تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا  آرزوی بسیاری از علاقه مندان علم در سراسر جهان است که دانشگاه هایی با بالاترین رنکینگ همراه با امکاناتی بی نظیر و فرصت های شغلی ایده آل را پیش رویشان قرار می دهد . سطح زندگی و تحصیلات بالا این انگیزه را به افراد می دهد تا برای رسیدن به اقامت دائم این کشور تمام تلاش خود را به کار گیرند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن نگاهی بر تحصیل در کانادا تمامی شرایط مورد نیاز رسیدن به ویزای تحصیلی این کشور را به شما معرفی نماییم و مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) آماده اند تا تمام راهنمایی های لازم در زمینه دریافت ویزای تحصیل در کانادا را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهند.

زیر ساخت ها و شرایط تحصیل در کانادا را می توان دارای پایه های بنیادی دانست به طوری که در سال 2018 سه دانشمند از این کشور به عنوان بنیان گذاران هوش مصنوعی جایزه نوبل را از آن خود نمودند که نشان می دهد تمامی فرصت ها برای رشد و شکوفایی فرد به آسانی وجود دارد و تنها پشتکار شما را می طلبد.

کسانی که برای رسیدن به زندگی و آینده ای بهتر مهاجرت به کشورهایی همچون کانادا را انتخاب می کنند علاوه بر بهره مندی از امکانات تحصیلی ایده آل فرصت زندگی در کشوری مدرن با بالاترین استانداردهای زندگی را نیز به دست می آورند.

این کشور نه تنها یکی از امن ترین مکان ها برای رفتن به محیطی دیگر است بلکه شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکوور دارای تنوع عظیمی از فرهنگ هستند که واقعا برای دانشجویان خارجی جذابیتش را بیشتر می کند.

برای آشنایی بیشتر با سایر روش های مهاجرتی به این کشور علاوه بر روش مهاجرت تحصیلی می توانید مقاله مهاجرت به کانادا را مطالعه نمایید تا با ابعاد مختلف روش های قانونی مهاجرتی کسب اطلاعات کنید.

فهرست مطالب
همه چیز از تحصیل در کانادا

فیلم و پادکست تحصیل در کانادا

اگر فرصت کافی برای مطالعه کامل متن مقاله تحصیل در کانادا را ندارید، پیسنهاد می کنیم فیلم روناک را ببینید و یا پادکست آن را گوش کنید تا اطلاعات کلی لازم در خصوص محتوای متنی را بدست بیارید؛ در صورت داشتن سوال می توانید برای مشاوران موسسه رجبی پیام بگذارید و یا با دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با تحصیل در کانادا می توانید به اقامت این کشور دست یابید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم آموزشی کانادا

سیستم آموزشی کانادا یکی از پیشرفته ترین و به روزترین سیستم های آموزشی دنیا مطابق با استاندارد های OECD است که اعتبار بالای خود را با قرار گرفتن در رتبه های بسیار بالای انواع رده بندی های جهانی اثبات کرده و به صورت ایالتی مدیریت می شود.

گرچه برخی از مسائل سیستم آموزشی کانادا در بین ایالت های مختلف متفاوت است ، اما قانون گذاری های پایه ای این سیستم بر عهده دولت فدرال بوده و اغلب مناطق این کشور از استانداردهای آموزشی یکپارچه ای برخوردار هستند.

به طور کلی دولت کانادا شش درصد از تولید ناخالص داخلی اش را صرف امور آموزشی می کند که با این رقم توانسته رکورد هزینه های آموزش و تحصیل در کانادا را در بین کشورهای OECD از آن خود نماید.

مدارس کانادا در سه دسته دولتی ، خصوصی و شبانه روزی قرار می گیرند و سیستم تحصیل در کانادا این اجازه را به نوجوانان و جوانان خارجی می دهد تا از طریق تحصیل در مدارس شبانه روزی و یا با مدرک دیپلم به جمع دانش آموزان و دانشجویان کانادایی بپیوندند.

تحصیل در کانادا

توصیه می شود دانش آموزان خارجی از سن 10 سالگی به بعد جهت تحصیل در مدارس اقدام کنند تا شانس بیشتری در دریافت ویزا داشته باشند . مطالعه عنوان تحصیل در مدارس کانادا می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان به مدارس این کشور باشد . البته تحصیل برای افراد خارجی نیازمند معرفی یک قیم بالای 18 سال در این کشور می باشد که در استان محل مدرسه زندگی کند ، در دوره مدرسه مانند دبیرستان فرد اجازه کار در این کشور را ندارد اما چنانچه در کالج به تحصیل مشغول شود اجازه کار نیز خواهد داشت.

الزامات زبان جهت تحصیل در کانادا​

الزامات زبان جهت تحصیل در کانادا

بسته به دانشگاه ، کالج و ایالت انتخابی شما ممکن است ، الزامات زبان جهت تحصیل در کانادا به صورت مشخصی در یکی از دو زبان انگلیسی و یا کانادایی از شما درخواست شود . تمامی دانشگاه های انگلیسی زبان کانادا نمره آیلتس یا تافل را از متقاضی می خواهند و سطح نمره زبان هم با توجه به رشته درخواستی و دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد اما به طور کلی نمره زبان آیلتس پایین تر از ۶ و تافل پایین تر از ۷۵ پذیرفته نمی شود.برخی از دانشگاه نیز به دانشجویان فرصت می دهند تا بتوانند ضمن پذیرش مشروط در دانشگاه ،ابتدا دوره زبان خود را در این کشور سپری کرده و سپس تحصیل را آغاز کنند .  البته باید توجه شود که این نوع پذیرش ریسک ویزا نشدن را بالا می برد.

 کارشناسان ما در مقاله ای تحت عنوان کالج های زبان انگلیسی در کانادا به صورت دقیق کالج های کانادا را مورد بررسی قرار داده اند . بعضی از دانشگاه ها ممکن است آزمون های انگلیسی دیگری را قبول کنند . علاوه بر زبان انگلیسی دانشجویان می توانند زبان فرانسه را نیز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های واقع در مناطق فرانسوی زبان کانادا ارائه دهند.

بسیاری از افراد که به زبان فرانسه تسلط دارند ، تحصیل در این کشور را به تحصیل در فرانسه ترجیح می دهند . تست های فرانسوی پذیرفته شده توسط دانشگاه های کانادا به شرح درون جدول است :

  • DALF
  • DELF
  • TEF
  • TCF
  • TestCan
آزمون سطح درخواستی
Cambridge انگلیس در سطح پیشرفته
سطح درخواستی دانشگاه حداقل B2
CanTEST در سطح دانش اموزی و کارآموزی
MELAB درخواستی در ایالت میشیگان
تحصیل در کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا می تواند هدف های مختلفی داشته باشد ، بسیاری از متقاضیان تمایل دارند تا با گذراندن دوره ای در کالج های این کشور به بازار کار وارد شوند و از طریق یادگیری یک مهارت کسب درآمد داشته باشند .

در حالی که برخی دیگر هدف از تحصیل در کالج های این کشور را یادگیری زبان و یا آماده سازی خود جهت تحصیل در کانادا و در دانشگاه های این کشور می دانند . همچنین بسیاری از کالج ها امکان انتقال واحد های درسی به دانشگاه ها را فراهم کرده اند که برای دانشجویان خارجی مقرون به صرفه است.

البته توجه داشته باشید که در برخی از کالج های تخصصی کسب مهارت که تطبیق واحد صورت می پذیرد ، داشتن مدرک زبان از شروط پیش نیاز است و معمولا در کالج هایی که مدرک زبان درخواست نمی شود ، روند دریافت ویزا کمی دشوار می گردد ، زمان تحصیلی در کالج ها معمولاً به مدت یک یا دوسال است.

چنانچه تحصیل در مدارس کانادا را نیز تجربه کرده باشید نیازمند ارائه این مدرک نخواهید بود . بر روی این عنوان کلیک کنید تا از جزئیات لاطم در این باره مطلع شوید.

آزمون ورودی دانشگاه های کانادا

هیچ آزمون ورودی جامعی جهت تحصیل در کانادا توسط دانشگاه های این کشور برگزار نمی شود اما این امکان وجود دارد که برخی از دانشگاه ها به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان و یا حساسیت رشته تحصیلی اقدام به برگزاری آزمون نمایند . در ادامه ۷ آزمون ورودی دانشگاه های کانادا را معرفی می کنیم:

آزمون سطح درخواستی
آزمون تافل و آیلتس این دو آزمون برای سنجش توانایی زبان انگلیسی متقاضی برگزار و از مهمترین آزمون های ورودی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا هستند.
آزمون پذیرش پزشکی MCAT یک آزمون چند گزینه ای ست که برای کمک به کالج ها در پیش بینی توانایی دانش آموز برای تحصیل در دانشکده پزشکی طراحی شده است.
آزمون پذیرش دانشکده حقوقLSAT معیاری استاندارد برای ارزیابی متقاضیان تحصیل دانشکده های حقوق می باشد.
آزمون جی آر ای برای سنجش آمادگی دانشجو آینده نگر برای ورود به مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده و دانش آموزان را در مهارت های کلامی ، کمی و تحلیلی مورد سنجش قرار می دهد.
آزمونSAT افراد متقاضی رشته های پزشکی را مورد سنجش قرار داده و علاوه بر مفاهیم و اصول علمی نیاز به توانایی در مسائلی همچون مهارت نوشتن ، تفکر انتقادی و حل مسئله در شرایط دشوار دارد.
آزمون GMAT آزمونی هوشمند و رایانه ای مخصوص دانشجویان دوره کارشناسی ارشد یا MBA ست که مهارت های نوشتاری ، محاسباتی و کلامی را در داوطلبان می سنجد.

تحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل دوره کارشناسی در تمامی دانشگاه های کشور کانادا سه تا پنج سال زمان می برد که با درنظر گرفتن دوره کالج و یا واحدهای پیش نیاز می تواند بیشتر شود. دانشجویان تنها تا سن 25 سال می توانند جهت ورود به این دوره درخواست دهند و شرط معدل 14 را نیز ارائه نمایند.

 البته این میزان معدل در رشته هایی همچون پزشکی و شاخه های مرتبط با آن متفاوت بوده و داوطلب باید معدل بالای 17 داشته باشد.

قوانین تحصیل دوره کارشناسی در ایالت کبک با سایر ایالت ها متفاوت است و دیپلم یازده ساله را هم از متقاضیان می پذیرد اما متقاضی باید ابتدا در کالج و یا دوره دوساله پیش دانشگاهی شرکت و سپس به مقطع کارشناسی وارد دانشگاه شود.

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا نیز در حدود دو سال است که حداقل معدل 14 را در دوره کارشناسی درخواست می کند . در این مقطع دانشگاه ها تلاش می کنند تا پذیرش خود را به دانشجویانی اعطا کنند که رزومه تحصیلی قوی داشته و پژوهش های قابل توجهی داشته اند .

تحصیل کارشناسی در کانادا

چنانچه کسی قصد تغییر رشته در این مقطع را داشته باشد ، باید ابتدا دروس پیش نیاز را بگذراند که در این صورت ممکن است طول دوره به سه سال برسد . جهت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل نیاز به ارائه توصیه نامه از سوی اساتید دوره لیسانس نیز وجود دارد ، چنانچه بتوانید رزومه تحصیلی خوبی را در هنگام درخواست تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا به دانشگاه ارائه کنید ، شانس بالایی در دریافت کمک هزینه و بورسیه  خواهید داشت.

تحصیل مقطع دکترا در کانادا

تحصیل مقطع دکترا در کانادا

تحصیل مقطع دکترا در کانادا با توجه به زمان ، هزینه و ساختار در هر دانشگاه متنوع است و به طور کلی مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوطه با معدل بالا و مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر و توصیه نامه از دانشگاه قبلی مورد نیاز است.

در برخی رشته ها نیز می توانید بدون ارائه مدرک کارشناسی ارشد با ارائه نمرات خیلی عالی در دو سال پایانی مقطع لیسانس به همراه مقالات علمی پژوهشی فراوان پذیرش بگیرید که دکترای مستقیم یا PhD Direct نام دارد.

برای پذیرش دکترا که حدودا چهار ساله است با توجه به ایالتی که برای تحصیل انتخاب می کنید باید نمره زبان آیلتس ، تافل ، GMAT یا GRE را ارائه بدهید.

کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان دکترا بیشتر از دو مقطع قبل داده می شود که البته به بودجه ای که در اختیار استاد مربوطه قرار میگیرد بستگی دارد و عنوان بورسیه های تحصیلی در کانادا که توسط کارشناسان ما تهیه شده است ، راهگشای شما در این زمینه خواهد بود.

پذیرش دوره دکترا با دو مقطع قبلی کمی متفاوت است و دانشجو باید با یک استاد به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و تز خود را به همراه سوابق تحصیلی مورد تایید این استاد قرار دهد ؛ در صورتی که استاد مربوطه شما را به عنوان دانشجوی خود بپذیرد می توانید مراحل پذیرش خود در دانشگاه را آغاز کنید . شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل ، کار و اقامت برای دانشجویان دوره دکترا نسبت به سایر مقاطع آسانتر بوده و دانشجویان میتوانند پس از اتمام دوره تحصیل خود در یکی از ارگان های دولتی به کار مشغول شده و به اقامت برسند.

برنامه های دکترا در دانشگاه های کانادا

تقریبا ۳۰ گزینه بسیار پرطرفدار برای تحصیل مقطع دکترا در کانادا وجود دارد که در ادامه ما برخی از آنها را برای تحصیل در کانادا خدمت شما معرفی می کنیم اما دقت داشته باشید که با توجه بهتحقیقاتی بودن دوره دکترا ، انتظار می رود که بتوانید این دوره را همراه با بورسیه و یا کمک هزینه پشت سر بگذارید . برنامه های کمک هزینه تحصیلی معمولا فقط هزینه تحصیل و تحقیقات را پشتیبانی می کند اما بورس های تحصیلی حقوق مازاد بر این نیز به دانشجو پرداخت می کند.

  • برنامه دکترای مدیریت در دانشگاه مک گیل
  • دکترای علوم زیست مولکولی ، دانشگاه Lethbridge
  • دکترای تکامل و رفتار ، دانشگاه Lethbridge
  • دکترای مهندسی معدن دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دکترا مهندسی مکانیک دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دکترا مهندسی مواد دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دکترای در علوم اعصاب ، دانشگاه Lethbridge
  • دکترای علوم اجتماعی در دانشگاه Royal Road
  • دکترای علوم اجتماعی در دانشگاه Royal Roads

نحوه پذیرش از دانشگاه های کانادا

مراحل اخذ پذیرش برای تحصیل در کانادا باید با آگاهی کامل و مرحله به مرحله انجام شود ، شما در اولین قدم باید موضوع تحصیلی خود و در مرحله دوم دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در مرحله سوم نیز باید تمام مدارک تحصیلی خود از جمله دیپلم و ریز نمرات را ترجمه کرده و به دانشگاه ارسال نمایید ، مرحله چهارم بررسی الزامات زبان برای پذیرش در دانشگاه کانادا است.

یکی از مهم ترین شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا ، فاصله زمانی بین فارغ التحصیلی و درخواست پذیرش می باشد به این معنا که فقط دانشجویانی می توانند موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا شوند که کمتر از ۵ سال فاصله بین مقاطع تحصیلی و زمان درخواست پذیرش آنها وجود داشته باشد.

توجه داشته باشید چنانچه روند اخذ پذیرش اشتباه انجام شود ، ممکن است فرصت ثبت نام در سال تحصیلی جاری را از دست بدهید و روند تحصیل در کانادا برای یک سال به تعویق بیوفتد ، بنابراین آشنایی قبلی با شرایط مهاجرت به انادا از طریق تحصیل از الزامات اولیه درخواست پذیرش است.

 

نحوه پذیرش از دانشگاه های کانادا

مهلت و مدارک پذیرش در دانشگاه های کانادا

در طی روند ثبت نام باید به مهلت و مدارک پذیرش در دانشگاه های کانادا توجه ویژه داشته باشید که معمولا در کانادا دو بار در سال ( ترم زمستان و ترم تابستان ) فرصت ثبت نام وجود دارد ، مهلت ثبت نام برای ترم زمستان ۱ سپتامبر و برای ترم تابستان ۱۵ ژانویه – برای دانشجویان کارشناسی و اول ماه مارس – برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی می باشد.

با این حال این مهلت ها بین دانشگاه ها متفاوت بوده و هر دانشگاه ممکن است مهلت های مختلفی برای دوره های تحصیلی خود داشته باشند . به طور کلی شما باید ۸ تا ۱۲ ماه قبل از شروع دوره ، درخواست پذیرش دهید ، زیرا یک یا دو ماه پس از ارسال درخواست نیز شما باید منتظر دریافت پاسخ رسمی از دانشگاه باشید بنابراین بهتر است در مدیریت زمان دقت کافی داشته باشید.

هر دانشگاه مدارک مورد نیاز خود را مشخص می کند اما به طور کلی مدارک موردنیاز پذیرش از دانشگاه های کانادا در تمامی مراکز مدارک زیر راشامل می شود:

  • مدارک فارغ التحصیلی مانند دیپلم
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • نامه ای مبنی بر توضیح هدف شما از تحصیل در کانادا
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه 
  • رزومه
  • نامه تمکن مالی
  • دو نامه مرجع علمی مبنی بر آمادگی مطالعات استاد ( بیشتر برای مقطع دکترا )

نکات کلیدی اخذ پذیرش تحصیلی کانادا

بیانیه شخصی شما یک بوم خالی است که می توانید از آن برای توصیف و نشان دادن شخصیت علمی خود استفاده کنید و نشان دهید که چرا شما لایق پذیرش در دانشگاه های کانادا هستید . از این رو اهمیت انگیزه نامه در پذیرش تحصیلی کانادا را جدی بگیرید و وقت خود را برای نوشتن یک بیانیه شخصی به خوبی در نظر بگیرید که تاثیری ماندگار بر خوانندگان گذاشت . 

مشاوران برجسته موسسه مهاجرتی رجبی ، می تواند در انجام این مرحله مهم به شما کمک کنند تا از طریق طرح یک برنامه کاربردی و نگارش یک توصیه نامه و یا بیانیه شخصی ایده آل و مورد پسند افسر پذیرش کانادایی ، پیش بروید و برای تحصیل در کانادا با معدل پایین موفق شوید.

برای مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا شما پس از دریافت نامه پذیرش چند مرحله اضافی دیگر نیز باید انجام دهید ، برای مثال باید حتما بیمه درمانی خود را تنظیم کنید و همچنین هزینه یکسال زندگی در کانادا و حتی مقداری بیشتر از آن را پیش بینی و در دست داشته باشید ، زیرا ممکن است مدت زیادی پس از ورود به این کشور نتوانید کار دانشجویی مناسبی پیدا کنید.

در اکثر اوقات لازم است پس از ورود به کانادا با داشتن مدرک مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ، دوره ای را پیش از ورود به دانشگاه در کالج های کانادا بگذرانید تا آمادگی بیشتری برای ورود به دانشگاه داشته باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برترین اطلاعات جزئی تحصیل در کانادا را از ما بخواهید

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا با معدل پایین

برخی افراد از لحاظ پتانسیل و استعداد علمی قابلیت های زیادی دارند اما به دلیل معدل پایین از تحصیل در کانادا نا امید هستند ، بهترین روش پیشنهادی برای حل این مشکل تحصیل در کالج های کانادا می باشد که به هر دانش آموز و یا دانشجو را اجازه می دهد تا بتواند با آماده سازی مجدد خود به دانشگاه های این کشور قدم بگذارد.

طبق سیستم آموزشی این کشور معدل متقاضیان از مقیاس 1.0 تا 4.0 رتبه بندی می شود که بالاترین امتیاز (4.0) نشان دهنده یک دانش آموز سطح A ، امتیاز 3.0 یک دانش آموز B ، و 2.0 دانش آموز سطح C است.

گرچه برخی از دانشگاه ها دانشجویان با معدل پایین را پذیرش نمی کنند ، اما در مقابل برخی دیگر به شما کمک می کنند تا به سطح مناسب برسید و تحصیل در رشته دلخواهتان را آغاز نمایید . از جمله این دانشگاه ها که تحصیل در کانادا با معدل پایین را برایتان فراهم می سازند ، می توان به دانشگاه کاپیلانو ، دانشگاه بریتانیایی هریوت وات و دانشگاه Westcliff در کالیفرنیا اشاره کرد.

هزینه های تحصیل در کانادا

دانستن هزینه های مربوط به زندگی و تحصیل در این کشور نیز از مهم ترین پارامترهایی است که در همان ابتدای مهاجرت و تحصیل در کشور کانادا باید به دقت بررسی شود. به طور کلی هزینه های تحصیل در کانادا به دو بخش اصلی مخارج زندگی و دانشگاه تقسیم می شود که شهریه دانشگاه بخش اصلی و مهم آن است.

میزان شهریه دانشگاه به فاکتورهای متعددی وابسته است که فرصت دریافت کمک هزینه و یا بورس های متعدد برای برخی از دانشجویان وجود دارد . در میان هزینه های تحصیل رشته های علوم پزشکی بیشترین شهریه تحصیلی را به خود اختصاص می دهد و معمولا شامل بورسیه و یا کمک هزینه نیز نمی شوند.

هزینه های تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی از 8000 تا 12000 و برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در حدود ۲۰۰۰۰ دلار کانادا می باشد . شهریه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد نیز در صورتی که با دریافت بورسیه همراه نباشد می تواند تا 25000 دلار برسد.

دوره های کالج زبان نیز با توجه به مدت و محل تحصیل می تواند از هزار تا شش هزار دلار در هر ترم را شامل شود. در رابطه با هزینه های زندگی در کانادا نیز بر روی این عنوان کلیک نمایید تا به جزئیات لازم در این باره برسید.

هزینه های تحصیل در کانادا

مزایا و معایب تحصیل در کانادا

تمامی دانشجویانی که کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند باید علاوه بر مزایای تحصیل در این کشور با معایب و مشکلاتی که بر سر راهشان قرار می گیرد نیز آشنا شوند . دانستن مزایا و معایب تحصیل در کانادا به شما کمک می کند تا قدم خود را آگاهانه تر به سمت تحصیل در این کشور برداشته و از همان ابتدا بدانید که چه دستاوردهایی خواهید داشت و در مقابل با چه چالش هایی ممکن است رو به رو شوید . 

چنانچه بخواهیم به صورت کلی مزایای تحصیل در کشور کانادا را برای شما بشماریم شامل موارد زیر است:

  • کیفیت بالای تحصیل در دانشگاه
  • امکان یادگیری زبان انگلیسی و فرانسه
  • ظرفیت بالای مهاجرپذیرش بخش فرانسوی
  • شرایط ایده آل کار پس از تحصیل
  • هزینه مناسب تحصیل 

معایب تحصیل در کشور کانادا

علیرغم وجود شاید مزایای فراوان به جهت اقامت کشور کانادا از طریق تحصیل ، هیچ وقت نمی توان فراموش کرد که شاید حتی یک دلیل کوچک باعث دلسرد شدن از مهاجرت به کشوری پیشرفته تر باشد . اینکه ما چگونه به برتری ها و معایب یک کشور برای تحصیل ، ارجحیت بدهیم کاملا به نحوه زندگی و طرز نگاه ما بستگی دارد و اگر صرفا مزایای یک کشور را مطالعه و دلیل بر مهاجرت قرار بدهیم بعد از ورود به کشور مقصد با معایب آن نیز روبرو خواهیم شد و آن زمان ممکن است با چالش و خود درگیری مواجه شویم.

کشور کانادا نیز می تواند معایب زیر را به همراه داشته باشد که نباید از آنها غافل شد ، در بررسی شرایط تحصیل در کانادا به این نتیجه دست یافته ایم که بسیاری از ایرانیان بدون اطلاع کامل از قوانین تحصیلی و اقامتی جدید کانادا قدم در این راه می گذارند و با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند.

  • نیاز به یادگیری زبان فرانسوی در برخی دانشگاه ها
  • ضعف بیمه خدمات درمانی
  • مسافت زیاد و دشواری مسافرت
  • عدم آگاهی از میزان دقیق هزینه ها

خدمات مشاوره برای تحصیل در کانادا

شرکت مهاجرتی رجبی یک شرکت متخصص و مشاوره ای جهت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است و تیم ما متشکل از مشاوران مهاجرتی است که خدمات مشتری محور و پاسخگویانه را به هموطنان عزیز ارائه می دهند و مشتریان از خدمات مشاوره مهاجرتی روشن ، دقیق و بی طرفانه بهره می برند . ما درک می کنیم که روند مهاجرت به آرامی انجام می شود ، اما برای مهاجرت نکات زیادی را باید در نظر داشت ، از این رو ما مهمترین نکات برای تحصیل در کانادا را در اختیارتان قرار داده و تمام جنبه های خدمات مهاجرت به کانادا توسط مشاوران مهاجرت با مجوز و با تجربه انجام می شود.

موسسات اعزام دانشجو به کانادا

علاوه بر داشتن تجربه سالیانه در زمینه فعالیت های خصوصی ، ما تجربه های فراوانی از نحوه تصمیم گیری های اقامت تحصیلی کانادا داریم و به همین دلیل کاملا قوانین و مقرراتی که برای اقامت فرد طی مهاجرت تحصیلی به کانادا در نظر گرفته می شود را درک می کنیم .

در صورتی که در رابطه با اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی این کشور نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید ، ضمناً مقالات سایت می تواند راهگشای شما برای تحصیل در خارج از کشور باشد.

چنانچه علاوه بر کانادا به دنبال کشورهایی با هزینه تحصیل ارزان یا رایگان هستید، مقالات زیر را نیز مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار تحصیل در کانادا

معمولاً دانشگاه ها محدودیتی برای پذیرش ندارند، گپ تحصیلی مهم هست. همچنین سفارت سختی هایی را در سن بالا خواهد داشت.

بله ، در برخی رشته ها می توانید بدون ارائه مدرک کارشناسی ارشد با ارائه نمرات خیلی عالی در دو سال پایانی مقطع لیسانس به همراه مقالات علمی پژوهشی فراوان پذیرش بگیرید که دکترای مستقیم نام دارد.

معمولا گچ تحصیلی اهمیت ویژه ای برای دانشگاه و سفارت این کشور داشته و بیش از 5 سال وقفه تحصیلی توصیه نمی شود.

هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان ماهانه 700 تا 1200 دلار است. البته شما با این مبلغ نمی توانید سفر کنید یا تفریحات گران قیمت داشته باشید.

این سوال پاسخ متفاوتی نسبت به مقاطع مختلف دارد، اما بین 8000 تا 20000 دلار کانادا به طور متوسط

بدون داشتن مدرک زبان می شود پذیرش دانشگاه یا کالج های خصوصی را گرفت، اما شانس ویزا  کاهش پیدا می کند.

بستگی زیادی به مقطع تحصیلی دارد ، برای مثال در مقطع ارشد باید سطح 6.5 آیلتس را داشته باشید.

در زیر می توانید تجربه برخی از کلاینت ها که موفق به دریافت ویزای کانادا شده اند ، را نیز مشاهده کنید.

پخش ویدیو

2 دیدگاه در “تحصیل در کانادا

  1. تحصیل در کانادا sayed mohammad گفت:

    سلام خدمت شما!
    ایا شرکت شما اعظام دانشجو به کشور کانادا را دارد اگر دارد تحت چه شرایطی و هزینه رسیدن به کانادا (قبولی دانشگاه . دعوت نامه تحصیلی و ویزا ) چقدر است؟

    1. تحصیل در کانادا مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله برای کانادا و دیگر کشورها خدمات داریم. هزینه تحصیل در دانشگاه بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر به طور کلی بین 15 تا 25 هزار دلار کانادا در سال است. هزینه زندگی به طور متوسط ماهانه حدود 1000 دلار کانادا ست. هزینه های موسسه و جزئیات در جلسه مشاوره توضیح داده می شوند.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (435 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه