تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان به دلیل داشتن زیر ساخت های مدرن و سطح بالای آموزش بالا می تواند انتخابی بسیار هوشمندانه برای ساختن آینده ای روشن شناخته شود.

لهستان با داشتن یک سیستم آموزشی که در جهان رتبه ۱۰ را دارد ، در حال تبدیل شدن به یک مقصد برتر تحصیلی برای بسیاری از دانشجویان از سراسر کره زمین مخصوصا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی است و پزشکی بدون شک در بالای لیست رشته های تحصیلی قرار دارد و از نظر تعداد دانشجویان ثبت نام شده در آموزش عالی به ترتیب پس از انگلستان ، فرانسه و آلمان در جایگاه چهارم اتحادیه اروپا قرار دارد.

لهستان دارای بهترین دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در اروپا است که هزینه هایی به مراتب کمتر از بقیه کشور های اروپایی دارد و در صورت داشتن شرایط ، حتی می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید!

در ادامه ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) ، تمام جوانب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان را برای شما علاقه مندان بررسی نموده اند و چنانچه به دنبال تحصیل در این کشور در سایر رشته های دانشگاهی هستید ، ابتدا با مطالعه عنوان تحصیل در لهستان از قوانین کلی این کشور به صورت کامل مطلع شده و سپس با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

در ویدئو و پادکست ارائه شده ، مدیر محترم هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به کلیات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان می پردازند و شما می توانید بدون مطالعه محتوای متنی ، صرفاً با دیدن فیلم و یا گوش کردن پادکست مربوطه، اطلاعاتی کلی از مقاله و شرایط رشته های پزشکی در لهستان بدست بیاورید.

پادکست تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان، انتخابی هوشمندانه در کنار مشاوره های تخصصی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ساختار برنامه های پزشکی لهستان در دوره های شش  و چهار ساله

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان در برنامه های دانشگاهی این کشور طبق ۲ برنامه درسی ارائه می شود : یک برنامه ۶ ساله و یک برنامه ۴ ساله پزشکی پیشرفتهه . دکترای ۶ ساله برای فارغ التحصیلان دبیرستان است ، برای مثال در دانشگاه لودز ۳ سال اول شامل مطالعات پیش بالینی است که شامل مواردی در زمینه آناتومی ، بیوفیزیک ، میکروبیولوژی و فارماکولوژی شده و ۳ سال بعد آموزش بالینی را دربر می گیرد که شامل موضوعات داخلی ، پزشکی عمومی ، جراحی و اطفال است . برای مثال در دانشگاه یاگیلونیا ، برنامه درسی در هر سال متفاوت است و سال اول علوم پایه را درگیر می کند ، در حالی که سال دوم علوم پایه را با محوریت آسیب شناسی انسانی تدریس شده و سال سوم آموزش بر روی تمرینات بالینی متمرکز است ، در حالی که سال چهارم بر آموزش بالینی تأکید دارد ، تکالیف دوره های بالینی و مهارت آموزی از نقاط عطف سال پنجم است ، در حالی که سال ششم بر اساس تجربه بالینی بنا شده است.

ساختار برنامه های پزشکی لهستان در دوره های شش  و چهار ساله

در برنامه ۴ ساله پزشکی در لهستان به عنوان مثال در دانشگاه لودز دانشجویانی که قبلا لیسانس گرفته اند ، سال اول مطالعات پیش بالینی همچون بیوشیمی ، هیستولوژی و پاتومورفولوژی را یاد گرفته و ۲ سال بعد را به موضوعات پزشکی بالینی مانند رادیولوژی ، زنان و زایمان و روانپزشکی اختصاص می دهند.

 

تحصیل پزشکی در لهستان با مدرک دیپلم

برای تحصیل پزشکی در لهستان با مدرک دیپلم ، شما باید تحصیلات متوسطه را به پایان برسانید و گواهی پایان دوره تحصیل در دبیرستان را که شرط اصلی ورود به دانشگاه های این کشور است ، داشته باشید .

چنانچه فقط دارای مدرک تحصیلی معادل کشور خود هستید ، این سند باید به طور قانونی در یکی از مراکز دیپلماتیک لهستان یا یک موسسه مناسب دیگر رسمی شود .

رسمی شدن به این معنی است که مدرک دیپلم شما مطابق با قانون لهستان تایید شده و جهت ورود به تحصیل پزشکی در لهستان پیش نیازها برایتان مشخص می شود . معمولا داوطلبان ایرانی با یک دوره پیش نیاز یک ساله رو به رو می شوند که آن را در علوم مختلف قوی ساخته و با سیستم اموزشی لهستان آشنا می سازد . 

مطالعه عنوان سیستم آموزشی لهستان می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان به این کشور جهت آشنایی هرچه بیشتر باشد .

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان
دوره پریمدیکال در دانشگاه لودز

دوره های پریمدیکال در لهستان

دوره های پریمدیکال در لهستان با این هدف طراحی شده اند که دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی در لهستان بتوانند آمادگی لازم جهت ورود به این رشته را به دست آورند . البته این دوره برای اغلب رشته های دانشگاهی از جمله تحصیل دندانپزشکی در لهستان نیز وجود دارد و توانایی داوطلب در دروسی همچون زیست شناسی ، شیمی ، ریاضیات ، فیزیک و زبان انگلیسی را در فرد تقویت می کند .

در ادامه به چند دوره پریمدیکال در لهستان می پردازیم:دوره پریمدیکال در دانشگاه ورشو : با توجه به قوانین پذیرش برای بخش انگلیسی ، متقاضیانی در دانشگاه پزشکی ورشو پذیرفته می شوند که در صورت ارائه مدرک دانشگاهی (مدرک لیسانس علوم ) دوره پریمدیکال خود را به مدت حداقل ۱۲۰۰ ساعت قبل از تحصیل در دروس زیست شناسی ، شیمی آلی ، شیمی عمومی و فیزیک یا ریاضی در سطح علمی ) به پایان رسانده اند.

Premedical course in Poznan University

دوره پریمدیکال در دانشگاه پوزنان

دوره پریمدیکال دانشگاه پوزنان دانشجویان را برای آزمون ورودی دانشگاه علوم پزشکی در لهستان در همین دانشگاه پوزنان ( PUMS ) و همچنین سایر برنامه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان آماده می کند. جدا از دوره های زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات ، این برنامه فرصتی را برای دستیابی به مهارت های پایه در لهستانی و یا بهبود زبان انگلیسی فراهم نیز می باشد .برای شرکت در دوره پریمدیکال دانشگاه پوزنان دانشجویان ملزم به تسلط به زبان انگلیسی می باشند و الزامات کلی برای درخواست این دوره در دانشگاه پوزنان به شرح زیر است:

دوره پریمدیکال در دانشگاه پوزنان
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • ترجمه مدارک تحصیلی تایید شده
  • گذرنامه
  • مدرک زبان انگلیسی

دوره پریمدیکال در دانشگاه پزشکی گدانسک

این دوره به دو ترم تقسیم می شود .و در نهایت به علاقه مندان تحصیل پزشکی در لهستان فرصت می دهد تا در برنامه ۶ ساله پزشکی در دانشگاه گدانسک پذیرفته شوند ، در این دوره همه کلاس ها به زبان انگلیسی برگزار می شود و  داوطلبان پذیرش در دوره پری مدیکال باید فرم درخواست را به صورت آنلاین پر کرده و حداقل دارای مدرک دیپلم باشند ، زیرا کمیته پذیرش ، داوطلبان را بر اساس نمره آنها در دروس زیست شناسی ، شیمی ، فیزیک و ریاضیات یا موضوعات مرتبط و سطح مهارت های زبان انگلیسی ( تایید شده توسط گواهی ) انتخاب می کند.

به عنوان یک دانشجوی علاقه مند به کشور لهستان مطالب جمع آوری شده در عناوین زیر را از دست ندهید:

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لهستان

در اغلب دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان دانشجویان ملزم به شرکت در یک آزمون ورودی داخلی هستند که این آزمون در هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می شود و از نظر ماهیت متفاوت می باشد. ، این آزمون ها برای استاندارد کردن روند پذیرش طراحی شده اند و به متقاضیان همه کشورها امکان می دهند تا با رقابتی یکسان با سایر داوطلبان به رشته دلخواهشان وارد شوند.

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لهستان

در ادامه در خصوص آزمون ورودی بعضی از مهمترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان اطلاعاتی در اختیارتان قرار داده شده است:

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی لوبلین

اگر داوطلب از دبیرستان در کشوری خارج از اتحادیه اروپا ، OECD و EFTA فارغ التحصیل شده باشد و دارنده مدرک دیپلم بین المللی ( IB ) یا دیپلم اروپا ( EB ) نباشد ، لازم است در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی لوبلین شرکت کند . 

این آزمون به جهت تحصیل پزشکی در لهستان و یا رشته دندانپزشکی از دروس زیست شناسی ، شیمی ، ریاضیات و فیزیک برگزار می شود و حداکثر امتیازات برای هر سه سه درس در طول آزمون ۳۰۰ می باشد . هر سوال ۵ گزینه دارد ، اما فقط یک سوال صحیح است و هر پاسخ صحیح ۳ امتیاز دارد.

آزمون ورودی دانشگاه علوم پزشکی ورشو

متقاضیانی که دیپلم دبیرستان خود را خارج از این کشور دریافت کرده اند موظف به گذراندن آزمون ورودی ( به زبان انگلیسی ) برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان هستند که شامل ۱۰۰ سوال MCQ در درس های زیست شناسی ، شیمی و فیزیک است.

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی گدانسک

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی گدانسک بصورت آنلاین و شامل یک قسمت کتبی و مصاحبه فردی است و می تواند چند بار در سال در آن شرکت نمود . در آزمون کتبی ۳۰ سوال چند گزینه ای در هر یک از دروس زیست شناسی و شیمی وجود دارد . در این آزمون باید 60 امیتاز کسب کنید و نمره منفی وجود ندارد . زمان آزمون نیز 90 دقیقه می باشد.

در صورت قبولی در آزمون کتبی به بخش آزمون شفاهی وارد می شوید که زمان تخمینی برای مصاحبه ۲۰ دقیقه برای هر داوطلب است و در طول مصاحبه ، از داوطلبان در مورد دانش زیست شناسی انسانی سوال می شود ، اکیدا توصیه می شود خود را برای این آزمون آماده کنید ، تهیه کتابهای درسی دبیرستان کافی است اما باید در مطالعه دقیق باشید.

داوطلبانی که از برنامه IB فارغ التحصیل شده اند ، نیازی به شرکت در یک آزمون ورودی کتبی ندارند با این حال مصاحبه پذیرش اجباری است ، لطفا توجه داشته باشید که داوطلبانی که نمره نهایی پایینی دارند یا نمرات پیش بینی شده پایینی دارند می توانند در آزمون کتبی شرکت کنند تا شانس قبولی خود را افزایش دهند.

 

دریافت پذیرش از دانشگاه های مطرح پزشکی در جهان به راحتی توسط کارشناسان متخصص ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی امکان پذیر است که در این ویدیو می تواند تنها گوشه کوچکی از آن را مشاهده کنید . 

همچنین می توانید فیلم مصاحبه برخی از این دوستان را در بخش “ما تا حالا چیکار کردیم” ببینید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای انتخاب بهترین دوره پریمدیکال با مشاوران تخصصی رجبی مشورت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط تحصیل پزشکی در لهستان

کشور لهستان را می توان از جمله کشورهای پیشرو در زمینه علم پزشکی دانست که تلاش می کند با آموزش نیروهای متخصص کمبود نیرو در حوزه های پزشکی خود را برطرف سازد . از طرفی دیگر این کشور با ارائه امکانات آموزشی به بهترین شکل ممکن و در عین حال با هزینه های مقرون به صرفه مقصد دانشجویان بین المللی نیز می باشد.

شما عزیزان با پشت سر گذاشتن دوره پریمدیکال در دانشگاه های پزشکی لهستان و سپس قبولی در آزمون ورودی دانشگاه به یک دوره تخصصی قدم می گذارید که از همان ابتدا به دنبال آموزش شما به عنوان یکی از موثرترین افراد جامعه می باشد . در طول این دوره قادر هستید تا علاوه بر آموزش سر کلاس های ذرسی ، در محیط های واقعی و مقابله با بیماران قرار گرفته و تجربه کسب کنید.

سال آخر در شرایط تحصیل پزشکی در لهستان به عنوان کارآموزی در بیمارستان درنظر گرفته شده است و شما در این بخش به دانش زبان لهستانی نیاز خواهید یافت حتی اگر تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب کرده باشید.

شرایط تحصیل پزشکی در لهستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان

از دیگر رشته های پرطرفدار در دانشگاه های این کشور می توان به تحصیل دندانپزشکی در لهستان اشاره کرد که برای شرکت در آن داوطلب باید مدرک دیپلم خود را بعد از سال 2015 اخذ کرده باشد . نمرات بالا در دروس فیزیک ، زیست و شیمی به همراه تسلط به زبان انگلیسی فرد محک زده می شود و هر چه نمرات بالاتری داشته باشید شانس بیشتری در پذیرش خواهید داشت .

پس از آن باید در یک آزمون ورودی تحصیل دندانپزشکی در لهستان نیز شرکت کنید و در صورت لزوم مصاحبه را نیز پس از آن پشت سر بگذارید . نمرات آزمون استاندارد ACT ، SAT ( در صورت موجود بودن ) نیز موثر هستند و متقاضیانی که گواهینامه های دوره دبیرستان لهستان را دارند باید حداقل ۱۶۰ امتیاز را در مراحل پذیرش برنامه دندانپزشكی به زبان لهستانی در PUMS بدست آورند تا واجد شرایط درخواست این برنامه دندانپزشکی به زبان انگلیسی شوند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان

آزمون ورودی رشته دندانپزشکی در لهستان

علاوه بر ارسال اسناد درخواستی لازم است که داوطلبان برنامه های انگلیسی زبان در آزمون ورودی رشته دندانپزشکی در لهستان و مصاحبه با نمایندگان دانشگاه شرکت کنند.

معمولا آزمون شامل ۶۰ سوال از دروس زیست شناسی ، شیمی و فیزیک برگزار می شود و پس از آن فرد به بخش مصاحبه راه می یابد.

در بخش مصاحبه معیارهای زیر در نظر گرفته خواهد شد:

  • دانش و استدلال در علوم طبیعی با تمرکز اصلی بر بدن انسان
  • مهارت های معرفی خود یا انگیزه تحصیل در این رشته
  • کار داوطلبانه یا تجربه در خدمات بهداشتی در گذشته
  • مهارت در زبان انگلیسی

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان بسته به دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می کنید ، معمولا بین ۷۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ یورودر سال است . همچنین تخصصی که در پی آن هستید ، در تعیین دقیق هزینه نقش دارد . به عنوان مثال دندانپزشکی گرانترین رشته است و به ندرت مشاهده خواهید کرد که قیمت های سالانه برای یک برنامه انگلیسی به زیر ۱۰،۰۰۰ یورو برسد. در جدول هزینه برخی از دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان برای شما عزیزان گردآوری شده است:

نام دانشگاه رشته پزشکی رشته دندانپزشکی
دانشگاه یاگیلونیا ۱۴۵۰۰ یورو در سال 13000 یورو در سال
دانشگاه لودز پزشکی 6 ساله 11200 یورو در سال و 13200 پزشکی 4 ساله 13000 یورو در سال
دانشگاه ورشو 10700 یورو در سال 13800 یورو در سال
دانشگاه سیلسیا پزشکی 6 سال 5600 یورو 6000 یورو در سال
دانشگاه لوبلین 13000 یورو در سال 16000 یورو در سال

شاید این سوال برایتان وجود داشته باشد که آیا امکان تحصیل رایگان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در لهستان وجود دارد یا خیر ؟ در پاسخ باید بگوییم که به دلیل بالا بودن شهریه های دانشگاه در این رشته ها امکان تحصیل رایگان پزشکی در لهستان وجود نداشته و یا نمی توانید تحصیل دندانپزشکی در لهستان را همراه با بورسیه تجربه کنید . از این رو خوب است که از میزان دقیق هزینه ها از همان ابتدا به خوبی اطلاع کسب نموده و حتما عنوان هزینه های زندگی در لهستان را نیز مطالعه کنید تا از تمامی مخارج خود مطلع باشید.

مدرک زبان موردنیاز رشته های پزشکی در لهستان

زبان لهستانی به عنوان یک زبان بسیار دشوار شناخته شده است و برای مبتدیان اگر در خارج از کشور باشند ، ممکن است چندین سال طول بکشد تا این زبان را یاد بگیرند و حتی اگر کسی در هنگام زندگی در لهستان در تلاش برای یادگیری زبان باشد ممکن است سالها طول بکشد تا کاملا مسلط شود.

وقتی صحبت از تحصیل پزشکی در لهستان میشود ، برای تحصیل در یک برنامه پزشکی در این کشور معمولا نیازی به تسلط به زبان لهستانی نیست ، زیرا تحصیل در این رشته در بسیاری از دانشگاه های آن به زبان انگلیسی در دسترس هستند.

مدرک زبان و محدودیت سنی رشته های پزشکی در لهستان

با این حال اگر کسی بخواهد پس از تحصیل پزشکی در لهستان ، در آنجا حرفه پزشکی را دنبال کند ، آن شخص باید یک امتحان زبان لهستانی را بگذراند که توسط اتاق پزشکان و دندانپزشکان لهستان انجام می شود وکلیه فارغ التحصیلانی که یک دوره تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را گذرانده اند ، از جمله شهروندان لهستانی باید در این آزمون شرکت و در آن قبول شوند.

انگلیسی زبان آموزش دانشجویان بین المللی رشته های پزشکی در لهستان است و بنابراین متقاضی باید در صحبت کردن ، گوش دادن ، خواندن و نوشتن انگلیسی مهارت داشته باشد . دانشجویان بین المللی که انگلیسی زبان بومی نیستند نیز باید مهارت زبان خود را با ارائه نتایج تافل ، یا نمره علمی Pearson PTE مستند کنند . برخی از دانشگاهها هم به دلیل برگزاری آزمون های مخصوص خود به عنوان بخشی از روند پذیرش نیازی به مدرک زبان ندارند.

در رابط با شرایط سنی نیز باید گفت که حداقل و حداکثر سن تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان به ترتیب ۱۷ سال و ۲۵ سال است و این شرایط برای دانشجویان از همه کشورها از جمله ایران نیز اعمال می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای اطلاع دقیق تر از مدارک زبان و شرایط سنی دانشگاه های لهستان مشاوره مجانی بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای تحصیل پزشکی در لهستان

مزایا و معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

لهستان کشوری است که همه چیز آن در سطح اروپا سازمان یافته است و دانشگاه های پزشکی آن نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند . به همین دلیل علاقه مندان از کشورهای مختلف آرزو دارند تحصیل پزشکی در لهستان را دنبال کنند . این دسته از دانشجویان نه تنها به کیفیت زندگی و تحصیل در لهستان جذب می شوند ، بلکه این فرصت را دارند که پس از دریافت مدرک خود ، در یکی از برجسته ترین کشور های اروپایی زندگی کنند. در ادامه مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به مزایا و معایب تحصیل پزشکی در لهستان پرداخته اند.

  • تحصیل در رتبه 21 اقتصاد جهان
  • پیروی تمامی موسسات آموزشی از سیستم اعتباری ECTS
  • فرصت تحصیل به زبان انگلیسی 
  • شانس ورود به سیستم آموزش و دنیای کار کشورهای مطرح دنیا
  • دسترسی به بهترین امکانات آموزشی از جمله کتابخانه و بیمارستان ها 
  • هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه
  • امنیت و ثبات در طول زندگی در این کشور 
  • فرصت کار پاره وقت همراه با تحصیل
  • تایید برخی از دانشگاه ها توسط وزارت بهداشت

 

معایب

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان با وجود تمامی مزایا ، خالی از برخی ریسک و ماعیب نیز نمی باشد که خوب است از همان ابتدا از آنها مطلع باشید:

  • دشواری یادگیری زبان لهستانی که تنها در این کشور کاربرد دارد.
  • فرصت های محدود در داشتن کار پاره وقت دانشجویی
  • هوای سرد این شکور در اغلب ماه های سال
  • عدم وجود بورسیه و یا کمک هزینه تحصیلی

 

معایب تحصیل پزشکی در لهستان

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی لهستان

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در لهستان و یا کلیه علوم پزشکی همچون دندانپزشکی باید مدارک مشخصی را آماده و ارائه دهند که با توجه به دانشگاه می تواند متفاوت باشد . اما اصلی ترین این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده 
  • گواهی دیپلم دبیرستان 
  • گواهی سلامت 
  • فتوکپی گذرنامه متقاضی 
  • یک عدد عکس پاسپورتی رنگی 
  • پرداخت هزینه ثبت نام
  • گواهی تایید مهارت های زبان انگلیسی
تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی

Study medicine in Poland in English

تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی

در کل ۱۲ دانشگاه پزشکی در لهستان وجود دارد که تحصیل پزشکی در لهستان به زبان انگلیسی را ارائه می دهند و بیش از ۱۳۰۰ دانشجو را هر ساله پذیرش می کنند . تمام ۱۲ دانشگاه دوره های ۶ ساله پزشکی در لهستان را ارائه می دهند ، در حالی که تنها شش مورد دوره های 4 ساله را ارائه می دهند. دقت داشته باشید که هر دانشگاه دارای ظرفیت مشخصی برای تحصیل به زبان انگلیسی می باشد و ظرفیت ها برابر نیستند.

البته خوب است مدنظر داشته باشید که همواره اهمیت یادگیری زبان لهستانی برای شما عزیزان وجود دارد و باید حتی در صورت انتخاب زبان انگلیسی تا حدی با این زبان آشنا شوید. از جمله برخی از دانشگاه ها که می توان تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی را در آن تجربه کرد عبارتند از:

  • دانشگاه پزشکی ورشو
  • دانشگاه پزشکی لوبلین با همکاری دانشگاه پزشکی ونژو در چین
  • دانشگاه پزشکی پومرنیا
  • دانشگاه پزشکی گدانسک
  • دانشگاه علوم پزشکی پوزنان
  • دانشگاه پزشکی بیاستوک
  • کالج پزشکی دانشگاه یاگولونیان
  • دانشگاه پزشکی وروکلاو
  • دانشگاه وارمیا و دانشکده پزشکی ماسوریا
  • دانشگاه آندره فریچ مودروسکی کراکوف
  • دانشگاه پوزنان

تحصیل پزشکی در لهستان به زبان لهستانی

اگر می خواهید تحصیل دندانپزشکی در لهستان را به زبان لهستانی انجام دهید باید در یک آزمون مشترک با همه لهستانی ها رقابت کنید . این آزمون متشکل از ۳۰۰ سوال یعنی ۱۰۰ فیزیک ، ۱۰۰ زیست شناسی و ۱۰۰ شیمی می باشد و سوالات از تمامی دروس در سطح پیشرفته هستند و مجموع نمرات از 800 می باشد.

سطح پایه زبان لهستانی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان سطح B2 است و دانشجویان علاقه مند به تحصیل به این زبان باید به تسلط کافی زبان  لهستانی رسیده باشند تا بتوانند علاوه بر دانش تخصصی هر درس ، مفهوم سوالات را نیز به درستی تشخیص داده و پاسخ دهند.

انتخاب زبان لهستانی در دانشگاه می تواند شما را از پرداخت شهریه معاف سازد و همانند شهروندان این کشور فرصت ورود و تحصیل در دانشگاه های تراز اول لهستان را برایتان به ارمغان آورد . از این رو یادگیری آن مزایای ویژه ای به همراه دارد.

تحصیل رشته های پزشکی در لهستان به زبان لهستانی

در مقاله ای که خواندید کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) جزییات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان را بررسی کرده و اصلی ترین اطلاعاتی را که هر دانشجوی علاقه مندی باید بداند ، در اختیارتان قرار دادند . ضمن تماس با دفاتر مرکزی و غرب ما در تهران و یا دفتر شیراز واقع در خیابان معالی آباد در پایین این مقاله بخشی به نام دیدگاه ها قرار دارد که محل تبادل نظر و پرسش و پاسخ است ، سوالات خود را بپرسید تا مشاوران ما پاسخگوی شما باشند.

همچنین اگر تمایل به زندگی در لهستان را دارید و در انتخاب شیوه مهاجرت خود سردرگم هستید حتما بر روی عنوان مهاجرت به لهستان ما کلیک نمایید تا با روش های مختلف دریافت ویزای این کشور آشنا شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

بله ، حداقل و حداکثر سن تحصیل پزشکی در لهستان به ترتیب 18 سال و 30 سال است و این شرایط برای دانشجویان از همه کشورها ، از جمله ایران نیز اعمال می شود.

برای تحصیل در یک برنامه پزشکی در این کشور معمولا نیازی به تسلط به زبان لهستانی نیست ، زیرا تحصیل در این رشته در بسیاری از دانشگاه های آن به زبان انگلیسی در دسترس هستند اما اگر بخواهید در این کشور کار کنید قطعا به دانستن این زبان نیاز خواهید داشت.

زبان لهستانی به عنوان یک زبان بسیار دشوار شناخته شده است و برای مبتدیان اگر در خارج از کشور باشند ، ممکن است چندین سال طول بکشد تا این زبان یاد بگیرند.

امکان تحصیل رایگان پزشکی و دندانپزشکی در لهستان ممکن نیست ، البته دانشجویان با اخذ بورسیه های تحصیلی می توانند به تحصیل کاملا رایگان یا نیمه رایگان که بخشی از هزینه های آن ها را پوشش می دهد دست یابند.

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان بسته به دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می کنید ، معمولا بین 7000 تا 13000 یورودر سال است.

همه داوطلبان باید مصاحبه داشته باشند و زمان تخمینی برای مصاحبه 20 دقیقه برای هر داوطلب است و در طول مصاحبه ، از داوطلبان در مورد دانش زیست شناسی انسانی سوال می شود.

بله – برخی دانشگاه ها آزمون ورودی دارند و برخی نیاز به شرکت در آزمون ندارید.

با مطالعه مقالات زیر می توانید ضمن مقایسه کشورها با یکدیگر به بهترین نتیجه ممکن برسید:

در پایان نیز می توانید تجربه دریافت ویزای لهستان در موسسه رجبی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

1 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان ترجمه مقاله تخصصی گفت:

    ممنون توضیحاتتون کامل و عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (406 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه