ورزش در کرواسی

ورزش در کرواسی نقش به سزایی در فرهنگ این کشور ایفا می کند ، بسیاری از باشگاه ‌های ورزشی محلی و همچنین تیم ‌های ملی کرواسی دارای طرفداران زیادی در این کشور هستند.

ماندگارترین ورزش در کرواسی فوتبال است  که در سطوح آماتور و حرفه ای در بین تمام گروه های سنی در سراسر کشور انجام می شود ، چندین ورزش تیمی اصلی دیگر در کرواسی وجود دارد که شامل هندبال ، بسکتبال و واترپلو هستند که  دارای  باشگاه هایی در تمام نقاط این کشور است ؛ هاکی روی یخ یکی دیگر از ورزش های تیمی محبوب در کرواسی است.

کروات ها یک ملت ورزشی هستند ،  ورزش بخشی از برنامه درسی اجباری برای تحصیل در کرواسی در تمام سطوح است ؛ بسیاری از دانش آموزان در فعالیت های ورزشی فوق برنامه شرکت می کنند که از نظر تفریحی نیز  به عنوان یک شیوه زندگی تلقی می شود ، برای حفظ و توسعه بیشتر این موفقیت ها ، پارلمان کرواسی اولین برنامه ملی ورزش 2019-2026 را بر اساس قانون ورزش و به عنوان یک فعالیت مورد علاقه ویژه برای کرواسی تصویب کرد.

حدود 12500 انجمن ورزشی در کرواسی وجود دارد و مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر ، ورزش در کرواسی از بودجه دولتی ، کمک های دولتی و عمومی،  حمایت مالی و حق عضویت تامین می شود ؛ برای مهاجرت به کرواسی روحیه ورزش دوستی اهمیت ویژه ای دارد ، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش های مهاجرت با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید.

فهرست مطالب
ورزش در کرواسی

تاریخچه ورزش در کرواسی

تاریخچه ورزش در کرواسی را در این بخش از مقاله مرور می کنیم ؛ اگرچه کرواسی یک سنت مسابقات ورزشی را به ارث برده که قدمت آن به دوران رومیان یا مسابقات شوالیه‌ های قرون وسطی بازمی‌گردد ، آغاز ورزش سازمان ‌یافته در این کشور را می‌توان به اواخر قرن نوزدهم ، زمانی که اولین انجمن ‌های ورزشی شد ، ردیابی کرد ؛ Hrvatski Sokol در سال 1874 تأسیس شد و به زودی در سراسر کشور گسترش یافت و به بزرگترین و محبوب ترین سازمان تبدیل شد و ژیمناستیک مدرن و سایر شاخه های ورزش مانند دوچرخه سواری ، شمشیربازی ، سوارکاری ، دو و میدانی ، اسکیت ، تنیس و غیره را ترویج کرد.

در اوایل قرن بیستم ، ورزشکاران و زنان بیشتری در کرواسی وجود داشتند ، سازمان‌ های ورزشی ویژه تأسیس شدند ، توسعه بیشتر ورزش کرواسی و تاریخ غنی آن در درجه اول با جنبش المپیک مرتبط است و توسط فرانجو بوچار از سال 1896 شروع شد نشان دهنده یک مبارزه یک قرن برای استقلال ورزشی کرواسی است.

شرکت کنندگان المپیک از کرواسی با پرچم اتریش ، ایتالیا و یوگسلاوی به رقابت پرداختند و اولین بار در سال 1992 با پرچم کرواسی در بازی های المپیک زمستانی که در آلبرتویل و بازی های تابستانی در بارسلون برگزار شد ، پس از پذیرش کمیته المپیک کرواسی به رقابت پرداختند ؛ کمیته بین المللی المپیک از آن زمان ، ورزشکاران کرواسی همچنین در مسابقات دیگری شرکت می کنند که بخشی از جنبش المپیک است و تحت نظارت کمیته بین المللی المپیک برگزار می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت به کشورهایی که کمتر به آن ها فکر کرده اید با دریافت مشاوره های تخصصی از مشاوران به روز رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش فوتبال در کرواسی

ورزش فوتبال در کرواسی بسیار محبوب است ، فوتبال ( نوگومت ) محبوب ترین ورزش تماشاچی و نشان مهم هویت ملی است ، تیم ملی کرواسی یکی از موفق ترین تیم ‌ها در اروپای مرکزی شرقی است و از اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی اروپا در سال 1996 ، پیوسته به مسابقات بین‌ المللی راه یافته است ، سوم شدن در جام جهانی 1998 بهترین نتیجه کرواسی بود.

در حالی که موفقیت های تیم ملی همچنان یک وسواس ملی است ، لیگ داخلی به دلیل فقدان رقابت واقعی با مشکل مواجه است ؛تیم های بزرگ دینامو زاگرب و هایدوک اسپلیت از سال 1991 کم و بیش افتخارات داخلی را در انحصار خود درآورده اند ، اما به ندرت تاثیر قابل توجهی در اروپا برجای می گذارند – هایدوک در سال 1995 به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

دینامو در سال ‌های 1998 ، 1999 ، 2011 و 2012 به مرحله گروهی راه یافت ؛ بازی‌های بین دو تیم بزرگ می‌تواند جمعیت زیادی را به خود جذب کند ، اما در غیر این صورت حضور در لیگ کرواسی ضعیف است و بیشتر هواداران تیم ‌های اروپایی مورد علاقه خود را در تلویزیون دنبال می‌کنند و یکی از سرگرمی های افرادی است که در این کشور زندگی می کنند.

ورزش فوتبال در کرواسی

 هندبال در کرواسی

کرواسی از لحاظ تاریخی ، هم در موفقیت هندبال باشگاهی خود و هم با موفقیت های تیم ملی کرواسی ، کشوری پرکار در هندبال بوده است ، از زمان استقلال کرواسی ، RK زاگرب برترین باشگاه هندبال این کشور بوده است ، این تیم هر قهرمانی لیگ دسته اول هندبال کرواسی را که در مجموع 28 قهرمانی برگزار شده ، برده است ؛ این باشگاه شش بار به فینال ‌های لیگ قهرمانان اروپا رسیده است و در سال ‌های 1992 و 1993 پیاپی قهرمان شد.

تیم ملی هندبال در کرواسی بخش مردان  در حال حاضر از سوی فدراسیون بین المللی هندبال در رده دهم جهان قرار دارد ؛ کرواسی در بازی های المپیک تابستانی 1996 و 2004 در هندبال مردان مدال طلا کسب کرد ، این تیم همچنین قهرمان مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان در سال 2003 شده است و در مسابقات قهرمانی جهان 1995 و 2005 و همچنین در مسابقات قهرمانی جهان 2009 به عنوان میزبان در رده دوم قرار گرفت و در فینال مغلوب فرانسه شد ؛ کرواسی همچنین در مسابقات جهانی 1994 سوم شد و در مسابقات قهرمانی اروپا در سال های 2008 و 2010 دوم شد ، کرواسی یک بار میزبان مسابقات جهانی هندبال در سال 2025 در کنار دانمارک و نروژ خواهد بود.

ورزش بسکتبال در کرواسی

ورزش بسکتبال در کرواسی

ورزش بسکتبال در کرواسی چه جایگاهی دارد؟ تیم ملی بسکتبال کرواسی مدال نقره مسابقات بسکتبال المپیک 1992 ، مدال برنز قهرمانی جهان 1994 و مدال برنز یورو بسکت 1993 و یوروبسکت 1995 را کسب کرده است ، باشگاه های بسکتبال کرواسی پنج بار قهرمان یورولیگ شدند ، بسکتبالیست های کرواسی مانند کرشیمیر کیوسیچ ، دینو راجا و تونی کوکوچ از جمله اولین بازیکنان خارجی بودند که جانشین آنها شدند ؛ یکی از برجسته ترین بسکتبالیست های کرواسی دراژن پتروویچ بود که در ژوئن 1993 در یک سانحه رانندگی درگذشت ، او بخش مهمی از پیشتاز هجوم انبوه بازیکنان اروپایی امروزی به NBA محسوب می شود و پس از مرگ او در لیست NBA ثبت شد ، در سال 2013 ، او به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال اروپا در تاریخ ، توسط بازیکنان در بسکت یورو 2013 فیبا انتخاب شد.

واترپلو در کرواسی

تیم ملی واترپلو در کرواسی در مسابقات جهانی 2007 و 2017 مدال طلا و در مسابقات جهانی 2009 و 2011 مدال برنز کسب کرد ، این تیم همچنین طلا در سال 2012 و نقره بازی های المپیک تابستانی 1996 و 2016 و همچنین طلا در سال 2010 و نقره در مسابقات قهرمانی اروپا 1999 و 2003 را به دست آورد.

باشگاه های واترپلو کرواسی 13 بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند ، هاوک ملادوست از زاگرب هفت بار قهرمان اروپا شد و عنوان بهترین باشگاه قرن بیستم را توسط LEN دریافت کرد.

قطعاً برای انتخاب یک کشور ، باید با جنبه های مختلف آن آشنا شد ، مقالات زیر برای شناخت بهتر کرواسی ارائه شده اند.

راگبی در کرواسی

راگبی در کرواسی قبل از استقلال یک ورزش نسبتا محبوب بود ، اما به دلیل موفقیت ‌های بین ‌المللی اخیر ، شهرت بیشتری پیدا کرد ، برخی افراد شروع راگبی کرواسی را به 17 ژانویه 1954 می دانند ، زمانی که تیم ملادوست از زاگرب برای تبدیل شدن به اولین باشگاه راگبی کرواسی تشکیل شد.

بازی هاکی روی یخ در کرواسی

بازی هاکی روی یخ در کرواسی

بازی هاکی روی یخ در کرواسی ​ که در آغاز قرن بیستم معرفی شد ، با تأسیس انجمن اسکیت و هاکی روی یخ توسط فرانجو بوچار ، که پیشروی فدراسیون مدرن هاکی روی یخ کرواسی بود ، به یکی از اولین ورزش ‌های سازمان ‌یافته و فدراسیونی کرواسی تبدیل شد ؛ از اواخر دهه 1930 تا استقلال کرواسی ، باشگاه‌ های هاکی روی یخ کرواسی در لیگ هاکی یوگسلاوی به رقابت پرداختند که موفق‌ترین باشگاه کرواسی KHL Medveščak Zagreb سه بار متوالی از سال 1988 تا 1990 عنوان قهرمانی را به دست آورد ؛ هاکی روی یخ به ویژه در نواحی داخلی پانونیا ، اسلاوونیا ، زاگرب و زاگورجه کرواسی محبوب است ، جایی که زمستان ها به اندازه کشور های هاکی دیگر مانند اسلواکی و جمهوری چک سرد است.

شخصیت های برتر ورزشی کرواسی در تمام دوران ها

با چنین مجموعه ای از موفقیت های ورزشی در کرواسی ناگفته نماند که اسطوره های ورزشی زیادی در این کشور وجود دارند که شامل : 

  • لوکا مودریچ :  سال 2018 برای لوکا مودریچ سال عالی بوده است ، مودریچ علاوه بر هدایت کرواسی به فینال جام جهانی و گلزنی در فینال باشگاه های جهان برای رئال مادرید ، تقریبا هر جایزه ای را که برای بهترین بازیکن جهان وجود داشت ، از جمله توپ طلای مورد علاقه را نیز دریافت کرد.
  • دراژن پتروویچ : پتروویچ که ستاره ای در چندین مرحله بود ، دو مدال نقره و یک برنز در بسکتبال المپیک ، یک طلا و یک برنز در جام جهانی فیبا ، یک طلا و یک برنز در بسکت یورو فیبا و دو عنوان قهرمانی یورولیگ به دست آورد ، او نماینده تیم ملی یوگسلاوی و بعدا تیم ملی کرواسی بود ؛ او در سال 1985 نشان طلایی بهترین ورزشکار یوگسلاوی را دریافت کرد.
  • گوران ایوانیسوویچ : یکی از بهترین داستان های تنیس در تمام دوران ، و مطمئنا یکی از احساسی ترین آ نها است ، وایلد کارت گوران ایوانیسوویچ سرانجام پس از یک فینال هیجان انگیز و شگفت انگیز با پت رافتر در سال 2001 در چمن مقدس ویمبلدون پیروز شد.
  • جانیکا کوستلیچ : کرواسی ممکن است دارای بهترین پیست های اسکی جهان نباشد اما واضح است که کسی فراموش نکرده که جانیکا با چهار مدال طلای المپیک و دو نقره موفق‌ترین زن المپیکی تاریخ شد.

سوالات پر تکرار ورزش در کرواسی

بله ، کروات ها یک ملت ورزشی هستند ، ورزش بخشی از برنامه درسی اجباری برای تحصیل در کرواسی در تمام سطوح است ؛ بسیاری از دانش آموزان در فعالیت های ورزشی فوق برنامه شرکت می کنند که از نظر تفریحی نیز به عنوان یک شیوه زندگی تلقی می شود

حدود 12500 انجمن ورزشی در کرواسی وجود دارد و مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر ، ورزش در کرواسی از بودجه دولتی ، کمک های دولتی و عمومی ، حمایت مالی و حق عضویت تامین می شود.

فوتبال ( نوگومت ) محبوب ترین ورزش تماشاچی و نشان مهم هویت ملی است ، تیم ملی کرواسی یکی از موفق ترین تیم ‌ها در اروپای مرکزی شرقی است.

بله ، تیم ملی هندبال مردان کرواسی در حال حاضر از سوی فدراسیون بین المللی هندبال در رده دهم جهان قرار دارد.

لوکا مودریچ : سال 2018 برای لوکا مودریچ سال عالی بوده است ، مودریچ علاوه بر هدایت کرواسی به فینال جام جهانی و گلزنی در فینال باشگاه های جهان برای رئال مادرید ، تقریبا هر جایزه ای را که برای بهترین بازیکن جهان وجود داشت ، از جمله توپ طلای مورد علاقه را نیز دریافت کرد.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ،  ورزش در کرواسی را بررسی کرده و ورزشکاران محبوب این کشور را معرفی کردند ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز  و تهران تماس بگیرید ، همچنین برای آشنایی بیشتر با شرایط تحصیل و مهاجرت تحصیلی به این کشور حتما مقاله تحصیل در کرواسی را بخوانید و با دانشگاه های ارزان و معتبر این کشور هم آشنا شوید.

برای مقایسه شرایط ورزش و ورزشکاران در کشورهای مختلف اروپایی مقالات زیر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه