هزینه های زندگی در سوئیس

هزینه های زندگی در سوئیس را باید در دسته گران ترین کشورهای جهان قرار داد زیرا شاخص هزینه های زندگی در این کشور از متوسط جهانی بسیار بالاتر است.

سوئیس کشور گرانی است اما میزان درآمد شهروندان سوئیسی نیز بسیار بالاتر از متوسط اروپا و جهان است و به نوعی تعادل میان درآمد و هزینه ها به خوبی در این کشور رعایت شده است و رضایت مردم بیش از 90% می باشد ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در ادامه هزینه های زندگی در سوئیس را کامل تر برای شما شرح خواهند داد.

کشور سوئیس یکی از ثروتمندترین و لاکچری ترین کشورهای جهان می باشد و سطح زندگی شهروندان و ساکنین آن در حد بسیار بالا و قابل قبولی قرار دارد و مردم از رفاه بسیار بالایی برخوردار هستند به طوری که بیش از 90% از جمعیت آن از سطح زندگی و درآمد خود رضایت کامل دارند ، سوئیس یک کشور بسیار آرام است و میزان امنیت اجتماعی ، مالی و جانی در آن در بیش ترین حد ممکن در جهان قرار دارد که این کشور را به یکی از بهترین کشورهای جهان از لحاظ شاخص های زندگی تبدیل کرده است.

شما می توانید برای تحصیل یا کار در کشور سوئیس به این کشور مهاجرت نمایید ، اما توجه داشته باشید که با توجه به بالا بودن هزینه های زندگی در سوئیس باید از پشتوانه مالی خوبی برخوردار باشید و همچنین اطلاعات لازم را دقیق به دست آورید که با مشکلی در ادامه مهاجرت خود مواجه نشوید.

فهرست مطالب

در ادامه با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا این هزینه ها را بهتر بشناسید ، ضمناً توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به سوئیس را حتما بخوانید تا با تمام روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور هم آشنا شوید.

هزینه های زندگی در سوئیس

هزینه اجاره ملک در شهرهای مختلف سوئیس

در سوئیس هم مانند اکثر نقاط دنیا بیش ترین قسمت هزینه های زندگی را اجاره ماهانه ملک به خود اختصاص می دهد که نرخ و میزان آن در هریک از شهرها و روستاهای این کشور با یکدیگر تفاوت دارند ، البته باید بدانید که هزینه اجاره ملک در شهرهای مختلف سوئیس مانند دیگر هزینه های جاری در این کشور از اکثر کشورهای دنیا گران تر است.

طبق آخرین آمار در 3 ماهه دوم سال 2022 نرخ اجاره در سوئیس به طور متوسط 205% از متوسط اجاره در کشورمان بیش تر است ، البته دقت داشته باشید که درآمد نیز در این کشور بالاتر از کشورمان است ، اما اگر بخواهید با درآمد از ایران هزینه های زندگی در سوئیس را پوشش دهید با مشکل مواجه خواهید شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کم کردن ریسک مهاجرت با دریافت مشاوره های اقتصادی از کارشناسان حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نرخ اجاره ماهانه آپارتمان در شهرهای مهم سوئیس

در جدول زیر نرخ اجاره ماهانه آپارتمان در شهرهای مهم سوئیس را طبق آخرین آمار در سال 2022 مشاهده خواهید کرد:

لازم است بدانید که هزینه های زندگی در سوئیس در شهرهای بزرگ و پایتخت این کشور از شهرهای کوچک و روستاها بسیار گران تر است که این موضوع شامل نرخ اجاره و خرید ملک نیز می شود ، البته نباید فراموش کنیم که یکی از دلایل اصلی این تفاوت قیمت ها به دلیل وجود امکانات و خدمات بسیار بیش تر و فراهم تر در این شهرها و همچنین وجود فرصت های شغلی و درآمد بالاتر است که باعث بالا رفتن مهاجرت و تقاضا در این شهرها شده که در نتیجه آن قیمت ها را افزایش داده است.

شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در حومه شهر
برن 1187 فرانک 927 فرانک 2222 فرانک 1605 فرانک
ژنو 2047 فرانک 1686 فرانک 4300 فرانک 3090 فرانک
زوریخ 1937 فرانک 1484 فرانک 3715 فرانک 2666 فرانک
بازل 1454 فرانک 1177 فرانک 2557 فرانک 2083 فرانک
لوزان 1553 فرانک 1295 فرانک 3187 فرانک 2968 فرانک
شهر قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر
برن 895 فرانک 558 فرانک
ژنو 1325 فرانک 1001 فرانک
زوریخ 1550 فرانک 942 فرانک
بازل 1002 فرانک 743 فرانک
لوزان 1703 فرانک 1198 فرانک

هزینه خرید مسکن در سوئیس

برخی از مهاجران در هنگام مهاجرت به سوئیس علاقه ای به اجاره ملک ندارند و می توانند از پس هزینه خرید مسکن در سوئیس بر بیایند ، همچنین این موضوع علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه های زندگی در سوئیس می تواند یک سرمایه گذاری در سوئیس نیز تلقی شود که در کوتاه مدت و یا دراز مدت سود خوبی را هم عاید مالکین می نماید ، توصیه می کنیم با مراجعه به مقاله های مربوطه در سایت ما از این فرصت ها بهتر و کامل تر مطلع شوید.

قیمت ملک در سوئیس نسبت به کشورهای همسایه این کشور گران تر است و شما برای سرمایه گذاری در این بخش نیاز به پشتوانه مالی بیش تری خواهید داشت ، اما در قبال آن بازار املاک در این کشور از رونق خوبی برخوردار است و املاک واقع در شهرهای بزرگ و توریستی این کشور همیشه با درخواست خرید مواجه هستند و شما نیز از ریسک کمتری در ضرر یا ریسک سرمایه برخوردار هستید.

توصیه می کنیم اگر از لحاظ مالی قادر به انجام آن باشید حتما در شهرهای مهم و یا توریستی این کشور ملک خود را تهیه کنید ، زیرا علاوه بر این موارد شما می توانید با اجاره دادن ملک خود ، ماهانه درآمدی نیز کسب نمایید و هنگام فروش نیز از سود بیش تری برخودار شوید.

هزینه های قبوض در سوئیس

ساکنین و شهروندان سوئیسی برای زندگی در شهر و خانه خود باید هزینه هایی را بابت آب ، برق ، گاز ، تلفن ، اینترنت و اشتراک تلوزیون پرداخت نمایند که این مقادیر با توجه به شهرها و شهرداری های مختلف با یکدیگر متفاوت است ، همچنین این میزان با توجه به سبک زندگی هر فرد و میزان مصرف هر شخص متفاوت و قابل کنترل است ، البته باید بگوییم که متوسط این هزینه ها در سوئیس از دیگر کشورهای اروپایی کمی گران تر است.

همچنین برای جمع آوری زباله در این کشور نیز شما باید هزینه پرداخت کنید که با توجه به میزان حجم زباله تولیدی شما مبالغ مختلفی از هر ملک یا خانواده دریافت می شود ، ضمن اینکه در سوئیس بازیافت زباله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید در جداسازی زباله ها حداکثر دقت را به خرج دهید ، در غیر اینصورت جریمه شده و در صورت تکرار حتی برخوردارهای شدیدتری نیز در نظر گرفته می شود.

در ادامه هزینه های قبوض در سوئیس را به طور متوسط مشاهده خواهید کرد :

انواع قبوض هزینه
مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 120 فرانک تا 354 فرانک
هزینه 1 دقیقه مکالمه با تلفن همراه 0.15 فرانک تا 0.30 فرانک
هزینه اینترنت خانگی ADSL با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود 40 فرانک تا 80 فرانک
نام اقلام خوراکی آخرین قیمت اجناس در جولای 2022 نام اقلام خوراکی آخرین قیمت اجناس در جولای 2022
1 گالن شیر 6.24 فرانک 1 پوند نان 2.71 فرانک
1 پوند برنج 1.27 فرانک 12 عدد تخم مرغ 5.77 فرانک
1 پوند پنیر 210.98 فرانک 1 پوند فیله مرغ 11.09 فرانک
1 پوند گوشت قرمز 21.97 فرانک 1 پوند سیب 1.70 فرانک
1 پوند سیب زمینی 1.84 فرانک 1 پوند گوجه فرنگی 1.10 فرانک
1 پوند پیاز 1.04 فرانک 1.5 لیتر آب معدنی 1.17 فرانک
1 بطری شراب متوسط 13 فرانک 1 پوند پرتقال 1.40 فرانک

هزینه خوراک در سوئیس

یکی دیگر از موارد مهم و اساسی در هزینه های زندگی در سوئیس را هزینه خوراک و غذای افراد در بر می گیرد که این بخش نیز بستگی بسیاری به نوع رژیم و عادات و سلیقه افراد در انتخاب و صرف غذا دارد ، یقینا اگر شما از افرادی باشید که اغلب غذای خود را در خارج از خانه میل می کنید ، یقینا هزینه خوراک شما ماهانه از کسی که غذای خود را در خانه تهیه و میل می کند ، بیش تر خواهد شد.

همچنین انتخاب محل خرید اجناس و مارک و برندهای خوراکی که شما مصرف می کنید نیز در این میزان تاثیر گذار خواهند بود ، به همین خاطر نمی توان مقداری دقیق را برای همه افراد در نظر گرفت و هر شخصی مطمئنا مبلغی مختص به خود را خرج خوراک و مواد خوراکی خواهد کرد.

طبق آمار در 3 ماهه دوم سال 2022 ، قیمت مواد غذایی در برن پایتخت سوئیس 419.68% بیشتر از تهران پایتخت کشورمان می باشد که کاملا نشان دهنده تفاوت قیمت ها میان دو کشور می باشد ، اما باید بگوییم که شهروندان سوئیسی با درآمد های خود به راحتی قادر به تامین مایحتاج خود می باشند زیرا طبق همین آمار قدرت خرید محلی در برن پایتخت سوئیس 659.90% بیشتر از تهران می باشد.

با ارزان ترین شهر های کشورهای اروپایی برای کار و زندگی چقدر آشنا هستید؟ اطلاعات به روز در مقالات زیر!

هزینه حمل و نقل در سوئیس

یکی دیگر از بخش های مهم تشکیل دهنده هزینه های زندگی در سوئیس را باید به هزینه حمل و نقل در سوئیس نسبت داد که امروزه نقش بسیار مهم و پر رنگی را در جامعه بر عهده دارد ، ساختار حمل و نقل عمومی و وسائل نقلیه در سوئیس یکی از بهترین و مدرن ترین در جهان می باشد و به صورتی پیشرفته در خدمت افراد قرار گرفته است.

سیستم حمل و نقل عمومی در سوئیس دارای قیمت بالایی است اما در مقابل از نظمی بسیار شگفت انگیز و برنامه ریزی دقیق بهره می برد ، علاوه بر این شهروندان این کشور باز هم ترجیح می دهند که از وسائل نقلیه عمومی به جای اتومبیل شخصی استفاده کنند که دلیل آن فقط هزینه نمی باشد ، بلکه جلوگیری از آلودگی های صوتی و آلودگی هوا نیز از دیگر دلایل اصلی عدم استفاده از وساید نقلیه شخصی است.

همچنین شهرداری ها در هر شهر طرح ها و برنامه هایی تشویقی را نیز برای مردم در نظر می گیرند که یکی از مشهورترین آن ها کارت Junior است که با استفاده از آن کودکان می توانند به صورت رایگان به همراه والدین خود از وسائل نقلیه عمومی استفاده کرده و همچنین این کارت در شرایط و برنامه هایی خاص نیز تخفیف هایی تا 50% را به شهروندان اعطا می نماید.

کرایه و بلیط برای حمل و نقل عمومی مبالغ
بلیط یکطرفه ( حمل و نقل محلی ) 2.80 فرانک تا 6 فرانک
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی ) 68 فرانک تا 150 فرانک
قیمت شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 6 فرانک تا 11 فرانک
قیمت تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه معمولی ) 4.83 فرانک تا 8 فرانک
قیمت تاکسی 1 ساعت انتظار ( تعرفه معمولی ) 50 فرانک تا 80 فرانک
قیمت 1 لیتر سوخت 6 فرانک تا 8.25 فرانک
پوشاک اصلی مارک های معمول و متوسط قیمت
1 شلوار جین Levis یا مشابه 50 فرانک تا 140 فرانک
1 لباس تابستانه در مارک های اچ اند ام ، زارا و غیره 30 فرانک تا 85 فرانک
1 جفت کفش برند نایک ( کیفیت متوسط ) 70 فرانک تا 160 فرانک
1 جفت کفش چرم مردانه مجلسی 80 فرانک تا 250 فرانک

هزینه پوشاک در سوئیس

هزینه پوشاک نیز از جمله مهم ترین هزینه های زندگی در سوئیس می باشد که به نحوه و اصول زندگی افراد بستگی بسیاری دارد و می تواند مبلغی کم تا زیاد را در زندگی هر کس شامل شود ، با توجه به اینکه به طور کلی تمامی هزینه ها در سوئیس بالاتر از متوسط اروپا و جهان است ، انتظار می رود که بخش پوشاک نیز همین گونه باشد و افراد برای پوشش دادن هزینه پوشاک در سوئیس نیازمند پرداخت مبالغ بالاتری نسبت به دیگر کشورها باشند.

همچنین برندهای لاکچری در این کشور فعالیت بالاتر و درآمد های بیش تری را به دیگر کشورهای اروپایی به دست می آورند که نشان می دهد مردم سوئیس به راحتی قادر به پوشش دادن مخارج اصلی زندگی خود بوده و حتی درآمدی بالاتر از حد نیاز دارند که آنان را قادر می سازد که برای تجملات و زرق و برق زندگی خود هزینه کنند.

هزینه تفریحات و اوغات فراغت در سوئیس

یقینا مطلع هستید که کشورهای مرفه که سطح رفاه و آسایش در آن ها بالاتر است میزان استراحت و فراغت نیز بیش تر در دسترس مردم قرار دارد و افراد نیاز بسیار کمتری برای اجبار به اضافه کار یا کاری پاره وقت برای گذران زندگی دارند ، سوئیس همم از همین کشوها است که مردم آن اهمیت بسیاری به اوقات فراغت و استراحت خود می دهند و به راحتی برای لذت بردن از آن هزینه می کنند.

برخی از افراد ورزش را انتخاب کرده ، برخی به تفریح های خارج از شهر و کمپینگ می روند و برخی هم آخر هفته های به مهمانی یا دیدن فیلم در سینما می گذرانند ، در این کشور هر شخصی می تواند با توجه به روحیات و علاقه خود به روش ها مختلفی اوقات فراغت خود پر نماید و از آن لذت ببرد ، پس جای تعجب نیست که چنین نوع زندگی نیازمند در نظر گرفتن هزینه هایی برای اوغات فراغت است.

البته اگر شما به تحصیل در این کشور مشغول باشید شاید آخر هفته خود را مجبور به انجام کار دانشجویی در سوئیس شوید تا کمکی برای مخارج خود به دست آورید ، توصیه می کنیم با مراجعه به این مقاله اطلاعات دقیق در این رابطه به دست آورید ، در ادامه این بخش هزینه تفریحات و اوغات فراغت در سوئیس را مشاهده خواهید کرد :

تفریحات و ورزش هزینه
هزینه باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال 42 فرانک تا 120 فرانک
هزینه اجاره یک ساعت زمین تنیس در آخر هفته 25 فرانک تا 45 فرانک
هزینه بلیت سینما برایدیدن اکران فیلم های جهانی 18 فرانک تا 24 فرانک

هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در سوئیس

برخلاف سایر کشورهای اروپایی سیستم مراقبت های بهداشتی سوئیس مبتنی بر مالیات نیست و توسط کارفرمایان تامین مالی نمی شود بلکه از طریق مشارکت در طرح های بیمه درمانی ، هزینه آن توسط فرد پرداخت می شود ، هر کسی که در سوئیس زندگی می کند تا زمانی که دارای پوشش بیمه درمانی باشد می تواند به سیستم مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشد و افراد مقیم و غیر مقیم حداقل به پوشش بیمه درمانی اولیه نیاز دارند که می تواند 80 تا 90 درصد هزینه های درمانی را پوشش دهد.

بزرگسالان باید سالانه 300 فرانک را برای و حق بیمه به استثنای مراقبت های زایمان بپردازند ، همچنین اقامت در بیمارستان روزانه 15 فرانک هزینه دارد که بیمه تا 90 درصد از مازاد هزینه ها را پرداخت خواهد کرد ، با این حال سقف پوشش بیمه 700 فرانک در سال برای بزرگسالان و 350 فرانک در سال برای کودکان است.

باید گفت که با تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه درمانی سوئیس نیازی به پرداخت هزینه چندانی برای درمان و بستری در بیمارستان ها وجود ندارد و هزینه خدمات بهداشتی و درمانی در سوئیس بسیار کم و ارزان می شود ، اما باید دقت کنید که برخی از موارد مانند هزینه های درمان و ارتودنسی دندان ، هزینه عینک و لنز و درمان چشم و برخی دیگر از بیماری ها تحت پوشش بیمه دولتی قرار نمی گیرد و شما باید با خرید بیمه های خصوصی و پرداخت هزینه بیش تر چنین مواردی را نیز به بیمه خود اصافه نمایید.

سطح درآمد در سوئیس

سطح درآمد در سوئیس

استاندارد زندگی در سوئیس همچنان یکی از بالاترین استانداردها در اروپا و جهان است که این امر نشان می دهد سطح درآمد در سوئیس بالا می باشد و خانوار به راحتی می توانند زندگی مورد درخواست و قابل قبول خود را بسازند ، در سوئیس متوسط ​​درآمد سرانه خالص تعدیل شده خانوارها 39697 دلار در سال است که بیشتر از میانگین اروپا 30490 دلار در سال می باشد.

از نظر اشتغال نیز ، نزدیک به 80 درصد از افراد 15 تا 64 ساله در سوئیس دارای شغل ثابت با درآمد ماهانه هستند که بالاتر از میانگین اروپا 66 درصد می باشد ، همچنین تمامی شاخص های زندگی در این کشور در ایده آل ترین و بهترین حالت ممکن در حال حاضر جهان در میان تمامی کشورهای جهان قرار دارد که نشان می دهد شهروندان سوئیسی یکی از مرفه ترین مردم حال حاضر جهان می باشند.

شاید بخواهید بدانید که اگر بتوانید هزینه های زندگی در کشورهای مرفه و امن اروپایی را تامین کنید از چه طریقی می توانید به این کشورها مهاجرت کرده و باقی عمر خود را در آرامش و راحتی بگذرانید ، وبینار ارائه شده در این بخش به بررسی دقیق ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی اختصاص دارد.

سارا جم نژاد از هلدینگ حقوی مهاجرتی رجبی ارائه دهنده این وبینار در خصوص هزینه های زندگی در برخی از محبوب ترین کشورهای اروپایی با شما صحبت می کند.

مدت زمان این وبینار یک و نیم ساعت است!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای انتخاب مقصد مهاجرتی به دانش و تجربه نیاز دارید ، مشاوران ما درکنار شما هستند!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در سوئیس

استاندارد زندگی در سوئیس همچنان یکی از بالاترین استانداردها در اروپا و جهان است که این امر نشان می دهد سطح درآمد در سوئیس بالا می باشد و خانوار به راحتی می توانند زندگی مورد درخواست و قابل قبول خود را بسازند ، در سوئیس متوسط درآمد سرانه خالص تعدیل شده خانوارها 39697 دلار در سال است که بیشتر از میانگین اروپا 30490 دلار در سال می باشد.

  • هزینه باشگاه بدنسازی برای یک فرد بزرگسال 42 فرانک تا 120 فرانک
  • هزینه اجاره یک ساعت زمین تنیس در آخر هفته 25 فرانک تا 45 فرانک

مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ، گرمایش و سرمایش ) در آپارتمان 85 متری 120 فرانک تا 354 فرانک است.

  • برن 895 فرانک
  • ژنو 1325 فرانک
  • زوریخ 1550 فرانک
  • بازل 1002 فرانک
  • لوزان 1703 فرانک
  • برن 1187 فرانک
  • ژنو 2047 فرانک
  • زوریخ 1937 فرانک
  • بازل 1454 فرانک
  • لوزان 1553 فرانک

اقتصاد سوئیس به نوعی در حال فعالیت است که یک کارگر ساده در این کشور نیز می تواند با کم ترین درآمد به راحتی از پس هزینه های زندگی در سوئیس برآمده و حتی به راحتی برای تفریحات و اوقات فراغت خود هرینه و برنامه ریزی نماید ، در این مطلب با کمک کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تلاش کردیم تا اطلاعات دقیق و کارآمدی را در رابطه با هزینه های زندگی در سوئیس به شما عزیزان ارائه کنیم ، برای کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید ، همچنین می توانید همین حالا مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

سوئیس کشور گرانتری است یا همسایگان آن؟ مقالات زیر را برای مقایسه دقیق بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه