تحصیل پزشکی در روسیه دانشگاه سن پترزبورگ پاولوف

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
تحصیل پزشکی در روسیه دانشگاه سن پترزبورگ پاولوف
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

کشور روسیه در سال های اخیر مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بوده است . دانشجویان این کشور را برای تحصیل در رشته های مختلف از جمله پزشکی انتخاب می کنند . این موضوع به دلایل مختلفی مانند دانشگاه های با کیفیت عالی ، سطح رفاه و زندگی خوب و معتبر بودن مدرک دانشگاه های این کشور می باشد . رشته پزشکی در تمام دانشگاه های روسیه به دانشجویان خارجی ارائه می شود که یکی از آنها دانشگاه پاولوف می باشد . تحصیل پزشکی در روسیه دانشگاه سن پترزبورگ پاولوف شرایط خاص خود را می طلبد که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم و شما را با این دانشگاه بیشتر آشنا می کنیم . موسسه حقوقی وکلای مهرآفرین رجبی میتواند بهترین راهنمای شما جهت تحصیل پزشکی در روسیه و اخذ پذیرش این دانشگاه باشد .

تحصیل در روسیه دانشگاه دولتی پزشکی پاولوف

در ابتدا کمی شما را با کشور کهن روسیه آشنا می کنیم . کشور روسیه پهناورترین کشور جهان است که در هر دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و با 14 کشور مرز زمینی دارد . بیشتر مناطق این کشور سردسیر و غیر قابل سکونت است و بیشتر جمعیت در قسمت های غربی زندگی می کنند . پایتخت ، شهر مسکو است که بزرگترین شهر اروپا محسوب می شود .

این کشور با 145 میلیون نفر نهمین کشور پرجمعیت دنیا است که در سال های اخیر رشد جمعیت منفی را تجربه می کند . زبان رسمی زبان روسی می باشد ولی گویش های محلی متفاوتی در سطح کشور دیده می شود . کشور روسیه در زمینه فرهنگ و هنر بسیار قوی می باشد و اشخاصی مانند تولستوی و داستایوفسکی روسی بوده اند . اقتصاد روسیه بسیار قوی است و منابع طبیعی زیادی از جمله ذخایر نفت و گاز در گردش اقتصاد نقش مهمی دارند . واحد پول آن روبل است .

تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف روسیه

یکی از بهترین دانشگاه های کشور روسیه دانشگاه پزشکی پاولوف در سن پترزبورگ می باشد که هر ساله دانشجویان خارجی زیادی متقاضی تحصیل در آن هستند و از جمله دانشگاه های موجود در دنیا است که به پیشرفت علم پزشکی کمک شایان توجهی کرده است . در ادامه این دانشگاه و شرایط تحصیل پزشکی در آن را بررسی می کنیم .

دانشگاه پاولوف در سال 1897 در شهر سن پترزبورگ به عنوان موسسه پزشکی زنان تاسیس شد . زنان برای اولین بار در اروپا و روسیه از طریق این مدرسه توانستند به تحصیل پزشکی مشغول شوند . امروزه همان موسسه کوچک تبدیل به یک مرکز آموزش علوم پزشکی در دنیا شده است که متخصصان زیادی را در حوزه علوم پزشکی تربیت می کند .

کاخ پترهوف در شهر سن پترزبورگ

دانشگاه پزشکی پاولوف دارای یک دانشگاه دولتی بوده که دارای تاییدیه از وزارت بهداشت روسیه است . از سال 1916 به بعد به دانشجویان مرد هم اجازه تحصیل در این دانشگاه داده شد . دانشگاه پاولف تنها دانشگاه پزشکی در شهر سن پترزبورگ است که کلینیک مخصوص به خود را دارد . رشته های تحصیلی پزشکی عمومی ، دندانپزشکی ، روان شناسی بالینی ، پرستاری ، پزشکی اطفال و پزشکی ورزشی در این دانشگاه ارائه می شود .

دانشگاه پزشکی پاولوف روسیه

دانشگاه پزشکی پاولوف دارای کتابخانه های بزرگ ، خوابگاه های دانشجویی ، انستیتوهای پژوهشی و علمی واقع در بیمارستان ها و درمانگاه های شهر سن پترزبورگ و مجتمع تندرستی و آموزشی می باشد . این دانشگاه یک درمانگاه دارد که همه روزه بیماران زیادی را پذیرش می کند و دانشجویانی که دوره های کارآموزی خود را سپری می کنند در آن مشغول هستند . بسیاری از دانشمندان زن در عرصه پزشکی در این دانشگاه درس خوانده اند و سال ها به تدریس مشغول بودند .

تحقیقات علمی همواره جز اولین معیارهای تحصیلی این دانشگاه می باشد و پژوهش های زیادی در حوزه های مختلف پزشکی انجام می پذیرد . دانشگاه پاولوف با دانشگاه های مطرح دنیا ارتباط دارد و برنامه های آموزشی خود را طبق سیستم آموزشی روسیه و سیستم به روز دنیا پیش می برد . اولین دانشجویان خارجی در سال 1945 پذیرفته شدند .

شرایط ثبت نام در دانشگاه پزشکی پاولوف روسیه

برای ثبت نام در این دانشگاه باید مدرک دیپلم داشته باشید که در یکی از رشته های تجربی یا ریاضی با حداقل معدل 17 باشد . امکان تحصیل در شاخه های پزشکی به دو زبان انگلیسی و روسی امکان پذیر است و زبان تحصیل به انتخاب دانشجویان است . داشتن مدرک زبان یکی از شروط اصلی پذیرش می باشد که در صورت نیاز باید دوره های یادگیری را قبل از ورود به دانشگاه در کالج موسوم به پاتفک گذرانده و سپس برای پذیرش دانشگاه پاولوف اقدام نمایید .

این دوره در حدود 9 ماه است . این دوره یادگیری زبان برای هر دو زبان روسی و انگلیسی وجود دارد . دقت کنید که به دلیل محیط کاری شغل پزشکی و ارتباطی که میان بیمار و پزشک وجود دارد باید تا حدی به زبان روسی مسلط باشید تا بتوانید دوره های کار آموزی خود را در این کشور بگذرانید . هزینه تحصیل دوره پاتفک در حدود 2500 هزار دلار برای یک سال و هزینه تحصیل پزشکی در روسیه دانشگاه پاولوف حدوداً 5000 دلار به زبان روسی و به صورت سالانه می باشد که ممکن است با توجه به رشته پزشکی تحصیلی کمی متغیر باشد .

کلاس های درس دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

هزینه زندگی در شهر سن پترزبورگ تفاوت چندانی با زندگی در مسکو ندارد و شخص دانشجو باید 500 دلار در ماه برای زندگی در این شهر هزینه کند . اما در مجموع هزینه تحصیل در این دانشگاه به همراه هزینه زندگی پایین می باشد و از جمله دلایل جذب دانشجویان به این کشور می باشد .

دانشکده های دانشگاه پزشکی پاولوف

1. دانشکده پزشکی
2. دانشکده دندان پزشکی
3. دانشکده پزشکی کودکان
4. دانشکده ورزش پزشکی
5. دانشکده روان شناسی بالینی
6. دانشکده ورزش توانبخشی
7. انستیتو پرستاری
8. دانشکده تحصیلات تکمیلی

این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال های مختلف می باشد و هرساله دانشجویان زیادی از ایران برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می نمایند . چنانچه شما عزیزان قصد تحصیل پزشکی در روسیه دانشگاه سن پترزبورگ پاولوف را دارید میتوانید دقیق ترین اطلاعات را از طریق کارشناسان ما در موسسه مهرآفرین رجبی دریافت کرده و از این طریق اقدام نمایید . کارشناسان موسسه با اطلاع از تمام شرایط موردنیاز میتوانند در سریع ترین زمان ممکن شما را با کمترین هزینه به اخذ ویزای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه برسانند .

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه