تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا دارای قدمت زیادی است ، برخی از دانشگاه های ایتالیا به عنوان معتبرترین مکان برای تحصیل در اروپا شناخته می شوند ، این کشور با اختصاص بودجه و امکانات مناسب خود را به یک کشور نمونه برای تحصیل تبدیل نموده که یکی از بهترین این امکانات افزودن زبان انگلیسی به برنامه آموزشی خود است.

متقاضیان از نقاط مختلف دنیا همواره به دنبال تحصیل در دانشگاه هایی معتبر هستند ، دانشگاه های اروپا از جمله مقصد های این دانشجویان است که امکانات تحصیلی مناسب و پیشرفته را در تمامی مقاطع به متقاضیان ارائه می کنند.

در میان تمامی این مقصدها ایتالیا به عنوان یکی از کشورهای پر جاذبه اروپایی امکانات بی نظیری را در اختیار شهروندان خود قرار می دهد که می تواند از دلایل استقبال زندگی در این کشور باشد ، دانشجویان با هر سن ، سلیقه و مهارت می توانند به راحتی دوران تحصیل فراموش نشدنی را در این کشور سپری کنند.

این کشور هر ساله با تقاضاهای زیادی برای تحصیل مواجه است و به همین دلیل شرایط خاص خود را برای برای ورود و جذب دانشجویان در نظر می گیرد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا شرایط تحصیل در ایتالیا را با راهنمایی مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بیشتر شناخته و از جنبه های مختلف تحصیل در این کشور آگاه شویم.

چنانچه هدف شما از تحصیل در ایتالیا ، انجام پروسه مهاجرتی به این کشور می باشد، حتماً مقاله مهاجرت به ایتالیا را بخوانید تا با روش های قانونی مهاجرتی آشنا شوید.

فهرست مطالب
تحصیل در ایتالیا

توصیه می کنیم در ابتدا محتوای ویدئویی از روناک را ببینید تا اطلاعاتی کلی از تحصیل در ایتالیا بدست بیارید، در این فیلم توضیحات بسیار خوبی از کل محتوا برای شما توضیح داده شده است تا زودتر به اطلاعات لازم دست یابید؛ همچنین می توانید پادکست زیر را دانلود و در زمان دیگری به آن گوش کنید.

پادکست تحصیل در ایتالیا

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

جهت اطلاع از شرایط بورسیه های استانی ایتالیا همین الان تماس بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ایتالیا میزبان برترین دانشگاه های اروپا

ایتالیا کشوری با فرهنگ و تاریخ غنی دارای بهترین دانشگاه های اروپا و دنیا در سطح جهانی می باشد که رشته های تحصیلی متنوع را به دانشجویان ارائه می دهند ، کیفیت آموزش ، هزینه مناسب و اعتبار بالا از جمله شاخص های دانشگاه های این کشور به شمار می روند و بیش از سی دانشگاه در این کشور دارای رتبه های برتر در دنیا هستند.

سالانه هزاران دانشجو از سراسر جهان به دلیل پیروی دانشگاه های ایتالیا از فرآیند بولونیا و قوی بودن سیستم آموزشی علاقمند مهاجرت تحصیلی به ایتالیا هستند؛ ایتالیا ، خانه پیتزا ، یکی از توسعه یافته ترین کشورهای اروپا است و رشته هایی مانند هنر و معماری ، تاریخ و باستان شناسی در مراکز آموزشی آن آوازه جهانی دارند.

موسسات آموزش عالی در این کشور به دانشگاه ها ، موسسات آموزش هنر و مد و موسسات فنی تقسیم شده و به دو صورت دولتی و غیر دولتی فعالیت می کنند.

در ایتالیا ۶۷ دانشگاه دولتی و ۲۹ دانشگاه خصوصی وجود دارد که شرایط پذیرش در هر یک متفاوت است ، دقت داشته باشید که تحصیل در بسیاری از رشته ها در دانشگاه های ایتالیا با آزمون ورودی همراه است که قبولی در آن و ارائه مدرک زبان ایتالیایی جهت پذیرش الزامی ست ؛ در ادامه به بررسی تحصیل در هر مقطع می پدازیم تا شما عزیزان هرچه بهتر با تحصیل در این کشور آشنا شوید.

تحصیل رایگان در ایتالیا

تحصیل در دانشگاه های مطرح جهان برای دانشجویان علاقه مند همواره یک رویا بوده است اما این رویا در بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا به راحتی دست یافتنی است ، برخی از دانشگاه های ایتالیا با پرداخت هزینه تحصیل به دانشجویان مستعد به آنها این فرصت را می دهند تا به دستاوردهای علمی قابل توجه در رشته تحصیلی شان دست یابند.

البته فرصت تحصیل رایگان در ایتالیا با بورسیه های مختلف به دانشجویانی که توانایی مالی کافی جهت پرداخت هزینه های تحصیل خود را ندارند نیز تعلق می گیرد که می تواند از طریق دولت ، دانشگاه و یا ارگان های خصوصی باشد ؛ در واقع می توان گفت که بورسیه های رایگان به فاکتورهای مهمی همچون تابعیت ، وضعیت اقامت ، تعداد افراد خانواده ، بیمه و مالیات و شرایط شغلی والدین بستگی دارد.

تحصیل رایگان در ایتالیا

پیش نیازهای تحصیل رایگان در ایتالیا

جهت رسیدن به تحصیل رایگان در ایتالیا و یا دریافت بورسیه هایی که بخش مهمی از هزینه های تحصیل و زندگی را در بر می گیرد می توانید شرایطی را فراهم سازید که شانس خود را به نهایت برسانید ، به عنوان مثال داشتن مدرک زبان ایتالیایی می تواند نقش بسیار مهمی در رسیدن به تحصیل رایگان داشته باشد و نظر اساتید مربوطه را به جذب شما جلب نماید.

برای گرفتن بورسیه تحصیلی بجز نمرات بالا یا پروپوزال قابل توجه ، مدارکی همچون مقالات علمی معتبر ، نمرات حد نصاب درGRE یا GAMT ، گواهی های ثبت اختراع و یا طراحی های عالی در رشته های هنری و معماری می توانند تأثیر زیادی داشته باشند.

توجه داشته باشید که این موضوعات جدا از شرایط دریافت بورسیه استانی برای تحصیل در ایتالیا می باشد و این شرایط در ادامه توضیح داده می شود و یا می توانید با دفاتر تهران و شیراز موسسه رجبی تماس بگیرید.

سیستم آموزشی ایتالیا

Italian educational system

سیستم آموزشی ایتالیا

برای مهاجرت تحصیلی به هر کشوری شما نیاز دارید در مورد سیستم آموزشی آن کشور اطلاعات مناسب را بدست آورید تا بتوانید اقدامات مناسب را انجام داده و در کوتاه ترین زمان ممکن به تحصیل مشغول شوید ، در سیستم آموزشی ایتالیا شما به دو شیوه قدیمی و جدید امکان ادامه تحصیل خواهید داشت.

در سیستم قدیمی باید مدرک تحصیلی شخص توسط وزارت دانشگاه ها و علوم و فناوری ایتالیا ( MIUR ) ارزیابی شده و سپس در مقطع متناسب با شرایط شخص ، جا به جابی صورت گیرد ؛ این سیستم در سه سیکل تعریف می شود که برای سهولت در درک اصطلاحات به عناوین و معادل بین المللی آن ها اشاره می کنیم.

بخش های مختلف نظام آموزشی قدیم ایتالیا

افرادی که دارای دیپلم ایتالیا ( Diploma di Maturita ) یا دیپلم پایان دوره دبیرستان از کشورهای دیگر باشند ، به شرط قبولی در آزمون ورودی اولیه می توانند در مقطع تحصیلی DU ( Diploma Universitario ) در دانشگاه با مدت زمان ۲ تا ۳ سال شرکت کنند و مدرک پایانی این دوره را که DU ( Diplomato in … ) نام دارد و معادل کاردانی ست ، دریافت نمایند.

دوره های DL ( Diploma di Laurea ) با مدت زمان تحصیل ۴ تا ۶ سال هم زمان با کارآموزی نیز وجود دارند که معادل کارشناسی یا کارشناسی ارشد ( بسته به رشته انتخابی و مدت زمان تحصیل ) هستند.

دوره های DS ( Diploma di Specializazione ) با پیش شرط داشتن DS و قبولی در آزمون ورودی و با مدت زمان ۲ تا ۵ سال است ، این مدرک معادل کارشناسی ارشد می باشد.

دوره های DR ( Dottorato di Ricerca ) با پیش نیاز DL یا DS و قبولی در آزمون ورودی هستند ، مدت زمان تحصیل این مقطع ۳ تا ۴ سال بوده و معادل دکترا ارزشیابی می گردد.

سیستم نظام جدید در آموزش ایتالیا

در سیستم جدید تحصیل در ایتالیا که از سال ۱۹۹۸ رایج شده و مورد استقبال بیشتر متقاضیان از جمله ایرانیان قرار گرفته است ، گرفتن ویزای تحصیلی از راه سفارت می باشد.

نخستین گام برای اقدام از این روش در سیستم آموزشی ایتالیا ، شرکت در کلاس های زبان ایتالیایی در مدرسه Pietro Della Valle واقع در تهران به مدت ۳ ترم (هر ترم ۳۳ جلسه در سه روز هفته) بوده که داوطلب زبان ایتالیایی را با کتاب Espresso می آموزد.

سپس متقاضی باید در آزمون Esterni شرکت کرده و با بدست آوردن حد نصاب نمره (دستکم ۱۶۰ از ۲۰۰) این مرحله را پشت سر بگذارد البته متقاضیانی که خودشان با زبان ایتالیایی آشنایی دارند می توانند به شکل آزاد در آزمون Esterni شرکت نمایند و نمره را جداگانه با مدارک به سفارت تحویل دهند.

بجز مدرک زبان ایتالیایی ، مدرک زبان انگلیسی ( آیلتس بالای ۶ یا تافل بالای ۸۰ ) به ویژه در رشته هایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد یا مقاطع بالاتر از کارشناسی ، امتیاز شخص را برای دریافت ویزا بالا می برد.

به عنوان یک متقاضی تحصیل در ایتالیا لازم هست تا اطلاعات زیر را بدانید

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم را می توان از بهترین انتخاب های تحصیلی نام برد زیرا از ابتدای ورود به دانشگاه دانشجو سیستم آموزشی پیشرفته و معتبر را تجربه نموده و یکی از معتبرترین مدارک تحصیلی جهان را دریافت خواهد کرد.

در قدم اول تمام دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم باید یک دانش اولیه از زبان این کشور داشته باشند ، رشته های موجود در دانشگاه های ایتالیا در دوره کارشناسی اکثرا به زبان ایتالیایی تدریس می شوند و این امکان وجود دارد تا کسانی که با این زبان آشنایی ندارند قبل از ورود به دانشگاه در دوره های فشرده در حد نیاز این زبان را فراگیرند.

ماه های نخست تحصیل در دانشگاه نیز به تقویت زبان دانشجویان بسیار کمک خواهد نمود ، فراموش نکنید که دانشجویانی اجازه ورود به دانشگاه ها را دارند که مدرک زبان ایتالیایی خود را دریافت کرده باشند ، همانگونه که گفتیم سپری کردن دوره زبان ایتالیایی در داخل کشورمان امکان پذیر است.

تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

شیوه پذیرش در دانشگاه های ایتالیا به رشته تحصیلی انتخابی تان بستگی داشته و ممکن است در برخی از موسسات نیاز به پشت سر گذاشتن آزمون ورودی برایتان وجود داشته باشد ، ارائه مدرک زبان نیز نسبی بوده و با توجه به دانشگاه انتخابی تعیین می گردد.

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایتالیا

اغلب دانشجویان بین المللی تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را با مدرک کارشناسی آغاز می کنند؛ در بالا گفتیم که برای تحصیل در این دوره باید به زبان ایتالیایی آشنایی داشته باشید و تنها در برخی رشته های محدود مانند علوم پزشکی برخی دانشگاه ها ، فرصت تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد.

البته توصیه می شود که دوره های زبان ایتالیایی را در ایران گذرانده و سپس برای تحصیل در ایتالیا اقدام نمایید ، با پذیرش در مقطع کارشناسی شما در حدود 3 تا 4 سال به تحصیل مشغول خواهید بود.

دوره کارشناسی ارشد دارای مزیت های بیشتری برای دانشجویان بین المللی ست و انها می توانند در صورت تمایل زبان انگلیسی را برای تحصیل انتخاب کنند ، همچنین امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع وجود دارد و می توان با ارائه یک رزومه خوب از دانشگاه ها بورسیه تحصیلی دریافت کرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و هم چنین دکترا بیشترین درخواست را از سوی دانشجویان بین المللی داشته و فرصت های شغلی خوبی را پیش روی دانشجویان قرار می دهد.

در ویدئو آماده شده برای شما عزیزان، تعدادی از ویزاهای مختلف از کشورهای متفاوت را خواهید دید که پروسه مهاجرتی این دوستان از طریق هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی پیگیری و به نتیجه رسیده است. امیدواریم در آینده ای نزدیک ویزای شما نیز در کنار سایر ویزاها قرار بگیرد.

تحصیل رشته های مهندسی در ایتالیا

با حضور دانشگاه های مطرح در رشته های مهندسی کشور ایتالیا توانسته به یکی از قطب های اصلی تحصیل در این شاخه تبدیل شده و هر ساله دانشجویان زیادی به دنبال پذیرش در دانشگاه های این رشته باشند و دانشگاه های رشته مهندسی از بهترین اساتید بهره برده و رشته های متعددی همچون مهندسی عمران ، مهندسی معماری ، مهندسی شیمی ، مهندسی مکانیک ، مهندسی پزشکی ، مهندسی هوافضا و غیره را ارائه می دهند و علاقه مندان در انتخاب رشته تحصیلی خود هیچ گونه محدودیتی نخواهند داشت.

تحصیل رشته های مهندسی در ایتالیا نه تنها مدرک معتبری را برای دانشجویان به همراه دارد بلکه فرصت های شغلی بی نظیری را در اختیار فارغ التحصیلان قرار داده و آنها می توانند به آینده شغلی روشنی برسند.

علاوه بر این خدمات پشتیبانی عالی برای دانشجویان بین المللی مانند کمک به مسکن و مسائل عملی ( مجوز اقامت ، بیمه درمانی ، کد مالی ) ، کمک در مراحل اداری ، واسطه های زبانی و فعالیت های دیگر نیز وجود دارد.

برترین مقصدهای رشته مهندسی در ایتالیا

دانشگاه های متعددی در کشور ایتالیا رشته های مهندسی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهند و شما با تحصیل در هر یک می توانید آینده خود را تضمین نمایید اما در این میان برخی از دانشگاه ها دارای اعتبار بالاتری بوده و پیشنهاد می شود تا ابتدا شانس خود را برای پذیرش در آنها امتحان نمایید.

تحصیل در تمامی این دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی تا دکترا صورت گرفته و کارشناسان موسسه آماده اند تا شما را در رسیدن به پذیرش در تمامی موسسات آموزش عالی این کشور یاری نمایند.

  • دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا
  • دانشگاه بولونیا ایتالیا
  • دانشگاه پادوا ایتالیا
  • دانشگاه ساپینزا رم ایتالیا
  • دانشگاه فدریکو دوم ایتالیا
  • دانشگاه ترنتو ایتالیا
  • دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا
  • دانشگاه پروجا ایتالیا
  • دانشگاه پیزا ایتالیا
  • دانشگاه سالرنو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

به دنبال تحصیل رایگان هستید، مشاوره رایگان بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

در مطالب قبل دریافتیم که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه های ایتالیا بهتر است که درهنگام ثبت نام مدرک زبان ایتالیایی خود را ارائه دهند ، این در حالی ست که در تحصیلات تکمیلی زبان انگلیسی در برنامه آموزشی اکثر دانشگاه ها وجود داشته و همانند تحصیل به زبان ایتالیایی دانشجویان باید مدرک زبان انگلیس خود را به دانشگاه ارائه دهند.

معمولا دانشگاه های خصوصی ایتالیا دانشجویان را راحت تر به زبان انگلیسی پذیرش می کنند اما هزینه تحصیل در آنها نیز بالاتر است ، یکی از معروف ترین دانشگاه ایتالیا که در حال گسترش زبان انگلیسی در اکثر رشته های خود است دانشگاه پلی تکنیک میلان می باشد که بیش از ۲۱ رشته در مقطع دکترا را به زبان انگلیسی برای تحصیل در ایتالیا تدریس می کند.

از دیگر دانشگاه های ایتالیا می توان به دانشگاه بولونیا ، دانشگاه پیزا ، دانشگاه فلورانس ، آکادمی هنرهای زیبا ، دانشگاه جان کابوت ، دانشگاه ترنتو ، دانشگاه میلان ، دانشگاه رم و غیره اشاره کرد.

چالش زبان انگلیسی در دوره دکترا در ایتالیا

در دانشگاه های ایتالیا ، اغلب تحقیقات و پژوهش های علمی به زبان ایتالیایی انجام می شود اما در نظر داشته باشید که این کشور هم مانند سایر کشورها در دهه های اخیر در ارائه برنامه های علمی _ پژوهشی به زبان انگلیسی انعطاف زیادی به خرج داده است.

مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل دکترا در ایتالیا همان مدرک های بین المللی آیلتس و تافل می باشد ، نمره زبان آیلتس معمولا بالای 6،5 مورد قبول است و نمره تافل در دانشگاه های مختلف با هم تفاوت دارد اما شما امتیاز بالای 75 را برای قبولی در نظر داشته باشید.

یادگیری زبان ایتالیایی در ایتالیا

در دانشگاه هایی که مدرک زبان ایتالیایی را از دانشجو درخواست می کنند شما به عنوان متقاضی ملزم به یادگیری و ارائه نمره آن هستید ، کشور ایتالیا خود ، دوره های متنوعی برای آموزش زبان ایتالیایی دارد که دانشجویان را تشویق می کند تا خود را در فرهنگ ایتالیایی غرق کرده و زبان ایتالیایی را در داخل کشور ایتالیا فرا بگیرند.

دوره فشرده زبان ایتالیایی فرصتی واقعی است تا بیشترین اقامت خود در فلورانس را داشته باشید و تحصیل و تمرین زبان ایتالیایی را تجربه کنید ، این یک تجربه یادگیری ایتالیایی منحصر به فرد است که به دانشجویان اجازه می دهد احساس « شهروندان فلورانس » را بدست آورند.

به عنوان یکی از گزینه های پیش روی شما عزیزان می توانید با انتخاب آیکون italianme زبان ایتالیایی را در ایتالیا بخوانید ، این مدرسه در فلورانس است و کاملا از سوی مشاوره فنی اداره آموزش و پرورش منطقه ای وزارت آموزش عمومی به رسمیت شناخته شده است.

تحصیل در ایتالیا

همچنین برای امتحانات CILS و صدور گواهینامه زبان ایتالیایی به عنوان یک زبان خارجی در دانشگاه برای خارجیان ، مجاز است و همکاری های بسیاری با شرکای مهم ایتالیایی و خارجی دارد.

ذکر این نکته ضروری است که اگر بخواهید دوره زبان ایتالیایی را در خود کشور ایتالیا بخوانید ، شانس ویزای بسیار پایینی داشته و ممکن است موفق به دریافت ویزا نشوید ، به همین دلیل توصیه می شود که حتماً دوره زبان ایتالیایی را در ایران بگذرانید تا ضمن پرداخت هزینه کمتر ، با شانس بالاتری برای مصاحبه ویزا حاضر شوید.

هزینه های تحصیل در ایتالیا

هزینه های تحصیل در ایتالیا

هزینه های تحصیل در ایتالیا در دانشگاه های دولتی بر اساس رشته و مقطع تحصیلی تعیین می شود ، متوسط شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی است و این امکان وجود دارد که در برخی از رشته ها از ۱۰۰۰ یورو در سال فراتر رود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایتالیا در مقایسه با هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور معمولا بیشتر است و دانشجویان داخلی و خارجی شهریه ای یکسان را پرداخت می کنند.

به طور متوسط شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بین ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی است و رشته های علوم پزشکی بیشترین شهریه را شامل می شوند.

مقصدهای مقرون به صرفه در ایتالیا

بسیاری از دانشجویان بین المللی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نمی شوند و به دنبال تحصیل در دانشگاه های ایتالیا با پرداخت شهریه هستند ، می توانند با انجام بررسی های دقیق مناسب ترین دانشگاه های این کشور را بیابند که ضمن بهره مندی از امکانات تحصیلی در دانشگاه هزینه های مقرون به صرفه ای را پرداخت نمایند.
 
از جمله دانشگاه های مقرون به صرفهبرای تحصیل در  ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
  • دانشگاه سیه نا که از قدیمی ترین و اولین دانشگاه های دولتی در ایتالیا است و برای دانشکده های حقوق ، پزشکی ، اقتصاد و مدیریت خود شهرت جهانی دارد ، متوسط هزینه تحصیل در این دانشگاه ۱۸۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی است.
  • دانشگاه بولزانو که در سال ۱۹۹۷ در شهر بولزانو تاسیس شده ، یک دانشگاه سه زبانه است و دروس به سه زبان انگلیسی ، ایتالیایی و آلمانی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ارائه می شوند ، متوسط هزینه تحصیل در این دانشگاه ۲۲۰۰ یورو برای هر سال می باشد.
  • دانشگاه پادووا در سال ۱۲۲۲ به عنوان دانشکده حقوق در شهر پادووا تاسیس شد و یکی از برجسته ترین دانشگاه ها در اروپای مدرن به شمار می رفت ، متوسط شهریه تحصیل در این دانشگاه ۲۸۰۰ یورو برای هر سال می باشد.

شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

مهاجرت از طریق تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را می توان یکی از بهترین و در عین حال آسان ترین مسیرها برای ورود و اقامت در این کشور دانست که شما را به صورت دانشجویی و با حداقل هزینه به کشوری مطرح در حوزه شنگن وارد می سازد . همچنین گفتنی است که مهاجرت به روش تحصیلی لزوما از همان ابتدا با پذیرش در یک دانشگاه آغاز نشده و حتی می تواند با ثبت نام در دوره های یادگیری زبان نیز ممکن شود . تنها کافی است تا با دریافت مشاوره از افرادی که در این زمینه دارای تخصص و مهارت هستند، بهترین ، کم هزینه ترین و در عین حال سریع ترین شیوه ممکن را تجربه کنید.

ضمن در نظر گرفتن تمامی فاکتورها چنانچه بخواهیم به اصلی ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اشاره نماییم ، به شرح زیر خواهد بود:

  • دریافت پذیرش از یک دانشگاه و یا مرکز آموزشی : شامل ارائه آخرین مدرک تحصیلی ، شرکت در آزمون ورودی و یا دوره پیش نیاز و تسلط به سطح زبان مشخص شده از سوی دانشگاه
  • دریافت ویزا : جمع آوری و ارائه مدارک موردنیاز سفارت و شرکت در مصاحبه

در صورتی که این دو مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، مهاجرت تحصیلی به ایتالیا برای شما رقم خورده و می توانید تا پایان دوره تحصیلی تان در این کشور اقامت داشته باشید. همواره به خاطر داشته باشید که مهاجرت با اخذ پذیرش از مراکز آموزشی در ایتالیا گام نخست ورود به این کشور بوده و شما می توانید با یافتن یک شغل مناسب به اقامت دائم و سپس شهروندی برسید.

 

Italy student visa

ویزای تحصیلی ایتالیا

با دریافت پذیرش از دانشگاه شما نیمی از راه را پیموده اید و نیمه دیگر مربوط به درخواست ویزا است ، اخذ ویزای تحصیل در ایتالیا راه را برای ورود شما به اروپا باز می کند و می توانید پس از تحصیل در هر کشوری که بخواهید به کار مشغول شوید. داشتن مدرک زبان ایتالیایی می تواند در هنگام صدور ویزا بسیار موثر باشد و سفارت را راحت تر قانع به صدور ویزا برای شما کند ، برای دریافت ویزای تحصیل در ایتالیا با فراهم کردن مدارک مورد نیاز که مهم ترین آنها نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر می باشد به سفارت مراجعه کرده و تقاضای اخذ ویزای تحصیلی می کنید.

ویزای تحصیلی ایتالیا
با ارائه درخواست ویزا ، سفارت مدارک شما را مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه را اعلام می کند ، در صورت مثبت بودن شما موفق به دریافت ویزای تحصیلی خواهید بود ، دقت داشته باشید که مراحل اخذ ویزا را چند ماه زودتر از شروع سال تحصیلی آغاز کنید تا با مشکل زمان مواجه نشوید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

  • گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه به همراه کپی
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • سه قطعه عکس
  • ارائه مدرک تمکن مالی برای اثبات توانایی پرداخت هزینه های لازم تحصیل
  • اصل مدرک زبان نگلیسی یا ایتالیایی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • گردش سه ماه حساب جاری دانشجو یا والدین
  • مشخص کردن محل اقامت
  • پرداخت مبلغ یورویی برای صدور ویزا
ویزای تحصیلی ایتالیا

مزایای تحصیل در ایتالیا

عوامل بسیاری وجود دارد که فرد را مجذوب تحصیل و زندگی در این کشور می کند البته در کنار جاذبه ها نکاتی وجود دارد که سبب دشواری تحصیل و زندگی در ایتالیا می شود البته به دلیل پیشی گرفتن مزایای تحصیل در ایتالیا بر معایب تحصیل و زندگی در این کشور ، آمار مهاجرت به ایتالیا بسیار بالا است. ایتالیا مکان شگفت انگیزی برای تحصیل و زندگی است و مهاجرت به این کشور سبب بیشترین تغییرات زندگی افراد می شود ، برخی از رشته ها مانند معماری ، هنر ، تاریخ و غیره در دانشگاه های این کشور شهرت جهانی دارند و بسیاری از دانشجویان برای فراگیری این علوم از کشورهای پیشرفته به ایتالیا مهاجرت می کنند.

چنانچه بخواهیم به صورت خلاصه مزایای تحصیل در ایتالیا را برررسی کنیم به شرح زیر است:
  • این کشور دارای چندین دانشگاه برتر در سطح جهان است که از فرایند بولونیا پیروی می کنند.
  • ایتالیا مکانی مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی است که در آن فرد می تواند با هزینه نسبتا پایین در خارج از کشور تحصیل و زندگی کند.
  • با توجه به این که زبان رسمی این کشور زبان ایتالیایی است ، دروس در دانشگاه های این کشور به زبان ایتالیایی ارائه می شوند ، البته بعضی از رشته های تحصیلی در این کشور برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
  • دانشگاه های دولتی این کشور به دانشجویان با استعداد و واجد شرایط خود کمک هزینه تحصیلی اعطا می کنند.

معایب تحصیل در ایتالیا

بخش زیادی از دانشجویانی که برای تحصیل وارد ایتالیا شده اند از تحصیل حتی در بهترین دانشگاه های ایتالیا خیلی خوشحال نبودند ، زیرا در مورد زبان آموزش یعنی دشواری یادگیری زبان ایتالیایی ، در برخی موارد شکایت داشتند ، در حالی که بعضی دیگر از دانشجویان از آزمون ها و دوره های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های این کشور ناراضی بودند.
یکی دیگر از معایب تحصیل در ایتالیا بروکراسی موجود در سیستم های اداری و دانشگاهی این کشور است که سبب اتلاف زمان برای انجام امور اداری می شود.
از آن جا که ایتالیا در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی برد ، امکان اشتغال بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور وجود ندارد.

موسسات اعزام دانشجو به ایتالیا

انتخاب مهاجرت به کشوری دیگر یکی از مهم ترین انتخاب های زندگی هر فرد است که تمامی ابعاد زندگی هر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد ، از این رو انتخابی در این حد مهم را نمی توان به هر فرد یا شخص مدعی واگذار کرد.

دانشجویان محصل در کشور ایتالیا با دریافت ویزا تنها قدم نخست مهاجرت به این کشور را برداشته اند و در سایر مراحل نیز نیازمند راهنمایی و مشاوره هستند.

امروزه موسسات مختلفی تحت عنوان اعزام دانشجو فعالیت می کنند که اغلب تنها هدف کسب درآمد را داشته و پس از انجام گام های اولیه بقیه مراحل را به خود فرد واگذار می نمایند ، اما در پروسه مهاجرت فرد نیازمند یک همراه جهت پیمودن تمامی مراحل است که او را در هر شرایطی راهنمایی سازد.

از این جهت به تمامی شما علاقه مندان به مهاجرت توصیه مینماییم تا تنها موسسات مهاجرتی را که به صورت قانونی فعال هستند و می توانند این مسیر را به درستی و از روش های قانونی طی کنند ، را جهت انجام امور مهاجرتی خود انتخاب نموده و با خیالی آسوده به پذیرش در دانشگاه کشور موردنظرتان برسید.

در مقاله ای که خواندید تلاش کردیم تمام نکات کاربردی در خصوص تحصیل در ایتالیا را برایتان جمع آوری کنیم ، چنانچه هنوز سوالاتی دارید که پاسخ آن ها را دریافت نکرده اید از قسمت دیدگاه های سایت استفاده کرده و در سریع ترین حالت به پاسخ دقیق خود از طرف مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) برسید.

سوالات پر تکرار تحصیل در ایتالیا

شما باید ابتدا برای پذیرش از دانشگاه اقدام کنید و بعد از آن باید برای درخواست وقت سفارت به شرکت معرفی شده از سوی سفارت ایتالیا در ایران ایمیل بزنید و یا مراجعه نمائید

غالباً گذراندن دوره زبان در کشور مقصد گزینه بهتری هست ، اما چون در ایتالیا این امکان فراهم نیست شما باید زبان ایتالیایی یا انگلیسی را در ایران بخوانید و یا گزینه ای مانند فرانسه را انتخاب نمائید.

دانشگاه پلی تکنیک میلان به عنوان بزرگترین دانشگاه فنی در ایتالیا دانشجویان را در رشته های متعدد مهندسی می پذیرد و به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی آموزش می دهد.

هزینه های تحصیل در ایتالیا در دانشگاه های دولتی بر اساس رشته و مقطع تحصیلی تعیین می شود ، متوسط شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی است و این امکان وجود دارد که در برخی از رشته ها از ۱۰۰۰ یورو در سال فراتر رود.

برای تحصیل به زبان انگلیسی باید دانشگاه های خصوصی را انتخاب کنید که به طور متوسط شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بین ۶۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی است و رشته های علوم پزشکی بیشترین شهریه را شامل می شوند.

در صورتی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارید به متخصصان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مراجعه کرده و با خیال راحت در کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید؛ مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه تمام مشاوره های لازم مربوط به روش های قانونی مهاجرت به شما عزیزان می باشند، در همین راستا و به جهت داشتن تحصیل رایگان، پیشنهاد می شود مقاله تحصیل در آلمان را مطالعه نمایید.

در ادامه مقالات مربوط به هر رشته که محبوب ایرانی ها می باشد را قرار دادیم و پیشنهاد می شود مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (423 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه