ورزش در لهستان

ورزش در لهستان چگونه است و مردم لهستان بیش تر به چه ورزش هایی می پردازند؟ یکی از بخشهای جالب و جذاب کشور لهستان بعنوان پنجمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا ، فعالیتهای ورزشی آن است.

اگر قصد دارید به لهستان مهاجرت کنید و در آنجا ورزش را دنبال نمایید ، پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به لهستان را مطالعه فرمایید تا با انواع روشهای مهاجرت آشنا شوید ؛ کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) نیز در این خصوص راهنمای شما خواهند بود.

برای مطالعه و مرور راحت تر این محتوا ، می توانید از بخش “فهرست مطالب” استفاده کنید ؛ با انتخاب عنوان و کلیک بر روی آن می توانید مطالب مربوط به آن را به آسانی بخوانید ، در  این مقاله در خصوص ورزش های محبوب در لهستان ، ورزش ملی این کشور ، ورزش BJJ و مجموعه های ورزشی موفق لهستان ، مطالب مفیدی را خواهید خواند ؛ با ما همراه باشید.

 

فهرست مطالب
ورزش در لهستان

ورزش های محبوب در لهستان

امروزه ، مشارکتهای ورزشی در لهستان رو به افزایش است و طیف وسیعی از ورزش ها در لهستان با سرعت رو به رشد هستند ؛ لذا در این کشور ورزش های متعددی وجود دارد و می تواند به علایق ورزش دوستان پاسخ دهد ؛ اما برخی ورزش ها در لهستان محبوب تر از سایر ورزش ها هستند که از جمله آن ها می توان به ورزش محبوب و پرطرفدار فوتبال در لهستان اشاره نمود که شامل تاریخچه ای غنی از رقابت های جهانی است.

همچنین ، کوه های کشور لهستان مکانی بسیار عالی برای پیاده روی ، ورزش های زمستانی و دوچرخه سواری در کوهستان ، که هر ساله میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند ، می باشد.

علاوه بر این ، سواحل و استراحتگاه های بالتیک مکانهایی بسیار محبوب جهت ماهیگیری ، قایقرانی ، کایاک سواری و طیف گسترده ای از سایر ورزشها می باشد ؛ این کشور در حوزه ورزش فعالیت های چشمگیری داشته و قهرمانهای زیادی را پرورش داده است.

در مورد ورزش در لهستان چه می دانید؟ در مورد ورزش های محبوب در لهستان چه طور؟ از جمله ورزش های محبوب در لهستان می توان به ورزش هایی چون موتور سواری ، دوچرخه سواری ، والیبال ، پرش با اسکی ، دو و میدانی ، بسکتبال ، بوکس ، شمشیر بازی ، راگبی ، هاکی روی چمن ، هندبال ، هاکی روی یخ ، شنا ، ورزش های زمستانی ، وزنه برداری و بدنسازی اشاره نمود.

در جدول زیر ورزش های مورد علاقه لهستانی ها را که بر اساس میزان محبوبیت تماشای آن ها در نظر گرفته شده است ، مشاهده خواهید کرد.

رتبه نام ورزش میزان محبوبیت تماشای ورزش
1 فوتبال 78 درصد
2 پرش با اسکی 47 درصد
3 والیبال 52 درصد
4 هندبال 40 درصد
5 دو میدانی 37 درصد
6 بوکس 32 درصد
7 هنرهای رزمی مختلط 28 درصد
9 فرمول یک 27 درصد
10 بسکتبال 26 درصد

ورزش فوتبال در لهستان

محبوب ترین ورزش در لهستان ورزش فوتبال است و در حال حاضر ، میلیون ها لهستانی به این ورزش مشغولند ؛ ورزش فوتبال در لهستان از اواخر قرن 19 وجود داشته و نخستین بازی بین المللی تیم ملی فوتبال کشور لهستان در سال 1921 برگزار شده است.

از اولین باشگاه های کشور لهستان می توان به لچیا لوو (1903) ، چارنی لوو (1903) ، پوگون لوو (1904) ، کی اس کراکویا (1906) و ویسلا کراکوف (1906) اشاره نمود.

ورزش پرش با اسکی​

Ski jumping exercise

ورزش پرش با اسکی

دومین ورزش در لهستان که دارای محبوبیت بوده ، ورزش پرش با اسکی است ؛ اما تعداد کسانی که به این ورزش مشغولند در لهستان زیاد نیست و ورزش پرش با اسکی از منظر بیننده بسیار محبوب است ؛ اما با این وجود ، هر زمان که رویدادی بین المللی در این رابطه برگزار می شود ، لهستانی ها همه جلوی تلویزیون ها میخکوب می شوند ؛ در حقیقت ، تماشاگران علاقمند به رویدادهای پرش با اسکی به اندازه تماشاگران فوتبال در لهستان هستند، از مشهورترین شخصیت های لهستانی که در عرصه ورزش پرش با اسکی فعالیت داشته اند ، شاید بتوان آدام مالیز را که صاحب 3 مال نقره و 1 برنز می باشد ، نام برد ؛ از دیگر بازیکنان این ورزش در لهستان می توان به کامیل استوک ، داوید کوبکی ، ماسیج کوت ، وویچیچ فورتونا ، جاستینا کوالچیک ، پیوتر فیجاس ، پیوتر ژیلا و استفان هولا اشاره نمود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر ورزشکار حرفه ای هستید ، با درج شماره تماس خود از کارشناسان رجبی مشاوره تخصصی بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش والیبال در لهستان

والیبال به عنوان یک ورزش در لهستان ، سومین ورزش محبوب در این کشور شناخته می شود ؛ مسابقات جهانی والیبال در سال 2014 به میزبانی کشور لهستان برگزار شد و تیم ملی در آن سال توانست به مدال طلا دست یابد.

از سال 1965 ، تیم ملی والیبال مردان لهستان توانسته در بسیاری از مسابقات بین المللی از جمله لیگ جهانی 2012 که لهستان در فینال آن توانست ایالات متحده را شکست دهد ، 14 مدال کسب نماید.

علاوه بر این ، تیم ملی والیبال ساحلی بانوان در جام قاره ای والیبال ساحلی 2018 – 2020 شرکت داشته است و هوبرت یرژی واگنر از جمله والیبالیست های معروف لهستانی است ؛ از دیگر والیبالیست های موفق لهستانی ، بارتوش کورک ، میشال کوبیک ، پاول زاگومنی ، میشال وینیارسکی ، پیوتر نواکوفسکی ، کریستوف ایگناکزاک ، لوکاس ژیگادولو و مارسین موژدونگ می باشند.

 Handball in Poland

ورزش هندبال در لهستان

ورزش هندبال در لهستان از دیگر ورزش های محبوب کشور لهستان می باشد ؛ این ورزش به عنوان یکی از محبوب ترین ورزش های تیمی لهستان نیز شناخته می شود و لیگ برتر این کشور سوپر لیگا نام دارد ؛ قهرمان حال حاضر با 18 عنوان در مجموع ، Łomża Vive Kielce می باشد و به طور کلی 14 تیم در طی سال با هم رقابت می کنند ، این لیک در سال 1956 تاسیس شده است ، اگر هندبال لهستان را در کارزار بین المللی بررسی کنیم ، خواهیم دید که باشگاه های لهستانی در لیگ های قهرمانی اروپا و نیز لیگ اروپا شرکت داشته اند و از جمله هندبالیست های معرف لهستانی ، گونتر اورتمان ، اسلاومیر ژمال ، کارول بیلسکی ، بارتوش یورسکی ، کریشتوف لیژوسکی ، زدیسلاو آنتزاک ، میشال داشک ، هلموت پنیوسینسکی ، ریشارد پرزیبیش هستند.

ورزش هندبال در لهستان

در مقالات زیر ، ورزش در برخی از کشور ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است ؛ اطلاعات مفیدی برای تحقیق و مقایسه در اختیار شماست.

موتور سیکلت سرعتی

موتور سیکلت سرعتی (Motorcycle speedway) یکی دیگر از ورزش های برجسته در کشور لهستان می باشد ؛ این ورزش به دلیل کسب موفقیت هایی توسط ورزشکاران خود از جمله توماش گولوب که توانسته 8 بار در مسابقات قهرمانی انفرادی لهستان ، 10 بار در مسابقات قهرمانی زوج لهستانی و 8 بار در جایزه بزرگ لهستان به قهرمانی برسد ، شناخته شده است.

این ورزش موتوری عجیب و غریب و مهیج در غرب لهستان بسیار محبوب است و لیگ موتور سیکلت سرعتی لهستان ، یکی از بهترین ها در اروپاست.

اگر علاقمند به ورزش در لهستان هستید ، با گروه مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

دوچرخه سواری در لهستان

دوچرخه سواری در لهستان

تور لهستان نوعی مسابقه دوچرخه سواری جاده ای است که برای نخستین بار در سال 1928 برگزار شد ؛ این مسابقه که شامل 7 تا 8 مرحله است ، معمولا 1200 کیلومتر طول دارد ؛ اولین دوره قابل توجه این مسابقات مربوط به 7 تا 11 سپتامبر 1928 می شود که مسابقه ای 1500 کیلومتری بوده و 71 دوچرخه سوار در این مسابقه در رقابت بودند.

لهستان از نخستین حضور خود در بازی های المپیک در سال 1924 تا 2014 توانسته 291 مدال کسب نماید ، به لطف سرمایه گذاری های اخیر ، امروزه گردشگری دوچرخه سواری بیش تر و بیش تر در دسترس می باشد و ساده ترین و ایمن ترین مسیر در Lesser Poland قرار گرفته است که برای دوچرخه سواران در تمامی سنین مناسب خواهد بود.

لذا ،ا گر به دنبال ماجراجویی های غافلگیر کننده هستید ، می توانید از بیش 2000 کیلومتر طول گرین ولو برای دوچرخه سواری استفاده کنید ، با گروه مهاجرتی رجبی در تماس باشید تا اطلاعاتی کافی در مورد ورزش در لهستان از جمله دوچرخه در لهستان در اختیار شما قرار گیرد ، همچنین زمینه های سرمایه گذاری در زمینه ورزش و گردشگری هم در این حوزه فراهم است ؛ در همین راستا مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان را بخوانید و با حداقل سرمایه و مراحل ثبت یا خرید شرکت آشنا شوید.

ورزش ملی لهستان

ورزش ملی لهستان کدام است؟ می توان گفت که فوتبال ورزش ملی کشور لهستان است ، اما این در حالی است که به عنوان ورزش ملی لهستان اعلام نشده است ؛ از آن جایی که ورزش فوتبال در این کشور علاقمندان زیادی دارد و به عنوان محبوبترین ورزش در لهستان شناخته می شود ، لذا ، می تواند نشان ورزش لهستان باشد ؛ این ورزش محبوب که در قلب مردم لهستان جای دارد ، شامل باشگاه ها و تیم های متعددی در سراسر لهستان می باشد.

تیم ملی فوتبال لهستان 8 بار به جام جهانی فوتبال راه یافته است و در دوره های 1974 و 1982 ، در بهترین حالت ، این تیم سوم شد ؛ در مسابقات قهرمانی اروپا نیز ، از سال 2008 تا 2020 چهار شرکت داشته است.

تعداد بازیکنان دارای مجوز در لهستان بیش از 400 هزار است از بازیکنان معروف فوتبال لهستان می توان به روبرت لواندوفسکی ، کازیمیرز دینا ، گرژگورز لاتو ، زبیگنیو بونیک ، یرژی دودک ، آرکادیوش میلیک ، وویچ شچسنی ، گرژگورز کریچوویاک ، لوکاس فابینسکی ، کمیل گلیک ، یاکوب بلاشیکوفسکی ، ارنست پول و لوکاس پیزچک اشاره نمود.

ورزش های سنتی یا منطقه ای لهستان

آیا وررزش در لهستان شامل ورزش های سنتی نیز می شود؟ ورزش های سنتی یا منطقه ای لهستان کدامند؟ در لهستان ورزش هایی وجود دارند که زمان بر آن ها تاثیر نگذاشته و دچار فراموش نشده اند ، که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ردیف نام ورزش توضیح
1 پالانت (Palant) شبیه به بیسبال مدرن است ؛ لذا ، بازیکنان با چوب به توپ ضربه می زنند ، تا خط پایان می دوند و باز می گردند ؛ در حالی که تیم مقابل با ضربه زدن به توپ حواس دونده را پرت می کند.
2 کاپلا (Kapela) یک بازی پرتابی است که در ابتدا با استفاده از یک پشته از سنگ انجام می شده است.
3 کولانی کولوتکا (Kulanie Kulotka) بازیکنان دیسکی چوبی را با چوبی به شکل تخته می چرخانند.
4 Pierścieniówka مشابه والیبال است ، اما توپ از طریق سه سوراخ در تور پرتاب می شود.
5 رینگو (Ringo) بازیکنان از حلقه ای لاستیکی برای بازی استفاده می کنند.

ورزش BJJ برزیلی در لهستان

اگر بخواهیم ورزش در لهستان را بررسی کنیم ، بدون شک ، یکی از مواردی که باید به آن پرداخته شود ، ورزش ورزش BJJ برزیلی است ؛ ورزش BJJ برزیلی در لهستان یکی دیگر از ورزش های موجود در کشور لهستان است و ورزشکاران لهستانی فعال در این ورزش ، از جمله موفق ترین ورزشکاران لهستان می باشند ؛ حال BJJ چیست؟

BJJ نوعی هنر رزمی چالش برانگیز است که شاید تاکنون در مورد آن نشنیده باشید ؛ در مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی ، BJJ یکی از پرکاربردترین تکنیک ها است و شاخه ای از ورزش جودو می باشد.

BJJ یکی از قویترین های جهان است و بهترین رقبای آن هنوز هم از برزیل هستند ؛ اما با این حال ، پس از برزیل ، لهستان در این رشته حرف هایی برای گفتن دارد ؛ لذا اگر به دنبال ورزش BJJ هستید ، باید به دنبال باشگاه هایی باشید که BJJ را ارئه می دهند.

مشاوران هلدینگ مهاجرتی رجبی دید خوبی در خصوص ورزش در لهستان ارائه خواهند کرد.

مجموعه های ورزشی در لهستان

ورزش در لهستان دارای چه شرایطی است؟ کشور لهستان دارای امکانات و مکان های خوبی جهت انجام فعالیت های ورزشی است ؛ برخی از مجموعه های ورزشی در لهستان شامل موارد زیر هستند:

ردیف مجموعه ورزشی شرح
1 پارک آبی وودنی مرکزی برای ورزش و تفریح ، دارای سرسره های ماجراجویی و تمام فعالیت های ورزشی سرپوشیده
2 مرکز ورزشی و تفریحی مصیر (MOSIR) یک پارک آبی بسیار هیجان انگیز
3 مجموعه ورزشی Tenis Kozerki این مجموعه جدید با تمرکز بر تنیس و سایر امکانات ایجاد شده است.
4 پیست اسکیت رو ی یخ Czarny Groń مکانی مناسب جهت گذراندن وقت با خانواده است و شامل امکاناتی است که می توان حتی در دمای 15 درجه سانتیگراد نیز از اسکیت لذت برد ؛ همچنین ، در این مکان اسکیت در اختیار دوستداران این ورزش قرار خواهد گرفت.
5 فابریکا فوتبالو (Fabryka futbolu) این مجموعه ورزشی سرپوشیده دارای زمین فوتبال است.
6 مرکز ورزشی توماشوف اولین مجموعه چند منظوره سرپوشیده از پیست های یخ لهستان است که در آن طرفداران ورزش های زمستانی می توانند با هم به رقابت بپردازند.
7 مرکز صخره نوردی پریما روکا در این مکان امکانات صعود برای کودکان نیز فراهم است.
8 Skateplaza im. Tomasza Staniewskiego امکان اسکیت روی زمین های صاف را فراهم آورده است.

اگر خواهان تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های خارج از کشور هستید ، مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار ورزش در لهستان​

فوتبال ورزش ملی کشور لهستان به شمار می رود ؛ تیم ملی فوتبال لهستان 8 بار به جام جهانی فوتبال راه یافت و در دوره های 1974 و 1982 ، در بهترین حالت ، این تیم کقام سوم را کسب کرد ؛ در مسابقات قهرمانی اروپا نیز ، از سال 2008 تا 2020 چهار بار شرکت کرده است.

بله ، در لهستان ورزش های سنتی جایگاه خاصی دارند ، مهم ترین این ورزش ها عبارتند از : 

  1. پالانت (Palant)
  2. کاپلا (Kapela)
  3. کولانی کولوتکا (Kulanie Kulotka)
  4. Pierścieniówka
  5. رینگو (Ringo)

بله مجموعه ورزشی های مجهزی در لهستان قرار دارد که مهمترین آن ها را در لیست زیر می بینید: 

  • پارک آبی وودنی
    مرکز ورزشی و تفریحی مصیر (MOSIR)
  • مجموعه ورزشی Tenis Kozerki
  • پیست اسکیت رو ی یخ Czarny Groń
  • فابریکا فوتبالو (Fabryka futbolu)
  • مرکز ورزشی توماشوف
    مرکز صخره نوردی پریما روکا

در رشته دوچرخه سواری ، سرمایه گذاری های زیادی در حال انجام است ؛ لهستان از نخستین حضور خود در بازی های المپیک در سال 1924 تا 2014 توانسته 291 مدال کسب نماید.

ورزش در لهستان دارای طرفداران زیادی است ؛ لذا ، شرایط خوب و امکانات متعددی در این زمینه در لهستان به وجود آمده تا همه با شرایط مختلف بتوانند به علایق ورزشی خود بپردازند ؛ حتی دانشجویان بین المللی نیز در این کشور می توانند به ورزش بپردازند ؛ در مقاله تحصیل در لهستان شرایط تحصیل در کشور زیبای لهستان بررسی شده است ؛ همچنین ، با برقراری ارتباط با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی می توانید سوالاتتان را در خصوص مهاجرت یا ورزش در لهستان بپرسید ، با شماره های دفاتر تهران و شیراز موسسه در تماس باشید . مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه