تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور

تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور همواره آرزوی بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها بوده و هست که در این میان هر ساله فقط تعداد معدودی می توانند از سد کنکور ایران گذشته و به رویای خود برسند. ظرفیت تحصیل دندانپزشکی چه در داخل و چه در خارج از کشور محدود است و بر سر تحصیل دندانپزشکی در خارج و در داخل رقابت سختی وجود دارد. آن عده که از پس کنکور ایران بر نمی آیند به دو دسته تقسیم می شوند یا به تحصیل در رشته های دیگر قناعت کرده و دست از رویای خود بر می دارند و یا راهی دانشگاه های خارج از کشور می شوند تا به هدف والای خود برسند.

تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور

مشاور مهاجرتی

برخی از کشورها مانند آلمان و فرانسه تحصیل به زبان رسمی خود را رایگان ارائه می دهند. یا برخی کشورها نظیر مجارستان، لهستان، اسلوونی، ترکیه، اوکراین، ایتالیا و چندی دیگر از شهریه های بسیار خوب و ارزانی برخوردار هستند.

تحصیل دندانپزشکی در کشورهایی نظیر انگلستان، آمریکا، استرالیا، کانادا، سوئیس و امارات گران است.

در این صورت حتی اگر بعد ثبت نام شما این دانشگاه از تایید وزارت خانه های کشورمان نیز خارج شوند، چون هنگام پذیرش شما این مرکز مورد تایید بوده است؛ می توانید مدرک خود را تایید و در داخل معادل سازی کرده و به راحتی از آن استفاده نمایید.

شهریه ارزان، تحصیل به زبان انگلیسی، آزمون پذیرش نسبتا آسان

رشته دندانپزشکی نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورهای جهان با تعداد ظرفیت محدودی رو به رو است. همچنین دندانپزشکان همواره از جایگاه اجتماعی بسیار خوب و بالایی برخوردار بوده و درآمدی بالاتر از متوسط جامعه کسب می کنند که این موضوع از دلایل محبوبیت این رشته است.

فهرست مطالب

پیشنهاد می کنیم مقاله 10 دانشگاه برتر در رشته دندانپزشکی را بخوانید تا با برترین دانشگاه های جهان در این رشته آشنا شوید.

البته نباید فراموش کنیم که قبولی و پذیرش در این رشته سخت بوده و باید 6 تا 7 سال با توجه به کشور و دانشگاه به تحصیل دروسی بسیار سخت و مهم پرداخت. علاوه بر این مشاغل رشته علوم پزشکی مانند دندانپزشکی بسیار سخت و پر مسئولیت است و همه افراد توانایی آموزش دیدن و فعالیت در آن را ندارند.

دلایل مهاجرت برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی

قبولی و تحصیل دندانپزشکی در ایران فراز و نشیب های بسیاری دارد و مهم تر از همه دانش آموزان با سدی به نام کنکور مواجه هستند؛ که ممکن است رویای دندانپزشک شدن آن ها را دچار چالش بسیاری نماید. به همین خاطر است که علاقه مندان به دندانپزشکی به فکر مهاجرت تحصیلی و پیدا کردن بهترین کشور برای تحصیل می افتند.

همانطور که گفتیم اکثر متقاضیان پس از شرکت در کنکور و عدم کسب نتیجه کاملا نا امید می شوند که با این همه تلاش نتوانستند نتیجه مناسب را در کنکور به دست آورند. به همین خاطر افراد تصمیم می گیرند تا رویای دندانپزشک شدن خود را در خارج از کشور به واقعیت بدل کنند.

علاوه بر موضوع پذیرش و قبولی در دانشگاه، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر مهاجرت این است که افراد چشم انداز بسیار روشن تر و ایده آل تری را نیز برای بعد از تحصیلات خود می بینند. آن ها به واسطه دریافت مدرک خود در کشورهای دیگر به بازار کار بسیار بزرگ تری دسترسی دارند و همچنین می توانند زندگی با ثبات تر و با رفاه بالاتری دست پیدا کنند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در خارج کشور باتوجه به کشورها و دانشگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است اما برخی از شرایط مهم و اصلی این است که شما باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده و معدل بالایی نیز در آن به دست آورده باشید. ضمن اینکه برخی از دانشگاه ها فقط مدرک دیپلم رشته های تجربی و ریاضی را می پذیرند.

اما آنچه در تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور دیده می شود، متقاضیان باید در اکثر کشورها دوره پیش پزشکی یا پری مدیکال را پیش از ورود به دانشگاه پشت سر بگذارند که معادل همان دوره پیش دانشگاهی خودمان است.

یکی از شرایط دیگر که در اکثر کشورها مشاهده می شود، قبولی در آزمون ورودی این رشته ها است، که البته به سختی و طاقت فرسایی کنکور کشورمان نیست.

همچنین متقاضیان باید با توجه به مقصد، زبان مورد نیاز آن کشور را آموخته و معمولا مدرکی معتبر کسب نمایند. چون معمولا اکثر کشورها این رشته را به زبان اصلی و رسمی خود تدریس می کنند، با اینکه شاید گزینه های تحصیل انگلیسی نیز در دسترس باشند.

یکی از مهم ترین پارامترهای دیگر هم درباره هزینه تحصیل و شهریه های دانشگاه ها است که باید حتما از مقدار آن در کشور مقصدتان مطلع شوید.

برخی از کشورهای تحصیلات رایگان دارند، برخی ارزان قیمت هستند و برخی نیز شهریه های دانشگاهی گرانی دارند که در میزان تقاضا و رقابت متقاضیان خارجی تاثیر بسیاری دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی

یکی از ابهاماتی که علاقه مندان به تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور گاهی با آن مواجه می شوند، این است که بهترین مقصد برای تحصیل کدام کشورها هستند؟

باید بگوییم که انتخاب بهترین مقصد به عوامل مختلفی بستگی و شرایط زیادی در آن تاثیر گذار هستند. به طور مثال شاید شما به دنبال تحصیل فقط به زبان انگلیسی باشید، یا به دنبال تحصیل ارزان قیمت بگردید و یا فقط اعتبار مدرک برایتان مهم باشد. علاوه بر این علاقه شما و همچنین شرایط و رزومه تان نیز برای انتخاب این مقاصد تاثیر گذار است.

اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در مقطع تخصصی را دارید مقاله بهترین تخصص های دندانپزشکی را نیز در همین سایت بخوانید.

در ادامه بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی با مهم ترین ویژگی آن ها ارائه شده است:

بهترین کشورها برای تحصیل دندانپزشکی
نام کشورویژگی و مزایا
آلمانتحصیل رایگان به زبان بومی، اعتبار بالای مدارک، بازار کار فراهم با درآمد بالا
فرانسهتحصیل رایگان به زبان بومی، اعتبار بالای مدارک، بازار کار فراهم با درآمد بالا
مجارستانشهریه ارزان، تحصیل به زبان انگلیسی، آزمون پذیرش نسبتا آسان
ایتالیاشهریه ارزان، اعتبار بالای مدارک، آزمون پذیرش نسبتا آسان
آمریکااعتبار بالای مدارک، تحصیل به زبان انگلیسی، بازار کار فراهم با درآمد بالا
کانادااعتبار بالای مدارک، تحصیل به زبان انگلیسی، بازار کار فراهم با درآمد بالا
چینشهریه ارزان، بدون نیاز به آزمون ورودی، تحصیل به زبان انگلیسی
روسیهشهریه ارزان، صدور ویزای آسان، آزمون پذیرش نسبتا آسان
لهستانشهریه ارزان، تحصیل به زبان انگلیسی، آزمون پذیرش نسبتا آسان
ترکیهشهریه ارزان، فاصله نزدیک و صدور ویزای آسان، آزمون پذیرش نسبتا آسان

دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل دندانپزشکی

به جرات می توان گفت که دانشگاه های برتر جهان جهت تحصیل دندانپزشکی اکثرا در اروپا و آمریکا واقع شده اند که در این بین نیز کشورهای انگلستان و آمریکا بیش ترین دانشگاه های برتر و معتبر جهان را در خود جای داده اند. البته پذیرش در برخی از این مراکز بسیار سخت و دور دسترس است.

اما جدای از این دانشگاه ها نیز مراکز دیگری در سطح جهان وجود دارند که شاید چندان مطرح و شناخته شده در بین عموم مردم نباشند اما اعتبار بسیاری در دنیای علوم پزشکی دارند ؛ اساتید معتبر و بزرگی در آن ها تدریس می کنند و اخذ پذیرش از آن ها نیز بسیار ساده تر و در دسترس تر می باشد.

برخی از دانشگاه های معتبر و با کیفیت برای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور به شرح زیر هستند:

نام کشورویژگی و مزایا
آلمانتحصیل رایگان به زبان بومی، اعتبار بالای مدارک، بازار کار فراهم با درآمد بالا
فرانسهتحصیل رایگان به زبان بومی، اعتبار بالای مدارک، بازار کار فراهم با درآمد بالا
مجارستانشهریه ارزان، تحصیل به زبان انگلیسی، آزمون پذیرش نسبتا آسان
ایتالیاشهریه ارزان، اعتبار بالای مدارک، آزمون پذیرش نسبتا آسان
آمریکااعتبار بالای مدارک، تحصیل به زبان انگلیسی، بازار کار فراهم با درآمد بالا
کانادااعتبار بالای مدارک، تحصیل به زبان انگلیسی، بازار کار فراهم با درآمد بالا
چینشهریه ارزان، بدون نیاز به آزمون ورودی، تحصیل به زبان انگلیسی
روسیهشهریه ارزان، صدور ویزای آسان، آزمون پذیرش نسبتا آسان
لهستانشهریه ارزان، تحصیل به زبان انگلیسی، آزمون پذیرش نسبتا آسان
ترکیهشهریه ارزان، فاصله نزدیک و صدور ویزای آسان، آزمون پذیرش نسبتا آسان
دانشگاه های برتر جهان برای تحصیل دندانپزشکی

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور

باتوجه به شرایط ارزان و گرانی آن قطعا هزینه های تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور برای دانشجویان اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر لازم است که این موضوع را حتما بررسی نموده و باتوجه به شرایط و بودجه خود مقصدتان را برگزینید. در این میان باید بگوییم که در تمامی کشورهای جهان رشته های پزشکی و دندانپزشکی گران ترین رشته های تحصیلی در هر کشور هستند.

اما در اینجا میزان مخارج و شهریه ها در هر کشور با یکدیگر تفاوت دارد. ضمن اینکه مانند کشورمان در اکثر کشورها دانشگاه های دولتی شهریه های ارزان تر و بسیار مقرون به صرفه تری از دانشگاه های خصوصی دریافت می کنند. گاها شهریه در مراکز خصوصی به چند برابر مراکز دولتی نیز می رسد.

برخی از کشورها مانند آلمان و فرانسه تحصیل به زبان رسمی خود را رایگان ارائه می دهند. یا برخی کشورها نظیر مجارستان، لهستان، اسلوونی، ترکیه، اوکراین، ایتالیا و چندی دیگر از شهریه های بسیار خوب و ارزانی برخوردار هستند. کشورهایی نظیر اسپانیا، روسیه، پرتغال، رومانی و چک نیز شهریه های مناسبی دارند و مدارک معتبری را ارائه می کنند، پیشنهاد می کنیم برای شناخت دقیق هزینه ها و شرایط ، مقاله تحصیل پزشکی در خارج از کشور را بخوانید.

اما تحصیل دندانپزشکی در کشورهایی نظیر انگلستان، آمریکا، استرالیا، کانادا، سوئیس و امارات گران بوده و شهریه های تحصیلی آن بسیا گران است و در حال حاضر از عهده بسیاری از شهروندان کشورمان خارج است. مگر اینکه دانشجو قادر به اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی شود که از هرینه ها و مخارج آنان به طور قابل توجهی بکاهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

هرگز از رویای تحصیلی خود دست نکشید و در رشته مورد علاقه تان درس بخوانید، ما نیز در کنارتان هستیم!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت تحصیلی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اعتبار و معادل سازی مدرک دندانپزشکی خارج کشور

موضوع دیگری که در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور دارای اهمیت است، اعتبار و معادل سازی مدرک دندانپزشکی خارج کشور است. البته این موضوع بیش تر برای افرادی اهمیت خواهد داشت که پس از اتمام تحصیلات خود در خارج از کشور قصد بازگشت به ایران و اشتغال در کشورمان را دارند. وگرنه اینموضوع اهمیت خود را از دست می دهد.

در این باره لازم است توجه داشته باشید لیست اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم همواره در حال آپدیت شدن و تغییر بوده و گاهی مراکزی از این لیست حذف و یا به آن اضافه می شود. پس دقت داشته باشید که اگر شما هم قصد دارید پس از تحصیلتان به کشور بازگردید، حتما دقت کنید که هنگام ثبت نام، دانشگاه شما در لیست مورد تایید وزارت بهداشت قرار داشته باشد.

در این صورت حتی اگر بعد ثبت نام شما این دانشگاه از تایید وزارت خانه های کشورمان نیز خارج شوند، چون هنگام پذیرش شما این مرکز مورد تایید بوده است؛ می توانید مدرک خود را تایید و در داخل معادل سازی کرده و به راحتی از آن استفاده نمایید. برای اطلاع از آخرین لیست اعلامی وزارت علوم و وزارت بهداشت می توانید با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور

مزایای تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور

کشورهای مختلف می توانند مزایا و معایب مختص به را داشته باشند که آشنایی با آن ها را می تواند در تصمیم گیری بهتر به شما کمک کند. به طور کلی مزایای مهمی که تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی دارد به شرح زیر هستند:

  • دسترسی به دانشگاه های معتبر و سرشناس در جهان
  • دریافت مدارک معتبر و قابل قبول در جهان
  • زندگی در مقصدی جدید و برخورداری از تنوعی زیاد برای مابقی عمر
  • برخورداری از رفاه و اسایش بالا در کشورهای مدرن
  • آموزش و تحصیل توسط دندانپزشکان و اساتید فرهیخته و با سواد
  • برخورداری از امکانات و تجهیزات کامل و مدرن برای آموزش
  • یادگیری زبان خارجی دوم و یا سوم به طور کامل
  • دسترسی به بازار کار فراهم و بسیار زیاد
  • دسترسی به فرصت های شغلی با درآمدهای بالا و مناسب
  • امکان بازگشت به کشورمان و اشتغال در ایران
  • جایگاه اجتماعی و اعتبار بالای پزشکان در خارج از کشور و تمامی کشورهای دنیا

شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در کشورهای محبوب ایرانیان را با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه