تحصیل دکترا در انگلستان

تحصیل دکترا در انگلستان یکی از گزینه های جذاب و سودمند برای تحصیل در خارج از کشورمان است که به عنوان یک مدرک تحقیقاتی ، شما را در بالاترین مقطع تحصیلی موجود در دانشگاه های انگلستان قرار می دهد.

تحصیل دکترا در انگلستان حول یک پروژه تحقیقاتی شاخص در زمینه انتخابی فرد دانشجو در حیطه دانشگاهی است که معمولاً تا 100000 کلمه و به عنوان یک پایان نامه نوشته می شود و سپس در یک کنفرانس شفاهی در مقابل یک هیئت متخصصین دفاع می شود.

دانشگاه های انگلستان دارای زیرساخت های مدرن و امکانات رفاهی در سطح جهانی برای کمک به تحقیقات دکترا هستند که برنامه های آموزشی منحصر بفردی را ارائه می دهند.

در این عنوان با ما همراه باشید تا از به روزترین مطالب در زمینه تحصیل دکترا در انگلستان که توسط کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تهیه شده است ، مطلع شده و مسیر را برای خود هموار سازید.

تحصیل دکترا در انگلستان از قالبی متفاوت پیروی می کند که در سراسر جهان قابل منحصر به این کشور بوده و به الگوی بسیاری از کشورهای تراز اول جهان نیز مبدل شده است ، پس از مطالعه این عنوان تا انتها حتما سری به محتوای گردآوری شده تحصیل در انگلستان در سایت نیز بزنید که اطلاعات خوبی در انتظارتان است.

فهرست مطالب
تحصیل دکترا در انگلستان

اگر قصد تحصیل دکترا در انگلستان را دارید ، محتوای این مقاله برای شما در نظر گرفته شده و اطلاعات جامعی به شما می دهد اما اگر وقت کافی برای مطالعه ندارید می توانید از فایل های ویدئو و پادکست ارائه شده در این بخش استفاده کرده و اطلاعات خود را به روز کنید ، ارائه دهنده این فایلها هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی است.

پادکست تحصیل دکترا در انگلستان

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تجربه تحصیل در مراکز علمی انگلستان با راهنمایی مشاورین رجبی بسیار آسانتر خواهد شد!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شرایط تحصیل مقطع دکترا انگلستان

تحصیل دکترا در انگلستان در اصل یک مدرک تحقیقاتی مستقل است که از همان ابتدا با تمرکز بر پروژه تحقیقاتی شخصی دانشجو با هدف نهایی تولید یک پایان نامه اصلی آغاز می شود و در نهایت به دستاوردی جدید در رشته موردنظر می رسد.

برخلاف برخی از کشورها هیچ فضای رسمی تدریس برای تحصیل دکترا در انگلستان وجود ندارد و دانشگاه های این کشور استانداردهای آکادمیکی را برای پذیرش را ایجاد کرده اند و طبق این استانداردها  برای پذیرش هر متقاضی در برنامه دکترا آزاد هستند ، پذیرش عموماً مشروط به این است که دانشجوی آینده با موفقیت یک مدرک کارشناسی و همچنین مدرک کارشناسی ارشد را با نمرات بالا گذرانده باشد ، توانایی زبان انگلیسی باید در حد مشخص شده ثابت شود ، شرایط تحصیل مقطع دکترا در انگلستان حداقل به موارد زیر نیازمند است:

  • نمرات متوسط به بالا در مقطع کارشناسی ارشد
  • تسلط بالاتر از حد متوسط به زبان انگلیسی نمره آیلتس 7 به بالا
  • تجربه حرفه ای متناسب
  • رونوشت ها و مراجع علمی
  • پیشنهاد تحقیق پس از تصمیم گیری در زمینه مورد علاقه
  • بیانیه شخصی

توجه داشته باشید که پیشنهاد شما باید توسط یک استاد متخصص برای شروع برنامه پذیرفته شود.

روش های تحصیل دکتری در انگلستان

دکترای بریتانیا به طور سنتی یک مدرک کاملا تحقیقاتی و بدون کلاس و ارزیابی ( غیر از امتحان شفاهی نهایی یا همان دفاع از پایان نامه ) است ؛ دانشجویان معمولاً قبل از جمع ‌آوری داده ‌های کمی یا کیفی ، شواهد متنی یا سایر مطالب و در نهایت نوشتن یافته ‌های خود به عنوان پایان ‌نامه دکترا ، با مرور ادبیات کار موجود در رشته خود شروع می‌کنند.

برخی از دانشگاه های بریتانیا نیز دکتری ساختارمندتری را با فعالیت های آموزشی و توسعه برنامه ریزی شده ارائه می دهند ، این بیشتر برای دکترا هایی است که توسط شورا های تحقیقاتی انگلستان که در مراکز اختصاصی آموزش دکترا برگزار می شود ، تامین مالی می شود.

سال تحصیلی بریتانیا از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد ، اما فقدان تدریس رسمی در برنامه ‌های دکتری این کشور به این معنی است که دانشجویان می‌توانند در هر زمانی از سال تقویمی تحصیلات خود را شروع کنند ، توجه داشته باشید که دانشگاه شما ممکن است شروع ماه سپتامبر را به منظور هماهنگی با مقدمات و جهت گیری در صورت امکان ترجیح دهد.

روش های تحصیل دکتری در انگلستان
استاد راهنما برای دکتری انگلستان

England PhD Supervisor

استاد راهنما دوره دکترا در انگلستان

در شروع دوره تحصیل دکترا در انگلستان حداقل با یک استاد راهنما همکاری خواهید کرد که برای یافتن این استاد راهنما بایستی پرپوزال خود را به تعدادی از اساتید عضو هیات علمی دانشگاه مورد نظر ایمیل کنید ، آن ها پس از بررسی پرپوزال تمایل به همکاری و عدم همکاری خود را اعلام خواهند کرد ، در گام بعدی استاد راهنما می توانید برای پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام کنید ، آنها در تخصص شما با تجربه مرتبط در مورد انواع مطالبی که می خواهید تحقیق کنید و روش هایی که انتظار دارید استفاده کنید متخصص خواهند بود ، 

وظیفه استاد راهنما هدایت پروژه شما و ارائه مشاوره در مورد هرچه بهتر انجام شدن تحقیق است ؛ همچنین استاد راهنما از پیشرفت حرفه ای تان به عنوان یک محقق و به طور بالقوه به عنوان یک استاد دانشگاه در آینده پشتیبانی خواهد کرد.

در واقع برای دانش آموزان در انگلستان داشتن دو استاد راهنما معمول است:

  • استاد راهنما اول توصیه های آکادمیک تخصصی را در مورد بهترین روش های پروژه ارائه داده و در مورد پیش نویس و سایر کارهای در حال انجام بازخورد ارائه می دهد ، گاهی اوقات از این شخص به عنوان “مدیر مطالعات” یاد می شود.
  • استاد راهنما دوم حمایت دائم و راهنمایی عمومی بیشتری ارائه می دهد و در واقع هر دو به توسعه و آموزش حرفه ای شما کمک خواهند کرد.

برخی از دانشجویان مقطع دکتری انگلستان قبل از تکمیل دوره ارتقاء دکترا در پایان سال اول خود، با ثبت نام در مقطع MPhil شروع می کنند ( این یک امتحان شفاهی کوتاه است که بر اساس پیش نویس فصل یا موارد مشابه است ).

شرایط ویزای همراه دانشجو دکترا

دانشجویان بین المللی می توانند اعضای خانواده خود را در طول تحصیل به انگلستان بیاورند ، برای مشخص کردن ، این ها شامل فرزند یا شریک زندگی متقاضی می شود ، به آنها وابسته می گویند ؛ قوانین جداگانه ویزای تحصیلی انگلستان برای آنها وجود دارد ، مثلا اگر مدت زمان تحصیل دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی بیشتر از 9 ماه طول بکشد وابستگان آن می توانند در انگلستان شغل پاره وقت انتخاب کنند ، برای آشنایی با سایر شرایط ویزای همراه دانسجو دکترا و روش های قانونی مهاجرت به انگلستان با موسسه رجبی تماس بگیرید.

در مسیر تحصیل دکترا در انگلستان قطعا مطالب جمع آوری شده در مقالات زیر برایتان مفید خواهد بود:

میزان حقوق و درآمد دوره دکترا انگلستان

میزان حقوق و درآمد مقطع دکترا انگلستان

متوسط میزان حقوق ودرآمد مقطع دکترا در انگلستان برای دستیاری تدریس TA بسته به سطح مسئولیتی که بر عهده می گیرید متفاوت است ، با این حال مطابق با ارقامی که دانشجویان دوره دکترای در دوره های گذشته دریافت کرده اند:

  • 10 پوند در ساعت برای آموزش
  • 15 پوند در ساعت برای جلسات آزمایشگاهی پیشرفته
  • و حداکثر 20 پوند در ساعت برای کلاس‌ ها و آموزش‌ های در مقطع کارشناسی بوده است.

میانگین دستمزد برای دستیاران تحقیقاتی نیز بسته به رشته تحصیلی دکتری که در آن ثبت نام کرده اید متفاوت خواهد بود ، معمولاً این موقعیت ها بین 25000 پوند تا 30000 پوند در سال پرداخت می باشد.

البته هر دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی دانشجو بروسسیه های مختلفی را در اختیار فرد قرار می دهد که می تواند علاوه بر تامین هزینه های زندگی و تحصیلی مانند یک حقوق و به منزله درآمد شناخته شود.

کار و اقامت بعد از دکتری انگلستان

ویزای کار پس از تحصیل دکترا در انگلستان به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا پس از فارغ التحصیلی به منظور یافتن کار بتوانند تا 2 سال در این کشور بمانند ، محبوب ‌ترین فرصت ‌هایی که یک فارغ ‌التحصیل دکترا در انگلستان ممکن است انتخاب کند شامل روانشناسی بالینی ، بیوشیمی ‌دانان ، دانشمندان زیست ‌پزشکی ، دانشمندان علوم پزشکی ، متخصصان آموزش عالی و پزشکان و محققان دانشگاه است.

عنوان کار در انگلستان که به کوشش کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تهیه شده است ، می تواند شما را به فضای کاری این کشور بسیار نزدیک سازد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف موردنظر خود در کوتاه ترین زمان ممکن شماره خود را در فرم مشاوره درج کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مزایای اخذ مدرک دکترا از انگلستان

برخی از مهم ترین مزایای اخذ مدرک دکترا از انگلستان به شرح زیر می باشند:

• تحصیل در دانشگاه های باستانی جهان : دانشگاه و سیستم آموزشی انگلستان از قرن یازدهم تکامل یافته و تحولات کلیدی در زمینه پزشکی ، علوم غربی ، هنر و فلسفه را به خود اختصاص داده است.

• دکتری انگلستان در سراسر جهان مشهور است : یک دکترای بریتانیایی در سطح جهانی مورد احترام است و هر دانشجویی که آن را با موفقیت به پایان برساند ، حرفه ای درخشان در انتظار آنها است.

• برنامه‌ های دکتری دانشگاه‌ های انگلستان شامل آموزش ساختار یافته دکترا ، فرصت‌ های آکادمیک اضافی ، و فرصتی برای توسعه حرفه ‌ای برای تجهیز داوطلبان در طیف گسترده ‌ای از مشاغل است.

• کمک های مالی : این کشور سرمایه گذاری های هنگفتی را در زمینه آموزش دکتری ، دانشجویان از شورا های تحقیقاتی اختصاصی و سیستم وام های دولتی دانشجویان دکترا همراه با خدمات پشتیبانی بین المللی اختصاص می دهد.

• زمینه های تحقیقاتی گسترده : بریتانیا تمهیداتی را برای مطالعات دکترا و بودجه اضافی در نظر گرفته است که در حال حاضر برای کارهای پیشگامانه در هوش مصنوعی و زمینه های مرتبط در دسترس است.

با مطالعه و مقایسه شرایط تحصیل دکترا در سایر کشورهای اروپایی در عناوین زیر به بهترین انتخاب ممکن برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل دکترا در انگلستان

برای پذیرش در دانشگاه های انگلستان باید مدرک کارشناسی ارشد خود را با رزومه تحقیقاتی بسیار قوی اخذ کرده باشید.

تحصیل دکترا در انگلستان با ساعت های کلاس درسی همراه نبوده و شما از همان ابتدا با تحقیق تحصیل را آغاز خواهید کرد.

جهت تحصیل در این مقطع باید حداقل آیلتس 7 را ارائه دهید و تسلط خوبی برای صحبت کردن داشته باشید.

در این مقطع دانشجو می تواند بلافاصله پس از پذیرش تحصیلات خود را آغاز کرده و به زمان خاصی وابسته نباشد.

دستیاران تحقیقاتی بسته به رشته تحصیلی معمولاً بین 25000 پوند تا 30000 پوند در سال دریافت می کنند.

تلاش کردیم در این مقاله با شرایط تحصیل دکترا در انگلستان آشنا شوید ، برای ارتباط نزدیک تر با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در زمینه مهاجرت تحصیلی و کاری ، با شماره های ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و شیراز در تماس باشید.

در انتها تجربه دوستانی که منت گذاشته و به ما اعتماد داشته اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره کوروش فولادی
نمایش ویدیو درباره سحر عطارزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه