نحوه گرفتن وام در کانادا

گرفتن وام در کانادا امروز مفهوم بسیار مهم و پر رنگی در زندگی شهروندان و حتی مهاجرین به این کشور پیدا کرده است و باتوجه به افزایش هزینه های مرتبط با زندگی روزمره، افراد و خانواده های بسیاری در پی اخذ وام های مختلف برای رفع نیازهای خود هستند. خوشبختانه بانک های متعددی در این کشور در حال ارائه کمک های مالی و وام های مختلف با انواع شرایط به متقاضیان هستند.

نحوه گرفتن وام در کانادا

مشاور مهاجرتی

بله در کشور کانادا افراد شهروند، مقیم و غیر مقیم قادر به دریافت انواع وام های بانکی هستند.

 در صورتی که در پرداخت اقساط وام خود تاخیر داشته باشید، با جریمه مواجه خواهید شد و در صورتی که آن ها را نپردازید وثیقه و ضمانت دریافتی از شما به اجرا گذاشته خواهد شد و ضرری بسیار را متحمل خواهید شد.

 خیر برای دریافت انواع وام در کانادا باید به سن قانونی و بیش از 18 سال رسیده باشید.

بله به دانشجویان وام دانشجویی پرداخت می شود که هیچگونه بهره و سودی نیز ندارد.

 بازه بازپرداخت وام مسکن در کانادا معمولا 5 تا 25 سال است.

این سوال هم مطرح است که با توجه به نیازِ شما، کدام نوع از وام ها بهتر است و توان بازپرداخت آن را خواهید داشت؟! طبق آمار، در کانادا از هر 4 نفر 1 نفر قادر به تامین نیازهای خود با درآمدشان نیستند و نیاز دارند که از کمک های مالی و وام های متنوع استفاده کنند.

در حالی که اخذ وام در کانادا می تواند ارزشمند باشد، درک چشم انداز وام ها در این کشور ممکن است برای برخی افراد کمی مبهم و تعریف نشده به نظر آید. با این حال، با داشتن اطلاعات و استراتژی های مناسب، می توانید تصمیمات آگاهانه ای بگیرید که به شما قدرت می دهد تا تامین مالی مورد نیاز را تضمین کنید.

این امر به خصوص برای مهاجرانی که تازه به این کشور مهاجرت می کنند و قصد خرید خانه، اتومبیل و یا راه اندازی یک بیزنس را دارند؛ می تواند بسیار کار آمد و کمک کننده باشد. در ادامه انواع وام های موجود در کشور کانادا و شرایط اخذ هریک را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

انواع وام های در دسترس در کانادا

در کانادا به مانند دیگر نقاط جهان، وام، مقدار پولی است که شما از یک مؤسسه مالی مانند بانک، اتحادیه اعتباری یا وام دهنده آنلاین قرض می گیرید که باید با بهره در تاریخ تعیین شده بازپرداخت شود. انواع مختلفی از وام ها برای استفاده های مختلف طراحی شده اند که می‌توانند با وثیقه یا بدون وثیقه تضمین شوند و دارای نرخ بهره ثابت یا متغیر باشند و همچنین مدت‌های بازپرداخت مختلفی داشته باشند.

خوشبختانه افراد غیر مقیم نیز در صورتی که بتوانند شرایط مورد نیاز بانک های این کشور را فراهم کنند، قادر به دریافت وام های مختلف خواهند بود. در حال حاضر، انواع مختلفی از وام های بانکی در کشور کانادا وجود دارند که با اهداف و یا برای برنامه‌های مشخص و خاصی در نظر گرفته شده و به متقاضیان اعطا می‌شوند، در ادامه برای توضیحات بیش تر با مشاورین رجبی همراه باشید.

وام شخصی

وام شخصی

وام شخصی مبلغی است که از یک موسسه مالی قرض می‌گیرید. شما بدهی را به صورت پرداخت های هفتگی یا ماهانه در دوره ای که معمولا بین 6 تا 60 ماه است بازپرداخت خواهید نمود و وجوه دارای نرخ بهره ثابت یا متغیر خواهند بود.

در کانادا، بیشتر وام های شخصی بدون وثیقه هستند، به این معنی که نیازی به ارائه وثیقه ندارید. با این حال، وام های شخصی تضمین شده معمولا دارای نرخ بهره پایین تری هستند، بنابراین ممکن است بخواهید از وام دهنده خود در مورد هر دو نوع وام سؤال کنید تا بتوانید گزینه ها را با هم مقایسه کنید.

ضمنا محدودیت های کمی در مورد نحوه استفاده از وام شخصی وجود دارد و مبالغ قابل دریافت نیز از 100 دلار تا 50000 دلار متغیر است و با این که برخی از وام دهندگان شرایط پرداخت وام را دارند اما به درخواست هایی با مبالغ کم وام نمی دهند.

وام مسکن

وام مسکن در کانادا توسط موسسات مالی یا وام دهندگان مستقیم ارائه می شود و توسط املاک و مستغلات تضمین می شود. وام مسکن ممکن است دارای نرخ بهره ثابت، متغیر و یا ترکیبی باشد و توسط قوانین سختگیرانه ای کنترل می شود و می تواند جریمه های بالایی داشته باشد.

برخلاف وام شخصی که می تواند برای اهداف مختلف استفاده شود، وام مسکن فقط برای خرید ملک استفاده می شود. وام های مسکن معمولا برای مبالغ سنگین است که در مدت زمان طولانی، مانند 25 یا 30 سال، به اضافه بهره، بازپرداخت می کنید. دارایی شما به عنوان وثیقه عمل می کند، بنابراین در صورت عدم پرداخت، وام دهنده شما می تواند خانه را در اختیار گرفته و آن را بفروشد.

طی یک دهه گذشته به دلیل رشد بسیار زیاد قیمت ملک در کانادا تقریبا برای اکثر افراد جامعه خرید خانه بدون وام غیر ممکن شده است که این میزان درخواست ها برای دریافت این نوع وام را نیز افزایش داده است. دولت نیز سعی می کند تا حد ممکن بتواند پاسخگوی درخواست های موجود باشد.

به دلیل اهمیت وام مسکن در کانادا، کارشناسان ما در مقاله جداگانه ای به بررسی تمام جوانب این موضوع پرداخته اند؛ به مطالعه مقاله دعوتید.

وام مسکن

وام دانشجویی

هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا بالا است و بسیاری از دانشجویان باید برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی خود وام بگیرند.

 در کانادا، رایج ترین وام های دانشجویی توسط دولت فدرال یا استانی صادر می شود. یکی از مزیت های این نوع وام این است که هیچگونه سودی به آن تعلق نمی گیرد.

ضمنا هر وام در هر دانشگاه و در هر ایالت، شرایط اعطا و شرایط بازپرداخت متفاوتی دارد. شما همچنین می توانید برای وام دانشجویی شخصی یا دریافت اعتبار در ازای سپرده دانشجویی از بانک ها یا وام دهندگان آنلاین درخواست دهید که تمامی این موارد بستگی به محل تحصیل شما خواهد داشت.

اگر می خواهید جزئیات بیشتری درباره تحصیل در کانادا بدانید، مقاله لینک شده را مرور کنید.

وام دانشجویی

وام خودرو

وام خودرو در کانادا راهی برای خرید یک خودروی نو یا دست دوم، بدون در اختیار داشتن بودجه کافی به صورت نقدی است. این وام از بسیاری از مؤسسات مالی و گاهی مستقیما از نمایندگی های فروش خودرو نیز قابل دسترس است.

 دریافت این نوع وام، نیاز به وثیقه دارد که معمولا خودرو خریداری شده به عنوان وثیقه معرفی و پذیرفته می شود و در صورت عدم پرداخت اقساط وام به مصادره در خواهد آمد.

مبلغ اعطای وام خودرو به قیمت و نوع خودرو، شرکت، بانک یا سازمان اعطا کننده وام و قدرت بازپرداخت شما بستگی خواهد داشت. 

باز هم توصیه می کنیم که پیشنهادهای موجود از وام دهندگان مختلف و یا شرکت های فروش خودرو را جمع آوری کنید تا مطمئن شوید که بهترین شرایط و نرخ بهره را پیدا کرده اید.

وام خودرو

وام تجاری

یکی دیگر از راه های دریافت وام در کانادا، دریافت وام تجاری است که معمولا توسط مؤسسات مالی به یک شرکت یا یک کارآفرین برای راه اندازی یا بهبود کسب و کارش ارائه می شود.

 وجوه دریافتی از این وام را می توان برای هزینه های مرتبط با تجارت، مانند خرید لوازم جدید، ارتقاء فناوری یا گسترش عملیات استفاده کرد.

دریافت این وام، نیاز به طی کردن مراحلی نه چندان ساده و ارائه مدارکی خاص دارد که بتوانید به شرکت یا سازمان اعطا کننده وام  اثبات کنید که استارتاپ یا بیزنس شما قطعا به سوددهی خواهد رسید و یک طرح تجاری خاص و بسیار جذاب دارید. البته ممکن است از شما درخواست ارائه وثیقه نیز شود.

وام تجاری

وام های روزپرداخت

وام های روزپرداخت را شاید بتوان ساده ترین و کم مبلغ ترین نوع وام های موجود در کانادا دانست.

 این نوع وام مناسب افرادی است که در بازه زمانی کوتاهی قادر به تامین مخارج روزانه یا ماهانه خود نیستند و فورا می توانند پس از دریافت حقوق خود آن را پرداخت کنند. این نوع وام بهره بسیار پائینی دارد و کوتاه مدت خواهد بود.

حتی در صورتی که در موعد پرداخت، قادر به پرداخت وام نباشید، خواهید توانست سود مربوط را پرداخت کرده و وامی جدید را دریافت یا تمدید کنید.

 معمولا مبلغ این نوع وام ها بالاتر از 2500 دلار نخواهد بود و در صورتی که مشتری خاص و خوبی برای بانک خود باشید، می توانید امتیازات بهتر و بیش تری نیز از بانک بابت این وام دریافت کنید.

وام های روزپرداخت

وام گِرُوی یا رهنی

وام گِرُوی یا رهنی نوعی دیگر از وام شخصی کوتاه مدت در کانادا است که در آن وام گیرنده، کالایی ارزشمند را به عنوان وثیقه ارائه می دهد و تا زمان بازپرداخت کامل وام و بهره آن نزد وام گیرنده خواهد ماند. وام های رهنی دارای مدت کوتاهی هستند که معمولا 30 روزه است و نرخ بهره بالایی دارند.

برای گرفتن وام در کانادا باید به چه شرایطی توجه کرد؟

برای گرفتن وام در کانادا پارامترها و موارد مختلفی را باید مورد بررسی قرار دهید، از جمله سود و بهره وام دریافتی، مدت زمان بازپرداخت مبلغ اقساط، وثیقه مورد نیاز، امکان اعطای وام به مهاجران و غیره که بررسی این امر باید توسط کارشناسان متخصص شرکت رجبی بر اساس مدارک و شرایط شما صورت پذیرد. اما چند مورد از این موارد را برای اطلاعات بیش تر شرح خواهیم داد.

سود و بهره بانکی

سود و بهره بانکی

بر خلاف کشورمان که میزان بهره بانکی بر روی انواع وام ها مشخص و ثابت است، در کانادا بانک ها بر اساس خوش حسابی ، فعالیت های بانکی و میزان سرمایه و گردش مالیاتان به یک امتیاز و رتبه مشخصی به شما خواهد دادکه طبق آن، نرخ بهره و حتی مدت بازپرداخت می تواند مشخص شود.

حال هرچه شما مشتری خوش حساب تر و بهتری برای بانک باشید، قطعا بهره کمتری خواهید پرداخت و بر خلاف آن هرچه امتیاز و رتبه کمتری کسب کنید، باید بهره پیش تری بپردازید. حتی ممکن است در صورتی که رتبه و امتیاز خوبی نزد بانک مربوطه نداشته باشید، مجبور به ارائه وثیقه و ضمانت نیز شوید.

مدت بازپرداخت وام دریافتی

یکی دیگر از عوامل مهم بر گرفتن وام در کانادا مشخص کردن مدت زمان بازپرداخت اقساط است. معمولا هر نوع از وام های موجود دارای یک بازه استاندارد بازپرداخت هستند که البته متقاضی می تواند آن ها را تغییر دهد. بازپرداخت وام مسکن در کانادا معمولا از 5 تا 25 سال است که بستگی به مبلغ دریافتی دارد.

یا بازپرداخت وام خودرو از 1 تا 5 سال است و همچنین بازپرداخت وام دانشجویی می تواند حداکثر تا 2 یا 3 سال پس از پایان تحصیلات دانشجویان باشد. البته همانطورکه گفتیم این موضوع نیز می تواند با توجه به اعتبار شما نزد بانک یا موسسه مربوطه تغییر نماید و به مدت آن افزایش و یا از آن کاسته شود.

تاخیر در باز پرداخت وام دریافتی

تاخیر در باز پرداخت وام دریافتی

دقت به این موضوع، اهمیت بسیار ویژه ای دارد زیر در صورت عدم پرداخت به موقع اقساط خود، علاوه بر تاثیر منفی نزد بانک و سیستم بانکی کانادا قطعا با جریمه نیز مواجه خواهید شد.

 معمولا در قرارداد اولیه گرفتن وام در کانادا میزان جریمه برای تاخیر در بازپرداخت اقساط نیز تعیین می شود که هرچه تاخیر بیش تر باشد، جریمه نیز بیش تر خواهد بود.

علاوه بر این، پرداخت با تاخیر می تواند بر دریافت دیگر کمک های مالی و وام از بانک مربوطه و از دیگر بانک ها یا موسسات مالی تاثیر منفی داشته باشد و اعتبار شما را خدشه دار کند حتی اگر پرداخت اقساط صورت نگیرد، علاوه بر جریمه، قطعا ضمانت دریافتی از شما به اجرا گذاشته می شود.

چه بانک هایی برای گرفتن وام در کانادا مناسب هستند؟

در رابطه با انتخاب بانک یا موسسه جهت گرفتن وام در کانادا توجه کنید که موارد زیر را حتماً بررسی کنید:

  • اعتبار بانک وام دهنده
  • میزان بهره دریافتی بابت وام مربوطه
  • دریافت ضمانت و مقدار آن
  • میزان اعطای تسهیلات ( چه مقدار از قیمت کالا یا خدمات را به شما وام خواهند داد)
  • حداکثر مدت زمان بازپرداخت وام

شما باید این موارد را در نظر گرفته و بهترین گزینه را انتخاب کنید که وام دهنده بیش ترین مبلغ وام را با کم ترین میزان بهره و به بلند مدت ترین زمان بازپرداخت اعطا نماید. طبق آماری که از سیستم سرمایه و بانکداری کشور کانادا طی یک دهه گذشته وجود دارد، بانک های زیر بهترین گزینه ها برای دریافت وام های شخصی و سایر وام ها بوده اند:

نام بانک مبلغ وام شخصی مدت زمان اعطای وام ویژگی ها
Loans Canada $500 تا  $50,000 فورا، همان روز مراحل ساده و آسان برای پرداخت وام
LoanConnect $500 تا  $50,000 فورا، همان روز سادگی بسیار برای ارتباط با شعب
Borrowell حداکثر تا 35000 دلار 1 تا 2 روز وام های شخصی بدون تضمین در کمتر از 48 ساعت ارائه می شود
Refresh Financial حداکثر تا 10000 دلار 24 ساعت وام های شخصی با تضمین پول نقد را برای کمک به بازسازی امتیاز اعتباری خود ارائه می دهد.
Fairstone $500 تا  $50,000 کمتر از 24 ساعت وام های تضمین شده و بدون وثیقه ارائه می دهد.

گرفتن وام در کانادا به چه مدارکی نیاز دارد ؟

گرفتن وام در کانادا یقینا باتوجه به بانک انتخابی، قوانین ایالتی، نوع وام و اعتبارات شخصی نیازمند مدارک و شرایطی خاص برای هر متقاضی خواهد بود که قطعا توسط کارشناسان مربوطه در بانک انتخابی مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. به همین خاطر نمی توان گفت که چه مدارک و شرایطی برای تمامی بانک ها نیاز خواهد بود.

اما مدارکی که به طور عمومی از تمامی متقاضیان گرفتن وام در کانادا درخواست خواهد شد که این مدارک چنین هستند:

  • داشتن حداقل سن 18 سال برای متقاضی دریافت وام
  • مدارک هویتی و پاسپورت معتبر متقاضی دریافت وام
  • داشتن حساب بانکی معتبر و یا افتتاح آن نزد بانک مربوطه
  • اطلاعات و مدارک دقیقی از دارایی شخص و سایر تعهدات مالی وی
  • مدارک مربوط به میزان درآمد و حقوق شخص و مدارک پرداخت مالیاتی
  • مدارک مرتبط به گواهی شغلی و استخدام
  • مدارک لازم جهت احراز محل سکونت و اقامت
مراحل لازم برای دریافت وام در کانادا

مراحل لازم برای دریافت وام در کانادا

قطعا مراحل دریافت وام باتوجه به نوع وام ممکن است تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند اما به طورکلی گرفتن وام در کانادا به مراحل زیر نیاز دارد:

  • انتخاب بانک یا موسسه وام دهنده: همانطورکه گفتیم وام دهندگان مختلف در کانادا، شرایط و نرخ بهره های متفاوتی ارائه می دهند، بنابراین قبل از انتخاب وام دهنده، تحقیق کنید و مقایسه کنید که کدام انتخاب، برای شما بهترین خواهد بود.
  • ارائه درخواست وام: به صورت حضوری یا آنلاین فرم درخواست وام مربوطه را تکمیل کرده و به بانک مربوطه ارائه کنید.
  • ارائه مدارک: با کارشناس مربوطه در بانک مد نظرتان ارتباط برقرار کرده و مدارک مورد نیاز را سوال کنید و نسبت به تهیه و جمع آوری آن اقدام کرده و به بانک ارائه نمایید.
  • بررسی درخواست: پس از ارائه درخواست و مدارک، بانک نسبت به بررسی آن ها اقدام نموده و شما را از نتیجه حاصل شده مطلع می نماید.
  • امضای قرارداد نهایی: در صورت واجد شرایط بودن و دریافت تایید نهایی، از شما جهت امضای قرارداد و دریافت وام دعوت به عمل می آید.

برای شناخت دقیق تر و کامل تر مراحل و نحوه گرفتن وام در کانادا طبق شرایط و مدارک خودتان با تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و زمان مشاوره تخصصی خود را دریافت نمایید.

محتوای مقالات زیر می تواند پاسخگوی برخی سوالات شما درباره کانادا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه