مهاجرت به ایسلند

مهاجرت به ایسلند ، در حال حاضر برای دسته هایی از گردشگران و مهاجران لذت بخش شده است و هر روز تعداد بیشتری از مردم وارد می شوند تا ایسلند را خانه دوم خود کنند ، اکنون مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی هم اینجا هستند تا شما را در انتخاب ایسلند به عنوان خانه ی دوم خود یاری کنند.

ایسلند عضو اتحادیه نیست اما یک کشور شینگن است که همه چیز را برای اکثر اروپایی ها بسیار آسان می کند اما صبر کنید – قبل از اینکه جلو بروید و چمدان هایتان را ببندید ، به یاد داشته باشید که زندگی در ایسلند افسانه ای نیست!

قیمت‌ها گزاف است ، بسیاری از مشاغل دستمزد ضعیفی دارند و قوانین مهاجرت برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا سختگیرانه است ، این چیزی است که قبل از مهاجرت به ایسلند باید بدانید!

از طرف دیگر ، ایسلند این مزیت را دارد که بین قاره آمریکا و اروپا قرار گرفته است و شما می توانید تأثیرات زیادی را از هر دو طرف مشاهده کنید ، ایسلند کشور فوق العاده امنی است.

در مورد زبان ایسلندی هم نگران نباشید! تقریبا 98 درصد از ایسلندی ها انگلیسی را روان صحبت می کنند.

اگر مهاجرت به ایسلند را انتخاب می کنید ، با تنوع محصولات خداحافظی کنید زیرا ایسلند در شمال سرد و تقریباً دور از همه چیز قرار دارد و قطعا مواد غذایی و سبزیجات کمیاب یا گاهی اوقات بی کیفیت هستند ، در ادامه با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا اطلاعات دقیق بیشتری کسب کنید ، همچنین اگر قصد تحصیل در ایسلند را دارید می توانید با مراجعه به مقاله لینک شده اطلاعات دانشگاه ها و رشته ها و همچنین هزینه های تحصیل در این کشور را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
مهاجرت به ایسلند

روش های قانونی مهاجرت به ایسلند

بر اساس آمار مهاجرت به ایسلند ، این کشور مهاجران بیشتری نیاز دارد و ایسلند به کارگران خارجی بیشتری نیاز دارد.

ویزای توریستی استاندارد در ایسلند به مدت 90 روز معتبر است ، بنابراین اگر هدف شما یک تابستان در ایسلند است ، عالی است اما اگر می خواهید بیش از 3 ماه بمانید ، شما باید مراحل طولانی دریافت مجوز کار ، درخواست برای تحصیل در دانشگاه ، یا مراحل ازدواج با همسری از ایسلند یا اتحادیه اروپا را طی کنید.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت هم از روش های قانونی مهاجرت به ایسلند محسوب می شوند اما راه غیرقانونی و پناهندگی به ایسلند را اصلا تصور نکنید ، زیرا این کشور ظرفیت پذیرش کمی برای پذیرش پناهجویان دارد و بنابراین محلی نیست که ارزش آواره شدن به هر قیمتی را داشته باشد.

در سال 2020 ، ایسلند 654 پناهجوی ثبت شده را گزارش کرد که در مقایسه با دو سال قبل کمتر بودند ، این پناهجویان اکثریت از سرزمین های فلسطین ، عراق و ونزوئلا بودند.

خبر خوب این است که ایسلند یک جامعه مهاجر پررونق وجود دارد! جوانان از سراسر اروپا ، آسیا و آمریکا به ایسلند می روند تا سبک زندگی آرامی داشته باشند.

بله ، ایسلند گران است و زمستان ها سرد است ، اما هر مهاجر دلچسبی می تواند از پس آن برآید ، به شدت توصیه می‌شود که به تعدادی از گروه‌های فیس‌بوک بپیوندید ، زیرا در آنجا می‌توانید از مهاجران کهنه کار سؤال بپرسید و از تجربیات آنها استفاده کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به شیوه های خلاقانه و قانونی با دریافت مشاوره های تخصصی از حرفه ای های رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اخذ اقامت ایسلند از طریق تحصیل

ویزای دانشجویی و مهاجرت به ایسلند و اخذ اقامت ایسلند از طریق تحصیل ، ساده ترین گزینه است ، اما تنظیم آن زمان می برد. درخواست‌های بین‌المللی برای دانشگاه ایسلند تقریباً هر سال در فوریه بسته می‌شوند ، بنابراین اگر این زمان را از دست دادید ، باید سال آینده دوباره درخواست دهید! پس از دریافت نامه پذیرش ، می توانید برای مجوز دانشجویی خود از اداره مهاجرت درخواست دهید.

این مجوز به مجموعه ای از مدارک نیاز دارد ، از جمله صورت حساب بانکی و بررسی سوابق FBI ، و فقط به مدت 6 ماه معتبر است ، بنابراین باید در هر ترم مجددا درخواست دهید (مگر اینکه کاندیدای دکترا باشید).

همه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا پس از اتمام تحصیلات خود ملزم به دریافت اقامت و اجازه کار برای اقامت پس از تحصیل در ایسلند هستند ، شما باید از طریق اداره مهاجرت ایسلند (DOI) درخواست دهید ، زمان پردازش ممکن است متفاوت باشد ، بنابراین باید تمام اسناد را در سریع ترین زمان ممکن آماده کنید. اجازه اقامتی که باید برای آن درخواست کنید باید مطابق با هدف اقامت شما در ایسلند باشد ، گزینه های ویزای کار پس از تحصیل در ایسلند در ادامه شرح داده شده است.
اخذ اقامت ایسلند از طریق تحصیل

انواع ویزای کار پس از تحصیل در ایسلند

انواع ویزای کار پس از تحصیل در ایسلند به قرار زیر است:

متخصصان واجد شرایط – به آموزش حرفه ای در سطح دانشگاه یا استانداردهای فنی مورد تایید نیاز دارد ، آموزش باید آنچه را که در نیروی کار ایسلندی وجود ندارد اصلاح کند ، متقاضیان باید ثابت کنند که آنها به تنهایی می توانند کار خود را بهتر از یک شهروند ایسلندی یا منطقه اقتصادی اروپا انجام دهند.

ورزشکاران- ایسلند به ورزشکاران و مربیان متعلق به تیم های ملی المپیک یا باشگاه های تحت انجمن ورزشی ایسلند ویزا می دهد.

کمبود موقت نیروی کار – زمینه ای که فاقد اشتغال ایسلندی یا منطقه اقتصادی اروپا باشد ، می تواند امکان مجوزهای کار موقت را باز کند ، اگرچه متقاضیان فقط یک بار می توانند این مجوزها را تمدید کنند.

اخذ اقامت ایسلند از طریق کار

اخذ اقامت ایسلند از طریق کار

اخذ اقامت ایسلند از طریق کار و تضمین شغل در ایسلند برای مهاجران غیر اتحادیه اروپا تقریبا دشوار است ، زیرا قوانینی وجود دارد که ابتدا شهروندان ایسلند و اتحادیه اروپا را در اولویت قرار می دهد.

کار در کشور ایسلند می تواند برای برخی چالش برانگیز باشد ، این کشور در جریان بحران مالی جهانی در سال 2008 ضربه سختی خورد و در حالی که شرایط اقتصادی آن بهبود یافته است ، هنوز در موقعیت قبلی قرار نگرفته است ، اگرچه فرصت هایی هنوز وجود دارد.

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که شغلی به دست آورید ، باید از شرکت بخواهید که حامی مجوز کار شما شود ، اجازه اقامت باید قبل از ورود شما به ایسلند معتبر باشد و کارفرمای شما باید از طرف شما برای این اجازه اقدام کند.

آنها باید ثابت کنند که کار برای شرکت ضروری است و شما مناسب ترین برای کار هستید ، اداره مهاجرت (Útlendingastofnun) به درخواست های اجازه اقامت در ایسلند رسیدگی می کند.

فرآیند اخذ اقامت ایسلند از طریق کار

در فرآیند اخذ اقامت ایسلند از طریق کار ، شما ابتدا باید شغلی پیدا کنید و با کارفرمای احتمالی خود قرارداد ببندید ، اداره مهاجرت (Útlendingastofnun) در صورت برآورده شدن همه شرایط ، اجازه اقامت بر اساس شغل صادر می کند.

برای دریافت مجوز اقامت ، باید شرایط اولیه خاصی مانند پاسپورت معتبر ، بیمه درمانی معتبر ، بررسی سوابق جنایی و حداقل میزان درآمد مطمئن را هر ماه انجام دهید.

اگر مجوز به شما داده شد ، باید شخصاً ظرف یک هفته پس از ورود خود به ایسلند برای عکس گرفتن در اداره مهاجرت یا دفتر کمیساریای منطقه در خارج از منطقه ریکیاویک حاضر شوید ، الزامات دقیق بستگی به نوع مجوز اقامتی دارد که برای آن درخواست می کنید.

به طور کلی ، اولین مجوز کار شما برای یک سال صادر می شود و اگر مشکلی در مورد دستمزد یا مالیات وجود نداشته باشد ، مجوز ممکن است برای دو سال تمدید شود ، پس از چهار سال زندگی مداوم در ایسلند ، با رعایت شرایط خاصی می توانید برای اجازه اقامت دائم اقدام کنید.

بزرگترین بخش های ایسلند برای کار

کار اعلام نشده در ایسلند غیرقانونی است ، همچنین کار داوطلبانه – کار برای غذا و محل اقامت – در شرکت های فعال اقتصادی ، از جمله کشاورزی نیز غیرقانونی است.

بزرگترین بخش های ایسلند برای کار تولید ، ماهیگیری و گردشگری است ، هر سه بخش عمده سهمی حیاتی در اقتصاد دارند ، بخش‌های دیگری نیز باز هستند که شامل امور مالی ، مدیریت بازرگانی ، هنرهای خلاقانه و طراحی ، انرژی و تاسیسات ، مهندسی و حقوق می‌شود ، بنابراین اگر یکی از این رشته ها را در ایسلند مطالعه کرده باشید ، امید به پیدا کردن کار بیشتر است.

اگر شما یک مهارت تخصصی داشته باشید ، برای پیدا کردن کار در این کشور کمک می کند؛ به عنوان مثال اگر برنامه نویس یا جراح مغز هستید ، عالی است! در اینصورت شما بهتر از بقیه شانس مهاجرت به ایسلند از طریق کار را خواهید داشت.

و اگر تنها امید شما اساساً شبکه و ارتباطات شخصی است ، می توانید برای چند ماه با ویزای توریستی به ایسلند بروید و سعی کنید اسپانسر پیدا کنید.

بازار کار مشاغل در ایسلند

No Data Found

اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری

علاقه مندان مهاجرت به ایسلند ، می توانند در تجارت هایی در ایسلند سرمایه گذاری کنند که منجر به اقامت شود ، هر خارجی که دارای مجوز اقامت نباشد و هدف او اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری باشد ، باید قبل از هر کاری نوع سرمایه گذاری را مشخص و برای آن اقدام کنند.

انواع ویزا نوع اقامت
ویزای تجاری کوتاه مدت تایپ C نامیده می شود اقامت موقت می دهد
ویزای تجاری بلند مدت تایپ D نامیده می شود اقامت موقت می دهد

هر کدام از این ویزاها که شامل حال متقاضیان سرمایه گذاری در ایسلند شود ، پس از گذشت 4 سال منجر به اقامت دائم و 5 سال بعد از آن هم اخذ تابعیت می شود.

مقدار و شرایط سرمایه گذاری ایسلند متفاوت است ، بانک ، املاک و مستغلات ، سرمایه گذاری اوراق قرضه ، سرمایه گذاری کسب و کار و سرمایه گذاری ثبت شرکت از روش های پیشنهادی برای سرمایه گذاری در ایسلند است. کشور ایسلند در روند جذب سرمایه گذاران خارجی به سوی خود ، برنامه ویزای جستجوی کار هم قرار داده است که اطلاعات تکمیلی درباره آن را می توانید از مشاوران رجبی بخواهید.

مقالات زیر را با هدف شناخت بهتر ایسلند به شما تقدیم می کنیم.

بهترین زمینه های سرمایه گذاری در ایسلند

بهترین زمینه های سرمایه گذاری در ایسلند را با معرفی انرژی پایدار شروع می کنیم ، ایسلند برای زمینه های سرمایه گذاری منابع آبی و زمین گرمایی ، چارچوب قانونی اروپا را ارائه می دهد و نیروی کار بسیار ماهر را دعوت می کند.

شیلات ایسلندی در فناوری مواد غذایی پیشرو هستند ، شرکت هایی مانند مارل وجود دارند که از رباتیک پیشرفته برای کمک به فرآیندهای مرتب سازی استفاده می کنند.

سرمایه گذاری در شیلات ایسلندی به معنای ورود به یک بازار قوی و تثبیت شده با هدف افزایش سود از طریق نوآوری است ، حداقل سرمایه گذاری در این زمینه ها که بتواند منجر به مهاجرت به ایسلند از طریق سرمایه گذاری شود ، 200000 یورو است.

بهترین زمینه های سرمایه گذاری در ایسلند​

دورنمای تجاری ایسلند

دورنمای تجاری ایسلند حاکی از آن است که ایسلند ذاتا یک کشور تجاری است ، ایسلندی ها از زمان ورود اولین مهاجران بیش از هزار سال پیش به تجارت با سایر کشورها متکی بوده اند ، این کشور جزیره ای کوچکی که می توانست در نتیجه تجارت به یکی از مرفه ترین کشورهای جهان تبدیل شود.

ایسلند دارای طیف گسترده ای از قراردادهای تجاری با بیش از 70 کشور دیگر است ، برای در نظر گرفتن این موضوع ، ایسلند با کشورهایی که 37 درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده اند ، قراردادهای تجاری منعقد کرده است.

ایالات متحده تا کنون بزرگترین شریک تجاری ایسلند است ، ایسلند و آمریکا چندین دهه است که متحدان نزدیکی بوده اند ، ایسلند همچنین روابط تجاری قوی با بریتانیا دارد.

مشاوران ما در موسسه رجبی ، با دانش و تجربه منحصر به فرد خود درک ذاتی از مسائل مربوط به اقامت ایسلند از طریق سرمایه گذاری دارند و می توانند شما را راهنمایی کنند.

مهاجرت به ایسلند با ثبت شرکت

مهاجرت به ایسلند با ثبت شرکت

ایسلند کشوری است که کاملاً با مالیات های شرکتی پایین با انگیزه های قابل توجهی برای تحقیق و توسعه کار می کند ، در سال های اخیر ، دولت ایسلند پیشرفت هایی در چارچوب های راه اندازی شرکت داشته است و هدف جذب سرمایه گذاران و کسب سود بهتر برای کسانی که در بازار داخلی و خارجی بوده است.

اگر مایل مهاجرت به ایسلند با ثبت شرکت هستید ، وزارت صنعت ایسلند مسئولیت اقامت شما را بر عهده دارد؛ چنانچه با اصول و ایجاد شخصیت حقوقی گام بردارید ، هزینه های لازم را به عنوان سپرده گذاری و هزینه های جاری (نزدیک به 100000 کرونای سوئد) پرداخت و اضهارنامه مالیاتی را دریافت و ثبت کنید ، قطعا در کمترین زمان ممکن به اقامت موقت و پس از آن اقامت دائم ایسلند دست خواهید یافت.

مزیت بارز این است که به دلیل ماهیت تفکر جهانی مشاغل ایسلندی ، سرمایه گذاران محلی نیز به سرمایه گذاری و ثبت شرکت مشترک با خارجی ها عادت دارند که می تواند روابط را تقویت کرده و ریسک را کاهش دهد.

اقامت ایسلند با خرید ملک

اقامت ایسلند با خرید ملک عملا برای تازه واردها امکان پذیر نیست؛ به این معنا که این یک روش تضمین شده برای مهاجرت به ایسلند و اقامت در آنجا نیست و اصلا ویزای جداگانه ای برای این روش از سرمایه گذاری در نظر گرفته نشده است.

اجاره و خرید ملک در ایسلند ، بدون صدور اجازه دادگاه برای اعضای منطقه اقتصادی اروپا مهیا است ، افرادی که شرکت تاسیس کرده اند یا یک کسب و کار در ایسلند راه اندازی کرده اند و از طریق آن به اقامت دائم ایسلند رسیده اند ، هم مشمول این قانون هستند اما سایر افراد از کشورهای دیگر و با وضعیت اقامتی متفاوت ، حتما به مجوز دادگاه و وزارت کشور نیاز دارند.

بنابراین ، واقف باشید که خرید ملک ایسلند تنها در کنار روش های دیگر سرمایه گذاری ، به موفقیت و پیشبرد کار شما رونق می دهد و برای مشاوره در مورد آن با مشاوران رجبی تماس بگیرید.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو 

در این وبینار که هانیه عابدی ، کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه داده است به بررسی چالش هایی که در مسیر مهاجرت با آن رو به رو می شوید پرداخته و راه کارهای عملی برای حل این چالشها ارائه می دهیم.

همچنین می توانید با تکمیل فرم درخواست مشاوره در لیست مراجعین ما برای دریافت مشاوره رایگان قرار بگیرید ؛ کارشناسان رجبی با شما تماس خواهند گرفت و پاسخگوی سوالات مهاجرتی شما خواهند بود.

پخش ویدیو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

وکیل مهاجرت به ایسلند

حتما تا اینجا متوجه شده اید که در تصمیم مهاجرت به ایسلند ، چالش هایی وجود دارد ، ایسلند شرایط و سبک های زندگی خاصی دارد که لازم است شما قبل از اینکه چمدان خود را ببندید ، مطمئن شوید که تحقیقات عمیقی انجام داده اید ، در غیر این صورت ، می توانید در شرایط سختی قرار بگیرید.

بنابراین ، در این تصمیم نیاز به مشاوره و راهنمایی از طریق یک وکیل مهاجرت به ایسلند بدون تعلل ضرورت می یابد؛ وکلایی که در حیطه مهاجرت فعالیت دارند باید در کادر تخصصی موسسات حقوقی-مهاجرتی کار کرده باشند تا طی سال ها فعالیت توانسته باشند به سطح بالایی از دانش و تجربه برسند ، متاسفانه برخی از افراد چنین پله هایی را سعود نکرده و بدون هیچ سابقه و کارنامه ای اقدام به پرونده سازی های کاذب کرده و از حس مهاجرت طلبی افراد سوء استفاده می کنند.

برای این امر ، مهم است که شما موسسات حقوقی و مهاجرتی فعال در دایره اعزام دانشجو ، ویزای کار ، ویزاهای  سرمایه گذاری و خدمات مشابه را بشناسید که در ادامه درباره آن صحیت شده است. 

شرایط مهاجرت به برخی کشورها را در مقالات زیر مرور کنید ، سایر کشورها را در بخش جستجو بیابید.

موسسه مهاجرتی به ایسلند 

شما برای نهایی کردن تصمیم تان برای کار ، تحصیل ، سرمایه گذاری و به طور کلی ، زندگی در ایسلند ، می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی در مورد مهاجرت به ایسلند با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید ، دفاتر این موسسه مهاجرتی به ایسلند (و البته سایر کشورها) در شهرهای شیراز و تهران فعال بوده و نوبت مشاوره و مصاحبه می دهد.

کادر تخصصی موسسه مهاجرتی رجبی شامل وکلا و مشاوران مهاجرت است که هر گونه خدمات حقوقی و مهاجرتی را تحت مشاوره کامل پوشش می دهند و علاوه بر این خدمات ، کادر موسسه همچنین به دانشجویان بین المللی و خارج از کشور ، برای اشتغال و جستجوی شغل کمک می کند.

موسسه مهاجرتی به ایسلند 

سوالات پر تکرار مهاجرت به ایسلند

قیمت‌ها گزاف است ، بسیاری از مشاغل دستمزد ضعیفی دارند و قوانین مهاجرت برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا سختگیرانه است.

ایسلند عضو اتحادیه نیست اما یک کشور شینگن است.

بله هر کدام از ویزاهای سرمایه گذاری که شامل حال متقاضیان سرمایه گذاری در ایسلند شود ، پس از گذشت 4 سال منجر به اقامت دائم و 5 سال بعد از آن هم اخذ تابعیت می شود.

حداقل سرمایه گذاری در این زمینه ها که بتواند منجر به مهاجرت به ایسلند از طریق سرمایه گذاری شود ، 200000 یورو است.

خیر اقامت ایسلند با خرید ملک عملا برای تازه واردها امکان پذیر نیست؛ به این معنا که این یک روش تضمین شده برای مهاجرت به ایسلند و اقامت در آنجا نیست و اصلا ویزای جداگانه ای برای این روش از سرمایه گذاری در نظر گرفته نشده است.

این مطالب به طور خاص مربوط به مهاجرت به ایسلند بوده و امیدواریم که مطالب آن برای شما مفید واقع شود ، اگر مایل به دریافت مشاوره از مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی هستید ، با دفتر مرکزی تهران و با دفتر غرب تهران در تماس باشید همچنین می توانید به دفتر شیراز مراجعه کرده و یا تلفنی صحبت کنید ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اروپا را نیز بخوانید و با کشورها و مقاصد دیگر هم آشنا شوید.

2 دیدگاه در “مهاجرت به ایسلند

  1. مهاجرت به ایسلند کسرا گفت:

    با سلام در کانل تلگرام زیر مراحل دقیق اپلای و سایر اطلاعات مفید به روز در باره ی مهاجرت قانونی به ایسلند قرار گرفته شده است.

    1. مهاجرت به ایسلند Hamid گفت:

      با سلام

      جمله شما جنبه اعلامی دارد.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه