اجاره و خرید ملک در برزیل

اجاره و خرید ملک در برزیل یکی دیگر از مواردی است که علاوه بر زبان ، وضع اقتصادی ، اوضاع کار و سایر موارد باید هنگام مهاجرت به این کشور و یا سرمایه گذاری در آن مورد بررسی و شناخت کافی قرار گیرد تا بتوانید به ایده آل ترین گزینه ممکن دست پیدا کرد.

همراه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 ) در ادامه این مطلب اجاره و خرید ملک در برزیل را برای شما موشکافی خواهیم کرد.

اجاره و خرید ملک در برزیل یکی از ایده ال ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری در بخش املاک در آمریکای جنوبی و یا حتی جهان شناخته می شود که می تواند ، مزایا ، امتیازات و امکانات خوب و مناسبی را برای اکثر سرمایه گذاران این بخش و مهاجرین به این کشور فراهم آورد. 

برزیل یک قطب اقتصادی ، توریستی مطرح و بزرگ در جهان است که روز به روز نیز پله های ترقی را طی می کند و این یک از مهم ترین مزایای این اقدام می باشد.

در ادامه این مقاله شما را با قیمت املاک در این کشور ، نحوه جستجوی ملک ، قوانین عقد قرارداد و سایر موارد مهم و مورد نیاز برای این هدف آشنا می کنیم. همچنین پیشنهاد می کنیم که عنوان اقتصاد کشور برزیل را هم در سایت هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مطالعه فرمایید ؛ تا اطلاعات کامل تری در ادامه بررسی اجاره و خرید ملک در برزیل به دست آورده باشید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در برزیل

عوامل تاثیرگذار بر بازار املاک برزیل

شاخص های متفاوتی وجود دارند که می توانند بر قیمت املاک در این کشور و همچنین جذب یا دفع سرمایه گذاران خارجی به خرید ملک در برزیل تاثیر بگذارند که برخی به طور مستقیم و برخی به طور غیر مستقیم تاثیر گذار هستند. به طور مثال تورم باعث بالا رفتن قیمت املاک می شود ، اما در مقابل قدرت خرید را پایین آورده و بازار داخلی را برای مشتریان خارجی نا امن می سازد و در مجموع باعث رکود و کاهش مشتری و رونق می گردد.

در نتیجه تورم بالا یکی از شاخص های منفی می باشد ، اما کشور برزیل طی سال های گذشته نرخ تورم خود را به بهترین نحو کنترل کرده است. یا نرخ مصادره بالای اموال و ناثباتی سیاسی یکی از عوامل منفی و بسیار تاثیر گذار بر بخش املاک یک کشور و جذب سرمایه گذار خارجی است که در حال حاضر از مقیاس 10 در برزیل در حد 4.5 می باشد که در حد متوسط است ، یعنی نه کاملا امن و نه کاملا در خطر.

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار املاک برزیل می توان به نرخ رشد قیمت املاک ، میزان عرضه به تقاضا و غیره اشاره کرد که هرکدام نقش مهم و تعیین کننده ای دارند. اما در مجموع در رابطه با اجاره و خرید ملک در برزیل باید بگوییم که دولت روز به روز در حال کنترل بهتر این بازار و حرکت در جهت مصرف کننده است ؛ ضمنا علاقه سرمایه گذاران خارجی نیز روزبه روز در حال افزایش است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید ملک در خارج از کشور با دریافت مشاوره های تخصصی و حرفه ای از کارشناسان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

محدودیت خرید ملک در برزیل برای خارجی ها

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مانند برخی از کشورهای جهان ، آیا محدودیت خرید ملک در برزیل برای خارجی ها وجود دارد؟ باید بگوییم که برای خرید ملک در این کشور محدودیت خاصی برای شهروندان خارجی در نظر گرفته نشده است و آنان می توانند در تمام نقاط این کشور به جز روستاها و زمینه های مرزی این کشور ملک خریداری نمایند.

البته با اینکه محدودیت خاصی برای سرمایه گذاران و خریداران خارجی ملک در نظر گرفته نشده است ، اما فراموش نکنید که امر اجاره و خرید ملک در برزیل یک امر خطیر و بسیار نیازمند تجربه و اطلاعات بالا می باشد که برای افرادی که اولین بار اقدام به انجام آن می کنند ؛ می تواند مشکل باشد. به همین خاطر باید پیش از هر اقدامی اول اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نموده و از حضور یک مشاور در هنگام انجام این امر در نزد خود بهره ببرید.

البته دقت داشته باشید که عنوان مهاجرت به برزیل اطلاعات جامع و بسیار کاملی را در رابطه با سفر و نقل مکان به این کشور از شرایط عمومی گرفته تا قوانین ، مدارک و مراحل مورد نیاز این امر را به شما ارائه می کند ، که تمامی آن ها از ارزش و اهمیتی بسیار برخوردار بوده و کوچکترین اشتباه در انجام آن ها می تواند به طور کل تمام زحمات را به باد دهد و مهاجرتتان را با مشکل مواجه سازد ؛ به همین خاطر پیشنهاد میکنیم مطالعه آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

محدودیت خرید ملک در برزیل برای خارجی ها

روش های جستجوی ملک در برزیل

باید بگوییم که روش های جستجوی ملک در برزیل با سایر کشورهای جهان تفاوت چندانی ندارد. این بدین معنی می باشد که هنوز هم یکی از پر متقاضی ترین روش های جستجو برای ملک در این کشور ، مراجعه حضوری به دفاتر مشاورین املاک و بنگاه های املاک می باشد. این گزینه برای شما امکان بازدید و بررسی خانه های مختلف را از نزدیک برایتان فراهم می آورد ؛ اما همانطور که مشخص است باید حتما در برزیل حضور داشته باشید.

یکی دیگر از روش های جستجو برای اجاره و خرید ملک در برزیل که در هنگام حضور در این کشور می توان از طریق آن ها ملک مناسب و مد نظرتان را بیابید ؛ مراجعه به بخش های آگهی در روزنامه ها و مجلات محلی در این کشور است که گزینه های مختلفی را به شما ارائه می دهد. اما معمولا خریداران خارجی ملک علاقه دارند که از طریق روش های غیر حضوری ملک مناسب خود را یافته و برای مراحل نهایی به این کشور مراجعه کنند.

البته یک روش ساده اما بسیار پر بازده و بسیار مناسب استفاده از کمک و حضور دوستان یا آشنایانتان در این کشور است. آنان می توانند با جستجو در میان افراد نزدیک خود ، ببینند آیا کسی منزلی مناسب با اهداف و شرایط شما را برای عرضه و ارائه دارد؟! معمولا در استفاده از این روش مشاهده شده است که می توان گزینه های بسیار ایده ال و مناسبی را به دست آورد.

سایت های اجاره و خرید خانه در برزیل

سایت های اجاره و خرید خانه در برزیل

امروزه دنیای اینترنت در تمامی بخش های زندگی انسان راه پیدا کرده و باعث ایجاد سادگی و دسترسی راحت به موارد حیاتی و مهمی در قسمت های مختلفی از اتفاقات روزمره انسان ها شده است. یکی از این موارد که شاید قبل از این به آن توجه چندانی نکرده باشید ؛ جستجو برای خرید یا اجاره ملک می باشد. بله شما می توانید با بهره گیری از سایت های اجاره و خرید خانه در برزیل به راحتی گزینه های بسیاری دسترسی داشته باشید.

در سال 2023 میلادی سایت های انلاین بسیاری در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم مختلف از سراسر جهان برای اجاره و خرید ملک در برزیل هستند ؛ که استفاده از آن ها بسیاری از موانع را از سر راه برداشته و می تواند گزینه های مختلفی در نقاط مختلف این کشور را به صورت دائما آنلاین در اختیار مشتریان قرار دهد.

این سایت ها با ارائه عکس ها و تصاویر مختلف از خانه های گوناگون در شهرهای مختلف برزیل ، امکان مشاهده و بررسی تک تک خانه های آگهی شده را در کامپیوترتان فراهم آورده و در صورت پسند هرکدام می توانید با مالک ارتباط برقرار نموده و برای انجام مراحل اجاره یا خرید اقدام کنید. 

این روش هزینه های شما را بسیار کم کرده و در وقتتان نیز صرفه جویی قابل توجهی را به همراه دارد. از مهم ترین این سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • https://www.zapimoveis.com.br/
  • https://www.vivareal.com.br/
  • https://www.imovelweb.com.br/
  • https://www.quintoandar.com.br/
  • https://www.chavesnamao.com.br/

موسسات مهاجرتی داخل کشور جهت خرید ملک در برزیل

یکی از بهترین روش های حال حاضر با توجه به اوضاع اقتصادی و همچنین قیمت های ارز در داخل کشور که می تواند به ارزانی و مقرون به صرفگی سایت های اینترنتی بوده و هم بررسی از نزدیک و بسیار مطمئن املاک را برای متقاضیان اجاره و خرید ملک در برزیل به همراه داشته باشد ؛ استفاده از موسسات مهاجرتی داخل کشور جهت خرید ملک در برزیل می باشد.

شما با استفاده از کمک موسسات معتبر و سرشناس مهاجرتی کشورمان نظیر موسسه مهاجرتی رجبی ، در وهله اول خواهید توانست تا از راهنمایی ها و مشاوره های آنان که در طی سال ها فعالیت در این زمینه به دست آمده بهره برده و به نتایج فوق العاده ای برسید. همچنین از این طریق شما دیگر نیازی به جستجوی ملک به طور شخصه ندارید ، بلکه نمایندگان حاضر ما در این کشور به صورت حضوری به جستجوی ملک مناسب شما با توجه به شرایط و اهداف مورد درخواست شما خواهند بود.

به همین خاطر هزینه های شما نیز کاهش بسیار زیادی خواهد داشت ، فقط در نهایت برای عقد قرارداد و انتقال مالکیت ملک شما باید در این کشور حضور داشته و مراحل اداری آن را در مدت کوتاهی پشت سر بگذارید ؛ که بیشتر روند اداری آن نیز توسط نمایندگان ما انجام پذیرفته است. پس می توان گفت استفاده از موسسات مهاجرتی در حال حاضر بهترین روش برای اجاره و خرید ملک در برزیل می باشد.

مراحل انجام معاملات ملکی در برزیل

بسیاری از افراد با تصور اینکه اجاره و خرید ملک در برزیل مانند تمامی کشورهای دیگر است ، به صورت سرخود و بدون داشتن هیچگونه تجربه و یا استفاده از مشاوره و راهنمایی افراد متخصص و باتجربه در این زمینه دست به این اقذام می زنند ؛ که معمولا در میانه راه متوقف و سردگم شده و یا با کلاهبرداری و یا پرداخت هزینه های گزاف و اضافه مواجه می شوند.

به همین خاطر بهتر است که این کار را در کنار و مشاوره افراد متخصص انجام دهید ، چون شما علاوه بر یافتن ملک مناسب خود باید از بازه های قیمتی مطلع باشید و محلات مختلف در شهرهای مختلف برزیل را نیز کاملا بشناسید. در اینجا باید در یکی از دفاتر مشاورین املاک قرارداد کاملی را به ثبت رسانده و مهلتی را برای بررسی دقیق شرایط ملک و اعلام نتیجه قطعی مشخص کنید.

دقت کنید که تمامی شرایط با جزئیات دقیق و مبالغ و همچنین تعهدات خریدار و فروشنده باید در قرارداد ثبت شود. همچنین شما باید خرید ملکتان را در دفاتر رسمی این کشور ثبت نمایید و در ادامه شرایط حقوقی و مالیاتی ملک مورد نظر را از ادارات و سازمان های مربوطه استعلام نمایید و در صورت نیاز خریدار یا مالک هزینه های مورد نیاز را پرداخت نمایید.

مراحل انجام معاملات ملکی در برزیل

هزینه خرید آپارتمان در شهرهای مختلف برزیل

همانطور که گفتیم اطلاع از قیمت های مختلف در شهرهای مختلف این کشور و همچنین محله های گوناگون آن نیز یک امر مهم است ؛ اما حداقل اینکه شما باید از بازه های قیمتی در شهر محل اقامتتان و محل مدنظرتان اطلاع دقیقی به دست آورید. به طور کلی توجه داشته باشید که در شهرهای بزرگ و کلان شهرهای برزیل ، قیمت خرید ملک در مناطق نزدیک به مرکز شهر و نقاط تجاری و اداری بالاتر از سایر نقاط می باشد.

علاوه بر این موارد میزان عمر ساختمان و نوساز بودن یا نبودن آن نیز تاثیر بسیاری در تعیین بازه قیمت یک خانه یا آپارتمان در این کشور دارد. ضمنا در انتخاب آپارتمان نیز لازم است توجه داشته باشید که انتخاب منازل واقع در طبقات بالاتر از قیمت های بیش تری بهره می برد و کم شدن طبقه قیمت را هم کاهش می دهد.

به همین خاطر است که حضور یک فرد متخصص بسیار مفید می باشد ، کارشناسان ما با تجربه بسیار از تمامی بازه های قیمتی در شهرهای مختلف برزیل ، می توانند کمک بسیار مهمی در یافتن ملک مناسب به شما بنمایند. در ادامه این بخش هزینه خرید آپارتمان در شهرهای مختلف برزیل را به طور متوسط برای شما عزیزان قرار داده ایم:

شهر قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر
سائو پائولو 2,616.87 دلار 1,733.96 دلار
ریو دو ژانیرو 2,203.07 دلار 1,310.91 دلار
برازیلیا 2,120.44دلار 1,322.56 دلار
فورتالزا 1,404.28 دلار 667.82 دلار

هزینه اجاره آپارتمان در برزیل

اما در رابطه با هزینه اجاره آپارتمان در برزیل باید بگوییم که عاملی چون عمر ساختمان از تاثیر بسیار کمتری نسبت به خرید آن برخوردار است ؛ اما به همان اندازه و ابعاد ساختمان و محله قرارگیری آن تاثیر بسیاری در تعیین بازه قیمت گذاری آن خانه یا آپارتمان دارد. همچنین لازم است بدانید که اجاره ملک در شهرهای دانشجویی ، توریستی نیز علاوه بر کلان شهرها کمی سخت است.

چون این شهرها با متقاضیان بالایی مواجه هستند و به طور معمول میزان گزینه های در دسترس برای ارائه به آن ها کمتر است ؛ به همین خاطر هم قیمت ها بالا هستند و هم گزینه ها موجود فورا به اجاره می روند. پس اگر در یکی از این شهرها نیز اقامت دارید این موارد را حتما مد نظر قرار دهید.

البته این موارد برخی از عمومی ترین شرایط در اجاره و خرید ملک در برزیل هستند ؛ پس ممکن است با توجه به برخی شرایط شخصی یا محیطی نیز برخی محدودیت ها یا دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت ها یا میزان عرضه وجود داشته باشد. در ادامه قیمت اجاره ماهانه در برزیل را می بینیم:

شهر اجاره آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
سائو پائولو 575.28 دلار 343.20 دلار 343.20 دلار 711.70 دلار
ریو دو ژانیرو 398.34 دلار 265.39 دلار 815.25 دلار 593.19 دلار
برازیلیا 387.33 دلار 228.95 دلار 871.07 دلار 527.62 دلار
فورتالزا 197.34 دلار 126.17 دلار 432.33 دلار 264.25 دلار

مالیات و هزینه های خرید ملک در برزیل

شاید تا به این بخش از مقاله تصور داشتید که پرداخت وجه قیمت ملک پایان هزینه های شما خواهد بود ؛ اما این تصور کاملا اشتباه می باشد ، چون اجاره و خرید ملک در برزیل نیاز به پرداخت برخی هزینه های نهان نیز دارد که شامل مالیات های مربوطه و هزینه های دستمزد و انجام امور اداری می شود.

در رابطه با مالیات و هزینه های خرید ملک در برزیل باید توجه داشته باشید که مالکان ملک در برزیل سالانه باید مالیات ملک خود را به دولت پرداخت نمایند که مقدار آن برابر با 2 درصد از قیمت ارزش به روز ملک می باشد. 

همچنین دقت کنید که به طور معمول هزینه های انتقال ملک بر عهده خریدار می باشد ؛ اما این موضوع نیز به صورت قراردادی بوده و باید میان طرفین معین شود.

جدول زیر میزان هزینه هایی که جهت خرید ملک در برزیل لازم به پرداخت آن ها می باشد را به شما عزیزان نشان می دهد:

نوع هزینه مقدار هزینه قابل پرداخت
مالیات انتقال مالکیت 2 الی 4 درصد
هزینه مشاور املاک 2 الی 5 درصد ه
زینه دفترخانه 1 الی2 درصد
هزینه ثبت 1 درصد
هزینه مشاور حقوقی 3 الی 6 درصد

ویزای طلایی و اقامت دائم برزیل

اگر بگوییم اکثریت افرادی که برای اجاره و خرید ملک در برزیل اقدام می کنند ؛ یکی از اهدافشان یا مهمترین هدفشان دستیابی به اقامت دائم برزیل می باشد ، دروغ نگفته ایم. البته این فقط در رابطه با کشور برزیل نیست ؛ بلکه اکثر افراد خارجی که قصد سرمایه گذاری در بخش املاک خارج از کشور خود را دارند ؛ سعی می کنند تا بتوانند از بر آن به یک اقامت دائم نیز دست پیدا کنند.

در اینجا خوشبختانه امکان اخذ ویزای طلایی و اقامت دائم برزیل از طریق خرید ملک در این کشور وجود دارد که به تنهایی یک امتیاز و مزیت بسیار بزرگ برای سرمایه گذاران خریداران املاک در این کشور است. اما نکته قابل توجه اینکه شخص سرمایه گذار باید یک ملک یا مجموعه املاکی با حداقل ارزش 500 هزار رئال برزیل (195 هزار دلار در نیمه دوم سال 2023) را خریداری نماید تا مشمول این امتیاز ویژه شود.

ضمن اینکه شخص خریدار ملک این امتیاز را می تواند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود نیز به دست آورد ، همچنین در سرمایه گذاری از طریق خرید ملک نیازی به حضوری دائمی در این کشور نیست ؛ اما هر دوسال یکبار باید به آنجا مراجعه نمایید و چنانچه بتوانید 4 سال در برزیل اقامت گزینید مشمول دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور نیز می گردید.

مزایای خرید ملک در برزیل

به جرات مزایای خرید ملک در برزیل بسیار مناسب و راضی کننده می باشند و این اقدام می تواند امتیازات و و مزایای ایده آلی را به ارمغان آورد. یکی از مهم ترین آن ها که معمولا برای فرزندان شما می تواند بسیار کارآمد باشد ؛ تحصیل در برزیل می باشد ، که در این عنوان تمامی جزئیات و نحوه پذیرش در دانشگاه های آن ارائه و به طور مفصل توضیح داده شده است.

در ادامه این بخش ما برخی از مهم ترین مزایای اجاره و خرید ملک در برزیل را برایتان جمع آوری کرده ایم و به شرح زیر می باشد:

  • بازار املاک پر رونق و مناسب سرمایه گذاری
  • امکان کسب اجاره و سود خوب از اجاره ملک خریداری شده
  • سود مناسب از خرید ملک در مدت زمان بلند و کوتاه مدت
  • سرمایه گذاری در یک اقتصاد بسیار شکوفا
  • امکان دریافت امتیازات ویزای طلایی
  • امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت از این طریق
  • عدم نیاز به حضور دائم در برزیل برای داشتن اقامت دائم
  • اعطای مزایای ویزای طلایی به همسر و فرزندان
  • دریافت یکی از معتبرترین پاسپورت های جهان
  • خرید ملک در یکی از زیباترین کشورهای جهان با مناظری شگفت انگیز

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در برزیل

  • بازار املاک پر رونق و مناسب سرمایه گذاری
  • امکان کسب اجاره و سود خوب از اجاره ملک خریداری شده
  • سود مناسب از خرید ملک در مدت زمان بلند و کوتاه مدت
  • سرمایه گذاری در یک اقتصاد بسیار شکوفا
  • امکان دریافت امتیازات ویزای طلایی

شخص سرمایه گذار باید یک ملک یا مجموعه املاکی با حداقل ارزش 500 هزار رئال برزیل (195 هزار دلار در نیمه دوم سال 2023) را خریداری نماید تا مشمول این امتیاز ویژه شود.

  • سائو پائولو 575.28 دلار
  • ریو دو ژانیرو 398.34 دلار
  • برازیلیا 387.33 دلار
  • فورتالزا 197.34 دلار

در سرمایه گذاری از طریق خرید ملک نیازی به حضوری دائمی در این کشور نیست ؛ اما هر دوسال یکبار باید به آنجا مراجعه نمایید و چنانچه بتوانید 4 سال در برزیل اقامت گزینید مشمول دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور نیز می گردید.

  • سائو پائولو 2,616.87 دلار
  • ریو دو ژانیرو 2,203.07 دلار
  • برازیلیا 2,120.44دلار
  • فورتالزا 1,404.28 دلار

از اینکه همراه ما بودید نهایت تشکر را از شما عزیزان داریم ، برای کسب اطلاعات بیشتر و یا بررسی شخصی و ویژه اجاره و خرید ملک در برزیل با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکز و غرب تهران و شیراز تماس حاصل کرده و از اطلاعات به روز و مشاوره های رایگان آنان بهره مند شوید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله بسیار کاربردی و تخصصی چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا با نحوه خرید ملک در کشورهای اروپایی هم آشنا شده و با سایر کشورها مقایسه کنید.

 

با شرایط خرید ملک در کشورهای آمریکایی ، اروپایی و آسیایی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه