اجازه کار پاره وقت دانشجویی در روسیه

اجازه کار پاره وقت دانشجویی در روسیه به تمامی دانشجویان داده می شود ، با تحصیل در روسیه و سپس کار در این کشور زیبا رویاهای خود را به واقعیت بپیوندید.

ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )به تمامی موارد مهم در مورد اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه می پردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید و در کنار این محتوا مقاله تحصیل در روسیه را نیز از دست ندهید.

برای اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه ، شهروندان خارجی باید بیش از 18 سال داشته باشند و دارای مجوز مربوطه از اداره کل امور مهاجرت وزارت کشور روسیه باشند.

دانشجویان بین المللی در صورتی که خارج از زمان کلاس (از جمله تعطیلات) در دانشگاه ها (یا سازمان های وابسته) استخدام شوند ، به هیچ مجوزی نیاز ندارند در سایر موارد مجوز لازم است ، مجوزها فقط برای دانشجویان در دوره های تمام وقت در دانشگاه های معتبر دولتی صادر می شود ، دانشجویان فقط می توانند بر اساس حرفه مشخص شده در مجوز و در شهری که دانشگاه آنها در آن واقع شده است ، کار کنند.


فهرست مطالب
اجازه کار پاره وقت دانشجویی در روسیه

اجازه کار حین تحصیل در روسیه

بسیاری از برنامه های دانشگاهی روسیه به دانشجویان اجازه کار حین تحصیل در  روسیه می دهد و چنانچه قصد کار و تحصیل در خارج از کشور را دارید ، مهم است که از حقوق خود و قوانین حاکم به خوبی آگاه باشید.

  1.  برای کار در روسیه ، شهروندان خارجی باید در سن بلوغ (18+ سال) و دارای مجوز اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه از اداره کل امور مهاجرت وزارت کشور روسیه باشند.
  2.  دانشجویان بین المللی فقط می توانند با توجه به حرفه ذکر شده در مجوز و منطقه ای که دانشگاه در آن واقع شده است، کار کنند.
  3. مجوز اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه برای مدت یک سال صادر می شود که باید برای مدت قرارداد کار مربوطه تمدید شود.
  4.  مجوز کار در روسیه ظرف 10 روز کاری صادر می شود.
  5.  دانشجویانی که بدون مجوز در روسیه کار می کنند ، از 2000 تا 5000 روبل جریمه می شوند ، در برخی شهرها ، جریمه ممکن است اندکی افزایش یابد و دانش آموزان اخراج شوند.
اجازه کار حین تحصیل در روسیه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بیشترین درآمد کار های دانشجویی در روسیه مربوط به کدام شغل است؟ مشاوران ما تجارب زیادی در این باره دارند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

میزان درآمد کار دانشجویی روسیه​

Student Jobs Income/Russia

میزان درآمد کار دانشجویی روسیه

میزان درآمد کار دانشجویی روسیه با توجه به زمینه کاری و شهری که در آن کار می کنید می تواند متفاوت باشد ، مسکو دارای بالاترین میانگین حقوق دانشجویی در سراسر روسیه تا ژانویه 2020 بود که 45 هزار روبل روسیه بود ، سن پترزبورگ با 39 هزار روبل روسیه در ماه رتبه دوم را به خود اختصاص داد و یکاترینبورگ با میانگین ماهانه تقریباً 35 هزار روبل روسیه در رتبه سوم قرار گرفت.

روس ها حاضرند برای یادگیری زبان از یک بومی پول زیادی بپردازند ، بسته به تجربه قبلی ، سطح دانش آموز و در برخی موارد ، به شانس شما ، می توانید تا 50 دلار در ساعت حقوق دریافت کنید.

با توجه به اینکه حدود 13 هفته در طول تابستان و 30 هفته در طول سال تحصیلی وجود دارد ، یک دانشجو می تواند در مجموع حدود 880 ساعت در سال کار کند ، دانشجو باید بتواند حداقل 6380 دلار در سال با حداقل دستمزد فدرال 7.25 دلار در ساعت درآمد داشته باشد ، اکثر دانشجویان کالج می توانند درآمد بیشتری کسب کنند.

مجوز کار برای مدت 1 سال صادر می شود و باید برای مدت قرارداد کاری مربوطه تمدید شود ، اگر دانشجویان دوره خود را ترک کنند ، مجوز لغو می شود.

اگر دانشجویی قبل از پایان مدت مجوز فعلی شغل خود را تغییر دهد ، ممکن است بتواند با استفاده از این مجوز در محل کار بعدی خود کار کند اما باید به اداره کل مهاجرت اطلاع دهد برای صدور مجوز کار باید به سرویس مهاجرت فدرال روسیه مراجعه کنید.

تمام اطلاعاتی که هنگام تحصیل در دانشگاه های روسیه باید بدانید را در مقالات زیر خواهید خواند.

انواع کارهای دانشجویی در بازار کار روسیه

اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه فقط برای دانشجویانی قابل دسترسی است که مجوز کار دارند و پس از آن نیز برای کار در این کشور باید با زبان روسی آشنایی داشته باشید ، ممکن است به نظر برسد که یافتن شغل دانشجویی در روسیه یک ماموریت غیرممکن است ، اما هیچ چیز در این کشور غیرممکن نیست : فقط باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید ، در اینجا برخی از بهترین راه ها برای به دست آوردن پول اضافی و چند مورد از انواع کارهای دانشجویی در بازار کار روسیه ، آورده شده است:

1. برای دانشگاه خود کار کنید

یکی از استثناهای قانون ممنوعیت کار بدون مجوز اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه این است که برای دانشگاه خود کار می کنید ، ممکن است فکر کنید که اگر روسی صحبت نکنید ، کار زیادی نمی توانید انجام دهید ، اما اگر دانشگاه شما دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد ، احتمال زیادی وجود دارد که آنها نیز استخدام شوند.

محبوب ترین پیشنهادهای شغلی دانشگاه معمولاً برای دستیار آموزشی یا دستیار پژوهشی است ، اگر تجربه قبلی به عنوان دستیار تدریس دارید و علاقه به رشته ای خاصی دارید ، بهتر است از قبل با استاد تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا به دنبال دستیار هستند یا خیر.

این شغل بیشتر شامل واسطه بودن بین دانش آموزان و استاد و کمک به تهیه مواد برای کلاس است ، به شما دستمزد زیادی پرداخت نمی شود ، اما هنوز هم راهی خوب و نسبتا آسان برای به دست آوردن پول تو جیبی است ، همچنین در رزومه شما خوب به نظر می رسد.

2. تدریس خصوصی زبان

راه دیگری برای پیدا کردن کار دانشجویی ، آموزش یک زبان خارجی است ، در روسیه ، به ویژه در شهرهای بزرگ ، تقاضای ثابتی برای یادگیری زبان خارجی وجود دارد.

تدریس خصوصی نوعی آموزش غیررسمی است که معمولاً به صورت چند ساعت درس در منزل مشتری می باشد. ، بنابراین اگر زبان مادری شما یکی از زبان های خارجی محبوب برای روس ها است – انگلیسی ، فرانسوی ، آلمانی ، اسپانیایی یا ایتالیایی ، یا اگر بومی زبانی مانند چینی هستید ، شانس بسیار خوبی برای پیدا کردن دارید.

روس ها حاضرند برای یادگیری زبان از یک بومی پول زیادی بپردازند ، بسته به تجربه قبلی ، سطح دانش آموز و در برخی موارد ، به شانس شما ، می توانید ساعتی 50 دلار حقوق دریافت کنید.

اگر دوست دارید بدانید که کجا می توانید این پیشنهادات آموزشی پرسود را پیدا کنید ، پاسخ ساده است: فیس بوک. فقط کافی است کلمات کلیدی مانند “تدریس” و “معلمان بومی” را جستجو کنید و نام شهر خود یا زبانی را که می خواهید تدریس کنید اضافه کنید ، مطمئناً بیش از یک گروه فیس بوک پیدا خواهید کرد ، جایی که می توانید به پیشنهادات پاسخ دهید یا رزومه خود را پست کنید و منتظر بمانید تا کسی با شما تماس بگیرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای کاریابی راحت حین تحصیل در روسیه با کارشناسان ما مشورت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

3. نویسندگی آزاد

در نهایت ، یک ایده برای افراد ادبی تر: یک نویسنده آزاد بودن ، در حالی که احتمالاً مجاز به نوشتن برای یک شرکت رسانه ای مستقر در روسیه نخواهید بود ، زیرا این شرکت بدون مجوز اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه به عنوان کار در روسیه در نظر گرفته می شود ، می توانید در مجلات آنلاین ، راهنمای فرهنگی یا روزنامه های کشور خود مشارکت داشته باشید.

روسیه مقصدی جذاب است و قطعاً فاقد مواد لازم برای سفرهای الهام‌بخش یا سبک زندگی است، اما در وب‌ سایت‌های خارجی چیزهای زیادی درباره این کشور نوشته نشده است ، بنابراین مزیت رقابتی خواهید داشت.

چه راه بهتری برای تمرین نوشتن و کسب درآمد در حین کار بر روی جدول زمانی انعطاف پذیر خود و همه اینها حتی بدون نیاز به بلند شدن از رختخوابتان چیست و مهم ترین موضوع این است که با کار آزاد نیازی به اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه ندارید.

وقتی صحبت از مشاغل دانشجویی به میان می‌آید ، روسیه پر از فرصت‌ها است ، فقط باید کمی تلاش کنید و بگردید تا آنها را پیدا کنید.

4. راهنمای تور

اگر دانشجویی هستید که هم انگلیسی و هم روسی می دانید ، این شغل مناسب شماست ، جدای از حافظه خوب و شناخت جاده های شهر ، چیز زیادی به عنوان پیش نیاز در اینجا وجود ندارد.

روسیه سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و شما به راحتی می توانید مکانی برای خود در این حوزه پیدا کنید ، تبدیل شدن به یک راهنمای تور یک انتخاب کاملاً محبوب به عنوان مشاغل پاره وقت برای دانشجویان ایرانی است.

برترین مقالات مربوط به کار دانشجویی در کشور های اروپایی را در زیر بخوانید.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در روسیه

جالب است بدانید که با داشتن ویزای کار می توانید برای شغل های مختلفی در شهر محل تحصیل خود درخواست دهید ، از پیش خدمتی در یک رستوران گرفته تا تدریس زبان و کار برای شرکت ها ، کارهای موجود در روسیه می تواند متفاوت باشد.

هر فرد می تواند با توجه به رشته خود ، سطح دانش زبان و همچنین علاقه خود دست به انتخاب شغل های مختلف بزند ، درآمد این شغل ها نیز مسلما متفاوت است اما با دانستن زبان روسی ممکن است شانس شما برای قبولی در شغل افزایش یابد ؛ پس خوب است قبل از ورود به این کشور زبان روسی را یاد بگیرید.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در روسیه در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند اما به صورت کلی شرکت های کمی وجود دارند که علاقمند هستند یک دانشجوی بین المللی را در زمینه های مختلف مانند پزشکی ، حقوق ، روزنامه نگاری ، گردشگری و غیره انتخاب استخدام کنند.

تمامی ویزاهای اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه باید از طریق سفارت روسیه یا کنسولگری روسیه اعمال و تایید شوند هنگامی که یک شرکت روسی مایل به انتصاب کارگران خارجی است ، باید از وزارت امور قومیتی و سیاست مهاجرت مجوز اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه بگیرد.

کارفرماهای محبوب دانشجویان در روسیه

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی

اگر می خواهید بدانید از چه راه هایی می توانید شغل رویایی خود را در روسیه پیدا کنید و در کنار تحصیل به درآمدزایی بپردازید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید ؛ ما در گروه مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی بهترین نحوه پیدا کردن کار دانشجویی را برای شما آمده کرده ایم.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه با ما در شبکه های اجتمایی به خصوص اینستاگرام همراه باشید.

1. در محل کالج خود جستجو کنید

همانطور که دانشجویان در جستجوی رایج ترین مشاغل در روسیه هستند ، گزینه هایی مانند کار در کافه تریا ، کتابخانه ، خشکشویی ، باغبانی ، پشتیبانی از کارکنان اداری و بسیاری دیگر برای دانشجویان دانشگاه باز می شود.

در خود دانشگاه خود مراقب جاهای خالی این پست ها باشید ، احتمال اینکه به راحتی یکی را بدست آورید زیاد است.

2. با دفتر دانشجویان بین المللی تماس بگیرید

اکثر دانشگاه های روسیه دفاتر اختصاصی برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان بین المللی دارند ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آنها نزدیک شوید ، از آنها در مورد رایج ترین مشاغل در روسیه راهنمایی بخواهید و آنها خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند تا یک شغل پاره وقت خوب در روسیه پیدا کنید.

3. به طور مرتب از پورتال های آنلاین بازدید کنید

بسیاری از پورتال ها مانند Indeed و GraduateLand می توانند این روند را برای شما ساده کنند ، بررسی دوره ای مشاغل موجود قطعا یک روز خوب به ثمر می رسد.

4. با سالمندان و همسالان خود صحبت کنید

می توانید با همسالان خود در کالج که در حال کار هستند صحبت کنید و به همان محل بپیوندید ، اگر این امکان پذیر نیست ، حداقل آنها شما را راهنمایی می کنند که به کدام فروشگاه ها مراجعه کنید یا کدام مشاغل را در نظر بگیرید.

5. خوداشتغالی

بهترین بخش در مورد تحصیل در روسیه این است که شما می توانید خوداشتغالی نیز باشید ، اگر مهارت نرم خاصی دارید که می توانید آن را آموزش دهید یا یک مربی ورزشی ، معلم رقص شوید ، ممکن است با خیال راحت ادامه دهید و سرمایه گذاری خود را شروع کنید.

شهرهای روسیه مناسب کار دانشجویی

شهرهای روسیه مناسب کار دانشجویی

روسیه یکی از مهم ترین مقاصد آموزشی است برای دانشجویان بین المللی است ، در یک و نیم دهه گذشته ، تعداد دانشجویان بین المللی که تحصیلات تکمیلی یا حداقل بخشی از تحصیلات دانشگاهی خود را در روسیه دنبال می کنند ، افزایش یافته است.

آموزش عالی در هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی در سراسر روسیه بیش از 650 مؤسسه از جمله صدها مدرسه خصوصی را ارائه می دهد که دانشجویان خارجی از بیش از 200 کشور در سراسر جهان را می پذیرند.

ده‌ها شهر وجود دارند که به دلیل اینکه بیشترین شهرها را به دانشجویان ارائه می‌دهند معروف هستند ، در این شهر ها می توانید به تحصیل بپردازید و در کنار آن بهترین شغل را برای خود انتخاب کنید و با اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه در این شهر ها مشغول به کار شوید؛ در ادامه به شما اطلاعاتی در مورد بهترین شهرهای روسیه مناسب کار دانشجویی را ارائه می دهیم.

مسکو ، سنت پترزبورگ ، نیژنی نووگورود ، کازان ، نووسیبیرسک ،  سامارا ، یکاترینبورگ

Benefits of doing student work

مزایای انجام کار دانشجویی

زندگی در کالج و دانشگاه های خارج از کشور می تواند یکی از بهترین تجربه های زندگی هر فرد باشد ، در حالی که در ابتدا اضافه کردن یک مسئولیت دیگر به یک برنامه شلوغ می تواند ترسناک به نظر برسد ، یک شغل در دانشگاه می تواند مزایای باورنکردنی برای دانشجو داشته باشد ، در زیر برخی از دلایلی وجود دارد که چرا فکر می کنیم کار در دانشگاه باید تصمیم بعدی شما باشد پس حتما با ما باشید تا بدانید مهم ترین مزایای انجام کار دانشجویی چیست.

مزایای انجام کار دانشجویی​

همکاران و دوستان خوبی پیدا می کنید!

داشتن همکارانی که آنها نیز دانشجو هستند در همان دانشگاه می تواند چنین موهبتی باشد ، داشتن یک شغل نه تنها می تواند شبکه شخصی شما را تقویت کند و کار را لذت بخش تر کند ، بلکه می تواند به دانشگاهیان نیز کمک کند!

به احتمال زیاد ، شما یک همکار (یا دو نفر) در یکی از کلاس های خود خواهید داشت ، مخصوصاً در دوره های معمول ورودی سال اول ، همکاران دوستان خوبی برای مطالعه هستند و شما همیشه می دانید چه زمانی آنها را می بینید تا بتوانید زمان مطالعه را برنامه ریزی کنید.

علاوه بر این ، اگر همکارانتان از شما بزرگ تر باشند منابع باورنکردنی برای کمک در برنامه‌ریزی برنامه ترم بعدی به شما می دهند و همچنین می توانند تجربیات خود را در اختیارتان قرار دهند.

در مورد مهارت های زندگی کاربردی، در حین کار بیاموزید

با دفتری متشکل از دانشجویان و کارکنان تمام وقت ، مشاغل در محوطه دانشگاه به شما در مورد تعامل با افراد و مشتریانی که در دنیای واقعی کار می کنند آموزش می دهد ، کارکنان تمام وقت در مشاغل درون دانشگاهی عاشق تعامل با دانش‌آموزان هستند و بیش از حد مایل به کمک هستند ، خواه پاسخ دادن به سؤالاتی باشد که مربوط به کاری یا غیر کاری هستند یا در یک پروژه همکاری می‌کنند ، علاوه بر این ، مهارت هایی که در حین کار یاد می گیرید بسیار ارزشمند هستند و می توانند به هر شغلی که در آینده داشته باشید منتقل شوند.

مشاغل دیگر می توانند تفکر انتقادی یا حل مسئله را ادغام کنند و به شما مشاغل متنوعی را می دهند تا بر اساس مهارت هایی که بیشتر به انجام آن در روز علاقه دارید ، انتخاب کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بهترین راه کاریابی در روسیه تماس با مشاوران ماست.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

درآمد اضافی داشته باشید

برای همه دانش آموزان ، صرف نظر از کمک مالی خانواده یا پیشینه مالی آنها ، داشتن یک شغل در دانشگاه راهی فوق العاده برای کسب درآمد است ، از این درآمد می توان برای خرید هر چیزی از کتاب برای کلاس و خواربار استفاده کرد ، مشاغل در محوطه دانشگاه دارای مزایای بسیار ارزشمندی هستند و می توان آنها را به راحتی با یک برنامه کلاسی مدیریت کرد.

داشتن این درآمد اضافی به دانش آموزان این فرصت را می دهد که برای اولین بار از نظر مالی مستقل شوند و آن را به یک تجربه عالی از استقلال و مسئولیت پذیری تبدیل می کند که می تواند در مصاحبه ها و مشاغل در آینده استفاده شود.

علایق خود را پیدا کنید

گذار از دانش آموزی به مرحله بعدی زندگی می تواند ترسناک به نظر برسد ، اما ، یک شغل در دانشگاه بستری را ارائه می دهد که می توانید از آن برای آشنایی با آنچه که ممکن است علاقه مند به دنبال کردن آن در آینده باشید ، استفاده کنید.

یک شغل می تواند به شما کمک کند تا در مورد آنچه که به آن علاقه دارید و می خواهید وقت خود را صرف آن کنید ، پیشرفت کنید.

با داشتن یک کار دانشجویی می توانید علایق خود را بهتر بشناسید.

سوالات پر تکرار اجازه کار دانشجویی در روسیه

مجوز کار در روسیه ظرف 10 روز کاری به شما داده می شود.

از 2000 تا 5000 روبل جریمه می شوید و حتی ممکن است اخراج شوید.

مسکو دارای بالاترین میانگین حقوق دانشجویی در سراسر روسیه تا ژانویه 2020 بود که 45 هزار روبل روسیه بود ، سن پترزبورگ با 39 هزار روبل روسیه در ماه رتبه دوم را به خود اختصاص داد و یکاترینبورگ با میانگین ماهانه تقریباً 35 هزار روبل روسیه در رتبه سوم قرار گرفت.

یکی از بهترین راه های برای اطلاع از موارد مهم در اجازه کار پاره وقت دانشجویی روسیه تماس با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی است ، اگر می خواهید که با کار در روسیه و تحصیل در این کشور آینده خود و خانوادتان را تضمین کنید ، با ما در دو شعبه تهران و شیراز همراه باشید.

 

در انتها تجربه چند نفر از کلاینت ها را مشاهده کرده و برای دیدن باقی فیلم ها به بخش "ما تا حالا چیکار کردیم؟" بروید

پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (100 امتیاز)
منو
خانه