تحصیل در چین

تحصیل در چین به دلایل متعددی چون کیفیت بسیار بالای سیستم آموزشی، هزینه تحصیل مقرون به صرفه و حتی گاها دریافت بورسیه های تحصیلی یک تجربه شگفت انگیز است که نظیر آن را در هیچ کشور دیگری نخواهید یافت.

چینی ها با تلاش روزافزون خود قصد دارند جایگاه بهترین مقصد برای دانشجویان بین المللی را از آن خود کنند و به روزترین برنامه های آموزشی را در سیستم دانشگاهی خود اجرا کنند.

چنانچه در میان کشورهای آسیایی به دنبال یک مقصد تحصیلی ایده آل هستید ، ما کشور چین را به دلیل فرصت های بزرگی که پیش رویتان قرار می دهد به شما توصیه می کنیم، در این راستا ما مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با ارائه این مقاله، تحصیل در چین را از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار داده و پاسخگوی تمامی سوالات شما در باب مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی می باشیم.

علاوه بر این به شما توصیه می کنیم تا ضمن مطالعه این عنوان تا انتها ، سری به عنوان مهاجرت به چین بزنید تا از جزئیات روش های متعدد رسیدن به ویزای این کشور مطلع شوید.

سیستم آموزشی در تمامی مقاطع در کشور چین همانند تمامی کشورهای دنیا دارای مراحل و الزامات مشخصی است که در رابطه با دانشجویان بین المللی به صورت دقیق اعمال می گردد، در ادامه با ما همراه باشید تا به اصلی ترین نکات تحصیل در یکی از معتبرترین و کم هزینه ترین مقصدهای تحصیلی جهان بپردازیم.

فهرست مطالب
تحصیل در چین
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

جزئیات پذیرش در سیستم آموزش عالی چین را از کارشناسان ما بپرسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم آموزشی چین

سیستم آموزشی چین شامل سه دوره ابتدایی ، متوسطه مقدماتی و متوسطه تکمیلی است و تمامی کودکان از سن 6 سالگی به بعد تا 9 سال به صورت از تحصیلات رایگان بهره مند می شوند.در دوره ابتدایی دانش آموزان از سن 6 تا 11 سالگی با شش سال تحصیل دروسی همچون ریاضیات ، زبان چینی ، موسیقی ، علوم طبیعی و مطالعات را فرا گرفته و پس از آن به متوسطه مقدماتی وارد می شوند.

سه سال تحصیل در متوسطه مقدماتی از سن 12 تا 14 سالگی، دوره اجباری مدارس را به اتمام رسانده و دانش آموزان با قبولی در آزمون دروسی همچون شیمی، فیزیک، زبان های خارجه، سیاست و ریاضیات می توانند به مراکز فنی و حرفه ای و یا دبیرستان های آکادمیک وارد شوند.

در مدارس آکادمیک دانش آموزان از سن 15 تا 18 سالگی با توجه به گرایش انتخابی حدود سه تا چهارسال تحصیل نموده و گواهی لازم جهت ورود به آموزش عالی یعنی دیپلم را به دست می آورند . جهت تحصیل در چین در موسسات فنی و حرفه ای نیز با یادگیری یک مهارت دانش آموز به راحتی آماده ورود به بازار کار شده و بدون داشتن مدرک دانشگاهی به تخصص می رسند. کارشناسان ما در عنوان سیستم آموزشی چین به صورت دقیق به آن پرداخته اند.

تحصیل در چین
تحصیل در چین

Language of Studying in China

زبان تحصیل در چین

تحصیل در چین در مقاطع مختلف لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا به هر دو زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر است ، اما مانند سایر کشورها تحصیل در مقاطع تکمیلی ارشد و دکترا نسبت به مقطع لیسانس کورس های انگلیسی بیشتر ارائه می شوند . علاقمندان به تحصیل به زبان چینی می توانند در کالج آموزش زبان تحصیل در چین شرکت کنند ، دانشجویان متقاضی رشته های علوم پزشکی در نظر داشته باشند در صورتیکه میخواهند مدرک شان مورد تایید ایران باشد، طبق قانون وزارت بهداشت ایران قبولی در آزمون HSK را نیز باید ارائه دهند.

این آزمون استاندارد که مخصوص افراد با زبانهای غیر زبان مادری چینی طراحی شده به سطح اولیه، متوسط و پیشرفته تقسیم می شود، آزمون HSK یا Hanyu Shuiping Kaoshi دو بار در سال در چین و به صورت مرتب در خارج از کشور برگزار می گردد ، در داخل کشور چین دانشگاه های تعیین شده در پکن، شانگهای، تیانجین، دالیان، ووهان، نانجینگ،گوانگژو و شیان و در خارج کشور در سنگاپور، ژاپن، جمهوری کره و کانادا توسط دانشگاه های محلی یا موسسات آموزش عالی اجرا می شود.

از دیگر اهمیت های یادگیری زبان چینی، سپری کردن دوره های کارآموزی آسانتر در برخی رشته ها مانند علوم پزشکی می باشد که در عنوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین به آن پرداخته ایم، حتما سری به آن بزنید.

مطالعه مقالات زیر نیز به شما کمک می کند تا به شناخت بهتری از کشور چین برسید ، پس مطالعه آنها را از دست ندهید.

تحصیل در چین

تحصیل در چین با مدرک دیپلم

دانشگاه های دولتی چین برای ورود شهروندان چینی آزمون سراسری برگزار می کنند ، این آزمون گائوکائو نام دارد و جزء سخت ترین آزمون های جهان به شمار می رود ، اما خوشبختانه برای دانشجویان بین المللی اعمال نمی شود . جهت تحصیل در چین با مدرک دیپلم و ورود به دانشگاه های این کشور ارائه مدارک زیر الزامی ست :

• گذرنامه ی معتبر با اعتبار چهارساله
• سن از 18 تا 40 سالگی ( شانس افرادی که در سن زیر 35 سالگی برای پذیرش اقدام می کنند، بیشتر است )
• اصل مدرک دیپلم 12 ساله همراه با ریز نمرات
• میانگین نمرات بالای 12 قابل قبول است.

البته شرایط پذیرش در هر دانشگاه متفاوت است و شما می توانید با مراجعه به عنوان بهترین دانشگاه های چین ضمن اطلاع از رتبه های نخست آموزش عالی این کشور به شرایط پذیرش نیز دست یابید.

شرایط تحصیل در چین

یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل در چین وجود محدودیت سنی برای پذیرش است که به پنج دسته از دانشجویان خارجی زیر اجازه تحصیل در دانشگاه های این کشور داده می شود :

• دانشجویان دوره کارشناسی زیر رده سنی 30 سال با تحصیلات کامل متوسطه
• دانشجویان زیر رده سنی 35 سال که حداقل دو سال از دوره کارشناسی را گذرانده باشند.
• دانشجویان زیر رده سنی 40 سال برای مقطع کارشناسی ارشد
• دانشجویان زیر رده سنی 45 سال و دارای مدرک کارشناسی ارشد
• دانشجویان مقطع دکتری زیر رده سنی 45 سال که از مدرک کارشناسی ارشد برخوردار می باشند.

تقویم تحصیل در چین  به دو ترم پاییز و بهار تقسیم می شود ، در حالی که ترم پاییز از اواسط سپتامبر تا ژانویه یا اوایل فوریه اجرا می شود و ترم های بهار در فوریه یا اوایل ماه مارس تا اواسط ماه ژوئیه برگزار می گردد.

مقاطع مختلف تحصیلی در چین

تحصیل در چین در تمامی مقاطع تحصیلی امکان پذیر بوده و دانشجویان می توانند در رشته دلخواه خود به تحصیل بپردازند ، البته هر مقطع پیش نیازهای خاص خود را داشته و بهترین روش اطلاع از آن مراجعه به سایت دانشگاه و یا تماس با کارشناسان ما در دفاتر تهران و یا شیراز می باشد . اولین مقطع تحصیلی کارشناسی نام داشته و پس از تحصیل به مدت سه تا چهار سال می توان به دوره کارشناسی ارشد وارد شد.

مقاطع مختلف تحصیلی در چین

این دوره که در اکثر رشته ها به مدت دو تا سه سال زمان می برد به صورت تحصیل تمام وقت و یا پاره وقت برای داوطلبان امکان پذیر است . بورس تحصیلی در دانشگاه ها عموما در کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان بین المللی تعلق گرفته و شانس دریافت آن در کارشناسی بسیار کم می باشد . دوره دکترا نیز حدود شش سال زمان می برد و به عنوان اصلی ترین بخش تحصیل در دانشگاه ها با دو بخش تئوری سر کلاس درس و انجام پایان نامه زیر نظر استاد راهنما به اتمام می رسد.

برنامه درسی بسته به برنامه و دانشگاه متفاوت است اما معمولا متقاضیان باید امتحانات ، سمینارها ، تحقیقات و پایان نامه را در طول تحصیل انتظار داشته و پایان نامه یا رساله موردنظرشان سهم قابل توجهی در حوزه مطالعات و رشد جامعه داشته باشد . با مراجعه به عنوان تحصیل دکترا در چین می توایند جزئیات بیشتری را در این رابطه دریافت کنید. 

تحصیل رشته های مهندسی در چین

از جمله پرطرفدارترین رشته ها در دانشگاه های چین بوده و امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در تمامی زیرشاخه های هر رشته وجود دارد ، تحصیل رشته های مهندسی در چین نیز به هر دو زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر بوده و دانشجویان با ارائه آخرین مدرک تحصیلی خود می توانند به پذیرش برسند.

جهت تحصیل رشته های مهندسی در چین توصیه می شود تا ضمن مطالعه این عنوان ، دانشگاه های مطرح این کشور را انتخاب نمایید تا از بهترین مکانات در حوزه علوم مهندسی بهره مند گردید . به عنوان مثال شانگ های بزرگ ترین شهر کشور چین است که مدرنیته زیادی را در خود جای داده و یا پکن و هنگ کنگ از جمله اصلی ترین انتخاب های دانشجویان بین المللی هستند که به دلیل وجود افراد خارجی فراوان امکان برقراری ارتباط با جامعه به خوبی وجود داشته و می تواند یک فرصت بزرگ برای دستیابی به دانش جهانی نیز به شمار برود.

از برترین دانشگاه های مهندسی می توان به دانشگاه چینهوا ، دانشگاه پکینگ ، دانشگاه فودان ، دانشگاه علم و فناوری چین ، دانشگاه ژجیانگ و دانشگاه نانجینگ اشاره کرد، تحصیل رشته های مهندسی در این کشور قطعا به کار پیدا کردن ایرانیان در چین کمک شایانی خواهد کرد.

تحصیل در چین
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره خود در باکس زیر به آسانی موفق به پذیرش در دانشگاه های چین شوید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل به زبان انگلیسی در چین

تحصیل به زبان انگلیسی در چین در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی به خصوص مقاطع تکمیلی ارشد و دکترا امکان پذیر است و در بسیاری از دانشگاه ها امکان پذیرش بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد . البته که برخی از دانشگاه ها ممکن است از ابتدا از دانشجو مدرک زبان بخواهند.

جهت تحصیل در چین در بسیاری از دانشگاه ها متقاضیان میتوانند تنها با تسلط به زبان در سطح حداقل آیلتس 5.5 پذیرش دانشگاه را دریافت نمایند، البته در مواردی که ارائه مدرک زبان الزامی باشد ، بسته به رشته و دانشگاه انتخابی نمره مدرک زبان مورد نیاز متفاوت است . به صورت کلی برای مقطع لیسانس معمولا آیلتس 5.5 یا 6 ، مقطع فوق لیسانس آیلتس 6 یا 6.5 و مقطع دکترا آیلتس 6.5 یا 7 مورد نیاز است.

در نظر داشته باشید که در چین دوره های آموزشی زبان انگلیسی و چینی وجود دارد که برای دانشجویان ایرانی صرفا شرایط دریافت پذیرش کالج زبان چینی فراهم است و پذیرش کالج زبان انگلیسی امکان پذیر نیست و دانشجویان باید زبان انگلیسی را خارج از چین آموزش ببینند و برای دریافت پذیرش دانشگاه اقدام کنند.

تحصیل در چین
شرط معدل تحصیل در چین

شرط معدل برای تحصیل در چین

شرط معدل برای تحصیل در چین سختگیرانه نمی باشد و بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است، طبیعتا هر چه معدل بالاتر باشد تعداد دانشگاه هایی که می توان پذیرش گرفت بیشتر خواهد بود.

برای پذیرش مقاطع مختلف لیسانس فوق لیسانس و دکترا معدل کل می بایست حداقل بالای 13 باشد البته با معدل 13 یا 14 تعداد انتخاب ها محدود خواهد بود، همچنین در برخی از رشته ها چون رشته های علوم پزشکی معدل می بایست حداقل 14 باشد ضمن اینکه معدل کتبی دانشجو نیزدر روند پذیرش تاثیرگذار است.

در کل با توجه به متفاوت بودن شرایط و رزومه هر شخص و تعدد دانشگاه های چین و متفاوت بودن شرایط پذیرش شان با یک قاعده کلی نمیتوان راجع به معدل نظر نهایی داد و بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در رابطه با شرایط تحصیل در چین با دفاتر ما در تهران و شیراز تماس بگیرید.

 

 کارشناسان ما قادرند تا بهترین اطلاعات را در کلیه زمینه های مرتبط با تحصیل را در اختیارتان قرار دهند . آشنایی با بهترین شهرهای چین برای تحصیل نیز از جمله مواردی است که در عنوانی جداگانه توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار گرفته است که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد بود.

امکان تحصیل رایگان در چین

امکان تحصیل رایگان در چین به خودی خود فراهم نیست اما تحصیل به زبان بومی حتی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس هزینه های پایین تری را نسبت به کورس های انگلیسی دارد ضمن اینکه در کشور چین بورسیه های زیادی سالانه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته می شود.

شرایط دریافت بورسیه ها متفاوت است و برای دریافت آن رقابت وجود دارد اما به صورت کلی معدل، سن و سطح زبان ( انگلیسی یا چینی ) از فاکتورهای اصلی برای دریافت بورسیه و تحصیل در چین با هزینه های پایین خواهد بود.

مبالغ بورسیه ها نیز متفاوت اند و در برخی، تمامی هزینه های تحصیل و زندگی قابل جبران هستند. با توجه به اینکه اطلاع از جزئیات هزینه ها برای دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است توصیه می کنیم مقاله هزینه های زندگی در چین را مطالعه بفرمایید تا از جزئیات هزینه ها مطلع شوید.

در مقطع دکترا می توان بورسیه تحصیلی را با شانس بالایی دریافت کرد که البته به استاد راهنمای شما بسیار وابسته است ، از این رو حتما برای یافتن استاد راهنمای مناسب تلاش کنید تا بتوانید پروسه تحصیلی خوبی را برای خود در این کشور رقم بزنید.

تحصیل در چین

هزینه های تحصیل در چین

در مقایسه با تحصیل در انگلستان، آمریکا و یا حتی بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه های تحصیل در چین بسیار پایینتر است با مشاهده جدول هزینه ها که در پایین آورده ایم از هزینه های تحصیل در چین به صورت جزئی مطلع خواهید شد. ضمنا در نظر داشته باشید که بسته به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی انتخابی هزینه ها متفاوت خواهد بود . به طور اختصاصی هزینه مقاطع تحصیلی به شرح زیر است ، البته باید سایر هزینه های زندگی در این کشور را نیز مدنظر داشته باشید که برای دانشجویان به دلیل سکونت در خوابگاه ها این هزینه می تواند به حداقل برسد.

کارشناسان ما در عنوان خوابگاه های دانشجویی چین به طور دقیق هزینه و شرایط سکونت در این خوابگاه ها را برای شما جمع آوری نموده اند که با مطالعه آن از جزوئیات لازم مطلع خواهید شد.

چنانچه به دنبال یادگیری زبان چینی در مراکز تحصیلی این کشور هستید باید هزینه ای در حدود 9000 یوان را برای هر ترم تحصیلی درنظر داشته باشید، تعداد ترم ها با توجه به سطح زبان آموزش مشخص می شود و در طول این مدت نیز هزینه های سکونت و زندگی به آن افزوده می شود.

همچنین دانشگاه های خصوصی چین نیز فرصت تحصیل در شعب دانشگاه های آمریکا یا بریتانیا را به دانشجویان داده و هزینه تحصیلی در حدود ۵۳٫۱۰۰ تا ۹۹٫۵۶۵ یوان ( ۷۸۰۰ تا  ۱۴۶۰۰دلار ) در سال دارند.

علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه درخواست نیز باید پرداخت شود که در حدود ۵۹۷ تا ۹۹۵ یوان ( ۸۸ تا ۱۴۵ دلار ) است، اما هرگز به بیش از ۱۳۲۷ یوان ( ۱۹۵ دلار ) نمیرسد.

رشته تحصیلی هزینه تحصیل
پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی 30000 تا 50000 یوان ( 4400 تا 7600 دلار )
لیسانس رشته های غیرپزشکی 10000 تا 43000 یوان (1492 تا 6121 دلار )
فوق لیسانس 21000 تا 63000 یوان (2985 تا 8957 دلار )
دکترا 11000 تا 54000 یوان (1642 تا 7614 دلار )

همواره دغدغه مدیران هولدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بر این بوده است که ضمن ارائه بهترین روش های مهاجرتی ممکن به دور از هر گونه بازاریابی ، افراد را در رسیدن به مقصدهای تحصیلی دلخواهشان به خوبی یاری نمایند . در این ویدیو نیز می توانید نمونه هایی از ویزاهای اخذ شده کشور چین توسط کلاینت ها ما را نیز مشاهده نمایید . کارشناسان ما همواره آماده راهنمایی شما در رسیدن به رویاهایتان هستند.

مزایا و معایب تحصیل در چین

مزایا و معایب تحصیل در چین

 در دانشگاه های چین شما فرصت خواهید داشت تا رشته دلخواهتان را بدون هیچ گونه مانعی انتخاب نموده و به تحصیل مشغول شوید از جمله برخی از مزایا و معایب تحصیل در چین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زیر ساخت های پیشرفته و مدرن
  • پذیرش آسان در دانشگاه
  • هزینه های زندگی و تحصیل مناسب
  • فرصت یادگیری زبان در داخل کشور

معایب:

  • دشواری زبان چینی 
  • تفاوت های زیاد فرهنگی و غذایی

کار پس از تحصیل در چین و اقامت آن

کشور چین هم مثل دیگر کشورها قانون اقامت پس از تحصیل را دارد . کار پس از تحصیل در چین و اقامت آن شرایط خاص خود را دارد که خوب است از آن اطلاع داشته باشید . برای مهاجرت به این کشور بسیاری از افراد از طریق ویزای تحصیلی اقدام می کنند و بعد از پایان دوره تحصیلی تایپ ویزای خود را از دانشجویی به کاری تغییر می دهند.

برای تبدیل ویزا در ابتدا می بایست با کارفرماهای مختلف مصاحبه کاری انجام داده و در صورت دریافت یک پیشنهاد شغلی برای تبدیل ویزا اقدام کنید.

در صورتی که موفق به عقد قرارداد با کارفرمای خود شوید ، می توانید با درخواست کارفرما ویزای دانشجویی تان را به ویزای کار تغییر داده و مدت اقامت در چین را تمدید نمایید .

دقت داشته باشید که برای یافتن کار پس از تحصیل در چین و اقامت آن خوب است که از همان دوران دانشجویی نسبت به یافتن شغلی پاره وقت اقدام نمایید تا بتوانید زمینه کار پس از فارغ التحصیلی را به خوبی فراهم نمایید . مطالعه عنوان ویزای دانشجویی چین بسیار به شما کمک خواهد نمود.

کار پس از تحصیل و اقامت چین

اگر در رابطه با کار در این کشور نیاز به اطلاعات بیشتری دارید میتوانید مقاله کار در چین را بررسی نمایید؛ در پایان می توان گفت برای دریافت مشاوره تحصیل در چین و گرفتن یک تصمیم صحیح، ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در دفاتر شیراز و تهران پاسخگوی شما عزیزان هستیم.

سوالات پر تکرار تحصیل در چین

خیر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در چین بدون شرکت در آزمون ورودی و با ارائه مدارک لازم می توانند پذیرش دانشگاه را دریافت نمایند.

خیر مدرک زبان آزمون‌هایی همچون تافل و آیلتس از الزامات ثبت‌نام در تمامی دانشگاه ها نیست. تحصیل در چین در بسیاری از دانشگاه ها بدون ارائه مدرک زبان و صرفا با داشتن دانش زبان امکان پذیر است.

بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی هزینه ها بین 11000 تا 50000 یوان در سال می باشد.

شهریه کالج زبان چینی حدودا 9000 یوان برای هر ترم ( 18000 یوان در سال ) خواهد بود.

بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد اما معدل کل دیپلم باید حدقل 14 باشد ضمن اینکه معدل کتبی هم تاثیرگذار است.

توصیه می کنیم تا برای مقایسه شرایط تحصیل در سایر کشورها مقالات زیر را نیز حتما مطالعه نمایید.

در انتها نیز می توانید ویدئو برخی از کلاینت های ما را که موفق به دریافت ویزا شده اند ، مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (461 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه