تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه به عنوان کشوری که یکی از قدیمی ترین سیستم های آموزشی را در خود جای داده است می تواند مقصد خوبی برای رسیدن به یک آینده حرفه ای و درخشان به شمار برود.

 

تحصیل در روسیه به دلایل زیادی محبوب شده است، دلایلی که درآمیخته با روابط سیاسی نسبتاً خوب دو کشور ایران و روسیه می باشد ، از هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و کم زندگی دانشجویی در برخی شهرها که اولویت اول ایرانی ها می باشد گرفته تا دانشگاه های معتبر روسی در سطح جهان!

با انتخاب کشور روسیه شما فرصت پذیرش آسان در رشته دانشگاهی مورد علاقه تان را دارید که مجموعه ای از امکانات را به صورت یکجا در اختیارتان قرار می دهد .این کشور با داشتن 15 دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS از بیش از صد و هفتاد کشور جهان دانشجویان بین المللی را پذیرفته و به آنها فرصت می دهد تا علاوه بر زبان روسی به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند.

کارشناسان مجرب حوزه مهاجرت شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) اطلاعات مهم و اصلی را در زمینه تحصیل در روسیه برای شما عزیزان جمع آوری نموده و پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه هستند.

اگر انتخاب تحصیل در روسیه برای شما صرفاً ورود به این کشور و بعداً تکمیل پروسه مهاجرتی می باشد، توصیه اکید می کنیم که مقاله مهاجرت به روسیه را مطالعه نمایید تا با روش های دیگری نیز آشنا شوید.

در باکس فهرست مطالب، عناوین مهم این مقاله قرار دارند که می توانید با کلیک بر روی آن ها به عنوان مورد نظرتون دسترسی سریع داشته باشید.

فهرست مطالب
تحصیل در روسیه

ویدئوی آماده شده توسط تیم تولید محتوای موسسه مهاجرتی رجبی اطلاعاتی کلی از تحصیل در روسیه را در اختیار شما قرار می دهد، این فیلم از روناک رو ببینید و یا در صورت تمایل، پادکست مربوط به آن را دانلود نمایید تا در زمان مناسب دیگری به آن گوش دهید.

پادکست تحصیل در روسیه

تحصیل در روسیه انتخابی مطمئن

فکر تحصیل در روسیه می تواند یکی از انتخاب های ساده اما پرسود و مطمئن برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور باشد . این کشور با ارتقا دانشگاه های خود امکانات مناسبی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد که همین امر موجب شده تا به یکی از انتخاب های اصلی دانشجویان مبدل شود.

روس ها دارای سنت های آموزشی غنی و در عین حال مدرن هستند و دانشگاه های این کشور متخصصین زیادی را در زمینه مهندسی ، پزشکی و علوم انسانی آموزش می دهند . از ویژگی هایی که دانشگاه های کشور روسیه را نسبت به سایر کشورها متمایز می سازد عدم وجود شرط معدل در اکثر دانشگاه می باشد که به شما این شانس را می دهد تا فارغ از نوع رشته دیپلم خود با گذراندن یک دوره پیش نیاز تحصیلی تحت عنوان پادفک، در رشته دلخواه شروع به تحصیل کنید.

البته درنظر داشته باشید که دانشگاه های کشور روسیه مانند هر مقصد دیگری شما را ملزم می سازند تا شرایط و قوانین خاصی را رعایت کنید که تنها با مراجعه به سایت دانشگاه و یا افراد خبره در این زمینه قادر به اطلاع از تمامی آنها خواهید بود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

ابهامات خود در مورد تحصیل در روسیه را از طریق مشاوره های رایگان رجبی برطرف سازید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم آموزشی کشور روسیه

تحصیلات در کشور روسیه از سن 6 سالگی آغاز و در 17 سالگی به پایان می رسد و دانش آموزان سه بخش اصلی آموزش یعنی دو دوره اول ابتدایی و بخشی از متوسطه را به صورت اجباری پشت سر گذاشته و در گذراندن دو دوره بعدی تحصیلات عالی و تکمیلی آزاد خواهند بود . دانش آموزانی که موفق به دریافت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود شده اند ، می توانند به کلیه مراکز آموزش عالی با توجه به علاقه و رشته تحصیلی شان وارد شوند.

سیستم آموزشی کشور روسیه در بخش آموزش عالی به دانشگاه ، آکادمی ، موسسه و کالج تقسیم می شود که توسط دو بخش خصوصی و دولتی اداره می گردند . تحصیلات دانشگاهی در روسیه بسیار گسترده بوده و به قوی بودن در حوزه های فیزیک ، ریاضیات ، پزشکی و علوم طبیعی مشهور است که علاوه بر دانش آکادمیک بر دانش عملی نیز متمرکز هستند.

این کشور مهد افراد مشهور بسیاری همچون داستایوفسکی و لئو تولستوی بوده و افراد مطرح زیادی در دنیای پزشکی همچون ویکتور اسکومین ، بوریس موروکوف ، آنتوان چخوف و یا توپولوف در آن ژیسته اند . 

سیستم آموزشی کشور روسیه

خوب است این نکته را نیز به شما یادآور شویم که تعداد قابل توجهی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و بهداشت کشورمان نیز هستند و شما از این بابت نیز دغدغه ای نخواهید داشت . مطالعه عنوان سیستم آموزشی در روسیه بسیار راهگشای شما عزیزان در این زمینه خواهد بود.

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم

دانش آموزان پس از اتمام دوره اجباری تحصیل در روسیه در مدارس به مدت 9 سال می توانند به دبیرستان و یا هنرستان ها وارد شده و در یک حرفه و یا رشته خاص به مهارت رسیده و مدرک دیپلم خود را دریافت نمایند . با دریافت مدرک دیپلم می توان به دوره کارشناسی در دانشگاه های روسیه وارد شده و با سپری کردن یک دوره زبان روسی به تحصیل در رشته دلخواه خود پرداخت. 

بنابراین ورود به دانشگاه های روسیه را می توان ملزم به ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دانست که لازمه ورود به دوره پادفک و سپس سیستم آموزشی روسیه به شمار می رود.

از جمله مزیت های تحصیل در روسیه با مدرک دیپلم عدم نیاز به ارائه مدرک دیپلم مرتبط با رشته درخواستی است و چنانچه دوره پادفک را بگذرانید واجد شرایط ورود به دانشگاه خواهید بود، برای اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره، حتما مقاله تحصیل دوره پادفک در روسیه را در همین سایت مطالعه نمایید. 

تحصیل در دانشگاه با دوره کارشناسی آغاز می شود که چهار سال به طول می انجامد و دانشجویان تمامی مهارت های لازم از جمله زبان انتخابی را با گذراندن دوره پیش نیاز به دست می آورند ، ممکن است برخی از دانشگاه ها دانشجویان خود را از طریق آزمون ورودی و یا انجام مصاحبه انتخاب کنند که شرایط آن در سایت دانشگاه به راحتی قابل دسترسی است.

سیستم آموزش عالی در روسیه

سه نوع اساسی از موسسات آموزش عالی برای تحصیل در روسیه وجود دارد که شامل دانشگاه ، دانشکده و موسسات است که دانشگاه ها ارائه طیف وسیعی از برنامه ها در تمام سطوح آموزش و پرورش را بر عهده داشته و موسسات هم به عنوان بخش مستقل از دانشگاه ها ارائه آموزش های تخصصی را بر عهده دارند.

روسیه همچنین دانشگاه هایی دارد که حالت آموزشکده دارند و هر کدام فقط در چند زمینه مشخص آموزش می دهند ، برای مثال امکان گذراندن دوره های کوتاه فنی ، کشاورزی یا هنری برای دانشجویان داخلی و همچنین دوره های زبان برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه ها میسر می باشد.

آموزش عالی در روسیه به طور معمول بین ۴ تا ۶ سال طول می کشد و پس از اتمام دوره گذراندن یک پروژه تحقیقاتی و امتحانات نهایی الزامی است؛ متقاضیان تحصیل در روسیه باید آگاه باشند که دوره لیسانس صرفا به زبان روسی تدریس می شود اما مقاطع بالاتر علاوه بر زبان روسی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند.

ارائه مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در روسیه نسبتا جدید است و در سیستم شوروی سابق وجود نداشته که این مسئله دال بر مطابقت بیشتر سیستم آموزشی روسیه نسبت به استاندارد های بین المللی است.

  Russian Universities Entrance exam 

آزمون ورودی دانشگاه های روسیه

با وجود آنکه شرایط پذیرش در دانشگاه های روسیه به سختی برخی از کشورها نیست اما این امکان وجود دارد که دانشگاه ها دانشجویان خود را از طریق آزمون ورودی پذیرش کنند که البته بیشتر برای رشته های پزشکی می باشد و سایر رشته ها غالباً آزمون ندارند . دانشگاه های برتر نیازمند بالاترین نمره آزمون سراسری دولتی ( EGE ) هستند و یقینا ورود متقاضیان به این دانشگاه ها دشوارتر است . روسیه حدود ۱۶۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی دارد و اکثر دانشجویانی که به تحصیل در روسیه می پردازند ، وارد رشته های مهندسی و بخصوص مهندسی هوافضا ، علوم پایه ، هنر و رشته های پزشکی می شوند.

آزمون ورودی دانشگاه های روسیه

برای رسیدن به تحصیل موفق در روسیه توصیه می کنیم تا حتما عناوین زیر را مطالعه نمایید.

 Bachelor's Degree in Russia

تحصیل مقطع لیسانس در روسیه

تحصیل مقطع لیسانس در روسیه ، با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی است و بیش از 125 برنامه برتر لیسانس در این کشور ارائه می شود . اگر یک برنامه دوره لیسانس در روسیه هدف شما از مهاجرت به این کشور است ، می توانید از طریق انتخاب یکی از برنامه های دانشگاهی محبوب در این کشور از جمله مواردی که در ادامه بیان می شود ، به پذیرش در رشته دلخواهتان برسید . بخاطر داشته باشید که مشاورین رجبی همواره راهنمای شما در کلیه امور مرتبط با مهاجرت می باشند.

تحصیل مقطع لیسانس در روسیه
نام رشته توضیحات
لیسانس امور مالی بین المللی در روسیه کار حرفه ای در بخش های مالی و اقتصادی سازمان های صنایع مختلف
لیسانس علوم رایانه و کامپیوتر در روسیه متخصصین کامپیوتر در حوزه فناوری اطلاعات
تحصیل رشته هنر و ادبیات در روسیه آشنایی با ادبیات و فرهنگ ادبیات برخی از مشهورترین مشاهیر جهان

تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه

برخلاف دوره کارشناسی ، در دوره کارشناسی ارشد می توان تعداد بیشتری از رشته ها را به زبان انگلیسی یافت که البته دانشجویان را ملزم به فراهم نمودن مدرک 6 آیلتس نموده و نیازمند انجام مصاحبه با اساتید دانشگاه می باشد . دقت داشته باشید که تحصیل در روسیه در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیازمند این است که دوره کارشناسی و یا مقدماتی خود را در همان رشته به اتمام رسانده باشید . 

تعداد بیشتری از دوره های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد علاوه بر زبان روسی به زبان انگلیسی ارائه می شوند که دانشجویان متقاضی تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی باید مدرک آیلتس با نمره 6 به بالا را داشته و یا توانایی مصاحبه با دانشگاه را داشته باشد ، در برخی دانشگاه ها با داشتن رزومه قوی می توان برای این مقطع تحصیلی بورسیه دریافت کرد.

همچنین بخاطر داشته باشید که اگر دانشجو برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های روسیه درخواست می دهد باید دوره مقدماتی ( قبلی ) خود مانند دوره کارشناسی را در همان زمینه یا یک زمینه مشابه به اتمام رسانده باشد . با تحصیل کارشناسی ارشد در روسیه شانس خود را برای پذیرش در دوره دکترا در روسیه و دانشگاه های برتر دنیا افزایش هید.

دانشگاه های روسیه معمولا بورسیه های تحصیلی را در مقطع دکترا به دانشجویانی که دوره قبلی شان را در همین کشور سپری کرده اند به خوبی ارائه می دهند و بدانید که دانشگاه ها درخواست های زیادی در طول سال دریافت می کنند ، بنابراین لازم است چند ماه قبل از ددلاین دانشگاه انتخابی، مدارک خود را ارسال کنید تا از هرگونه تاخیر ممانعت به عمل آید.

در ادامه توجه شما را به تصاویر برخی از ویزای های تحصیلی کشور روسیه که با اعتماد به موسسه مهاجرتی رجبی بدست آمده جلب می کنیم ؛ این تصاویر تنها تعداد کمی از پرونده های موفق ما برای علاقه مندان به مهاجرت تحصیلی در بازه زمانی کوتاه است .

 شما عزیزان می توانید نفر بعدی این فهرست بوده و در مدت زمان کوتاهی به تحصیل در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود مشغول شوید.

مدارک لازم تحصیل در روسیه

پذیرش در دانشگاه ها جهت تحصیل در روسیه نیازمند فراهم نمودن مدارک مشخصی است که باید به صورت کامل و ترجمه شده ارائه شود . دقت داشته باشید که مدارک باید با نسخه های رسمی به زبان روسی ترجمه شود و برخی از دانشگاه ها مدارک را به زبان انگلیسی هم درخواس می کنند.

همچنین گفتنی است که مدارک لازم تحصیل در روسیه هم شامل دانشگاه و هم دریافت ویزا می شود و شما باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه حتما جهت دریافت ویزا نیز اقدام نمایید.

با تایید پذیرش از سوی دانشگاه جهت تحصیل در روسیه اداره پلیس و مهاجرت یک دعوتانمه برای شما صادر می کند که می توانید به واسطه آن درخواست دریافت ویزا دهید . از جمله این مدارک می توان به مدارک هویتی ماند شناسنامه ، مدارک تحصیلی ، انگیزه نامه و مدرک زبان اشاره کرد.

در صورتی که به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی نیز می باشید باید تمامی دستاوردهای علمی خود را به صورت کامل به دانشگاه ارائه دهید و با مراجعه به سایت دانشگاه از تمامی جزئیات لازم در این باره مطلع شوید.

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

جهت اطلاع از به روزترین اطلاعات در زمینه تحصیل در روسیه با ما تماس بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقالات تخصصی زیر نیز جزئیات لازم در رابطه با برخی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی روسیه را در اختیارتان قرار می دهند:

محدودیت سنی دانشگاه های روسیه

محدودیت سنی دانشگاه های روسیه

آیا برای ورود به دانشگاه های روسیه محدودیت سنی وجود دارد؟ یکی از اصولی ترین شرایطی که در هنگام انتخاب تحصیل در روسیه باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که خوشبختانه دانشگاه های این کشور محدودیت سنی برای علاقمندان به تحصیل اعمال نمی شود و شما می توانید با هر سنی برای دوره های آموزش زبان روسی و یا حتی تحصیلات دانشگاهی این کشور اقدام کنید.

همانطور که می دانید برای مهاجرت تحصیلی به هر کشوری دو بخش اساسی وجود دارد : یکی پذیرش از کالج ها و یا دانشگاه های آن کشور و دیگری امکان اخذ ویزا از سفارت.

معمولاً سفارتخانه ها برای صدور روادید تحصیلی به شرایط سنی متقاضی نیز دقت کرده و در صورتی که فاصله تحصیلی مقاطع قبلی متقاضی زیاد باشد و یا از نظر افسر بررسی کننده پرونده سن متقاضی مناسب آن مقطع تحصیلی نباشد ، احتمال دریافت ویزا بسیار کم می شود.

مشاورین ما راهنمای خوبی جهت بررسی شرایط شما در رابطه با محدودیت سنی دانشگاه های روسیه هستند پس حتما با دفاتر ما در تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی

همانگونه که بیان نمودیم تحصیل در روسیه نیازمند تسلط و آشنایی با زبان بومی این کشور می باشد و شما حتی برای زندگی راحتر در این کشور نیازمند یادگیری زبان بومی مردم هستید ، اما تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی یکی از اصلی ترین مزایای ورود به سیستم آموزشی این کشور می باشد.

شما می توانید در رشته و مقاطع مختلفی فرصت تحصیل به این زبان بین المللی را داشته باشید و مسیر خود جهت ورود به دنیای کار به صورت جهانی را آسانتر سازید . در واقع می توان گفت که تقریبا تمامی رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در روسیه به زبان انگلیسی یافت می شوند اما برای متقاضیان دروه کارشناسی گزینه ها محدود بوده و باید با توجه به دانشگاه و رشته به دقت بررسی شود که کارشناسان ما اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار می دهند.

از آنجا که دانشگاه های روسیه در جهت مطرح شدن هرچه بیشتر در سطح بین المللی تلاش می کنند ، هر ساله تعداد رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی افزایش می یابد ، از این رو حتما با مشاورین ما تماس بگیرید تا از به روزترین فهرست در این زمینه مطلع شوید.

تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه
تحصیل در روسیه

هزینه های تحصیل در روسیه

یکی از اصلی ترین دلایلی که می توان کشور روسیه را به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب نمود ،هزینه های مقرون به صرفه در این کشور است که برای شهروندان خارجی نیز گزینه ای بسیار مناسب می باشد . البته هزینه های تحصیل در روسیه وابسته به رشته و مقطع انتخابی شما متغیر است و دانشگاه های دولتی بسیار ارزان تر از دانشگاه های خصوصی این کشور هستند . 

خوب است به این نکته توجه داشته باشید که تحصیل در روسیه هم در دانشگاه های دولتی و هم خصوصی مستلزم پرداخت شهریه می باشد و تنها میزان آن متفاوت است و دولت می کوشد در جهت جذب هر چه بیشتر دانشجویان شهریه تحصیلی دانشجویان بین المللی را مقرون به صرفه نگاه دارد.

در میان کلیه رشته های تحصیلی می توان هزینه تحصیل علوم پزشکی در دانشگاه های این کشور را گران ترین دانست که مراجعه به عنوان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه بسیار راهنمای شما در این زمینه خواهد بود.

 به صورت کلی می توان بخش های اصلی هزینه تحصیل در روسیه را شامل موارد زیر دانست:

 
دوره میزان هزینه
دوره پادفک از 1000 تا 4000 دلار
رشته های پزشکی و دندانپزشکی 4500 تا 9000 دلار
دوره های لیسانس از 2000 تا 7000 دلار

لازم به ذکر است که حتی اگر از طریق دانشگاه های دولتی و یا بورسیه تحصیلی به عنوان تحصیل رایگان پذیرش گرفته باشید و در آزمون نهایی نمره حد نصاب کسب نکنید ، در شروع مجدد برای تحصیل دوره پادفک در روسیه ، هزینه ها بر عهده خودتان خواهد بود . هم چنین زبان انتخابی به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورها در کاهش و یا افزایش شهریه موثر هستند و رشته هایی همچون مهندسی الکترونیک ، هوافضا و غیره دارای شهریه بالاتری نیز می باشند.

Advantages-disadvantages

مزایا و معایب تحصیل در روسیه

تا به اینجای مقاله کوشیدیم تا شرایط اصلی و مهم در رابطه با تحصیل در روسیه را برای شما عزیزان شرح دهیم اما هر کشور دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است و نمی توان هیچ کشور و یا دانشگاهی را مطلقا خوب و یا بد دانست. روسیه از قدرت های بزرگ جهانی در زمینه علم ، صنعت و تکنولوژی است و دریافت مدرک از مراکز آموزشی آن آینده شغلی معتبری را در سراسر جهان به فرد می بخشد . با ارائه بورسیه های تحصیلی متعدد که حتی هزینه مقرون به صرفه این کشور را هم کاهش می دهد ، به یکی از برترین مقصدها دسترسی خواهید داشت و حتی در صورت عدم دریافت بورسیه تحصیلی جای نگرانی برایتان وجود ندارد چرا که هزینه تحصیل در روسیه بسیار پایین تر از سایر کشور ها است . هم چنین می توان پس از تحصیل به اقامت این کشور رسیده و به کار نیز مشغول شوید.

مزایا و معایب تحصیل در روسیه

خوب است نزدیک بودن روسیه به ایران و اشتراکات فرهنگی بسیار را نیز فراموش نکنیم که باعث شده که دانشجویان ایرانی زیادی هرسال جهت تحصیل در روسیه به این کشور بروند . علاوه بر آنکه با رفتن به روسیه شما در میان مردمانی تحصیل کرده زندگی خواهید کرد ، در دانشگاه ها نیز شما نیازی به پشت سر گذاشتن پروسه سخت ویزا و پذیرش نداشته و به راحتی به تحصیل در رشته دلخواهتان مشغول می شوید.

معایب 

اما با وجود مزایا متعدد نباید از معایب و ریسک های تحصیل در روسیه نیز چشم پوشی کرد و خوب است که از همان ابتدا از تمامی آنها مطلع باشیم . از جمله اصلی ترین معایب در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دشواری یادگیری و تسلط به زبان روسی
  • سرد بودن مردم این کشور در خلق و خو 
  • آب و هوای سرد کشور روسیه

موسسات اعزام دانشجو به روسیه

در حال حاضر موسسات مهاجرتی زیادی در زمینه اعزام دانشجویان به کشورهای مختلف فعال هستند اما توصیه می شود تا به موسساتی که زمان زیادی از تاسیس آنها نمی گذرد اعتماد نکنید و قبل از هرگونه اقدام تمامی موسسات را به دقت بررسی نمایید.

همچنین دقت داشته باشید که موسسات اعزام دانشجو به روسیه اجازه اعزام برای دوره های پادفک را ندارند و اجازه مشاوره دادن در خصوص مهاجرت و اقامت پس از تحصیل را نیز ندارند . لذا در صورتی که برای دوره های پیش دانشگاهی معادل دیپلم ایران ، دوره های زبان یا کالج اقدام می کنید ، حتماً از طریق موسسات مهاجرتی معتبر این کار را انجام دهید.

تحصیل در روسیه

خوب است شما عزیزان این آگاهی را داشته باشید که موسسات اعزام دانشجو به روسیه تنها روند اخذ پذیرش و دریافت ویزا را برای فرد متقاضی پشت سر گذاشته و سایر موارد مرتبط با زندگی در کشور مقصد مانند روسیه به خود دانشجو واگذار می گردد.

انتخاب عاقلانه تر آن است که متقاضیان، موسسات مهاجرتی را برای تحصیل در روسیه انتخاب کنند که بتوانند کلیه روند مهاجرت را از همان ابتدا تا پایان تحصیلات و یافتن کار و دریافت اقامت با همراهی آن پشت سر بگذارند . شما با انتخاب موسسات مهاجرتی نه فقط اقدامات مرتبط با تحصیل بلکه زندگی و آینده تان را در کشور مقصد با آسودگی خاطر رقم خواهید زد.

در پایان باید اشاره کنیم که کشور روسیه در حال حاضر به خاطر حمایت دولت از دانشجویان خارجی بیشترین فارغ التحصیلان بین المللی را داراست و دولت خدمات تحصیلی چشمگیری از جمله بورسیه های متنوع را پیش روی دانشجویان بین المللی قررا می دهد.

در زیر به سوالاتی که شما عزیزان بیشتر از مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) پرسیده اید پاسخ داده ایم ، جهت درج پرسش سوالات خود می توانید از بخش دیدگاه استفاده نمایید تا دراسرع وقت به جواب برسید . کارشناسان و مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی می توانند شما را برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در روسیه راهنمایی کنند . از این رو برای کسب اطلاعات با دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید.

علاوه بر این مطالعه عنوان مهاجرت به روسیه می تواند شما را از سایر روش های مهاجرت به این کشور مطلع نموده و مسیرهای تازه را پیش رویتان قرار دهد.

سوالات پر تکرار تحصیل در روسیه

به طور کلی اگر شما بخواهید به زبان روسی تحصیل کنید می توانید دوره پادفک را در روسیه بگذرانید، لذا نیازی به ارائه مدرک از ایران نیست.

بله – دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند، اما باید طبق لیست اقدام کنید.

کاملاً بستگی به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما دارد، اما به طور کلی شهریه در حدود 2500 دلار تا 5000 دلار می تواند برای رشته های غیر پزشکی متغییر باشد.

بله – اما بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی و یا رشته های پزشکی امکان پذیر می باشد.

بعد از اینکه برای شما پذیرش از طریق دانشگاه صادر شود، شما باید دعوتنامه از اداره پلیس داشته باشید تا بتوانید برای ویزا اقدام کنید.

بله – دو فرودگاه در مسکو به نام های شرمیتوا و ونوکوا پرواز مستقیم از ایران دارند و برخی شهرهای دیگر نیز پرواز مستقیم وجود دارد.

کشورهای اروپایی نیز می توانند گزینه خوبی برای مهاجرت شما به شمار بروند که کارشناسان ما در عناوین زیر به آنها پرداخته اند:

2 دیدگاه در “تحصیل در روسیه

  1. تحصیل در روسیه Sara گفت:

    سلام هزینه ی تحصیل در روسیه مثل دانشگاه و خابگاه و زندگی حدودا چقدر میشه؟؟

    1. تحصیل در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      هزینه تحصیل بسته به رشته و نوع دانشگاه بین 2500 تا 10000 دلار در سال است. هزینه زندگی بسته به شهر مقصد و لایف استایل شما بین 400 تا 600 دلار در ماه است.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (421 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه