فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل

فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل عنوانی جذاب برای ایرانیانی است که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند و در آنجا به کار و تحصیل بپردازند ، چرا که اطلاع از فرهنگ و آداب و رسوم مردم یک کشور موجب شکل گیری ارتباط موثرتر و بهتر بین افراد می شود.

اگر علاقه مند به فرهنگ های مختلف هستید و برقراری ارتباط با افراد فرهنگ های مختلف برایتان اهمیت دارد ، این مقاله مناسب شما است.

با توجه به اهمیت و نقش اطلاع از فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل برای مخاطبان علاقه مند و همچنین مهاجران به این کشور ، کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، موارد لازم در این زمینه را گردآوری کرده اند و ما در قالب این مقاله آن را به شما ارائه می دهیم ، باشد که مورد توجه شما عزیزان واقع شود.

کشور برزیل به رسم و رسوم و جشن و مراسم های رنگارنگ شهرت زیادی دارد و با توجه به اینکه این کشور مرز مشترکی با کشورهایی مانند پرو ، ونزوئلا ، کلمبیا ، آرژانتین ، پاراگوئه و اروگوئه دارد ، می توان رد پای فرهنگ های مختلفی را در آن دید.

ضمن اینکه مقاله مهاجرت به برزیل از دیگر مقاله هایی است که توسط همین مجموعه نگارش شده است و اگر مشتاق مهاجرت به این کشور هستید ، مطالعه این مقاله برای شما سودمند خواهد بود و اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار می دهد که بسیار کمک کننده است.

فهرست مطالب
فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل

آداب معاشرت مردم برزیل

بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل را آداب معاشرت آن ها تشکیل می دهد ، برزیلی ها مردمانی خونگرم و صمیمی هستند که از معاشرت با آن ها لذت خواهید برد ، از جمله آداب معاشرت مردم برزیل این است که موقع دیدار ، به یکدیگر دست می دهند و همدیگر را در آغوش می گیرند ، برای ما ایرانی ها شنیدن این مورد جالب است که برزیلی ها نیز مانند فرهنگ ما ، موقع دید و بازدید گونه یکدیگر را می بوسند و رسم دارند که از گونه چپ شروع کنند.

یکی دیگر از آداب معاشرت مردم برزیل را در هنگام صحبت با افراد می توان دید ، آن ها در هنگام گفت و گو با یکدیگر فاصله شان را کم می کنند و نزدیک تر از حالت عادی و آنچه در دیگر نقاط رایج است ، کنار هم می ایستند و این فرهنگ ممکن است برای افراد مهاجر خوشایند نباشد ولی حاکی از صمیمیت مردم این کشور است

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور جذاب برزیل با دریافت مشاوره های تخصصی و شناخت شیوه های صحیح و عملی مهاجرت.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

فرهنگ مهمانی در برزیل

فرهنگ مهمانی در برزیل به این شکل است که هنگامی که به میهمانی دعوت شدید ، نیم ساعت تا یکساعت دیرتر از ساعت تعیین شده در محل حضور پیدا کنید ، چون بخشی از فرهنگ مردم برزیل است ، کاملا مشخص است که اگر تمایل به برقراری رابطه ای دوستانه با مردم این کشور دارید ، شناخت فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل یکی از مهمترین کارهایی است که باید از قبل در جریان آن باشید تا زمینه ساز ایجاد مشکل در رابطه نشوید.

مورد دیگری که لازم است بدانید ، این است که معمولا میهمان برای میزبان هدیه می برد ، در فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل ، هدیه دادن و هدیه گرفتن نیکو است و باعث خرسندی آن ها می شود ، یکی از هدیه هایی که در این کشور رواج دارد ، گل ارکیده است که از زیبایی بی نظیری برخوردار می باشد.

 اگر در دسته افرادی هستید که قصد دارید به این کشور سفر کنید ، باید در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان برای میزبان ، گل ارکیده بنفش رنگ هدیه نبرید! حتما می پرسید چرا؟ به دلیل فرهنگی رنگ ها در این کشور که در ادامه به آن می پردازیم.

فرهنگ مهمانی در برزیل

مفهوم رنگ در برزیل

رنگ ها از بار معنایی خاصی برخوردار هستند و هر رنگ ، معنا و مفهوم مختص خود را دارد ، علاوه بر این ، در هر کشوری با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن ، رنگ ها معنای متفاوتی پیدا می کنند و گاهی استفاده از آن ها نمادین می شود.

 به عنوان مثال در فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل ، رنگ مشکی و بنفش بار معنایی مثبتی ندارند و به معنی غم و اندوه می باشند ، از این رو در مراسم های سوگ و ماتم از آن ها استفاده می کنند ، بنابراین ، لازم است به مفهوم رنگ در برزیل نیز توجه کافی داشته باشید

مراسم مردم برزیل

مراسم مردم برزیل

همانطور که گفته شد ، مراسم مردم برزیل متنوع و رنگارنگ است ، از جمله جشن های محلی مانند کاپوئیرا ، کارناوال ها و ورزش های ملی که همگی شهرت جهانی دارند ، از دیگر مراسم مردم برزیل می توان به تعصیلات کاتولیک و مراسم مذهبی بومی اشاره داشت که به بخش مهمی از فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل تبدیل شده است.

مردم برزیل به رقص ، موسیقی و جشن و پایکوبی علاقه زیادی دارند و مجالس رقص در مناطق مرکزی و بالاشهر این کشور برپا می شود و عده زیادی خواهان شرکت در آن هستند ، از جمله جشن رقص قصر کوپاکابانا که هر سال تماشاگران زیادی را از یکشنبه شب تا دوشنبه صبح ، به خود جذب می کند و رقص زیبای سامبا اجرا می شود.

کارناوال یکی دیگر از جشن های سنتی برزیل ، قبل از شروع چله روزه در این کشور برگزار می شود و در این جشن ، شهرهایی مانند سالوادور و ریودوژانیرو ، برگزار کنندگان رژه های مشهور و بزرگی هستند. مردم برزیل به چله روزه نیز پایبند هستند ، چله روزه تا شب عید پاک ادامه پیدا می کند و مردم روزه می گیرند و سعی در پرهیز از زشتی ها و بدی ها دارند.

غذا در کشور برزیل

در ادامه مقاله فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل ، به غذای این کشور می پردازیم ، غذای برزیلی یکی از غذاهای خوشمزه است که از تست آن پشیمان نخواهید شد ، خبر خوش برای ایرانی هایی که قصد دارند برزیل را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب کنند ، این که یکی از اصلی ترین غذاهای برزیل ، برنج و لوبیا است ، بنابراین ، هیچ جای نگرانی بابت غذا در کشور برزیل نخواهید داشت!

در این کشور می توانید هم چنان به عادت غذایی خود در ایران ، که وعده اصلی غذایی را برنج تشکیل می دهد ، ادامه دهید ، علاوه بر این ، برزیلی ها نیز مانند ما در طول روز 3 وعده غذا میل می کنند و ناهار وعده اصلی غذایی آن ها محسوب می شود ، مردم برزیل عادت دارند به هنگام صرف ناهار و شام ، یک فنجان قهوه نیز بنوشند و نوشیدنی رایج آن ها قهوه است ، ضمن اینکه عادت به نوشیدن چای در وعده صبحانه نیز دارند و ترجیح می دهند برای صبحانه آب میوه و انواع میوه های گرمسیری میل کنند.

از جمله غذاهایی که در این کشور طرفدار زیادی دارد می توان به مرغ سوخاری ، همبر ، پیترا و ساندویچ اشاره داشت که میزان مصرفشان از سایر غذاها بیش تر است.

مهاجرت یکی از بزرگترین تغییرات در زندگی بشر است که چالش های بسیاری را به همراه دارد ، از یادگیری زبان های سخت و بیگانه تا دوری از خانواده و البته کنار آمدن با فرهنگ مردم کشور مقصد ، در این وبینار هانیه عابدی از  خبره ترین کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تلاش کرده تمامی چالش های مهاجرتی که ذهن شما را درگیر کرده را معرفی و راه حل هایی عملی و کاربردی را ارائه نماید.

این وبینار را از دست ندهید!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کارشناسان ما با شماره های درج شده در این بخش تماس گرفته و به سوالات مهاجرتی در حد امکان پاسخ می دهند.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

پوشش مردم برزیل

با توجه به اینکه مردم این کشور یکی از شادترین مردم های جهان هستند ، جای تعجب ندارد که در بررسی پوشش مردم برزیل با انواع رنگ های شاد و زنده رو به رو شویم ، مردم کشور برزیل به رنگ های شاد علاقه زیادی دارند و در پوشش خود از آن ها استفاده می کنند ، استفاده از چنین رنگ های نشاط آوری ، خود گویای سرزنده بودن و روحیه بالای مردم این کشور است که جا دارد در مقاله فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل به آن اشاره ای نیز داشته باشیم.

مردم برزیل اهمیت زیادی به پوشش افراد می دهند و به نوعی از روی پوشاک همدیگر را قضاوت می کنند و بع تیپ شخصیتی افراد پی می برند ، از این رو ، افرادی هستند که لباس های ساده ولی شیک و زیبا را انتخاب می کنند ، ضمن اینکه جسارت زیادی در انتخاب رنگ پوشاک نیز دارند و به این قضیه افتخار می کنند که طیف رنگی شاد جزء سلیقه آن ها است.

برای مراسم های رسمی و میهمانی های خاص ، مردم برزیل کت و شلوارهای کلاسیک و رنگ های تیره را ترجیح می دهند ، یکی دیگر از مواردی که جالب ایت بدانید این است که خانم های برزیلی علاقه خاصی به آرایش ناخن های خود دارند و رسیدگی به آن ها دارند ، بنابراین آمادگی این را داشته باشید که با دیدن آن ها ، با فردی خوش استایل و آراسته رو به رو شوید.

نقش خانوداه در برزیل

شاید برای شما که در حال خواندن مقاله فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل هستید جالب باشد بدانید که نقش خانوداه در برزیل بسیار پر رنگ است و برای تشکیل خانواده ارزش و اهمیت زیادی قائل هستند ، مردم برزیل بر شکل گیری ثبات بین افراد از طریق خانوداه ، معتقد هستند و خانواده ها در این کشور از صمیمیت زیادی برخوردار هستند و همین امر موجب جذابیت برای گردشگران این کشور و همچنین مهاجرانی شده است که برزیل را به عنوان کشور مقصد انتخاب می کنند.

سوالات پر تکرار فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل

نقش خانوداه در برزیل بسیار پر رنگ است و برای تشکیل خانواده ارزش و اهمیت زیادی قائل هستند ، مردم برزیل بر شکل گیری ثبات بین افراد از طریق خانوداه ، معتقد هستند و خانواده ها در این کشور از صمیمیت زیادی برخوردار هستند

با توجه به اینکه مردم این کشور یکی از شادترین مردم های جهان هستند ، جای تعجب ندارد که در بررسی پوشش مردم برزیل با انواع رنگ های شاد و زنده رو به رو شویم ، مردم کشور برزیل به رنگ های شاد علاقه زیادی دارند و در پوشش خود از آن ها استفاده می کنند ، استفاده از چنین رنگ های نشاط آوری ، خود گویای سرزنده بودن و روحیه بالای مردم این کشور است.

در این کشور می توانید هم چنان به عادت غذایی خود در ایران ، که وعده اصلی غذایی را برنج تشکیل می دهد ، ادامه دهید ، علاوه بر این ، برزیلی ها نیز مانند ما در طول روز 3 وعده غذا میل می کنند و ناهار وعده اصلی غذایی آن ها محسوب می شود ، مردم برزیل عادت دارند به هنگام صرف ناهار و شام ، یک فنجان قهوه نیز بنوشند و نوشیدنی رایج آن ها قهوه است ، ضمن اینکه عادت به نوشیدن چای در وعده صبحانه نیز دارند و ترجیح می دهند برای صبحانه آب میوه و انواع میوه های گرمسیری میل کنند.

، از جمله جشن های محلی مانند کاپوئیرا ، کارناوال ها و ورزش های ملی که همگی شهرت جهانی دارند ، از دیگر مراسم مردم برزیل می توان به تعصیلات کاتولیک و مراسم مذهبی بومی اشاره داشت.

فرهنگ مهمانی در برزیل به این شکل است که هنگامی که به میهمانی دعوت شدید ، نیم ساعت تا یکساعت دیرتر از ساعت تعیین شده در محل حضور پیدا کنید ، چون بخشی از فرهنگ مردم برزیل است.

در این مقاله به فرهنگ و آداب و رسوم مردم برزیل پرداختیم و اطلاعاتی در این زمینه را خدمتتان ارائه دادیم ، علاوه بر این شما را به خواندن مقاله تحصیل در برزیل که توسط همین مجموعه نوشته شده است دعوت می کنیم ، با مطالعه این مقاله می توانید از شرایط و چگونگی مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل اطلاعات کسب کنید و می تواند گشایشی برای وارد شدن به خاک این کشور با مردمان مبادی آداب باشد ، ضمن اینکه می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر و دریافت راهنمایی با دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

فرهنگ و رسوم مردم برزیل را با سایر کشورهای جهان مقایسه کنید ؛ شناخت فرهنگ های مختلف بسیار جذاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه