تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین این روزها از کیفیت و اعتبار بسیار خوبی برخوردار شده است که عمده دلیل آن پیروی و نمونه برداری از سیستم های آموزشی برتر در غرب به خصوص آمریکا و کانادا است.

همچنین پیش بینی می شود که سال های آینده این کشور بتواند به این رشد خود ادامه دهد و یکی از معتبرترین برنامه های تحصیل پزشکی در فیلیپین و تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین را در دسترس علاقمندان قرار دهد.

شاید تا یک دهه گذشته اگر کسی قصد تحصیل در رشته های پزشکی در آسیا را داشت، چین، روسیه و یا ژاپن را فقط مقصد خود قرار می داد. اما امروزه کشورهای دیگری نیز به جرگه کشورهای معتبر و با کیفیت آموزش این رشته ها اضافه شده اند که فیلیپین یکی از اصلی ترین گزینه های آن است. البته این کشور در میان ایرانیان به شهرت و شناخت کشورهای اروپایی نیست، که همین الزام می دارد حتما اطلاعات خود را درباره پذیرش در این کشور کاملا بالا ببرید.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تلاش هستند تا با جمع آوری به روزترین مطالب در رابطه با پذیرش تحصیلی گام هرچند کوچکی در جهت راهنمایی شما عزیزان بردارند ، جهت هرگونه سوال و یا دریافت راهنمایی تماس با مشاورین موسسه را فراموش نکنید. همچنین مقاله تحصیل در فیلیپین را نیز مطالعه نمایید تا انواع روش های قانونی موجود و مزایا وویژگی های آنان را کاملا بشناسید.

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

دوره های پیش پزشکی در فیلیپین

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین نیازمند پشت سر گذاشتن مراحل مشخصی دارد که می تواند در هر دانشگاه متفاوت باشد. اما در تمامی دانشگاه ها شرایطی به صورت ثابت و کلی وجود دارند که دانشجویان بین المللی موظف به رعایت تمامی آن ها هستند.

تحصیل پزشکی در فیلیپین نیازمند ارائه یک مدرک لیسانس در یکی از رشته های مرتبط به این رشته است. داشتن مدرک لیسانس در رشته های مرتبط با علوم پزشکی از ترجیحات برخی از دانشگاه ها است در حالی که برخی از دانشگاه های این کشور در نوع رشته مقطع لیسانس سخت گیری نکرده و ملاک اصلی را قبولی در آزمون ورودی دانشگاه می دانند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در صورتی که در یکی از رشته های زیست شناسی، بیولوژی، روانشناسی، داروسازی، فناوری پزشکی، بیوشیمی و غیره تحصیل کرده باشید، به نوعی واحدهای پیش پزشکی فیلیپین یا همان پریمدیکال در فیلیپین را در طول تحصیل گذرانده اید و مورد تایید دانشگاه برای شرکت در آزمون خواهید بود.

البته برخی دوره های آمادگی قبل از دانشگاه در فیلیپین برای دانشجویان آسیایی و کشورهای مشترک المنافع طراحی شده تا به جای 4 سال زمان تحصیل در برنامه لیسانس، بتوانند در مدت 12 تا 24 ماه با گذراندن 80 واحد اصلی از دوره لیسانس برای شرکت در آزمون آماده شوند. انتخاب نوع دوره های پیش پزشکی در فیلیپین کاملا به دانشگاه مقصد بستگی دارد و شما باید حتما درباره آن مطمئن شوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

در دانشگاه های آسیایی پزشکی را ارزان تر و آسان تر بخوانید اما با دریافت مشاوره صحیح!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی فیلیپین

باید بگوییم که مهم ترین پارامتر تعیین کننده در پذیرش و قبولی جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین شرکت در آژمون ورودی دانشگاه های این کشور و کسب نتیجه مورد نیاز است. آزمون ورودی دانشگاه های فیلیپن مهم ترین مرحله جهت ورود به رشته پزشکی و یا دندانپزشکی است که دانشجویان با قبولی در آن موفق به دریافت مدرک خواهند شد.

این آزمون که به اختصار NMAT نامیده می شود، تا حد زیادی به آزمون MCAT که در کشور آمریکا، کانادا و استرالیا برگزار می شود؛ شباهت داشته و دو بخش اصلی را شامل را در بر می گیرد. بخش اول شامل 200 سوال چهار گزینه ای بوده که طی سه ساعت داوطلبان به سوالاتی در چهار مهارت کلامی، استدلال استقرایی، کمی و ادراکی پاسخ می دهند.

بخش دوم نیز یک آزمون دو ساعت و نیمی در زمینه علوم پایه مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک، علوم اجتماعی می باشد که در مجموع 200 سوال خواهد بود. دارندگان مدرک دیپلم و یا مدرک دانشگاهی قادر به شرکت در این آزمون خواهند بود. باید بگوییم که برای پذیرش در این آزمون و تحصیل پزشکی در فیلیپین و تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین باید حداقل 85% از سوالات را پاسخ صحیح دهید.

آزمون ورودی رشته های پزشکی فیلیپین

مدت زمان کل این آزمون 5 ساعت و نیم بوده و لازم به ذکر است که علاوه براینکه باید در زبان انگلیسی دانش بالایی داشته تا قادر به شرکت در آزمون شوید، بخشی از سوالات این آزمون نیز به طور مجزا دانش زبان انگلیسی شما را مورد سنجش قرار می دهد.

شرایط پزشکی در فیلیپین

همانطور که گفتیم تحصیل پزشکی در فیلیپین می تواند یک فرصت بسیار مناسب برای علاقمندان به تحصیل در این رشته در خارج از کشور باشد. اما اکثر مراکز دانشگاهی خواهان اخذ مدرک دیپلم در یکی از رشته های پایه هستند که در واقع به معنای رسیدن به مدرک پزشکی طی 8 سال ( چهار سال لیسانس و چهار سال پزشکی ) است.

این بدین معنی بوده که اخذ مدرک و شرایط پزشکی در فیلیپین جداگانه 4 سال به طول می انجامد که در دو سال اول دروس تخصصی پزشکی و در دو سال بعد دوره کار آموزی در بیمارستان ها آموزش داده می شود و در نهایت شما موفق به دریافت مدرک پزشکی خود خواهید شد.

در این دوره دانشجویان مراقبت های پزشکی را فراگرفته و بیماری های جسمی، روانی و اجتماعی را در افراد تشخیص می دهند. این دوره که با عنوان MBBS شناخته می شود به عنوان دوره عمومی و اولیه پزشکی شناخته شده و پس از اتمام آن دانشجویان برای اشتغال باید در یک آزمون به نام FMGE شرکت کنند.

از آن جا که فیلیپین سیستم آموزش پزشکی خود را از کشورهای مطرح دنیا الگوبرداری می کند در طول تحصیل با سمینارها و پروژه های تحقیقاتی مهارت های ارتباطی و درمانی دانشجویان را به طور قابل توجهی ارتقا بخشیده و حالت قابتی را در تمامی واحدها ایجاد نموده است. پس از اتمام دوره پزشکی عمومی شما می توانید برای دوره تخصص جراحی در این کشور و یا سایر کشورهای جهان نیز اقدام نمایید.

تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین

در همان ابتدا باید بگوییم که شرایط دندانپزشکی در فیلیپین کاملا مجزا و متفاوت از تحصیل پزشکی در فیلیپین می باشد. به همین خاطر حتما اطلاعاتتان را دقیق و درباره تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین به دست آورید و این دو مورد را یکسان و شبیه در نظر نگیرید.

چنانچه دانشگاه مقصد از شما مدرک لیسانس یکی از رشته های پایه را درخواست کند( معمولا لیسانس فیزیوتراپی یا پرستاری درخواست می شود)، طول دوره دندانپزشکی 4 ساله خواهد بود. اما اگر دانشگاه فقط یک دوره 1 تا دو ساله پیش دندانپزشکی را مد نظر قرار دهد و امکان ورود با مدرک دیپلم وجود داشته باشد، تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین در این رایط 6 ساله خواهد بود که با 2 سال دوره پیش دندانپزشکی همان 8 سال به طول خواهد انجامید.

در آموزش دوره 6 ساله، دو سال اول تحصیل آن مربوط به بخش پایه و پزشکی عمومی و دندانپزشکی است. دو سال تحصیلی دوم مربوط به آموزش پیش بالینی و دو سال آخر نیز تحصیل نیز مختص به آموزش های بالینی و کارآموزش است. دقت کنید که برای دریافت مدرک دندانپزشکی در فیلیپین باید یک پایان نامه تخصصی بگذرانید و همینطور باید از پایان نامه خود در برابر هیئت علمی دانشگاه و کارشناسان دندان دفاع کنید.

مدرک زبان رشته های پزشکی در فیلیپین

همواره در رابطه با تحصیل در خارج از کشور این سوال وجود دارد که شرایط زببان و مدارک موردنیاز در هر کشور چگونه است. قطعا برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین نیز نیاز به یادگیری زبان خارجه ای وجود دارد که باید بگوییم خوشبختانه در این مورد زبان انگلیسی مورد نیاز می باشد.

اینکه دانشجویان خارجی نیاز به یادگیر زبانی غیر از انگلیسی نداشته و نیازی به تلاش جهت یادگیری زبان های محلی و سخت این منطقه وجود ندارد، یکی از امتیازات بسیار خوب و بزرگ تحصیل پزشکی در فیلیپین و همچنین تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین است.

حتی اکثر مردم نیز قادر به ارتباط به زبان انگلیسی هستند، یعنی شما برای زندگی نیز نیاز به زبانی دیگر در این کشور ندارید. البته ارائه مدرک زبان رشته های پزشکی در فیلیپین مورد نیاز اکثر دانشگاه ها می باشد و دانشجویان باید مدارکی معتبر در سطوح مورد درخواست را برای زبان انگلیسی ارائه کنند.

مدرک حداقل سطح
آیلتس سطح 6
تافل سطح 80

البته جای نگرانی نیست، چون در صورت نداشتن مدرک زبان نیز می توانید پیش از درخواست برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین در دوره های زبان در این کشور شرکت نموده و مدرک لازم را به دست آورده و یا گواهی حضور در این دوره ها را به دانشگاه ارائه کنید. در ادامه برخی از مدارک مورد قبول دانشگاه های فیلیپین را مشاهده خواهید کرد:

با برخی از کشورها برای تحصیل مقرون به صرفه رشته های پزشکی آشنا شوید.

هزینه های پزشکی و دندانپزشکی فیلیپین

مبحث هزینه ها همواره از اهمیت بسیار بالایی نزد دانشجویان برخوردار بوده است و یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب یک کشور به عنوان مقصد تحصیلی می باشد. در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین باید بگوییم که خوشبختانه این کشور یک کشور مقصد ارزان و بسیار مقرون به صرفه است که این یکی از دلایل مهم محبوبیت آن می باشد.

باید بدانید که هم شهریه های دانشگاهی و هم هزینه ها و مخارج زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای همسایه بسیار مناسب است. این باعث شده که روز به روز به به علاقمندان به تحصیل پزشکی در فیلیپین و همچنین تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین افزوده شود.

لازم به ذکر است که علاوه بر شهریه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین اگر دانشگاه از شما مدرک لیسانس مرتبط نیز درخواست نماید، شما باید شهریه تحصیل در این دوره 4 ساله را نیز مدنظر قرار دهید که به طور متوسط 15 هزار پزو را در بر می گیرد. 

دانشگاه شهریه
دانشگاه سانتو توماس هر ترم 125 هزار پزو سال اول تا سوم و 230 هزار پزو سال چهارم
موسسه پزشکی Cebu هر ترم 81 هزار پزو
دانشگاه خاویر هر ترم 61200 پزو
دانشگاه آتنئو د مانیل هر ترم 153 هزار پزو

 تیم مشاوره هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارائه خلاقانه ترین و ارزان ترین شیوه های مهاجرت قانونی راه هایی که شما هیچ اطلاعی از آن ها ندارید را نیز به شما پیشنهاد می دهند چراکه مشاوران و کارشناسان رجبی به روز بوده و از تمامی تغییرات روند مهاجرت در سراسر جهان آگاهند.

ویدئو ارائه شده تصاویر ویزاهای اخذ شده برای کلاینت های رجبی را نشان می دهد ، شاید در اپدیت های بعدی تصویر ویزای شما هم باشد!

نمایش ویدیو درباره ویزای کشورهای مختلف
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر می خواهید پزشک شوید اما از پس کنکور ایران بر نمی آیید حتما مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی فیلیپین

برای اینکه بتوانید مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور را به بهترین نحو ممکن انتخاب کنید، باید از تمام ویژگی ها، مزایا، معایب، محدودیت ها و آینده انتخاب کشور مقصدتان اطلاعات دقیقی به دست آورید. این امر باعث می شود که شما در حین تحصیل و یا پس از پایان آن با موضوعی جدید و یا غیر منتظره مواجه نشوید.

در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین نیز تا این جا علاوه بر شرایط پذیرش چندی از مزایای آن را نیز شناختید. باید بگوییم که تحصیل پزشکی در فیلیپین و همچنین تحصیل دندانپزشکی در فیلیپین یکی از انتخاب هایی است که دانشجویان را با ویژگی ها و مزایای بسیاری مواجه می سازد و آینده شغلی آن ها را به نوعی تضمین می کند.

یکی از دلایل عمده این امر اعتبار بالا و آموزش های بین المللی است که برای این افراد در دانشگاه ها در نظر گرفته شده است. اما این تمامی ویژگی های این امر نیست.

 ضمنا به دور از اغراق باید بگوییم که ممکن است معایبی نیز بر سر راه افراد در این باره وجود داشته باشد که البته قابل حذف یا کمرنگ کردن می باشند. در ادامه مهم ترین مزایای رشته های پزشکی و دندانپزشکی فیلیپین را می شناسیم.

مزایا

  • آموزش های بین المللی و الگو گرفته از کشور آمریکا
  • وجود امکانات و تجهیزات مدرن و کامل برای آموزش دانشجویان
  • اعطای مدارک قابل قبول و قابل ارائه در تمامی دنیا
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • شهریه های تحصیلی ارزان و بسیار مناسب این رشته ها
  • بازار کار پس از فارغ التحصیلی مهیا و مناسب است
  • میزان درآمد پزشکان و دندانپزشکان در فیلیپین در بالاترین درآمدها جای می گیرد

معایب

  • امکان ورود مستقیم به این رشته ها کم است و باید یک دوره لیسانس را پیش از آن گذراند.
  • نیاز به ارائه مدرک زبان وجود دارد.
  • تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین با آژمون ورودی همراه است.
  • امکان اعطای خوابگاه به تمامی دانشجویان بین المللی وجود ندارد.

در دانشگاه های اروپایی تحصیل رشته های پزشکی چه شرایطی دارد؟

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

 بله، دانشجویان ایرانی برای رسیدن به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین با محدودیتی مواجه نیستند و این فرصت کاملا برای آن ها وجود دارد.

باتوجه به این تحصیل پزشکی در فیلیپین نیازمند یک مدرک لیسانس 4 ساله در رشته های پایه مرتبط پزشکی می باشد و خود تخصص پزشکی نیز 4 سال به طول می انجامد، باید بگوییم که تحصیل پزشکی در فیلیپین نیازمند 8 سال زمان می باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین به زبان انگلیسی می باشد و این ویژگی بسیار مناسبی برای دانشجویان ایرانی است.

بله، دانشگاه های کشور فیلیپین برای پذیرش رشته های پزشکی آزمون ورودی اخذ می کنند.

داوطلبان این دو رشته باید بیش از 17 سال سن داشته باشند و داوطلبان با رده سنی بالاتر از 30 سال نیز شانس کمی در پذیرش خواهند داشت.

از اینکه با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این مقاله و ارائه شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین همراه بودید سپاسگزاریم، برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید. ضمنا مقاله ویزای کار در کشور های آسیایی را نیز می توانید بخوانید تا بدانید بعد از تحصیل چگونه می توانید در کشورهای آسیایی بمانید و کار کنید.

10 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین ارمین گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    آیا برای خواندن دندانپزشکی دانشگاه دولتی فیلیپین UP علاوه بر آیلتس و مدرک دیپلم باید در آزمون ورودی شرکت کرد ؟
    اگر علاوه بر آیلتس مدرک GRE نیز داشته باشیم روند اخذ پذیرش تسهیل میشود و مزیتی به حساب می اید؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله ، البته میزان پذیرش دانشجویان خارجی این دانشگاه به شدت کم می باشد .

      باتشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین امیرعباس گفت:

    سلام خسته نباشید میشه بگید که شرط معدل هم دارن؟؟و میشه درحین تحصیل کار؟؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      شرط معدل تعیین نشده است ، بازار کار مناسبی جهت انجام وجود ندارد .

      باتشکر از سوال شما

  3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین مریم گفت:

    سلام
    من لیسانس فیزیوتراپی دارم ,,مدرک زبان ندارم
    میتونم برای پزشکی فیلیپین اقدام کنم؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      بله امکان تحصیل این رشته در کشور فیلیپین برای شما وجود دارد . البته این کشور مقصد افرادی است که بیشتر خواهان تحصیل در رشته دندانپزشکی هستند .

      باتشکر از سوال شما

  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین Houra گفت:

    با سلام
    لطفا مدارک مورد نیاز . و هزینه های زندگی و دانشگاه را بفرمایید و آیا محدودیت سنی خواهد داشت یا خیر. با تشکر

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      محدوديت سني براي كشور فيليپين وجود ندارد ، هزينه تحصيل رشته دندانپزشكي به طور ساليانه در حدود 4.000 دلار و هزينه زندگي به طور ماهيانه در حدود 350 تا 400 دلار مي باشد .

      باتشکر از سوال شما

      1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین Fscc گفت:

        سلام وقت بخیر ،برای رشته دندانپزشکی باید حتما ازمون وردودی رو داد ؟ شرایط دیگه ای نداره؟

        1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فیلیپین مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          بله آزمون ساده ای دارند
          سطح زبان نیز بررسی می شود.

          با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه