مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک آرزوی بسیاری از افراد در سراسر دنیا می باشد ، در این مقاله به بررسی راه های قانونی مهاجرت به بلژیک می پردازیم ، لذا اگر شما نیز علاقمند به زندگی در کشور زیبای بلژیک هستید تا انتهای این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید.

با مهاجرت به بلژیک می توانید در یکی از بهترین و امن ترین کشور های جهان زندگی کنید ، سطح کیفیت زندگی در بلژیک بسیار بالا است به همین دلیل این کشور گزینه خوبی برای مهاجرت و زندگی با خانواده می باشد.

هزینه های زندگی در این کشور پایین است و وجود بورسیه های مختلف در بهترنی دانشگاه های بلژیک تحصیل در این کشور را به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل کرده است.

بلژیک در دو دهه گذشته شاهد افزایش جمعیت مهاجر خود بوده است ، سالانه حدود 150000 نفر به این کشور نقل مکان می کنند و تقریباً 25 درصد از ساکنان بلژیک متولد خارج هستند ، از آنجایی که بلژیک بخشی از منطقه شینگن است ، به بسیاری از ساکنان اتحادیه اروپا اجازه سفر بدون پاسپورت به این کشور را می دهد.

افراد مقیم ایران معمولاً برای اقامت طولانی مدت (بیش از 90 روز) در بلژیک به ویزای بلژیک نیاز دارند ، راه های زیادی برای مهاجرت به بلژیک وجود دارد که در ادامه انواع ویزای کشور بلژیک را اختیار شما عزیزان قرار می دهیم ، توصیه می کنیم در کنار این مقاله عنوان مهاجرت به اروپا را نیز بخوانید تا با بررسی گزینه های بیشتر بتوانید بهترین مقصد مهاجرتی را انتخاب کنید.

فهرست مطالب
مهاجرت به بلژیک

روش های قانونی مهاجرت به بلژیک

بلژیک یکی از مهاجرت پذیر ترین کشور های دنیا است ، همانطور که پیش از این نیز گفتیم راه های مختلفی برای مهاجرت به بلژیک وجود دارد ، به صورت کلی روش های قانونی مهاجرت به بلژیک به شرح زیر می باشد.

  • کسب اقامت بلژیک از طریق تحصیل
  • کسب اقامت بلژیک از طریق کار
  • کسب اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری
  • کسب اقامت بلژیک از طریق ثبت شرکت

از دیگر راه های نقل مکان به بلژیک پناهنده شدن به این کشور است ، مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به هیچ عنوان این راه را پیشنهاد نمی کنند ، پناهنده شدن مخصوص افرادی است که در کشور خود احساس امنیت نمی کنند و به دلایل مختلف مانند جنگ نمی توانند در آن کشور زندگی کنند.

به همین دلیل پناهنده شدن به هیچ وجه نمی تواند راه خوبی برای پیدا کردن زندگی بهتر در کشور بلژیک باشد ، مشاورین ما پیشنهاد می کنند که از طریق راه های قانونی افامت کشور بلژیک را به دست آریود و به بهترین نحو به این کشور مهاجرت کنید.

می توانید برای کسب طالاعات بیشتر با کارشناسان سایت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و یا از طریق شبکه های مجازی آخرین اطلاعات راجب مهاجرت به بلژیک را به دست آورید ، همچنین مقاله روش های قانونی مهاجرت را بخوانید و اطلاعات خود را به روز کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به زیباترین کشورهای اروپایی با دریافت مشاوره های رایگان موسسه رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اخد اقامت بلژیک از طریق تحصیل

دانشجویان ایرانی که مایل به تحصیل در بلژیک برای مدت بیش از 90 روز هستند باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند ، برای درخواست اخد اقامت بلژیک از طریق تحصیل باید شرایط زیر را دارا باشید.

  1. تحصیل باید شغل اصلی شما در طول اقامت در بلژیک باشد.
  2. باید حتما منبع کافی برای اقامت در حین تحصیل را داشته باشید ، برای سال تحصیلی 2018/19 این مبلغ 654 یورو در ماه است.
  3. باید حتما دارای پوشش بیمه درمانی برای بلژیک باشید.
  4. هیچ گونه اتهام جنایی علیه شما نباید ثبت شده باشد.
نوع هزینه مبلغ
هزینه زندگی در بلژیک 750 تا 1000 یورو
هزینه تحصیل دانشجویان اتحادیه اروپا 850 یورو
هزینه تحصیل دانشجوان غیر اتحادیه اروپا (ایرانی) 1000 تا 4000 یورو

شما باید مدارکی دال بر پذیرش خود در یک دوره آموزشی در یک دانشگاه معتبر در بلژیک ، همراه با پاسپورت/شناسنامه معتبر و مدرکی مبنی بر اینکه شرایط فوق را دارید ، به سفارت ارسال کنید ، هزینه این ویزای بلژیک 180 یورو به اضافه هزینه اضافی در صورت وجود است.

خبر خوب است است که می توانید هنگام تحصیل در این کشور کار کنید ، اگر دانشجوی خارجی هستید که در دانشگاه بلژیک ثبت نام کرده‌اید و دارای مجوز اقامت معتبر هستید ، می‌توانید حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم کار کنید ، البته تا زمانی که در تحصیل شما اختلالی ایجاد نکند ، شما به یک قرارداد کتبی کار دانشجویی با مدت معین از طرف کارفرمای خود و مجوز کار نیاز دارید.

اخذ اقامت بلژیک از طریق کار

اصولاً برای هر تبعه غیر اتحادیه اروپا مانند کشور ایران ، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که برای کار در بلژیک آمده اند ، مجوز کار بلژیکی لازم است ، با این حال ، بسته به ماهیت مشاغل یا وضعیت اقامت خارجی ، استثناهایی وجود دارد ، به عنوان مثال ، محققان علمی یا کسانی که دارای مجوز اقامت دائم هستند که اجازه اقامت نامحدود در بلژیک را دارند ، از نیاز به مجوز کار بلژیکی معاف هستند.

در بسیاری از موارد ، اخد اقامت بلژیک از طریق کار به اعضای خانواده (مانند همسر یا فرزند) متقاضیان موفقی که اقامت بلژیک را دریافت کرده اند نیز اعطا می شود ، سه نوع مجوز کار در بلژیک وجود دارد و بستگی به شرایط شما دارد که کدام مجوز کار بلژیکی مورد نیاز است. در زیر توضیحی در مورد مجوز کار مختلف برای بلژیک آورده شده است.

اخذ اقامت بلژیک از طریق کار

مجوز کار بلژیک A

مجوز کار A برای همه کارفرمایان و مشاغل حقوق بگیر در بلژیک معتبر است و به طور نامحدود معتبر است – یعنی شما می توانید برای هر کارفرمایی در بلژیک برای هر مدت زمان کار کنید – و شرایط این مجوز سخت گیرانه تر است.

برای دریافت مجوز کار بلژیکی نوع A ، باید ثابت کنید که در مدت 10 سال اقامت قانونی بدون وقفه در بلژیک به مدت چهار سال با مجوز کار نوع B بلژیک کار کرده اید ، «بدون وقفه» به این معناست که بیش از یک سال بین دوره های اقامت بلژیک شما خارج از بلژیک نباشید.

اگر همسر و یا فرزندان تحت تکفل شما با شما در بلژیک زندگی می کنند ، این دوره های سه و چهار ساله می تواند یک سال کاهش یابد.

مجوز کار بلژیک B

مجوز کار بلژیک B برای یک کار خاص برای یک کارفرمای خاص حداکثر تا 12 ماه علیرغم طول مدت قرارداد کاری شما صادر می شود ، با این حال ، تا زمانی که شما هنوز شرایط لازم را داشته باشید ، این مجوز قابل تمدید است.

مجوز کار بلژیک B نیاز به حمایت کارفرما دارد ، کارفرمای شما باید برای اجازه کار شما برای استخدام شما درخواست دهد ، این مجوز کار فقط برای استخدام در شرکت حامی و برای موقعیت مشخص شده در درخواست معتبر است ؛ در اصل ، یک کارگر خارجی تنها زمانی مجاز به کار در بلژیک است که یک آزمون بازار کار نشان دهد که هیچ گزینه مناسبی در بازار کار بلژیک یا منطقه اقتصادی اروپا در یک مدت معقول پیدا نمی شود.

با این حال ، گروه‌های مختلفی از کارگران می‌توانند بدون نیاز به آزمون بازار کار ، مجوز کار دریافت کنند ، به عنوان مثال ، محققان ، کارگران واجد شرایط یا کارشناسان فنی.

برای واجد شرایط بودن برای ویزای کار بلژیک ، کارفرمایان باید در کنار برخی مشاغل دیگر ، دستمزد بالاتری را برای کارکنان مجرب (حداقل دارای مدرک لیسانس) و مدیران اجرایی ارائه دهند ، سطح حقوق و دستمزد سالانه بررسی می شود ؛ در سال 2017 حداقل سطوح حقوق سالانه 40124 یورو برای کارگران واجد شرایط و 66942 یورو برای مدیران و مدیران بود.

مهاجرت به بلژیک انتخابی هوشمندانه است ، اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید.

مجوز کار بلژیک C

مجوز کار بلژیکی C برای اتباع خارجی خاصی است که فقط به طور موقت در بلژیک می مانند ، مانند دانشجویان یا اعضای خانواده مقامات کنسولی ، یا مانند پناهجویان که حق اقامت آنها تایید نشده است ، این به دارندگان این امکان را می دهد که در هر زمینه و برای هر نوع قرارداد شغلی برای اعتبار مجوز اقامت خود، استخدام با حقوق دریافت کنند و حقوق مشابهی مانند شهروندان بلژیکی را ارائه دهند ، این مجوز تا یک سال صادر می شود و در شرایط خاصی قابل تمدید است.

کارت حرفه ای

اتباع غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس که می خواهند به صورت خوداشتغالی یا کسب و کاری در بلژیک راه اندازی کنند باید برای کارت حرفه ای درخواست دهند که به عنوان مجوز عمل می کند و به شما اجازه می دهد تا فعالیت حرفه ای خود را در بلژیک انجام دهید ، شما می توانید هنگام سازماندهی ویزای بلژیک ، با تماس با سفارت یا کنسولگری بلژیک در کشور خود قبل از ورود ، برای این کارت اقدام کنید.

اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری

بلژیک برای سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که مایل به نقل مکان به بلژیک و تجارت در آنجا هستند ، طرح مهاجرت ارائه می دهد ، شما باید برای اجازه اقامت در یک دسته سرمایه گذار یا تجاری درخواست دهید.

همچنین می توانند همسر و فرزندان خود را همراه خود ببرید ، دولت درخواست ها را بررسی می کند و به صورت موردی تصمیم می گیرد ، به طور معمول 3 تا 8 ماه طول می کشد تا اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری بدست آورید ، این روش به طور کلی ساده و آسان است ؛ اجازه اقامت موقت هر بار به مدت 1 سال و مشروط به تمدید سالانه صادر می شود.

راه های مختفی برای سرمایه گذاری در بلژیک وجود دارد از مهم ترین راه ها می توان به خرید ملک ، ثبت شرکت و خرید اوراق قرضه اشاره کرد.

شما می توانید شرکت بلژیکی با یک دفتر تشکیل دهید و کارفرمای آن شوید ، یا می توانید از طریق اجاره یا خرید ملک و پرداخت قبوض ، یک آدرس رسمی در بلژیک داشته باشید.

اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری در بلژیک

بلژیک یکی از توسعه یافته ترین و بزرگترین کشورهای تجاری در اروپا است ، این کشور با زیرساخت های بسیار توسعه یافته ، اقتصاد باز و دولت طرفدار تجارت برای سرمایه گذاران و تجار بسیار جذاب است ، در ازای مشارکت در اقتصاد بلژیک ، طیف وسیعی از مزایا به آنها ارائه می شود.

  • اقتصاد مدرن ، باز و بسیار توسعه یافته
  • توسعه زیرساخت های حمل و نقل
  • مشوق های مالیاتی برای مشاغل
  • نیروی کار بسیار ماهر ، چند زبانه و مولد
  • استانداردهای زندگی بالا
  • سطح بالای تحصیلات و بهداشت و درمان
  • نرخ پایین جرم و جنایت
  • اتصالات حمل و نقل آسان به سراسر جهان
  • بدون نیاز به حداقل اقامت
  • اجازه اقامت برای کل خانواده
  • تابعیت دوگانه

در تلاشیم تا با ارائه اطلاعات صحیح روشنگر مسیر مبهم مهاجرت باشیم ، مدیران و کارشناسان هلدینگ مهاجرتی رجبی آگاهانه و دلسوزانه در کنار شما هستند تا با کمترین ریسک و صرف کمترین زمان و هزینه شما را به مقصد مهاجرتی تان برسانند.

با درج نام و شماره تماس در باکس های کرمی رنگ می توانید در لیست دریافت مشاوره رایگان رجبی قرار بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات به روز و کامل مهاجرت با مطالعه مقالات سایت و یا تماس با کارشناسان ما

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اقامت بلژیک با ثبت شرکت

تشکیل شرکت در بلژیک یک فرآیند ساده است ، سرمایه گذاران موظفند چند مرحله اساسی را دنبال کنند که با تهیه پیش نویس اساسنامه شرکت در حضور سردفتر اسناد رسمی ، ثبت آن در دادگاه تجاری برای کسب وضعیت شرکت ، انتشار اسناد شرکت در روزنامه رسمی بلژیک و سپس یک شماره سازمانی را از بانک اطلاعات شرکت مرکزی دریافت کنید ، مراحل بعدی جهت اقامت بلژیک با ثبت شرکت

عبارتند از:

  • حداقل سرمایه را در حساب بانکی بلژیک واریز کنید.
  • ثبت نام در ثبت تجاری بلژیک؛
  • ثبت نام برای اهداف مالیاتی؛
  • اخذ مجوزها و مجوزهای ویژه لازم؛
  • ثبت نام در بیمه و تامین اجتماعی؛

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در بلژیک 18،550 یورو می باشد و با پرداخت این هزینه می توانید کسب و کار خود را در کشور بلژیک آغاز کنید و اقامت این کشور را به دست آورید.

تیم ما از وکلای رجبی می تواند در تمام این مراحل مورد نیاز به سرمایه گذاران کمک کند ، آیا به خدمات حقوقی دیگری در بلژیک نیاز دارید؟ وکلای ما می توانند در زمینه های مختلف از جمله مهاجرت به شما کمک کنند پس حتما برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق تلفن های تماس با ما همراه باشید و یا مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در بلژیک را بخوانید.

اقامت بلژیک با خرید ملک

اقامت بلژیک با خرید ملک

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در کشور بلژیک اجازه و خرید ملک در بلژیک می باشد ، استاندارد زندگی بلژیک بالا است و قیمت املاک بلژیک نسبتاً کمتر از بسیاری از کشورهای همسایه و شهرهای پایتخت است ، با این حال ، هزینه های بالای معامله ملک می تواند هر گونه منافع کوتاه مدت را جبران کند ، بنابراین مهم است که قبل از خرید ملک از شرایط و قوانین بازار مسکن بلژیک آگاه باشید.

جالب است بدانید خرید خانه در کشور بلژیک نسبت به دیگر کشور های اروپایی بسیار ارزان تر است ، هزینه لازم برای خرید خانه در بلژیک ۳۵۰.۰۰۰ یورو تا ۵۰۰.۰۰۰ یورو می باشد ، سپس با داشتن این مبلغ و خرید یک ملک خوب می توانید سرماه گذاری ای خوب در کشور بلژیک داشته باشید هر چند لازم به ذکر است که تنها خرید ملک در بلژیک موجب کسب اقامت نمی شود.

برای خرید ملک می توانید به مشاورین املاک در بلژیک سر بزنید و خانه رویایی خود را در این کشور به دست آورید ، می توانید برای کسب اقامت بلژیک با خرید ملک با مشاورین ما در شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید.

وکیل مهاجرت به بلژیک

شرکت مهاجرتی رجبی در تهران و شیراز آماده خدمت رسانی به هم وطنان گرامی در زمینه مهاجرت می باشد ، در موسسه حقوقی وکلای مهرآفرین رجبی ، تیمی از با تجربه ترین مشاورین در زمینه مهاجرت گرد هم آمده اند که به شما در زمینه مهاجرت کمک کنند.

شرکت حقوقی ما در انواع درخواست های اقامت چه برای اقامت کوتاه مدت (زیر سه ماه) و چه برای اقامت طولانی و همچنین درخواست های مجوز کار ، ملیت بلژیکی و الحاق خانواده تخصص دارد ، همچنین اگر می خواهید در بلژیک سرمایه گذاری کنید و یا ملکی را خریداری کنید مشاورین ما از اولین قدم همراه شما خواهند بود.

خوب است بدانید که در دانشگاه های ایران رشته ای تخصصی با نام مهاجرت وجود ندارد ، هر چند این رشته در برخی از کشور ها مانند کانادا وجود دارد اما دانشگاه های کشور عزیزمان ایران این مورد را ندارد ، به هر حال وکیل مهاجرت به بلژیک شرکت رجبی با تجربه زیاد و اطلاعات فراوان در زمینه مهاجرت به بلژیک مانند وکیل مهاجرت به شما کمک می کنند.

خدمات ما تمامی مراحل فرآیند مهاجرت به بلژیک از تجزیه و تحلیل درخواست شما ، ارسال درخواست رسمی و انتظار برای تصمیم نهایی و همچنین ثبت هرگونه درخواست تجدیدنظر را پوشش می دهد ، هدف و مأموریت ما این است که تا حد امکان به شما در مورد شانس شما برای به دست آوردن حق اقامت مشاوره دهیم و همچنین به شما در تمام جنبه های درخواست خود کمک کنیم.

موسسه مهاجرتی به بلژیک

اگر به هر دلیلی مانند تحصیل ، ثبت شرکت و یا کار قصد مهاجرت به بلژیک را دارید اما اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه ندارید باید حتما به موسسه مهاجرتی به بلژیک مراجعه کنید ، جالب است بدانید که امروزه موسسات زیادی در سراسر کشور مشغول به کار هستند و در زمینه مهاجرت به کشور های مختلف فعالیت می کنند.

شرکت مهاجرتی رجبی که در دو شهر تهران و شیراز فعالیت دارد یکی از بهترین و با تجربه ترین موسسه های مهاجرتی می باشد ؛ همانطور که گفتیم این شرکت با داشتن تیمی از وکلای حرفه ای تمامی اطلاعات لازم جهت راه های مهاجرت به بلژیک را در اختیار مراجه کنندگان خود قرار می دهد.

هر چند شرکت مهاجرتی به هیچ گونه مجوزی از وزارت علوم و یا کاریابی نیازی مدارد اما مشاورین شرکت رجبی با سابقه طولانی مدت و صد ها مورد تجربه قبلی می توانند با اطلاعات کامل و به روز بهع شما در زیمنه مهاجرت کمک کنند.

موسسه مهاجرتی به بلژیک

سوالات پر تکرار مهاجرت به بلژیک

سالانه حدود 150000 نفر به این کشور نقل مکان می کنند و تقریباً 25 درصد از ساکنان بلژیک متولد خارج هستند.

برای درخواست اخد اقامت بلژیک از طریق تحصیل باید شرایط زیر را دارا باشید.
1. تحصیل باید شغل اصلی شما در طول اقامت در بلژیک باشد.
2. باید حتما منبع کافی برای اقامت در حین تحصیل را داشته باشید ، برای سال تحصیلی 2018/19 این مبلغ 654 یورو در ماه است.
3. باید حتما دارای پوشش بیمه درمانی برای بلژیک باشید.
4. هیچ گونه اتهام جنایی علیه شما نباید ثبت شده باشد.

به طور معمول 3 تا 8 ماه طول می کشد تا اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری بدست آورید ، این روش به طور کلی ساده و آسان است ؛ اجازه اقامت موقت هر بار به مدت 1 سال و مشروط به تمدید سالانه صادر می شود.

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در بلژیک 18،550 یورو می باشد و با پرداخت این هزینه می توانید کسب و کار خود را در کشور بلژیک آغاز کنید و اقامت این کشور را به دست آورید.

خرید خانه در کشور بلژیک نسبت به دیگر کشور های اروپایی بسیار ارزان تر است ، هزینه لازم برای خرید خانه در بلژیک ۳۵۰.۰۰۰ یورو تا ۵۰۰.۰۰۰ یورو می باشد ، سپس با داشتن این مبلغ و خرید یک ملک خوب می توانید سرمایه گذاری ای خوب در کشور بلژیک داشته باشید هر چند لازم به ذکر است که تنها خرید ملک در بلژیک موجب کسب اقامت نمی شود.

مهم نیست که قصد دارید از چه طریقی به کشور بلژیک نقل مکان کنید با کمک مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی می توانید به راحتی اقامت این کشور را به دست آورید ؛ همین حالا جهت مهاجرت به بلژیک با مشاورین این شرکت از طریق دو شعبه تهران و شیراز در تماس باشید  ،همچنین توصیه می کنیم مقاله کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت را بخوانید و با گزینه های بیشتر برای مهاجرت آشنا شوید.

با مطالعه عناوین زیر مهاجرت به بلژیک را با مهاجرت به سایر کشور های مطرح اروپایی مقایسه کنید:

4 دیدگاه در “مهاجرت به بلژیک

  1. مهاجرت به بلژیک مهدی گفت:

    با سلام،من مدرک فنی 18 ماهه فرزکاری و مدرک برنامه نویسی cnc دارم،همسرم هم مدرک لیسانس پرستاری دارد،همسرم تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط دارد،آیا میتوان با این مدارک جهت مهاجرت به بلژیک اقدام کرد

  2. مهاجرت به بلژیک امین مقصودی گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    من دانشجوی رشته علوم تغذیه از گرایش های پیراپزشکی هستم میخواستم بدونم برای مهاجرت به بلژیک چه پیشنهادی دارین
    سطح زبانم هم خوب هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه