ورزش در لتونی

ورزش در لتونی نقش اساسی ای در فرهنگ و جامعه این کشور ایفا کرده و موجب نشاط و فرح مردم می شود ؛ آشنایی با محبوب ترین ورزش ها و چهره های ورزشی در لتونی فاکتوری مهم بوده که برای هر ساکن و مهاجر این کشور ضروری است.

به صورت کلی در سال های اخیر شاهد رشد روز افزون عرصه های مختلف ورزشی بوده ایم ؛ کشور لتونی یکی از کشور هایی بوده که در فعالیت های ورزشی رشد زیادی داشته و افراد ورزشی مهمی را به عرصه جهانی وارد کرده است ؛ چنانچه در مورد ورزش در این کشور سوالی ذهنتان را مشغول کرده ؛ حتما با مشاوین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس گرفته تا به پاسخ تمامی سوالات خود برسید.

مهم ترین ورزش در لتونی شامل فوتبال ، هاکی روی یخ ، بسکتبال ، تنیس ، دوچرخه سواری و… می شود و افراد بسیار زیادی در این کشور به انجام این ورزش ها می پردازند ؛ جالب است بدانید در چند سال اخیر تعداد بسیار زیادی از افراد از طریق شغل های مربوط به ورزش ، به این کشور مهاجرت کرده اند و یا برای تحصیل در این زمینه راهی لتونی شده اند ، در مقاله تحصیل در لتونی می توانید شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ها و هزینه های تحصیل را بخوانید.

ریگا هر ساله پذایرای مارتن و رویدادهای ورزشی بوده و افراد زیادی از سراسر دنیا برای این رویداد به لتونی جذب می شوند ؛ همچنین مسابقات بین المللی لوژ و باب سورتمه در پیست سیگولدا برگزار شده و مسابقات رالی قهرمانی لتونی حدود 10 رویداد در طول سال دارد.

فهرست مطالب
ورزش در لتونی

فوتبال محبوب ترین ورزش لتونی

فوتبال محبوب ترین ورزش لتونی و در واقع بخشی از میراث ورزشی این کشور در نظر گرفته می شود ؛ راهیابی تیم ملی لتونی در مرحله نهایی ، به مسابقات قهرمانی اروپا 2004 یک دستاورد قابل توجه برای فوتبالی این کشور در نظر گرفته می شود.

بهترین گلزن فوتبال این کشور ماریس ورپاکوسکیس بوده ؛ هر چند از دیگر شخصیت های برجسته فوتبالی ورزش در لتونی ، می توان به ماریان پاهارس و ماریس ورپاکوفسکی ، اشاره کرد ؛ طبق مطالعه بازاریابی ورزشی انجام شده در این کشور فوتبال در این کشور برای 3 سال متوالی عنوان محبوب ترین ورزش را به دست آورده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس ، سوالات مهاجرتی خود را از کارشناسان به روز و با تجربه رجبی بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هاکی روی یخ دومین ورزش محبوب

هاکی روی یخ دومین ورزش محبوب در لتونی بوده که سالیان دراز است در این کشور محبوبیت بالایی دارد ؛ تاریخ این ورزش در لتونی به حدود دهه 1920 باز گشته و لیگ حرفه ای هاکی روی یخ از سال 1931 تشکیل شد ، همچنین امروزه در این کشور چندین لیگ هاکی آماتور وجود دارد.

لتونی عضو فدراسیون بین المللی هاکی روی یخ بوده و تیم ملی این کشور در چندین دوره مسابقات جهانی و بازی های المپیک زمستانی 1936 شرکت کرده است ؛ با توجه به تاریخ این کشور و پس از آنکه لتونی به اتحاد جماهیر شوروی پیوست ، مجبور به کناره گیری از این فدراسیون شد و پس از از استقلال در سال 1991 ، این کشور دوباره عضویت خود را در فدراسیون بین المللی هاکی روی یخ به دست آورد ، س از آن تیم ملی هاکی روی یخ لتونی مجبور شده که موقعیت خود را به عنوان یک تیم جدید ثابت کند ؛ از همین رو تیم ملی این کشور ابتدا در مسابقات دسته سه و دو بازی کرده و از سال 1997 موفق شد در تیم دسته یک بازی کند ؛ بهترین نتیجه این تیم رتبه هفتم در سال های 1997 ، 2004 و 2009 بود.

تیم ملی هاکی روی یخ لتونی دادن دو بار ایالات متحده آمریکا و دو بار رقیب همیشگی خود روسیه را شکست داده و در المپیک زمستانی 2002 ، المپیک زمستانی 2006 و المپیک زمستانی 2010 شرکت کرده است ؛ از سال 2019 ، بیست و چهار بازیکن لتونیایی هاکی روی یخ در فدراسیون هاکی روی یخ بازی کرده اند.

هاکی روی یخ دومین ورزش محبوب

بسکتبال ورزش ملی

بسکتبال ورزش ملی و یکی از محبوب ترین وززش ها در لتونی بوده که در سنت و فرهنگ این کشور ریشه دارد ؛ این کشور که یکی از هشت عضو موسس فدراسیون بین‌المللی بسکتبال بوده اولین قهرمانی اروپا را در سال 1935 به دست آورده و دومین قهرمانی را در سال 1937 میزبانی کرد.

در سال 1992 لتونی به عنوان کشوری مستقل به مسابقات بین المللی بازگشته و موفق ترین تورنمنت برای لتونی مسابقات قهرمانی اروپا 2001 بود که تیم لتونی در جایگاه هشتم قرار گرفت ؛ در مسابقات زنان 2007 تیم ملی بسکتبال زنان به نیمه نهایی رسید ؛ امروزه ریگا تنها پایتخت اروپا بوده که هر دو جام اصلی را از مسابقات باشگاهی اروپا به طور همزمان در اختیار دارد.

چند نفر از چهره های مهم در دنیای بسکتبال ورزش در لتونی عبارتند از اولیانا سمجونوا ، کریستاپس پورزیسیس ، دیویس برتانز و آندریس بیدریش و همچنین گارد والدیس والترز تحسین ‌شده‌ ترین بازیکن دهه 1980 بود ؛ او در سال 1981 با تیم اتحاد جماهیر شوروی قهرمان اروپا شده و به عنوان با ارزش ترین بازیکن مسابقات شناخته شد ؛ یکی دیگر از لتونیایی ها ، ایگورس میگلینیکس بوده که چهار سال بعد ، در بازی های المپیک تابستانی 1988 ، با تیم شوروی مدال طلا گرفت.

تنیس ورزشی جذاب لتونی

تنیس ورزشی جذاب لتونی

تنیس ورزشی جذاب در لتونی بوده که از سال 2006 دلیل دستاوردهای ارنست گولبیس مورد توجه مردم قرار گرفته است ؛ او در سال 2007 به دور چهارم مسابقات آزاد ایالات متحده رسیده و در دور سوم تامی روبردو شماره 8 جهان را شکست داد ، یکی دیگر از تنیسورهای موفق ورزش در لتونی ، لاریسا نیلند ، متولد اوکراین ، یکی از دو نفره زن برتر در تنیس از اواخر دهه 1980 تا اوایل دهه 1990 بود ؛ او با همکاری ناتاشا زوروا ، دو تورنمنت دونفره گرند اسلم (1989 اوپن فرانسه و 1991 ویمبلدون) را به دست آورده است ، در سال 2007 لتونیایی ها با تیم موناکو ملاقات کرده و در نهایت قهرمان شدند و در سال 2008 به گروه I صعود کرده و در مقابل جمهوری مقدونیه شکست خوردند ؛ در سال 2017 ، یئنا اوستاپنکو اولین لتونیایی بوده عنوان قهرمانی گرند اسلم را در مسابقات آزاد فرانسه 2017 کسب کرد.

رالی ورزش هیجان انگیز

رالی ورزش هیجان انگیز در لتونی بوده و دارای طرفداران بسیار زیادی در این کشور است ؛ در مسابقات رالی کراس ، رینیس نیتیش در سال 2013 قهرمان رالی کراس اروپا در کلاس سوپر 1600 شد و جوانترین برنده یک دور مسابقات قهرمانی رالی کراس جهانی FIA در سال 2014 در مسابقات جهانی RX نروژ در سن 18 سالگی شد.

اولین راننده از کشورهای بالتیک نیتیش بوده که در بالاترین بخش رالی کراس قهرمان اروپا شد ؛ متعاقباً ، یانیس باومانیس با کسب عنوان قهرمانی Super 1600 اروپا در سال 2015 و همچنین رقابت در مسابقات برتر ، راه او را در ورزش در لتونی دنبال کرد.

برای شناخت بهتر مردم لتونی و زندگی در این کشور مقالات زیر را بخوانید.

ورزش های محبوب لتونی

ورزش های محبوب در لتونی سالانه طرفداران زیادی را به خود جذب می کنند ، از همین رو در ادامه به معرفی چند ورزش محبوب دیگر می پردازیم ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ورزش در لتونی حتما از طریق تلفن های تماس یا شبکه های اجتماعی ، مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را در دنبال کنید.

  • لتونی دارای یک تیم ملی مردان در والیبال ساحلی بوده که در جام قاره‌ای والیبال ساحلی 2020 شرکت کرد.
  • تیم ملی باندی ( نوع ورزش زمستانی شبیه هاکی روی یخ) لتونی هم در مسابقات قهرمانی جهانی باندی 2015 و هم در مسابقات 2016 در بخش A بازی کرده و دومین ورزش زمستانی بزرگ در این کشور است.
  • چوگان یکی از ورزش های جدید در این کشور بوده که برای اولین بار ، لتونی یک تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان چوگان زیر 19 سال 2022 خواهد داشت.

چهره های ورزشی مهم لتونی

مانند دیگر کشورهای دنیا لتونی نیز دارای برخی از محبوب ترین چهره ها ورزشی بوده که در طی تاریخ این کشور دستآوردهای مهمی داشته اند ؛ از همین رو در ادامه شما را با چهره های ورزشی مهم لتونی آشنا می کنیم.

جانیس لوسیس

جانیس لوسیس یکی از مشهورترین ورزشکاران لتونیایی بوده که در سال 1939 در این کشور به دنبا آمد ؛ او ورزشکار دو و میدانی اهل لتونی بوده که در پرتاب نیزه مهارت زیادی داشت ؛ او یکی از باورنکردنی ترین و استثنایی ترین پرتاب کننده های نیزه در تمام دوران است.

جانیس لوسیس چهار بار قهرمان اروپا ، دوازده بار قهرمان روسیه ، ده بار قهرمان لتونی و دو بار رکورددار پرتاب نیزه جهان است ؛ و یک طلای المپیک در بازی‌های مکزیکوسیتی 1968 ، یک نقره در بازی‌های المپیک 1972 مونیخ و یک برنز در المپیک 1964 توکیو به دست آورده و همچنین در المپیک 1976 مونترال شرکت کرد و در آنجا هشتم شد.

چهره های ورزشی مهم لتونی

آلفرد نولند

آلفرد نولند سومین ورزشکار مشهور لتونی وزنه ‌بردار اهل استونی بوده که در المپیک 1920 و 1924 شرکت کرد و به ترتیب یک مدال طلا و یک نقره کسب کرد و اولین دارنده مدال طلای المپیک از استونی شد ؛ او در سال 1922 عنوان جهانی را به دست آورد و در سال های 1920-1923 سه رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد.

نولاند وزنه برداری را برای ورزش در لتونی نسبتاً زود آغاز کرد و در مسابقات قهرمانی روسیه در سال های 1913 و 1914 در جایگاه دوم قرار گرفت ؛ او همچنین سبک وزن روسیه را در سال 1915 و عنوان میانه وزن را در سال 1916 به دست آورد.

نولاند سپس در جنگ جهانی اول و در جنگ استقلال استونی شرکت کردخه و پس از خروج از خدمت در سال های 1921 ، 1923 و 1924 عناوین وزنه برداری استونی را به دست آورد ؛ پس از آن از مسابقات بازنشسته شده و از سال 1921 تا 1940 به عنوان تاجر ، مربی وزنه ‌برداری و داور در زادگاهش والگا کار کرد.

از سال 1950 تا 1955 ، نولاند ریاست کارخانه نوشابه ‌های غیرالکلی آزمایشی استونیایی را در تالین بر عهده داشته و در سال 1995 بنای یادبودی به افتخار او در والگا نصب و از سال 2000 یک تورنمنت یادبود وزنه برداری سالانه در این شهر برگزار می شود.

اینسه یاونزمه

اینسه یاونزمه که متولد 1932 بوده دومین ورزشکار مشهور لتونی است ؛ او نیز پرتاب کننده نیزه بود که در مسابقات قهرمانی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۵۶ مقام سوم را کسب کرده و برای المپیک ۱۹۵۶ در تیم المپیک شوروی جای گرفت.

او در دور اول مسابقات رکورد المپیک را به نام خود ثبت کرده و دو بار دیگر امتیاز خود را بهبود بخشید و در نهایت با پرتاب 53.86 متر برنده شد ؛ از همین رو او اولین قهرمان المپیک لتونی شد ؛ یاونزمه او در سال 1957 نشان پرچم قرمز کار را برای قدردانی از موفقیت خود دریافت کرد و به عنوان ورزشکار سال لتونی در سال های 1956 و 1957 انتخاب شد.

این قهرمان لتونی در رشته پرتاب نیزه در سال های 1952 ، 1956 ، 1958 و 1960 شرکت کرده و در مسابقات جهانی 1957 در جایگاه دوم قرار گرفت ؛ در سال 1960 از موسسه پزشکی ریگا فارغ التحصیل و از ورزش بازنشسته شد.

او در زمینه های تروماتولوژی و جراحی پلاستیک فعالیت کرده و در سال 1969 از دکترای خود دفاع کرد ؛ از سال 1970 او استاد ارتوپدی در موسسه پزشکی ریگا بود و از سال 1999 تا زمان مرگش در سال 2011 ریاست انجمن المپیک لتونی را بر عهده داشت.

استادیوم های مهم لتونی

به صورت کلی امروزه حدود 14 استادیوم برای ورزش در لتونی وجود داشته ، ما در ادامه به معرفی استادیوم های مهم لتونی می پردازیم:

استادیوم های مهم لتونی
  • استادیوم Skonto

استادیوم اسکنتو یک استادیوم فوتبال در ریگا ، لتونی بوده که در سال 2000 ساخته شده و در حال حاضر دارای 8087 صندلی است ؛ این استادیوم بزرگترین استادیوم فوتبال در لتونی که برای کنسرت های موسیقی در فضای باز نیز استفاده شده و خانه باشگاه فوتبال اسکنتو ریگا و تیم ملی فوتبال لتونی می باشد.

  • استادیوم داوگاوا

استادیوم ملی داوگاوا یک استادیوم چند منظوره در ریگا برای ورزش در لتونی بوده که برای اولین بار در سال 1927 افتتاح شد ، این استادیوم پذیرای مسابقات فوتبال و دو و میدانی بوده و از سال 1992 استادیوم به عنوان یک مرکز ورزشی با اهمیت ملی متعلق به دولت لتونی تعیین شده است.

هزینه ورزش در کشور لتونی

به صورت کلی هزینه ورزش در کشور لتونی با توجه به نوع ورزشی که به آن علاقه دارید مشخص می شود ؛ به صورت کلی هزینه یک روز باشگاه بین 5 تا 15 یورو بوده و عضویت ماهیانه با توجه به برخی خدمات بین 30 تا 50 یورو می شود ؛ این خدمات شامل:

  • حضور فقط از ساعت 07:00 الی 17:00 در روزهای کاری در مقایسه با حضور تمام روز
  • استفاده از تجهیزات بدنسازی در مقابل شرکت در دوره‌های آموزشی ، مانند ایروبیک ، زومبا
  • شامل خدمات اضافی ، به عنوان مثال ، حوله(ها) ، کمد شخصی ، سونا ، نوشیدنی
هزینه ورزش
اجاره یک ساعت زمین تنیس در آخر هغته 24.9 دلار
هزینه ماهیانه باشگاه تناسب اندام 38.62 دلار

به صورت کلی هزینه های ورزش در لتونی مقرون به صرفه بوده و بسیاری از دانشجویان بین المللی حین تحصیل به انجام ورزش مورد علاقه خود پرداخته و یا در رشته ورزشی مورد علاقیشان در این کشور تحصیل می کنند.

سوالات پر تکرار ورزش در لتونی

  • اجاره یک ساعت زمین تنیس در آخر هغته 24.9 دلار
  • هزینه ماهیانه باشگاه تناسب اندام 38.62 دلار
  • استادیوم Skonto
  • استادیوم داوگاوا
  • جانیس لوسیس
  • اینسه یاونزمه
  • آلفرد نولند

بسکتبال ورزش ملی و یکی از محبوب ترین وززش ها در لتونی بوده که در سنت و فرهنگ این کشور ریشه دارد.

ریگا هر ساله پذایرای مارتن و رویدادهای ورزشی بوده و افراد زیادی از سراسر دنیا برای این رویداد به لتونی جذب می شوند ؛ همچنین مسابقات بین المللی لوژ و باب سورتمه در پیست سیگولدا برگزار شده و مسابقات رالی قهرمانی لتونی حدود 10 رویداد در طول سال دارد.

با ورزش در لتونی آشنا شدید ، اگر می خواهید به اروپا مهاجرت  کنید تا در کشورهای امن آن زندگی و کار کنید ، می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به اروپا اطلاعات خود را به روز کنید و یا برای تکمیل اطلاعات خود از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

ورزش در لتونی را با برخی از کشورهای جهان مقایسه کنید ، شما علاقه مند به کدام کشور برای ورزش هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه