تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر حاکی از اینست که ارمنستان یکی از قدیمی‌‌ترین تمدنهای جهان با تاریخ ثبت شده بیش از 3500 سال می باشد و مردم این کشور ساکنان بومی ارتفاعات ارمنستان که بین آناتولی ، ایران و جنوب قفقاز واقع شده است ؛ می‌باشند.

تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر برای بسیاری از جمله کسانی که قصد مهاجرت به ارمنستان را دارند ، می تواند جذاب باشد ؛ اگر شما هم قصد رفتن به ارمنستان را دارید ، پیشنهاد می کنیم علاوه بر مطالعه مقاله ، از مشاوره‌های کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با استفاده کنید.

ارمنستان یکی از شش کشور در لوح گلی بابلی قرن ششم که قدیمیترین نقشه ترسیم شده از جهان است ، می‌باشد ؛ بر اساس بسیاری از یافته های باستان شناسی ، نسخ خطی باستانی و تحقیقات علمی ، ارتفاعات ارمنستان مهد تمدن است ؛ چرا که برخی از قدیمی ترین چیزها در جهان در ارمنستان یافت شده اند.

در بررسی تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر می توان مشاهده کرد که ارمنستان به مدت 1500 سال توسط ایرانیان هخامنشی ، اسکندر مقدونی ، یونانیان بیزانس ، اعراب و سپس ترک ها فتح شد ؛ اما همه این امپراتوری ها همان طور که آمدند ، رفتند ؛ ولی زمانی که ترک ها به این کشور آمدند ، باقی ماندند و تا به امروز بزرگ ترین آسیب را به ارمنستان و تمدن باستانی اش وارد نمودند ؛ تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر را در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب
تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر

ارمنی ها چه کسانی هستند؟

ارمنی ها چه کسانی هستند؟ اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید ، آیا از تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر و نیز نحوه زندگی حال حاضر این کشور اطلاعی دارید؟

ارمنستان ارمنی ها قومی باستانی هستند که از قبل از قرن اول پیش از میلاد وجود داشته اند ؛ ارمنستان در طی تاریخ طولانی و پرتلاطم خود قلمروهای بسیاری را تصرف کرده و سرزمین هایی را نیز از دست داده و مرزهای گذشته این کشور شامل مرزهای جمهوری کنونی ارمنستان و بیش تر ترکیه امروزی بوده است.

همچنین ، نام ارمنستان توسط همسایگانش به این کشور داده شده است و ساکنین ارمنستان از آن به عنوان هایستان برگرفته از نام هایک و ستان که در فارسی به معنای سرزمین است ، یاد می کنند ؛ علاوه بر این ، زبان ارمنی با حروف و دستور زبان متمایزش نسبت به دیگر زبان های هند و اروپایی منحصر به فرد است.

مسیحیت جنبه ای عمیق از فرهنگ و تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر است ؛ چرا که ارمنستان اولین ملتی بوده که مسیحیت را به عنوان یک دین ملی در سال 301 پس از میلاد پذیرفته است و این هویت مسیحی تأثیر زیادی بر فرهنگ ارمنی گذاشته و مردم این کشور را از اکثر مردم کشورهای همسایه متمایز نموده است ؛ اکثریت ارامنه متعلق به اسقف‌های شرقی یا غربی کلیسای حواری ارمنی که شکلی از مسیحیت ارتدکس است ، هستند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشورهای آسیایی ؛ مقروم به صرفه ، آسان و امن ، مشاوره رایگان بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

استقلال کشور ارمنستان

استقلال کشور ارمنستان را در کدام بخش بررسی تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر می توان یافت؟ هر چند که ارمنستان زمانی یک قلمرو پادشاهی بوده ، اما این کشور در دوران مدرن تنها چند سال است که کشوری مستقل شده است ؛ این کشور نخستین بار در سال 1918 بعد از شکست امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول استقلال یافت ، اما زمانی که ارمنستان توسط ارتش سرخ مورد تهاجم قرار گرفت و در سال 1920 به شوروی پیوست ، استقلال خود را از دست داد.

اما با انحلال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 ، ارمنستان نخستین کشوری بود که استقلال خود را اعلام کرد و امروز به عنوان یک جمهوری مستقل عمل می کند ؛ ارمنستان یک نژاد دموکراسی است و مرزهای آن تنها شامل بخش بسیار کوچکی از سرزمین ارمنستان تاریخی است.

استقلال کشور ارمنستان ​

تایم لاین تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر

در ادامه تایم لاین تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر که شامل تغییرات مهم سرزمینی و رویدادهای سیاسی در ارمنستان و کشورهای پیشین آن است را خواهیم داشت.

بازه زمانی رویداد
590 تا 870 پیش از میلاد پادشاهی اورارتویی / آراراتی بر ارمنستان تسلط یافت.
95 تا55 پیش از میلاد امپراتوری ارمنستان در زمان پادشاه تیگران کبیر به بیشترین اندازه و نفوذ رسید.
30 تا 20 پیش از میلاد احیای پادشاهی ارمنستان در زمان پادشاه آرتاشس دوم
48 تا49 بعد از میلاد طرفداران تادئوس و بارتولمیوس مسیحیت را به ارمنستان معرفی می کنند.
253 بعد از میلاد ساسانیان ایران ارمنستان را اشغال کردند.
293 تا330 بعد از میلاد سلطنت شاه تردات سوم (معروف به تیریدات سوم) ؛ معاهده نیسیبین بین روم و ایران و اعاده استقلال پادشاهی ارمنی.
395 تا405 پس از میلاد ایجاد الفبای ارمنی توسط مسروب مشدتس
422 تا428 پس از میلاد سلطنت اردشس سوم
450 تا451 پس از میلاد شورش ارامنه علیه زرتشتی
484 پس از میلاد عهدنامه نورساگ بین ارمنیان و ایرانیان
491 پس از میلاد رد تصمیمات کلسدون توسط ارامنه
572 پس از میلاد شورش ارامنه علیه پارسیان
591 پس از میلاد تقسیم دوم ارمنستان بین بیزانس و ایران
610 تا641 پس از میلاد هراکلیوس ، اولین امپراتور ارمنی بیزانس
640 پس از میلاد اولین حمله اعراب به ارمنستان
653 پس از میلاد امپراتوری بیزانس ارمنستان را به اعراب واگذار کرد.
813 پس از میلاد شاهزاده ارمنی آشوت اول 1000 سال حکومت را در گرجستان توسط سلسله باگراتید آغاز کرد.
862 تا 977 پس از میلاد دومین دوره طلایی فرهنگ ارمنی ، تحت رهبری آشوت اول و آشوت سوم.
قرون 11 تا 14 یونانیان بیزانس از غرب و ترکان سلجوقی از شرق به ارمنستان حمله می کردند.
1041 تا1048 پس از میلاد حمله سلجوقیان به ارمنستان
1042 تا 1080 پس از میلاد مهاجرت ارامنه به کیلیکیه
1280 پس از میلاد دانشگاه های قرون وسطایی گلادزور و تاتف تأسیس شد.
1375 پس از میلاد فتح ارمنستان کیلیکی توسط ترکان مملوک.
قرن پانزدهم بیشتر ارمنستان، آذربایجان و گرجستان امروزی بخشی از امپراتوری عثمانی شدند.
1501 تا 1722 پس از میلاد درگیری های عثمانی و صفوی
1512 پس از میلاد چاپ اولین کتابهای ارمنی
1555 پس از میلاد تقسیم ارمنستان توسط عثمانی - فارس
1612 پس از میلاد پیمان صلح 1612 بین امپراتوری عثمانی و ایران
1666 پس از میلاد اولین چاپ کتاب مقدس ارمنی
1813 پس از میلاد عهدنامه گلستان
1827 پس از میلاد اشغال ایروان توسط نیروهای روسی
1828 پس از میلاد معاهده ترکمانچای نخجوان و مناطق اطراف ایروان را به روسیه اعطا کرد.
1863 پس از میلاد تصویب قانون اساسی ارمنستان
1878 بعد از میلاد موضوع ارمنستان در کنگره ی برلین ظاهر شد و وضعیت ارمنستان به مبحثی اروپایی تبدیل شد.
1895 پس از میلاد قتل عام 300000 تبعه ارمنی توسط ترکان عثمانی
1908 پس از میلاد ترک‌های جوان حکومت امپراتوری عثمانی را با دستور کار اصلاحات و با حمایت از جمعیت ارمنی به دست گرفتند.
1909 پس از میلاد قتل عام در کیلیکیه
1910 پس از میلاد انجمن امداد ارمنی تأسیس شد.
1915 تا 1918 نسل کشی ارامنه ، 1500000 ارمنی به دست ترک ها کشته شدند.
1918 پس از میلاد نیروهای ترکیه به ارمنستان حمله کردند ؛ پیروزی ارمنیان در قراکیلیسه ، بش آپاران و سرداراپات ارمنستان را نجات داد.
10 آگوست 1918 ارمنستان پرچم قرمز، آبی و نارنجی را پذیرفت.
30 اکتبر 1918 ترکیه بدون قید و شرط تسلیم متفقین شد و از قارص عقب نشینی کرد.
28 مه 1919 ارمنستان شرقی و غربی ارمنستان متحد شدند.
19 ژانویه 1920 به رسمیت شناختن واقعی استقلال ارمنستان توسط متفقین.
23 سپتامبر 1920 ترکیه از غرب به ارمنستان حمله کرد.
29 نوامبر 1920 شوروی از شرق به ارمنستان حمله کرد.
18 فوریه 1921 قیام ارامنه برای مدت کوتاهی به حکومت شوروی پایان داد.
1936 پس از میلاد ارمنستان ، آذربایجان و گرجستان به جمهوری های جداگانه در اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شدند.
23 اوت 1990 شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی ارمنستان اعلامیه استقلال را تصویب کرد.
21 سپتامبر 1991 رأی دهندگان ارمنی استقلال ملی را تأیید کردند.
دسامبر 1991 اتحاد جماهیر شوروی رسماً منحل شد.
1992 ارمنستان در سازمان ملل متحد پذیرفته شد

تشکیل دولت عثمانی

تشکیل دولت عثمانی چه تاثیری در تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر داشته است؟ در اوایل قرن یازدهم ، آغاز سکونت ترک های سلجوقی در آناتولی (Anatolia) بوده و تا سال 1453 نوادگان آن ها ، قسطنطنیه یا استانبول کنونی را به تصرف درآوردند و امپراتوری عثمانی را تأسیس نمودند ؛ امپراتوری عثمانی یک دولت چند ملیتی ، متشکل از چندین گروه قومی از جمله ارامنه بوده است و ارمنی ها از جمله شهروندان درجه دوم امپراتوری عثمانی به شمار می آمدند و با مالیات های اضافی و قوانین تبعیض آمیز مواجه بودند.

در اواسط دهه 1800 ، با فراگیر شدن ایده مشروطیت در اروپا ، برخی از ارامنه شروع به مطالبه حقوق بیش تری از جمله حمایت در برابر مقامات دولتی فاسد و مالیات های مغرضانه نمودند.

سازمان های سیاسی ارمنی عثمانی تازه تأسیس از ارمنی های روسیه و روسیه در تلاش برای به دست آوردن حقوق برابر تحت قوانین عثمانی حمایت دریافت کردند.

تاثیر معاهده برلین بر ارمنستان

تاثیر معاهده برلین بر ارمنستان چه بود؟ در طی قرن 19 ، امپراتوری عثمانی دوره ای رو به افول را تجربه کرد که طی آن سرزمین هایی به روسیه ، بریتانیای کبیر و دولت های جدیدی که توسط ملیت هایی که در دوره ای به عنوان بخشی از امپراتوری عثمانی شناخته می شدند از جمله یونان ، صربستان ، بلغارستان و رومانی واگذار شد.

در اوایل این قرن ، روسیه برخی از استان های ارمنستان شرقی ، از جمله تفلیس که به مرکز فرهنگی ارامنه روسیه تبدیل شد ، تصاحب کرد ؛ همچنین ، ارامنه روسیه نیز به حمایت از ارامنه امپراتوری عثمانی به جستجوی حقوق بشر علاقمند شدند.

سازمان های سیاسی ارمنی عثمانی تازه ایجاد شده تا حدودی از ارامنه روسیه حمایت می کردند و روسیه در تلاش جهت کسب حقوق برابر تحت قوانین عثمانی بود ؛ معاهده برلین (1878) شامل بندی برای فراهم آوردن حقوقی بیش تر برای ارمنیان عثمانی بود که از جمله آن ها شامل شیوه های مالیاتی منصفانه ، محافظت از حملات قبیله ای و حق ارائه شهادت در دادگاه های عثمانی بوده است ؛ اما متأسفانه هرگز این حقوق اعطا نشد.

تاثیر معاهده برلین بر ارمنستان

کشتار دسته جمعی ارامنه ها

پس از معاهده برلین ، ارامنه عثمانی به اعتراض خود به قوانین تبعیض آمیز ادامه دادند و در نهایت پادشاه با کشتار دسته جمعی ارامنه ها به اعتراض ها پاسخ داد ؛ قتل عام ارامنه در اواخر قرن 19 در زمان عبدالحمید دوم (Abdul-Hamid II) ، آخرین سلطان عثمانی آغاز شد و بدترین قتل عام در این زمان از سال 1894 تا 1896 بعد از اعتراض مالیاتی ارامنه رخ داد که در حال حاضر این کشتار به قتل عام حمیدیان (Hamidian Massacres) معروف است.

در جریان قتل عام حمیدیان ، 100000 تا 300000 ارمنی در شهرها و روستاهای سراسر مناطق امپراتوری عثمانی قتل عام شدند و هزاران ارمنی فرار کردند و به اروپا و ایالات متحده پناه بردند ؛ عده ای هم که ماندند برای حفظ جان خود به اسلام روی آوردند.

این قتل عام توجه همگان را در سراسر دنیا به خود جلب کرد و در روزنامه های سراسر جهان منتشر شد ؛ رسانه های ایالات متحده از جمله نیویورک تایمز و سایر منابع خبری توجه ویژه ای به این رویداد داشتند و مرتبا مقالاتی را در رابطه با این قتل های وحشیانه منتشر می کردند.

بسیاری از مبلغان و دیپلمات های آمریکایی که در سرتاسر امپراتوری عثمانی فعالیت می کردند ، از نزدیک شاهد این جنایات بودند و به بسیج تلاش های امدادی کمک کردند ؛ بدین ترتیب ، کمک به قربانیان ارمنی نخستین ماموریت بین المللی صلیب سرخ آمریکا شد.

ایرانی ها شناخت خوبی نسبت به ارمنستان دارند اما دانستن مطالب زیر هم مفید و جذاب است.

ترک های جوان

بعدها در جریان این نسل کشی ، جامعه ای به نام امداد خاور نزدیک بیش از 100 میلیون دلار برای کمک به ارامنه جمع آوری کرد که بودجه جمع آوری شده جان تعداد زیادی ارمنی را در دهه 1890 و در طی نسل کشی نجات داد.

اما سال 1908 ، نوید بخش دوره جدیدی از آزادگی و استقرار یک دولت مشارکتی در امپراتوری عثمانی بود ؛ ارمنی ها ، عرب ها ، یونانی ها ، یهودیان و کردها به همراه گروهی از ترک ها برای به چالش کشیدن اقتدار سلطان فعالیت را آغاز کردند ؛ این گروه به لیبرال های عثمانی شهرت داشت و ائتلاف ترکی این گروه نام ترک های جوان را انتخاب نمود.

این گروه به فکر ایجاد یک دولت مدرن بود تا ساکنین امپراتوری عثمانی از شرایط مساوی برخوردار باشند و سلطان را از نظر سیاسی ناتوان نمایند ؛ در سال 1908 یکی از گروه های ترک جوان به نام کمیته اتحاد و ترقی (CUP) به قسطنطنیه لشکر کشید و سلطان عبدالحمید را سرنگون کرد.

ترک های جوان

تشکیل حکوت مشروطه دولت عثمانی

تشکیل حکوت مشروطه دولت عثمانی آیا در تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر تاثیری داشته است؟ در طی سال بعد ، امپراتوری عثمانی یک حکومت مشروطه ایجاد کرد و در آن حقوق برابر را برای تمامی شهروندانش تعریف کرد و ارمنیان عثمانی امید داشتند تا قانون اساسی جدید از آن ها در مقابل خشونتی که در زمان سلطان متحمل شده بودند محافظت کند ؛ با این حال ، در طی زمان ، حامیان لیبرالیسم در دولت در برابر گروهی که حامی حکومت استبدادی و سیاست رادیکال ترک سازی بودند ، شکست خوردند.

در آوریل 1909 ، امیدهای ارمنیان از بین رفت ؛ زیرا حامیان حمیدیان (Hamidian) در شهر آدانا قتل عام ارامنه را برای برقراری مجدد قدرت سلطان انجام دادند ؛ آدانا پر از جمعیت ارمنی بود و زمانی بخشی از قلمرو ارمنستان به شمار می آمد ؛ اما با وجود تلاش ها برای مقاومت ، در نهایت در حدود 30000 ارمنی قتل عام شدند و تقریبا نیمی از شهر ویران شد.

عاملان قتل عام آدانا و نسل کشی ارامنه هرگز مجازات نشدند و پس از سال 1909 ، یک جنبش سیاسی ملی گرای افراطی که سیاست پان ترکیسم (Pan-Turkism) را ترویج می کرد ، از جمعیت ترک در سراسر امپراتوری عثمانی حمایت کرد ؛ همچنین ، امپراتوری عثمانی که به عنوان مرد بیمار اروپا شناخته می شد ، با از دست دادن سرزمین های خود در جنوب شرقی اروپا در جنگ های بالکان سال های 1913 – 1912 ضعیف شد.

تاثیر روسیه در تاریخ ارمنستان

تاثیر روسیه در تاریخ ارمنستان

روسیه در تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر چه نقشی داشته است؟ یکی از بزرگترین دشمنان امپراتوری عثمانی روسیه بود و این کشور دائما امنیت مرزهای عثمانی را تهدید می کرد و قسمت هایی از مرزهای شرقی امپراتوری عثمانی را که ارمنی نشین بودند ، تحت کنترل داشت ؛ از آن جا که روس ها در گذشته از اصلاحات ارمنستان دفاع می کردند و ارتش روسیه دارای ارمنی هایی بود که به عنوان سرباز خدمت می کردند ، دولت عثمانی نگران خیانت ارامنه عثمانی بود که این ترس به تقویت احساسات عمومی ترکیه نسبت به ارامنه کمک کرد.

امپراتوری عثمانی در سال 1914 وارد جنگ جهانی اول شد و علیه روسیه جنگید ؛ این امپراتوری در یک لشکرکشی در زمستان 1914 - 1915 به شدت از روسیه شکست خورد ؛ در بهار سال 1915 ، رهبران حزب حاکم ، CUP (گروهی سه گانه به رهبری مهمت طلعت ، اسماعیل انور و احمد جمال) از فرصت دنیایی که درگیر جنگ بود ، برای محو کردن حضور ارمنیان از تقریبا تمام سرزمین های عثمانی ، استفاده کرد.

اطلاعاتتان را در خصوص مسائل مهاجرتی از طریق تماس با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی کامل نمایید.

نسل کشی ارامنه

از 24 آوریل 1915 (که در حال حاضر به عنوان آغاز نسل کشی ارامنه یاد می شود) ، رهبران مدنی ، روشنفکران ، پزشکان ، بازرگانان و هنرمندان ارمنی دستگیر و کشته شدند ؛ زمانی که این رهبران جوامع ارمنی کشته شدند ، طرح نسل کشی در سراسر امپراتوری به اجرا درآمد و بسیاری از ارمنیان اعدام شدند.

رهبران CUP با کمک فناوری های جدید از جمله تلگراف و راه آهن دستوراتی را به رهبران استان مبنی بر جمع آوری زنان و کودکان ارسال کردند و یا آن ها را با قطارها و یا راهپیمایی های اجباری به صحرای سوریه می فرستادند ؛ زنان و کودکان با غذا و آذوقه اندکی که در اختیار داشتند ، امید چندانی به زنده ماندن نداشتند و زنان ارمنی توسط ژاندارم های ترک مورد خشونت جنسی قرار می گرفتند.

همچنین ، توسط دولت شبه نظامیان ویژه ای برای انجام اخراج و قتل ایجاد شد و محکومان ترک و کردی که از زندان آزاد شده بودند ، کاروان های تبعید را با وحشیگری غارت می کردند ؛ لذا برخی از زنان و کودکان ربوده و فروختنه می شدند و یا کودکان را به عنوان یک ترک به خانواده های ترک می دادند.

اما برخی از ارامنه توسط بادیه نشینان و سایر اعرابی که با اوضاع ارمنستان همدردی می کردند نجات یافتند و خانواده‌های همدرد ترک نیز جان خود را به خطر می انداختند تا به همسایگان ارمنی خود کمک کنند تا بتوانند فرار کنند.

پیامدهای نسل کشی ارامنه

پیامدهای نسل کشی ارامنه چه بوده است؟ تا سال 1918 ، اکثر ارامنه‌ای که در این سرزمین تاریخی ساکن شده بودند ، مرده یا سرگردان و پراکنده بودند ؛ به دستور رهبر جدید ترکیه ، مصطفی کمال (آتاتورک) ، ارامنه باقیمانده در غرب کیلیکیا ، از منطقه امپراتوری عثمانی که در اصل ارمنی‌ها سکونت داشتند اخراج شدند.

در سال 1923 ، تمدن 3000 ساله عملا وجود نداشت و 1.5 میلیون ارمنی ، بیش از نیمی از جمعیت ارمنی در سرزمین تاریخی خود ، مرده بودند و جامعه ارمنی و دارایی های شخصی از دست رفته بود یا به تصاحب دولت رسیده بود و یا اینکه توسط دیگر افراد سرقت شده بود و یا عمدا ویران شده بود ؛ تنها تعداد کمی از ارامنه در قسطنطنیه پایتخت سابق عثمانی باقی ماندند.

اصطلاح نسل‌کشی تا سال 1944 ایجاد نشده بود و این اصطلاح توسط یک محقق حقوقی ، رافائل لمکین که بشدت تحت‌تأثیر مطالعه‌اش درمورد پرونده ارمنستان و آزارو اذیت یهودیان تحت حکومت نازیها قرار گرفته بود ، ابداع شد ؛ در سال 1946 سازمان ملل این اصطلاح را پذیرفت و دو سال بعد کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی به تصویب رسید.

پیامدهای نسل کشی ارامنه

علیرغم تایید نسل‌کشی ارامنه توسط اکثر مورخان ، مؤسسات دانشگاهی در زمینه مطالعات هولوکاست و کشتار جمعی و دولتهای سراسر جهان ، دولت ترکیه همچنان نسل‌کشی ارامنه را انکار می کند.

اکثر بازماندگان نسل‌کشی ارامنه در حال حاضر درگذشته‌اند و خانواده‌های آنها همچنان خواستار به رسمیت شناختن رنجهایی هستند که بیش از 90 سال پیش بر اجدادشان وارد شد.

تاریخ برخی کشورها را در مقالات زیر می توانید مرور کنید.

ارمنستان امروز

در ارمنستان امروز شرایط مناسب اقتصادی و جغرافیایی وجود دارد ؛ لذا سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان از جمله بهترین اهداف برای خارجیان می باشد.

بالاخره این که ، تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر گویای بسیاری از حقایق تلخ و شیرین درمورد کشور ارمنستان می‌باشد ؛ اعتقاد بر این است که کشتی نوح پس از طوفان ، در کوه آرارات فرود آمده و از آن زمان ارمنی‌ها از کشور خود بنام هایستان یاد می‌کنند ؛ بطور کلی بررسی تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر برای کسانیکه کار یا تحصیل در کشور ارمنستان را انتخاب کرده‌اند ، می‌تواند درک بهتری از فرهنگ مردم کشور به شخص دهد ؛ اگر درمورد نحوه مهاجرت و اخذ اقامت این کشور سوال دارید ، شرکت مهاجرتی رجبی آماده پاسخگویی به شما است.

سوالات پر تکرار تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر

ارمنستان یکی از قدیمی‌‌ترین تمدنهای جهان با تاریخ ثبت شده بیش از 3500 سال می باشد.

ارمنستان ارمنی ها قومی باستانی هستند که از قبل از قرن اول پیش از میلاد وجود داشته اند ؛ ارمنستان در طی تاریخ طولانی و پرتلاطم خود قلمروهای بسیاری را تصرف کرده و سرزمین هایی را نیز از دست داده و مرزهای گذشته این کشور شامل مرزهای جمهوری کنونی ارمنستان و بیش تر ترکیه امروزی بوده است.

این کشور نخستین بار در سال 1918 بعد از شکست امپراتوری عثمانی در جنگ جهانی اول استقلال یافت ، اما زمانی که ارمنستان توسط ارتش سرخ مورد تهاجم قرار گرفت و در سال 1920 به شوروی پیوست ، استقلال خود را از دست داد.

اما با انحلال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 ، ارمنستان نخستین کشوری بود که استقلال خود را اعلام کرد و امروز به عنوان یک جمهوری مستقل عمل می کند.

پس از معاهده برلین ، ارامنه عثمانی به اعتراض خود به قوانین تبعیض آمیز ادامه دادند و در نهایت پادشاه با کشتار دسته جمعی ارامنه ها به اعتراض ها پاسخ داد ؛ قتل عام ارامنه در اواخر قرن 19 در زمان عبدالحمید دوم (Abdul-Hamid II) ، آخرین سلطان عثمانی آغاز شد و بدترین قتل عام در این زمان از سال 1894 تا 1896 بعد از اعتراض مالیاتی ارامنه رخ داد که در حال حاضر این کشتار به قتل عام حمیدیان (Hamidian Massacres) معروف است.

از 24 آوریل 1915 (که در حال حاضر به عنوان آغاز نسل کشی ارامنه یاد می شود) ، رهبران مدنی ، روشنفکران ، پزشکان ، بازرگانان و هنرمندان ارمنی دستگیر و کشته شدند ؛ زمانی که این رهبران جوامع ارمنی کشته شدند ، طرح نسل کشی در سراسر امپراتوری به اجرا درآمد و بسیاری از ارمنیان اعدام شدند.

در این مقاله با تاریخ کشور ارمنستان از گذشته تا معاصر آشنا شدید برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر با ما از طریق دفتر مرکز و غرب تهران و همچنین دفتر شیراز در ارتباط باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله هزینه های زندگی در ارمنستان را بخوانید و با هزینه های زندگی در ایران مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه