معرفی شهرهای کشور رومانی

معرفی شهرهای کشور رومانی حاکی از آنست که رومانی کشوری زیبا و جذاب با تنوع فرهنگی فراوان است.

چه به‌دنبال پیاده‌روی در کوههای کارپات باشید و چه به‌دنبال تنوع فرهنگی در پایتخت بخارست یا در جستجوی خون‌آشامها در ترانسیلوانیا و یا یادگیری تاریخ پرتلاطم رومانی باشید ، این کشور برای همه چیزهایی برای گفتن دارد ؛ رومانی منطقه‌ای در جنوب شرقی اروپا ، بخاطر شهرهای قرون وسطایی ، قلعه‌های متعدد و البته خانه شاهزاده ولاد سوم ، معروف به  Vlad The Impaler، الهامبخش افسانه دراکولا شناخته شده است.

بخارست پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر و همچنین مرکز اداری و اقتصادی رومانی است ؛ این شهر برروی رودخانه دامبوویسا در حدود 60 کیلومتری شمال رودخانه دانوب و مرز بلغارستان قرار گرفته و جمعیتی بالغ بر 2,412,530 نفر در منطقه شهری آن وجود دارد.

بخارست به دلیل فرهنگ و معماری خود در دوره‌ای به پاریس کوچک معروف بود ؛ امروزه ساختمان‌های آن ترکیبی از نئوکلاسیک ، هنر دکو ، دوران کمونیستی و مدرن هستند ؛ با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید تا اطلاعات مفیدی راجع به رومانی در اختیار شما قرار گیرد.

همچنین شهر یاش بعنوان پایتخت فرهنگی رومانی شناخته می‌شود و دارای 362142 نفر جمعیت است که آن را دومین شهر بزرگ کشور قرار می‌دهد ؛ یاش یک مرکز آموزشی مهم است و قدیمی‌ترین دانشگاه رومانی را نیز در خود جای داده ؛ دقت کنید که مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل ، کار و سرمایه گذاری امکانپذیر است ، اما هر روش شرایط خاص خود را می‌طلبد.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور رومانی

روناک ، همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در این بخش از مقاله با شما در خصوص شهرهای مهم رومانی صحبت می کند ، در مدت زمان دو دقیقه می توانید با دیدن این ویدئو و یا دانلود و گوش دادن به پادکست با مهم ترین موضوعات این مقاله آشنا شوید.

پادکست معرفی شهرهای کشور رومانی​

برخی از شهرهای کشور رومانی

شهرهای کشور رومانی هر کدام از چه خصوصیاتی برخوردارند؟ رومانی در سال 2007 به اتحادیه اروپا پیوست و پس از پیوستن رومانی به اتحادیه اروپا فرصتهای جدیدی برای مردم جهت کاوش و یادگیری به وجود آمد که البته می‌بایست حداقل نیازهای جدید نیز برآورده می‌شدند ؛ از آن زمان گامهای آهسته‌ای ، گاهی به دلیل بوروکراسی ، گاهی به دلیل سایر اولویت های و گاهی هم تنها بخاطر بی‌پولی برداشته شد.

همان گونه که بیان شد ، بخارست ، پایتخت رومانی است و شهر یاش نیز از دیگر شهرهای مهم این کشور به حساب می آید ؛ همچنین ،  کلوژ ناپوکا ، تیمیشوآرا و کنستانتا از جمله شهرهای مهم رومانی هستند که همه این شهرها خواهان بازسازی شهری ، کاهش مصرف انرژی و استفاده از روش های حمل و نقلی به جز خودرو می باشند.

لذا ، در مارس 2009 ، دولت رومانی برنامه ای را جهت بازسازی ساختمان های مسکونی شهری که از سال 1950 تا 1990 ساخته شده بودند ، تصویب کرد ؛ این برنامه عملیاتی دارای مزیت هایی چون افزایش بهره وری انرژی ساختمان ها به میزان 40 درصد ، تغییر نما و حفاظت از محیط زیست با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بود.

همچنین ، بزرگترین پروژه اشتراک دوچرخه در کشور در ماه می 2010 در بخارست راه اندازی شد ؛ کلوژ ناپوکا در ژوئیه 2010 ، کنستانتا در آوریل 2011 ، تیمیشوآرا در آوریل 2012 و یاش در ژوئن 2012 این برنامه را دنبال کردند ؛ در ادامه به معرفی شهرهای کشور رومانی (شهرهای پرجمعیت) می‌پردازیم.

نام شهر جمعیت نام شهر جمعیت نام شهر جمعیت نام شهر جمعیت
بخارست 1,877,155 زالائو 63,232 یاش 318,012 اسفانتو گئورگه 60,677
کلوژ - ناپوکا 316,748 توردا 54,586 تیمیشوآرا 315,053 مدیاس 53,040
کرایووا 304,142 اسلوبوزیا 52,710 کنستانتا 303,399 الکزاندریا 49,346
گالاتی 294,087 پاسکانی 45,000 براشوو 276,088 پطروسانی 44,187
پلویستی 228,851 مدجیدیا 43,315 بریلا 213,569 لوگوج 43,243
اورادئا 206,614 کمپینا 41,554 باکائو 171,396 می‌یرکورئا چوک 41,282
آراد 169,065 تکوچی 41,154 پیتستی 167,669 سیگتو مرمتی 40,653
سیبیو 151,894 مانگالیا 39,619 تارگو - مورس 146,863 رامنیکو سارات 38,526
بایا ماره 136,553 دژ 38,033 بوزائو 130,954 اودورهیو سکویس 36,532
بوتوسانی 114,783 رگین سات 35,490 ساتو ماره 112,490 سیگیشوآرا 34,537
رمنیکو ولچا 107,558 کاراکال 33,761 سوچاوا 105,796 ناودری 33,106
پیاترا نئامت 102,688 فتستی 32,866 دروبتا - تورنو سورین 102,346 کورتئا د آرژس 32,178

شهرهای مهم کشور رومانی

از جمله شهرهای مهم کشور رومانی شامل بخارست ، آلبا یولیا ، آراد ، بایا ماره ، براشوف ، بریلا ، کلوژ ناپوکا ، کنستانتا ، کرایووا ، دیوا ، گالاتی ، یاش ، اورادئا ، ساتو ماره ، سیبیو ، سیگیسوآرا ، سوچاوا ، تیمیشوآرا ، تارگو جیو ، تارگو مورس و تولچه می باشند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب بهترین شهرها و کشورها برای مهاجرت با راهنمایی مشاوران آگاه و حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بخارست پایتخت و بزرگترین شهر رومانی

بخارست پایتخت و بزرگترین شهر رومانی است ؛ این منطقه در یک دشت هموار واقع شده و با احتساب مناطق حومه شهر ، مساحتی در حدود 300 کیلومتر مربع را در بر می گیرد ؛ این شهر عمدتا مسکونی می باشد و اکثر مناطق صنعتی در حومه شهر واقع شده اند ؛ بخارست که در اوایل قرن بیستم به عنوان پاریس بالکان شناخته می شده ، چرا که معماری آرت نو ، برنامه ریزی شهری و فرهنگ آن الهام گرفته از فرانسه بوده و این شهر به عنوان شهری جهانی شناخته می شده است.

اما در حال حاضر این شهر مورد توجه گردشگران و مسافران زیادی است و یکی از شهرهای بزرگ رومانی به شمار می آید ، در بسیاری از محله های احیا شده بخارست از جمله منطقه تاریخی لیپسکانی ، کافی شاپ ها و بارهای زیادی خواهید یافت ؛ در مرکز تجاری و اقتصادی رومانی ، هنر ، موسیقی و تفریحات شبانه عالی وجود دارد.

همچنین ، یک نقطه عطف مورد توجه کاخ پارلمان است که این سازه چشمگیر در دوران کمونیستی ساخته شده است و در حال حاضر خانه دولت است ؛ به طور کلی ، بزرگترین شهر رومانی پر از تفریح ، طبیعت و تجربیات به یاد ماندنی است و مکانی عالی برای شروع ماجراجویی در رومانی می باشد ؛ لذا بخارست در صدر لیست معرفی شهرهای کشور رومانی قرار می گیرد.

بخارست پایتخت و بزرگترین شهر رومانی

یاش یک مرکز فرهنگی مهم در رومانی

شهر یاش یکی از قدیمی‌ترین شهرهای رومانی است که افراد مشهوری چون دیمیتری کانتمیر ، گریگور اورچه ، میرون کاستین و یون نکولس در آن زندگی و کار می‌کرده‌اند ؛ یاش یک مرکز فرهنگی مهم در رومانی بوده و هست ؛ همچنین به مناسبت جشن 2000 سال مسیحیت ، یاش بعنوان یکی از پنج شهر برای زیارت بین‌المللی معرفی شده است ؛ این شهر نیز در لیست معرفی شهرهای کشور رومانی قرار می‌گیرد.

یاش که در شمال شرقی کشور واقع شده ، برای قرنها نقطه عبور مهمترین مسیرهای تجاری که لهستان ، مجارستان ، روسیه و قسطنطنیه را بهم متصل می‌کرده ، بوده است ؛ همچنین یاش که ریشه عمیقی در تاریخ دارد ، از اواخر دهه 1300 مرکز اصلی فرهنگ مولداوی بوده و این شهر به اینکه نخستین روزنامه رومانیایی در آن منتشر شده و نیز خانه اولین دانشگاه رومانیایی است ، افتخار می‌کند ؛ درحال حاضر یاش دومین مرکز دانشگاهی بزرگ در رومانی می‌باشد که تحصیل در رومانی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌آورد ، برای آگاهی از نحوه اخذ پذیرش از برترین دانشگاه های رومانی مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

یاش یکی از معدود شهرهای ارتدکس جهان می‌باشد که بیش از 100 کلیسا را در خود جای داده است و بسیاری از آنها در منطقه مرکزی آن بنام فلات طلایی واقع شده‌اند ؛ قدیمی‌ترین کلیسا ، کلیسای شاهزاده مقدس نیکلاس ، متعلق به زمان شاهزاده استفان کبیر که از 1457 تا 1504 سلطنت کرد می‌باشد ؛ اما دیدنی‌ترین کلیساها ، کلیسای جامع متروپولیتن سنت پاراشوا قرن هفدهمی و کلیسای سه سلسله مقدس (Biserica Trei Ierarhi) می باشند که نمونه‌هایی عالی از هنر بیزانسی هستند.

براشوف با موقعیت مکانی عالی

براشوف با موقعیت مکانی عالی

براشوف هم در تابستان و هم در زمستان شگفت انگیز است ؛ این شهر تاریخی رومانیایی که در منطقه ترانسیلوانیا ، در میان کوه های کارپات واقع شده ، به مکانی می ماند که گویی مستقیما از افسانه ها سر برآورده است ؛ معماری زیبای گوتیک براشوف میزبان طیف وسیعی از کافه‌ها ، بارها و رستوران‌ها است ؛ اگر از مطالعه و بررسی تاریخ و فرهنگ لذت می برید ، می توانید از  Casa Sfatului(تالار شهر تغییر کاربری یافته به موزه) دیدن کنید ؛ همچنین ، کلیسای سنت نیکلاس تماشایی است.

براشوف با موقعیت مکانی عالی در کنار کوه ها ، باعث شده تا ماجراجویی در فضای باز در تمام طی سال در این منطقه  ایده آل باشد ؛ در زمستان می‌توان در امتداد دامنه های کوهستانی اسکی کرد و در تابستان ها از پیاده روی در مناطق اطراف لذت برد ؛ لذا می توان گفت که براشوف یکی از بهترین شهرهای رومانی برای بازدید است و در فهرست معرفی شهرهای کشور رومانی جای دارد.

همچنین ، در قرن 13 ، ساکسون‌ها در براشوف سکنی گزیدند ؛ همچنین موقعیت شهر در تقاطع مسیرهای تجاری که امپراتوری عثمانی و اروپای غربی را به هم پیوند می‌داد ، به همراه روش مالیات دوستانه ، به بازرگانان ساکسون اجازه می ‌داد تا ثروت قابل‌توجهی به دست آورند و نفوذ سیاسی قوی در منطقه اعمال کنند که این امر در نام شهر ، کرونشتات (آلمانی) یا کرونا (لاتین) ، به معنای شهر تاج نیز منعکس شد.

تیمشوآرا شهری جذاب در غرب رومانی

تیمیشوآرا مرکز شهرستان تیمیس است ؛ این شهر از جمله بزرگترین شهرهای رومانی و پایتخت غیررسمی منطقه تاریخی بنات به حساب می آید ؛ تیمیشوآرا نخستین شهر در اروپا و دومین شهر در جهان پس از شهر نیویورک است که خیابان هایش با چراغ های برقی روشن شدند.

تیمیشوآرا شهری جذاب در غرب رومانی است و فرهنگ رومی ، تاتاری و ترکی همگی بر این شهر بزرگ رومانی تأثیر گذاشته اند ؛ همچنین میدان های پیروزی و یونیون میزبان کافه و رستوران عجیب و غریب بسیاری هستند و زندگی شبانه تیمیشوآرا بسیار پر جنب و جوش است.

اگر از هنر ، تئاتر و موسیقی لذت می برید ، اجراها و گالری های جالب زیادی در این شهر برای انتخاب وجود دارد ؛ آب و هوای معتدل تیمیشوآرا باعث شده تا بتوان در تمام طی سال از آن بازدید کرد ؛ این شهر ، برای جستجو و کشف با پای پیاده فوق العاده است ؛ لذا می توان در خیابان های سنگفرش شده پرسه زد و کارهای جالب زیادی برای انجام یافت ؛ تیمیشوآرا شهری در رومانی است که نباید بازدید از آن را از دست داد ، لذا در لیست معرفی شهرهای کشور رومانی قرار می گیرد.

یکی از فاکتورهای انتخاب هوشمندانه در هنگام مهاجرت ، انتخاب مناسبترین شهر در کشور مقصد بسته به هدف شماست.

سیبیو در جنوب ترانسیلوانیا

شهر سیبیو از دیگر شهرها در فهرست معرفی شهرهای کشور رومانی می باشد ؛ شهر سیبیو در جنوب ترانسیلوانیا و در دامنه شمالی رشته کوه های کارپات قرار گرفته است ؛ ساکنین آن که متعلق به اقوام ، نسل ها و سبک های مختلف زندگی است ، به شهر جلوه ای منحصر به فرد داده است ؛ سیبیو که در آلمانی با عنوانHermannstadt  شناخته می شود، از قرون وسطی همواره مرکز اقلیت آلمانی رومانی بوده است ؛ حتی امروزه نیز بزرگترین جامعه آلمانی رومانی در این منطقه حضور دارند.

سیبیو که در سال 2007 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد ، مکانی جذاب برای بازدید است ؛ در این شهر برج و قلعه هایی وجود دارد که می توان تاریخ را با کاوش در برج ها و قلعه های قدیمی یافت ؛ همچنین ، موزه‌ها و کلیساهای تاریخی جالب زیادی برای بازدید در شهر سیبیو وجود دارد.

جشنواره ها و نمایشگاه های زیادی نیز در طی سال در این شهر برگزار می شود که جشنواره بین المللی تئاتر یکی از شناخته شده ترین جشنواره ها می باشد ؛ علاوه بر این ها ، سیبیو برای اهل غذا یکی از بهترین شهرهای رومانی است که این امر را می توان در سراسر شهر و در بسیاری از رستوران ها و غذاخوری ها جستجو کرد.

سیبیو در جنوب ترانسیلوانیا

کلوژ ناپوکا به عنوان پایتخت منطقه تاریخی ترانسیلوانیا

کلوژ ناپوکا به عنوان پایتخت منطقه تاریخی ترانسیلوانیا است و از جمله پربازدیدترین شهرهای رومانی می باشد ؛ لذا به بررسی آن در فهرست معرفی شهرهای کشور رومانی می پردازیم.

معماری گوتیک کلیسای جامع کاتولیک اصلی یکی از ارزشمندترین معماری های ترانسیلوانیا است و نقاشی های دیواری آن مربوط به قرن پانزدهم و برج 50 متری نئوگوتیک در سال 1860 ساخته شده است ؛ به طور کلی ، این شهر برای کسانی که می خواهند زندگی شهری ترانسیلوانیا را در بهترین حالت خود ببینند ، تجربه ای عالی خواهد بود.

کلوژ ناپوکا که در حدود 6 ساعت با ماشین از بخارست فاصله دارد ، شهری جوان و پرانرژی است و دارای زندگی شبانه پرهیاهو می باشد ؛ کلوژ ناپوکا به خصوص در تابستان ها ، میزبان طیف گسترده ای از جشنواره های موسیقی است.

این شهر جمعیت دانشجویی زیادی را در بر می گیرد و دانشگاه بیبس بولیا که بزرگترین دانشگاه کشور است در این شهر قرار گرفته است ؛ کلوژ ناپوکا طبیعت زیبایی برای استراحت و تفریح دارد که پارک مرکزی و باغ گیاه شناسی تنها دو مورد از بسیاری از مناطق سرسبز موجود در شهر هستند ؛ این مکان ها ، محیطی مناسب برای گذراندن یک بعد از ظهر گرم در زیر نور خورشید می باشند.

سیگیشوآرا زادگاه ولاد تپس

سیگیشوآرا زادگاه ولاد تپس

یکی از شهرهای کوچکتر ، اما شناخته شده کشور رومانی ، سیگیشوآرا است ؛ این شهر هم که در منطقه ترانسیلوانیا واقع شده در حدود 30000 نفر جمعیت دارد ؛ همچنین شیگیشوآرا زادگاه ولاد تپس که بیشتر با نام Vlad the Impaler شناخته می شود و زندگی او الهام‌بخش داستان دراکولا بوده ، است ؛ سیگیشوآرا همچنین دارای یک مرکز استحکامات قرون وسطایی می باشد که به خوبی حفظ شده و باعث شده تا این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار بگیرد و به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل گردد.

علاوه بر این ، خانه های پاستلی رنگ و جاده های سنگفرش پر پیچ و خم سیگیشوآرا قلب و تصورات گردشگران را تسخیر می کند ؛ سیگیسوآرا غنی از تاریخ و سرشار از رنگ است ؛ می‌توانید ساعت‌ها در آن وقت بگذرانید ، در خیابان‌ها پرسه بزنید ، چیزهای جالبی را کشف کنید و از معماری ها شگفت‌زده شوید ؛ لذا لازم است تا این شهر عجیب و زیبای رومانیایی در لیست معرفی شهرهای کشور رومانی برای بازدید قرار بگیرد.

کنستانتا بزرگترین بندر رومانی

کنستانتا بزرگترین بندر رومانی است که در اصل توسط یونانی ها تأسیس شده است ؛ این شهر بیش از 2500 سال قدمت دارد و حتی در یک اسطوره یونانی از آن یاد شده است ؛ همچنین اووید شاعر رومی آخرین سالهای زندگی خود را در کنستانتا سپری کرد.

کنستانتا تا سال 1419 ، زمانی که امپراتوری روم شروع به فروپاشی کرد ، دست به دست شد و عثمانی ها تسلط بر آن را برای حدود 400 سال در دست داشتند ؛ این منطقه در سال 1878 تحت کنترل رومانیایی ها قرار گرفت و از آن زمان به بعد کنستانتا به یک بندر مهم در دریای سیاه تبدیل شد ، همچنین ، نفوذ رومی ، ترکی و یونانی را در سرتاسر شهر به وضوح می توان مشاهده کرد که این امر توانسته کنستانتا را به یک شهر فرهنگی غنی در رومانی تبدیل کند.

این شهر مملو از ساختمان هایی با سبک های متنوع و شگفت انگیز است و جویندگان آفتاب به سمت سواحل دریای سیاه رهسپار می‌شوند ؛ کنستانتا قطعا شهری خواهد بود که اوقات خوشی را در آن سپری خواهید کرد ، لذا در فهرست معرفی شهرهای کشور رومانی جای گرفته است.

اگر قصد رفتن به رومانی را دارید ، پیشنهاد می کنیم در ابتدا با متخصصین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مشورت نمایید.

سوچاوا یک شهر رومانیایی پر از تاریخ و فرهنگ

سوچاوا یک شهر رومانیایی پر از تاریخ و فرهنگ است و نمونه ای بارز از زیبایی رومانی می باشد ؛ لذا در لیست معرفی شهرهای کشور رومانی قرار می گیرد.

در حقیقت در منطقه بوکووینا (Bucovina) ، طیف وسیعی از بناهای تاریخی وجود دارد که از جمله آن ها کلیسای سنت جورج که خود جزو میراث جهانی یونسکو است و ساختارهای زیبای صومعه زامکا و کلیسای میراوتی می باشد.

صومعه زامکا تنها یکی از چندین صومعه های زیبایی است که می توان از آن دیدن کرد ؛ حتی این زیبایی ساخته شده توسط بشر با جنب و جوش و سرسبزی جنگل های راش ترکیب شده تا یک شهر رومانیایی واقعا منحصر به فرد و رنگارنگ را ایجاد کند ؛ لذا ، می توان ساعت ها را صرف پیاده روی و لذت بردن از زیبایی ها کرد که بدون شک این زیبایی ها در قاب یک عکس نخواهد گنجید.

همچنین ، برخی از این مکان های تاریخی میزبان کارگاه های بسیاری هستند که مهارت هایی را از نسلی به نسلی دیگر منتقل می کنند ؛ این کارگاه های شامل کارگاه های کنده کاری روی چوب و قالی بافی می باشند.

سوچاوا یک شهر رومانیایی پر از تاریخ و فرهنگ

اورادئا دوست داشتنی

اورادئا دوست داشتنی را در منطقه غربی کریسانا رومانی ، خیلی نزدیک به مجارستان می توان یافت ؛ به همین خاطر ، مجارها نقش مهمی در توسعه این شهر داشته اند ؛ شهر اورادئا برای چندین قرن منتهی به جنگ جهانی اول به عنوان بخشی از امپراتوری اتریش – مجارستان شناخته می شده که در طی آن بخش عمده ای از شهر به سبک باروک زیبا و سبک آرت نوو ساخته شد.

اورادئا هنوز هم شهری دو زبانه است ، چرا که در حدود یک چهارم ساکنین آن مجارستانی هستند ؛ همچنین ، این شهر در حال حاضر مرکز مهم فرهنگی و آموزشی محسوب می شود و دیدن معماری ، تاریخ و چشمه های آبگرم خارج از شهر ، واقعا ارزش دیدن دارند.

همچنین دانشگاه اورادئا ، یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپای شرقی و یک مرکز آموزشی عالی در ادبیات و نیز پزشکی و علوم می باشد ؛ نخستین یهودیان نیز در اوایل قرن پانزدهم در اورادئا ساکن شدند و اورادئا را به یکی از قدیمی ترین و مهم ترین جوامع یهودی تبدیل نمودند ؛ یهودیان به تأسیس صنایع شیمیایی و آسیاب و همچنین زیرساخت های حمل و نقل ، ارتباطات و بانکی شهر کمک کردند و آن ها نقش مهمی در موسسات پزشکی ، دانشگاهی و هنری داشته اند لذا این شهر را نیز می بایست در فهرست معرفی شهرهای کشور رومانی قرار داد.

کار در شهرهای مختلف رومانی 

کار در شهرهای مختلف رومانی چگونه است؟ به گزارش فایننشال تایمز ، رومانی یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد اروپا را داراست ، لذا در طی سال ها توانسته متخصصین خارجی را به خود جذب کند ؛ این کشور به تدریج به یک مقصد فناوری محبوب تبدیل شده که به طور مداوم در حال افزایش سرمایه گذاری های خارجی می باشد ؛ بنابراین ، در حال حاضر رومانی یک جاذبه برای مهاجرینی است که به دنبال شغل می باشند.

به طور کلی ، کار در کشور زیبای رومانی و میزان حقوق دریافتی به عوامل مختلفی چون نوع حرفه ، تحصیلات ، سطح تجربه کاری ، ساعت کاری و غیره بستگی دارد ؛ همچنین ، حقوق یک کارمند رومانیایی بر اساس محل کار می تواند متفاوت باشد ؛ به عنوان مثال:

موقعیت مکانی متوسط حقوق (ماهانه)
بخارست 9,740 RON یا 2,250 USD
کلوژ ناپوکا 8,960 RON یا 2,070 USD
براشوف 8,020 RON یا 1,852 USD
سیبیو 9,420 RON یا 2,177 USD
تیمیشوآرا 8,430 RON یا 1,948 USD

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور رومانی

بخارست پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر و همچنین مرکز اداری و اقتصادی رومانی است ؛ این شهر برروی رودخانه دامبوویسا در حدود 60 کیلومتری شمال رودخانه دانوب و مرز بلغارستان قرار گرفته و جمعیتی بالغ بر 2,412,530 نفر در منطقه شهری آن وجود دارد.

شهر یاش بعنوان پایتخت فرهنگی رومانی شناخته می‌شود و دارای 362142 نفر جمعیت است که آن را دومین شهر بزرگ کشور قرار می‌دهد ؛ یاش یک مرکز آموزشی مهم است و قدیمی‌ترین دانشگاه رومانی را نیز در خود جای داده.

از جمله شهرهای مهم کشور رومانی شامل بخارست ، آلبا یولیا ، آراد ، بایا ماره ، براشوف ، بریلا ، کلوژ ناپوکا ، کنستانتا ، کرایووا ، دیوا ، گالاتی ، یاش ، اورادئا ، ساتو ماره ، سیبیو ، سیگیسوآرا ، سوچاوا ، تیمیشوآرا ، تارگو جیو ، تارگو مورس و تولچه می باشند.

اگر از هنر ، تئاتر و موسیقی لذت می برید ، اجراها و گالری های جالب زیادی در این شهر برای انتخاب وجود دارد ؛ آب و هوای معتدل تیمیشوآرا باعث شده تا بتوان در تمام طی سال از آن بازدید کرد ؛ این شهر ، برای جستجو و کشف با پای پیاده فوق العاده است ؛ لذا می توان در خیابان های سنگفرش شده پرسه زد و کارهای جالب زیادی برای انجام یافت.

کنستانتا بزرگترین بندر رومانی است که در اصل توسط یونانی ها تأسیس شده است.

شهرهای کشور رومانی هر کدام ویژگیهایی منحصر بفرد دارند که در معرفی شهرهای کشور رومانی به آنها اشاره شد ؛ همچنین این کشور از جمله محبوبترین مراکز اروپایی برای ابتکارات استارتاپی و مشاغل فناوری است و با توجه به پایگاه آموزشی قوی در علم و فناوری ، هزینه‌های پایین زندگی و فرهنگ کاری دوستانه ، این کشور استقبال زیادی از مهاجرین برای کار در رومانی می‌کند ؛ اطلاعات بیشتر در این خصوص را در مقاله مربوطه و نیز ارتباط با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز می‌توانید دریافت نمایید.

ارزان ترین شهر های برخی از کشورها که در نقشه جغرافیا به رومانی نزدیکند بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه