تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا یک انتخاب هوشمندانه توسط پدر و مادرهایی است که قصد دارند برای آینده فرزندشان از زمان دانش آموزی آن ها برنامه ریزی کنند.

تحصیل دانش آموزان در کانادا حتی در روند مهاجرتی خانواده دانش آموز نیز تاثیر مثبتی دارد چرا که یکی از والدین می تواند همراه فرزندش وارد این کشور شود . جالب است بدانید که بالا بودن کیفیت نظام آموزشی در کشور کانادا موجب شده تا بسیاری از والدین به فکر فرستان فرزندان خود به این کشور جهت تحصیل در مدارس کانادا بیافتند.

کانادا یکی از ایده آل ترین گزینه هایی است که می توانید برای ساختن آینده ای روشن به آن به صورت جدی فکر کنید . در این عنوان با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا به جزئیات کافی در این باره برسید.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با داشتن نمایندگی از چند مدرسه مطرح در کانادا روند دریافت پذیرش از مدارس مذکور و مهاجرت به این کشور را برای متقاضیان هموار می کند ، همچنین توصیه می کنیم مقاله تحصیل در کانادا را نیز بخوانید و با سیستم آموزشی کانادا و نحوه اخذ پذیرش ازدانشگاه های این کشور پس از اتمام دوران مدرسه هم مطلع شوید.

 

فهرست مطالب
تحصیل در مدارس کانادا

موسسه مهاجرتی رجبی ، در ابتدای این مقاله با هدف ارائه اطلاعات به روز و صحیح دو فایل ویدئویی و پادکست در زمینه شرایط تحصیل در مدارس کانادا را به شما تقدیم کرده ، در حدود سه دقیقه می توانید اطلاعاتی بسیار مفید برای تحصیل فرزاندنتان در مدارس کانادا بدست آورید ، اطلاعات تکمیلی را در مقاله بخوانید و یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

پادکست تحصیل در مدارس کانادا

پخش ویدیو

انواع مدرسه در کانادا

اگر شما هم قصد تحصیل در مدارس کانادا را داشته باشید باید بدانید که سيستم آموزشي در هر کدام از 12 استان كانادا متفاوت است. به طور مثال در استان کبک تحصیلات ابتدایی از سن 6 سالگی شروع می شود و تا کلاس ششم ادامه می یابد. سپس دانش آموزان از 12 تا 17 سالگی وارد مقطع دبیرستان شده و از کلاس هفتم تا یازدهم تحصیل می کنند و سپس مدرک دیپلم خود را اخذ می نمایند . در حالیکه در استان انتاریو تحصیلات دوره ابتدایی از کلاس اول تا هشتم و دوره دبیرستان از کلاس نهم تا دوازدهم است.

بنابراین استان محل تحصیل و سن در تحصیل دانش آموزان در کانادا و انتخاب مقطع تحصیلی آن ها تاثیرگذار خواهند بود . برای انتخاب مدرسه جهت تحصیل در مدارس کانادا گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار دارد تا با بررسی آن ها بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید مانند:

 

  •  مدارس دولتی و خصوصی
  •  روزانه و شبانه
  •  دخترانه ، پسرانه و مختلط

دقت داشته باشید که تنها با بررسی دقیق و انتخاب بهترین گزینه از میان انواع مدرسه در کانادا می توانید آینده ای موفق را برای فرزندانتان رقم بزنید ، از این رو با مشاورین ما تماس بگیرید تا مشاوره ای کاملا تخصصی دریافت کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برنامه ریزی دقیق برای آینده فرزندانتان با راهنمایی مشاوران حرفه ای و متخصص شرکت بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارس دولتی و خصوصی در کانادا

مدارس دولتی در کانادا بر اساس قوانین استانی اداره مي شوند تحصیل در اين مدارس برای فرزندان شهروندان کانادایی و یا کسانی که اقامت دائم کانادا را دارند به صورت رایگان است اما دانش ‌آموزان خارجی باید شهریه پرداخت کنند . 

مهم‌ترین تفاوت مدارس دولتی و خصوصی در کانادا ، فعالیت ‌های فوق‌ برنامه هر کدام از مدارس است ، مثلا برخی از مدارس خصوصی بر روی هنر و موسیقی تمرکز دارند در حالیکه برخی دیگر در خصوص تقویت مهارت های هوش اجتماعی فعالیت می کنند.

همچنین نظارت بر مدارس دولتی در کانادا توسط انجمن ‌های استانی این کشور انجام می شود و به دانش آموزهاي واجد شرايطی که در همان محله اسکان دارند ، پذيرش می دهند . دانش آموزانی که تازه وارد این کشور شده اند و قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند به وسیله آزمون تعیین سطح شده و با یک مصاحبه سطح زبان آن ها مشخص می گردد که بهتر است در سطح آیلتس 5.5 به زبان انگلیسی مسلط باشند. البته نیازی به ارائه آیلتس نیست و اگر دانش آموز سطح پایین تری داشته باشد در دوره تقویتی زبان مدرسه شرکت می کند.

مدارس دولتی و خصوصی در کانادا

دریافت پذیرش از مدارس دولتی و خصوصی کانادا

مدارس دولتی در کانادا مدارس پرتقاضا و شلوغی هستند ، بنابراین پروسه اخذ پذیرش از آن ها به زمان بیشتری نسبت به مدارس خصوصی نیاز دارد و تصمیم گیری نهایی پذیرش و ثبت نام نیز توسط آموزش و پرورش کانادا انجام می شود اما پذیرش گرفتن از مدارس خصوصی راحت تر است چرا که خود مدرسه برای تایید دانش آموز تصمیم گیری می کند و معمولا درخواست های کمتری دارند . زمان پذیرش تحصیل در مدارس کانادا در هر دو نوع این مدارس معمولا در ماه سپتامبر یا ژانویه می باشد و بررسی مدارک و تایید پذیرش از یک هفته تا یک ماه به طول می انجامد . 

 

تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا​

Education Canadian Boarding schools

تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

همانطور که گفتیم مدارس شبانه ورزی یکی از انواع مراکز تحصیلی در کانادا هستند که دانش آموز می تواند در مدرسه اقامت نیز داشته باشد . در سیستم تحصیلی در کانادا اكثر مدارس خصوصي به صورت شبانه روزي فعاليت ميكنند و علاوه بر اينكه کیفیت آموزشی بالایی دارند و مدارک معتبر اعطا می کنند ، محیط امني هم برای دانش آموزان فراهم می نمایند.

اگر متقاضی تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا هستید باید در نظر داشته باشید که برخی از این مدارس به صورت تمام وقت و برخی به صورت پاره وقت ( 5 روز در هفته) فعالیت می کنند . با تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا اگر نمرات دانش آموزان بالا باشد ، می توانند کمک هزینه دریافت کنند و همچنین بعد از چند سال درخواست اقامت دائم دهند.

تلاش نموده ایم تا در عناوین زیر برخی از رشته های دانشگاهی مناسب در کانادا را جهت انتخاب رشته پس از مدرسه به شما معرفی کنیم:

مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس کانادا

شما میتوانید برای تحصیل در مدارس کانادا بر اساس برنامه تحصیلی هر مدرسه تصمیم گیری کنید ، به عنوان مثال برخی از این مدارس کاملا به زبان انگلیسی بوده و برخی دیگر زبان اول خود را فرانسوی قرار داده اند . دانش آموزان مهاجر نیز که به دنبال تقویت زبان خود جهت ورود به مدارس هستند باید به دنبال گزینه ای باشند که ابتدا دوره کوتاهی از زبان را به آنها آموزش داده و سپس به مقطع موردنظر آنها را وارد سازد ، که اغلب این برنامه ها در مدارس خصوصی وجود دارد.

 

مقطع تحصیلی سن دانش آموزان
دبستان 5 الی 6 تا 11 سالگی
راهنمایی 11 تا 14 سالگی
دبیرستان 14 تا 18 سالگی
تحصیل در دبیرستان های کانادا

برخی از مدارس مطرح کشور کانادا

کانادا کشوری با گزینه های بی شمار تحصیلی برای مدارس است و شما می توانید در هر ایالت آن مدارس بسیاری را بیابید . در این میان ما در موسسه رجبی تلاش نموده ایم تا با برخی از بهترین آنها همکاری داشته باشیم و شما علاقه مندان به تحصیل در مدارس کانادا را با موفقیت در آنها ثبت نام کنیم . در ادامه فهرست مدارسی را که موسسه رجبی با آنها همکاری می نماید آورده ایم:

 

نام مدرسه توضیحات
مدرسه Sea to sky این مدرسه در استان بریتیش کلمبیا و با فاصله زمانی 45 دقیقه ای از ونکوور قرار دارد که در تمامی مقاطع تحصیلی پذیرش دارد و تدریس به زبان های انگلیسی و فرانسوی در آن صورت می گیرد.
مدرسه Seneca hill مدرسه Seneca hill در استان انتاریو و شهر تورنتو قرار دارد و در کلیه مقاطع تحصیلی دانش آموز می پذیرد. زبان تدریس در این مدرسه انگلیسی می باشد.
مدرسه Umc این مدرسه که تنها در مقطع متوسطه ( سال ششم تا دوازدهم ) پذیرش انجام می دهد ، در شهر تورنتو استان انتاریو قرار دارد. زبان تدریس در این مدرسه نیز انگلیسی است.
مدرسه St. John academy مدرسه St. John academy در ونکوور و دریاچه شاونیگان شعبه دارد که پردیس ونکوور مقاطع هشتم تا دوازدهم و پردیس دریاچه شاونیگان مقاطع ششم تا دوازدهم را پوشش می دهد. زبان تدریس در این مدرسه نیز انگلیسی است.
مدرسه Bond academy اگر قصد تحصیل در مدارس کانادا از مهد کودک تا سال دوازدهم را داشته باشید ، این مدرسه انتخاب مناسبی است. Bond academy در استان انتاریو و شهر تورنتو قرار گرفته و زبان تحصیل در آن انگلیسی است.
مدرسه Bodwell highschool برای تحصیل در دبیرستان های کانادا ، Bodwell highschool گزینه بسیار خوبی است که مقاطع هشتم تا دوازدهم را پوشش می دهد. این دبیرستان در استان بریتیش کلمبیا و شهر نورث ونکوور قرار دارد و زبان تحصیل آن هم انگلیسی می باشد.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با ثبت شماره تماس خود ، اطلاعات دقیق تری درباره مدارس کانادا با نمایندگی موسسه رجبی کسب کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سن مناسب برای تحصیل در مدارس کانادا

برخی از متقاضیان در زمان تصمیم گیری به دنبال سن مناسب برای تحصیل در مدارس کانادا هستند ، طبیعتا مهاجرت از زمان مدرسه می تواند تاثیر مثبتی در زندگی متقاضی بگذارد چرا که ارتباط گرفتن با محیط جدید و یادگیری زبان در سن پایین بسیار سریع تر اتفاق می افتد و کودکان و نوجوانان انعطاف بیشتری از خود نشان می دهند.

اما باید توجه داشته باشید که کودکان آسیب پذیرتر از بزرگسالان هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند بنابراین باید در ابتدا تمهیداتی انجام شود و بعد اقدام به مهاجرت کرد.

البته به دلیل اینکه دانش آموزان زیر سن قانونی هستند یکی از والدین با ویزای گاردین می تواند همراه فرزند خود به این کشور برود و یا والدین یک قیم قانونی برای مراقبت و سرپرستی از فرزندشان در کانادا معرفی نمایند.

کیس هر دانش آموز با دیگری متفاوت بوده و خوب است که برای دریافت جزئیات بیشتر با مشاورین رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

سن مناسب برای تحصیل در مدارس کانادا

مهاجرت والدین همراه با دانش آموزان به کانادا

مهاجرت والدین همراه با دانش آموزان به کانادا چه شرایطی دارد؟ همانطور که بالاتر گفته شد به دلیل آنکه دانش آموزان زیر سن قانونی قرار دارند برای تحصیل در مدارس کانادا باید یکی از والدین یا یک فرد به عنوان قيم قانوني همراه آن ها به وسیله ویزای گاردین حضور داشته باشد ، مدت ویزای گاردین وابسته به مدت زمان تحصیل دانش آموز است و اين ويزا به صورت مالتيپل می باشد يعني در طول مدتی که ویزا اعتبار دارد فرد می تواند از کانادا خارج شده و دوباره به این کشور بازگردد.

در این راستا اقوام دانش آموز و یا خانواده های کانادایی که این مسئولیت را قبول می کنند ، میتوانند به عنوان قیم معرفی شوند . در واقع خانواده ‌هایی ساکن کانادا هستند که از طریق وزارت آموزش و پرورش به دانش آموز معرفی میشوند و اصطلاحا به آن ها هوم استی (Homestay) ميگویند. این افراد در قبال ارائه خدماتی مثل جای مناسب ، امکانات و سه وعده غذا به همراه قیومیت دانش آموز ، مبلغي را دریافت می کنند.

عنوان ویزای والدین برای دانش آموزان در کانادا می تواند راهنمای خوبی برای شما والدین عزیز باشد ، پس حتما مطالعه آن را از دست ندهید.

هزینه های تحصیل در مدارس کانادا

هزینه های تحصیل در مدارس کانادا

هزینه های تحصیل در مدارس کانادا بسته به نوع مدرسه متفاوت است . به طور مثال هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا به صورت روزانه چه در مدارس دولتی و چه در مدارس خصوصی برای دانش آموزان بین المللی از 12 هزار دلار کانادا تا حدود 22 هزار دلار می باشد.

اما هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا حداقل 30 هزار دلار است که هزینه تحصیل و اقامت را در بر میگیرد . برای تحصیل در مدارس کانادا از نوع خصوصی باید توجه داشته باشید که برخی از این مدارس ، هزینه رجیستریشن فی یا هزینه ثبت نام هم دریافت می کنند که بین 1000 تا 9 هزار دلار به شهریه اضافه می شود.

به طور کلی فرقی ندارد که شهروند کانادا هستید یا با اقامت دائم در این کشور حضور دارید ، برای تحصیل در مدارس خصوصی این کشور بایستی شهریه پرداخت کنید البته علاوه بر شهریه مدارس شما بایستی برای تعیین سطح زبان و انجام بیومتریک نیز هزینه بپردازید و همچنین تمکن مالی خود را نیز به دولت این کشور جهت دریافت ویزا اثبات نمایید.

دریافت ویزای دانش آموزی برای تحصیل در مدارس کانادا

براي دریافت ویزای دانش آموزی برای تحصیل در مدارس کانادا بايد study plan نوشته شود  به این معنی که باید مشخص کنید چرا کانادا را برای تحصیل انتخاب کرده اید و در کشور خود ادامه تحصیل نمی دهید ، چه موضوعی باعث میشود تا بعد از تحصیل به ایران برگردید و …

بعد از ارائه Study Plan و سایر مدارک به سفارت حدود 3 ماه طول می کشد تا سفارت جواب ویزا را به متقاضی بدهد . جمع آوری مدارک سفارت نیز دارای جزئیات و گام های متعددی است که مشاورین ما تمامی جزئیات لازم را در اختیارتان قرار می دهند.

وبینار تحصیل در مدارس کانادا

از جمله خدمات دیگر موسسه مهاجرتی رجبی ، برگزاری وبینارهای بسیار جذاب و کاربردی است که توسط کارشناسان ارشد موسسه با هدف به اشتراک گذاری اطلاعات صحیح در خصوص مهاجرت ارائه می شود.

در این بخش شما می توانید وبینار تحصیل در مدارس کانادا موسسه رجبی را مشاهده کرده و اطلاعات بسیار مفیدی را بدست آورید ، مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان اولیه به شما عزیزان هستند.

این وبینار را هانیه عابدی کارشناس ارشد مهاجرتی از موسسه مهاجرتی رجبی به شما تقدیم کرده است و تجارب ارزنده خود از شش سال کار در زمینه مهاجرت را با شما به اشتراک گذاشته است.

اقامت پس از اتمام مدرسه در کانادا

پس از اتمام تحصیل در مدارس کانادا دانش آموزان می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند و از آن جایی که در حین تحصیل در مدارس کانادا به خوبی با سیستم آموزشی این کشور آشنا شده اند و زبان را در حد عالی یاد گرفته اند ، شرایط بهتری نسبت به کسانی که از کشورهای دیگر برای ورود به دانشگاه های کانادا اقدام می کنند خواهند داشت.

در این حالت اقامت پس از اتمام مدرسه در کانادا تمدید شده و دانش آموز می تواند در این کشور بماند . ورود به دانشگاه های کانادا به شما فرصت می دهد تا در حین تحصیل در دانشگاه مشغول به کار دانشجویی شوید و علاوه بر کسب درآمد خود را برای یافتن شغل مناسب پس از اتمام تحصیل و دریافت اقامت کاری و سپس اقامت دائم این کشور آماده سازید.

وضعیت والدین دانش آموز پس از اتمام مدرسه در کانادا

یکی از والدین دانش آموز که در حین تحصیل در مدارس کانادا همراه او بوده است در صورت داشتن مدرک آیلتس می تواند در طی سال های تحصیل فرزندش او هم مشغول به تحصیل شود و ضمن رایگان نمودن دوره تحصیل فرزند خود در سال های بعد ، همسرش را نیز به وسیله ویزای دانشجویی خود به عنوان همراه به این کشور آورده و در کنار یکدیگر زندگی کنند.

در این صورت وضعیت والدین دانش آموز پس از اتمام مدرسه در کانادا می تواند از حالت ویزای تحصیلی به ویزای کاری تبدیل شود و  همچنان در کانادا اقامت داشته باشند.

اگر شما هم قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارید یا آینده تحصیلی فرزندان خود را در این کشور می بینید ، می توانید جهت بررسی شرایط خود یا فرزندانتان با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را از مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز بپرسید.

همانطور که با مطالعه مقاله مطلع شدید ، اقامت پس ا تحصیل در مدارس کانادا امکان پذیر است اما شاید بخواهید راه های دیگر مهاجرت قانونی به کشور کانادا را هم بشناسید . راه های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که به تمام آن ها در مقاله مهاجرت به کانادا پرداخته ایم ؛ در واقع با مطالعه مقاله لینک شده می تواند با تمام روش های امن ورود و اقامت درکانادا آشنا شوید.

سوالات متداول تحصیل در مدارس کانادا

برای انتخاب مدرسه جهت تحصیل در کانادا گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار دارد تا با بررسی آن ها بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. مانند:

  • مدارس دولتی و
  • خصوصی
  • روزانه و شبانه
  • دخترانه ، پسرانه و مختلط
  • انواع برنامه تحصیلی

مدارس روزانه مدارسي هستند كه دانش آموزان در ساعت مشخصی به مدرسه می روند و بعد به محل اقامتشان برمیگردند اما در مدارس شبانه روزی دانش آموز می تواند در مدرسه نیز اقامت داشته باشند.

بله، کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی با دریافت نمایندگی برخی از بهترین مدارس کانادا ، راه را برای متقاضیان تحصیل در مدارس کانادا هموار کرده اند.

ارتباط گرفتن با محیط جدید و یادگیری زبان در سن پایین بسیار سریع تر اتفاق می افتند و کودکان و نوجوانان انعطاف بیشتری از خود نشان می دهند. اما باید توجه داشته باشید که کودکان آسیب پذیرتر از بزرگسالان هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند بنابراین باید در ابتدا تمهیداتی انجام شود و بعد اقدام به مهاجرت کرد.

البته به دلیل اینکه دانش آموزان زیر سن قانونی هستند یکی از والدین با ویزای گاردین می تواند همراه فرزند خود به این کشور برود و یا والدین یک قیم قانونی برای مراقبت و سرپرستی از فرزندشان در کانادا معرفی نمایند.

مدت ویزای گاردین وابسته به مدت زمان تحصیل دانش آموز است و اين ويزا به صورت مالتيپل می باشد يعني در طول مدتی که ویزا اعتبار دارد فرد می تواند از کانادا خارج شده و دوباره به این کشور بازگردد.

هزینه های تحصیل در مدارس کانادا بسته به نوع مدرسه متفاوت است. به طور مثال هزینه تحصیل در دبیرستان های کانادا به صورت روزانه چه در مدارس دولتی و چه در مدارس خصوصی برای دانش آموزان بین المللی از 12 هزار دلار کانادا تا حدود 22 هزار دلار می باشد.

اما هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا حداقل 30 هزار دلار است که هزینه تحصیل و اقامت را در بر میگیرد.

پس از اتمام تحصیل در مدارس کانادا ، دانش آموزان می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

یکی از والدین دانش آموز که در حین تحصیل در مدارس کانادا همراه او بوده است در صورت داشتن مدرک آیلتس در طی آن سال ها مشغول به تحصیل شود و علاوه بر اینکه تحصیل فرزندش در سال های بعدی رایگان می شود ، می تواند همسرش را نیز به وسیله ویزای دانشجویی خود به عنوان همراه به این کشور آورده و در کنار یکدیگر زندگی کنند.

در این صورت بعد از اتمام تحصیل فرزند در مدارس نیز والدین می توانند به وسیله ویزای تحصیلی خود که در ادامه به ویزای کاری تبدیل می شود ، در کانادا اقامت داشته باشند.

بررسی مدارس سایر کشورهای مطرح جهان نیز می تواند شما ار در اتخاذ تصمیمی بهتر یاری نماید:

در انتها نیز می توانید تجربه دریافت ویزای کانادا در شرکت رجبی را از کلاینت های ما بشنوید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4/5 - (6 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه