها مالیات قابل اجرا 4٪ در معاملات بین مناطق صنعتی آزاد و بقیه قلمرو است . چهار ناحیه FIZ وجود دارد که در بندر پوتی ، کویتیسی ، هوالینگ و تفلیس واقع شده اند ، این شرکت ها توسط ارگان های خصوصی اداره می شوند و سرمایه گذار باید یک بسته را به این اپراتورها اجاره دهد .

نتیجه گیری در مورد مشکلات و معایب ثبت شرکت در گرجستان

گرجستان سیاست های مهاجرت کاملا لیبرال دارد ، و اخذ اقامت در این کشور بسیار ساده است . ثبت یک شرکت یا اعتباربخشی یک فعالیت حرفه ای و معیارهای معقول برای داشتن مجوز موقت کافی است . سرمایه گذاری 110،000 دلاری یک فرد ممکن است برای اخذ مجوز اقامت نامحدود کافی باشد .

دریافت مالیات اقامت در گرجستان ممکن است با توجه به سیستم مالیاتی ارضی در مورد درآمد شخصی جلب باشد ، و در صورت نداشتن هیچ منبع درآمدی در گرجستان ، ممکن است بتوان اقامت دائم بدون مالیات دریافت کرد .

با وجودی که درآمد منبع داخلی با مالیات 20 درصد محاسبه می شود ، سود سهام و منافع بر مبنای مالیات نهایی 5 درصد است که در پایه مالیات بر درآمد افراد ثبت نشده است و درآمد اجاره نیز به 5 درصد کاهش می یابد .

به طور خلاصه ، ثبت سریع شرکت در آن ، مالیات پایین ، بانکداری آسان ، همراه با موقعیت استراتژیک و هزینه های زندگی مقرون به صرفه و اخذ مجوز اقامت آسان و قابل دسترسی ، گرجستان را برای زندگی و تنوع امور مالی و تجاری جذاب ساخته و مشکلات و معایب ثبت شرکت در گرجستان را کمرنگ تر می کند . سایر اطلاعات لازم را از مشاورین موسسه مهاجرتی به گرجستان بخواهید .

خدمات موسسه مهاجرتی به گرجستان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقامت و خرید خانه در گرجستان و درخواست گرفتن ویزا ، به وب سایت وزارت امور خارجه گرجستان مراجعه نمایید . اگر می خواهید یک شرکت را در گرجستان ثبت کنید ، با کارشناسان موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی در تماس باشید تا در این خصوص اطلاعات کافی و راهنمایی های لازم را کسب کنید .

ما در خدمت شما هستیم تا در خصوص مشکلات و معایب ثبت شرکت در گرجستان و یا در خصوص مهاجرت به گرجستان ممکن است داشته باشید را حل کنیم و فرایند ثبت شرکت یا مهاجرت شما را به گرجستان آغاز کنیم . با ما تماس بگیرید تا بهترین گزینه های شخصی و شرکت های بین المللی را با توجه به وضعیت ، نیازها و اولویت هایتان ارائه دهیم . دفاتر موسسه مهر آفرین رجبی در شهر های تهران و شیراز آماده پاسخگویی به شما عزیزان در زمینه مهاجرت به اروپا می باشند .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه