تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان در طول سالیان گذشته هدف بسیاری از دانشجویان بین المللی در جهان بوده چراکه این کشور بسیار تلاش کرده تا به یکی از مقاصد بین المللی معتبر در اروپا و جهان مبدل شود.

دانشگاه های مجارستان اکثر رشته های تحصیلی را در تمامی مقاطع سنی با کیفیت بالا به دانشجویان داخلی و بین المللی ارائه می دهند که با پیروی از فرآیند بولونیا توانسته اند در رشته هایی همچون پزشکی و دندانپزشکی شهرت فراوانی را نیز کسب نمایند.

تحصیل در مجارستان علاوه بر سیستم آموزشی دارای مناظر خیره کننده و زیبایی است که زندگی را برای دانشجویان و کلیه مهاجرین لذت بخش می سازد ، این کشور با داشتن قدمت 600 ساله در امور آموزش همواره تلاش می کند تا آخرین متدهای تحصیلی را به کار گرفته و تا حد ممکن تحصیل به صورت رایگان را برای تمامی شهروندان تا دوره متوسطه فراهم سازد.

از این رو با توجه به جایگاه علمی کشور مجارستان کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) به بررسی تمامی مقاطع تحصیلی در این کشور پرداخته اند و شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از پروسه پذیرش در دانشگاه موردنظرتان و یا اخذ ویزا با مشاورین موسسه در تماس باشید.

در نظر داشته باشید، چنانچه تحصیل در مجارستان را از روش های قانونی مهاجرت به این کشور می دانید، برای اطلاعات تحصصی در سایر روش های مهاجرتی حتماً مقاله مهاجرت به مجارستان را مطالعه نمایید.

فهرست مطالب
تحصیل در مجارستان

ویدئو با توضیحات روناک در مورد تحصیل در مجارستان را ببینید تا با اطلاعات کلی این مقاله آشنا شوید و چنانچه فرصت مطالعه محتوای متنی را ندارید می توانید پادکست مربوطه را دانلود کرده تا در زمانی دیگر به آن گوش دهید.

پادکست تحصیل در مجارستان

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای دانستن شرایط فوق العاده تحصیل در این کشور همین الان تماس بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم آموزشی مجارستان

طبق سیستم آموزشی مجارستان تحصیل برای تمامی افراد تا دوره متوسطه اجباری است و شهروندان تا این مقطع از تحصیل به صورت رایگان بهره مند می شوند . کسانی که موفق به دریافت مدرک دیپلم می شوند می توانند تقاضای ورود به 9 دانشگاه را داشته باشند و در رشته دل خواهشان به تحصیل بپردازند ، در ادامه مقاطع مختلف تحصیل را شرح می دهیم:

مقطع ابتدایی : این دوره که از سن ۶ سالگی آغاز می شود به مدت ۴ سال طول کشیده و به دانش آموزان برنامه های آموزشی متنوع تدریس می شود و آنها در کنار یادگیری دروس اصلی زبان آلمانی و یا فرانسه را به عنوان زبان دوم فرا می گیرند . ادبیات ، جغرافیا ، ریاضیات ، موسیقی و هنر از جمله دروس سیستم آموزشی مجارستان در مقطع ابتدایی است.

مقطع متوسطه : این دوره که در حدود ۴ تا ۶ سال زمان می برد ، با به پایان رساندن دوره ابتدایی آغاز می شود ، تمامی دروس در این دوره به صورت تخصصی تدریس شده و در سال آخر یک آزمون از تمامی درس ها برگزار می گردد که تنها با قبولی در آن می توان به مدرک دیپلم رسید.

این آزمون به نوعی آزمون ورودی دانشگاه جهت تحصیل در مجارستان نیز به شمار می رود و دانش آموزان می توانند با انتخاب خود در یکی از مدارس دولتی و یا خصوصی به تحصیل بپردازند که نوع آموزش و تدریس برخی از مهارت ها در آنها متفاوت است.

آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان

Hungarian Universities Entrance Exam

آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان

گام مهم بعدی جهت رسیدن به پذیرش در دانشگاه های مجارستان شرکت در آزمون وروی دانشگاه های این کشور است که برای دانشجویانی که قبلا در آزمون سراسری کشور خود پذیرفته نشده اند و یا دانشجوی اروپایی نیستند الزامی می باشد. خوب است این نکته را به شما عزیزان بگوییم که آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان قابل مقایسه با کنکور ایران نبوده و با قرار گرفتن در سطحی بسیار آسانتر و سپری کردن دوره پیش نیازی به راحتی به قبولی در آن دست خواهید یافت.

هم چنین در برخی از دانشگاه ها تنها جهت ورود به رشته های علوم پزشکی آزمون ورودی برگزار می شود و سایر رشته ها شامل آزمون ورودی نخواهند بود ، محتوای این آزمون عموما شامل سوالات شیمی ، زیست شناسی ، زبان انگلیسی و ریاضیات بوده و داوطلب باید در هر درس به حد نصاب نمره دست یابد.

انواع مراکز آموزشی عالی مجارستان

آموزش عالی در مجارستان

کسانی که در سن 18 تا 19 سالگی توانسته اند به مدرک دیپلم مجارستان به نام (Erettsegi Bizanyitvany ) دست یابند ، قادرند جهت ثبت نام در دانشگاه ها اقدام کنند . سیستم آموزش عالی مجارستان نسبتا کوچک است و تعداد دانشگاه ها و موسسات خصوصی چند برابر دانشگاه های دولتی!

اما نکته قابل توجه این است که این سیستم با وجود کوچک بودن جزو قدیمی ترین ها در اروپا شناخته شده و به راحتی دانشجویان را در رشته دلخواهشان مورد حمایت قرار میدهد . اصلاحات در سیستم آموزشی مجارستان از سال 2006 آغاز شده و هم اکنون شما با پذیرش در در یکی از موسسات این کشور تجربه تحصیل در یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی جهان را خواهید داشت.

 سه نوع موسسه آموزش عالی برای تحصیل در مجارستان وجود دارد که براساس نوع و سطح مدارک تحصیلی و همچنین ظرفیت و تخصص سازماندهی می شوند :

دانشگاه ها : مؤسسات پژوهشی کاملا مجهزی هستند که در آن ها تعدادی دانشکده وجود دارد و حداقل 60 درصد از کارکنان آن دارای مدرک دکترا هستند . مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در مجارستان در این موسسات آموزش عالی ارائه می شوند.

دانشگاه علوم کاربردی : این موسسات بر آموزش و تمرین در رشته های عملی و حرفه ای تمرکز داشته و دوره های تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهند.

کالج ها : موسسات آموزشی کوچکی هستند که آموزش اولیه را در موضوعات تخصصی جهت ورود به دوره کارشناسی ارائه می دهند.

برای آنکه با جنبه های مختلف تحصیل در مجارستان آشنا شوید، حتماً مقالات زیر را بخوانید.

تحصیل در مجارستان با مدرک دیپلم

تحصیل در مجارستان با مدرک دیپلم

دریافتیم آغاز تحصیل در مجارستان در دانشگاه ها نیازمند کسب مدرک دیپلم و پیمودن دوره 12 ساله تحصیل در مدارس است ، در گام بعدی جهت پذیرش در دانشگاه باید شرایط مشخصی را فراهم نمود که دو مورد از آنها مهم ترین هستند:

  • معدل کسب شده در دیپلم دوره متوسطه
  • نمره اخذ شده در آزمون ورودی دانشگاه ها

ارائه مواردی مانند رتبه های علمی ، پژوهش و تحقیقات و غیره نیز در امر پذیرش دانشگاه ها موثر هستند اما برای ورود به دانشگاه های مجارستان باید به دو مورد گفته شده توجه ویژه ای نمود.

دانشجویان بین المللی که مدرک دیپلم خود را از سیستم آموزشی دیگری مانند ایران دریافت کرده اند نیز باید ابتدا مدرک دیپلم خود را مطابق با سیستم آموزشی این کشور معادل سازی نموده و سپس برای تحصیل در مجارستان آماده شوند ، مجارستان با برگزاری آزمون برای برخی رشته ها قصد دارد تا شرایط یکسانی را برای همه داوطلبان فراهم سازد.

در صورتی که سطح زبان شما برای ورود به دانشگاه ها متناسب نباشد، می توانید دوره های زبان را در این کشور بگذارنید و پس از رسیدن به تسلط کافی درخواست ورود به دانشگاه را ارائه دهید.

انواع کالج های تحصیلی در مجارستان

کسانی که برای تحصیل در مجارستان به دنبال دوره های فنی و حرفه ای کالج های مجارستان هستند باید دقت داشته باشند که مدارک فنی و حرفه ای با مدارک دانشگاه متفاوت بوده و ارتقا درجه تحصیلی به دانشجویان داده نمی شود . در واقع انواع کالج های تحصیلی در مجارستان به شرح زیر هستند:

 

نوع کالج طول دوره
دوره های فنی و حرفه ای دو تا چهار سال ( با توجه به نوع دوره )
دوره پارتیکوس (علوم پایه جهت آزمون ورودی ) دو ترم تحصیلی
دوره زبان انگلیسی یا مجاری یک تا دو ترم تحصیلی

مقاطع دانشگاهی در مجارستان

جهت تحصیل در مجارستان در دانشگاه های این کشور می توانید با ارائه مدرک دیپلم ، ورود به دوره کارشناسی را تجربه کنید . تحصیل در این دوره در حدود 3 تا چهار سال زمان میبرد و البته دوره پزشکی تنها رشته ای است که شامل ۶ سال تحصیلی می شود.

در نهایت دانشجویان موفق به اخذ مدرک لیسانس شده و می تواند برای تحصیل در مقاطع بالاتر درخواست دهند . دانشجویانی که دوره کارشناسی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند با توجه به شرایط دانشگاه ( مصاحبه و یا شرکت در آزمون ورودی ) تحصیلات خود را در دوره کارشناسی ارشد آغاز می کنند.

طبق سیستم آموزشی مجارستان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یک تا دو سال طول کشیده و زبان تدریس انگلیسی و مجاری است ، تحصیل در این مقطع امکان پذیرش راحت تر در دوره دکترا را افزایش می دهد و دانشجویان با دفاع از پایان نامه موفق به اخذ مدرک می شوند . مقاطع دانشگاهی در مجارستان با دوره دکترا به پایان می رسد که سه تا پنج سال بوده و شما را به بالاترین درجه علمی رشته تحصیلی تان می رساند.

مقاطع تحصیلی در مجارستان
نمایش ویدیو درباره پذیرش کشورهای مختلف

ما در موسسه مهاجرتی رجبی آماده ارائه خدمات به علاقه مندان تحصیل در کشورهای مختلف جهان هستیم و خوشبختانه توانسته ایم ویزای پذیرش در مراکز معتبر تحصیلی در سطح جهان را برای کلاینت های خود فراهم سازیم .

در این ویدیو می توانید بخشی از رزومه درخشان ما در زمینه اخذ ویزا را تماشا کنید و در صورت تمایل  با دریافت مشاوره و راهنمایی از کارشناسان ما نفر بعدی این فهرست باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای مهاجرت به آرزوهایتان همین حالا با ما تماس بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی

یکی از دلایل محبوبیت و استقبال دانشجویان بین المللی بخصوص دانشجویان ایرانی از دانشگاه های کشور مجارستان فراوانی برنامه های تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی است . وجود این زبان در سیستم آموزشی موجب گشته تا مقصدهای تحصیلی این کشور هم تراز با کشورهایی مانند ایالات متحده و یا بریتانیا قرار گرفته و سالانه دانشجویان با استعداد زیادی را به خود جذب نماید.

مجارستان دارای زبان های متنوعی است که البته زبان رسمی و اکثریت مردم مجاری بوده و زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان در میان مردم رواج دارد ، البته علاوه بر زبان انگلیسی زبان هایی همچون آلمانی و فرانسه نیز در سیستم آموزشی وجودداشته و دانشجویان می توانند تحصیل به هریک از این زبان ها را به صورت دلخواه انتخاب کنند.

از جمله رشته هایی که در مجارستان به زبان انگلیسی ارائه می شوند می توان به رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، برخی از رشته های مهندسی و رشته هایی مانند مدیریت بازرگانی ، MBA ، ارتباطات و روابط عمومی ، مدیریت گردشگری ، مدیریت امور مالی ، مدیریت ورزشی ، روابط بین المللی ، کارآفرینی و تجارت الکترونیکی الکترونیکی و غیره اشاره کرد.

تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی

شرایط انتخاب زبان انگلیسی در دانشگاه های مجارستان

اکثر دانشگاه های مطرح کشور مجارستان مانند دانشگاه بوداپست ، سگد و یا پچ فرصت تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم نموده اند اما انتخاب این زبان معیارهای خاص خود را نیز می طلبد.

ممکن است در یک رشته تمامی مقاطع به زبان انگلیسی تدریس نشوند و برخی از رشته ها فقط در مقاطع فوق لیسانس و دکترا دارای تدریس انگلیسی هستند ، اما در رشته های پزشکی و دندانپزشکی تدریس به زبان انگلیسی رایج است، پس در هنگام مقصد تحصیلی در این کشور بررسی های لازم را به خوبی انجام دهید.

در آزمون ورودی نیز بخشی به سنجش و ارزیابی مهارت های انگلیسی فرد اختصاص دارد البته شرایط در برخی از دانشگاه ها به گونه ای است که دانشجویان برای اثبات توانایی و تسلط خود به زبان انگلیسی به مدرک آیلتس یا تافل نیاز دارند.

حداقل نمره آیلتس برای مقطع کارشناسی تحصیل در مجارستان  ۵ و در مدرک تافل بین ۶۰ تا ۸۰ است ، دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی نیز باید نمره آیلتس ۵٫۵ تا ۶٫۵ و نمره تافل بین ۷۰ تا ۹۰ را به دانشگاه ارائه دهند.کارشناسان ما در عنوانی جداگانه با نام دوره های زبان در مجارستان مهم ترین اطلاعات در این زمینه را برای شما جمع آوری نموده اند که با کلیک بر روی آن می توانید به آسانی از جزئیات لازم مطلع شوید.

مدارک پذیرش در دانشگاه های مجارستان

تمامی متقاضیان تحصیل در مجارستان باید در قدم اول از شرایط پذیرش دانشگاه های مجارستان اطلاع داشته باشند ، پروسه درخواست در دانشگاه ها از زمان ارسال مدارک تا دریافت نتیجه می تواند چندماه به طول انجامد و متقاضیان باید دقت داشته باشند که چندماه قبل از آغاز سال تحصیلی شروع به انجام روند پذیرش نمایند . چنانچه تمامی موارد درخواست شده از سوی دانشگاه فراهم شده باشند و مشکلی وجود نداشته باشد با پذیرش دانشجویان موافقت خواهد شد ، ارائه موارد زیر به عنوان مدارک پذیرش در دانشگاه های مجارستان الزامی است:
 
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی یا مجاری
  • ترجمه رسمی ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی یا مجاری
  • قبولی در آزمون ورودی ( برای رشته هایی که ازمون ورودی دارند )
  • ارائه مدرک زبان یا دانش عالی زبان انتخابی
  • پرداخت هزینه آزمون یا اپلیکیشن فی
  • پرداخت شهریه یک ترم یا یک سال
 
هزینه های تحصیل در مجارستان

هزینه های تحصیل در مجارستان

هزینه های تحصیل در مجارستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است و با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متغیر هستند . البته خوب است به خاطر داشته باشید که هزینه تحصیل در مجارستان تنها محدود به شهریه پرداختی به دانشگاه نبوده و شما باید هزینه های زندگی را نیز مدنظر داشته باشید . از این رو کارشناسان ما در عنوانی جداگانه به نام هزینه زندگی در مجارستان سایر خرج های ممکن را برای شما بررسی نموده اند.
البته این نکته را نیز درنظر داشته باشید هزینه های تحصیل در مجارستان در هر سال برای رشته ها و دانشگاه های مختلف تغییراتی می کند که این تغییرات زمان ثبت نام و پذیرش دانشجو در سایت های رسمی دانشگاه ها و مراکز آموزش علمی اعلام می شوند.
مقطع تحصیلی هزینه
علوم پزشکی تا 20000 دلار
سایر رشته ها در مقطع کارشناسی تا 8000 دلار
مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اغلب با بورسیه تحصیلی
هزینه درخواست ، آزمون و ثبت نام هر یک تا 150 دلار

مزایای تحصیل در مجارستان

دانشجویانی که به دنبال تحصیل در کشورهای خارجی همچون مجارستان هستند باید تمامی جوانب سکونت و تحصیل را در این کشور درنظر گرفته و همراه با مزایا از معایب پیش رو نیز مطلع شوند . پنانپه بخواهیم ازمزایای تحصیل در این کشور بگوییم باید بیان کنیم که:
 
 
  • هزینه مقرون به صرفه
  • فرصت گسترده در انتخاب زبان انگلیسی
  • رتبه بالای علمی در اروپا
  • ورود و پذیرش آسان
  • کشوری به فرهنگ و آداب و رسوم نزدیک به کشورمان
مزایا و معایب تحصیل در مجارستان

معایب تحصیل در مجارستان

باید بگوییم که در نقطه مقابل مزیت گفته شده پذیرش راحت در دانشگاه ها ، مشکل تعدد دانشگاه ها را داریم ، بدین معنا که در مجارستان شما گزینه های کمتر در انتخاب برنامه های تحصیلی دارید . از دیگر معایب تحصیل در مجارستان نیز می توان گفت که :

 

  • عدم تایید تمامی دانشگاه ها در برخی از کشورها
  • نیاز حتمی با یادگیری زبان مجاری
  • دشواری یافتن کار دانشجویی 

موسسات اعزام دانشجو به مجارستان

انتخاب هر کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی گزینه ای پر ریسک است و نمی توان برای تمامی داوطلبان شرایط یکسانی را درنظر گرفت ، توصیه ما به شما عزیزان این است که ضمن بررسی دقیق شرایط تحصیل در مجارستان و یا هر کشور مقصد دیگر از افراد متخصص و مجرب در این حوزه نیز کمک بگیرید.

موسسه مهاجرتی رجبی با داشتن پرونده های متعدد مهاجرتی موفق و مشاوره ویزاهای تحصیلی در کشورهای مختلف جهان می تواند بهترین راهنما و همراه شما عزیزان در رسیدن به هدف تحصیلی تان و ساختن آینده ای روشن باشد.

در صورتی که در رابطه با تحصیل در مجارستان و یا اخذ ویزای تحصیلی این کشور نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر دارید با کارشناسان موسسه در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید ، همچنین در پایان به شما پیشنهاد می کنیم تا با مطالعه عنوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان از شرایط تحصیل در یکی از پردرخواست ترین رشته های دانشگاهی این کشور مطلع شوید.

سوالات پر تکرار تحصیل در مجارستان

برای رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی در حدود ۲۰۰۰۰ دلار و رشته های تحصیلی دیگر تقریباً ۴۵۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی.

در صورتی که برای رشته های غیر پزشکی اقدام کنید و سطح زبان مورد نظر را داشته باشید امکان پذیر است.

بله – دانشجویان مشغول به تحصیل در آلمان اجازه کار پاره وقت در این کشور را دارند.

به طور کلی برای تحصیل در رشته های غیر پزشکی شما باید سطح زبان به اندازه آیلتس 6 را داشته باشید، اما برخی از دانشگاه ها مدرک زبان نمی خواهند و مصاحبه دارند.

یکی از ویژگی های فوق العاده این کشور امکان گذراندن دوره زبان های انگلیسی ، آلمانی و یا فرانسوی بدون ارائه مدرک زبان می باشد.

چنانچه شما بخواهید بعد از تحصیل به ایران برگردید، بله باید در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران تحصیل کنید.

ضمن در نظر داشتن کشور مجارستان مطالعه مقالات زیر به شما فرصت می دهد تا در میان مقصدهای مختلف به بهترین تصمیم برسید:

در انتها تجربه چند نفر از کلاینت های ما که موفق به دریافت ویزای مجارستان در شرکت رجبی شده اند را مشاهده می نمایید:

4 دیدگاه در “تحصیل در مجارستان

  1. تحصیل در مجارستان فاطمه گفت:

    باسلام و احترام
    جسارتا توی مجارستان باکدوم دانشگاه ها همکاری دارید؟

    1. تحصیل در مجارستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      طبق شرایط کلاینت ها از کالج ها و دانشگاه های مختلفی از جمله اوسینا ، مک دنیل ، دونا / سملوایز ، سگد ، پچ و غیره میتوانیم پذیرش بگیریم.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل در مجارستان امید گفت:

    سلام فوق لیسانس 48 ساله کدام روش را برای مهاجرت به مجارستان یا دیگر کشور های اروپایی را توصیه می کنید . کدام کشور برای پذیرش دوره های زبان یا تحصیل و بخصوص با امکان گرفتن ویزا مطمئن تر می باشد؟ شما چه روش یا راهکاری را توصیه می کنید؟

    1. تحصیل در مجارستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اگر هدفتان دریافت ویزای تحصیلی برای دانشگاه یا کالج زبان است، قطعا بهترین گزینه برای شما کشور مجارستان است. شانس تان برای دیگر کشورهای حوزه شنگن پایین تر است و پیشنهاد میکنیم به صورت مستقیم اپلای نکنید.
      همچنین از طریق سرمایه گذاری میتوانید به مجارستان مهاجرت کنید. ( محدودیت سنی ندارد.)

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (461 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه