معرفی شهرهای کشور ارمنستان

معرفی شهرهای کشور ارمنستان و نیز مناطق گردشگری و تاریخی این کشور ، تصدیق این واقعیت است که ارمنستان یک گوهر پنهان واقعی در زمینه گردشگری است.

ارمنستان به دلیل میراث تاریخی و فرهنگی قدیمی خود یکی از باستانی‌ ترین کشورهای جهان محسوب می ‌شود و ارمنستان کوچک در محل چهارراه اروپا و آسیا واقع شده است ؛ همچنین به دلایل مختلف تحصیل در این کشور طرفدارانی دارد.

اگر شما هم از جمله متقاضیان تحصیل در این کشور هستید کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سال ها سابقه درخشان در امر مهاجرت کنار شما هستند تا یک مهاجرت شیرین را تجربه کنید ؛ همچنین در مقاله تحصیل در ارمنستان اطلاعات مفیدی را در این خصوص در اختیار شما قرار داده اند.

ارمنستان مدرن بخش کوچکی از ارمنستان باستان است و این کشور در اوج خود از سواحل جنوب مرکزی دریای سیاه تا دریای خزر و از دریای مدیترانه تا دریاچه ارومیه امتداد داشته است ؛ ارمنستان باستان در معرض تهاجمات خارجی دائمی بوده و در قرن 14 میلادی خودمختاری خود را از دست داد ؛ ارمنستان شرقی در قرن 19 به روسیه ضمیمه شد و ارمنستان غربی تحت سلطه عثمانی باقی ماند و دولت عثمانی اقدام به قتل‌عام ‌های سیستماتیک و تبعید اجباری ارامنه کرد.

اما امروزه ارمنستان دارای مکان های فرهنگی و تاریخی متنوعی است و شهرهای ارمنستان هر کدام مجموعه ‌ای از جاذبه‌ ها را ارائه می دهند.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور ارمنستان

بررسی و معرفی شهرهای کشور ارمنستان

مساحت کشور ارمنستان 11484 مایل مربع و جمعیتی نزدیک به 3 میلیون نفر را در خود جای داده است ؛ این کشور دارای شهرهای زیادی است که ایروان با جمعیت 1068300 نفر ، به عنوان بزرگترین شهر ارمنستان شناخته می شود ؛ کل جمعیت ارمنستان 2962100 نفر یعنی 0.038 درصد از کل جمعیت کره زمین می باشد ؛ در ادامه به بررسی و معرفی شهرهای کشور ارمنستان به همراه جمعیت آن ها می پردازیم.

با بررسی و معرفی شهرهای کشور ارمنستان در ادامه با ما همراه باشید.

نام شهر جمعیت نام شهر جمعیت نام شهر جمعیت نام شهر جمعیت
ایروان 1075800 گیومری 121976 وانادزور 90525 اجمیازین 57500
هرازدان 52808 ابوویان 44400 کاپان 43190 آرماویر 38635
چارنتساوان 25039 سوان 23200 آشتاراک 21600 آرتاشات 21300
آرارات 20800 گاوار 20765 گوریس 20591 ایجوان 20509
آرتیک 19543 دیلیجان 16600 اسپیتاک 15000 سیسیان 14894
ودی 13600 آلاوردی 13000 واردنیس 12363 مارتونی 11987
یغوارد 10656 نور هاچن 10198 متسامور 9870 بِرد 9864
واردنیک 9745 آخوریان 9668 آنتاپ 9550 پاراکار 8970
تشیر 8700 بیورقوان 8500 گارنی 8111 جرموک 8013
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با توجه به هدف شما از مهاجرت بهترین شهرها را مشاوران رجبی پیشنهاد می دهند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ایروان پایتخت ارمنستان

اگر به هر دلیلی به ارمنستان می روید ، توصیه می‌کنیم از ایروان پایتخت ارمنستان و بزرگترین شهر آن دیدن کنید ؛ لذا ایروان در صدر لیست معرفی شهرهای کشور ارمنستان قرار می گیرد.

ایروان به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین (قدیمی تر از رم) شهرهای جهان شناخته می‌ شود که ریشه در قرن هفتم دارد ؛ با این حال مدرنیته نیز جای خود را در این شهر باز کرده است ؛ در این شهر چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که از جمله آنها می ‌توان به میدان جمهوری ایروان اشاره کرد ؛ میدان جمهوری ایروان مکان معروفی است که دارای ساختمانهایی زیبا که از آجرهایی با رنگ صورتی ساخته شده‌اند ، می ‌باشد و به همین دلیل است که ایروان به شهر صورتی ملقب شده است.

همچنین در موزه تاریخ ارمنستان می ‌توان در مورد تاریخ دیرینه این کشور اطلاعاتی کسب کرد و یا در بسیاری از کافه ‌ها و رستورانهای اطراف این منطقه چرخید ؛ میدان جمهوری بخصوص در شب با فواره‌ های رقصنده ‌اش جذابتر می ‌شود ، دیگر مکان های جذاب و دیدنی ایروان شامل چندین موزه تاریخی و خانه اپرا ، کتابخانه Matenadaran ، گالری ملی ارمنستان ، کلیسای سنت گریگوری ، بازار ورنیساژ ، کارخانه براندی آرارات ، مسجد آبی و منظره زیبای کوه آرارات می باشند.

ایروان پایتخت ارمنستان

ایروان دارای دانشگاه های بسیار معتبر و شناخته شده ای است که اتفاقا مورد توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی است ، افراد جوانی که رویای پزشک شدن را در سر دارند و از سد بزرگ کنکور ایران نمی توانند گذر کنند با کسانی که به دنبال اخذ مدارک بین المللی هستند ارمنستان را در لیست گزینه های خود دارند ، بیشتر دانشگاه های پزشکی این کشور در پایتخت قرار دارد که در مقاله بهترین دانشگاه های پزشکی ارمنستان به معرفی دقیق آنها پرداخته ایم ، مطالعه مقاله لینک شده را از دست ندهید!

شهر فرهنگی گیومری

گیومری در قسمت شمال ‌غربی ارمنستان واقع شده و این شهر توانسته برخی از بهترین معماری های ارمنی را حفظ کند ؛ گیومری معمولا به عنوان پایتخت فرهنگی کشور شناخته می شود ، زیرا بسیاری از فیلم های ارمنی قرن بیستم در این منطقه فیلمبرداری شده اند.

این شهر به عنوان یک مرکز فرهنگی ، دارای چندین موزه مهم از جمله خانه موزه هوانس شیراز (Hovhannes Shiraz House Museum) ، گالری خواهران اسلمازیان (Aslamazyan Sisters Gallery) و موزه مهر مکرتچیان (Mher Mkrtchyan) است ، یکی از ویژگیهای مورد توجه شهر فرهنگی گیومری ، ساختمان ها و بناهای تاریخی آن است که با رنگ نارنجی – طلایی برجسته شده اند ؛ چرا که این ساختمان ها با توف آتشفشانی ساخته شده و این سبک از معماری به قرن نوزدهم باز می گردد.

این شهر در گذشته واقعا زیبا بوده ، اما زلزله ای آن را خراب کرد ؛ لذا گیومری خود را با حفظ آنچه باقی مانده بود ، بازسازی نمود ، میدان Vartanants بهترین مکان برای آغاز بازدید از گیومری است ؛ این شهر دارای بناهای باستانی قابل تحسین زیادی ، نظیر کلیسای منجی مقدس ، کلیسای جامع مادر مقدس و تالار شهر می باشد ؛ همچنین می توانید از قلعه سیاه باستانی معروف به Sev Berd دیدن نمایید.

یکی دیگر از جاذبه های شهر گیومری مجسمه مادر ارمنستان است ؛ اگر از پله هایی که از پایین مجسمه شروع می ‌شوند پایین بیایید ، به باغی هدایت می ‌شوید که بلوک ‌های سنگی زیادی دارد که نام پایتخت‌ های اتحاد جماهیر شوروی روی آن ‌ها حک شده اند.

شهر زیبای وانادزور

شهر زیبای وانادزور

در ادامه معرفی شهرهای کشور ارمنستان به شهر وانادزور می ‌رسیم ؛ شهر زیبای وانادزور در شمال ارمنستان است و برای کسانیکه می‌ خواهند از خیابان ‌های شلوغ ایروان دور باشند ، یک مکان طبیعی عالی محسوب می ‌شود ؛ جذابیت بسیار آرامی دارد و فضای سرسبزی بر اطراف آن حاکم است.

وانادزور دارای آب ‌و هوای قاره‌ای و بسیار متغیر با تابستانهای خنک و زمستانهای سرد است ؛ در سال 1988 زمین لرزه ‌ای فاجعه بار رخ داد که جان افراد زیادی را گرفت و تعداد زیادی از ساختمانها را ویران کرد ، زندگی فرهنگی این شهر بخوبی توسعه یافته و یک مدرسه هنری و همچنین تئاتر درام ، تئاتر عروسکی و یک گالری هنری در وانادزور وجود دارد ؛ همچنین در وانادزور چندین شعبه از دانشگاه ‌ها و آکادمیهای معروف ارمنستان قرار گرفته ‌اند ؛ علاوه‌بر این ، مدارس فنی ، آموزشگاههای موسیقی و مدارس متوسطه نیز در وانادزور وجود دارند.

از جمله جاذبه‌ های شهر می ‌توان به کلیسای قدیمی سنت ویرجین ، کلیساهای جدید گریگور روشنگر مقدس و سنت سارگیس اشاره کرد ؛ در فاصله 40 کیلومتری شمال وانادزور معبد معروفی بنام صومعه ساناهین واقع شده که جزو میراث جهانی یونسکو می ‌باشد ؛ در مجاورت شهر می ‌توان صومعه اختلا (Akhtala) ، قلعه لوریبرد (Loriberd) را دید.

دیلیجان سوئیس ارمنی

دیلیجان شهری است که در آن با طبیعت ارتباط برقرار خواهید کرد و بازدیدکنندگان معمولا به دلیل طبیعت خیره کننده و آرامش محیطی آن دیلیجان سوئیس ارمنی نامیده می شود ؛ لذا ، در معرفی شهرهای کشور ارمنستان به این شهر هم می پردازیم.

دیلیجان در میان جنگل ها و کوه ها محصور شده و علاوه بر این که یک مقصد مسافرتی محبوب در بین مردم محلی است ، به عنوان یکی از مراکز آموزشی و مالی کشور نیز شناخته می شود ؛ به عنوان مثال ، بانک مرکزی ارمنستان ، مرکز تحقیقات پولی بزرگ خود را در این شهر تأسیس کرده است.

از جاذبه های معروف دیلیجان می توان به پارک ملی دیلیجان با پرز لیچ (Parz Lich) اشاره کرد ؛ Parz Lich مکانی است که باید از آن بازدید نمایید ؛ همچنین می توانید زیپ لاین را که از روی دریاچه می گذرد ، امتحان کنید ؛ اگر اهل طبیعت گردی باشید ، توصیه می کنیم حتما به دیلیجان سفر کنید ، زیرا در آن جا از هر دقیقه از وقت خود لذت خواهید برد.

دیلیجان دارای چندین صومعه قدیمی نیز است که هاغارتسین (Haghartsin) و گوشاوانک (Goshavank) از جمله آن ها هستند.

اگر در مورد معرفی شهرهای کشور ارمنستان و مسائل مهاجرتی به اطلاعات بیشتری نیاز دارید ، با مشاورین ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

چقدر با ارمنستان آشنا هستید؟ مقالات زیر ، دید بهتری از این کشور به شما خواهد داد.

شهر تاریخی اچمیادزین ارمنستان

اچیمیادزین (Etchmiadzin) یا وغارشاپات (Vagharshapat) محل کلیسای حواری ارمنی یا کلیسای ارمنین آپوستولیک است و به ایروان بسیار نزدیک می ‌باشد ؛ اچیمیادزین شهری است که میزبان برخی از برجسته ‌ترین مکان ‌های میراث جهانی یونسکو در ارمنستان است و این شهر نقش مهمی در شکل ‌گیری فرهنگ و هویت ارمنی داشته است ؛ لذا در ادامه معرفی شهرهای کشور ارمنستان به این شهر می ‌پردازیم.

کلیسای جامع اچمیادزین یا کلیسای مادر توسط سنت گرگوری روشنگر در سال 301 تأسیس شده که در ابتدا معبد بت پرستی بوده ؛ اما با پذیرش مسیحیت به عنوان دین ملی ، کلیسای جامع در بالای ساختمان اصلی ساخته شد ؛ در این مکان تاریخی می‌ توان از دروازه‌ ها و محراب روباز ، پارکی عظیم و زیبا و کتابخانه آن دیدن نمود.

در شهر تاریخی اچمیادزین کلیساهای قدیمی زیادی وجود دارد که از جمله آنها کلیسای سنت هریپسیمه (St. Hripsime) و کلیسای سنت گایان (St. Gayane) که قدمت آنها به قرن هفتم بازمی‌گردد ، می باشند ؛ بازدید از کلیسای سنت شوقاکات (St. Shoghakat) نیز خالی از لطف نخواهد بود.

شهر تاریخی اچمیادزین ارمنستان

مرکز فرهنگی ماچاننتز که شامل موزه ، گالری ، رستوران ، سازمان خیریه و غیره است نیز برای بازدید عالی است ؛ در مسیر خروج از اچمیادزین توصیه می ‌شود که از کلیسای جامع زوارتنوتس دیدن کنید ؛ قدمت کلیسای جامع به قرن هفتم باز می‌گردد و طراحی آن حاکی از نفوذ بسیار قوی بین‌النهرین بوده و ساختار گرد ساختمان بسیار چشمگیر است ؛ بخش ‌هایی از ستونهای آن بازسازی شده ‌اند ، اما در مجموع این خرابه‌ های قدیمی است که به مکان روح خاصی می ‌دهد.

در حال بررسی شهر های مختلف ارمنستان هستید ، اگر با هدف کار به این کشور می روید باید بتوانید بازارهای کاری ، قوانین کار و برترین مشاغل این کشور را شناسایی کنید ، مقاله کار در ارمنستان را بخوانید و با پردرآمد ترین مشاغل و استارت اپ ها در این کشور آشنا شوید.

شهر باستانی آرتاشات

در لیست معرفی شهرهای کشور ارمنستان آرتاشات قرار دارد ؛ شهر باستانی آرتاشات مرکز منطقه آرارات است ؛ این شهر دارای تاریخی غنی است و زمانی چهارمین پایتخت ارمنستان بزرگ بوده است ؛ آرتاشات در زمان سلطنت شاه آرتاش یکم در سال 176 قبل از میلاد تأسیس شد و به نام پادشاه نامگذاری شد ؛ اما دقت کنید که این شهر باستانی در فاصله 10 کیلومتری جنوب شرقی شهر کنونی قرار داشته است.

امروزه این شهر کوچک دارای 15000 نفر جمعیت است ؛ اطراف شهر (حومه و روستاهای اطراف) از مراکز مهم تولید انگور کشور به حساب می آیند.

از جاذبه های اصلی شهر ، تئاتر باستانی است که تاسیس آن به 2000 سال پیش باز می گردد و نخستین اجراها در این مکان به زبان یونانی برگزار شده اند ؛ گفته می شود که تئاتر ارمنی در همین جا متولد شده است ، این شهر به خودی خود محبوبیت چندانی در بین گردشگران ندارد ، اما نه چندان دور ، جاذبه گردشگری صومعه Khor Virap قرار دارد که در نزدیکی کوه آرارات کتاب مقدس واقع شده است ؛ منطقه اطراف صومعه با شکوه ترین منظره کوه آرارات کتاب مقدس را ارائه می دهد و این مکان در اکثر تورهای ارمنستان گنجانده می شود و در بین گردشگران از محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد.

شهر قدیمی آشتاراک ارمنستان

شهر قدیمی آشتاراک ارمنستان

شهر آشتاراک مرکز منطقه Aragatsotn است و این شهر در ساحل سمت راست رودخانه قساخ و در 20 کیلومتری ایروان واقع شده است ؛ شهر قدیمی آشتاراک دارای جاذبه هایی است که مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی قرار دارد که از جمله آن ها ، کلیسای بزرگ کارماور که در قرن هفتم ساخته شده است ، می باشد ؛ این معبد معماری متوسطی دارد اما یکی از قدیمی ترین و مهم ترین بناهای شهر به حساب می آید ؛ همچنین ، کارماور تنها بنای تاریخی در ارمنستان است که سقف کاشی کاری آن تا به امروز باقی مانده است.

یکی دیگر از بناهای جالب ، بقایای کلیسای Tsiranavor می باشد که در قرن پنجم ساخته شده است ؛ در آشتاراک می توانید از صومعه اسپیتاکاور (قرن سیزدهم تا چهاردهم) و کلیسای سنت مارین (1281) نیز دیدن نمایید ؛ این شهر به دلیل کانال آبیاری آکاناتس که از دوره اورارتو تا قرون وسطی فعالیت می کرده نیز شناخته شده است ؛ همچنین ، در آشتاراک می توان از خانه های قوم نگاری قرون 19 و 20 را بازدید نمود.

نه چندان دور از شهر ، مرتفع ترین کوه ارمنستان ، آراگاتس قرار دارد که مکانی محبوب در بین عاشقان کوهنوردی است ؛ کوهنوردی معمولا از دریاچه کوچک و زیبای Kari که در دامنه ‌های کوه قرار دارد ، شروع می ‌شود و اطراف دریاچه مکان مناسبی برای کمپینگ می باشد.

شهر کوچک گوریس

گوریس شهری کوچک اما بسیار جذاب و جالب در ارمنستان است که در منطقه سیونیک و در 240 کیلومتری ایروان واقع شده است ؛ گوریس توسط صخره های زیبا و تپه های جنگلی در بر گرفته شده و گردشگران برای تحسین طبیعت زیبا و بازدید از جاذبه های مختلف واقع در مناطق اطراف به این مکان می آیند.

آب و هوا در گوریس معتدل است ، اما توجه کنید که این شهر یکی از پرباران ترین مناطق کشور ارمنستان است ؛ شهر کوچک گوریس در مرحله نخست به خاطر دهکده غاری خندزورسک (Khndzoresk) که درست پایین جاده قرار دارد ، معروف است و زمانی این ساختمان های سنگی منحصربه ‌فرد مسکونی بوده اند ؛ اما در حال حاضر این مکان توسط دولت محافظت می ‌شود و در بین گردشگران بسیار جذاب است.

در نزدیکی شهر ، صومعه Tatev قرن نهمی که یک بنای برجسته از معماری قرون وسطایی ارمنی است ، وجود دارد ؛ منتهی به صومعه ، طولانی ترین تله کابین جهان ، Wings of Tatev قرار دارد که در کتاب رکوردهای گینس گنجانده شده است ؛ همچنین از گوریس می توان به دریاچه زیبای Sevlich رفت ؛ از آن جا که گوریس بازدیدکنندگان و گردشگران زیادی دارد ، هتل های و مهمانخانه های زیادی در این شهر ساخته شده است.

جرموک شهری برای درمان بیماری ها

شهر جرموک در جنوب شرق ارمنستان در منطقه وایوتس دزور (Vayots Dzor) در فاصله 175 کیلومتری ایروان قرار دارد ؛ این شهر یکی از محبوب ترین اقامتگاه های گردشگری در کشور است و چیزی که آن را بسیار جذاب می کند ، آب و هوای مطبوع ، هوای تازه ، طبیعت زیبا ، آبهای معدنی شفابخش و آسایشگاههای مجهز آن است ؛ لذا در ادامه معرفی شهرهای کشور ارمنستان آن را بررسی می کنیم ، بهترین زمان برای بازدید از این مکان ، ژوئن تا اواخر سپتامبر است ؛ هوای این منطقه در تابستانها گرم و خشک با میانگین دمای +21 درجه سانتیگراد می باشد.

از جذابیت های اصلی شهر ، آب های معدنی آن است که هر کسی می تواند آب های شفابخش با دماهای مختلف را در جرموک امتحان کند ؛ آب های معدنی این شهر حاوی مقادیر زیادی عناصر کمیاب (کلر ، سدیم ، پتاسیم ، کلسیم ، آهن ، فلوئور ، برم ، منیزیم و غیره) است و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند به نوعی جرموک ؛ شهری برای درمان بیماری ها است.

همچنین ، در طی اقامتتان در این شهر لازم است تا از دومین آبشار بزرگ ارمنستان یعنی آبشار جرموک بازدید نمایید ؛ علاوه بر این ، می توان از کلیسای باستانی گندوانک (Gndevank) که در دره رودخانه آرپا واقع شده و همچنین کلیسای مدرن سنت گایان که در سال 2007 ساخته شده است ، بازدید نمود.

جرموک شهری برای درمان بیماری ها

کاپان شهری با طبیعت زیبا

کاپان ؛ شهری با طبیعت زیبا است که به همین دلیل شناخته شده می باشد و مرکز استان سیونیک ارمنستان است ؛ از جاذبه‌ های گردشگری در کاپان می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کوه خوستوپ (Khustup) در جنوب کاپان ، جذابیتی بی ‌نظیر دارد.
  • وهاناونک توسط شاهزاده ارمنی واهان در قرن 10 و 11 ساخته شده است ؛ کلیسای گرگوری روشنگر که در سال 911 ساخته شد ، کلیسای سنت استواتساتسین و گاویت (Gavit) را در خود جای داده است.
  • قلعه باغابرد توسط شاهزاده Bagha ساخته شده که یکی از مهمترین ارگهای پیش از تاریخ ارمنستان است.
  • موزه تاریخ کاپان ، میزبان آثار متعدد ماقبل تاریخ می ‌باشد.
  • کلیسای مسروپ ماستوتس مهمترین کلیسای جامع در شهرستان کاپان می ‌باشد و مکانی است که قومیت و وحدت عمومی در ذهن مردم با هم ترکیب می‌ شوند.
  • صومعه تاتف که با طولانی ‌ترین خط کابلی در جهان می ‌توان به آن رسید ، از میان سازه ‌های باشکوهی از جمله صومعه سنت استواتساتسین ، خوابگاه دانشجویی ، کلیسای جامع سنت گریگور لوساوریچ ، محل اقامت اسقف ، کلیسای جامع سنت یوستاتیوس ، موزهTatev Matenadaran ، مدرسه قرن 18 و سرداب گریگور تاتواتسی و … می گذرد.

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور ارمنستان

مساحت کشور ارمنستان 11484 مایل مربع و جمعیتی نزدیک به 3 میلیون نفر را در خود جای داده است.

ایروان به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین (قدیمی تر از رم) شهرهای جهان شناخته می‌ شود که ریشه در قرن هفتم دارد.

گیومری در قسمت شمال ‌غربی ارمنستان واقع شده و این شهر توانسته برخی از بهترین معماری های ارمنی را حفظ کند ؛ گیومری معمولا به عنوان پایتخت فرهنگی کشور شناخته می شود ، زیرا بسیاری از فیلم های ارمنی قرن بیستم در این منطقه فیلمبرداری شده اند.

شهر زیبای وانادزور در شمال ارمنستان است و برای کسانیکه می‌ خواهند از خیابان ‌های شلوغ ایروان دور باشند ، یک مکان طبیعی عالی محسوب می ‌شود ؛ جذابیت بسیار آرامی دارد و فضای سرسبزی بر اطراف آن حاکم است.
وانادزور دارای آب ‌و هوای قاره‌ای و بسیار متغیر با تابستانهای خنک و زمستانهای سرد است ؛ در سال 1988 زمین لرزه ‌ای فاجعه بار رخ داد که جان افراد زیادی را گرفت و تعداد زیادی از ساختمانها را ویران کرد.

از جاذبه های اصلی شهر ، تئاتر باستانی است که تاسیس آن به 2000 سال پیش باز می گردد و نخستین اجراها در این مکان به زبان یونانی برگزار شده اند ؛ گفته می شود که تئاتر ارمنی در همین جا متولد شده است.

معرفی شهرهای کشور ارمنستان به شما کمک می کند تا اگر قصد رفتن به این کشور جهت تفریح ، تحصیل و یا کار را داشتید ، بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید ف در مقاله مهاجرت به ارمنستان روش های مهاجرتی به این کشور را در اختیارتان قرار داده ایم و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

با شهرهای مختلف برخی کشورها ، امکانات ، مزایا و معایب هریک آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه