تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان را می توان یکی از بی رقیب ترین ها در سطح جهان دانست که سالانه افراد زیادی از اقصی نقاط جهان برای ورود به آن تلاش می کنند.

می توان گفت تمامی علوم دانشگاهی در انگلستان در بالاترین رتبه و کیفیت آموزش داده می شوند و در این میان تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان رویایی است که هر کسی نمی تواند به آن دست پیدا کند و ممکن است متقاضیان برای دست یافتن به آن با رقابت های بسیار سختی مواجه شوند.

اما فراموش نکنید چنانچه بتوانید الزامات ورود دانشگاه های پزشکی انگلستان را برآورده کنید ، به عنوان یک دانشجوی بین المللی مجموعه ای از تجربیات هیجان انگیز در زمینه پزشکی را تجربه خواهید کرد و فرصتی برای کشف و تجربه های منحصر بفرد خواهید داشت.

در این عنوان به بررسی تمامی اطلاعات لازم در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان خواهیم پرداخت و کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) پاسخگوی تمامی سوالات شما در این رابطه هستند.

علاوه بر این توصیه می کنیم تا حتما نگاهی به عنوان تحصیل در انگلستان ما نیز داشته باشید تا بتوانید از مسیر کلی تحصیل در این کشور به خوبی مطلع شوید.

 

فهرست مطالب
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

در ابتدا توصیه می کنیم تا به ویدیو مدیریت محترم هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی جناب آقای حسن رجبی در رابطه با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان گوش دهید تا در مدتی کوتاه اصلی ترین اطلاعات را در این زمینه دریافت کنید و یا با دانلود پادکست و فایل صوتی بتوانید در اوقات فراغت خود به هر آنچه که تمایل دارید ، برسید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

پخش ویدیو

ورود به دنیای پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان را می توان گزینه ای منحصر بفرد در میان کلیه مقاصد خارجی دانست که این شانس را به شما می دهد تا از بهترین امکانات آموزشی بهره مند شده و چشم اندازی روشن از آینده حرفه ای خود داشته باشید.

در دست داشتن یک مدرک بریتانیایی بدون در نظر گرفتن کشوری که در آن قرار دارید ، شما را در صدر بازار کار رقابتی امروز قرار می دهد . گرچه ورود به دانشگاه های پزشکی و یا دندانپزشکی در انگلستان دشوار تلقی می شود ، اما قسمت اصلی آن به دلیل عدم آگاهی مناسب و آماده نبودن به میزان کافی است . قوانین ورود به دانشگاه های انگلستان در سال های اخیر با تغییرات زیادی همراه بوده است که باید از طریق کارشناسان و متخصصان در این زمینه از آنها مطلع شده و سپس اقدام نمایید.

در حالت ایده آل آماده سازی شما باید حداقل دو سال قبل از ارسال درخواست خود آغاز شود ، اما اگر اخیراً تصمیم گرفته اید که برای تحصیل رشته پزشکی در انگلستان اقدام کنید یا از اینکه برای تهیه یک برنامه قوی باید چه مراحلی را بردارید ، نگران نباشید . ما به شما می گوییم که باید از ابتدا چه قدم هایی را بردارید که بتوانید به آسانی به پذیرش در رشته و دانشگاه دلخواه خود برسید . ضمن مطالعه این عنوان تا پایان حتما با مشاورین ما در دفاتر شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید و از به روزترین مطالب بهره مند گردید.

 

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت پذیرش رشته های پزشکی انگلستان با مشاورین رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

دوره های A-Level در انگلستان

دوره های A-Level در انگلستان را می توان یک دوره پیشرفته تر از تحصیلات دوره متوسطه دانست که توسط موسسات آموزشی در این کشور برای تایید صلاحیت دانش آموز جهت ورود به آموزش عالی برگزار می شود و در کلیه کشورهای جهان دارای اعتبار است.

این دوره معمولا طی یک تا دو سال انجام شده و تعداد زیادی از دانشجویان داخلی و بین المللی A-Levels را در یک کالج آموزش عالی اختصاصی می خوانند تا بتوانند به دروس موردنیاز خود جهت تحصیل پزشکی در انگلستان به خوبی مسلط شوند . دقت داشته باشید که برای شرکت در این دوره باید حداقل 16 و حداکثر 21 سال سن داشته باشید تا بتوانید به پذیرش برسید .

 هزینه تحصیل در این دوره در حدود 5700 پوند در هر سال است که البته با شرایط و رزومه تحصیلی شما می تواند شامل تغییراتی نیز باشد . 

از جمله بهترین کالج های ارائه دهنده دوره A-Level می توان به کالج های Abbey DLD ، کالج بلربیز ، کالج مدرسین کمبریج ، کالج CATS ، کالج مستقل چلسی ، کالج دیوید بازی ، مدرسه بین المللی هنرهای خلاق ، کالج امپریال ، و کالج لاگبورو اشاره کرد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

کالج های پریمدیکال در انگلستان

حتما به عنوان یک فرد علاقه مند به تحصیل پزشکی در انگلستان و یا رشته های دندانپزشکی تمایل دارید تا بهترین مراکز تحصیلی در این کشور را جهت گذراندن دوره پریمدیکال بدانید و بتوانید با توجه به نیاز خود در یکی از آنها ثبت نام کنید. برخی از کالج ها تنها بر روی زبان داوطلبان تمرکز کرده و برخی دیگر دروس پایه را نیز به وی آموزش می دهند . از این رو خوب است که بتوانید با انجام بررسی های لازم به انتخاب بهترین کالج های پزشکی در انگلستان برسید . دوره های پیش پزشکی معمولا یکساله هستند و دانشجویان پزشکی عموماً روی زیست شناسی ، شیمی ، ریاضیات و انگلیسی متمرکز می شوند ، ارزیابی نهایی به صورت کار عملی و امتحانات انجام می شود.

 

از جمله بهترین این کالج ها جهت تحصیل دندانپزشکی در انگلستان و یا پزشکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کالج کینگز انگلستان : کالج کینگز یکی از بزرگترین و معتبر ترین کالج های انگلستان است که دارای شعبه هایی در شهر های لندن ، بورن و آکسفورد بوده و متقاضیان برای تحصیل در تمام رشته ها می توانند تحصیل در این کالج را انتخاب کنند . ورود به این کالج آزمون ورودی نداشته و دورس ریاضی ، فیزیک و شیمی از دروس پایه برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان می باشد .

کالج برایتون انگلستان :کالج مستقلی است که در مرکز آکسفورد انگلستان واقع شده و دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال را پذیرش می کند . این کالج دوره های A-Level  را برای علاقه مندان به دانشگاه های انگلستان ارائه می دهد و تمام دانش آموزان با رضایت و نمرات بالا از آن فارغ التحصیل می شوند.

کالج برایتون:یک مدرسه و کالج شبانه روزی مستقل و مشترک برای پسران و دختران ۳ تا ۱۸ ساله در برایتون انگلیس است و به عنوان یکی از بهترین مراکز تحصیل پزشکی در انگلستان و یا سایر گرایش های رشته پزشکی مانند دندانپزشکی در نظر گرفته می شود.

 

 

چنانچه به دنبال تحصیل در دانشگاه های انگلستان هستید ، مقالات زیر اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار می دهد:

دوره های جایگزین NCUK انگلستان

 یکی از دوره های پیش نیاز تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان که خارج از این کشور برگزار می شود ، دوره های جایگزین NCUK می باشند که توسط کالج های مختلف در کشور مجارستان برگزار شده و مدارکی مورد تایید دانشگاه های انگلستان دارند.

در این کالج ها شما به یادگیری زبان انگلیسی و دروس پایه علم پزشکی می پردازید و صلاحیت لازم جهت ورود به دانشگاه های پزشکی در انگلستان را به دست می آورید . این دوره در حدود 10000 یورو شهریه داشته و با سپری کردن آن دیگر نیازی به دوره های A-Level در انگلستان نخواهید داشت.

یکی دیگر از مزایای سپری کردن این دوره وجود محدودیت سنی تا 24 سالگی است و شما با کسب مدرک این دوره می توانید تا این سن برای تحصیل پزشکی در انگلستان اقدام کنید که در صورت اقدام مستقیم برای کالج های انگلستان امکان پذیر نمی باشد.

دوره های جایگزین NCUK انگلستان

باید این نوید را نیز به شما بدهیم که کالج های ارائه دهنده دوره NCUK در اخذ پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان نیز شما را یاری می دهند که گامی بزرگ به شمار می رود . حتما با مشاورین ما در موسسه رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید و از راهنمایی تخصصی بهره مند گردید.

آزمون UCAT دانشگاه های پزشکی انگلستان

آزمون UCAT دانشگاه های پزشکی انگلستان

آزمون استعداد بالینی دانشگاهی (UCAT) به عنوان بخشی از مراحل انتخاب برخی از دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی انگلستان استفاده می شود که یک آزمون آنلاین است و برای آزمایش توانایی های شناختی ، نگرش ها ، تفکر انتقادی و استدلال منطقی دانشجو طراحی شده است.

شما باید به تمامی سوالات به صورت تستی پاسخ دهید و نمره قبولی را در هر بخش به صورت جداگانه به دست آورید .

در این آزمون چهار بخش استدلالی و یک بخش قضاوت موقعیتی وجود دارد که کسب نمره در هر بخش آن می تواند برای کسب نمره قبولی بسیار موثر باشد . 

توصیه می کنیم تا به هنگام کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی انگلستان خود را برای تمامی قسمت های آزمون آماده سازید تا بتوانید حتی با پاسخ به یک سوال از بقیه رقیبان خود پیشی بگیرید.

 

بخش های آزمون جزئیات
تصمیم گیری ( decision making )  این بخش توانایی مقابله با انواع مختلف اطلاعات را برای استنباط روابط ، قضاوت آگاهانه و تصمیم گیری در مورد پاسخ مناسب ارزیابی می کند که شامل ۲۸ سوال و ۱ سناریو پر از اطلاعات است که ۳۲ دقیقه زمان نیاز دارد.
استدلال کمی ( Quantitative reasoning ) این بخش توانایی حل مسائل عددی را ارزیابی می کند و شامل ۹ جدول ، نمودار و ۳۶ سوال است که در ۲۴ دقیقه محدود می شود.
استدلال انتزاعی ( Abstract reasoning ) توانایی استنباط روابط از طریق اطلاعات را با تفکر همگرا و واگرا ارزیابی می کند ، دارای ۵۵ سوال است که ۱۳ دقیقه مهلت پاسخگویی دارد.
تصمیم گیری موقعیتی ( Situational judgement ) این بخش پاسخ های شما در موقعیت ها و درک اخلاق پزشکی شما را ارزیابی می کند و ۶۷ سوال درباره ی ۲۰ موضوع دارد که ۲۷ دقیقه طول می کشد.
استدلال کلامی ( verbal reasoning ) این بخش توانایی تفکر منطقی در مورد اطلاعات مکتوب و رسیدن به نتیجه منطقی را ارزیابی می کند ، که شامل ۴۴ سوال و ۱۱ قسمت برای خواندن است که ۲۱ دقیقه به طول می انجامد.

از جمله دانشگاه هایی که برای رسیدن به پذیرش تحصیل پزشکی در انگلستان و یا دندانپزشکی باید حتما نمره آزمون UCAT را ارائه دهید ، می توان موارد زیر را نام برد:

دانشگاه آبردین ، دانشگاه استون ، دانشگاه بیرمنگام ، دانشگاه بریستول ، دانشگاه کاردیف ، دانشگاه داندی ، دانشگاه آنگ شرقی

هم چنین توصیه می کنیم تا عنوان بهترین دانشگاه های انگلستان را نیز مطالعه کنید تا بتوانید بهترین مقصدهای تحصیلی در این زمینه را بشناسید.

تمام تلاش ما در شرکت مهاجرتی رجبی این است تا بتوانیم بهترین کیفیت را به مشتریانمان ارائه دهیم . از این رو در این وبینار نیز تلاش نموده ایم تا تحصیل بدون مدرک زبان را برای شما بررسی نماییم و از مسیر و چالش های پیش رویتان صحبت کنیم . 

توصیه می کنیم تا حتما به آن گوش دهید تا بتوانید اطلاعات خوبی را در این زمینه دریافت کنید و در صورت هرگونه سوال با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

 

آزمون پذیرش پزشکی BMAT

آزمون پذیرش زیست پزشکی (BMAT) یک آزمون ورودی برای دانشجویانی است که مایل به استفاده از دوره های پزشکی ، دامپزشکی ، دندانپزشکی و رشته های علوم پزشکی در انگلستان هستند . این آزمون به مدت دو ساعت برگزار شده و به سه بخش تقسیم می شود:

استعداد و مهارت ها : این بخش آزمون شامل حل مسئله ، درک استدلال ها ، تجزیه و تحلیل داده ها و مهارت های استنتاجی می باشد.

دانش و کاربردهای علمی : توانایی استفاده از دانش علمی را به طور معمول در علوم و ریاضیات مدرسه تا سن ۱۶ سالگی می سنجد (به عنوان مثال GCSE در انگلیس و IGCSE در سطح بین المللی).

نوشتن : این بخش توانایی انتخاب ، توسعه و سازماندهی ایده ها و برقراری ارتباط را به صورت كوتاه و موثر مورد ارزیابی قرار می دهد.

دانشگاه هایی که با آزمون BMAT دانشجویان را برای دوره های پزشکی در انگلستان پذیرش می کنند ، شامل دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس ، دانشگاه کمبریج ، کالج امپریال لندن ، دانشگاه كیل ، دانشگاه لنکستر ، دانشگاه لیدز ، دانشگاه منچستر ، دانشگاه آکسفورد ، و دانشگاه کالج لندن می شود.

شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان

با وجود دشواری شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان هر ساله تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی به دانشگاه های این کشور وارد می شوند و چنانچه نمرات شما از بالاترین استاندارد برخوردار است ، درخواست مطالعه پزشکی در انگلستان و یا دندانپزشکی برای شما مناسب می باشد.

اما خوب است دقت داشته باشید که استانداردهای ورود به هر دانشکده پزشکی بسیار سختگیرانه و دقیق بوده و مصاحبه از اهمیت ویژه ای برخودار است . در مصاحبه ما باید ثابت کنید که انگیزه و پتانسیل کافی برای تحصیل در یکی از این دو رشته را داشته و ی توانید از عهده دروس به خوبی برآیید.

دوره های تحصیل پزشکی در انگلستان می تواند از پنج تا شش سال زمان ببرد و برخی از دانشگاه ها با پذیرش مدرک افرادی که قبلا تحصیلات تکمیلی را در یکی از رشته های بهداشت و سلامت پشت سر گذاشته اند ، برخی از دروس را تظبیق داده و طول دوره را برای دانشجویان یک سال کمتر می کنند.



تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

محتوای رشته پزشکی در انگلستان

چهار سال نخست محتوای رشته پزشکی در انگلستان را می توان مرتبط به دروس تخصصی و پایه این رشته دانست که شما را با علم این رشته آشنا می سازد . اما در سال های بعد باید کار در محیط جدی را تجربه کنید و در وقاع کار شما از این دوره آغاز می شود . با اتمام دوره نظری شما با پشت سر گذاشتن یک آزمون نهایی آماده ورود به کارآموزی در بیمارستان ها و مراکز درمانی خواهید شد که می توان یک سال تا یک سال و نیم طول بکشد.

امکان ادامه تحصیل در دوره های تخصص نیز وجود دارد و با توجه به علاقه و گرایش شما می توان تا هفت سال در یک تخصص ادامه تحصیل داد و به یک متخصص فارغ التحصیل از دانشگاه های انگلستان تبدیل شد . با دریافت مدرک پزشکی انگلستان شما با موقعیت های شغلی بی نظیری در سراسر جهان مواجه خواهید شد.

در دانشگاه های پزشکی در انگلستان در حدود 60 گرایش به علاقه مندان ارائه می شود و زمینه های تخصص به طور کلی ، در دسته های داروهای بیهوشی ، پزشکی عمومی ، آسيب شناسي ، روانپزشکی ، رادیولوژی و عمل جراحی قرار می گیرند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان یکی از دوره های رقابتی در این کشور برای متقاضیان است و متقاضیان باید برای کسب نمرات قوی ، تعهد و مهارت های علمی و ذهنی تلاش کنند . در طول دوره پنج ساله دانشجویان به یادگیری علت ، پیشگیری ، مدیریت و درمان بیماری های دهان و دندان می پردازند و در صورتی که به دوره پایه نیز نیازمند باشند طول دوره تحصیلی به شش سال خواهد رسید .

در نهایت دانشجویان با دریافت مدرک (BDS)  تحصیل خود را به پایان رسانده و می توانند به دنیای حرفه ای قدم بگذارند . اولین سال از مطالعات دندانپزشکی بر دانش پایه پزشکی و بالینی در زمینه های آناتومی ، فیزیولوژی ، بیولوژی دهان و بیوشیمی متمرکز خواهد بود و کارهای عملی از پایان این دوره آغاز می شود و ساخت شبیه سازی پیشرفته در دروس دانشجویان قرار می گیرد.

دوره عملی نقش مهمی را در کسب مهارت دانشجویان دندانپزشکی انگلستان ایفا می کند و در نهایت فارغ التحصیلان دندانپزشکی در ابتدا کار خود را به عنوان کارآموز در NHS یا بخش خصوصی آغاز می کنند.

 

کسانی که از دوره عمومی تحصیل دندانپزشکی در انگلستان فارغ التحصیل می شوند در مشاغلی شامل پرستاران دندانپزشکی ، متخصصان بهداشت دندان ، دندانپزشکان ، تکنسین های دندانپزشکی و پشتیبانی دندانپزشکی به کار مشغول می شوند . آموزش دندانپزشکی می تواند کار سختی باشد امادر این شغل شما این فرصت را دارید تا هر روز به مردم کمک کرده و انواع مختلفی از مشکلات را حل کنید . همچنین در زمینه هایی که بیشتر علاقه دارید تخصص داشته باشید . میانگین شروع حقوق یک دندانپزشک حرفه ای در انگلستان ۳۱،۰۰۰ پوند است.

بورسیه تحصیل پزشکی در انگلستان

دریافت بورسیه تحصیل پزشکی در انگلستان می تواند به عنوان یک نقطه طلایی تحصیل در این کشور به شمار برود که شما را از پرداخت هزینه های بسیار بالا معاف می کند . اما در تمامی کشورهای دنیا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته های گران قیمت بوده و باید هزینه بالایی را در این رابطه پرداخت کرد.

 دانشگاه های انگلستان نیز برای دانشجویان بین المللی تعداد بسیار محدودی از بورسیه ها را برای این دو رشته درنظر گرفته اند که معمولا شرایط سختی داشته و نباید به آنها امیدوار بود . برخی از بورس های تحصیلی نیز وجود دارد که از هر دانشگاهی برای دانشجویان آزاد است ، این موارد توسط شرکت ها ، موسسات خیریه یا انجمن های حرفه ای ارائه می شود.

خوب است که قبل از هرگونه اقدامی ابتدا شرایط دانشگاه موردنظر خود را به دقت بررسی کنید و از شرایط دریافت بورسیه به خوبی مطمئن شوید. از جمله برخی از بورسیه های تحصیلی که می توانید شرایط دریافت آنها را در دانشگاه های انگلستان بررسی کنید ، عبارتند از:

بورسیه تحصیل پزشکی در انگلستان
بورسیه تحصیلی شرایط
بورس تحصیلی پزشکی آکیندول دانشجویان پزشکی انگلستان که توانایی علمی و سابقه بازپرداخت به جامعه خود را نشان می دهند ، می توانند از این بورسیه با ارزش ۱۵۰۰ پوند بهره مند شوند.
بورس تحصیلی پزشکی ولز دانشجویان علاقه مند به تحصیل پزشکی در ولز می توانند برای این بورسیه با ارزش 500 پوند در سال اقدام نموده و تا سه سال ابتدایی از آن بهره مند شوند.
بورس تحصیلی کالج پزشکی بین المللی هال یورک این بورسیه تنها به دانشجویان رشته پزشکی تعلق گرفته و دو سال اول دانشجو را پوشش می دهد و شایستگی و نیاز مالی دانشجو را مدنظر قرار می دهد.
بورس تحصیلی جان ابرنتی این بورسیه به مدت پنج سال توسط توسط دانشگاه Queen Mary لندن هزینه دانشجویان رشته پزشکی را پوشش می دهد.
بورس تحصیلی دانشگاه کینگ برتری تحصیلی به همراه سطح درآمد خانواده دانشجو می تواند تحصیلات او را به مدت 3000 پوند پوشش دهد.
مدرک زبان و شرایط سنی تحصیل پزشکی در انگلستان

مدرک زبان رشته های پزشکی در انگلستان

در مورد مدرک زبان رشته های پزشکی در انگلستان باید گفت که اغلب دانشگاه های این کشور آیلتس 7.5 را به عنوان شرایط خود ذکر نموده اند ، در حالی که می توان با آیلتس 7 نیز در برخی از دانشگاه ها به پذیرش رسید .

البته توجه داشته باشید که در پرونده زبان شما هیچکدام از مهارت های آزمون نباید کمتر از ۶٫۵ باشد ، اگر می خواهید نمره آیلتس خود را ارتقا دهید ، می توانید به گروه زبان در لندن ملحق شوید و در یکی از دوره های زبان ثبت نام کنید . طیف وسیعی از گزینه های مطالعه آیلتس متناسب با نیازهای شما موجود است و کارشناسان ما در موسسه رجبی می توانند برای شرکت در این دوره ها راهنمایی تان کنند.

در رابطه با شرایط سنی نیز می توان گفت که قرار گرفتن در یک رده سنی مناسب جزو معیارهای اصلی دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل پزشکی در انگلستان است و گرچه در میان دانشگاه ها این بازه سنی متفاوت می باشد اما باید حداقل 17 تا 18 سال سن داشته باشید . 

حداقل محدودیت سنی معمولاً مربوط به سنی است که متقاضی هنگام شروع سال اول تحصیل پزشکی در آن خواهد بود و نه در سنی که برای تحصیل در پزشکی اقدام می کند ، این موضوع بدان معناست که داوطلبانی که کمی بیش از حد جوان هستند ، می توانند برای ورود با تأخیر درخواست دهند . لازم به ذکر است که دانشکده های پزشکی انگلستان محدودیت سنی بالایی را برای تحصیل در رشته های پزشکی مشخص نمی کنند.

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته های پزشکی انگلستان

در کشور انگلستان بالغ بر 37 دانشگاه پذیرش در رشته های پزشکی را ارائه می دهند که همگی جزو برترین ها در جهان هستند . علاوه بر دوره پیش نیاز و آزمون پزشکی انگلستان که باید در ابتدا پشت سر بگذارید ، مدارک مشخصی را نیز باید آماده نموده و به دانشگاه ارائه دهید .

مدرک زبان به همراه ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی و اینکه بتوانید یک بیانیه شخصی مناسب را به دانشگاه ارائه دهید از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . اظهارات شخصی شما هنگام تصمیم به تحصیل پزشکی در انگلستان قسمت مهمی از پروسه درخواست بوده و به دلیل ماهیت رقابتی و محدودیت ظرفیت در دانشکده های پزشکی بسیار مهم است که بیانیه شخصی پزشکی تان از استاندارد بسیار بالایی برخوردار باشد .

خوب است که مدارم موردنیاز پذریش رشته های پزشکی انگلستان را با همراهی یک فرد متخصص که از تمامی جزویات آگاه است انجام دهید تا خدایی نکرده به دلیل نقص مدارک با ریجکتی مواجه نشوید.

مدارک پذیرش رشته های پزشکی در انگلستان

 در این بیانیه باید بیان کنید که هدف تان از پزشک شدن چیست و آیا سابقه کار و یا تحصیلاتی در این رابطه دارید یا خیر . در طول تحصیل خود چه دستاوردهای علمی داشته اید و آیا می توانید به عنوان یک پزشک موفق از دانشگاه فارغ التحصیل شوید یا خیر . همچنین تجربه کاری متقاضی از نظر هیئت های پذیرش دانشکده پزشکی بسیار ارزشمند است ، زیرا مهارت ها و قدرت شخصیت مورد نیاز برای دکتر شدن را نشان می دهد ، تجربه عملی همچنین توانایی دانش آموز برای کار مستقل یا تیمی و همچنین مهارت های ارتباطی ، اشتیاق و مسئولیت را تشخیص می دهد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان همواره برای تمامی متقاضیان یکی از چالش های اصلی به شمار رفته و در سال های اخیر نیز با افزایش رو به رو بوده است . هم اکنون دانشجویان انگلیس و اتحادیه اروپا موظف به پرداخت حداکثر ۹،۲۵۰ پوند (۱۳۵۰۵۰ دلار آمریکا) در سال هستند و برای دانشجویان بین المللی بسته به دانشکده پزشکی ، متوسط هزینه مدرک پزشکی می تواند تا ۳۸۰۰۰ پوند در سال باشد . 

هزینه دندانپزشکی در انگلستان نیز برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا از ۲۷۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ پوند متغیر است.

اگر می خواهید در یک دانشکده پزشکی در انگلستان تحصیل کنید ، باید از تمام هزینه های مربوطه کاملاً مطلع باشید و متناسب با آن بودجه در نظر بگیرید . در کنار شهریه دانشگاه باید هزینه های مرتبط با دوره از جمله هزینه های تحصیل ، کتاب های درسی و تجهیزات و هزینه های زندگی را نیز مدنظر قرار دهید . مطالعه عنوان هزینه زندگی در انگلستان می تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد.

 

مزایای تحصیل علوم پزشکی در انگلستان

کشور انگلستان به عنوان یک مقصد تراز اول در جهان با مزایای زیادی برای متقاضیان همراه است که آینده حرفه ای شان را در تمامی کشورها تضمین می سازد . اما در این میان این کشور تراز اول نیز می تواند برخی از دانشجویان را با چالش های مختلفی رو به رو ساخته و تحصیل را برایشان دشوار سازد . 

تصمیم نهایی برای تحصیل در خارج از کشور ، یک بار در طول زندگی اتفاق می افتد و چنانچه انگلستان را انتخاب کرده باشید ، خوب است که از همان ابتدا از مزایا و معایب تحصیل پزشکی در انگلستان به درستی مطلع شوید.

در رابطه با مزایای تحصیل علوم پزشکی در انگلستان می توان گفت :

  • سیستم آموزشی دقیق و کیفیت آموزشی بالا
  • فضای تحصیلی تخصصی
  • اعتبار جهانی مدارک پزشکی انگلستان

 

مزایای تحصیل پزشکی در انگلستان

 علاوه بر این تحصیل پزشکی در انگلستان در دوره کوتاه تری انجام می شود و شما در نهایت به عنوان یک پزشک حاذق که تمامی مهارت ها را به بهترین شکل ممکن فرا گرفته است ، از دانشگاه فارغ التحصیل می شوید . تمامی امکانات نیز در اختیارتان قرار می گیرد و از همهم مهمتر انکه تحصیلات شما به زبان انگلیسی است که در تمامی کشورهای جهان کاربرد داشته و یک برگ برنده است.

اما در این میان نیز نباید از معایب موجود بگذریم:

 

  • تفاوت قابل ملاحظه ی سیستم آموزش پزشکی انگلیس با سایر کشور ها
  • هزینه های سنگین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی بویژه در لندن
  • دوره های کوتاه تر آموزشی ودر پی آن اعمال فشار درسی بیشتر بر دانشجو

در دانشگاه های آمریکا امکان تعویض رشته دانشگاهی برای دانشجویان وجود دارد اما در دانشگاه های انگلستان چنانچه دانشجوی پزشکی یا دندانپزشکی به دلایلی از قبیل دشواری یا هزینه های کمتر بخواهد زمینه تحصیلی خود را عوض کند ، همانند آمریکا عملی نیست.

پزشکی همواره به عنوان یکی از رشته های مورد احترام در تمامی جوامع شناخته شده و علاوه بر این با مزایای بیشتری همچون درآمد بالا نیز همراه است . بنابراین اگر فکر می کنید که در موقعیتی هستید که بتوانید در میان چالش های جسمی ، روانی ، سازگاری و شناختی که مطالعات پزشکی ایجاد می کنند ، قرار بگیرید و ادامه دهید ، قطعا راه خود را به درستی پیدا کرده اید.

و اگر همیشه به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان در یک دانشگاه معتبر فکر می کردید ، اکنون اطمینان داشته باشید که از طریق راهنمایی و مشاوره های کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی رویای شما حقیقت پیدا خواهد کرد . پس در سریع ترین زمان ممکن با کارشناسان ما تماس بگیرید و اهداف تحصیلی خودتان را مطرح کنید . 

مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود . مطالعه عنوان مهاجرت به انگلستان نیز می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندانی باشد که به دنبال روشی برای مهاجرت به این کشور به جز تحصیلی هستید.

 

برای دانشجویان بین المللی ، بسته به دانشکده پزشکی ، متوسط هزینه مدرک پزشکی می تواند تا 38000 پوند در سال باشد ، هزینه دندانپزشکی در انگلستان نیز برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا از 27000 تا 45000 پوند متغیر است.

حداقل سن در میان دانشکده های پزشکی متفاوت است اما در زمان ورود در سال اول دانشکده پزشکی داوطلب معمولاً در یکی از سنین 17 یا 18 سال است ، هیچ دانشکده پزشکی انگلستان تا کنون حداقل سن بالای 18 سال را در لیست الزامات خود نداشته است. لازم به ذکر است که دانشکده های پزشکی انگلستان محدودیت سنی بالایی را برای تحصیل در رشته های پزشکی مشخص نمی کنند.

گرچه بسیاری از دانشگاه های برتر آیتلس 7.5 را در برنامه پذیرش قرار داده اند اما حداقل نمره زبان مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه های پزشکی انگلستان نمره آیلتس 7 می باشد.

دوره A-Levels یک سطح پیشرفته تر از تحصیلات متوسطه است که به عنوان یک سطح جهانی شناخته می شود و همچنین یک صلاحیت است که توسط موسسات آموزشی در انگلستان ارائه می شود. A-Levels معمولاً طی یک دوره دو ساله مورد مطالعه قرار می گیرد و مدارکی است که دانشگاه های انگلستان برای ارزیابی صلاحیت دانشجو برای دوره کارشناسی استفاده می کنند.

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه های پزشکی انگلستان شامل گذراندن برخی از آزمون های ورودی و دوره های A-LEVELاست ، پس از آن نمره زبان ، ریز نمرات و آخرین مدرک تحصیلی اهمیت دارد و اینکه شما بتوانید یک بیانیه شخصی خوب ارائه دهید.

کالج های Abbey DLD ، کالج بلربیز ، کالج مدرسین کمبریج ، کالج CATS ، کالج مستقل چلسی ، کالج دیوید بازی ، مدرسه بین المللی هنرهای خلاق ، کالج امپریال ، و کالج لاگبورو.

توصیه می کنیم تا شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سایر کشورهای اروپایی را نیز بررسی کنید تا به انتخابی مطمئن برسید:

با مشاهده ویدیوها نیز در می یابید که دریافت ویزای پزشکی به راحتی در موسسه رجبی امکان پذیر است:

20 دیدگاه در “تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان

  1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان آناهیتا گفت:

    سلام. من دانشجوی علوم آزمایشگاهی هستم. میخواستم بدونم آیا امکانش هست که برای رشته دندونپزشکی انگلیس اقدام کنم؟ باتوجه به این که رشته ام اکثر دروس مرتبط با دندونپزشکی رو در خودش جای داده. آیا میشه با شرکت در آزمون bmat یا ucat وارد دانشگاه شد؟ یا حتما به فاندیشین یا a level نیاز هست؟

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      باید حتما از ابتدا وارد دانشگاه شوید و دوره a level بگذرانید.

      با تشکر از سوال شما

  2. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان حسام گفت:

    با سلام و عرض ادب
    با تشکر از زحمات شما. در صورتی که شهروندی یکی از کشور های آمریکا یا انگلستان را کسب کرد به طوری جزء افراد بومی محسوب شوم، شانس ورود به رشته پزشکی در کدام کشور بالاتر است؟(از نظر رقابت و پذیرش). از نظر هزینه هم مشکلی ندارم. از لطف شما بسیار سپاسگزارم.

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      وقتی شهروند کشورهای انگلیس یا امریکا باشید به مراتب راحت تر از دانشجو های اینترنشنال میتوانید وارد دانشگاه شوید و شانس ورود برای هر دو کشور خیلی بالاست، ولی رقابت در آمریکا تا حدودی بیشتر از انگلیس است.

      با تشکر از سوال شما

  3. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان حسام گفت:

    با سلام
    من ۱۶ سال دارم و معدلم ۲۰ هست. با عرض پوزش، ورود به رشته پزشکی در دانشگاه های انگلستان سخت تر است یا دانشگاه های آمریکا؟ در واقع اگر دوره A-level را انگلستان به پایان برسانم و در آزمون ورودی انگلستان شرکت کنم شانس بیشتری برای پذیرش پزشکی انگلستان هست یا اگر مدرک لیسانس علوم پایه رو در آمریکا بگیرم و بعد در آزمون ورودی آمریکا شرکت کنم شانس برای پذیرش پزشکی آمریکا بیشتر هست؟ (از نظر شانس قبولی و پذیرش و رقابت)
    از نظر هزینه مشکلی ندارم. با تشکر از شما

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      شانس تان در کشور انگلستان بالاتر است.
      بیشتر ظرفیت پذیرش دانشجو ها بعد از دوره health Science مختص افراد بومی آمریکا ست. ضمنا شانس ویزای آمریکا در این مقطع تحصیلی بسیار پایین تر از ویزای انگلیس می باشد.

      با تشکر از سوال شما

  4. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان سینا گفت:

    با سلام و عرض ادب
    بین کشورهایی که زبان رسمی آنها انگلیسی است، برای تحصیل پزشکی کدوم کشور برای ورود رقابت کمتری داره و مورد تایید هست؟ بسیار سپاسگزارم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      کشورهای کانادا، استرالیا و انگلیس دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران دارند ولی رقابت در کشور انگلستان کمتر است.

      با تشکر از سوال شما

  5. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان حسین گفت:

    با سلام و عرض ادب
    کدام کشور از نظر جمیع شرایط برای تحصیل پزشکی بهتر است؟ ۱-انگلیس ۲-استرالیا ۳-آلمان ۴-فرانسه

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با توجه به پارامتر های هزینه، مدارک لازم جهت پذیرش، نحوه ورود به دانشگاه، سهولت مهاجرت و پذیرش، شانس قبولی و غیره
      کشور فرانسه

      با تشکر از سوال شما

  6. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان حسین گفت:

    با سلام و عرض ادب
    در صورتی که کسی شهروندی انگلستان را کسب نماید باز هم ظرفیت پذیرش این افراد در رشته پزشکی ، در این کشور محدود است ؟ سپاسگزارم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      خیر افرادی که تابعیت کشور انگلیس را دارند برای ورود به دانشگاه شانس بسیار بالاتری خواهند داشت.

      با تشکر از سوال شما

  7. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان حسین گفت:

    با سلام و عرض ادب
    ورود به دانشگاه های پزشکی استرالیا در دسترس تر است یا انگلستان؟(از نظر تعداد افراد متقاضی و سختگیری دانشگاه ها)سپاسگزارم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در هر دو کشور ظرفیت برای دانشجو های خارجی زیاد نمی باشد و در انگلیس بعد از دو سال و در استرالیا بعد از 3 تا 4 سال از تحصیل می بایست در آزمون مورد نظر شرکت کرده و اولویت بیشتر با افراد بومی ست.
      اگر به دنبال تحصیل در کشوری با شانس بیشتر هستید، کشورهای مجارستان، لهستان، رومانی، اسلواکی، فرانسه و غیره را به شما پیشنهاد میکنیم

      با تشکر از سوال شما

  8. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان سجاد گفت:

    سلام زمان ثبت نام دوره‌ه ای A-Level یا Foundation چه زمانی هست یا این دوره‌ی GCSE برای بنده که پایهه یازدهم هستم

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان Hamid گفت:

      با سلام

      Alevel
      شروع ترم
      9 سپتامبر 2020
      4ژانویه 2021
      12 آوریل 2021
      14 ژون 2021
      15 سپتامبر 2021
      ددلاین خاصی ندارد و کل سال میشه اپلای کرد
      Foundation
      هر رشته ای جدا تاریخ شروع ترم داره اما اکثرا شروعشون سپتامبر، نوامبر و ژانویه هست

      باتشکر از سوال شما

  9. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان شیما گفت:

    سلام
    من دانشجوی سال اخر پزشکی هستم. برای تخصص خوندن شرایط چطوری هست؟ازمون ورودی داره؟ و اینکه همزمان با تحصیل اجازه ی کار به عنوان پزشک عمومی وجود داره؟

  10. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان پیمان صحراییان گفت:

    سلام عرض ادب
    بنده تکنسین اورژانس هستم میخواستم ادامه تحصیل در رشته پزشکی بدم امکان این وجود داره که بتونم برا یه بیمارستان کار کنم و اون بیمارستان هم هزینه تحصیل رو تقبل کنه.ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در انگلستان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      باتوجه به اینکه رشته شما جزو رشته های خاص محسوب می شود که ابتدا باید مجوز کار درمانی بگیرید و این رشته در خیلی از کشورها شناخته شده به سبک تکنسینی نیست ، لذا متاسفانه امکان انجام این کار وجود ندارد .

      باتشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (404 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه