تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر تحولات شگرفی را تجربه کرده است ، این کشور دومین کشور پهناور جهان محسوب می شود که تقریبا ۱۰ برابر کشورمان ایران است.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱  ) با شرح‌ کاملی از تاریخ کانادا شما را با خود به سفری در اعماق تاریخ این کشور جذاب و زیبا می برد.

به یقین می توان گفت که کانادا محبوب ترین کشور نزد مهاجران در سراسر جهان است ، این حقیقت را می توان از طریق کاوش در تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر مشاهده کرد ، سرزمین پهناور کانادا از دیرباز تاکنون پذیرای مهاجران بسیاری بوده است ، ایرانیان نیز از جمله طرفداران سرزمین زیبای برگ افرا هستند و اغلب به مهاجرت به کانادا می اندیشند.

یکی از دغدغه های بزرگ افرادی که تصمیم دارند مهاجرت کنند ، احساس تنهایی و غربت است ، اما در صورتی که به خوبی با این کشور آشنا شوید راحت تر می توانید با مردم آن دیار ارتباط برقرار کنید ، چنانچه کانادایی ها را به خوبی بشناسید هرگز احساس تنهایی نخواهید کرد ، چرا که مردمانی بسیار مهربان و دلسوز هستند ، بنابراین آشنایی با تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر  برای شما که رویای مهاجرت به این کشور را در سر می پرورانید ، یک تدبیر زیرکانه است.

فهرست مطالب
تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر

تاریخ گذشته کشور کانادا

هنگامی که تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر را مطالعه می کنیم با رخدادهای بسیاری مواجه می شویم که شاید کمتر کسی از آنها مطلع باشد ، با این وجود ، اغلب ما به خوبی می دانیم که تاریخ کانادا با ورود کاشفان اروپایی بیش از ۵۰۰ سال پیش آغاز نمی شود ، با کنکاش در تاریخ گذشته کشور کانادا در می یابیم که هزاران سال است که ایندین ها در کشوری که ما اکنون آن را کانادا می نامیم زندگی می کرده اند.

قرن‌ ها قبل از آغاز اسکان اروپایی‌ ها در آمریکای شمالی ، کاوش‌ گرانی که به سرزمین برگ افرا ؛ کانادای زیبا و دوست داشتنی قدم گذاشتند ، اولین جوامع پر رونق یعنی همان اینوئیت‌ ها را با عقاید ، شیوه زندگی و تاریخ غنی خود یافتند‌ ، اولین مسافران اروپایی که به کانادا آمدند ، متوجه شدند که تمام مناطق این سرزمین تحت اشغال مردم بومی است و آنها را « هندی همان ایندین یا اینوئیت» نامیدند ، زیرا می پنداشتند که به هند شرقی رسیده اند ، اولین مسافران اروپایی همان وایکینگ ها بودند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

 با ما در تماس باشید و شیوه های سریع و قانونی مهاجرت به کشور کانادا را بشناسید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اولین ساکنان کشور کانادا

همانطور که گفتم اولین ساکنان کشور کانادا ایندین ها یا سرخپوستان بودند ، اما هرچه در تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر غوطه ور می شویم به جوامع دیگر برمی خوریم ، شاید هرگز نام هورون وندات ها ساکنان منطقه دریاچه های بزرگ که مانند ایروکوئی ها ، کشاورز و شکارچی بودند را نشنیده باشید ، همچنین کری ودن ها ساکنان شمال غربی این سرزمین که آنها نیز از راه شکار زندگی خود را می گذراندند یا سیوها که کوچ نشین بودند و از گله گاومیش کوهان دار پیروی می کردند.

اینوئیت ها در کنار حیات وحش قطب شمال زندگی می کردند ، در حالی که بومیان ساحل غربی این سرزمین پهناور به خشک کردن و دود کردن ماهی ها برای نگهداری بهتر از آنها مشغول بودند ، جنگ در میان گروه های بومی رایج بود زیرا آنها همواره بر سر زمین ، منابع و اعتبار با یکدیگر رقابت می کردند.

اولین ساکنان کشور کانادا​

کاوش در رودخانه سنت لارنسو و شکل گیری کانادا

کاوش در رودخانه سنت لارنس و شکل گیری کانادا از زمانی آغاز شد که ژاک‌ کارتیه دریانورد فرانسوی بین سال‌های ۱۵۳۴ و ۱۵۴۲‌ سه بار در سراسر اقیانوس اطلس سفر کرد و در سرزمین ایندین ها فرشی برای پادشاه فرانسه به نام فرانسیس یکم در این منطقه گستراند ، کارتیه از دو راهنمای اسیر شده ، واژه کاناتا که به معنای « دهکده‌ » بود را شنید که این منطقه را به این نام می خواندند ، همین باعث شد که در دهه ۱۵۵۰ نام کانادا که برگرفته از همین واژه است روی نقشه های جهان ظاهر شود.

پایه گذاری فرانسه نو

پایه گذاری فرانسه نو

همچنان که در تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر پیش می رویم این بار به فرانسوی ها برمی خوریم ، پایه گذاری فرانسه نو در سال ۱۶۰۴ آغاز شد هنگامی که اولین سکونتگاه اروپایی در شمال فلوریدا توسط کاشفان فرانسوی به نام های پیر دومونت و ساموئل دوشامپلین ، ابتدا در جزیره سنت کروکس ( در مین کنونی )  و سپس در پورت رویال در آکادیا ( نووا اسکوشیای) بنا نهاده شد.

در سال ۱۶۰۸ دوشامپلین قلعه‌ ای را در شهر کنونی کبک بنا کرد ، در حالی که استعمارگران با آب و هوای سخت و دشوار کانادا دست و پنجه نرم می کردند ، دوشامپلن سرگرم گسترش مستعمره فرانسه در کانادا بود ، او توانست آلگونکوین ها ، مونتانی ها و هورون ها که دشمنان تاریخی ایروکوئی ها بودند را متحد کند ، تنها ایروکوئی ها بودند که به مدت یک قرن با فرانسوی ها در نبرد بودند و سرانجام در سال ۱۷۰۲ با اشغالگران فرانسوی صلح کردند. 

سال ها بعد مردم فرانسه و بومیان در اقتصاد وسیع تجارت خز با یکدیگر همکاری کردند زیرا این تجارت ، سودای پررونقی بود و اروپایی ها هم طرفدار پوست و خز بودند ، رهبران برجسته ای مانند ژان تالون ، اسقف لاوال و کنت فروتناک با گسترش امپراتوری فرانسه که از خلیج هادسون تا خلیج مکزیک در آمریکای شمالی را دربر می گرفت، پایه گذاری فرانسه نو را کامل کردند.

مهاجرت انگلیسی زبان ها به کانادا

مهاجرت انگلیسی زبان ها به کانادا ، حاصل پنج موج مهاجرت و اسکان در طول مدت بیش از دو قرن است ، هنگامی که تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر را بررسی می کنیم به دو موج بزرگ مهاجران انگلیسی زبان برمی خوریم ، اولین موج بزرگ مهاجرت دائمی انگلیسی‌ زبان ها به کانادا مهاجرت وفادارانی بود که از انقلاب آمریکا گریخته بودند ، اغلب این مهاجران به طور عمده از ایالات میانه آتلانتیک به کانادا هجوم آوردند‌.

پس از پایان جنگ در سال ۱۸۱۲ فرمانداران کانادا که از تسلط و نفوذ ایالات متحده در میان شهروندان کانادا واهمه داشتند ، بریتانیایی ها و ایرلندی ها را تشویق کردند که به کانادا مهاجرت کنند ، بدین ترتیب موج دوم مهاجرت انگلیسی زبان ها به کانادا آغاز شد و در سال های ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۰ به اوج خود رسید ، با ورود انگلیسی زبان ها به کانادا این کشور به یک کشور چند فرهنگی و چند زبانی تبدیل شد.

جنگ هفت ساله قاره آمریکا

جنگ هفت ساله قاره آمریکا

در ادامه مطالعه تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر به یکی از مهمترین رویدادهای این کشور که به نام جنگ هفت ساله قاره آمریکا شهرت دارد برمی خوریم ، از نظر تاریخ کانادا این رخداد از اهمیت بسیار زیادی برخورداراست.

جنگ هفت ساله کانادا در فاصله سال های ۱۷۵۶ تا ۱۷۶۳ در اروپا ، هند و آمریکا در دریا در گرفت ، این جنگ اولین جنگ جهانی بود که در آمریکای شمالی ، رقبای امپراتوری بریتانیا و فرانسه برای برتری خود در مقابل دیگری تلاش می کردند ، در اوایل جنگ ، فرانسوی ها ( با کمک شبه نظامیان کانادایی و متحدان بومی ) طی چندین حمله بریتانیا را شکست دادند و تعدادی از قلعه های آنها را تصرف کردند.

اما در سال ۱۷۵۸ بریتانیایی‌ ها لوئیزبورگ را تصرف کردند ، پس از این واقعه شهرهای کبک در سال ۱۷۵۹ و مونترال در سال ۱۷۶۰ به دست بریتانیا سقوط کردند ، این حوادث معادلات را در این کشور کاملا برهم زد ، با امضای معاهده پاریس در سال ۱۷۶۳ فرانسه به طور رسمی کانادا را به بریتانیایی‌ ها واگذار کرد‌ ، بنابراین ، جنگ هفت ساله ، پایه‌ های دو فرهنگی کانادای مدرن را بنا نهاد.

حوادث پس از جنگ هفت ساله

پس از تسلط بریتانیا بر کانادا و شکست فرانسه در سال ۱۷۶۰ پادشاه انگلستان به نام چارلز دوم  به شرکت خلیج هادسون حق تجارت انحصاری بر روی آب های خلیج هادسون را اعطا کرد ، این یکی از مهمترین حوادث پس از جنگ هفت ساله در تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر است ، در ۱۰۰ سال آینده این شرکت با تاجران مستقر در مونترال رقابت می کرد‌.

تاجران و دریانوردان شجاع و ماهر از طریق تجارت و سفر به مناطق مختلف ، روابط و  ائتلاف محکمی با اولین ملل ایجاد کردند ، در نهایت مستعمرات انگلیسی زبان ها در امتداد سواحل اقیانوس اطلس با قدمت چند صد ساله خود ، به تدریج از فرانسه نو ثروتمندتر و پرجمعیت تر شدند.

سرانجام در دهه ۱۷۰۰ مجددا فرانسه و بریتانیا برای کنترل آمریکای شمالی وارد جنگ شدند ،  در سال ۱۷۵۹ بریتانیایی‌ ها ، فرانسوی‌ ها را در نبرد دشت‌های آبراهام در شهر کبک شکست دادند و این پایان امپراتوری فرانسه در قاره آمریکا بود ، فرماندهان هر دو ارتش، سرتیپ جیمز ولف و مارکیز د مونتکالم، در رهبری نیروهای خود در نبرد کشته شدند.

در هر یک از مقالات زیر جنبه مهمی از کانادا بررسی شده ، اطلاعاتی مفید و به روز!

تغییر نام مستعمره فرانسوی ها به کبک

پس از پایان جنگ ، دولت بریتانیا تصمیم‌ گرفت تغییر نام مستعمره فرانسوی ها به کبک را در اولویت خود قرار دهد ، مردم کاتولیک فرانسوی زبان در این کشور که به عنوان ساکنان کانادایی‌ شناخته می‌شدند تلاش کردند تا شیوه زندگی خود را در امپراتوری بریتانیایی تحت حکومت پروتستان‌ ها حفظ کنند.

در تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر آمده است که دولت بریتانیا برای اداره بهتر اکثریت کاتولیک رومی فرانسوی زبان ، قانون کبک را در سال ۱۷۷۴ در پارلمان تصویب کرد ، یکی از پایه‌ های قانون اساسی کانادا ، قانون کبک است ، دولت بریتانیا به واسطه این قانون توانست اصول مؤسسات بریتانیایی را با واقعیت این استان تطبیق دهد.

این قانون آزادی مذهبی را برای کاتولیک‌ ها مجاز می‌ دانست و به آنها اجازه می‌ داد که در دولت حضور داشته باشند‌ ، این رویه‌ ای بود که در آن زمان در بریتانیا سابقه نداشت ، مزیت تصویب قانون کبک‌ این بود که موفق شد قانون مدنی فرانسه را احیا کند و در عین حال قوانین کیفری بریتانیا را نیز حفظ کرد.

تغییر نام مستعمره فرانسوی ها به کبک

رویدادهای پس از تصویب قانون کبک

رویدادهای پس از تصویب قانون کبک از جالب ترین و جذابترین بخش های تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر به حساب می آید.

در سال ۱۷۷۶ ، ۱۳ مستعمره بریتانیا در جنوب کبک اعلام استقلال کردند و ایالات متحده را پایه گذاری نمودند ، در این میان جنگی در گرفت و آمریکای شمالی به دو بخش تقسیم شد ،  بیش از ۴۰0۰۰ نفر از افراد وفادار به سلطنت ، که به « وفاداران » شهرت یافتند از سرکوب انقلاب آمریکا گریختند و در نوا اسکوشیا و کبک در کانادا ساکن شدند.

جوزف برانت رهبر گروه موسوم به وفاداران هزاران هندی موهاوک وفادار را به کانادا هدایت کرد ، اغلب وفاداران از اصالت هلندی ، آلمانی ، بریتانیایی ، اسکاندیناوی ، بومی و دیگر ریشه‌ ها بودند این افراد پیشینه‌ های مذهبی پرسبیتری ، آنگلیکند، باپتیست ، متدیستد، یهودیذ، کواکر و کاتولیک داشتند ، حدود ۳۰۰۰ سیاهپوست وفادار ، و بردگان آزاد شده که به دنبال زندگی بهتری بودند به شمال قاره آمریکا یعنی کانادا آمدند.

 در سال  ۱۷۹۲ برخی از سیاهپوستان نوا اسکوشیا که به آنها زمین واگذار شده بود ، برای بنیان نهادن شهرهای آزاد خود به نام سیرالئون ( غرب آفریقا ) ، یک مستعمره جدید بریتانیایی برای بردگان آزاد شده بنا کردند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر می خواهید شرایط شما توسط کارشناسان خبره رجبی بررسی شود، فرم زیر را تکمیل نمایید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آغاز دموکراسی در کانادا

آغاز دموکراسی در کانادا یکی از افتخارات بزرگ در تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر محسوب می شود ، اغلب کانادایی ها به حکومت دموکراتیک خود می بالند‌ ، نهادهای دموکراتیک به تدریج و به طور مسالمت آمیز در این کشور توسعه یافتند ، در سال ۱۷۵۸ اولین مجمع نمایندگان در هالیفاکس و نوا اسکوشیا بنیانگذاری شد ، این مجمع در سال ۱۷۷۳ در جزیره پرنس ادوارد کار خود را  آغاز کرد و سپس در سال ۱۷۸۵ در نیوبرانزویک راه اندازی شد.

با گذشت زمان تمام ایالات این کشور یکی پس از دیگری نهادهای دموکراتیک خود را پایه گذاری کردند ، قانون اساسی کانادا برای اولین بار مجامع قانونگذاری منتخب مردم را بنیان نهاد و پس از آن نام کانادا به طور رسمی اعلام شد و از آن زمان تاکنون این سرزمین به این نام شناخته می‌ شود ، مستعمرات اقیانوس اطلس و دو کانادا در مجموع به عنوان آمریکای شمالی بریتانیا شناخته می شدند.

Canadian Independence Day

روز استقلال کانادا

در بخش آخر مطالعه تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر به روز استقلال کانادا می رسیم ، در این روز که در سراسر این کشور تعطیل رسمی است اغلب کانادایی ها روز استقلال کشور خود را جشن می گیرند ، در اول جولای ۱۸۷۵ قانون بریتانیایی آمریکای شمالی تصویب شد و به موجب آن دو مستعمره و یک استان امپراتوری سابق ، کشوری را به نام کانادا تشکیل دادند.

روز استقلال کانادا​

سوالات پر تکرار تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر​

در این روز که در سراسر این کشور تعطیل رسمی است اغلب کانادایی ها روز استقلال کشور خود را جشن می گیرند ، در اول جولای ۱۸۷۵ قانون بریتانیایی آمریکای شمالی تصویب شد و به موجب آن دو مستعمره و یک استان امپراتوری سابق ، کشوری را به نام کانادا تشکیل دادند.

در سال ۱۷۵۸ اولین مجمع نمایندگان در هالیفاکس و نوا اسکوشیا بنیانگذاری شد ، این مجمع در سال ۱۷۷۳ در جزیره پرنس ادوارد کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۷۸۵ در نیوبرانزویک راه اندازی شد.
با گذشت زمان تمام ایالات این کشور یکی پس از دیگری نهادهای دموکراتیک خود را پایه گذاری کردند.

جنگ هفت ساله کانادا در فاصله سال های ۱۷۵۶ تا ۱۷۶۳ در اروپا ، هند و آمریکا در دریا در گرفت ، این جنگ اولین جنگ جهانی بود که در آمریکای شمالی ، رقبای امپراتوری بریتانیا و فرانسه برای برتری خود در مقابل دیگری تلاش می کردند ، در اوایل جنگ ، فرانسوی ها ( با کمک شبه نظامیان کانادایی و متحدان بومی ) طی چندین حمله بریتانیا را شکست دادند و تعدادی از قلعه های آنها را تصرف کردند.

اما در سال ۱۷۵۸ بریتانیایی‌ ها لوئیزبورگ را تصرف کردند ، پس از این واقعه شهرهای کبک در سال ۱۷۵۹ و مونترال در سال ۱۷۶۰ به دست بریتانیا سقوط کردند ، این حوادث معادلات را در این کشور کاملا برهم زد ، با امضای معاهده پاریس در سال ۱۷۶۳ فرانسه به طور رسمی کانادا را به بریتانیایی‌ ها واگذار کرد‌ ، بنابراین ، جنگ هفت ساله ، پایه‌ های دو فرهنگی کانادای مدرن را بنا نهاد.

اولین موج بزرگ مهاجرت دائمی انگلیسی‌ زبان ها به کانادا مهاجرت وفادارانی بود که از انقلاب آمریکا گریخته بودند ، اغلب این مهاجران به طور عمده از ایالات میانه آتلانتیک به کانادا هجوم آوردند‌.

کاوش در رودخانه سنت لارنس و شکل گیری کانادا از زمانی آغاز شد که ژاک‌ کارتیه دریانورد فرانسوی بین سال‌های ۱۵۳۴ و ۱۵۴۲‌ سه بار در سراسر اقیانوس اطلس سفر کرد و در سرزمین ایندین ها فرشی برای پادشاه فرانسه به نام فرانسیس یکم در این منطقه گستراند ، کارتیه از دو راهنمای اسیر شده ، واژه کاناتا که به معنای « دهکده‌ » بود را شنید که این منطقه را به این نام می خواندند ، همین باعث شد که در دهه ۱۵۵۰ نام کانادا که برگرفته از همین واژه است روی نقشه های جهان ظاهر شود.

شرکت مهاجرتی رجبی با تدوین این مقاله ، تاریخ کشور کانادا از گذشته تا معاصر​ را به طور کامل شرح داد ، اکنون که با این کشور بیشتر آشنا شدید ، شاید بپرسید بهترین راه مهاجرت به این کشور چه راهی است ، در پاسخ به این سوال باید گفت که کانادا بیش از ۵۰ برنامه مهاجرتی دارد که هر کدام براساس شرایط افراد می تواند بهترین شیوه مهاجرت به این کشور باشد .

کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با سالها تجربه در امر مهاجرت ، مطالعه عنوان تحصیل در کانادا را به آنهایی که مشتاق علم و دانش هستند پیشنهاد می کنند ، چنانچه مایلید از دیگر شیوه های مهاجرتی این کشور آگاه شوید و یا به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر مرکز و غرب تهران و همچنین دفتر شیراز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه