ورزش در کانادا

ورزش در کانادا شاید از جمله مورادی است که باید قبل از سفر به این کشور درباره آن بیشتر بدانید ، شناختن فرهنگ کانادایی ها به همراه چیزهایی که عموم مردم به آن علاقه دارند به شما کمک می کند تا بتوانید زندگی شیرین تری را در این کشور سپری کنید.

کشور پهناور کانادا میزبان تعداد قابل توجهی مهاجر از اقصی نقاط جهان است که هر یک با اهداف و شیوه ای خاص به این کشور پا گذاشته اند که می توانید با مطالعه عنوان مهاجرت به کانادا ما از جزئیات آن مطلع شوید.

ورزش در کانادا نیز مجموعه ای بی نظیر و شکل گرفته از مردمی مهاجر با علاقه های متفاوت است که این فرصت را به شما و فرزندانتان می دهد تا بتوانید به هر زمینه ای که بخواهید وارد شده و در آن حرفه ای شوید.

خوب است دقت داشته باشید که ورزش در این کشور موجب شده تا بخش مهمی از عادات و شرایط زندگی مردم تحت تاثیر قرار بگیرد و برقراری ارتباط با محیط های ورزشی و اختصاص دادن ساعاتی از روز به ورزش برای همه آسان شود.

در این عنوان با ما همراه باشید تا هر آنچه را که از ورزش در کانادا می خواهید را بدانید و فراموش نکنید که می توانید در کلیه امور مرتبط با مهاجرت به روزترین اطلاعات را از کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) دریافت کنید.

نکته : تمام ورزش های معرفی شده در این مقاله در بخش فهرست مطالب به صورت لینک شده ارائه شده اند ؛ با انتخاب هر یک مطلب مرتبط با آن را بخوانید.

در پایان مقاله هم می توانید در بخش دیدگاه نظرات و سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ کارشناسان ما را دریافت کنید.

فهرست مطالب
ورزش در کانادا

محبوب ترین ورزش ها در کانادا

در کشور کانادا شما ورزش را نه فقط روشی برای سرگرمی و یا سلامتی ، بلکه وسیله ای برای اتحاد ملی خواهید یافت ، طیف گسترده ای از فعالیت های ورزشی ، به مردم این کشور فرصت داده تا به عضویت در تیم های مختلف درآمده و در مسابقات کوچک و گسترده شرکت کنند.

شکل گیری محبوب ترین ورزش ها در کانادا را می توان تحت تاثیر کشور بریتانیا و امریکا دانست اما در سال های اخیر مردم این کشور توانسته اند با حضور بین المللی در برخی از رشته ها ، به طور مستقل به برخی از رشته ها وارد شده و استعداد خود را نشان دهند.

ورزش در کانادا به صورت جدی توسط یک سوم مردم این کشور دنبال می شود و آنها به صورت جدی مسابقات تیم های کشور را تماشا می کنند ، آب و هوای این کشو نیز موجب شده است تا ورزش های زمستانی از محبوب ترین ها شناخته شود . اهمیت ورزش از همان سنین کم و در مدارس به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد و بخش مهمی از برنامه آموزشی می باشد . با کلیک بر روی عنوان تحصیل در مدارس کانادا با نظام آموزشی منحصر بفرد این کشور بیشتر آشنا شوید.

در ادامه به ده ورزش پرطرفدار در این کشور خواهیم پرداخت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشور کانادا از شیوه های قانونی با همراهی مشاوران مجرب رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هاکی روی یخ اولین ورزش محبوب کانادا

هنگامی که به صورت تخصصی ورزش در کانادا را مورد بررسی قرار می دهیم قطعا به نام هاکی روی یخ به عنوان پرطرفدارترین این فهرست خواهیم رسید.

هاکی روی یخ در کانادا به عنوان ورزش رسمی این کشور نامگذاری شده و در حدود 68 درصد از مردم کانادا مسابقات آن را مستقیما دنبال می کنند.

هاکی از قدیمی ترین ورزش های جهان با توپ و چوب است که به قدرت بالایی نیازمند می باشد ، چنانچه به دنبال جایگاه این روزش در کانادا هستید آن را همانند ورزش کشتی در کشورمان بدانید ، کانادایی ها از قرن 19 این ورزش را به صورت جدی آغاز کردند در سال 2006 با پیروزی بر آمریکا توانست رکورد 25 ساله این کشور را از آن خود کند.

علاوه بر محبوبیت ملی این ورزش موجب شده تا درآمد اقتصادی خوبی نیز برای کشور به وجود آید و بتوان آن را علاوه بر روی یخ ، بر روی چمن و داخل سالن بازی کرد.

هاکی روی یخ اولین ورزش محبوب کانادا

لاکراس ورزش دلخواه کانادایی ها

در فهرست محبوب ترین ورزش در کانادا لاکراس را می توان جزو نخست ها دانست که برخی آن را چوگان با تور می نامند ، این ورزش به فوتبال و هاکی بسیار شباهت داشته و از طریق سرخپوستان آمریکا به این کشور وارد شده است.

لاکراس ورزش دلخواه کانادایی ها شاید برای ما ایرانیان زیاد آشنا نباشد اما از سال 1994 به عنوان یک ورزش تابستانی اعلام شده است ، دو لیگ حرفه ای لاکروس در این کشور وجود دارد و هزاران نفر به صورت های مختلف این ورزش را دنبال می کنند.

فوتبال جزء سه ورزش محبوب کانادا

فوتبال جزء سه ورزش محبوب کانادا

ورزش فوتبال در سراسر جهان محبوب است و جمعیت قابل توجهی هر ساله در سراسر جهان مسابقات آن را دنبال می کنند ، بنابراین جای تعجبی ندارد که جزو محبوب ترین های ورزش در کانادا نیز قرار گیرد ، سال هاست که فوتبال جزء سه ورزش محبوب کانادا اعلام می شود و در طول سالیان نیز توانسته به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

جام جهانی فوتبال بانوان در سال 2015 در این کشور برگزار شد و طبق آمار فیفا بیش از دو میلیون نفر به صورت حرفه ای این ورزش را بازی می کنند ، انجمن فوتبال در کانادا بر این ورزش به طور مستقیم نظارت داشته و یالغ بر 1500 باشگاه فوتبال در 12 نقطه از کانادا امکان ورود علاقه مندان به این ورزش را فراهم نموده اند.

فوتبال آمریکایی یا گریدیرون در کانادا

ورزش در کانادا در زمینه فوتبال به دو گروه مختلف تقسیم می شود و فوتبال آمریکایی یا گریدیرون را می توان یکی از پرطرفدارترین ها دانست که ریشه در راگبی دارد ، لیگ حرفه ای این کشورCanadian Football League نام دارد و مهم ترین رویداد آن را می توان Grey Cup دانست که سالانه جمعیت چشمگیری را پای تلویزیون می نشاند.

این ورزش به حدی در این کشوری جدی است که در مدارس و دانشکده ها برگزار شده و تیم های آنها به رقابت با یکدیگر می پردازند ، البته فراموش نکنید که فوتبال کانادایی و فوتبال آمریکایی دارای تفاوت های جدی هستند و شاید در ظاهر شبیه بهم به نظر برسند ، اما تفاوت های زیادی دارند.

کریکت در فهرست محبوب ترین های کانادا

یکی از ورزش های موجود در کشور کانادا که رشد سریعی در این کشور داشته ، کریکت است که همواره در میان 10 ورزش برتر این کشور طبقه بندی شده و بسیاری از شهروندان آن را به صورت جدی بازی می کنند ، این بازی از سال 1892 با تاسیس سازمانی مخصوص رسمیت یافت و هم اکنون مسابقات بین استانی و قهرمانی کشور توسط این سازمان اداره می گردد ، کریکت در فهرست محبوب ترین های کانادا ، در میان زنان این کشور نیز بسیار محبوب است و تیم مردان تاکنون در سه جام جهانی شرکت نموده است ، این ورزش ابتدا توسط انگلستان به این کشور وارد شد و همچنان طبق قوانین یکسان اجرا می شود.

کریکت در فهرست محبوب ترین های کانادا

بیسیبال محبوب کانادایی ها

بیسبال از جمله موارد ورزش در کانادا است که می توان قدمت آن را برابر با این کشور دانست و قدیمی ترین پارک بیسبال جهان نیز هنوز در انتاریو در لابات پارک در حال فعالیت می باشد ، این ورزش در بیش از 70 شهر کانادا اجرا شده و به صورت لیگ برتر دارای مسابقات مختلف می باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از ستارگان برتر بیسبال جهان از این کشور ریشه گرفته اند و هیجان بازی های آن برای مردم کانادا غیر قابل توصیف می باشد.

برای شناخت هر چه بیشتر کشور کانادا می توانید مقالات زیر را مطالعه کرده و اطلاعات مفیدی کسب کنید.

طرفداری کانادایی ها از ورزش تنیس

یکی از ورزش های محبوبی که در کشور کانادا بسیار مورد استقبال شهروندان شهرهای مختلف این کشور قرار دارد ، ورزش تنیس است که در صحنه های جهانی نیز به صورت کاملا جدی به رقابت با تیم های سایر کشورها می پردازد.

محبوبیت این ورزش موجب شده تا رقابت های گسترده ای همچون جام کانادا دیویس ، جام فدرال کانادا ، کانادا اپن و ۶ مسابقه ای ‌تی‌ پی تور در این کشور با شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف برگزار شود و شاید برایتان جالب باشد بدانید که تنیس از جمله ورزش هایی است که در برنامه روزمره مردم این کشور قرار دارد و شما می توانید در هر خانواده فردی را بیابید که حداقل با این ورزش در حد ساده آشنایی دارد.

افراد زیر 25 سال در ورزش در کانادا بسیار به تنیس مشتاق هستند و می توان تنیس را در میان ده ورزش نخست این کشور دانست.

بسکتبال ورزش مورد حمایت مردم کانادا

چنانچه به کشور کانادا سفر کنید ، قطعا درمی یابید که بسکتبال از ورش های محبوب این کشور است که در سه ایالت نوا اسکوشیا ، انتاریو و آلبرتا به صورت جدی پیگیری می شود ، بسکتبال ورزش مورد حمایت مردم کانادا به صورت رسمی از سال 1946 آغاز شد و هم اکنون با 30 تیم در مسابقات قهرمانی کشور ادامه یافته است.

بازی بسکتبال مدرن در سال 1891 توسط جیمز ناسمیت فردی کانادایی در کشور آمریکا نهاده شد و پس از آن با شرکت کنندگانی از کانادا به این کشور نیز وارد شد ، در واقع می توان اولین بازی کنندگان بسکتبال را کانادایی دانست که هم اکنون در مدارس و دانشگاه ها دارای محبوبیت بالایی داشته و بسیاری ان را به عنوان رشته تحصیلی خود دنبال می کنند.

بسکتبال ورزش مورد حمایت مردم کانادا

کانادا سرزمین گلف بازان حرفه ای

از قرن 15 میلادی زمین های مختلفی در کشور کانادا میزبانی ورزش گلف را به عهده داشته اند و مردم ان همواره به گلف به عنوان یک ورزش برتر نگاه کرده اند ، اولین باشگاه لف در این کشور با نام ” باشگاه گلف مونترال ” در سال 1873 تاسیس شد و با گسترش روز افزون توانسته به بیش از 100 زمین حرفه ای برسد.

کانادا سرزمین گلف بازان حرفه ای دارای افراد صاحب نام زیادی در این زمینه است و مسابقات گلف کانادین اپن در سطوح بالایی برگزار شده و توجه مردم بومی و خارجی را به خود جلب می کنند.

ورزش کرلینگ در کانادا

ورزش کرلینگ در کانادا شاید برای ما ایرانیان زیاد نام آشنا نباشد ، اما در میان ورزش محبوب کاناداییان قرار گرفته و به باور بسیاری به عنوان شطرنج روی یخ شناخته می شود ، این بازی برای نخستین بار در قرون وسطی در کشور اسکاتلند بازی شد و هم اکنون بیشتر در ایالت های غرب کانادا بازی می شود.

تیم های محبوب این بازی در استان های آلبرتا و مانیتوبا قرار دارند و مسابقات قهرمانی آن سالانه مردم زیادی را به حوزه ورزش در کانادا وارد  می سازد.

ورزشکاران مشهور کانادایی

در فهرست بالا به مهم ترین ورزش های مورد علاقه مردم کانادا اشاره کردیم که البته این موارد بسیار بیشتر بوده و می توان ورزش های دیگری همچون کشتی را در فهرست علاقه مندی ها اضافه کرد ، اما در هر یک از ورزش های موجود در کشور کانادا افراد صاحب نامی وجود داشته اند که افتخارات زیادی را برای ورزش در کانادا به ارمغان آورده اند.

ورزشکاران مشهور کانادایی

برخی از ورزشکاران مشهور کانادایی به شرح زیر هستند:

  1. وین گرتزکی : بازیکن سابق هاکی روی یخ و رئیس سابق کانادایی است که در 26 ژانویه 1961 متولد شد . او حدود 20 فصل در لیگ ملی هاکی برای چهار تیم از سال 1979 تا 1999 بازی کرده و ملقب به “بزرگ” است.
  2. تری فاکس : یک ورزشکار و فعال تحقیقات سرطان کانادایی بود که در 28 تیر 1337 به دنیا آمد و ممکن است مانند سایر ورزشکاران بیشترین عنوان و جام را برای نشان دادن نداشته باشد اما از او به عنوان یک ورزشکار بزرگ کانادایی پس از شجاعتش برای رویارویی با چیزی وحشتناک یاد می شود.
  3. ریچارد ماروین هانسن : یک دوومیدانی کانادایی در بازی های پارالمپیک ، فعال و نیکوکار برای افراد معلول است که در سن 15 سالگی در یک تصادف وانت بار دچار آسیب نخاعی شد و در نتیجه به فردی مبتلا به پاراپلژی تبدیل شد . او به خاطر سه طلا ، دو نقره و یک برنز خود مشهور و در حال حاضر رئیس و مدیر عامل بنیاد ریک هانسن می باشد.

سایر افراد صاحب نام در ورزش کانادا

  • از جمله دیگر این افراد می توان به افراد زیر اشاره کرد:
  • گوردی هاو بازیکن هاکی روی یخ
  • فرگوسن جنکینز ، پیتر بیسبال
  • کلارا هیوز، دوچرخه سوار و اسکیت باز سرعت
  • کریستین سینکلر ، بازیکن فوتبال
  • نانسی گرین اسکی باز
  • دونووان بیلی دونده سرعت
  • استیو نش بسکتبال

ورزشگاه های کشور کانادا

استادیوم های بزرگ و نمادین زیادی در کانادا وجود دارد که میزبانی مسابقات داخلی و خارجی را بر عهده داشته و به روزترین امکانات را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد ، از جمله ورزشگاه های کشور کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورزشگاه المپیک
  • ورزشگاه مشترک المنافع
  • مرکز راجرز
  • استادیوم مک ماهون
  • استادیوم موزاییک
  • میدان BMO
  • ورزشگاه یادبود پرسیوال مولسون
  • استادیوم تی دی پلیس

سوالات پر تکرار ورزش در کانادا

ورزش در کانادا به صورت جدی توسط یک سوم مردم این کشور دنبال می شود و آنها به صورت جدی مسابقات تیم های کشور را تماشا می کنند.

هاکی روی یخ اولین ورزش محبوب کانادا است.

برخی آن را چوگان با تور می نامند ، این ورزش به فوتبال و هاکی بسیار شباهت داشته و از طریق سرخپوستان آمریکا به این کشور وارد شده است.

محبوبیت این ورزش موجب شده تا رقابت های گسترده ای همچون جام کانادا دیویس ، جام فدرال کانادا ، کانادا اپن و ۶ مسابقه ای ‌تی‌ پی تور در این کشور با شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف برگزار شود و شاید برایتان جالب باشد بدانید که تنیس از جمله ورزش هایی است که در برنامه روزمره مردم این کشور قرار دارد

  1. وین گرتزکی : بازیکن سابق هاکی روی یخ و رئیس سابق کانادایی است که در 26 ژانویه 1961 متولد شد . او حدود 20 فصل در لیگ ملی هاکی برای چهار تیم از سال 1979 تا 1999 بازی کرده و ملقب به “بزرگ” است.
  2. تری فاکس : یک ورزشکار و فعال تحقیقات سرطان کانادایی بود که در 28 تیر 1337 به دنیا آمد و ممکن است مانند سایر ورزشکاران بیشترین عنوان و جام را برای نشان دادن نداشته باشد اما از او به عنوان یک ورزشکار بزرگ کانادایی پس از شجاعتش برای رویارویی با چیزی وحشتناک یاد می شود.

در این عنوان تلاش نموده ایم تا نگاهی به اصلی ترین موارد ورزش در کانادا داشته باشیم و ضمن معرفی برترین ها اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم ، دقت داشته باشید که ورزش در کانادا می تواند زمینه کاری خوبی نیز برای افراد دارای سابقه در این حوزه باشد و از طریق دریافت ویزا شما را به اقامت برساند ، اگر از علاقه مندان به کار در کانادا هستید حتما مطالب جمع آوری شده توسط کارشناسان ما را از دست ندهید ، مشاورین موسسه رجبی در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

ورزش در دیگر کشورهای جهان چه وضعیتی دارد؟ مقالات زیر همگی به روز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه