بهداشت و درمان عمومی در برزیل

بهداشت و درمان عمومی در برزیل در یک سطح مناسب و قابل قبولی در اختیار مردم و تمامی افرادی قرار دارد که به صورت قانونی در این کشور اقامت دارند و سطح و کیفیت ارائه خدمات درمانی نیز در حد مناسبی است که عموم مردم را راضی نگه داشته است.

برای شناخت بیش تر و کامل تر بهداشت و درمان عمومی در برزیل با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا به اطلاعات بیشتری در این زمینه دست یابید.

بهداشت و درمان عمومی در برزیل طی 3 سال گذشته کمتر از میانگین کل کشورهای OECD از بودجه عمومی این کشور را به خود اختصاص داده است؛ اما پیش بینی می شود که تا سال 2040 این مقدار با توجه به برنامه های دولت رشد قابل توجهی داشته باشد و از 9.6% در حال حاضر به 12.6% افزایش پیدا کند که در نتیجه آن باعث افزایش کیفیت و کارایی سیستم سلامت این کشور خواهد شد.

یکی از موارد مهمی که دولت در پی پوشش آن است ؛ هزینه های تامین دارویی است که هنوز نزدیک به 90% از هزینه های خرید آن توسط مردم تامین می شود و این باعث فشاری زیاد به قشر ضعیف و فقیر جامعه شده است ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به برزیل را نیز در سایت موسسه رجبی مطالعه نمایید تا از شرایط و روش های مهاجرت به این کشور بهتر و بیشتر مطلع شوید.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در برزیل

تاریخچه سیستم درمان برزیل

وزارت بهداشت ملی برزیل در سال 1953 تأسیس شد و دولت نظامی اقتدارگرا اصلاحات مراقبت های بهداشتی را در دهه 1970 برای گسترش کنترل و مشروعیت خود بر شمال و شمال شرق برزیل، جایی که ارتش حضور محدودی داشت ، انجام داد ،  شروع تاریخچه سیستم درمان برزیل را در واقع باید از همان موقع بدانیم که البته با فراز و نشیب های مختلفی رو به رو بوده است.

اما تا سال 1988، سیستم بهداشت و درمان عمومی در برزیل در دست دولت فدرال متمرکز و در پوشش مراقبت های بهداشتی محدود بود ،  جالب است بدانید که قبل از سال 1988، خدمات مراقبت های بهداشتی توسط بخش خصوصی ، بخش دولتی و بخش تامین اجتماعی ارائه می شد؛ اما قانون اساسی 1988 و اصلاحات بعدی در دهه 1990 پوشش همگانی مراقبت های بهداشتی و تمرکز زدایی از ارائه مراقبت های بهداشتی را در سطح شهرداری ها ایجاد کرد و این سیستم با تغییرات اساسی مواجه شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت کامل مقاصد مهاجرتی با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان رجبی در دفاتر تهران و شیراز.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیاست ها و برنامه های ملی سلامت در برزیل

سیاست ها و برنامه های ملی سلامت کشور برزیل بر اساس قانون اساسی فدرال 1988 است که اصول و دستورالعمل های ارائه مراقبت های بهداشتی در کشور را از طریق سیستم یکپارچه بهداشت (SUS) تعیین می کند. بر اساس قانون اساسی فعالیت های دولت فدرال باید بر اساس برنامه های چند ساله تصویب شده توسط کنگره ملی برای دوره های چهار ساله باشد.

SUS خدمات بسیاری از قبیل خدمات پیشگیرانه ، مراقبت های اولیه ، مراقبت های سرپایی ، مراقبت های بستری ، مراقبت های زایمان ، خدمات بهداشت روانی ، داروها ، مراقبت های دندانی ، مراقبت های بینایی و فیزیوتراپی را برای ساکنان ارائه می دهد.

 SUSاین سیستم به یک کارت سلامت شخصی با سوابق پزشکی نیاز دارد که امکان هماهنگی بین خدمات را فراهم کند که به طور رسمی کارت شناسایی ملی سلامت نامیده می شوند و می توان آنها را در هر بیمارستان ، کلینیک یا مرکز بهداشتی با ارائه کارت شناسایی ، مدرک اقامت و شماره مالیات دهندگان دریافت کرد.

سیاست ها و برنامه های ملی سلامت در برزیل

اقدامات نظارتی

در حال حاضر رویه هایی برای ثبت ، کنترل و برچسب گذاری غذاها بر اساس قوانین فدرال ایجاد می شوند که مسئولیت های خاصی را به بخش های بهداشت و کشاورزی اختصاص می دهد ، در بخش بهداشت فعالیت های بازرسی سلامت به دولت های ایالتی و شهری متمرکز شده است و سیاست زیست محیطی از قوانین خاص و از قانون اساسی 1988 ناشی می شود.

ضمن اینکه برنامه سرمایه گذاری در مجتمع صنعتی بهداشت (PROCIS) نمونه ای از مجتمع پزشکی – صنعتی در برزیل است که این امر باعث ترویج تحقیقات پزشکی ، توسعه و درمان در این کشور شده است ، با اینکه همواره اقدامات نظاراتی برای پیش گیری در سیستم بهداشت و درمان عمومی در برزیل ضعیف بوده است؛ اما حالا دولت متوجه شده که سرمایه گذاری در این بخش می تواند از هزینه های درمان و هزینه های گزاف برای دولت و شور بسیار بکاهد.

خدمات بخش های مختلف بهداشت در برزیل

خدمات بخش های مختلف بهداشت در برزیل

بخش بهداشت و درمان عمومی در برزیل کاملاً مستقل از بخش خصوصی آن است ، بیمارستان ‌های دولتی برزیل مراقبت رایگان و باکیفیت را در زمان زایمان ارائه می‌کنند اما با شلوغی بیش از حد و زمان انتظار طولانی دست و پنجه نرم می‌کنند ، همچنین شرایط در بیمارستان های دولتی پایین تر از بخش خصوصی است ، به عنوان مثال کمبود تهویه مطبوع یا تجهیزات پزشکی خاص ، اگر چه خارجی‌ ها می‌توانند مراقبت ‌های رایگان را در این تسهیلات دریافت کنند ، اما بیشتر آنها ترجیح می‌دهند خدمات خصوصی را انتخاب کنند که هزینه آن را می پردازند.

بیمه درمانی خصوصی داوطلبانه و مکمل SUS است و تقریباً 23 درصد از برزیلی ها دارای بیمه خصوصی هستند که به آنها امکان دسترسی به مراقبت در مراکز خصوصی را می دهد ، بیشترین تمرکز پزشکان و بیمارستان ها در مناطق شهری قرار دارند ، این امر علاوه بر سایر نابرابری های بهداشت عمومی ، چالش هایی را برای مناطق روستایی و کم درآمد برزیل ایجاد می کند.

تخمین زده می شود که 25٪ از جمعیت حداقل تحت پوشش یک نوع بیمه درمانی هستند و 75 درصد از طرح های بیمه ای توسط اپراتورهای تجاری و شرکت هایی با طرح های خودگردان ارائه می شود.

مراکز درمانی در برزیل

در سیستم بهداشت و درمان عمومی در برزیل بیش از 50 درصد بیمارستان در 5 ایالت وجود دارند : سائوپائولو ، میناس گرایس ، باهیا ، ریودوژانیرو و پارانا و در سرتاسر کشور 78 درصد از بیمارستان ‌ها به طب عمومی می‌پردازند ، در حالی که 16 درصد تخصصی و 6 درصد تنها خدمات سرپایی ارائه می‌کنند.

اگرچه دولت فدرال در تأمین مالی و ارائه خدمات توسط بیمارستان های فدرال مشارکت می کند ، قرارداد و بازپرداخت خدمات بیمارستانی بر عهده دولت ایالتی یا شهرداری است ، از کل بیمارستان های موجود در این کشور 38 درصد دولتی و 62 درصد خصوصی هستند و در میان بیمارستان ‌های دولتی 4 درصد فدرال ، 25 درصد متعلق به ایالت‌ ها و 70 درصد متعلق به شهرداری‌ ها می باشند.

در حالی که اکثر مراکز درمانی در برزیل بیمارستان ها (52%) در شهرداری ها واقع شده اند ، اکثر این بیمارستان ها کوچک ، با کمتر از 50 تخت هستند و سطح کارایی و اثربخشی پایینی دارند ، بیمارستان‌های عمومی معمولاً از نظر اندازه بزرگ‌تر هستند و نرخ اشغال بالاتری دارند.

شاخص های سلامت و جمعیت در برزیل

در این بخش به طور کلی به برخی از مهم ترین شاخص های سلامت و جمعیت در برزیل می پردازیم و جدول زیر آخرین مقادیر ثبت شده را در رابطه با بهداشت و درمان عمومی در برزیل نشان می دهد:

شاخص سلامت آمار اعلام شده
نرخ باروری 1.7 تولد زنده برای هر زن
امید به زندگی (زن ، مرد) 80 ، 73
نرخ مرگ و میر نوزادان 11 مرگ در هر 1000 تولد زنده
نرخ مرگ و میر کودکان 13 در هر 1000 تولد زنده
نرخ مرگ و میر مادران 100000 مرگ و میر در هر تولد زنده
شیوع چاقی 22 درصد

در رابطه با ساختار سنی نیز می توان آمار را بدین شکل بیان نمود:

رده سنی درصد جمعیت
0-14 سال 21.9٪
15-24 سال 16.3٪
25-54 سال 43.7٪
55-64 سال 9.4٪
65 سال به بالا 8.6%

تجهیزات پزشکی در برزیل

برزیل بزرگترین بازار تجهیزات پزشکی در آمریکای لاتین است که هم شرکت های مراقبت های بهداشتی محلی و هم چند ملیتی را در نظر می گیرد ، تولیدات داخلی عمدتاً از دستگاه ‌های پایین تا متوسط تشکیل شده و به سمت بازار داخلی متمرکز است ، در حالی که دستگاه‌ ها و تجهیزات پزشکی پیشرفته اغلب توسط شرکت ‌های خارجی عرضه می‌شوند ،

هنجارها و استانداردهای تجهیزات پزشکی در برزیل برای سهولت در انتقال فناوری و انجام تجارت در سطح جهانی با مقررات پذیرفته شده بین المللی هماهنگ شده است و فرصت ‌ها در زمینه‌ هایی مانند : تجهیزات تشخیصی و نظارتی ( محصولات نوآورانه برای جایگزینی تجهیزات نگهداری بزرگتر و گران‌تر) ، تجهیزات آزمایشگاهی ، ارتوپدی ، ایمپلنت ‌ها و دستگاه‌ های جدید زیست ‌پزشکی و پزشکی پیشرفته وجود دارد.

همین مورد موجب گشته تا متخصصان زیادی در این زمینه آموزش دیده و تربیت شوند ، شما عزیزان نیز می توانید با مراجعه به عنوان تحصیل در برزیل در این زمینه اطلاعات بیشتری را به دست آورید.

بازار دارویی برزیل

بازار دارویی برزیل

برزیل ششمین بازار بزرگ دارویی جهان و سریعترین بازار در حال رشد در آمریکای لاتین است که ارزش آن در حدود 30670 میلیون دلار آمریکا است ، بازار دارویی برزیل شامل 392 شرکت ، بیش از 50000 داروخانه و بیش از 500 توزیع کننده محصولات دارویی می باشد.

تولید داروهای ژنریک در برزیل با ثبت حدود 2000 محصول جدید هر ساله به سرعت در حال رشد است و بخش‌ های ارزان ‌قیمت عمومی نقش مهم ‌تری خواهند داشت ، زیرا دولت برزیل به دنبال یافتن درمان ‌های مقرون ‌به ‌صرفه و سرکوب داروهای کپی در کلیه بخش های بهداشت و درمان عمومی در برزیل است.

این کشور که تقریباً 20٪ از تنوع زیستی ، ژنتیکی و شیمیایی جهان را در خود جای داده است ، به دلیل صلاحیت علمی خود در تحقیقات بهداشتی در سطح بین المللی شناخته شده است ، این کشور در حالی که شاهد ظهور بسیاری از شرکت های نوپا و امیدوارکننده است ، به تجارت زیستی روی می آورد ، تلاقی حمایت های دولتی ، یک جامعه علمی بالغ و یک صنعت در حال رشد سرمایه گذاری خطرپذیر ، به تبدیل برزیل به مکانی عالی برای همکاری و سرمایه گذاری در بیوتکنولوژی کمک کرده است.

واردات پزشکی برزیل

این کشور در زمینه تولید تجهیزات پزشکی نتوانسته چندان مستقل عمل نماید و هم اکنون بیش از 80% از بازار پزشکی این کشور را واردات شامل می شود که آمریکا در حدود 17% از بازار واردات پزشکی برزیل را به خود اختصاص داده است.

پس از ایالات متحده می توان به چین با 14 درصد ، آلمان 13 درصد ، سوئیس 7 درصد و ژاپن 5 درصد اشاره کرد ، یکی از پرطرفدارترین بخش های دارویی که در میان مردم این کشور مصرف زیادی دارد ، شامل مکمل ها است و توسط دولت و وزارت بهداشت به شت کنترل و بررسی می شود تا از تقلبی بودن آنها جلوگیری شود.

شاید واردات پزشکی بتوانید یکی از زمینه سازهای سرمایه گذاری موفق در برزیل باشد ، در ایت راستا مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در برزیل را بخوانید.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در برزیل

این کشور در زمینه تولید تجهیزات پزشکی نتوانسته چندان مستقل عمل نماید و هم اکنون بیش از 80% از بازار پزشکی این کشور را واردات شامل می شود که آمریکا در حدود 17% از بازار واردات پزشکی برزیل را به خود اختصاص داده است.

برزیل ششمین بازار بزرگ دارویی جهان و سریعترین بازار در حال رشد در آمریکای لاتین است که ارزش آن در حدود 30670 میلیون دلار آمریکا است ، بازار دارویی برزیل شامل 392 شرکت ، بیش از 50000 داروخانه و بیش از 500 توزیع کننده محصولات دارویی می باشد.

  • نرخ مرگ و میر کودکان 13 در هر 1000 تولد زنده
  • نرخ مرگ و میر مادران مرگ و میر در هر 100000 تولد زنده

در سیستم بهداشت و درمان عمومی در برزیل بیش از 50 درصد بیمارستان در 5 ایالت وجود دارند : سائوپائولو ، میناس گرایس ، باهیا ، ریودوژانیرو و پارانا و در سرتاسر کشور 78 درصد از بیمارستان ‌ها به طب عمومی می‌پردازند ، در حالی که 16 درصد تخصصی و 6 درصد تنها خدمات سرپایی ارائه می‌کنند.

بهداشت و درمان عمومی در برزیل طی 3 سال گذشته کمتر از میانگین کل کشورهای OECD از بودجه عمومی این کشور را به خود اختصاص داده است؛ اما پیش بینی می شود که تا سال 2040 این مقدار با توجه به برنامه های دولت رشد قابل توجهی داشته باشد و از 9.6% در حال حاضر به 12.6% افزایش پیدا کند که در نتیجه آن باعث افزایش کیفیت و کارایی سیستم سلامت این کشور خواهد شد.

در این عنوان کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تلاش نموده اند تا اطلاعات اصلی در رابطه با بهداشت و درمان عمومی در برزیل را در اختیار شما عزیزان قرار دهند ، اما مطالب گسترده ای در این رابطه وجود دارد که کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز در اختیارتان قرار می دهند ، توصیه می کنیم تا حتما با کلیک بر روی عنوان ویزای کار برزیل در رابطه با این کشور اطلاعات بیشتری را به دست آورید.

شرایط سیستم بهداشت و درمان در برزیل در مقایسه با سایر کشورهای مطرح جهان چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه