شرایط اخذ بلوکارت آلمان

شرایط اخذ بلوکارت آلمان را در این مقاله بررسی می کنیم ، کشور آلمان به دلیل اقصاد بسیار قوی و همچنین موقعیت های شغلی مختلف یکی از مقاصد پر طرفدار مهاجرین در سراسر جهان است ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کسب بلوکارت آلمان با ما همراه باشید.

همچنین مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تمامی اطلاعات در مورد کار در این کشور و نحوه کسب اقامت از طریق کار را در مقاله ای با عنوان کار در آلمان قرار داده اند ، برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید و با مشاغل مورد نیاز آلمان و قوانین کاری این کشور به طور کامل آشنا شوید.

کارت آبی اتحادیه اروپا مجوز اصلی اقامت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از خارج است ، این یک رویه ساده برای شهروندان کشورهای ثالثی است که مایل به استفاده از استعدادهای خود در آلمان هستند.

به زبان ساده تر هنگام اقامت در آلمان از طریق کار ، می توانید برای بلوکارت درخواست دهید ، یکی از مهم ترین موارد برای شرایط اخذ بلوکارت آلمان باید حتما مدرک دانشگاهی داشته باشید و سابقه کاری نیز مهم است.

نکته : برای مطالعه راحت تر این مقاله بر روی عناوین موجود در فهرست مطالب کلیک کنید.

فهرست مطالب
شرایط اخذ بلوکارت آلمان

شرایط اخذ بلوکارت آلمان

کارت آبی اتحادیه اروپا به ویژه برای جذب اتباع کشورهای ثالث بسیار واجد شرایط به مشاغلی طراحی شده است که در آن کمبود پرسنل واجد شرایط وجود دارد یا در آینده احتمال بروز کمبود وجود دارد پس در نتیجه در مشاغلی که نیروی کار در کشور آلمان کم است می توانید با دانستن شرایط اخذ بلوکارت آلمان و انجان آنها در این کشور زندگی کنید و به کار مورد علاقه خود بپردازید.

همانطور که گفتیم بلوبانک آلمان می تواند گزینه بسیار خوبی باشد ، اما شرایط اخذ بلوکارت آلمان چیست؟ در صورت داشتن شرایط زیر می توانید برای کارت آبی آلمان اقدام کنید:

  • دارای مدرک آلمانی یا مدرکی که توسط آلمان به رسمیت شناخته شود.
  •  داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در آلمان
  • حداقل پنج سال تجربه کاری مرتبط
  • به آستانه حداقل حقوق برسید.

اگر قبل از ورود به آلمان شغلی پیدا کردید ، می توانید بلافاصله با کمک کارفرمای خود در کشور خود برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید ، برای دریافت کمک در تهیه فرآیند درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا آلمان، می توانید با مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تماس بگیرید ، آنها در طول کل فرآیند پشتیبانی کامل ارائه می دهند و پرونده شما را نزد مقامات مربوطه نمایندگی خواهند کرد.

متقاضیان باید مدرکی ارائه دهند که مدرک دانشگاهی دارند و شغلی به آنها پیشنهاد شده است که درآمد ناخالص سالانه حداقل 56.400 یورو را فراهم می کند.

مزایای بلوکارت آلمان

دانستن شرایط اخذ بلوکارت آلمان می تواند برای شما بسیار سودمند باشد ، در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای بلوکارت آلمان اشاره می کنیم پس با ما همراه باشید.

مزایای بلوکارت آلمان
  1. دارندگان کارت آبی می توانند سریعتر مجوز اقامت دائم را دریافت کنند.
  2.  دریافت ویزا برای همسرتان بدون دانش آلمانی آسان تر است ، علاوه بر این اعضای خانوادیتان می توانند در آلمان کار کنند.
  3.  شما می توانید به مدت 12 ماه در خارج از کشور بدون از دست دادن مجوز اقامت در آلمان یا اتحادیه اروپا بمانید ، این بدان معنا نیست که شما می توانید از خارج از کشور کار کنید ، کارفرمای شما باید به دلایل قانونی و مالیاتی به شما اجازه انجام این کار را بدهد.
  4.  شما در یکی از بهترین اقتصادهای جهان کار خواهید کرد.
  5.  پس از 33 ماه ، می توانید برای مجوز اقامت اقدام کنید و اقامت دائم آلمان را بگیرید.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بهترین روش های کاریابی در آلمان را با دریافت مشاوره از متخصصین هلدینگ بزرگ رجبی بشناسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مدارک دریافت بلوکارت آلمان

مدارک بلوکارت آلمان یکی از مراحل مهم هنگام ثبت درخواست می باشد ، حتما سعی کنید به مرور این موارد را به صورت صحیح آماده کنید تا در مواقع لزوم بتوانید آنها را ارسال کنید ، مدارکی که جزو شرایط اخذ بلوکارت آلمان می باشند عبارتند از:

  • گذرنامه
  • تصویر بیومتریک اخیر از خودتان
  • فرم درخواست
  • بیانیه روابط استخدامی که توسط کارفرما پر می شود
  •  قرارداد کار اصلی یا پیشنهاد شغلی شما
  •  مدرک اقامت شما در آلمان
  •  گواهی ثبت نام
  • اجاره نامه و تاییدیه کتبی اقامت از صاحبخانه شما.
  •  مدرک دانشگاهی یا کالج به صورت اصل
  • گواهی ارزیابی
  •  مجوز فعالیت شغلی در صورت نیاز.
  • اگر بیمه درمانی قانونی دارید ، کارت الکترونیک سلامت و یا تاییدیه اخیر بیمه سلامت
  •  مدرک زبان

اگر بیمه درمانی خصوصی دارید باید گواهی شرکت بیمه سلامت با ذکر جزئیات بیمه شما و اثبات اینکه شما سهم خود را پرداخت کرده اید را ارائه دهید.

مراحل دریافت بلوکارت آلمان

برای دریافت بلوکارت باید چه کارهایی انجام دهیم؟ ما در زیر راهنمایی جامع از مراحل دریافت بلوکارت آلمان را جمع اوری کرده ایم ، شما نیز اگر قصد اخذ این کارت را دارید می توانید از طریق موارد گفته شده در ادامه مطلب شرایط اخذ بلوکارت آلمان آشنا شوید.

مراحل دریافت بلوکارت آلمان
  1. پیدا کردن شغل
  2.  درخواست ویزای کار آلمان و سفر به آلمان
  3.  درخواست مجوز کار
  4.  ثبت آدرس
  5.  کسب بیمه سلامت
  6.  جمع آوری مدارک لازم

کار در آلمان اغلب زندگی افراد را تغییر می دهد و فرصتی است که یک بار در طول زندگی پیش می آید ، به همین دلیل است که بسیاری از افراد ، مشاورین حرفه ای را برای کمک و مشاوره به آنها در طول فرآیند درخواست استخدام می کنند.

مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی یکی از بهترین گزینه ها هستند که می توانند به شما در این راه کمک کنند ، برای کسب اطلاعات رایگان بیشتر مشاورین ما را در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام دنبال کنید.

پیدا کردن شغل

پیدا کردن شغل در آمان مهم ترین قسمت شرایط اخذ بلوکارت آلمان است ، اگر پیشنهاد شغلی واجد شرایطی نداشته باشید ، نمی توانید کارت آبی آلمان را دریافت کنید ، پیشنهاد شغلی باید حداقل برای یک سال باشد و شما باید حقوقی داشته باشید که شرایط آستانه را داشته باشد.

اگر هنوز شغل مورد نظر خود را پیدا نکرده اید می توانید برای ویزای جستجوی کار درخواست دهید و برای جستجوی کار به آلمان سفر کنید ، یکی دیگر از این راه ها پیدا کردن شغل به صورت آنلاین است ، شما می توانید از طریق پورتال تحرک شغلی اروپا شغل های خالی برای کارت آبی اتحادیه اروپا را جستجو کنید.

از آنجایی که می خواهید در آلمان شغلی داشته باشید ، می توانید از گزینه فیلترینگ استفاده کنید و فقط مشاغل آگهی شده برای آلمان را ببینید ، همچنین می توانید از وب سایت اداره کار آلمان فدرال استفاده کنید.

زمانی که شغل مورد نظر خود را پیدا کردید، کارفرمای شما باید یک قرارداد کاری به شما ارائه دهد که در آن موقعیت ، مدت زمان استخدام و حقوق شما ذکر شود.

درخواست ویزای کار آلمان و سفر به آلمان

پس از پیدا کردن شغل مورد نظر ، برای درخواست ویزای کار باید با نزدیکترین نمایندگی آلمان تماس بگیرید و قرار ملاقات بگیرید ، این افراد به شما اطلاع می دهند که چه مدارکی را باید ارسال کنید ، در تاریخ قرار ملاقات ، می توانید وارد مصاحبه ویزا نیز شوید.

پس از دریافت ویزا ، می توانید به آلمان سفر کنید و برای درخواست کارت آبی خود در ادارات مهاجرت آماده شوید.

در ادامه، کارشناسان هلدینگ رجبی مقالاتی که حاوی اطلاعاتی مرتبط ، جالب و به روز است را به شما ارائه داده اند ؛ مطالعه و تحقیق کنید.

دریافت مجوز کار

اگر پیشنهاد شغلی شما مربوط به مشاغلی است که در آنها کمبود وجود دارد و حقوق سالانه 43992 یورو دریافت می کنید ، یکی از اولین کارهایی که باید پس از ورود به آلمان انجام دهید درخواست تأییدیه از آژانس کار فدرال آلمان است.

مشاغلی که دارای کمبود نیروی کار هستند ، مشاغلی در زمینه های مختلف مانند ریاضیات ، فناوری اطلاعات ، علوم طبیعی ، مهندسی یا پزشکی انسانی هستند، همچنین اگر در مشاغلی مشغول به کار شده اید که جزو مشاغل پرطرفدار هستند اما حقوق سالانه 56400 یورو را دارید ، به این تأیید نیاز ندارید.

آدرس خود را ثبت کنید

پس از 14 روز پس از نقل مکان به آلمان ، باید آدرس زندگی خود را ثبت کنید ، شما باید این کار را در دفتر ثبت نام مقیم محلی Bürgeramtانجام دهید ، این فرایند به شرح زیر می باشد ، حتما قبل از مراجعه به این دفتر اسناد زیر را جمع آوری کنید:

  •  گذرنامه
  •  قرارداد اجاره و تاییدیه نقل مکان
  •  فرم ثبت نام

طبق شرایط اخذ بلوکارت آلمان سپس باید منتظر سند ثبت اقامت خود باشید ، معمولاً می توانید این سند این را در همان روز دریافت کنید.

دریافت بیمه درمانی برای بلوکارت آلمان​

Health insurance /Bluecard Germany

دریافت بیمه درمانی برای بلوکارت آلمان

یکی از مواردی که باید حتما در شرایط اخذ بلوکارت آلمان انجام دهید ، ثبت نام در یک ارائه دهنده بیمه درمانی آلمان است ، این مورد می تواند بیمه درمانی دولتی (قانونی) یا خصوصی باشد ، اما نمی توانید از بیمه مسافرتی یا یک طرح بیمه درمانی که در کشور مبدا دارید استفاده کنید اما ممکن است برخی از بیمه گران خصوصی با درخواست بیمه شما قبل از دریافت رسمی کارت آبی اتحادیه اروپا موافقت نکنند ، در این صورت شما مجبور هستید قبل از دریافت بلوکارت در یک بیمه خصوصی ثبت نام کنید و سپس پس از اخذ این اقامت به سمت بیمه عمومی بروید.

برای بلوکارت اتحادیه اروپا آلمان درخواست دهید

پس از تکمیل مراحل شرایط اخذ بلوکارت آلمان و داشتن مدارک مربوطه که پیش از این توضیح دادیم ، می توانید برای دریافت بلوکارت اتحادیه اروپا در اداره مهاجرت محلی Ausländerbehörd درخواست دهید ، این فرایند به شرح زیر است:

  •  یک قرار Ausländerbehörde بگیرید که در هر ایالت آلمان یکی متفاوت وجود دارد.
  • تکمیل کنید ، این فایل شامل مدارک ، فرم های درخواست و هر گونه هزینه مورد نیاز است.
  •  در تاریخ قرار ملاقات ، همه چیز را در Ausländerbehörde ارسال کنید.

منتظر بمانید تا درخواست شما بررسی شود ، تا زمانی که کارت آبی آلمانی خود را دریافت نکنید ، نمی توانید شروع به کار کنید.

زمان پردازش کارت آبی آلمان اتحادیه اروپا

پس از ارسال مدارک حدود 5 تا 6 هفته طول می کشد تا Ausländerbehörde به درخواست شما رسیدگی کند ، با این حال به خاطر داشته باشید که شما همچنین باید آدرس خود را ثبت کنید ، مجوز کار دریافت کنید و برای بیمه درمانی ثبت نام کنید ، بنابراین روند کلی درخواست طولانی تر از 5 تا 6 هفته است.

هزینه های اخذ بلوکارت

با توجه به شرایط اخذ بلوکارت آلمان برای دریافت بلوکارت باید مبلغی را بپردازید ، هزینه های اخذ بلوکارت به شرح زیر است:

  •  100 یورو برای اولین بار
  •  96 € برای تمدید تا 3 ماه
  •  93 یورو برای تمدید بیش از 3 ماه / تمدید مجوز

شما می توانید این مبلغ را به صورت نقدی و یا کارت در طول قرار خود پرداخت کنید.

از دست دادن شغل پس از کسب بلوکارت آلمان

در وضعیت از دست دادن شغل پس از کسب بلوکارت آلمان ، سه ماه فرصت خواهید داشت تا شغل جدیدی پیدا کنید و دوباره برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید ، اگر نتوانید در این مدت شغل جدیدی پیدا کنید ، ممکن است لازم باشد آلمان را ترک کنید.

شرایط تغییر دادن شغل

در دو سال اول پس از دریافت کارت آبی ، شما مجاز به تغییر آزادانه کارفرما نیستید ، مگر اینکه از اداره مهاجرت آلمان اجازه بگیرید ، هر چند می توانید پس از دو سال کارفرما را تغییر دهید ، تا زمانی که موقعیت جدید شما هنوز شرایط کارت آبی را برآورده کند.

پس از حداقل 18 ماه کار در آلمان می توانید برای کار در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا برای دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید ، شما نمی توانید از کارت آبی آلمان برای کار در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا استفاده کنید – باید برای یک کارت جدید درخواست دهید.

از دست دادن شغل پس از کسب بلوکارت آلمان

ویزای همراه هنگام اخذ بلوکارت

شما می توانید اعضای خانواده تحت تکفل خو د، مانند همسر یا شریک زندگی و فرزندان زیر سن قانونی تحت تکفل خود را از طریق ویزای اتحاد مجدد خانواده با خود بیاورید ، افراد هنگام استفاده از ویزای همراه هنگام اخذ بلوکارت اجازه کار در آلمان و حتی تحصیل را دارند.

آیا بستگان صاحبان کارت آبی اتحادیه اروپا مجاز به کار بدون محدودیت در آلمان هستند؟

بله ، بستگان صاحبان کارت آبی اتحادیه اروپا می توانند بدون تاخیر و محدودیت در آلمان کار کنند.

وبینار مهاجرت کاری به آلمان

در این وبینار که زهرا اشتیاقی کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تدریس کرده ، اطلاعات مفیدی در خصوص مهاجرت کاری به آلمان را دریافت خواهید کرد ، اطلاعاتی که حاصل سال ها تحصیل و کسب تجربه در موسسه بزرگ رجبی است .

سوالات و نظرات خود را در پایان این محتوا در بخش دیدگاه ها برایمان بنویسید ، کارشناسان ما به سوالات شما در اسرع وقت پاسخ خواهند داد ؛ اما در ابتدا حتما وبینار را مشاهده کنید چراکه به احتمال زیاد پاسخ سولات خود را دریافت خواهید کرد.

سوالات پر تکرار شرایط اخذ بلوکارت آلمان

کارت آبی اتحادیه اروپا مجوز اصلی اقامت برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از خارج است ، این یک رویه ساده برای شهروندان کشورهای ثالثی است که مایل به استفاده از استعدادهای خود در آلمان هستند.
به زبان ساده تر هنگام اقامت در آلمان از طریق کار ، می توانید برای بلوکارت درخواست دهید ، یکی از مهم ترین موارد برای شرایط اخذ بلوکارت آلمان باید حتما مدرک دانشگاهی داشته باشید و سابقه کاری نیز مهم است.

  •  دارای مدرک آلمانی یا مدرکی که توسط آلمان به رسمیت شناخته شود
  •  داشتن یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در آلمان
  •  حداقل پنج سال تجربه کاری مرتبط
  •  به آستانه حداقل حقوق برسید

بله ، شما می توانید به مدت 12 ماه در خارج از کشور بدون از دست دادن مجوز اقامت در آلمان یا اتحادیه اروپا بمانید ، این بدان معنا نیست که شما می توانید از خارج از کشور کار کنید ، کارفرمای شما باید به دلایل قانونی و مالیاتی به شما اجازه انجام این کار را بدهد.

پس از 33 ماه ، می توانید برای مجوز اقامت اقدام نمایید و اقامت دائم آلمان را اخذ کنید.

  1. پیدا کردن شغل
  2.  درخواست ویزای کار آلمان و سفر به آلمان
  3. درخواست مجوز کار
  4. ثبت آدرس
  5. کسب بیمه سلامت
  6. جمع آوری مدارک لازم
  •  100 یورو برای اولین بار
  •  96 € برای تمدید تا 3 ماه
  •  93 یورو برای تمدید بیش از 3 ماه / تمدید مجوز

در این مقاله که توسط گروه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی ارائه شد شراط اخذ بلوکارت آلمان را بررسی کردیم ، اگر شما نیز قصد کسب بلوکارت آلمان را دارید همین حالا از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید ؛ مشاورین ما تمامی اطلاعات و راه های کسب اقامت آلمان را در مقاله مهاجرت به آلمان قرار داده اند ، شما نیز می توانید با مطالعه این مقاله آخرین اطلاعات روز را به صورت رایگان به دست آورید.

در این بخش با تجارب یکی از کلاینت های موفق موسسه رجبی در زمینه ویزای جستجوی کار آلمان آشنا می شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه