تحصیل در کشورهای عربی

تحصیل در کشورهای عربی امروزه کلیدی برای دستیابی به آموزش، برنامه های باکیفیت و اخذ مدارک تحصیلی بسیار معتبر است. کشور اتحادیه عرب در سال های اخیر محبوبیت باورنکردنی ای بین دانشجویان بین المللی به دست آورده اند و در زمینه ارائه آموزش عالی از سایر بسیاری از کشورهای آسیایی پیشی گرفته اند.

تحصیل در کشورهای عربی

مشاور مهاجرتی

کشورهای عربی توسعه یافته مانند امارات، عربستان، قطر، عمان و… در زمینه آموزش عالی سرمایه گذاری های هنگفتی کرده اند و بدین ترتیب امروزه دانشگاه ها و موسسات عالی این کشورها در سراسر جهان شناخته شده هستند.

در هر حال مراحل مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج به شرح زیر می باشد:

  1. ازدواج با یک شهروند آلمانی
  2. درخواست ویزای ازدواج از سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود
  3. ورود به آلمان با ویزای ازدواج
  4. درخواست اقامت دائم آلمان پس از حداقل 18 ماه زندگی در این کشور

طبق اطلاعات به دست آمده امروزه هزینه های تحصیل در کشورهای عربی و در کشور امارات متحده عربی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خصوصی امارات از 22500 درهم تا 123000 درهم متغیر است.

امروزه از مهم ترین برنامه ها و رشته های تحصیلی در این کشور می توان به تجارت و اقتصاد، هنر و علوم، مهندسی، شریعت، داروسازی، حقوق و پزشکی اشاره کرد.

امروزه کشور لبنان دارای طیف عظیمی از دانشگاه های مهم و برتر است که فرصت های تحصیلی بی نظیری را ارائه می دهند. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه آمریکایی بیروت است که رتبه 220 در جهان و رتبه دوم در منطقه عربی را به دست آورده است.

یکی از مزایای تحصیل در کشورهای عربی و کشور بحرین امکان تحصیل در موسسات آموزشی با رتبه های برتر می باشد. امروزه دانشگاه های این کشور از نظر استانداردهای آموزشی رتبه های بالایی به دست آورده و فرصت های پژوهش و کارآموزی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. 

کشورهای عربی توسعه یافته مانند امارات، عربستان، قطر، عمان و… در زمینه آموزش عالی سرمایه گذاری های هنگفتی کرده اند و بدین ترتیب امروزه دانشگاه ها و موسسات عالی این کشورها در سراسر جهان شناخته شده هستند.

کشورهای عربی توانسته اند پیشرفت های زیادی را در زمینه آموزشی تجربه کنند و نرخ با سوادی خود را به بیش از 90 درصد افزایش دهند.

فهرست مطالب

با توجه به تنوع فرهنگی و وجود طیف وسیعی از افراد از سراسر جهان، زندگی در کشورهای عربی می تواند دانشجویان را در معرض دیدگاه های مختلف قرار دهد و تفکر انتقادی، ارتباطات بین فرهنگی و آگاهی جهانی دانشگاه را گسترش دهد.

 کشورهای عربی دارای رشد اقتصادی خوبی هستند و بخش های انرژی‌ های تجدیدپذیر، گردشگری و فناوری این کشورها دارای بیشتری رشد و نوآوری می باشند که می توانند فرصت‌ های شغلی ارزشمندی را برای فارغ ‌التحصیلان فراهم کنند. 

شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و قوانین کاری را در مقاله کار در کشورهای عربی مطالعه فرمایید.

شرایط پذیرش دانشگاه های کشورهای عربی

یکی از متداول ترین سوال ها بین دانشجویان بین المللی این است که الزامات و شرایط پذیرش دانشگاه های کشورهای عربی چیست؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که شرایط و الزامات در کشورها، دانشگاه ها، مقاطع و برای رشته های تحصیلی مختلف متفاوت است و دانشجویان باید با توجه به شرایط و ترجیحات خود و همچنین قوانین دانشگاه مد نظرشان برخی از شرایط و الزامات را داشته باشند.

با این حال طبق اطلاعات به دست آمده امروزه برخی از شرایط تحصیلی در اکثر کشورهای عربی یکسان است. اولین مورد داشتن گواهی نامه تحصیلات پیشین است که این مدرک می تواند با توجه به مقطع مورد نظر دانشجویان متفاوت باشد. دانشجویان علاقمند به تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک دیپلم، برای مقطع کارشناسی ارشد باید مقطع کارشناسی و برای مقطع دکترا باید مدرک کارشناسی ارشد خود را نشان دهند.

برخی دانشگاه ها در مقاطع یا رشته تحصیلی خاص ممکن است به معدل خاصی نیاز داشته باشند. امروزه حداقل معدل برای تحصیل مقطع دکترا در اکثر دانشگاه های کشور امارات حدودا GPA، 3.0 یا معدل 14 از 20 می باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه های کشورهای عربی

یکی دیگر از الزامات برای تحصیل در کشورهای عربی آشنایی با زبان تحصیلی آن کشور و ارائه مدارک تحصیلی معتبر می باشد. برخی از دانشگاه ها به مدارک و الزامات دیگری مانند ارائه ریز نمرات دانشگاهی و نمرات آزمون استاندارد، ارائه بیانیه هدف یا توصیه نامه نیز نیاز دارند. لذا بهترین راه مراجعه به سایت دانشگاه مد نظر و مشاهده تمامی الزامات برای رشته تحصیلی مورد علاقیتان می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر دوری از خانواده برای شما معضل است تحصیل در کشورهای عربی را انتخاب کنید اما حتما مشاوره بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی تحصیل در کشورهای عربی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در کشورهای عربی

در چندین دهه اخیر کشورهای عربی توانسته اند با مدیریت صحیح، سرمایه گذاری و همچنین تلاش زیاد در زمینه توسعه کیفیت آموزش عالی، گام های بسیار مهمی را بر دارند. بدین ترتیب جای تعجب نیست که امروزه دانشگاه های این کشورها در رتبه بندی های مختلف رتبه های بسیار خوبی به دست آورند.

در حال حاضر یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش باکیفیت و دانشگاه های برتر برای تحصیل در کشورهای عربی، کشور عربستان سعودی است که دانشگاه های مختلف آن در رتبه بندی های تایمز و QS از خود عملکرد بسیاری خوبی را نشان داده اند. دانشگاه های این کشور برنامه های باکیفیت تحصیلی بالا را ارائه داده و روند پذیرش سخت گیرانه ای دارند.

امروزه دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان سعودی برای دومین سال متوالی در صدر جدول بهترین دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی تایمز قرار دارد و رتبه 101 را در سراسر جهان به دست آورده است. شما می توانید در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در کشورهای عربی را مشاهده فرمایید.

رتبه دانشگاه کشور رتبه کلی
1 دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان سعودی 100
2 دانشگاه قطر قطر 98.9
3 دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد عربستان سعودی 98.4
4 دانشگاه ملک سعود عربستان سعودی 97.7
5 دانشگاه آمریکایی بیروت لبنان 97.5
6 دانشگاه امارات متحده عربی امارات متحده عربی 94.9
7 دانشگاه علم و صنعت خلیفه امارات متحده عربی 92.1
8 دانشگاه سلطان قابوس عمان 84
9 دانشگاه آمریکایی شارجه امارات متحده عربی 83.9
10 دانشگاه اردن اردن 80.5

هزینه های تحصیل در کشورهای عربی 2024

هزینه های تحصیل در کشورهای عربی به عوامل بسیار زیادی مانند کشور، ملیت دانشجو، رشته تحصیلی، نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و… بستگی دارد. طبق اطلاعات به دست آمده امروزه هزینه های تحصیلی در کشور امارات متحده عربی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های خصوصی امارات از 22500 درهم تا 123000 درهم متغیر است.

دانشگاه هزینه تحصیل در مقطع لیسانس هزینه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی
دانشگاه ابوظبی 21600 درهم تا 34020 درهم 8640 درهم تا 27720 درهم
مدرسه کسب و کار بین المللی HULT دبی از 171000 درهم در سال از 100000 درهم در سال

از طرفی هزینه های تحصیلی در کشور عربستان صعودی در دانشگاه های خصوصی بین 20000 تا 100000 ریال عربستان می باشد.

همچنین دانشجویان برای تحصیل در کشورهای عربی و در واقع در کشور قطر باید برای برنامه کارشناسی 70000 ریال قطر و برای برنامه های ارشد 100000 ریال قطر هزینه پرداخت کنند.

هزینه های تحصیلی در کشور بحرین نیز نسبت به کشورهای اروپایی مقرون به صرفه تر است و هزینه های تحصیلی برای مقطع لیسانس 3000 دینار بحرین، مقطع فوق لیسانس 5000 دینار می باشد. کشور لبنان نیز یکی از کشورهای عربی است که برنامه های تحصیلی متنوعی را ارائه داده و امروزه هزینه تحصیل در مقطع لیسانس این کشور حدودا 10000 دلار در سال می باشد. 

در نهایت باید گفت هزینه های تحصیلی در کشور زیبای عمان به صورت متوسط 2500 ریال عمان برای یک سال تحصیلی می باشد.

بررسی شرایط تحصیلی کشور امارات متحده عربی

یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل در کشورهای عربی، کشور امارات می باشد که در سال های اخیر به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلی شناخته شده است.

این کشور برخی از برترین دانشگاه های دنیا مانند دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه خلیفه، دانشگاه آمریکایی شارجه، دانشگاه شارجه، دانشگاه عجمان و… را در خود جای داده و در زمینه ارائه برنامه های مهندسی، مطالعات مهندسی عمران، مطالعات محیطی، علوم کامپیوتر و همچنین پزشکی و اقتصاد پیشرو است.

از طرفی کشور امارات متحده عربی مرکز نوآوری و تحقیق است و فرصت های زیادی را در اختیار دانشجویان جهت شرکت در پروژه ها، دوره های کارآموزی و همکاری با سازمان ها و موسسات پیشرو قرار می دهد.

بدین ترتیب دانشجویان نه تنها می توانند مقاطع تحصیلی مختلف مانند لیسانس، فوق لیسانس و دکترا خود را در بهترین دانشگاه های جهان مطالعه کنند، بلکه می توانند حین تحصیل از فرصت های کارآموزی بسیار متنوعی بهرمند شوند.

بررسی شرایط تحصیلی کشور امارات متحده عربی

یکی از مهم ترین مزایای تحصیلی کشور پیشرو امارات متحده عربی امکان تحصیل به زبان انگلیسی است زیرا بیشتر دانشگاه های برتر این کشور از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی استفاده می کنند.

امروزه هر دانشگاه این کشور دارای روند و شرایط خاصی برای تحصیل است اما به طور کلی شرایط تحصیل در اکثر دانشگاه ها سخت گیرانه نیست. شما می توانید برای بررسی شرایط تحصیلی کشور امارات متحده عربی به مقاله جذاب و به روز تحصیل در امارات مراجعه فرمایید. لینک این مقاله در بالای همین نوشتار موجود است.

انتخاب کشور عمان برای تحصیل

حتما شما نیز بین بهترین موارد برای تحصیل در کشورهای عربی نام کشور عمان را بارها شنیده اید. عمان در واقع یکی از توسعه یافته ترین کشورهای عربی است که در طی مدت زمان بیست و هشت سال توانسته تعداد کالج های خود را از یک مورد به بیش از 30 مورد در سال 2023 افزایش دهد.

دولت عمان در سال های گذشته بودجه آموزش و پرورش را افزایش داده و با توسعه زیر ساخت ها و استفاده از سیستم آموزشی پویا و پیشرفته، به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل دانشجویان بین المللی شناخته می شود.

امروزه عمان به عنوان یکی از برترین کشورها برای تحصیل ایرانی ها به شمار رفته و با مسافت به نزدیک این کشور به ایرانی بسیاری از دانشجویان کشورمان دانشگاه های عمانی را برای تحصیل مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انتخاب می کنند. برخی از مهم ترین رشته ها و دوره ها برای تحصیل در این کشور شامل مدیریت بازرگانی، مهندسی، پزشکی و… می شود.  

انتخاب کشور عمان برای تحصیل می تواند یکی از بهترین تصمیمات دانشجویان ایرانی باشد زیرا این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای جهان غرب و حتی آسیا، مقرون به صرفه است و امنیت بسیار زیادی دارد.

انتخاب کشور عمان برای تحصیل

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم تحصیل در کشور زیبا و مدرن عمان امکان دسترسی به طیف وسیعی از کمک های مالی و بورسیه است. توصیه می کنیم اطلاعات کامل تر در مورد قوانین تحصیلی و همچنین نحوه بهرمند از این بورسیه ها را در مقاله تحصیل در عمان مطالعه فرمایید.

ویژگی های تحصیل در دانشگاه های لبنان

لبنان یکی از کشورهای عربی برتر برای تحصیل است که فرصت های تحصیلی بسیار باکیفیتی را ارائه داده و خانه دانشگاه های برتر می باشد. این کشور در مقایسه با سایر کشورهای منطقه و اروپا هزینه های تحصیلی بسیار پایینی داشته و امکان تحصیل با هزینه های معقولانه را برای دانشجویان فراهم کرده است.

یکی دیگر از ویژگی های تحصیل در دانشگاه های لبنان زبان تحصیلی این کشور است که عربی و فرانسوی است و همچنین انگلیسی در بسیاری از محیط های دانشگاهی و حرفه ای استفاده می شود. بدین ترتیب دانشجویان برای تحصیل در این کشور تنها به یادگیری زبان عربی نیاز نداشته و می توانند با تسلط به دیگر زبان ها نیز برای دانشگاه های این کشور درخواست دهند.  

امروزه کشور لبنان دارای طیف عظیمی از دانشگاه های مهم و برتر است که فرصت های تحصیلی بی نظیری را ارائه می دهند. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه آمریکایی بیروت است که رتبه 220 در جهان و رتبه دوم در منطقه عربی را به دست آورده است. از بهترین رشته ها برای تحصیل در کشورهای عربی و در واقع تحصیل در کشور لبنان می توان به هنر، علوم، مهندسی، علوم بهداشتی، پرستاری، پزشکی، کشاورزی، بازرگانی و… اشاره کرد.

ویژگی های تحصیل در دانشگاه های لبنان

امروزه شرایط تحصیلی در این کشور عربی با توجه به دانشگاه های مختلف تعیین می شود بدین ترتیب ما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط تحصیلی و مزایا و معایب تحصیل در این کشور به مقاله تحصیل در لبنان مراجعه فرمایید.

مهم ترین شرایط تحصیل در کشور قطر

قطر یکی دیگر از بهترین کشورهای عربی برای زندگی و تحصیل است که جزو کشورهای پیشرو و ثروتمند جهان نیز می باشد. یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشورهای عربی و در کشور قطر بهرمندی از سیستم آموزشی باکیفیت این کشور و در نهایت اخذ مدارک تحصیلی بسیار معتبر می باشد.

امروزه کشور قطر برنامه های تحصیلی متنوعی را ارائه داده و دانشجویان می توانند حین تحصیل در این کشور به امکانات درجه یک مانند آزمایشگاه های تحقیقاتی، کتابخانه ها و… دسترسی داشته باشند. از مهم ترین برنامه ها و رشته های تحصیلی در این کشور می توان به تجارت و اقتصاد، هنر و علوم، مهندسی، شریعت، داروسازی، حقوق و پزشکی اشاره کرد.

امروزه دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید برخی شرایط و الزامات را رعایت کنند. مهم ترین شرایط تحصیل در کشور قطر با توجه به رشته، مقطع تحصیلی شما و همچنین دانشگاه مد نظرتان متفاوت می باشد. برای مثال امروزه تمامی برنامه های لیسانس این کشور نیازمند مدرک دیپلم با حداقل نمره قبولی 70% است و برخی از رشته ها به آزمون کتبی و مصاحبه شخصی نیاز دارند. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیلی در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در قطر را از دست ندهید.

مهم ترین شرایط تحصیل در کشور قطر

بررسی الزامات تحصیل در کشور عراق

در حال حاضر دانشجویان سراسر جهان می توانند بهترین دانشگاه های عراق را برای تحصیل انتخاب کنند و از این طریق با صرف هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه مدارک تحصیلی معتبری به دست آورند. دانشگاه های کشور عراق طیف وسیعی از فرصت های تحصیلی متنوع در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا را ارائه می دهند.

جالب است بدانید عراق 63 دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز دارد که بالاترین رتبه آن دانشگاه صنعتی عراق می باشد. دانشجویان بین المللی می توانند با تحصیل در کشورهای عربی و در این کشور به طیف وسیعی از بورسیه های بین المللی دسترسی داشته باشند و با هزینه های کم یا به صورت رایگان تحصیلات خود را در این کشور انجام دهند. بررسی الزامات تحصیل در کشور عراق به شما کمک کرده تا بتوانید دیدگاه و چشم انداز خود را گسترش داده و خود را برای تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور آماده کنید. 

بررسی الزامات تحصیل در کشور عراق

مزایای تحصیلی در کشور بحرین برای ایرانی ها

یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای تحصیل در کشورهای عربی، تحصیل در کشور زیبای بحرین است که برنامه های تحصیلی بسیار زیادی را در اختیار دانشجویان می گذارد.

از بهترین رشته ها برای تحصیل در این کشور می توان به رشته های فناوری اطلاعات، مهندسی، تجارت و امور مالی و حسابداری اشاره کرد. این کشور طیف وسیعی از دانشجویان بین المللی از کشورها، نژادها و مذهب های مختلف را در خود جای داده و بدین جهت شما می توانید با انتخاب آن در محیطی بین المللی به تحصیل پرداخته و دانش و بینش خود را گسترش دهید.

یکی دیگر از مزایای تحصیلی در کشور بحرین برای ایرانی ها امکان تحصیل در موسسات آموزشی با رتبه های برتر می باشد. دانشگاه های این کشور از نظر استانداردهای آموزشی رتبه های بالایی به دست آورده و فرصت های پژوهش و کارآموزی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند.  

مزایای تحصیلی در کشور بحرین برای ایرانی ها

آشنایی با سیستم آموزش عالی در کویت

آشنایی با سیستم آموزش عالی در کویت به شما کمک کرده تا دیدی وسیع تر از آموزش این کشور به دست آورید. طبق اطلاعات به دست آمده آموزش عالی در این کشور به چندین دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تقسیم می شود.

جالب است بدانید کشور کویت در واقع دارای چهار موسسه آموزش عالی دولتی است که برجسته ترین آن ها دانشگاه کویت یا KU می باشد. در کنار آن دانشگاه های دولتی دیگری مانند موسسه عالی هنرهای تئاتر، موسسه عالی هنرهای موسیقی و دانشگاه های خصوصی مانند دانشگاه آمریکایی کویت، دانشگاه آمریکایی خاورمیانه، کالج استرالیایی کویت و… وجود دارند.

کشور کویت دارای نرخ سواد بالای 96.3% برای بزرگسالان 25 تا 64 ساله و 99.9% برای جوانان 15 تا 24 ساله می باشد. از مهم ترین برنامه ها برای تحصیل در کشورهای عربی و در کشور کویت می توان به لیسانس مهندسی در مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق، لیسانس علوم در علوم کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی، لیسانس هنر در ارتباطات و رسانه، انگلیسی، طراحی گرافیک، روابط بین الملل و علوم اجتماعی و رفتاری اشاره کرد.

آشنایی با سیستم آموزش عالی در کویت

نگاهی به ویژگی های تحصیلی کشور عربستان سعودی

در نهایت نگاهی به ویژگی های تحصیلی کشور عربستان سعودی خواهیم داشت و با تحصیل در این کشور نیز آشنا می شویم. سیستم آموزشی عربستان سعودی یکی از سریع ترین سیستم های آموزش عالی در خاورمیانه است و دولت این کشور هر سال بیش از 20 درصد از بودجه سالانه خود را در آموزش سرمایه گذاری می کند.

دانشجویان می توانند حین تحصیل در کشورهای عربی و تحصیل در عربستان، در برخی از پیشرفته ترین دانشگاه های جهان تحصیلات خود را انجام داده و از منابع و امکانات این دانشگاه ها بهرمند شوند. از برترین دانشگاه های عربستان برای تحصیل می توان به دانشگاه ملک عبدالعزیز، دانشگاه ملک خالد، دانشگاه جوف، دانشگاه شاهزاده محمد بن فهد و… اشاره کرد.

در نهایت باید گفت که کشور عربستان سعودی یک مرکز پیشرفته در زمینه نوآوری، صنعت و پایداری در خاورمیانه است و امروزه برنامه های تحصیلی بسیار معتبری را در زمینه مهندسی، ساخت و ساز، ساخت و ساز، فناوری اطلاعات، مالی و بانکداری و همچنین صنعت نفت ارائه می دهد.

نگاهی به ویژگی های تحصیلی کشور عربستان سعودی
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر نمیدانید که شرایط مهاجرت تحصیلی را دارید یا خیر فرم زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس رایگان ما باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

مشاوره تلفنی مهاجرت به کشورهای عربی

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل و اعزام دانشجو به کشورهای عربی

تحصیل و اعزام دانشجو به کشورهای عربی می تواند آینده شغلی و تحصیلی دانشجویان را به صورت کامل تغییر دهد. با این حال در این روند، دانشجویان باید بهترین کشور و همچنین بهترین شرکت مهاجرتی را برای انجام روند مهاجرت تحصیلی خود انتخاب کنند.

امروزه موسسات اعزام دانشجوی زیادی برای انجام روند تحصیل در کشورهای عربی وجود دارند اما با توجه به این که بسیاری از این موسسات بدون وجود مجوز و به صورت غیر قانونی مشغول به کار هستند، توصیه می کنیم برای انجام مهاجرت خود از کشورهای مهاجرتی معتبر استفاده کنید.

شرکت مهاجرتی رجبی یکی از بهترین این کشور ها است که با سال ها سابقه درخشان به انجام روند مهاجرت تحصیلی و پرداخته و در کوتاه ترین مدت زمان پذیرش دانشگاه مورد نظرتان در کشورهای خارجی را برای شما به دست می آورد.

توصیه می کنیم برای شروع روند مهاجرت و تحصیل در کشورهای عربی از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. شما همچنین می توانید با مقاله جذاب مهاجرت به کشورهای عربی دیگر روش های قانونی مهاجرت به این کشور و الزامات و شرایط هر روش را مطالعه فرمایید.

تحصیل و اعزام دانشجو به کشورهای عربی

فقط متقاضیان تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای عربی، مقالات زیر را بخوانند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه