مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان این سوال مطرح است که آیا شما به دنبال فرصت‌های شغلی بهتر هستید؟ می‌خواهید از کیفیت زندگی بالاتری برخوردار باشید؟ یا به دنبال تجربه‌ای جدید در مراکز علمی این کشور و ارتقا سطح دانش خود هستید؟

مهاجرت به آلمان

مشاور مهاجرتی

نمی توان پاسخ یکسانی به این سوال داد، زیرا ممکن است شرایط فردی برخی از افراد باعث طولانی شدن یا کوتاه شدن این مدت زمان شود. به عنوان مثال، اگر فردی قبل از ازدواج با یک شهروند آلمانی، در آلمان زندگی می کرده، ممکن است این مدت زمان کوتاه تر شود.

در هر حال مراحل مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج به شرح زیر می باشد:

  1. ازدواج با یک شهروند آلمانی
  2. درخواست ویزای ازدواج از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود
  3. ورود به آلمان با ویزای ازدواج
  4. درخواست اقامت دائم آلمان پس از حداقل 18 ماه زندگی در این کشور

در قانون جدید مهاجرت به آلمان، اقدام به مهاجرت بدون مدرک زبان امکان پذیر است، اما شانس آن نسبت به مهاجرت با مدرک زبان کمتر است. در واقع، اکثر دانشگاه ها و کارفرمایان آلمانی مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی را برای پذیرش یا استخدام الزامی می دانند.

شرایط هر کیسی متفاوت است اما به طور کلی به طور مثال : اگر با یک شهروند آلمانی ازدواج کنید، می توانید بدون مدرک زبان به آلمان مهاجرت کنید.

در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳، دولت آلمان قانون جدیدی را برای تسهیل مهاجرت کارگران ماهر به این کشور تصویب کرد. قانون جدید مهاجرت به آلمان به طور مرحله‌ای از نوامبر ۲۰۲۳ تا ژوئن ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد.

بر اساس قانون جدید مهاجرت به آلمان، شرایط مهاجرت برای کارگران ماهر به شرح زیر است:

مدرک تحصیلی: کارگران ماهر باید دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی یا آموزش حرفه‌ای باشند که در آلمان مورد تایید باشد.

مهارت زبانی: کارگران ماهر باید دارای مدرک زبان آلمانی B1 یا B2 باشند.

پیشنهاد شغلی: کارگران ماهر باید دارای پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آلمانی باشند که دستمزد آنها حداقل ۴۳۸۰۰ یورو در سال باشد.

روش‌های مهاجرت به آلمان

بصورت کلی 7 مسیر بسیار متفاوت برای مهاجرت به آلمان را بررسی می کنیم :

  1. مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل
  2. مهاجرت به آلمان از طریق کار
  3. مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری
  4. مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت
  5. مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج و یا پیوستن به اعضای خانواده
  6. مهاجرت به آلمان از طریق تولد فرزند
  7. مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی
فهرست مطالب

اگر فکر مهاجرت به آلمان ، این غول بزرگ اقتصاد اروپا را در سر دارید و می خواهید با کسب اطلاعات صحیح و به روز، بهترین شیوه را انتخاب کنید با ما در شرکت رجبی همراه شوید ، ما پس از سال ها کوشش و کسب موفقیت های بسیار در پرونده های مهاجرتی به اقصی نقاط جهان از جمله کشور جذاب و محبوب آلمان و لمس هر آنچه که در این مسیر پیش روی شما قرار می گیرد ، تصمیم گرفتیم در نوشتاری جامع به بررسی دقیق مسیر مهاجرت به آلمان بپردازیم و روشنگر این راه باشیم.

مهاجرت به آلمان اگر همراه با آگاهی و و بهره مندی از شیوه های صحیح مهاجرتی باشد می تواند به نقطه عطفی در زندگی شما تبدیل شود ، تصمیمی که همیشه از آن خشنود و راضی باشید و به خودتان برای چنین تغییری در زندگی افتخار کنید.

تیم بزرگ شرکت مهاجرتی رجبی با شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) از مشاوران و کارشناسان گرفته تا مدیران مجموعه برای تهیه این نوشتار همکاری کرده اند تا با شما سفری رایگان به آلمان داشته باشیم و تمام اطلاعاتی مهاجرتی این کشور را مو به مو کشف و درک کنیم. با ما در این سفر همراه شوید تا قانون جدید مهاجرت به آلمان را نیز بدانید.

موسسه مهاجرتی رجبی
نمایش ویدیو درباره مهاجرت به آلمان

پادکست مهاجرت به آلمان

توصیه می کنیم ویدئو ارائه شده از مدیریت محترم مجموعه جناب آقای حسن رجبی را مشاهده بفرمائید تا با کلیات مهاجرت به آلمان آشنا شوید پادکست همین ویدئو هم قابل دانلود است تا در زمان های دیگر بتوانید از آن بهره ببرید.

دلایل مهاجرت به آلمان

آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی جهان است که به دلایل مختلفی از جمله امنیت بالا، کیفیت زندگی مطلوب، اقتصاد قوی و فرصت‌های شغلی فراوان، مورد توجه مهاجران از سراسر دنیا قرار دارد.

  • امنیت و قانون‌مداری:پایین بودن نرخ جرم و جنایت در آلمان نشان می دهد که این کشور یکی از امن ترین نقاط جهان است که با اجرای قوانین به صورت دقیق، شهروندان و مهاجرین کاملا احساس امنیت و آرامش دارند.
  • کیفیت زندگی مطلوب: با انتخاب آلمان قطعا به کیفیت بالای زندگی در این کشور پی خواهید برد؛ از حوزه بهداشت و درمان گرفته تا محیط زیست، آلمان سرآمد اروپاست و همین موضوع آلمان را کشوری خاص و متفاوت برای زندگی و سکونت  معرفی کرده است.
  • اقتصاد قوی: در بررسی کشور آلمان بحث اقتصاد همواره در بالاترین رده ها قرار می گیرد چرا که نرخ پایین بیکاری و رونقی که در اکثر صنایع وجود دارد ، این کشور را به رتبه های نخست در میان تمامی کشورهای جهان رسانده است.
  • فرصت‌های شغلی فراوان: شما با هر تخصص و مهارتی می توانید در این کشور شغلی با درآمد مناسب بیابید. داشتن مدرک تحصیلی و آکادمیک همیشه نیاز نیست و شما حتی با داشتن مهارت و حتی بدون دریافت آموزش دانشگاهی و در دست داشتن مدرک آن می توانید موقعیت شغلی خوبی به دست آورید.
  • دسترسی به کشورهای حوزه شنگن : یکی از مهم ترین مزایای مهاجرت به کشور آلمان، دسترسی به اکثر کشورهای اروپایی است که به شما فرصت می دهد در زمانی کوتاه در اروپا تردد کنید.
پادکست مهاجرت به آلمان

آلمان کجاست ؟

  • آلمان کشوری قدرتمند و خاص در اروپاست که توسط همسایگانش لهستان، فرانسه، جمهوری چک، اتریش، بلژیک، سوئیس، هلند و دانمارک احاطه شده، مهمترین شهر های این کشور برلین، هامبورگ، مونیخ، کلن، فرانکفورت و اشتوتگارت است که بسته به هدف مهاجرت باید بدانید کدام شهر مناسب شماست.
  • آلمان به لحاظ طبیعت بسیار غنی است دریاچه ها، دشت ها و مناظز طبیعی بکر این کشور را برای گردشگران بسیار جذاب کرده به طوریکه سالانه توریست های بسیاری از تمام جهان از آلمان بازدید می کنند. خوب است بدانید برای گردشگران آلمان نهمین مقصد جذاب برای بازدید است!
  • 83 میلیون جمعیت آلمان در حدود 357 کیلومتر مربع ساکن هستند انها افرادی جدی، سخت کوش، منظم و وقت شناس هستند که معمولا مرزهای حریم شخصی را رعایت کرده و سخن اضافه بر زبان نمی آورند.
  • پیش تر مردم جهان بر این عقیده بودند که آلمانی ها نژاد پرستند اما امروزه به دلیل افزایش مبادلات فرهنگی و مهاجرت گسترده از گوشه گوشه جهان به این کشور چنین تصوری درباره مردم آلمان رنگ باخته است.
  • اگر درباره دین بخواهید بدانید، در آلمان مسیحیت بیشترین دین مورد پذیرش است اما هر دینی که درتصورتان باشد را در این کشور خواهید یافت بنابراین تنوع دین و مذهب کاملا مشهود است.
  • آلمانی ها در جهان به مصرف آبجو معروف هستند و پس از چک، رتبه دوم را از آن خود کرده اند، سوسیس و نان های طعم دار از غذاهای معروف آلمان است که در کنار سیب زمینی و کلم ترش سرو می شود.
آلمان کجاست ؟
  • آلمانی ها علاقه زیادی به شعر، تئاتر، فلسفه و هنر دارند و تالارهای هنری در تمام شهرهای این کشور میزبان علاقه مندان هنر و به خصوص گردشگران است.
  • زبانشان یازدهین زبان جهان است به لحاظ تعداد گویشوران و یادگیری و تلفظ حروف آن آنقدرها که به نظر می رسد سخت و عجیب نیست این زبان 30 گویش دارد که تنها در خانواده های قدیمی رایج است و بیشتر مردم به همان زبان آلمانی ساده و روان صحبت می کنند، آلمانی ها انگلیسی می دانند پس نگران ارتباطتان در اوایل مهاجرت نباشید.

تا اینجا با برخی جنبه های کشور آلمان آشنا شدید. با هم قدم در مسیر مهاجرت به کشور بی ام و، پورشه و بوش به سرزمین آئودی، بنز و فونیکس و البته آدیداس و پوما می گذاریم کشوری صنعتی با تولیداتی بی نظیر در جهان تا ببینیم قانون جدید مهاجرت به آلمان به ما چه می گوید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت به آلمان

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نیازمندی های مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از سوی دولت این کشور برای مهاجرین متناسب با قوانین مشخصی تعریف شده است که به مسیر انتخابی فرد بسیار وابسته می باشد اما به صورت کلی فرد مهاجر باید شرایط اولیه مهاجرت به آلمان را داشته باشد تا بتواند در این مسیر قدم بگذارد.

در قانون جدید مهاجرت به آلمان شرایط کلی عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • داشتن تحصیلات و یا یک مهارت خاص
  • تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی در آلمان
  • بیمه درمانی در آلمان
  • ارائه عدم سوء پیشینه کیفری
نیازمندی های مهاجرت به آلمان

اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل

 تحصیل، همیشه بهانه خوبی برای مهاجرت بوده و هست و چه مقصدی بهتر از آلمان که با داشتن دانشگاه های بسیار معتبر، برگزاری آزمون های منطقی، ارائه بورسیه های بسیار جذاب، تدریس مقاطع متفاوت از رشته های متنوع دانشگاهی به زبان انگلیسی و مهمتر از همه هزینه های تحصیل بسیار کم و حتی رایگان می تواند گزینه پر رنگ هر دانشجویی در هر کجای جهان باشد.

 خصوصا که قانون جدید مهاجرت به آلمان با تسهیل برخی شرایط، راه را برای تحصیل در این کشور هموار تر کرده است.

اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر و محبوب آلمان

حتما برایتان سوال است که مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل دقیقا از چه نقطه ای آغاز می شود؟ اولین قدم چیست؟ اگر من همین امروز قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشم باید چه اقدام عملی انجام دهم؟ قانون جدید مهاجرت به آلمان در زمینه تحصیل چیست؟

پاسخ این است که ابتدا باید از یکی از دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرید اما این جمله خودش مسیر تو در تو است. اگر شما دیپلم هستید یا مهندس، پرستار هستید یا اقتصاد دان هر یک شیوه خاص خود را دارد که بخواهید در آلمان ادامه تحصیل دهید.

برای اینکه بتوانید دقیقا رشته و دانشگاه خود را تعیین کنید میتوانید از سرویس DAAD که دارای یک دیتابیس با 2000 برنامه دانشگاهی است استفاده کنید.

اخذ اقامت آلمان از طریق تحصیل

در قانون جدید مهاجرت به آلمان اگر مدرک دیپلم یا مدارک دیگر شما مورد تایید نباشد می توانید در آزمون Feststellungsprüfung شرکت کنید و برای این کار باید دوره های مربوط به آن را بگذرانید. همچنین با مراجعه به سایت هر دانشگاه می توانید شرایط اخذ پذیرش آن را بررسی کرده و مدارک مورد نیاز را آماده کنید.

حالا باید به فکر یادگیری زبان آلمانی باشید، اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالا مانند دکترا یا کارشناسی ارشد را دارید شاید بتوانید بدون یادگیری زبان آلمان هم اقدام کنید اما برای دوره های کارشناسی معمولا باید بتوانید زبان آلمانی خود را به سطحی که دانشگاه مربوطه اعلام کرده برسانید و در آزمون های زبان شرکت کنید یکی از این آزمون ها Test Daf است که مخفف Deutsch als Fremdsprache است مانند بیشتر آزمون های زبان این آزمون هم شامل 4 بخش شنیداری، گفتاری، درک مطلب و مکالمه است. این آزمون با تکرار زیاد در سال برگزار می شود و حتما نیاز نیست برای شرکت در آزمون به آلمان بروید، برخی موسسات زبان در ایران و ترکیه این آزمون را برگزار می کنند که می توانید زمان و برنامه آن را از مشاوران رجبی سوال کنید.

تاریخ های آزمون در سال 2024، 16 می، 17 جولای و 15 اکتبر است که باید با بررسی دقیق زمان ثبت نام از غافله عقب نمانید.

آزمون تست دف بصورت مجازی هم برگزار می شود اما باید بتوانید هزینه آزمون به یورو را پرداخت کنید، مدارک ارائه شده TDN 3 , 4 , 5 است که 5 بالاترین سطح را دارد و معادل c1 زبان آلمان است، اگر به شما گفتند B2 آلمانی مورد نیاز است منظور TDN 4 است.

تحصیل در دانشگاه های آلمان در رشته های علوم پزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته هاست که معمولا  با سپری کردن یک دوره کالج و یا پاس کردن دروس پیش نیاز به راحتی در بهترین دانشگاه های این کشور امکان پذیر است.

پس از انتخاب رشته و دانشگاه باید درخواست خود را به دانشگاه ارسال نموده و بعداز دریافت تاییدیه پذیرش، نسبت به دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید. کارشناسان ما در عنوان تحصیل در آلمان هر آنچه را که باید در این زمینه بدانید، برایتان جمع آوری نموده اند.

در ویدئو ارائه شده در این بخش می توانید تصاویر تعدادی از ویزاهای آلمان که برای کلاینت های هلدینگ رجبی اخذ شده را مشاهده نمایید؛ در صورتی که علاقه داشتید صحبت این عزیزان را در خصوص مجموعه بزرگ حقوقی مهاجرتی رجبی ببینید و بشنوید به بخش ما تا حالا چیکار کردیم از منوهای بالای سایت بروید.

اگر شما نیز قصد مهاجرت به آلمان را دارید، شرکت مهاجرتی رجبی می‌تواند بهترین راهنمای شما باشد. به ویژه در زمینه قانون جدید مهاجرت به آلمان که آگاهی از آن ها می تواند مسیر شما را هموار کند.

نمایش ویدیو درباره ویزاهای کشور آلمان

تا چند سال پیش دانشگاه های آلمان تنها دانشجویان ایرانی که موفق به پذیرش در کنکور سراسری شده بودند را پذیرش می کرد مثلا اگر می خواستید در آلمان پزشکی بخوانید باید ابتدا غول کنکور سراسری را شکست می دادید و یک سال در دانشگاه سراسری یا دو سال در دانشگاه آزاد پزشکی می خواندید اما در قوانین جدید پذیرش این موضوع خوشبختانه برداشته شده و حداق می توانید نگران سد کنکور ایران نباشید!

ما در شرکت رجبی می توانیم با ثبت نام شما در دوره های زبان آلمانی شما را راهی آلمان کرده و سپس شما می توانید براحتی وارد مقطع کارشناسی شوید، البته باید دیپلم شما 12 ساله باشد و زبان آلمانی را در سطح ابتدایی مثلا A1 بدانید.

بعد از اخذ پذیرش شما باید زبان آلمان خود را تقویت کرده و در آزمون های بین المللی و رسمی که دانشگاه مد نظر آن را قبول دارد شرکت کنید، رزومه تحصیلی تهیه کنید، مدارک دیپلم و نمرات خود و یا مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد را با ریز نمرات به زبان آلمان ترجمه کنید و سپس مدارکی که نشان از تمکن مالی شما دارد را تهیه و آماده کنید.

وقتی موفق به اخذ پذیرش شدید باید برای گرفتن ویزای تحصیلی از طریق سفارت اقدام کنید، تمام مراحل دریافت ویزای دانشجویی در آلمان را در مقاله لینک شده با دقت بخوانید.

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت به کشور آلمان از طریق کار برای شما که در یک زمینه کاری تخصص دارید بهترین راه است.

کار در کشور صنعتی و بسیار مترقی آلمان مزایای بسیار مهمی دارد، به مقاله کار در آلمان مراجعه کنید و اطلاعات ارائه شده توسط کارشناسان ما در هلدینگ رجبی را بخوانید، و اما چگونه از طریق کار به آلمان مهاجرت کنیم؟ قوانین جدید مهاجرت کاری به آلمان چیست؟

اولین گامی که برای کار در کشور آلمان باید بردارید این است که بررسی کنید آیا حرفه شما در این کشور مورد نیاز است یا خیر و آیا فرصت شغلی برای تخصص شما فراهم است؟

اگر 25 تا 45 ساله هستید، حداقل لیسانس دارید، مدرک زبان آلمانی B1 را گرفته اید یا می توانید بگیرید، حداقل سه سال سابقه کار مرتبط دارید و تمکن مالی برای اقامت در آلمان؛ تبریک می گوییم شما کاندید مناسبی برای مهاجرت کاری به این کشور هستید! البته در قوانین جدید مهاجرت کاری به آلمان باید یک پیشنهاد خوب کاری دریافت کنید که سه ماه در روزنامه های اروپا چاپ شود و برای آن کار کسی پیشنهادی نداشته باشد!

اما خبر خوب اینکه ما در زمینه جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی با موسسات کاریابی بین المللی همکاری داریم تا بهترین پیشنهادات را به شما بدهند!

دریافت ویزای کاری آلمان از سه مسیر متفاوت قابل دستیابی است :

  • ویزای جستجوی کار
  • دریافت پیشنهاد کاری و
  • شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان

اگر مدرک آکادمیک و دانشگاهی نداشته باشم آیا نمی توانم برای کار در کشورآلمان اقدام کنم؟

پاسخ: برای شما که تحصیلات دانشگاهی ندارید اما در حرفه ای متبحر هستید آلمان اخیرا امکانی فراهم کرده که راحت تر می توانید وارد این کشور شده و شانس خود برای مهاجرت به آلمان را افزایش دهید :

شما می توانید با ویزای جستجوی کار به آلمان بروید، به مدت یک سال دنبال کار بگردید ؛ قطعا وقتی در آلمان حضور دارید کاریابی برایتان بسیار سریع تر اتفاق خواهد افتاد برای دریافت این ویزا باید زیر 35 سال سن داشته باشید، مدرک فنی یا آموزش حرفه ای داشته باشید، آلمانی را تا حد مختصری بدانید و ضمناً سه سال کار مرتبط در پرونده تان درج شود.

حال می توانید به آلمان بروید هفته ای 20 ساعت کار کنید، زبان خود را تقویت کرده و به دنبال حرفه ای مناسب بگردید.

آیا هر پیشنهاد شغلی ای مورد پذیرش است ؟ خیر در قوانین جدید مهاجرت کاری به آلمان پیشنهاد شغلی شما باید شامل آدرس دقیق و نام کارفرما هم باشد، شرح کار و وظیفه شما، حقوق و دستمزتان، ساعات دقیق کار و قرار رسمی کاری ارائه شده باشد.

البته متاسفانه هم اکنون دریافت ویزای جستجوی کار آلمان برای ایرانیان با سختی بسیار همراه است و معمولا انجام نمی شود!

مهاجرت بدون مدرک تحصیلی با آوسبیلدونگ 

یکی از بهترین روش های مهاجرت به آلمان بدون مدرک تحصیلی و یا داشتن مهارتی خاص، اقدام از طریق دوره های آوسبیلدونگ و شرکت در دوره های آموزشی آن است. 

با شرکت در این دوره های آموزشی شما مهارتی خاص را برای ورود به بازار کار فرا گرفته و مزایای متعددی بهره مند می شوید. با مشاورین ما در ارتباط باشید تا تمامی جزئیات لازم را بدانید.

اما برای اینکه اطلاعات اولیه را داشته باشید باید بدانید :

آوسبیلدونگ چیزی مانند دوره های فنی و حرفه ای کشور خودمان است که شما را برای ورود به کارهای فنی آماده می کند، یک سال و نیم تا دو سال را باید برای این دوره ها وقت در نظر بگیرید اما بعد از آن سریعا وارد بازار کار آلمان می شوید. معمولا این دوره ها برای افراد زیر 25 سال ارائه می شود اما ممکن است برخی دوره ها محدودیت سنی نداشته باشند.

باز هم اینجا باید مدرک زبان B1  یا B2  خود را ارائه دهید ( بنابراین طبق قوانین جدید مهاجرت کاری به آلمان برای هر نوع مهاجرتی بهتر است اول به فکر زبان باشید! ) تمکن مالی برای شرکت در این دوره مبلغ 10,356 یورو است.

آوسبیلدونگ آلمان 400 دوره متفاوت دارد که قطعا خواست و سلیقه شما را پوشش می دهد، شما در زمان شرکت در این دوره می توانید در آلمان کار هم داشته باشید و درآمد کسب کنید، خوب است بدانید شرکت هایی که این دوره را برگزار می کنند معمولا خودشان شما را استخدام خواهد کرد، دوره اوسبیلدونگ به این صورت است که شما 2 تا 3 روز را در اموزشگاه دوره میبیند و بقیه هفته را در محل کاری که معرفی می شود کارآموزی می کنید.

مهاجرت بدون مدرک تحصیلی با آوسبیلدونگ 

بنابراین بعد از دو سال یک حرفه ای خواهید بود به این روش اسبیلدونگ دواله Duale Ausbildung. می گویند اما اگر تعداد ساعات عملی بسیار کمتر باشد و آموزش بسیار تئوری پیش برود به آن شولیشه schulische Ausbildung می گویند که مدت زمان آن کوتاه تر است و شما حقوقی هم دریافت نخواهید کرد.

بعد از اتمام آوسبیلدونگ حقوق شما حدود 3000 یورو در ماه خواهد بود که عدد خوبی برای زندگی در آلمان است. یکی از پر درآمد ترین مشاغلی که دوره آن در آوسبیلدونگ ارائه می شود حرفه کنترل ترافیک هوایی است که درآمد ماهیانه خوبی را بعد از چند سال تجربه برایتان خواهد داشت، بقیه دوره های خوب شامل پرستاری، فناوری اطلاعات، مکاترونیک، مشاور املاک و متخصصین بهداشت دهان است.

مزیت اصلی دوره های اوسبیلدونگ آلمان کاربردی بودن آن است، در قیاس با دانشگاه، شما مدت زمان کمتری را درس می خوانید، درآمد دارید و درپایان برای کار آماده تر هستید اما خب امکان ادامه تحصیل نخواهید داشت، پس اگر فقط هدفتان کار است این دوره ها را بررسی و انتخاب کنید.

تمام جزئیات شرکت در دوره آوسبیلدونگ را در مقاله ای دوره های آوسبیلدونگ آلمان در سایت رجبی بخوانید و یا با کارشناسان ما در دپارتمان مهاجرت کاری تماس بگیرید تا شما را بطور کامل راهنمایی کنند.

بعد از دریافت پیشنهاد شغل چه مراحلی باید طی کنم؟

بعد از دریافت پیشنهاد شغل چه مراحلی باید طی کنم؟

حال می توانید این پیشنهاد را به سفارت ارائه دهید و وقت مصاحبه بگیرید، کارشناسان ما دقیقا قبل از مصاحبه به شما می گویند که چه پرسش و پاسخ هایی اتفاق می افتد و چه مدارکی را باید همراه خود ببرید بنابراین برای روز مصاحبه جای هیچ نگرانی نیست.

اگر موفق شوید مرحله سفارت را بخوبی پشت سر بگذارید 4 تا 6 هفته بعد خبر خوب موافقت برای ویزا به اطلاعتان می رسد، ویزا را میگیرید و بعد از گرفتن بلیط هواپیما وارد آلمان می شوید حالا باید به مقر جامعه کار اروپایی به نام EURES بروید و حضور و درخواست کار خود را اعلام کنید.

سوال : اگر بالای 45 سال سن داشته باشم و یک پیشنهاد شغلی خوب نمیتوانم مهاجرت کاری داشته باشم؟

پاسخ : طبق قوانین جدید مهاجرت کاری به آلمان شرط مهاجرت کاری بالای 45 سال و دریافت حداقل 3،685 یورو ماهیانه در پیشنهاد شغلی شماست.

مهاجرت کاری به آلمان از طریق بلو کارت

اگر مدارک دانشگاهیتان معتبر است و یک پیشنهاد شغلی 56400 یورویی به صورت سالانه دارید که مالیات شامل آن نمیشود و یا پیشنهادی در برخی مشاغل مهم مانند پزشکی، پرستاری، مهندسی رشته های علوم پایه با ارزش 43992 یورو برای یکسال دارید می توانید بلو کارت آلمان را دریافت نمایید.

 تفاوت این روش این است که شما حتی اگر در آزمونهای بین المللی زبان شرکت نکرده اید اما کارفرمای آلمانی به شما نیاز دارد می توانید مهاجرت کنید و بعد از مدت کمتر از سه سال و یادگیری زبان آلمانی به اقامت دائم برسید.

 از آنجا که بلو کارت مجوزی اروپایی و مختص به کشورهای اروپاست شما با داشتن این مجوز میتوانید به تمام کشورهای اروپایی رفت و آمد کنید آن هم بدون دریافت ویزا!

مهاجرت کاری شعبه به شعبه با کارت ICT

اگر در ایران یا در هر کشور در شرکتی کار می کنید که شعبه ای فعال در آلمان دارد شما می توانید به صورت کار آموز به شعبه آلمان بروید که اگر جزو مدیران باشید می توانید تا 3 سال و اگر جزو کارمندان باشید حدود یکسال اقامت موقت می گیرید و در شعبه آلمان شرکت کار می کنید.

مشخص است که وقتی در محیط باشید بهتر می توانید برای اقامت خود به روش های دیگر تلاش کنید.

مهاجرت کاری به آلمان از طریق بلو کارت

ویزاهای کاری غیر کارمندی در آلمان

بر اساس قوانین جدید مهاجرت کاری به آلمان این ویزاها مخصوص عده ای خاص است که کارشان کارمندی نیست و میخواهند بطور مستقل برای خودشان کار کنند که به انها فریلنسر هم می گویند مشاغلی مانند، پزشکی، متخصصین آی تی، وکلا، معماران متخصص، روزنامه نگاران، نوازندگان و هنرپیشه ها که می توانند حتی بدون داشتن پیشنهاد کاری و صورت خود پرداز وارد آلمان شوند یعنی باید تمکن کامل مالی داشته باشند.

کار در آلمان با مدرک دیپلم

کار در آلمان با مدرک دیپلم

اگر تحصیلات دانشگاهی ندارید و می خواهید درآلمان کار کنید با یک چالش بزرگ مواجه هستید چراکه در آلمان کارگران ساده به تعداد زیاد مشغول به کار هستند و این کشور بیشتر به افراد متخصص و یا حرفه ای نیاز دارد اما در موضوع مهاجرت هیچ چیز غیر ممکن نیست!

شما که دیپلم هستید چند راه دارید : اگر در سن تحصیل هستید پذیرش تحصیلی بگیرید و بعد از مدتی که از تحصیلتان گذشت وارد بازار کار آلمان شوید راه دوم این است که در دوره های اوسبیلدونگ که پیش تر بررسی کردیم شرکت کنید و بعد از دریافت آموزش های مناسب وارد بازار کار شوید.

راه سوم شما این است که بصورت مدام در لیست مشاغل ساده در آلمان جستجو کنید و همچنین از قوانین جدید مهاجرت کاری به آلمان مطلع باشید و اگر به کارگر ساده نیازی اعلام شد و یا قانون جدید وضع شد به سرعت اقدام کنید و یا در نهایت با تقویت زبان آلمانی و سابقه کار مرتبط برای ویزای جستجوی کار اقدام کنید گرچه آلمان مدارک لیسانس را برای این ویزا پذیرش می کند اما گاهی اگر سابقه کار شما چشمگیر باشد و یا زبان آلمان را در سطح بالایی آموخته باشید شانس کار خواهید داشت.

همچنین اگر در زمینه های فنی مانند جوشکاری، فلزکاری، لوله کشی، مکانیکی، آرایشگری، دستیاری بهداشت، ماشین آلات و قالب سازی، صافکاری حرفه ای، سرآشپزی و سایر مشاغل کاملا حرفه ای هستید می توانید شانس خود را افزایش دهید. مشاغل ذکر شده درامدی در حدود 1600 تا 3000 یورو در ماه برای شما در بر خواهد داشت.

برای انکه بدانید مشاغل مورد نیاز آلمان کدامند بصورت مداوم به دو سایت سر بزنید :   monster.de  و   stepstone.de

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج یکی از روش‌های قانونی مهاجرت به آلمان است که شما تنها از طریق ازدواج با یک فرد مقیم این کشور می توانید به اقامت برسید.

در این روش فردی که قصد ازدواج با او را دارید، باید دارای اقامت دائم و یا شهروندی این کشور باشد تا بتوانید با درخواست ویزای ازدواج به آلمان وارد شوید. هم چنین دقت داشته باشید که ازدواج شما باید کاملا واقعی بوده و صرفا برای رسیدن به ویزای کشور آلمان در این مسیر گام نگذارید.

روش های مهاجرت به آلمان بسیار متنوع هستند و توصیه می کنیم تنها در صورتی که واقعا شریک زندگی خود را در این کشور یافته اید، از این مسیر اقدام کنید و به هیچ عنوان گزینه هایی همچون ازدواج صوری را انتخاب نکنید.

طبق قانون جدید مهاجرت به آلمان اگر سه شرط زیر را دارید می توانید با ازدواج مقیم آلمان شوید:

  • زبان همسرتان را تا سطح A1 بدانید که بتوانید با او کمی صحبت کنید!
  • همسرتان آنقدری پول داشته باشد که بتواند ثابت کند که توان پرداخت زندگی هر دوی شما را در آلمان دارد.
  • و ازدواجتان واقعی باشد و بطور رسمی به ثبت رسیده باشد. مهم نیست که این ازدواج در ایران ثبت شده یا آلمان فقط دلایل محکم و اسناد رسمی ارائه دهید که زن و شوهر هستید.
مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

خب الان با در دست داشتن مدرک زبان، مدارک مالی همسر و مدارک ازدواج به سفارت بروید و درخواست ویزای ازدواج را تحویل دهید، خبر خوب را به شما خواهند داد و حالا می توانید برای یک سال به آلمان بروید و بعد این اقامت یه ساله را تمدید کنید. اگر سال بعد همچنان در زندگی با فرد تبعه آلمان باقی ماندید آن ها هم دوباره شما را در آلمان نگه خواهند داشت اگر طلاق گرفتید همزمان بلیط برگشت خود را تهیه کنید. در این مدت اگر همسرتان با شما خشونت خانگی انجام دهد می توانید سریعا وارد دوره های اسبیلدونگ شوید و یا کاری پیدا کنید تا بتوانید در آلمان بمانید. اما اگر همه چیز خوب پیش رفت سه سال بعد از ازدواج تبعه آلمان خواهید شد.

در این مدت مانند یک شهروند آلمانی اجازه کار، تحصیل رایگان و حقوق شهروندی دارید و این خیلی خوب است!

نکته مهم 1 : دقت کنید 18 ماه ابتدای ثبت ازدواج باید اقدامات لازم را انجام دهید نه مثلا بعد از سه سال.

نکته مهم 2 : اگر در آلمان هستید و با شخصی برای ازدواج آشنا شدید، تنها در صورتی می توانید ویزای ازدواج بگیرید که 21 روز قبل از ثبت ازدواج در آلمان زندگی کرده باشید ؛ از دید آلمان حداقل سه هفته برای آشنایی مدت زمانی منطقی است و کمتر از آن را نمی پذیرد.

نکته مهم 3 : با ویزای توریستی نمی توانید به آلمان بروید و ازدواج کنید و بمانید ؛ شما به انواع دیگر ویزا که 3 تا 6 ماهه باشند نیاز دارید.

سوال:  از لحظه ای که ازدواج ثبت شود و مدارک به سفارت ارائه شود چه مدت بعد در فرودگاه همسرم را میبینم؟ پاسخ : پس از 6 ماه انتظار !

اگر در فکرتان است که یک ازدواج ساختگی ترتیب دهید لطفا همین الان منصرف شوید چراکه اگر بعد از ورود به آلمان معلوم شود که این ازدواج صوری بوده شما مجرم هستید، جریمه نقدی و حبس در انتظار شماست.

اگر شما قبلا ازدواج کرده اید باید مدارک فوت و یا طلاق رسمی را ارائه دهید.

ضمنا اگر درباره فرزندان متولد شده در آلمان سوال دارید باید بگوییم که تابعیت در آلمان از قانون خون تبعیت می کند پس نمی توانید برای زایمان به آلمان بروید و برای فرزند خود تابعیت آلمان بگیرید، تابعیت آلمان به نوزادی اعطا می شود که پدر و مادرش تبعه آلمان باشند. از آنجا که این موضوع به مهاجرت به آلمان ارتباط موضوعی ندارد دعوت می کنیم مقاله قانون تولد فرزند در آلمان را در همین سایت بخوانید ؛ مقاله ای جذاب و به روز.

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور آلمان بر خلاف تصور بسیاری از افراد با هزینه هایی هنگفت همراه نیست خصوصا بر اساس قانون جدید مهاجرت به آلمان شما می توانید از طریق ثبت شرکت به آسانی فعالیت خود را در این کشور  آغاز کنید.

سرمایه گذاری در کشور آلمان علاوه بر ثبت شرکت، مسیرهای دیگری نیز دارد که با کلیک بر روی عنوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان به تمامی جزئیات آن دست خواهید یافت. با سرمایه گذاری در آلمان مزایای بی نظیری همچون موارد زیر را به دست می آورید:

  • افزایش سرمایه
  • توسعه کسب‌وکار
  • دسترسی به بازارهای آزاد جهانی
  • اخذ اقامت دائم و تابعیت آلمان پس از پنج سال

روش های سرمایه گذاری در کشور آلمان به صورت خلاصه به شرح جدول زیر است، اما فراموش نکنید که هر یک از این موارد دارای جزئیات متعددی هستند که مشاورین ما از آنها آگاه بوده و به شما خواهند گفت.

روش های سرمایه گذاری مهم ترین شرایط
ثبت شرکت می تواند به روش های ثبت شرکت کاملا جدید ، وابسته و یا تاسیس نمایندگی و شعبه انجام شود.
کارآفرینی با ارائه یک طرح تجاری کامل و البته جدید به دنبال ایجاد فرصت های شغلی در این کشور باشید.
خرید اوراق قرضه با سرمایه حداقل 5000 یورو با بازار بورس این کشور وارد می شوید.
خرید ملک تنها به عنوان روشی برای سرمایه گذاری در این کشور بوده و شما را به اقامت نمی رساند.

چرا سرمایه گذاری در آلمان؟

سرمایه گذاری برای آلمان ارزشمند است و به تمام خارجی ها اجازه داده تا سرمایه گذاری آزادانه داشته باشند.

Gewerbeanmeldung در واقع کلمه ای است برای ثبت حرفه و کسب و کار و شرکت شما در آلمان، بنابراین اگر شما مدیر عامل شرکتی هستید که می توانید با سرمایه گذاری در آلمان شرکتتان را رشد دهید حتما شیوه سرمایه گذاری را توصیه می کنیم .

در قانون جدید مهاجرت به آلمان، ویزای طلایی تعریف نشده به این صورت که شما با پرداخت هزینه هنگفتی به یکباره عزیز آلمان شوید و اقامت دائم را به شما اعطا کنند همچنین بر خلاف شایعاتی که می شنوید فقط دو شیوه در سرمایه گذاری شما را به اقامت می رساند و بقیه مسیر ها فقط دید سرمایه گذاری دارد.

خب ابتدا بگوییم که : چه سرمایه گذاری هایی منجر به دریافت اقامت نمی شود؟

لطفا گول تبلیغات برخی شرکت ها را نخورید، آلمان با خرید ملک، خرید سهام، حساب پس انداز با صفرهای بسیار زیاد و خرید EFT به شما هیچ نوع اقامتی را نخواهد داد تنها و تنها شیوه دریافت اقامت آن هم موقت و بصورت چند ساله مثلا 3 تا 5 ساله سرمایه گذاری مستقیم فریلنسری و ثبت شرکت است. همین دو شیوه !

سرمایه گذاری در آلمان برای کسب اقامت

حداقل مبلغ سرمایه 25000یورو بصورت ثابت است که به این عدد 4 عدد متفاوت دیگر اضافه می شود:

  • این سرمایه گذاری برای ثروتمندان است پس باید بتوانید 12 ماه پیشاپیش به خودتان حقوق دهید و این حقوق را به کشور آلمان بفرستید.
  • باید بتوانید اجاره محل را برای یکسال بصورت یکجا بپردازید.
  • اگر قرار است کارمندی بگیرید حقوق و دستمزد یکساله او را هم پیشاپیش واریز کنید!
  • سایر هزینه های عادی مثل تجهیز کردن دفتر، انواع شیوه های تیلیغی و جذب مشتری

همه این موارد را باید در طرح توجیهی که در ابتدای امر از شما درخواست می شود ارائه کنید. همکاران ما با تجربه بالا شما را در نوشتن طرح توجیهی یاری میدهند.

همچنین شما بایستی بتوانید به 5 نفر آلمانی شغل بدهید.

مهاجرت به آلمان با ثبت شرکت

ما در شرکت مهاجرتی رجبی، با آگاهی از قانون جدید مهاجرت به آلمان تمام مراحل ثبت شرکت در آلمان را برای شما تسهیل می‌کنیم. از مشاوره اولیه تا اخذ کارت بازرگانی، ما در کنارتان خواهیم بود تا کمک کنیم به آرزوی خود برسید.

خوب است بدانید که ثبت شرکت در آلمان با پلن قوی گرچه به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری تلقی می شود، اما نیازی به سرمایه زیادی نداشته و می توان با مبلغ بسیار مناسب یک شرکت را به ثبت رسانده و به کار مشغول شد،  تنها کافی است شرایط زیر را برآورده سازید:

  • سرمایه‌ حداقل 250 هزار یورو
  • تسلط به زبان آلمانی سطح B1
  • تمکن مالی کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی در آلمان

 شرکت هایی که می توانید ثبت کنید چه انواعی دارند:

  • شرکت محبوب مسئولیت محدود
  • شرکت مشارکتی
  • شرکت سهامیتاسیس شعبه از شرکت
مهاجرت به آلمان با ثبت شرکت
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای داشتن طرح توجیهی مناسب همسو با قانون جدید مهاجرت به آلمان، همین الان تماس بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت به آلمان

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

ابتدا تمام مدارک خود از قبیل طرح توجیهی، آمار حساب بانکی، مدارک هویتی، مدارک سابقه کار و … را ترجمه کنید و به تایید سفارت آلمان برسانید، در مرحله بعد بایستی طرح و مدارک تایید شده تان را به وکیلی که وکیل ثبت شرکت هاست ارسال می شود.

وی طرح را بررسی می کند و در صورت تایید می توانید در شهر مورد نظرتان به بخش ثبت شرکت ها تمام اسناد را ارائه داده و با پرداخت هزینه ای ناچیز شرکت خودتان را ثبت کنید، حساب بانکی برای شما افتتاح خواهد شد حالا باید 3 ماه دیگر صبر داشته باشید تا ویزا را دریافت کنید، بلیط بگیرید و به مقصد خود پرواز کنید!

بعد از شروع فعالیت اگر سه سال با توجه به طرح توجیهی ارائه شده فعالیت کرده باشید، بیمه و مالیات و … را سر موقع پرداخت کرده باشید می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

خانواده شما پس از اینکه شما موفق به تاسیس و راه اندازی شرکت شدید به شما خواهند پیوست و از تمامی مزایای یک شهروند آلمانی مانند تحصیل رایگان برخوردار خواهند بود چراکه قانون جدید مهاجرت به آلمان به زندگی خانوادگی و خصوصا بچه ها اهمیت زیادی می دهد.

این لیست پاسخ کوتاه سوالات پر تکرار شماست که از مشاوران ما پرسیده اید:

  • برای ثبت شرکت نیاز نیست حتما افرادی را استخدام کنید.
  • برای ثبت شرکت در آلمان حتما نیاز نیست حضوراً به آلمان بروید، شما زمانی به آلمان می روید که تمام کارها انجام شده و شرکت دارید.
مراحل ثبت شرکت در آلمان
  • با ثبت شرکت درآلمان در کل کشورهای حوزه شنگن می توانید زندگی و رفت و آمد کنید.
  • برای سهامداران شرکت و خانواده خودتان می توانید درخواست اقامت کنید.
  • با ثبت شرکت می توانید از بانک های آلمان وام بگیرید ( به دلیل اینکه این بحث بیار تخصصی است و در این متن نمی گنجد می توانید از همکاران ما در هلدینگ بزرگ رجبی در دپارتمان مالی مشاوره بگیرید.)
  • با ثبت شرکت می توانید شعب دیگری در سایر کشورهای اروپایی با شرایط خاص تاسیس کنید.
  • سوال بسیار پر تکرار و جواب آن : کل پروسه چقدر طول می کشد؟ 7 تا 10 ماه
  • وکیل چه کمکی می کند ؟ بهترین مقصد را بر اساس زمینه کاری شرکت شما تشخیص داده و به شما اعلام می کند، تمام مراحل ثبت شرکت را برای شما انجام خواهد داد، در هیچ مرحله ای به شما استرس وارد نخواهد شد و  احتمال موفقیت شما بشدت بالاتر خواهد رفت.
مهاجرت به آلمان با تولد فرزند

مهاجرت به آلمان با تولد فرزند

شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که تمایل دارید بدانید آیا می توان با تولد فرزند در کشور آلمان به اقامت رسید یا خیر؟ بیایید قانون جدید مهاجرت به آلمان را در این خصوص بررسی کنیم!

در جواب این سوال باید گفت که تولد فرزند در آلمان تنها در صورتی اقامت دائم و یا تابیعیت را به همراه دارد که حداقل یکی از والدین نوزاد متولد شده دارای اقامت دائم یا شهروندی این کشور باشند.

تولد فرزند گرچه به عنوان یکی از روش های مهاجرت به آلمان بیان می شود ، اما همانند ازدواج جزو موارد محدود است و به دلیل داشتن شرایط خاص نمی توان آن را به هر فرد متقاضی پیشنهاد کرد. 

در گذشته این امکان وجود داشت که تنها با تولد فرزند در خاک این کشور بتوانید اقامت دریافت کنید ، اما طبق قوانین جدید در سال های اخیر تنها از طریق قانون خون می توانید این روش مهاجرت به آلمان را تجربه کنید.

مهاجرت با پناهندگی به آلمان

تا زمانی که روش های قانونی و آسان برای رسیدن به ویزای کشور آلمان وجود دارد، چرا پناهندگی؟

اما اگر زندگی در ایران برایتان به حدی دشوار شده که حاضرید ریسک های سنگین را متحمل بشوید و با روح و روان و گاهی جسم خود برای مهاجرت اقدام کنید، روش پناهندگی دقیقا مخصوص شماست!

روش های مهاجرت به آلمان بسیار متنوع و آسان هستند که به کمک مشاورین ما در کمتر از شش ماه شما را به ویزا می رسانند، اما بهرحال بدانید که پناهنده شمایید اگر در وطن خود دچار تنش های سیاسی، مذهبی و اجتماعی هستید و شرایط زندگی در خاک خودتان به گونه ای است که دیگر امنیت جانی شما تامین نیست. همین موضوع را باید بتوانید ثابت کنید تا پناهندگی بگیرید.

مسئول تایید یا رد درخواست پناهندگی شما اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان BAMF است، آماری که این اداره منتشر کرده نشان می دهد که متاسفانه هر ساله تعداد پناهندگان ایرانی رو به افزایش است، یعنی کسانی که حاضرند سختی های بسیاری را برای زندگی در آلمان به جان بخرند.

ما توصیه می کنیم تا هرگز این مسیر را انتخاب نکرده و در مدتی بسیار کوتاه تر و هزینه ای مقرون به صرفه به صورت قانونی به کشور آلمان قدم گذاشته و از همان ابتدا با اطمینان خاطر برای ساختن زندگی رویای تان تلاش کنید.

مهاجرت با پناهندگی به آلمان
نکات مهم در زمینه پناهندگی آلمان

نکات مهم در زمینه پناهندگی آلمان

  • اگر از راه های زمینی وارد آلمان شده باشید نمیتوانید برای پناهندگی حتی درخواست بدهید. پس با هواپیما بروید.
  • اگر پناهندگی شما تایید شوید اجازه کار دارید و می توانید همسر و فرزندان خردسال خود را هم به آلمان ببرید یا اگر مجرد هستید پدر و مادرتان را البته شرایط آن را از کارشناسان آگاه بپرسید.
  • افرادی فراری که مجرم هستند و جنایات جنگی یا تروریستی در پرونده خود دارند نمی توانند پناهنده شوند.
  • در شیوه پناهندگی نیاز نیست زبان آلمانی بدانید، حتی برای جلسات توجیهی مترجمی خواهید داشت که اطلاعات شخصی شما را رازداری می کند.
  • اگر توان پرداخت هزینه های زندگی را نداشته باشید دولت آلمان از شما حمایت مالی می کند به شما کمپ و غذا می دهد اما نیاز نیست که به شما بگوییم کیفیت کمپ و غذا چگونه است چون قطعا خودتان این موضوع را شنیده اید.
  • درست است که بعد از سه ماه اجازه کار دارید اما کمتر کارفرمایی دوست دارد که یک پناهنده استخدام کند و تنها دلیل برای استخدام شما کار زیاد با حقوق ناچیز خواهد بود. بنابراین با حقوقی در حدود 400 یورو در ماه که شاید دریافت کنید خود را برای زندگی در محله های بسیار سطح پایین آلمان آماده کنید. ( در این محله ها آرزو می کنید که ای کاش هرگز پناهنده نشده بودید.)
  • شهروند درجه سه بودن چیزی است که باید در پناهندگی تحمل کنید.
  • مدت اعتبار ویزای پناهندگی شما 3 سال است. دراین سه سال اجازه کار و تحصیل را دارید و میتوانید حساب بانکی هم داشته باشید پس اگر در آلمان پناهنده شدید حداقل تلاش کنید آینده بهتری برای خودتان بسازید و بعد از سه سال بهتر زندگی کنید.
  • در خصوص پناهندگان مذهبی که این روزها در بین جوانان رایج شده یادتان باشد درست است شما از دین اسلام خارج می شوید و پناهندگی می گیرید اما دیگر نمی توانید به ایران باز گردید. پس به فکر بلیط یک طرفه باشید.
  • درباره محل اسکان و اقامت باید بدانید که 6 ماه اول در کمپ های اولیه آلمان و 6 ماه بعد در کمپ های دسته جمعی که معمولا دور از شهر هستند سکونت خواهید داشت. حتی در مواردی که تعداد پناهندگان زیاد است و فصل سرد محسوب نشود برایتان چادرهایی در بیرون از شهر خواهند زد!

شاید لازم به گفتن نیست که ما در شرکت رجبی حتی درباره شیوه پناهندگی مشاوره نمیدهیم و این شیوه را فقط به عنوان یکی از روش های مهاجرت به آلمان باید معرفی می کردیم.

موسسات و وکلای مهاجرتی

مهاجرت از یک جنبه مانند نسخه پزشک است، درست است که داروها ثابت هستند و دردها تکرار شدنی اما روی کاتالوگ تمام داروها نوشته شده : ” این دارو برای درمان بیماری شما تجویز شده و نمی توانید برای موارد مشابه و افراد دیگر آن را توصیه کنید”

بعد از سال ها تلاش موفق در زمینه مهاجرت می توانیم به جرات بگوییم هیچ دو پرونده مهاجرتی مانند هم نیست، پرونده های مهاجرت نسخه های آماده قابل ارائه ای نیستند که به شما توصیه شوند، پرونده شما باید توسط یک متخصص مهاجرت بررسی شود تمام جزئیات و پیچ و تاب ها مورد توجه قرار گیرند تا بتوان با توجه به شرایط، اهداف، روحیه، سن، جنسیت، مدارک هویتی و تحصیلی، سوابق کاری، سطح زبان، موقعیت اجتماعی و خانوادگی و بسیار بسیار فاکتورهای دیگر پیشنهادی عالی و صد البته قابل اجرا ارائه داد.

شما اگر وقت بگذارید و به چند دفتر یا شرکت مهاجرتی تماس بگیرید و شرایط خود را بازگو کنید گاهی راه حل هایی را خواهید شنید که فقط در کلام می گنجند و قابلیت اجرایی ندارند.

بنابراین برای مهاجرت وکلایی انتخاب کنید و به شرکت هایی مراجعه کنید که اولا حضور فیزیکی دارند و شما می توانید متوجه اعتبار آن ها باشید اینکه وکیلی بصورت تلفنی یا در چت بهترین سلوشن را به شما پیشنهاد دهد اگر تلفن خود را خاموش کند تمام هزینه های مادی و معنوی شما به باد رفته!

این وظیفه شخص شماست که جستجو و تحقیق کنید و بهترین موسسه، وکیل و شرکت مهاجرتی را بیابید تا بودجه، انرژی و وقت شما به هدر نرود و مهم تر از همه پاسخ های ریجکتی که هر بار امتیاز منفی برایتان تلقی می شود را دریافت نکنید.

موسسات و وکلای مهاجرتی
نکاتی خواندنی درباره شرکت رجبی و مهاجرت

نکاتی خواندنی درباره شرکت رجبی و مهاجرت

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرت رجبی سال هاست با خوشنامی به فعالیت های قانونی مهاجرتی پرداخته ایم، پرونده های بسیاری را به نتایج بسیار مطلوب رسانده ایم و هم اکنون پس از این سالها بزرگترین سرمایه ما رضایت مراجعین است که به آن می بالیم چراکه توانسته ایم به آن ها کمک کنیم تا در کمترین زمان ممکن و با هزینه های بسیار مقرون به صرفه مهاجرت بی دغدغه را تجربه کنند.

گواه این ادعا بخشی از سایت ما به نام ” ما تا حالا چیکار کردیم ” است که شما می توانید تجارب برخی از کلاینت های ما را از زبان خودشان بشوید.

شرکت رجبی در دو شهر تهران و شیراز شعب فیزیکی دارد که می توانید با مراجعه حضوری و یا کاملا غیر حضوری موارد و پرونده های مهاجرتی خود را پیش ببرید.

سرتیفیکیت ها و مجوزهای ما در شرکت رجبی را می توانید در بخش درباره ما ببینید و حتی با کارمندان با انگیزه و متخصص رجبی در همان بخش آشنا شوید.

یادتان باشد که ما در ایران رشته ای به نام وکیل مهاجرتی در هیچ دانشگاه و موسسه ای نداریم بنابراین اگر شخصی ادعا کرد که وکیل مهاجرت است می توانید محترمانه خداحافظی کنید.

آمار نشان داده که سایت رجبی و صفحه اینستاگرام ما مورد پسند و قبول شماست به این موضوع مفتخریم و تلاش می کنیم به روز ترین و دقیق ترین اطلاعات با آخرین تغییرات را همواره در اختیار شما قرار دهیم تا از هر گونه ابهام و باور شایعات بسیار زیاد مهاجرتی که متاسفانه نقل تمام مجالس ایران است دور بمانید.

اینکه دنباله رو پسر خاله، همسایه و یا همکلاسی تان باشید که به شیوه ای خاص مهاجرت کرده اند می تواند شما را به دردسرهای بزرگی بیاندازد چراکه اولا مردم ممکن است همه حقیقت را به شما نگویند، دوما قوانین مهاجرت پیوسته در حال تغییرند و سوما شاید تنها یکی از شرایط شما با ایشان فرق داشته باشد و شما ریجکت شوید.

پس تمام تلاش خود را برای یافتن و اعتماد به یک موسسه خوشنام و بزرگ و معتبر داشته باشید.

خدمات مشاوره رایگان در شرکت مهاجرتی رجبی

حال که با حوصله و دقت با ما در این نوشتار همراه بودید با یک خبر خوب با شما خداحافظی می کنیم، مشاوره اولیه در شرکت مهاجرتی رجبی رایگان است، شما در سایت،  نام و شماره تلفن خود را در فرم مشاوره رایگان وارد کرده و درج می کنید، مشاوران حرفه ای ما با شما تماس میگیرند و طی صحبت متوجه شرایط اولیه و درخواست شما می شوند، امتیازات شما برای مهاجرت را بررسی می کنند و به شما میگویند بهترین شیوه مهاجرت برای شما چیست و این در واقع اولین گام شما در مسیر مهاجرت خواهد بود.

افتخار می کنیم اگر همگام شما شویم تا سر منزل مقصود !

سوالات پر تکرار مهاجرت به آلمان

کاملاً بستکی به این دارد که شما از چه روشی اقدام کنید، اما به طور کلی روش کاری کم هزینه ترین روش مهاجرتی می باشد.

همانطور که قبلا هم اشاره شد در آلمان ، اساساً هیچ برنامه دولتی برای ارائه ویزای طلایی برای سرمایه گذاری وجود ندارد و همچنین امکان سرمایه گذاری در ملک به منظور اقامت وجود ندارد.

مبلغ حداقلی برای سرمایه گذاری در کشور آلمان وجود ندارد ، برای واجد شرایط بودن با شانس بالای تایید ویزا ، به متقاضیان گفته می شود که حداقل 50000 یورو سرمایه در یک تجارت آلمانی سرمایه گذاری کنند.

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تجاری در صورتی در آلمان پذیرفته می‌شوند که در یک سرمایه‌گذاری تجاری آلمانی سرمایه‌گذاری کنند که حداقل پنج شغل در آلمان ایجاد کرده و منافع اقتصادی به همراه داشته باشد.

  • فرد باید اقامت دائم داشته باشد
  • فرد باید تابعیت قبلی را منحل کند ( البته برای ایرانی ها نیاز نیست )
  • فرد باید در آزمون زبان آلمانی در سطح B1 پذیرفته شود
  • فرد باید به نظام اجتماعی-حقوقی و وضعیت زندگی در کشور آلمان واقف باشد
  • فرد باید به اصول آزادی و دموکراسی مطابق با قانون اساسی متعهد باشد

 از طریق ویزای کارآفرینی ، می توانید انتظار داشته باشید که پس از 3 سال اقامت دائم و پس از 6 سال شهروند آلمان شوید ، این یک روند سریع است زیرا اکثر مهاجران تنها پس از 4 تا 5 سال اقامت دائم دریافت می کنند.

مطمئن ترین روش قانونی مهاجرت به آلمان را می توان روش تحصیلی دانست.

چنانچه به دنبال دریافت هرگونه اطلاعات در رابطه با روش های مهاجرت به آلمان هستید، از طریق یکی از شماره های تماس در دفاتر تهران و یا شیراز با مشاورین ما تماس بگیرید و به روزترین اطلاعات را در رابطه با روش انتخابی تان دریافت کنید.

توصیه می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر سایر کشورهای ایده آل مهاجرت در اروپا را نیز بشناسید:

در انتها تجربه چند نفر از کلاینت ها را مشاهده کرده و برای دیدن باقی فیلم ها به بخش "ما تا حالا چیکار کردیم؟" بروید.
نمایش ویدیو درباره میلاد مهدیان آلمان
نمایش ویدیو درباره امیر امیری آلمان
پخش ویدیو

28 دیدگاه در “مهاجرت به آلمان

  1. مهاجرت به آلمان سعادتی گفت:

    سلام وقت بخیر من این متن رو جایی خوندم میخواستم بدونم که درسته یا نه؟
    متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان توجه نمایند که آزمون TestDaF در ایران نیز برگزار می‌شود؛ اما آزمون DSH فقط در آلمان برگزار می‌شود؛ بنابراین TestDaF گزینه بهتری برای متقاضیان ایرانی است.

    1. مهاجرت به آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بله صحیح است .
      با تشکر از سوال شما

  2. مهاجرت به آلمان مهدی گفت:

    با سلام
    آیا برای مهاجرت کاری به آلمان برای رشته مهندسی IT آشنایی با زبان آلمانی الزامی هست؟ آیا تعداد شرکت هایی که زبان انگلیسی بپذیرند کم است؟
    سپاس

    1. مهاجرت به آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      کارفرماها افرادی که به زبان آلمانی مسلط هستند را در اولویت قرار می دهند بنابراین با زبان آلمانی سریعتر و راحت تر میتوانید کار پیدا کنید .
      با تشکر از سوال شما

  3. مهاجرت به آلمان saeed گفت:

    سلام وقت بخیر
    بازار کار برای رشته حسابداری در آلمان به چه صورته؟آیا بازار کار خوبی برای این رشته وجود داره؟من میخوام واسه مستر شرکت کنم بطور کلی نظرتون در این باره چیه؟

    1. مهاجرت به آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام
      بله شرایط بسیار مناسب است و در کل گزینه مناسبی را برای مهاجرت تان انتخاب کرده اید .
      با تشکر از سوال شما

  4. مهاجرت به آلمان زهرا گفت:

    با سلام
    من خواهرم در آلمان زندگی می کند و به تازگی موفق به دریافت پاسپورت قرمز آلمان و یا به عبارتی تابعیت آلمان شده است.حال من و مادرم می توانیم از طریق خواهرم به آلمان مهاجرت کنیم؟

    1. مهاجرت به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      میتوانید برای ویزای اسپانسری اپلای کنید . میزان درآمد و محل اسکان خواهرتان باید مورد بررسی قرار بگیرد .
      گاها برای دریافت ویزای اسپانسری دلایل محکم لازم است .

      با تشکر از سوال شما

  5. مهاجرت به آلمان معصومه گفت:

    سلام برای والدین چطور میشه اقامت دایم گرفت؟اگردوتا از فرزندانشون به المان مهاجرت کرده و اقامت گرفته باشند آیا پدر و مادر هم میتونن اقامت دایم بگیرن ؟

    1. مهاجرت به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      افرادی که اقامت دائم آلمان را دارند با اثبات میزان درآمد کافی و مسکن مناسب می‌توانند برای والدین شان ویزای اسپانسری بگیرند اما این مورد منجر به اقامت دائم نمیشود و موقت و محدود است.

      با تشکر از سوال شما

  6. مهاجرت به آلمان پارسا گفت:

    سلام من قصد مهاجرت به آلمان از طریق پرستاری دارم
    اما شنیدم که نظافت شخصی بیماران در آلمان به عهده پرستار میباشد
    آیا این حقیقت دارد؟

    1. مهاجرت به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام و درود بله صحیح است .

  7. مهاجرت به آلمان رها گفت:

    سلام.
    من و همسرم هردو ارشد مکانیک داریم. و 35ساله. سابقه کار ده ساله در ایران.
    امکان جاب افر برای ما وجود دارد؟

    1. مهاجرت به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله امکان پذیر است . رشته مکانیک جزو رشته های مورد نیاز کشور المان می باشد .
      البته در نظر داشته باشید که تسلط به زبان المانی هم مورد نیاز است .

      با تشکر از سوال شما

  8. مهاجرت به آلمان محمد رضا گفت:

    سلام میخواستم ویزای جستجو کار در آلمان رو بگیرم باید چیکار کنم مدرک دانشگاهی من لیسانس حقوق است ممنونم میشم راهنماییم کنید

    1. مهاجرت به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با مدرک لیسانس حقوق ایران امکان دریافت ویزای جاب سیکر‌ المان وجود ندارد .ضمن اینکه کلا در‌حال حاضر (اگوست ۲۰۲۲) المان ویزای جستجوی کار نمی دهد (از ایران)
      بنابراین بهتر‌ است از طرق دیگر مهاجرت کنید .

      با تشکر از سوال شما

  9. مهاجرت به آلمان dr.a.t گفت:

    باسلام و عرض ادب
    ببخشید من امسال دیپلمم رو میگرم (رشته تجربی) و قصد دارم برای ادامه تحصیل توی دانشگاه های رایگان المان شرکت کنم من چند جا خوندم که باید معدل 20 باشه میخواستم بدونم میشه من کنکور بدم و رشته دندانپزشکی دانشگاه های روزانه برتر کشور مثل شیراز و … قبول بشم و درخواست بدم که دیگه نیازی به معدل نباشه.. و بنظرتون توی یکسال میتونم زبان المانی رو در حد دانشگاه یاد بگیرم یا زمان میبره و اینو هم بگم که شانس کدوم یک برای قبولی در دانشگاه های دولتی المان بشتر هست کنکور یا معدل؟ و این درسته که میگن باید حداقل یکسال رشته قبولی کنکور رو داخل ایران بخونم و بعد درخواست بدم؟

    1. مهاجرت به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای تحصیل پزشکی در المان شما با معدل کمتر از ۲۰ هم می توانید اقدام کنید و نیازی به قبولی در کنکور ایران نیست در ضمن اگر با قبولی کنکور بخواهید اقدام کنید باید در دانشگاه ایران ۲ سال تحصیل کنید که نمراتتون هم بالا باشد و مدرک تست داف ۴ آلمانی داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  10. مهاجرت به آلمان سپیده گفت:

    باسلام و وقت به خیر
    من و پارتنرم ۵ اردیبهشت در تفلیس قصد ازدواج بین المللی داریم.ایا سند ازدواج
    باسلام و وقت به خیر
    من و پارتنرم ۵ اردیبهشت
    باسلام و وقت به خیر
    من و پارتنرم ۵ اردیبهشت در تفلیس قصد ازدواج بین المللی داریم.ایا سند ازدواج صادر شده که به زبان گرجی هست رو باید به زبان المانی ترجمه کنیم یا به زبان انگلیسی هم قابل قبول برای سفارت آلمان؟من هنوز مدرک زبان A1رو نگرفتم ایا میتونم از الان برای گرفتن وقت سفارت آلمان اقدام کنم؟
    مدت زمان صدور ویزای پیوست چقدر هست؟
    باتشکر

    1. مهاجرت به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      باسلام

      حدودا یک تا دو ماه زمان می‌برد و مدرک زبان در ابتدا جهت گرفتن وقت لازم نیست.
      در رابطه با ترجمه مدارک میتوانید از طریق ویزا متریک مطلع شوید.

      با تشکر از سوال شما

  11. مهاجرت به آلمان امیر گفت:

    سلام
    من همسرم اقامت و پاسپورت آلمان رو داره و حدود 2000 یورو حقوق ماهانه داره. ما هوز ازدواج نکردیم ایشون 2 مرتبه به ایران سفر کردن و هم دیگرو دیدیم و قصد ازدواج در آلمان رو داریم برای گرفتن ویزا چه اقدامی باید انجام بدم و آیا اصلا ویزایی برای ازدواج در آلمان صادر میشه یا حتما باید ازدواجمون اول داخل ایران صورت بگیره ؟

    1. مهاجرت به آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای اینکه شانس بالایی داشته باشید بهتر است در ایران ازدواج کنید و بعد از گذشت چند ماه درخواست ویزای پیوست بدهید.

      با تشکر از سوال شما

  12. مهاجرت به آلمان علی استادی گفت:

    سلام خسته نباشید من نقاش خودرو هستم میخواستم برای کار به کشور آلمان مهاجرت کنم میشه ویزای کاری گرفت از ی کارفرما یا به عنوان جستجوی کار سفر کرد ممنون میشم راهنماي کنيد

    1. مهاجرت به آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      هر دو گزینه امکانپذیر هست. برای گرفتن ویزای کار حتما باید کارفرما داشته باشید تا براتون دعوتنامه بفرسته در غیر اینصورت از طریق جستجوی کار اقدام کنین که بهترین مسیر برای اقامت و حضورتون در ابن کشور میباشد چون کارفرماها به کسانی که در اون کشور حضور دارن راحتتر کار میدن.

      با تشکر از سوال شما

  13. مهاجرت به آلمان مصطفی گفت:

    سلام من دیپلم عمران گرفتم قصد مهاجرت دارم سن 34 مجرد هستم فنی هستم جوشکار شغلم تکنسین در اتومات مدرک ندارم تخصص تجربی دارم اگه تافل بگیرم یا زبان المانی میتونم اقامت کاری یا تحصیلی بگیرم و چقدر هذینه داره برام

    1. مهاجرت به آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      ویزای کاری کشور المان ویزای جاب سیکر یا همان جست وجوی کار است که در مدت 6ماه با انعقاد قرارداد کاری میتوانید اقامت دریافت نمائید .رشته های فنی و مهندسی شرایط کاری مطلوبی در این کشور دارند در صورت ارائه سوابق کاری مرتبط با تحصیلات یا مدارک معتبر فنی مرتبط با مهارت خود و همچنین ارائه مدرک زبان المانی میتوانید جهت اخذ این ویزا اقدام نمائید.

      با تشکر از سوال شما

  14. مهاجرت به آلمان ahmad گفت:

    درود و ادب
    برادر من در المان زندگی میکند و تبعیت موقت دارد آیا از طریق برادر خودم میتوانم به المان مهاجرت بکنم و یا چه راه حلی برای مهاجرت من به المان وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.9/5 - (3143 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه