هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا را باید با توجه به سبک زندگی و نیازهای روزمره هر فرد مورد بررسی و سنجش قرار داد و یقینا مقدار آن برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

عوامل بسیاری وجود دارند که در مجموع و بر روی هم میزان هزینه های زندگی در ایتالیا را تشکیل می دهند که در این مطلب کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با جمع آوری آخرین اطلاعات در سال 2022 ، شما را کامل با جزئیات آن آشنا خواهند کرد.

هزینه های زندگی در ایتالیا را باید در دسته کشورهای مقرون به صرفه و مناسب قرار داد ، زیرا هم کشورهای گران تر و هم کشورهای ارزان تر از آن در اروپا تعداد کمی ندارند ، اما باید دقت کنید که اقتصاد کشور ایتالیا با این که از کشورهای برتر و قوی دنیا محسوب می شود ، چندین سال است که با مشکلاتی از جمله کمبود فرصت های شغلی و نرخ بیکاری بالا دست و پنجه نرم می نماید.

اما باز هم بسیاری از افراد برای تحصیل در ایتالیا و کار در ایتالیا همه ساله از ایران و دیگر کشورهای دنیا به این کشور مهاجرت می نمایند که لازمه موفقیت در این زمینه ها داشتن اطلاعات لازم و کافی در رابطه با هریک از این موارد و امکان مدیریت هزینه های زندگی در ایتالیا می باشد که با مراجعه به مقاله های مربوطه می توانید اطلاعات لازم و کافی را به دست آورید.

توصیه می کنیم مقاله ارزان ترین کشور دنیا برای کار و زندگی را هم در کنار این محتوا بخوانید تا بصورت مقایسه ای بتوانید درک بهتری از هزینه های زندگی در خارج از کشور داشته باشید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه های زندگی در ایتالیا چقدر است؟ آیا ایتالیا کشور ارزانی به حساب می آید؟ در این بخش از مقاله ویدئو و پادکست جالب و مفیدی ارائه شده که به شما در کسب اطلاعات به روز کمک می کند ، این فایل ها را روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شما عزیزان ارائه داده است.

پادکست هزینه های زندگی در ایتالیا​

نمایش ویدیو درباره هزینه های زندگی در ایتالیا

هزینه اجاره ملک در شهرهای مهم ایتالیا

یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده هزینه های زندگی در ایتالیا را هزینه اجاره ملک در شهرهای مهم ایتالیا به دوش می کشد و این موضوع همواره مهم ترین معذل مهاجرین به این کشور است ، دانشجویان معمولا کمتر درگیر این بخش می شوند چون بیش تر دانشگاه ها خوابگاهی به آنان اعطا می کنند و یا در یافتن منزل دانشجویی با نرخ مناسب و ارزان به دانشجویان کمک می نمایند.

باید توجه داشته باشید که شهرهای رم و میلان گران ترین شهرهای ایتالیا برای اجاره و یا خرید ملک هستند و شهرهای کوچک و روستاهای این کشور به خصوص مناطق واقع در شمال کشور ار قیمت های ارزان تری برخوردار می باشند ، البته یقینا گرانی ملک در این شهرها دلایل مختلفی دارد که مهم ترین آن ها را باید وجود فرصت های شغلی بیش تر و خدمات و امکانات رفاهی بیش تر در این شهرها دانست.

البته در تمامی شهرهای این کشور نرخ املاک واقع در مرکز شهر با منازل خارج از شهر و واقع در حومه ها با یکدیگر تفاوت دارد ، علاوه بر آن قیمت املاک نوساز و مدرن بیش تر از ساختمان های قدیمی می باشد ، باید بدانید که در ایتالیا تعداد خانه های قدیمی که به آن ها برای حفظ آثار و هنرهای باستانی اجازه تغییر داده نشده است ، بسیار دیده می شود.

شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
میلان 1236 یورو 827 یورو 2527 یورو 1615 یورو
رم 1055 یورو 703 یورو 2126 یورو 1300 یورو
فلورانس 750 یورو 570یورو 1400 یورو 930 یورو
ناپل 593 یورو 330 یورو 984 یورو 833 یورو
پالرمو 500 یورو 350 یورو 850 یورو 575 یورو
شهر قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر
میلان 781 یورو 382 یورو
رم 600 یورو 322 یورو
فلورانس 510 یورو 387 یورو
ناپل 313 یورو 185 یورو
پالرمو 151 یورو 117 یورو

هزینه خرید مسکن در ایتالیا

هزینه خرید مسکن در ایتالیا با توجه به نقاط مختلف با یکدیگر تفاوت خواهند داشت و در این میان شهرهای اصلی و مهم و همچنین مناطق توریستی و گردشگری از قیمت های بالاتری برخوردار می باشند ، باید توجه کنید که خرید ملک در این ماطق یقینا هزینه بیش تری برای شما در بر خواهند داشت ، اما شما می توانید با اجاره ملک خود درآمدی ماهانه از آن کسب کنید.

همچنین  افراد بسیاری جهت سرمایه گذاری در ایتالیا بخش املاک آن را بر می گزینند ، زیرا امکان ضرر و رکود آن بسیار کم بوده و سو د مناسبی را نیز در طولانی مدت عاید خریداران خواهد کرد ، البته پیش از این اقدام با مطالعه مقاله مربوطه از اصول و قوانین سرمایه گذاری در این کشور مطلع شوید.

پس باید بگوییم این بخش از هزینه های زندگی در ایتالیا می تواند در آینده سودی را عاید شما نماید و همچنین از هزینه های ماهانه شما بکاهد که البته هزینه اجاره ملک قسمت عمده ای از هزینه های زندگی در ایتالیا را شامل می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

تجربه انتخاب برترین مقاصد مهاجرتی با بهره مندی از مشاوره رایگان کارشناسان و متخصصان خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه های قبوض در ایتالیا

شما به عنوان یک فرد مقیم در ایتالیا چه در منزل مسکونی سکونت داشته باشید و چه در خوابگاه های دانشجویی ، یقینا باید هزینه قبوض خود را پرداخت کنید که این هزینه ها نسبت به شهرها و شهرداری های مختلف با یکدیگر تفاوت خواهند داشت ، اما خوشبختانه هزینه های قبوض در ایتالیا نسبت به دیگر کشورهای اروپا مناسب و مقرون به صرفه است.

البته باید دقت کنید که کشورهای اروپایی به خصوص کشوری مانند ایتالیا که منابع طبیعی زیادی ندارد ، روی مصرف حامل های انرژی نظارت بسیاری می کند و نسبت به دریافت هزینه های آن بسیار جدی برخورد می شود ، به طوری که پرداخت نکردن این هزینه ها در برخی از مناطق جرم محسوب شده و جریمه های سنگینی را در پی خواهد داشت.

همچنین جمع آوری زباله ها در این کشور با پرداخت هزینه مواجه است و شما نسبت به زباله های تولیدی خود باید مبلغی را بابت جمع آوری و بازیافت آن پرداخت کنید ، پس این موضوع را هم باید در هزینه های زندگی در ایتالیا  لحاظ نمود ، در ادامه نرخ این هزینه ها را مشاهده خواهید کرد:

نوع قبوض مبلغ
مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 100 یورو تا 297 یورو
هزینه 1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه 0.06 یورو تا 0.23 یورو
هزینه اینترنت خانگی ADSL با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود 25 یورو تا 38 یورو

برای اینکه بدانید هزینه های زندگی در ایتالیا نسبت به سایر کشور ها کمتر است یا بیشتر ، مقالات زیر را بخوانید و تحلیل کنید.

نام اقلام خوراکی آخرین قیمت اجناس
1 گالن شیر 3.41 یورو
1 پوند نان 1.32 یورو
1 پوند برنج 0.74 یورو
12 عدد تخم مرغ 2.21 یورو
1 پوند پنیر 5.04 یورو
1 پوند فیله مرغ 3.47 یورو
1 پوند گوشت قرمز 5.67 یورو
1 پوند سیب 0.84 یورو
1 پوند سیب زمینی 0.45 یورو
1 پوند گوجه فرنگی 1.01 یورو
1 پوند پیاز 0.47 یورو
1.5 لیتر آب معدنی 0.30 یورو
1 بطری شراب متوسط 4 یورو
1 پوند پرتقال 0.62 یورو

هزینه خوراک در ایتالیا

هزینه خوراک در ایتالیا یکی از جنبه های زندگی در این کشور است که بستگی به عوامل بسیاری دارد که مهم ترین آنان سلیقه و نوع مصرف مواد غذایی و به نوعی رژیم غذایی هر فرد است که می تواند تاثیر بسزایی در میزان این هزینه داشته باشید ، همچنین شهر محل اقامت شما نیز در این موضوع تاثیر گذار است زیرا قیمت اقلام غذایی در شهرهای مهم و صنعتی بالاتر از شهرهای کوچک و یا روستاهای این کشور است.

هزینه خوراک پس از مسکن یکی از تاثیر گذارترین عوامل در هزینه های زندگی در ایتالیا می باشد که مدیریت آن می تواند باعث کاهش مقدار مناسبی از هزینه های ماهانه شود ، مثلا اگر شما در این کشور از فروشگاه های همیشه تخفیف و یا برخی از فروشگاه های خاص که در مواقعی خاص از ماه یا روز تخفیف های خود را ارائه می نمایند ، مواد غذایی را تهیه کنید یقینا می توانید هزینه های خود را به طور قابل قبولی کاهش دهید.

جهت اطلاع لازم است بدانید که هزینه خرید مواد خوراکی در تهران به طور متوسط 59.99% از شهر میلان و 56.11% از شهر رم ماهانه ارزان تر می باشد ، اما در مقابل قدرت خرید مردم در میلان 246.61% و در رم 218.37% از ساکنین تهران بیش تر است.

هزینه حمل و نقل در ایتالیا

در دنیای امروز حمل و نقل و جا به جایی نقش بسیار پر رنگی در زندگی روزمره انسان ها دارد و مردم برای انجام کارهای گوناگونی در طول روز نیاز به جابه جایی از نقطه ای به نقطه دیگر را دارند که می تواند درون شهر و یا خارج شهر و حتی خارج از کشور باشد ، پس کاملا واضح است که این جا به جایی ها نیازمند پرداخت هزینه هایی برای استفاده از وسائل نقلیه عمومی و یا شخصی می باشند که باید در هزینه های زندگی در ایتالیا در نظر گرفته شوند.

در شهرهای مهم و اصلی ایتالیا انواع وسیله های نقلیه در دسترس عموم قرار دارند که با برنامه ریزی های منظم و دقیق در حال فعالیت هستند ، همچنین با توجه به قیمت سوخت اکثر مردم در این کشور مانند سایر کشورهای اروپایی سعی کرده که تا حداکثر ممکن از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند تا اتومبیل شخصی.

البته هزینه حمل و نقل در ایتالیا در شهرهای کوچک و روستاها میزان بسیار کمتری از هزینه های زندگی در ایتالیا را شامل می شوند که دلیل آن نیاز کمتر به جابه جایی می باشد.

حمل و نقل هزینه
بلیط یکطرفه ( حمل و نقل محلی ) 1.40 یورو تا 2.80 یورو
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 28 یورو تا 50 یورو
قیمت شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 6.35 یورو تا 15 یورو
قیمت تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 1.35 یورو تا 3.32 یورو
قیمت تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه معمولی ) 16.80 یورو تا 40 یورو
قیمت 1 لیتر سوخت 7 یورو تا 8.30 یورو
نوع پوشاک قیمت
1 شلوار جین Levis یا مشابه 50 یورو تا 80 یورو
1 لباس تابستانه در مارک های اچ اند ام ، زارا و غیره 16 یورو تا 60 یورو
1 جفت کفش برند نایک ( کیفیت متوسط ) 70 یورو تا 120 یورو
1 جفت کفش چرم مردانه مجلسی 70 یورو تا 150 یورو

هزینه پوشاک در ایتالیا

ایتالیا را مهد مدو فشن جهان می دانند و کارخانجات و شرکت های لباس و پوشا بزرگی در این کشور در حال فعالیت می باشند که علاوه بر این کشور به اکثر کشورهای دنیا صادرات داشته و شعبات مختلفی را در سراسر جهان اداره می نمایند ، بهمهمین خاطر در ایتالیا از پوشاک ارزان قیمت تا پوشاک لوکس و گران قیمت در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد.

پس باید گفت که هزینه پوشاک در ایتالیا بستگی به نحوه خرید و استایل لباس پوشیدن اشخاص دارد که چه تعداد در سال و با چه قیمت هایی نسبت به خرید پوشاک خود اقدام نمایند ، اما یقینا این موضوع نیز می تواند بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی در ایتالیا را به خود اختصاص دهد پس باید به آن توجه ویژه ای داشت و آن را مد نظر قرار داد.

در جدول زیر نرخ برخی از پوشاک معمول و مورد نیاز روزانه افراد در ایتالیا را مشاهده خواهید کرد که در شهرهای مختلف با قیمت های مختلفی عرضه می شوند :

هزینه تفریحات و اوقات فراغت در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای توریستی و تفریحی جهان است که سالانه میلیون ها نفر به شهرهای مختلف آن سفر می کنند و از گردش و تفریح در آن لذت می برند ، پس اگر شما هم آخر هفته خود را به کار دانشجویی در ایتالیا مشغول نباشید ، یقینا پس از یک هفته تحصیل وقتی را برای لذت بردن در این کشور در نظر خواهید گرفت.

هر شخص با توجه به روحیات ، علاقه و استعداد خود به یک سرگرمی برای اوقات فراغت خود علاقه نشان می دهد و امروزه تفریح کردن در همه جای دنیا حتی به ساده ترین روش هم نیازمند پرداخت هزینه هایی است ، حال اگر شما فردی باشید که به اوقات فراغت خود بیش تر اهمیت می دهد و از تفریحات خاص تری بهره می برد یقینا باید هزینه بالاتری را هم برای آن در نظر بگیرید.

در ادامه هزینه برخی از تفریحات که در ایتالیا با استقبال زیادی مواجه می شود را مشاهده خواهید کرد:

تفریح و سر گرمی هزینه
هزینه باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال 25 یورو تا 50 یورو
هزینه اجاره یک ساعت زمین تنیس در آخر هفته 15 یورو تا 25 یورو
هزینه بلیت سینما برایدیدن اکران فیلم های جهانی 7 یورو تا 12 یورو

به دنبال زندگی در خارج از کشور با حداقل هزینه زندگی هستید ؟ برخی از شهر های ارزان برای زندگی را در مقالات زیر معرفی کردیم.

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در ایتالیا

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در ایتالیا

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در ایتالیا و استفاده از سیستم بیمه درمانی این کشور بسیار کم است و مراقبت های بستری و مراقبت های اولیه و همچنین مراجعه به پزشک رایگان است ، با این حال سیستم بهداشت عمومی برای ویزیت های متخصص جهت تشخیص و تجویز دارو از یک سیستم هم پرداخت ( تقسیم هزینه بین SSN و بیمار ) استفاده می‌کند.

این پرداخت های مشارکتی معمولا گران نیستند و درصدی که از بیمار دریافت می شود ، بسته به منطقه و درمان متفاوت است ، همچنین سالمندان ، زنان باردار ، کودکان و افراد مستضعف نیز از شرایط پرداخت مشارکتی معاف هستند ، تمامی این موارد و کیفیت درمان و رسیدگی به بیماران همه و همه ایتالیا را در بین 10 کشور برتر سازمان بهداشت جهانی از نظر خدمات بهداشتی با کیفیت قرار داده است.

در ایتالیا تمامی شهروندان تحت پوشش بیمه عمومی دولتی قرار دارند ، اما می توانند نسبت به خرید بیمه خصوصی نیز اقدام کنند که ملزم به پرداخت هزینه بیش تر است و در قبال آن خدمات بیش تری که بیمه عمومی پوشش نمی دهد را به افراد ارائه می نماید ، این نوع بیمه مزایا و معایب خود را دارد ، اما معمولا اکثر مردم همان بیمه دولتی را انتخاب کرده و فقط اگر سازمان و یا شرکتی که در آن شاغل هستند نسبت به خرید بیمه خصوصی برای آنان اقدام کند ، بیمه خصوصی را بر می گزینند.

سطح درآمد در ایتالیا

یکی عوامل مهمی که هنگام مهاجرت به ایتالیا باید به آن دقت کنید ، سطح درآمد در ایتالیا است ، شما باید ببینید که با تخصص و علمی که دارید آیا می توانید شغلی درخور را در این کشور به دست آورده که قادر به پوشش هزینه های زندگی در ایتالیا باشد یا خیر ، البته با کارآفرینی و ثبت شرکت در ایتالیا در مشاغل مناسب می توانید به درآمدهای ایده آلی دست پیدا کنید که توصیه می کنیم با مراجعه به مقاله های مربوط در این سایت اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه ها به دست آورید.

در ایتالیا متوسط ​​درآمد سرانه خالص تعدیل شده خانوارها 29431 دلار در سال است که اندکی کمتر از میانگین اروپا 30490 دلار در سال می باشد ،  همچنین از نظر اشتغال 58 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در ایتالیا دارای شغلی ثابت با درآمد ماهانه هستند که کمتر از میانگین اشتغال 66 درصد در اروپا است.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در ایتالیا

میلان 1236 یورو
رم 1055 یورو
فلورانس 750 یورو
ناپل 593 یورو فرانک
پالرمو 500 یورو

میلان 781 یورو
رم 600 یورو
فلورانس 510 یورو
ناپل 313 یورو
پالرمو 151 یورو

مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 100 یورو تا 297 یورو

1 پوند نان 1.32 یورو
1 پوند برنج 0.74 یورو
12 عدد تخم مرغ 2.21 یورو
1 پوند پنیر 5.04 یورو
1 پوند فیله مرغ 3.47 یورو
1 پوند گوشت قرمز 5.67 یورو
1 پوند سیب 0.84 یورو

در ایتالیا متوسط درآمد سرانه خالص تعدیل شده خانوارها 29431 دلار در سال است که اندکی کمتر از میانگین اروپا 30490 دلار در سال می باشد ، همچنین از نظر اشتغال 58 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در ایتالیا دارای شغلی ثابت با درآمد ماهانه هستند که کمتر از میانگین اشتغال 66 درصد در اروپا است.

در این مطلب تلاش کردیم تا به روز ترین اطلاعات را در زمینه هزینه های زندگی در ایتالیا به شما عزیزان ارائه نماییم ، چنان چه سوال و یا ابهامی خاص در این رابطه دارید با تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز از راهنمایی های آنان به صورت رایگان بهره مند شوید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به ایتالیا را بخوانید ؛ مقاله ای که تمام راه و روش های قانونی مهاجرت را در آن بررسی و تحلیل کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه