معرفی شهر های کشور کرواسی

معرفی شهر های کشور کرواسی برای علاقمندان مهاجرت به این کشور بسیار مهم است ، این کشور دارای 128 شهر است که هر یک از آن ها در منطقه ای از این کشور جای گرفته و دارای شرایط اقتصادی ، تحصیلی و کاری متفاوتی است.

شهر های کرواسی اغلب از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستند و میزبان گردشگردان از سراسر جهان می باشند و انتخاب بهترین شهر برای بازدید ، زندگی و کار در کشور کرواسی نسبتا دشوار است ؛ چرا که با توجه به وضعیت جغرافیایی کرواسی شهر های آن ویژگی های منحصر به فردی دارند ، برای آشنایی کامل با شرایط کار در کرواسی مقاله لینک شده را انتخاب کرده و مطلب مورد نظر را بخوانید.

انتخاب شهر به عنوان مقصد زندگی در کرواسی بایستی با توجه به دلیل مهاجرت به مسائلی مانند زمینه اقتصادی ، دانشگاه های موجود ، امکانات رفاهی و بهداشتی موجود و هزینه زندگی در آن شهر توجه کرد ، به طور قطع بهترین شهر برای تحصیل ، کار و سرمایه گذاری در کرواسی شهر زاگرب یا پایتخت این کشور است که فرصت های متعددی برای شهروندان خود فراهم می کند.

دیگر های شهر های این کشور شامل اسپلیت ، رییکا ، اوسیک ، زادار ، اسلاونسکی برد ، ولیکا گریتسا ،کارلواتس ، پولا ، سیساک ، شیینیک ، واراژدین ، دوبروونیک ، بیلوار ، سامبر ،وینکوتسی ، کاشتلا ، ووکوار ، کپریونیتسا  ، چاکوتس و جاکوو می باشد ؛ در ادامه با 10 شهر بزرگ و پرجمعیت کرواسی بیشتر آشنا می شویم ، البته شما می توانید با تماس با موسسه رجبی به شماره ثبت 562051 از جزئیات بیشتر مطلع شوید.

فهرست مطالب
معرفی شهر های کشور کرواسی

زاگرب پایتخت کرواسی

زاگرب پایتخت کرواسی و بزرگترین شهر آناست که در شمال غربی کشور ، در امتداد رودخانه ساوا  و در دامنه ‌های جنوبی کوه مدودنیکا قرار دارد ، زاگرب در نزدیکی مرز بین ‌المللی کرواسی و اسلوونی در ارتفاع تقریبا 122 متری  از سطح دریا قرار دارد ؛ در سال 2021 این شهر 769944 نفر جمعیت داشت که تقریبا یک چهارم کل جمعیت کرواسی است.

این شهر به دو بخش تقسیم می شود که شامل شهر بالا و شهر پایین است ؛ شهر بالا مرکز شهر و شهر قدیمی است  در حالی که شهر پایین تر حومه شهر و سبزتر است.

منطقه کاپتول میدان اصلی زاگرب است و مملو از بار ها ، کافه ‌ها ، کلوپ ‌های شبانه و رستوران‌ هایی است که غذا ها و مضامین بین ‌المللی ارائه می‌دهند ؛ شاخه های مهم صنعت در این شهر عبارتند از تولید ماشین آلات و دستگاه های الکتریکی ، فرآوری شیمیایی ، دارویی ، نساجی ، مواد غذایی و آشامیدنی.

 زاگرب یک مرکز تجارت و تجارت بین المللی و همچنین یک مرکز حمل و نقل ضروری  در کرواسی است که در تقاطع اروپای مرکزی ، مدیترانه و اروپای جنوب شرقی قرار دارد ، تقریبا همه  بزرگ‌ ترین شرکت‌ های کرواسی و اروپای مرکزی در این شهر هستند ،  موسسه آموزش عالی دولتی و 9 مدرسه آموزش عالی حرفه ای خصوصی در این شهر وجود دارد که این شهر به مکانی عالی برای تحصیل در کرواسی تبدیل می کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

معرفی کشورهای مناسب برای مهاجرت با توجه به اهداف و امکانات شما ، تماس بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اسپلیت جواهر کرواسی

دومین شهر بزرگ کرواسی ، اسپلیت ، شهری مدرن ، تاریخی و امروزی برای سبک زندگی لوکس آدریاتیک است ، برای بسیاری از مهاجران ، اسپلیت بهترین گزینه خدمات کامل در تمام طول سال است ؛ جامعه مهاجران اسپلیت در درجه اول آلمانی هستند ، اما این شهر همچنین مقصد اراسموس است.

اگرچه ارزان تر از زاگرب است ، اما قیمت ها در طول فصل توریستی تابستانی تقریبا 10 تا 20 درصد افزایش می یابد و برخی مناطق خارج از فصل تعطیل می شوند.

اقتصاد اسپلیت هنوز از رکود ناشی از انتقال به اقتصاد بازار و خصوصی سازی رنج می برد ،  بخش های اقتصادی این شهر شامل کشتی سازی ، مواد غذایی ، صنایع شیمیایی ، پلاستیک ، نساجی ، کاغذ وگردشگری است، 24  مدرسه ابتدایی ،23 مدرسه متوسطه  و یک دانشگاه در این کشور وجود دارد.

اسپلیت جواهر کرواسی

ریکا  شهر فستیوال ها

ریکا بندر اصلی و سومین شهر بزرگ کرواسی پس از زاگرب و اسپلیت است ، این شهر در شهرستان پریمورجه-گورسکی کوتار در خلیج کوارنر ، ورودی دریای آدریاتیک واقع شده است و در سال 2021 دارای 108622 نفر جمعیت بوده است ؛ از نظر تاریخی ، به دلیل موقعیت استراتژیک و بندر عالی در آب های عمیق ، این شهر به شدت بین امپراتوری مقدس روم ، ایتالیا و کرواسی مورد مناقشه قرار گرفت و حاکمان و جمعیت شناسی آن چندین بار در طول قرن ها تغییر کرد ، این شهر بندر تجاری اصلی ، دروازه جزایر و پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2020 است ؛ بر اساس داده های سرشماری سال 2011، اکثریت شهروندان آن کروات و تعداد کمی از صرب ها ، بوسنیایی ها و ایتالیایی ها هستند.

اوسیک شهر پارک ها

اوسیک شهر پارک ها

اوسیک چهارمین شهر بزرگ کرواسی با 96848 نفر جمعیت در سال 2021 است ، این شهر بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی و فرهنگی منطقه شرقی کرواسی اسلاوونیا و همچنین مرکز اداری شهرستان اوسیک-بارانجا است ، اوسیک در ساحل راست رودخانه دراوا ، در 25 کیلومتری بالادست محل تلاقی آن با دانوب، در ارتفاع 94 متری واقع شده است.

این شهر مملو از فضای سبز و پارک است که تمرکز آن بر ورزش و فعالیت است ، آشپزی ماکارونی و بازی‌های محلی را با انواع تأثیرات اروپای شرقی برجسته می‌کند و به خوبی با دم ‌نوش ‌های محلی سازگار است ، این شهر دارای یک مرکز خرید مدرن بزرگ به نام Portanova است که گردشگری داخلی را ایجاد می کند.

زادار قدیمی ترین شهر کرواسی

زادار قدیمی ترین شهر کرواسی است  ، این  شهر در دریای آدریاتیک ، در بخش شمال غربی منطقه راونی کوتاری واقع شده است ؛ زادار به عنوان مقر شهرستان زادار و منطقه وسیع تر شمال دالماسی عمل می کند. مساحت این شهر 25 کیلومتر مربع با جمعیت 75082 نفر در سال 2011 است که آن را به دومین شهر بزرگ منطقه دالماسیا و پنجمین شهر بزرگ کشور تبدیل کرده است.

منطقه زادار کنونی اولین شواهد خود را از زندگی بشر از اواخر عصر حجر نشان می دهد ، در حالی که سکونتگاه های متعددی به اوایل دوران نوسنگی می رسد ، ریشه زادار در قرن نهم قبل از میلاد به عنوان محل سکونت قبیله لیبورنیایی ایلیاتی معروف به ایدر است ، از آنجایی که شهر  در نزدیکی زاگرب و اسپیلت قرار دارد ، پذیرای مهاجرین ملی و بین المللی است ، بندر کشتی زادار مسیرهایی به ایتالیا دارد و فرودگاه بی ن‌المللی به بیش از 50 مقصد اروپایی ، اما بیشتر مسیر های فصلی متصل است.

در این بخش از مقاله دعوت می کنیم محتوا ارائه شده در لینک ارائه را هم بخوانید تا بتوانید تخمین درستی از قیمت ملک در کرواسی هم داشته باشید : قیمت خانه برای زندگی در کرواسی

در مقالات زیر با کرواسی از جنبه های مختلف آشنا شوید و این کشور و جذابیت های آن را بیشتر بشناسید.

ولیکا گوریکا میزبان بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه کرواسی

ولیکا گوریکا بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در شهرستان زاگرب ، کرواسی است ، طبق سرشماری سال 2021 خود شهر دارای 33341 نفر جمعیت است در حالی که شهرداری دارای 63517 نفر جمعیت است ؛ ولیکا گوریکا مرکز منطقه تاریخی توروپوله است ، فرودگاه Franjo Tuđman ، بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه کرواسی ، در منطقه ولیکا گوریکا قرار دارد.

ولیکا گوریکا دارای چهار مدرسه ابتدایی و چهار دبیرستان  است ، علاوه بر این ، یک موسسه آموزش عالی به نام دانشگاه علوم کاربردی ولیکا گوریکا در این شهر وجود دارد.

ولیکا گوریکا میزبان بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه کرواسی

پولا شهری باستانی در کرواسی

پولا بزرگترین شهر در شهرستان ایستریا ، کرواسی  و هفتمین شهر بزرگ کشور است که در انتهای جنوبی، شبه جزیره ایستریا با جمعیت 52411 نفر قرار دارد ،  این شهر به خاطر انبوهی از ساختمان های رومی باستان ، معروف ترین آن ها Pula Arena شناخته می شود ؛ این شهر دارای سنت دیرینه شراب سازی ، ماهیگیری ، کشتی سازی و گردشگری است ، از زمان روم باستان تا زمانی که پازین در سال 1991 جایگزین آن شد ، مرکز اداری ایستریا بود.

محیط طبیعی اطراف پولا، حومه شهر و آب فیروزه‌ای دریای آدریاتیک ، این شهر را به مقصد محبوب تعطیلات تابستانی تبدیل کرده است.

اسلاونسکی برود شهری بندری

اسلاونسکی برود شهری بندری

اسلاونسکی برود که معمولا به سادگی برود خلاصه می شود ، شهری در شرق کرواسی ، نزدیک مرز بوسنی و هرزگوین است ؛ اسلاونسکی برود که یکی از شهرهای اصلی در مناطق تاریخی اسلاوونیا و پوساوینا است ، ششمین شهر بزرگ کشور  با جمعیت 58642 نفر است ،  این مرکز شهرستان برود-پوساوینا و یک بندر اصلی رودخانه در رودخانه ساوا است.

اقتصاد این شهر بر پایه کشاورزی ، شراب سازی ، میوه‌کاری ، فلزکاری ، چوب ( چوب مبلمان ، پارکت ) ، منسوجات ، چرم ، مواد غذایی  ، مصالح ساختمانی و صنایع چاپ استوار است.

کارلواچ شهر چهار رودخانه

شهری در مرکز کرواسی است ، بر اساس سرشماری سال 2011، جمعیت آن 55705 نفر بوده است ؛ کارلواچ مرکز اداری شهرستان کارلواچ است  ، این شهر در بزرگراه و خط راه آهن زاگرب-ریژا، 56 کیلومتری جنوب غربی زاگرب و 130 کیلومتری از ریجکا واقع شده است.

واراژدین شهر تفریحات تابستانی

 واراژدین شهری در شمال کرواسی ، در 81 کیلومتری شمال زاگرب است ، جمعیت کل 46946 نفر با 38839 نفر در 34.22 کیلومتر مربع است ،  مرکز شهرستان واراژدین در نزدیکی رودخانه دراوا واقع شده است ، این شهر عمدتا  برای ساختمان ‌های باروک ، موسیقی،  نساجی ، صنایع غذایی و فناوری اطلاعات شناخته شده است ، در حال حاضر 2 دانشگاه دولتی در شهر واراژدین فعالیت می کنند که دلیلی برای مهاجرت تحصیلی به کشور کرواسی به شمار می آیند ، در همین راستا می توانید مقاله بهترین شهر های کرواسی برای تحصیل را هم در همین سایت بخوانید.

سوالات پر تکرار معرفی شهر های کشور کرواسی

بهترین شهر برای تحصیل ، کار و سرمایه گذاری در کرواسی شهر زاگرب یا پایتخت این کشور است که فرصت های متعددی برای شهروندان خود فراهم می کند.

 زاگرب یک مرکز تجارت و تجارت بین المللی و همچنین یک مرکز حمل و نقل ضروری در کرواسی است که در تقاطع اروپای مرکزی ، مدیترانه و اروپای جنوب شرقی قرار دارد ، تقریبا همه بزرگ‌ ترین شرکت‌ های کرواسی و اروپای مرکزی در این شهر هستند ، موسسه آموزش عالی دولتی و 9 مدرسه آموزش عالی حرفه ای خصوصی در این شهر وجود دارد که این شهر به مکانی عالی برای تحصیل در کرواسی تبدیل می کند.

بله اما اگرچه ارزان تر از زاگرب است ، اما قیمت ها در طول فصل توریستی تابستانی تقریبا 10 تا 20 درصد افزایش می یابد و برخی مناطق خارج از فصل تعطیل می شوند.

اوسیک چهارمین شهر بزرگ کرواسی با 96848 نفر جمعیت در سال 2021 است ، این شهر بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی و فرهنگی منطقه شرقی کرواسی اسلاوونیا و همچنین مرکز اداری شهرستان اوسیک-بارانجا است ، اوسیک در ساحل راست رودخانه دراوا ، در 25 کیلومتری بالادست محل تلاقی آن با دانوب، در ارتفاع 94 متری واقع شده است.

این شهر به خاطر انبوهی از ساختمان های رومی باستان ، معروف ترین آن ها Pula Arena شناخته می شود ؛ این شهر دارای سنت دیرینه شراب سازی ، ماهیگیری ، کشتی سازی و گردشگری است ، از زمان روم باستان تا زمانی که پازین در سال 1991 جایگزین آن شد ، مرکز اداری ایستریا بود ، محیط طبیعی اطراف پولا، حومه شهر و آب فیروزه‌ای دریای آدریاتیک ، این شهر را به مقصد محبوب تعطیلات تابستانی تبدیل کرده است.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به معرفی شهر های کشور کرواسی پرداختند ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید و همچنین مقاله مهاجرت به کرواسی را حتما مرور کنید تا با تمام شیوه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور زیبا آشنا شوید.

در سایت رجبی شهر های بسیاری از کشورها بررسی ومعرفی شده اند ؛ در بخش جستجو می توانید سایر کشورها را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه