هزینه های زندگی در برزیل

هزینه های زندگی در برزیل در مقایسه با کشورهایی همچون کانادا، آمریکا، و بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان تر و بسیار مقرون به صرفه تر است.

 جالب است بدانید با اینکه  کاهش قیمت بزرگی در برزیل اتفاق افتاده هنوز هم سطح زندگی، کیفیت و رفاه مردم در این کشور مناسب بوده و به سرعت در حال رشد و ترقی می باشد. چنان که طی ده سال گذشته یک رونق بسیار عجیب و بالایی در اقتصاد این کشور و در نتیجه سطح کیفیت مردم حاصل شد.

برزیل کشوری عالی برای زندگی است و همچنان سبک زندگی راحت را با بودجه کمتر حفظ کرده است. این کشور یکی از زیباترین کشورهای جهان است و مملو از مناظر دیدنی و چشم اندازهای چشمگیر می باشد. حال این زندگی در یک طبیعت و آب و هوای بکر با هزینه های نه چندان بالا می تواند هر مهاجری را ترغیب کند. در ادامه این مطلب مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در رابه با هزینه های زندگی در برزیل اطلاعات کاملی به شما ارائه خواهند کرد.

به طور قطع  اطلاع از هزینه ها امر مهمی در مهاجرت است؛ اما شناخت خود مهاجرت در ابتدای امر از همه چیز مهم تر و اصلی تر است، عنوان مهاجرت به برزیل تمامی موارد و موضوعاتی که یک فرد متقاضی مهاجرت به برزیل به آن ها نیاز دارد را در اختیار وی می گذارد. در ادامه با جزئیاتی از هزینه های زندگی در برزیل با ما باشید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در برزیل

هزینه اجاره در شهرهای مختلف برزیل

هزینه اسکان و اقامت در برزیل یکی از مهم ترین هزینه های زندگی در برزیل محسوب می شود و معمولا تا نصف از کل این مخارج را در بر می گیرد. لازم است بدانید که هزینه های اجاره و یا خرید مسکن در پایتخت و شهرهای اصلی و پر جمعیت این کشور از شهرهای کوچک و روستاها بسیار بالاتر تر و گران تر بوده و معمولا این شهرها توسط مهاجرین و سرمایه گذاران خارجی نیز بیش تر مورد استقبال قرار می گیرند.

ضمنا هزینه اجاره در شهرهای مختلف برزیل در مراکز شهر و قسمت های تجاری گران تر از حومه شهر و شهرک های اطراف در هریک از نقاط کشور است که معمولا حومه های شهر در ابتدا توسط مهاجرین تازه وارد به کشور و یا دانشجوهایی که قصد پرداخت اجاره کمتر را دارند مورد استقبال قرار می گیرد. در ادامه متوسط نرخ اجاره آپارتمان به طور ماهانه در شهرهای مهم برزیل را مشاهده خواهید کرد:

شهر اجاره آپارتمان 1 خواب – مرکز شهر اجاره آپارتمان 1 خواب – حومه شهر اجاره آپارتمان 3 خواب – مرکز شهر اجاره آپارتمان 3 خواب – حومه شهر
برازیلیا 1,995.65 رئال 1,160.83 رئال 4,543.56 رئال 2,763.64 رئال
ریودوژانیرو 2,032.71 رئال 1,310.00 رئال 4,143.33 رئال 3,015.38 رئال
سائوپائولو 2,917.86 رئال 1,760.09 رئال 5,453.32 رئال 3,640.60 رئال

هزینه خرید مسکن در برزیل

خرید مسکن معمولا به عنوان یک سرمایه گذاری در این کشور شناخته می شود و می تواند یک گام بزرگ جهت افزایش سرمایه شما در خارج از کشورمان محسوب شود. اما پیش از آن بهتر است که عنوان اقتصاد کشور برزیل را خوانده تا با بازار سرمایه و املاک به صورت تخصصی تر آشنا شوید.

چنانچه به دنبال خرید ملک در این کشور هستید؛ هزینه خرید مسکن در برزیل به طور متوسط به شرح زیر است:

منطقه شهری قیمت هر متر مربع
مرکز شهر 8,746.92 رئال
حومه شهر 5,764.08 رئال

هزینه خوراک و مواد غذایی در برزیل

در ادامه مطلب هزینه های زندگی در برزیل باید به یکی دیگر از شاخص های تاثیر گذار بر این موضع بپردازیم که میزان و خرج آن بستگی زیادی به سلیقه، فرهنگ و نحوه زندگی افراد دارد. هزینه خوراک و مواد غذایی در برزیل، دیگر عامل مهمی است که هر شخص با توجه به نوع مواد غذایی و رژیم غذایی خود ماهانه مبلغی خاص را باید برای تهیه آن هزینه نماید.

هزینه مواد خوراکی در برزیل مقرون به صرفه و از اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی ارزان تر است، همچنین قیمت مواد غذایی در شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد اما تفاوت ها فاحش و چشمگیر نیست ولی شما می توانید با خرید از برخی فروشگاه های همواره تخفیف در شهرهای این کشور مواد غذایی خود را ارزان تر تهیه کرده و ماهانه مبلغ کمتری را برای خوراک خود بپردازید.

یک دانشجو در برزیل ماهانه هزینه ای ما بین 450 یورو تا 650 رئال را باید برای هزینه خوراک خود در نظر بگیرد. در ادامه قیمت برخی از مواد غذایی در برزیل را مشاهده خواهید نمود.

اقلام خوراکی قیمت
1 کیلوگرم پنیر 43.06 رئال
1 کیلوگرم فیله مرغ 20.35 رئال
1 لیتر شیر 5.24 رئال
1 کیلوگرم برنج سفید 5.75 رئال
1 کیلوگرم سیب زمینی 5.29 رئال
1 کیلوگرم گوجه 7.95 رئال
12 عدد تخم مرغ 9.79 رئال
1 کیلوگرم گوشت قرمز 41.70 رئال
1.5 لیتر بطری آب معدنی 3.31 رئال

هزینه خوراک در رستوران در برزیل

در شهرهای بزرگ برزیل مانند برازیلیا ، سائوپائولو ، ریودوژانیرو و غیره بیش از چند هزار رستوران، کافه و فست فود در حال فعالیت می باشند که هرکدام با توجه به نوع و کیفیت غذای خود مبلغی را برای خدمات و سرویس دهی به مشتریان دریافت می کنند؛ اما به طور کلی باید بگوییم که هزینه خوراک در رستوران در برزیل از از تهیه غذا درون منزل گران تر است.

اقلام خوراکی قیمت
غذا در یک رستوران با کیفیت متوسط 28 رئال
غذای دو نفر در رستوران با کیفیت متوسط 150 رئال
غذا در فست فود مک دونالد 32 رئال
کاپوچینو در کافی شاپ 8 رئال

به همین خاطر اکثر مردم با خرید مواد اولیه همواره غذای خود را در منزل تهیه و صرف می کنند و  فقط در موارد معدودی و برای تفریح، مهمانی، جلسه و چنین مواردی به صرف غذا در بیرون و رستوران مراجعه می کنند.

 البته بازهم باید بگوییم که صرف غذا در رستوران های برزیل نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا ارزان تر و مناسب تر است. هزینه یک وعده غذا در رستوران در برزیل به شرح زیر است:

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با دریافت اطلاعات صحیح و به روز ریسک مهاجرت را کم کنید ؛ با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه حمل و نقل در برزیل

هزینه های حمل و نقل در برزیل را باید بیش تر متوجه ساکنین و شهروندان کلان شهرها و برازیلیا پایتخت این کشور دانست که در آن ها وسائل حمل و نقل عمومی و شخصی از تنوع بیش تر برخوردار بوده و میزان استفاده از این وسائل بسیار بیش تر از شهرهای کوچک است.

همچنین با توجه به نیاز بیش تر به جابه جایی در سطح شهر برای کار، تحصیل، تفریح و غیره به دلیل وسعت شهرهای بزرگ این هزینه اکثرا متوجه شهروندان کلان شهرهامی باشد. البته باید این را هم مد نظر قرار داد که امکانات حمل و نقل مانند اتوبوس، قطار، هواپیما، مترو و غیره نیز در کلان شهرها بسیار بیش تر و کامل تر می باشد و به نوعی پرداخت هزینه حمل و نقل کاملا ارزش آن را داشته و به نفع شهروندان است.

حمل و نقل قیمت
بلیط یکطرفه ( حمل و نقل محلی ) 4.80 رئال
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 220 رئال
قیمت شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 6 رئال
قیمت تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 4 رئال
قیمت تاکسی 1 ساعت انتظار 0 تعرفه معمولی ) 33.20 رئال
قیمت 1 لیتر سوخت 6.44 رئال

هزینه پوشاک در برزیل

اگر در حال محاسبه و تخمین هزینه های ماهانه خود هستید نباید از هزینه پوشاک در برزیل غافل شوید. هزینه پوشاک می تواند با توجه به سلیقه افراد تفاوت های بسیاری با یکدیگر داشته باشد و این به خود شخص بستگی دارد که لباس های برند و مارک پوشیده و یا از لباس های معمولی در بازار استفاده نماید. اما در هر صورت باید مقداری از درآمد خود را صرف این بخش نمایید.

نوع پوشاک قیمت
1 شلوار جین (Levis یا مشابه ) 100 تا 400 رئال
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای ( زارا ، اچ اند ام و غیره ) 90 تا 380 رئال
1 جفت کفش دویدن نایک ( میان رده ) 200 تا 600 رئال
1 جفت کفش تجاری مردانه 150 تا 470 رئال

به طور کل پوشاک در این کشور گران نبوده و معضلی برای هزینه های زندگی در برزیل محسوب نمی شود؛ همانطور که به صورت مداوم نیاز به خرید آن نبوده و شاید نسبت به هزینه هایی چون اجاره و خوراک در میان هزینه های دائمی برای هر ماه قرار نخواهد گرفت. شما با پرداخت هزینه هایی مقرون به صرفه می توانید پوشاک با کیفیت و مناسبی را در این کشور خریداری نمایید.

قیمت برخی از اقلام اصلی پوشاک به طور متوسط در بازار برزیل به شرح جدول است.

با مطالعه چهار مقاله زیر اطلاعات خود را در خصوص کشو برزیل تکمیل کنید.

هزینه خدمات و قبوض در برزیل

از دیگر هزینه های زندگی در برزیل باید به هزینه قبوض و خدمات اشاره کرد که جای پر رنگی در میان مخارج ماهانه هر فرد یا خانواده ها در خارج از ایران دارد و هر ماه باید هزینه آن به دولت پرداخت شود. البته در این کشور این هزینه چندان بالا نبوده و باعث فشار زیاد اقتصادی به مردم نمی شود، اما نباید آن را فراموش کرد یا نسبت به آن بی توجه بود.

در جدول متوسط هزینه خدمات و قبوض در برزیل را مشاهده خواهید کرد، این هزینه ها نسبت به ایالات و شهرها با یکدیگر تفاوت دارد و در کلان شهرها بیش تر از شهرهای کوچک محاسبه می شود؛ که گاها تفاوت ها بسیار زیاد است.

نوع خدمات قیمت
مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 243 تا 695 رئال
هزینه 1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه 1.5 رئال
هزینه اینترنت خانگی ADSL با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود 80 تا 150 رئال

هزینه تفریحات و سرگرمی در برزیل

به طور یقین پس از یک هفته کاری طاقت فرسا و یا تحصیل در برزیل ، نیاز به کمی تفریح و استراحت برای هر شخصی لازم بوده و یقینا برای استراحت و برخورداری از تفریحات مناسب و سرگرم کننده در این کشور باید هزینه هایی هرچند اندک را پرداخت کرد. این تفریحات می تواند از تمرین و ورزش، پیکنیک، کلاب، سینما و بسیاری دیگر از سرگرمی های جذاب در این کشور را در بربگیرد.

همچنین با زندگی در این کشور و اخت گرفتن با آداب و رسوم مردم خواهید دید که تفریحات آخر هفته نقش بسیاری در زندگی مردم برزیل دارد و شما هم به سوی این نوع زندگی هدایت خواهید شد و هرچه درآمد شما بالاتر باشد تفریحات و سرگرمی هایتان جالب تر و خاص تر خواهد شد. برزیلی ها به تفریح و جشن همواره مشهور بوده اندو آخر هفته های حتما به مهمانی و دور همی می گذرد.  برخی از هزینه تفریحات و سرگرمی در برزیل به شرح زیر است :

برای پوشش این بخش از هزینه ها برای دانشجویان داشتن یک کار دانشجویی در برزیل بسیار عالی و کارگشا می باشد تا هزینه های خود را تا حد ممکن پوشش دهید.

هزینه تفریحات و سرگرمی در برزیل

متوسط هزینه های زندگی در برزیل

در انتهای این عنوان به طور کل باید بگوییم هزینه های زندگی در برزیل در مقابل کشورهای هم رده و هم تراز در حال حاضر در جهان مقرون به صرفه و ارزان است که این موضوع باعث جذب مهاجران و گردشگران بسیاری به این کشور می شود، دقت کنید با اینکه برخی از عوامل از کنترل اشخاص خارج است اما میزان هزینه های هر فرد در این کشور بستگی بسیاری به خود شخص دارد تا به عوامل خارجی.

شهر هزینه ماهانه برای یک فرد مجرد هزینه ماهانه برای خانواده 4 نفره
برازیلیا 2833 رئال 10137 رئال
ریودوژانیرو 3014 رئال 10768 رئال
سائوپائولو 3060رئال 11133 رئال

این کشور بسیار مناسب دانشجویان می باشد؛ زیرا با داشتن دانشگاه های عالی و هزینه های ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب هموطنانمان می باشد. ضمن اینکه افراد می توانند با انجام مشاغل پاره وقت کمک قابل توجهی برای مخارج خود کسب کنند.

در جدول شما متوسط هزینه های زندگی در برزیل در 3 شهر مهم آن را بدون در نظر گرفتن مبلغ اجاره به طور متوسط مشاهده می نمایید.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در برزیل

  • برازیلیا 2833 رئال
  • ریودوژانیرو 3014 رئال
  • سائوپائولو 3060رئال
  • برازیلیا 1,995.65 رئال
  • ریودوژانیرو 2,032.71 رئال
  • سائوپائولو 2,917.86 رئال

مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 243 تا 695 رئال است.

  • قیمت شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 6 رئال
  • قیمت تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 4 رئال
  • قیمت تاکسی 1 ساعت انتظار 0 تعرفه معمولی ) 33.20 رئال
  • مرکز شهر 8,746.92 رئال
  • حومه شهر 5,764.08 رئال

البته مبحث هزینه های زندگی در برزیل با در نظر گرفتن و وارد کردن بودجه، اهداف و شرایط هر فرد یا خانواده کاملا متفاوت می شود؛ که نیاز به بررسی تخصصی توسط تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی دارد. برای دریافت مشاوره های رایگان و تخصصی با ما در دفاتر خیابان میرداماد و همچنین غرب تهران و یا دفتر شهر شیراز در تماس باشید و برای مشاوره حضوری نیز وقت قبلی رزرو کنید ، همچنین دعوت می کنیم مقاله ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی را نیز بخوانید شاید گزینه هایی که در آن مقاله معرفی کردیم برای شما قابل تامل باشند!

هزینه زندگی در برزیل را با کشورهای مطرح جهان مقایسه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه