مهاجرت به اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی ، کشوری که شاید تا قبل از این نامش برای خیلی ها آشنا هم نبود ، امروزه متقاضیان زیادی پیدا کرده است ، این کشور به دلیل اقتصاد پررونق ، استانداردهای زندگی بالا و انعطاف پذیری در مواجهه با بحران مالی ، مکان مطلوبی برای مهاجران است؛ پیوستن جمهوری اسلواکی به اتحادیه اروپا و منطقه شنگن تغییرات مهمی را در روند مهاجرت به اسلواکی ایجاد کرد و تقریبا از سال 2004 ، مهاجرت غیرقانونی و پناهندگی کاهش یافته و مهاجرت قانونی به اسلواکی هشت برابر شده است.

مهاجرت به اسلواکی

مشاور مهاجرتی

علاوه بر مهاجرت بر اساس دلایل اجتماعی ، مانند پیوستن به خانواده یا ازدواج با یک شهروند اسلواکی ، در حال حاضر ، مهم ترین مؤلفه مهاجرت قانونی به اسلواکی مهاجرت برای مقاصد تجاری ، کار و تحصیل است.

تقریبا 2.5 سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اسلواکی ، متقاضیان اقامت دائم اسلواکی را دریافت می کنند و پس از 5 سال اقامت دائم ، می توان برای شهروندی اسلواکی درخواست داد.

برای درخواست مجوز کار در کشور اسلواکی ، اتباع خارجی باید آماده ارائه مدارک زیر باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست امضا شده که به زبان اسلواکی تکمیل شده است
  • قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی رسمی از یک کارفرما مستقر در اسلواکی
  • اسناد رسمی ترجمه شده که از صلاحیت های حرفه ای و تحصیلی متقاضی برای این موقعیت پشتیبانی می کند.

در کشور اسلواکی هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، صرف خرید ملک منجر به اخذ اقامت نمی شود و این گزینه از سرمایه گذاری را اگر در کنار راه های دیگر مهاجرت به اسلواکی از جمله تحصیل ، کار و یا ثبت شرکت و راه اندازی یک تجارت در اسلواکی قرار گیرد ، می تواند به نتایج خوبی منجر شود.
از مزیت های سرمایه گذاری و خرید ملک در اسلواکی این است که این کشور محدودیت های خاصی برای سرمایه گذاران اعمال نمی کند و دانشجویان و یا کارآفرینان به راحتی می توانند اقدام کنند.

امروزه خارجی ها 3.07 درصد جمعیت اسلواکی را تشکیل می دهند و تعداد آنها به آرامی و در عین حال پیوسته در حال افزایش است: در دسامبر 2021 ، حدود 17507 خارجی بیشتر از سال قبل در اسلواکی زندگی می کردند که به معنای افزایش 11.7٪ است.

این محتوا به کوشش مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی در دسترس شما قرار گرفته است و راه های قانونی مهاجرت به اسلواکی را مورد بررسی قرار می دهد ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اروپا را در کنار این محتوا بخوانید تا با بهترین شیوه های قانونی برای مهاجرت آشنا شوید.

روش های قانونی مهاجرت به اسلواکی

در 8 سپتامبر 2021 ، دولت اسلواکی سند راهبردی مهم جدیدی را در رابطه با مهاجرت تصویب کرد و سیاست مهاجرت جمهوری اسلواکی با عنوان چشم انداز تا سال 2025 ، جایگزین سیاست مهاجرت قبلی جمهوری اسلواکی شد.

سیاست جدید هدف اصلی خود را ایجاد شرایط برای روش های قانونی مهاجرت به اسلواکی ، مطابق با اولویت های دیگر کشور تعریف می کند ، اگرچه افزایش جمعیت خارجی در اسلواکی در سال‌های 2004 تا 2008 ، دومین مقام افزایش جمعیت خارجی در بین کشورهای اتحادیه اروپا بود اما fi به طور کلی تعداد خارجی‌ها از نظر جمعیت کم است .

امروزه خارجی ها 3.07 درصد جمعیت اسلواکی را تشکیل می دهند و تعداد آنها به آرامی و در عین حال پیوسته در حال افزایش است: در دسامبر 2021 ، حدود 17507 خارجی بیشتر از سال قبل در اسلواکی زندگی می کردند که به معنای افزایش 11.7٪ است.

علاوه بر مهاجرت بر اساس دلایل اجتماعی ، مانند پیوستن به خانواده یا ازدواج با یک شهروند اسلواکی ، در حال حاضر ، مهم ترین مؤلفه مهاجرت قانونی به اسلواکی مهاجرت برای مقاصد تجاری ، کار و تحصیل است.

از نظر حمایت بین المللی ، سیاست جدید در روند مهاجرت به اسلواکی ، بر تعهد کشور به حمایت از نیازمندان و همچنین جلوگیری از سوء استفاده از سیستم پناهندگی تاکید می کند ، باید همین جا متذکر شویم که شما به هیچ وجه نباید پناهندگی به چنین کشوری را تصور کنید ، زیرا تبعات بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.

روش های قانونی مهاجرت به اسلواکی

پرشمارترین دسته خارجی ها در اسلواکی

به طور سنتی ، پرشمارترین دسته خارجی ها در اسلواکی را شهروندان کشورهای همسایه تشکیل می دهند که بیشتر از طریق کار ، خانواده و روابط اجتماعی با اسلواکی مرتبط هستند.

گروه مهم دیگری از خارجی ها را شهروندان کشورهای جنوب شرق اروپا (رومانی ، بلغارستان ، روسیه ، صربستان) تشکیل می دهند که 18.8 درصد از کل خارجی ها در اسلواکی را تشکیل می دهند.

در گذشته اتباع این کشورها جوامع خود را در اسلواکی تشکیل می دادند و هموطنان آنها به دلایل تحصیلی ، کاری یا خانوادگی همچنان به اسلواکی می آیند  ، خارجی‌های کشورهای آسیایی (ویتنام ، چین ، جمهوری کره ، تایلند) که در گذشته گروهی از خارجی‌ها در اسلواکی به ‌طور پویا در حال رشد بودند و اکنون افزایش تعداد آنها کند شده است ، با هم 7.1 درصد از کل خارجی‌های اسلواکی را تشکیل می‌دهند.

اخذ اقامت اسلواکی از طریق تحصیل

طبق قوانین اسلواکی ، دانشجویان کشور ثالثی که تحصیلات دانشگاهی خود را در اسلواکی گذرانده اند و تحصیلات با مدرک کامل دارند ، می توانند پس از اتمام تحصیلات خود برای تمدید اقامت موقت خود به منظور کاریابی یا راه اندازی کسب و کار اقدام کنند.

در این صورت می توان آن را به مدت 9 ماه تمدید کرد ، هنگامی که بعداً یک قرارداد کاری دریافت کردید ، باید به پلیس خارجی بروید و برای کار یا تجارت اجازه اقامت بخواهید ، تقریبا 2.5 سال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه اسلواکی ، متقاضیان اقامت دائم اسلواکی را دریافت می کنند و پس از 5 سال اقامت دائم ، می توان برای شهروندی اسلواکی درخواست داد.

وضعیت اخذ اقامت اسلواکی از طریق تحصیل با سرعت رو به بهبود است و فارغ التحصیلان چنانچه با مشاوره یک موسسه معتبر اقدام به انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه های اسلواکی نماید ، با بازار کار مناسب و ایده آل روبرو خواهند شد ، پلیس ویژه برای مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل ، به راحتی وضعیت اجازه اقامت را برای یک دانشجوی فارغ التحصیل تغییر می دهد.

بنابراین ، فارغ التحصیل می تواند بلافاصله برای اجازه اقامت اسلواکی از طریق تحصیل اقدام کند ، در همین راستا و برای افزایش سطح اطلاعات شما در خصوص مهاجرت از طریق تحصیل ، مقاله تحصیل در اسلواکی را حتما مرور کنید.

اخذ اقامت اسلواکی از طریق تحصیل

اخذ اقامت اسلواکی از طریق کار

اخذ اقامت اسلواکی از طریق کار چه شرایطی دارد؟ بی شک مهاجرت به اسلواکی از طریق کار می تواند بسیار راحت باشد؛ زیرا تعداد زیادی از شرکت های بین المللی با موقعیت های کار حضوری و همچنین کارهای آنلاین یا دورکاری در اسلواکی وجود دارد.

نیروی کار اسلواکی بسیار ماهر است ، زبان های خارجی اصلی که صحبت می شود انگلیسی و آلمانی هستند ، هزینه کار ساعتی در اسلواکی بیش از 3 برابر کمتر از آلمان است ، رشد سالانه تولید ناخالص داخلی اسلواکی یکی از بالاترین ها در منطقه یورو است.

اتباع خارجی که قصد اخذ اقامت اسلواکی از طریق کار را دارند ، باید مجوز کار اسلواکی را دریافت کنند و برای این کار ابتدا باید فرصت های موجود برای جستجوی کار در کشور اسلواکی را بررسی کنند و سپس برای پذیرش در یک شرکت و توافق با کارفرما تلاش کنند.

برای درخواست مجوز کار در کشور اسلواکی ، اتباع خارجی باید آماده ارائه مدارک زیر باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست امضا شده که به زبان اسلواکی تکمیل شده است
  • قرارداد کاری یا پیشنهاد شغلی رسمی از یک کارفرما مستقر در اسلواکی
  • اسناد رسمی ترجمه شده که از صلاحیت های حرفه ای و تحصیلی متقاضی برای این موقعیت پشتیبانی می کند.

مقاله کار در اسلواکی را نیز در کنار این محتوا بخوانید تا با قوانین کار ، بیمه و بازنشستگی و قراردادهای کاری در اسلواکی هم آشنا شوید.

اخذ اقامت اسلواکی از طریق کار

صدور مجوز اقامت برای نیروی کار خارجی

وزارت امور خارجه و اروپا مسئول صدور مجوز اقامت برای نیروی کار خارجی است ؛ هنگامی که مقامات مربوطه مجوز کار و اجازه اقامت صادر کردند ، اتباع خارجی آزاد خواهند بود به جمهوری اسلواکی سفر کرده و برای شرکت مورد نظر شروع به کار کنند.

کارفرما همچنان باید ظرف یک هفته پس از شروع استخدام ، ورود نیروی کار خارجی را در مراجع مربوطه ثبت کند ، توجه داشته باشید در روند صدور مجوز اقامت برای نیروی کار خارجی ملیت ، تجربه کار و اثبات میزان تمکن مالی متقاضی هم اهمیت دارد.

قبل از اینکه یک کارمند خارجی بتواند برای مجوز کار اسلواکی درخواست دهد ، کارفرما باید فرصت شغلی خود را به اداره کار گزارش دهد ، انجام این کار فرصتی را برای اداره کار فراهم می کند تا یک شهروند اسلواکی واجد شرایط را برای پر کردن این موقعیت پیدا کند.

پس از 15 روز کاری ، کارمند می تواند روند درخواست مجوز کار را ادامه دهد و برای هر گونه سؤال دیگری در مورد پلت فرم اشتغال جهانی در کشور اسلواکی و همچنین چگونگی دریافت ویزای شنگن برای مهاجرت به اسلواکی از طریق کار ، همین امروز با مشاوران رجبی تماس بگیرید.

صدور مجوز اقامت برای نیروی کار خارجی

اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری مزیت هایی دارد که باعث تمایل بیشتر سرمایه گذاران به سمت بازار سرمایه گذاری و تجارت در این کشور می شود؛ بر اساس گزارش بانک جهانی ، اسلواکی تقریبا سال های متمادی در رتبه‌بندی سهولت کسب و کار ، پیشتاز منطقه‌ای بود.

اخذ اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری ، منجر به برنامه تابعیت و شهروندی زود هنگام در اسلواکی نمی شود اما دولت سرمایه گذاری خارجی را تشویق و اقامت موقت اعطا می کنند ، توصیه می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی را بخوانید تا با مراحل ثبت شرکت  و حداقل سرمایه لازم برای انواع سرمایه گذاری در این کشور را بخوانید.

دولت اسلواکی قوانینی برای اعطای مشوق های مالی به سرمایه گذاران خارجی دارد ، معیارهایی مانند موقعیت جغرافیایی و نوع بخش سرمایه گذاری شده در اسلواکی کمک های مالی را تعیین می کند.

متقاضیان مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری ، می توانند برای اجازه اقامت موقت که یک سال اعتبار دارد ، درخواست دهند و برای تمدید اجازه اقامت ، گزینه سرمایه گذاری باید در حداقل مقدار مورد نیاز سود داشته باشد.

معمولا اقامت دائم معمولا پس از 5 سال و تابعیت پس از 10 سال امکان پذیر است اما اگر متقاضی در بخش های اولویت دار اقتصاد مقدار قابل توجهی سرمایه گذاری کند ، می تواند زودتر از این زمان ها برای اقامت دائم و سپس شهروندی اقدام کند.

اگر شما مایل به درخواست مجوز اقامت برای اهداف تجاری هستید ، باید یک تجارت واقعی داشته باشند و مالیات بپردازید ، مشاوران رجبی با توجه به شرایط شما بهترین نوع سرمایه گذاری را پیشنهاد و کارهای مربوط به آن را پیگیری می کنند.

اقامت اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

اقامت اسلواکی با ثبت شرکت

اسلواکی و منطقه CEE مزایای متعددی را به شرکت های خارجی ارائه می دهند ، تجارت در اینجا مخصوصاً برای شرکت های کوچک و متوسط با بودجه های کم ایده آل است؛ پروژه های زیرساختی ، انرژی و نوآوری با بودجه اتحادیه اروپا نیز فرصت هایی را برای مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکت ایجاد کرده اند.

اقامت اسلواکی با ثبت شرکت در ابتدا برای یک سال تمدید خواهد شد ، این مجوز با ویزای استاندارد متفاوت است زیرا به دارنده اجازه می دهد تا روند درخواست یک فعالیت تجاری و اقامت از طریق آن را آغاز کند.

به منظور تهیه و تکمیل مدارک برای اجازه اقامت به منظور کسب و کار ، سرمایه گذاران این گزینه را دارند که یک شرکت آماده خریداری کنند و سپس برای اجازه اقامت اقدام کنند ، گزینه دیگر ثبت شرکت و سپس ارائه مدارک برای اجازه اقامت است.

اقامت اسلواکی با ثبت شرکت

اقامت اعضای خانواده با ثبت شرکت در اسلواکی

اقامت اعضای خانواده با ثبت شرکت در اسلواکی خیلی چالش برانگیز نیست؛ در واقع اعضای خانواده متقاضی که به طور قانونی به مدت یک سال در اسلواکی بوده اند و یک سال دیگر اجازه اقامت دارند ، می توانند برای ویزای گروه بندی مجدد خانواده درخواست دهند.

در این صورت همسر و فرزندان خردسال شما (زیر 18 سال) برای همان مدتی که کارت اجازه اقامت شما داده شده است ، اجازه اقامت می گیرند و همراه شما مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکت را آغاز می کنند.

اگر می خواهید در روند ثبت شرکت در اسلواکی ، همزمان با یکی از اعضای خانواده که به سن قانونی رسیده است اقدام کنید ، توصیه می شود مراحل ایجاد و استخدام شرکت را دنبال کنید اما برای بیش از یک متقاضی ، به این معنی که مدارک شما به طور همزمان پردازش می شود و شما واجد شرایط سفر با هم خواهند بود.

تهیه تمامی مدارک مورد نیاز برای الحاق خانواده نیازمند زمان ، تلاش و هزینه است اما مدیران و مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در تهیه و جمع آوری مدارک لازم به شما کمک خواهند کرد.

اقامت اعضای خانواده با ثبت شرکت در اسلواکی

اقامت اسلواکی با خرید ملک

در خصوص اقامت اسلواکی با خرید ملک ذکر این نکته مهم است که بدانید که در کشور اسلواکی هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، صرف خرید ملک منجر به اخذ اقامت نمی شود و این گزینه از سرمایه گذاری را اگر در کنار راه های دیگر مهاجرت به اسلواکی از جمله تحصیل ، کار و یا ثبت شرکت و راه اندازی یک تجارت در اسلواکی قرار گیرد ، می تواند به نتایج خوبی منجر شود.

از مزیت های سرمایه گذاری و خرید ملک در اسلواکی این است که این کشور محدودیت های خاصی برای سرمایه گذاران اعمال نمی کند و دانشجویان و یا کارآفرینان به راحتی می توانند اقدام کنند ، برای کسب اطلاعات دقیق و کاملتر از نحوه اجاره و خرید ملک در اسلواکی ، مقاله اختصاصی در این زمینه را مطالعه و سپس با مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارتباط برقرار کنید.

توجه داشته باشید که برخی کشورها مانند پرتغال و اسپانیا در روند اعطای اقامت از طریق خرید ملک در اروپا شناخته شده هستند و ویزاهای طلایی معرفی کرده اند ، اگر مایل به اخذ مشاوره هستید مشاوران رجبی در ارائه مشاوره رایگان و خدمات درخواست چنین ویزاهایی آمادگی کامل دارند.

اقامت اسلواکی با خرید ملک

وکیل مهاجرت به اسلواکی

حتما شما هم در جستجوی یک وکیل مهاجرت به اسلواکی هستید که از اعتبار و تخصص و تجربه آن آگاهی کامل داشته باشید ، چرا که اینروزها بازار مهاجرت داغ و بازار کار وکلای جعلی نیز داغ تر!

این را فراموش نکنید که هنگام اتخاذ تصمیم نهایی برای یک مهاجرت هدفمند و انتخاب مقصد مناسب ، آشنایی و برقراری ارتباط با یک مشاور حرفه ای و دانا می تواند یک آینده بی نظیر را برای شما رقم بزند ، بنابراین باید بسیار هوشیار باشید که در تور صیادانی نروید که به کذب خود را وکیل مهاجرتی می نامند.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که در جریان یک کار مهاجرتی حتی از روش های کاملا قانونی ، همیشه افرادی هستند از اعتماد شما سوئ استفاده می کنند و برای جلب اعتماد شما خود را وکیل مهاجرت می نامند ، در صورتیکه وکیل مهاجرت فقط در دانشگاه های کشورهای آمریکا و کانادا یک اصطلاح شناخته شده است و در ایران و اروپا چنین چیزی وجود ندارد.

بنابراین سعی کنید به هر موسسه و وکیلی اعتماد نکنید ، در ادامه درباره موسسه مهاجرتی به اسلواکی بیشتر خواهید خواند.

مقاله وکیل امور مهاجرت کیست؟ تقدیم به شما!

وکیل مهاجرت به اسلواکی

موسسه مهاجرتی به اسلواکی

مشاوران مهاجرتی ما در شرکت مهاجرتی رجبی با سالها تجربه در معرفی بهترین راه های مهاجرت به اسلواکی ، متخصص هستند و می توانند شما را در هر زمینه ای از مهاجرت راهنمایی کنند.

این یک گزینه ایده آل و تضمین شده از موسسه مهاجرتی به اسلواکی است که با اطمینان می توانید کارهای خود را به کادر تخصصی آن واگذار کنید ، این موسسه در یافتن موسسات آموزشی برای دانشجویان بین المللی که مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل هستند ، تخصص دارند.

خدمات دانشجویی موسسه مهاجرتی رجبی تضمین می کند که دانشجویان از بهترین فرصت های ممکن برای دستیابی به آرزوها و اهداف شغلی خود در اسلواکی استفاده خواهند کرد.

علاوه بر این ، مشاوران حقوقی موسسه رجبی به تمام سوالات مربوط به سرمایه گذاری در اسلواکی ، اخذ نوبت سفارت و پیگیری روند درخواست ویزا هم پاسخ خواهند داد؛ در حال حاضر در سفارت اسلواکی در تهران زمان انتظار برای مصاحبه نزدیک به 2 سال است ، دفتر حقوقی ما تمامی امور شما در سفارت را مدیریت می کنند و سپس مدارک را با پیک به آدرس شما برمی گردانند.

موسسه مهاجرتی به اسلواکی

در صورت اعطای مجوز اقامت ، متقاضی سرمایه گذاری در اسلواکی برای ورود به اسلواکی ویزای نوع D درخواست خواهد کرد ، حتی برای درخواست اجازه اقامت دائم ، لازم نیست اسلواکی صحبت کنید ، دفتر حقوقی ما شما را در تمام مراحل راهنمایی می کند.

مقاله موسسه مهاجرتی در تهران هم می تواند اطلاعات ارزشمندی را دراختیار شما قرار دهد تا با نحوه ارائه خدمات، آشنا شوید.

در این محتوا با شیوه های امن و قانونی مهاجرت به اسلواکی آشنا شدید ، با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و مشاوره تخصصی دریافت کنید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله روش های قانونی مهاجرت با کلیات شیوه های صحیح مهاجرت آشنا شوید.

اطلاعات خود را درباره اسلواکی کامل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه