خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش

خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش یکی از بهترین گزینه های اقامتی برای دانشجویان بین المللی در این کشور به شمار می روند که از جنبه های مختلف به دانشجو کمک می کنند تا علاوه بر دلپذیر کردن زندگی در این کشور ، بتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

در همین ابتدای امر خوب است به شما یادآور شویم که زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش به معنایی تجربه زندگی شلوغ خوابگاه های کشورمان ایران نیست و شما تجربه متفاوتی از زندگی در میان افراد از کشورهای مختلف دنیا خواهید داشت که بسیار شیرین و البته مفید خواهد بود.

البته منظور از خوابگاه گزینه های متعددی برای اقامت است که هر یک شرایط خاص خود را داشته و با توجه به شرایط فردی می توان بهترین گزینه را انتخاب کرده و به کمک مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به راحتی در آنها سکونت یافت.

در ادامه هر آنچه را که به عنوان یک دانشجو اتریش برای اقامت خود بدان نیاز دارید ، خواهید خواند و در صورتی که تمایل با اطلاع از شرایط تحصیل در اتریش و دانشگاه های مناسب این کشور دارید ، دریافت مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )را فراموش نکنید ، همچنین با مطالعه مقاله لینک شده از هزینه های تحصیل در دانشگاه های اتریش و همچنین چگونگی اخز پذیرش برای تحصیل در مقطع مارشناسی ارشد و دکترا آگاه شوید.

فهرست مطالب
خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش

انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در اتریش

یکی از تفاوت های اصلی تحصیل در دانشگاه های اتریش با سایر کشورهای قاره اروپا عدم اسکان دانشجویان در محوطه دانشگاه است و برخلاف بسیاری از مراکز آموزش عالی در کشورهای مختلف دانشگاه های اتریش در هنگام ثبت نام دانشجو خوابگاه و یا اتاق مشخصی را برای ثبت نام ارائه نمی دهند.

در این کشور دانشجویان اغلب در سالن های اقامتی و یا خوابگاه های خصوصی زندگی می کنند و هر دانشجو موظف است تا وضعیت اسکان خود را با جستجو مشخص کند ، گزینه های مختلفی برای اقامت دانشجویان وجود دارد و شما می توانید با توجه به روحیات و شرایط خود به دنبال اتاقی مناسب باشید.

البته برخی از دانشگاه ها نیز اتاق های خوبی به دانشجویان معرفی می کنند که گرچه تحت نظارت دانشگاه نیستند اما می توانند شرایط مانند خوابگاه را برای شما فراهم سازند ، انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در اتریش را می توان شامل دو دسته کلی زیر دانست:

  • پ زندگی در سالن های اقامتی ( شبیه به خوابگاه )
  •  زندگی در یک آپارتمان مشترک
انواع اقامتگاه و خوابگاه های دانشجویی در اتریش
سالن های اقامتی در اتریش

Accommodation Halls Austria

سالن های اقامتی در اتریش

زندگی در سالن های اقامتی همانند خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش تعریف می شود ، این سالن ها انواع مختلفی از اتاق ها را ارائه می دهند که می تواند از یک تا چهار نفره را شامل شود ، این نوع اقامتگاه در واقع به معنای زندگی اجتماعی تعبیر می شود که بسیاری از امکانات به صورت عمومی استفاده می شود ، البته معمولا سرویس های بهداشتی به صورت خصوصی در هر اتاق وجود دارند و آشپزخانه و یا سالن مطالعه مشترک هستند.

این سالن ها دارای هزینه مقرون به صرفه تری بوده و می توان در اطراف دانشگاه نیز گزینه هایی یافت ، با زندگی در سالن های اقامتی در اتریش افراد از کشور و نژادهای مختلف را ملاقات خواهید کرد که به یافتن دوست های متعدد کمک نموده و مهارت زبانی را به سرعت قابل توجهی در شما ارتقا می بخشد.

هر آنچه برای تحصیل در دانشگاه های اتریش باید بدانید را در وب سایت رجبی خواهید یافت ؛ برای نمونه مقالات زیر را تقدیم می کنیم .

آپارتمان های مشترک در اتریش

آپارتمان های مشترک در اتریش محبوب ترین گزینه های اقامت برای دانشجویان شناخته می شوند که چند دانشجو با یکدیگر یک آپارتمان را اجاره کرده و هر کدام اتاق خصوصی خود را در حالی که آشپزخانه و حمام مشترک هستند ، دارند ، اجاره بها نیز میان تعداد دانشجویان تقسیم می شود و امکانات به بهترین شکل در اختیارتان قرار می گیرد ، اما در این مورد ممکن است مجبور باشید برای رفت و آمد به دانشگاه از وسایل حمل و نقل استفاده کرده و زمان بیشتری را صرف کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پاسخگویی دقیق به سوالات شما همراه با مشاوران مجرب و دلسوز شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های خوابگاه و اقامت در اتریش

یکی از اصلی ترین مواردی که در انتخاب محل اقامت دانشجویان بسیار حائز اهمیت است ، هزینه های خوابگاه و اقامت در اتریش می باشد ، در این کشور هزینه ها متناسب با سطح درآمد بوده و گرانی و تورم زندگی مردم را تحت تاثیر قرار نمی دهد ، اما برای دانشجویان بین المللی که از سایر کشورهای جهان با نرخ ارزهای مختلف به این کشور وارد می شوند ، می تواند چالش بزرگی باشد.

در میان این دو نوع از خوابگاه های دانشجویی در کشور اتریش ، سالن های اقامتی میزان اجاره بهای کمتری دارند و شما بابت قبوض مختلف ، اینترنت و یا سایر امکانات مبلغی را به عنوان اجاره بها پرداخت می کنید که معمولا مقرون به صرفه بوده و می تواند از 250 یورو در ماه آغاز شود و نهایتا به 400 یورو برسد.

در حالی که در آپارتمان های دانشجویی هزینه اجاره بها به تعداد افراد تقسیم شده و باید مبلغی را به پرداخت قبض آب ، برق ، گاز و تلفن اختصاص دهید و بابت شارژ میاهیانه ، زباله ، اینترنت و غیره نیز هزینه ای را درنظر بگیرید ، اجاره آپارتمان های مشترک در اتریش می تواند از ماهیانه 350 یورو آغاز شده و با توجه به تعداد تا بالای هزار یورو برسد.

هزینه های خوابگاه و اقامت در اتریش
پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اتریش

پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اتریش

راه های مختلفی برای پیدا کردن اقامتگاه دانشجویی در اتریش وجود دارد که به شما توصیه می کنیم تا تمامی مسیرها را بررسی نمایید تا بتوانید بهترین محل اقامت را برای خود فراهم سازید ، پیدا کردن خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش می تواند از طریق سایت های اینترنتی ، شرکت مهاجرتی رجبی ، دوستان و آشنایان مقیم اتریش و یا بنگاه های املاکی در این کشور انجام شود.

به عنوان مثال چنانچه از طریق مشاورین موسسه امکان مهاجرت به اتریش برای شما فراهم شود ، نیازی به نگرانی در رابطه با محل سکونت خود نخواهید داشت و می توانید به توجه به بودجه خود در بهترین سالن های اقامتی و یا آپارتمان های دانشجویی در اتریش زندگی کنید.

بنگاه های املاکی نیز گزینه های متعددی پیش روی شما قرار می دهند که نیاز به بازرسی از نزدیک داشته و باید مبلغی را به عنوان دستمزد به آنها پرداخت کنید ، چنانچه دارای دوست و یا آشنایی در کشور اتریش هستید نیز می توانید از آنها برای یافتن محل اقامتی مناسب کمک بگیرید.

از دیگر مسیرهای ایده آل سایت های اینترنتی هستند که تمامی مشخصات منزل موردنظر را ارائه داده و شما را مستقیما به صاحبخانه وصل می کنند ، برخی از بهترین این سایت ها عبارتند از:

  •  www.sreal.at
  •  www.allyoucanread.com
  •  www.stuwo.at
  •  www.expatica.com

با توجه به اینکه دانشگاه های اتریش ، خوابگاه ارائه نمیدهند ، شاید بخواهید با امکانات خوابگاهی سایر کشور ها آشنا شوید.

!? House or Dormitory in Austria

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اتریش

از آنجا که در اتریش خوابگاه های دانشجویی مشخصی به دانشجویان ارائه نمی شود ، نمی توان تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اتریش را مانند سایر کشورها دانست ، در واقع خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش سالن های اقامتی هستند که نوعی خوابگاه با امکانات بهتر به شمار می روند و دانشجویان به صورت گروهی با مجموعه ای از امکانات مشترک زندگی می کنند.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اتریش​

در حالی که در خانه های مستقل تنها تعداد افراد کمتر بوده و حریم شخصی بهتری برای دانشجو وجود دارد ، آرامش و لذت زندگی دانشجویی در اتریش در خانه های مستقل به مراتب بیشتر می باشد بخصوص اگر تعداد هم خانه ای هایتان کم نیز باشد ، به شما توصیه می کنیم تا در صورت داشتن تمکن مالی کافی با اجاره یک آپارتمان در یکی از شهرهای این کشور نهایت لذت را از دوران دانشجویی خود ببرید ، تا هم بتوانید بهتر به درس هایتان برسید و هم زندگی به امکانات بیشتر و محدودیت های کمتر را تجربه کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت امن ترین خوابگاه های اتریش با راهنمایی مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

امکان زندگی با خانواده اتریشی

امکان زندگی با خانواده اتریشی

چنانچه در یافتن مقصد تحصیلی مناسب کشورهای مختلف اروپا را بررسی کرده باشید ، در می یابید که یکی از ویژگی های شگفت انگیز تحصیل در اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند اتریش فرصت زندگی با یک خانواده در این کشور است ، در این شیوه شما عزیزان با اجار یک اتاق در یک خانه ، همانند یک فرد خانواده از امکانات منزل موردنظر بهره مند می گردید.

امکان زندگی با خانواده اتریشی معاشرت اجتماعی را از همان ابتدای ورود در بالاترین سطح ممکن برای شما فراهم ساخته و بسیاری از دغدغه های زندگی در سالن های اقامتی و یا آپارتمان های مشترک را به همراه ندارد ، در برخی از خانه ها وعده های غذایی نیز به دانشجو داده می شود و بابت آن مبلغی بر روی اجاره اضافه می شود.

امکان زندگی با خانواده اتریشی بخصوص برای دانشجویانی که دوری از خانواده برایشان سخت است ، می تواند بسیار مناسب عمل کرده و در ماه های نخست دانشجو را بهتر با شرایط جدید وفق دهد ، خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش شرایط متعددی دارند که کارشناسان موسسه به خوبی جزئیات لازم را در اختیارتان قرار می دهند.

محله های مناسب اسکان دانشجویی در وین

شهر وین به عنوان پایتخت کشور اتریش دارای مراکز اموزشی متعددی است که شما می توانید در هر یک از آنها شانس پذیرش داشته باشید ، از این رو بهتر است که برای تعیین محل اقامت خود در نزدیک ترین محل ممکن اقدام کنید تابتوانید به آسانی به محل تحصیل خود رفت و آمد کنید.

وین شهر زیبایی ها دارای بیش از 20 منطقه برای سکونت دانشجویان است که آپارتمان با نرخ های متفاوت در آنها وجود دارد ، برخی از مهم ترین محله های مناسب اسکان دانشجویی در وین عبارتند از:

  •  Währing
  •  Liesing
  •  ویدن
  •  Neubau
  • دوبلینگ
  •  دوناوستات

Suitable neighborhoods / Graz

محله های مناسب اسکان دانشجویی در گراتس

گراتس به عنوان دومین شهر بزرگ اتریش یکی از بهترین گزینه هایی است که می توان سکونت در آن را یکی از شیرین ترین لدت های دانشجویی در اتریش دانست ، این شهر زیبا که فرصت های کار در اتریش را به صورت پاره وقت به خوبی در اختیارتان قرار می دهد ، گزینه های متعددی از ارزان تا گران را برای اجاره آپارتمان در این شهر وجود دارد اما طبق آمار دانشجویان بیشتر در محله های مناسب اسکان دانشجویی در گراتس مانند مرکز شهر ، گیدورف ، لند و گریس اقامت می کنند ، گراتس یک شهر دانشگاهی است که هر ساله هزاران دانشجو را جذب می کند که موجب می شود فضای دانشجویی آن بسیار خوب باشد ، همچنین موقعیت عالی آن در اروپا به شما امکان می دهد راحت سفر کنید.

تفاوت گرفتن خانه با خوابگاه در اتریش​

مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش

یکی از اصلی ترین مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش حمایت این کشور از دانشجویان به عنوان ساکنین کم درآمد است ، از این رو می کوشد تا بهترین امکانات را با حداقل هزینه برای آنها فراهم سازد ، اما چنانچه بخواهیم زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش را به شما توصیه کنیم به دلایل زیر خواهد بود:

  •  امکانات زندگی در سطح ایده آل
  •  تقویت زبان به دلیل نیاز به معاشرت
  •  هزینه زندگی مقرون به صرفه تر
  •  نزدیکی به دانشگاه
  • امنیت بیشتر
  •  داشتن امکاناتی همچون باشگاه و استخر
  •  وجود خوابگاه های متاهلی

سوالات پر تکرار خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش

خیر ، برخلاف بسیاری از مراکز آموزش عالی در کشورهای مختلف دانشگاه های اتریش در هنگام ثبت نام دانشجو خوابگاه خاصی را به دانشجو نخواهد داد.

آپارتمان های مشترک در اتریش محبوب ترین گزینه های اقامت برای دانشجویان است که چند دانشجو با یکدیگر یک آپارتمان را با هم اجاره کرده تمام هزین ها را تقسیم می کنند هر فرد اتاق خود را دارد اما سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک خواهد بود.

سالن های اقامتی میزان اجاره  کمتری دارند که می تواند از 250 یورو در ماه آغاز شود و نهایتا به 400 یورو برسد ، آپارتمان های دانشجویی هزینه اجاره بها به تعداد افراد تقسیم می شود ، اجاره آپارتمان های مشترک در اتریش می تواند از ماهیانه 350 یورو آغاز شده و با توجه به تعداد تا بالای هزار یورو باشد.

در این شیوه شما عزیزان با اجاره یک اتاق در یک خانه از خانواده اتریشی با آنها زندگی کرده و از امکانات منزل آن ها هم بهره مند می شوید.

  •  Währing
  •  Liesing
  •  ویدن
  •  Neubau
  • دوبلینگ
  •  دوناوستات

امیدواریم که با مطالعه مطالب بالا با شرایط خوابگاه های دانشجویی کشور اتریش آشنا شده باشید و در صورتی که نیازمند دریافت مشاوره و یا هرگونه سوال هستید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس گرفته و از به روزترین اطلاعات در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای دانشجویی مطلع شوید ، همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به اتریش کاملترین و کاربردی اطلاعات را در زمینه شناخت تمامی راه های قانونی و امن مهاجرت به این کشور بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه