هزینه های زندگی در رومانی

هزینه های زندگی در رومانی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار کمتر بوده و همین موضوع باعث محبوبیت بسیار زیاد این کشور بین مهاجرین شده است ، آگاهی از هزینه های زندگی یکی از کلیدی ترین موارد برای ساکنین و مهاجرین رومانی محسوب شده و به شما کمک می کند بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

به صورت کلی هزینه های زندگی تمامی بخش های زندگی مانند خوراک ، پوشاک و هزینه های حمل و نقل را پوشش می دهد.

این هزینه در شهر و کشورهای مختلف متفاوت بوده و افراد می توانند با توجه به شرایط خود و میزان هزینه های زندگی در یک کشور ، آن کشور را رد یا انتخاب کنند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رومانی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید.

به صورت کلی برای زندگی در این کشور باید به صورت میانگین ماهانه حدود 300 تا 500 یورو هزینه کنید؛ با توجه به اینکه این هزینه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر بوده زندگی در رومانی می تواند گزینه بسیار مناسبی برای کار و زندگی باشد.

اگر دوست دارید از راه های مختلف مهاجرت به این کشور آگاه شوید به هیچ عنوان مقاله مهاجرت به رومانی را از دست ندهید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در رومانی

هزینه اجاره خانه در رومانی

هزینه اجاره خانه در رومانی مهم ترین قسمت هزینه های زندگی در این کشور بوده و با توجه به شهر و محله ای که انتخاب می کنید هزینه ها می تواند متفاوت باشد ؛ هر چند اجاره خانه در مناطق خوب و شهرهای بزرگ گران تر است اما این قیمت ها به هیچ عنوان با شهرهایی مانند لندن یا دیگر شهرهای بزرگ اروپایی قابل مقایسه نیست ، برای درک بهتر هزینه های مسکن در رومانی حتما سری به مقاله اجاره و خرید ملک در رومانی بزنید.

نوع مسکن اجاره ای هزینه به یورو
اجاره ماهانه 85 متر مربع در منطقه گران 718 یورو
اجاره ماهانه 85 متر مربع در منطقه معمولی 486 یورو
اجاره ماهانه برای یک استودیو مبله 45 متر مربعی در منطقه گران 409 یورو
اجاره ماهانه برای یک استودیو مبله 45 متر مربعی در منطقه معمولی 297 یورو

معمولا پیدا کردن خانه در رومانی دغدغه اصلی به شمار رفته زیرا خانه ها در این کشور خیلی سریع اجاره می شوند ؛ شما باید برای یک آپارتمان 1 خوابه مناسب در یک منطقه خوب در یک شهر بزرگتر این کشور حدود 350 یورو بپردازید و برای اجاره خانه 2 خوابه تا حدود 500 یورو لازم است.

همچنین طبق هزینه های زندگی در رومانی برای کاهش هزینه های اجاره خانه ، پیشنهاد می کنیم مناطق حومه و خارج از مرکز شهر را انتخاب کنید ؛ با توجه به شهر نیز هزینه اجاره در شهرهایی مانند بخارست ، کلوژ ناپوکا ، براشوف ، سیبیو یا سایر شهرهای بزرگ برای اجاره آپارتمان یک خوابه حدود 350 تا 500 یورو بوده و در شهرهایی کوچک تر می توانید آپارتمان یک خوابه را با 250 یورو اجاره کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای شناخت بهتر و دقیق تر مقصد مهاجرتی خود فرصت دریافت مشاوره رایگان را از دست ندهید! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه خرید خانه در رومانی

هزینه خرید خانه در رومانی نیز با توجه به منطقه متفاوت بوده ، برای مثال خرید خانه ای در مرکز شهر بوداپست هر متر مربع حدود 2190 دلار و خرید خانه خارج از مرکز شهر حدود 1340 دلار برای هر متر مربع هزینه خواهد داشت.

نوع خانه هزینه به یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر بخاراست 1,815.22 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر بخاراست 1,275.81 یوررو

با توجه هزینه های زندگی در رومانی به معمولا در مرکز شهر می توانید ساختمان های مسکونی مدرن را با قیمت های مناسب خریداری کنید ، هر چند اگر قصد خرید ساختمانی در پروژه مسکونی هوشمند را دارید ؛ شمال شهر بوداپاست می تواند برای شما بهترین گزینه باشد.

ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی کجاست؟ همین عنوان را در سایت رجبی بخوانید و اطلاعات بسیار جالبی کسی کنید.

هزینه مواد غذایی در رومانی

هزینه مواد غذایی در رومانی در سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته که بسیاری از مردم را نگران کرده ؛ در سال های اخیر اکثر زمین های خودگردان کشاورزی توسط شرکت ها و فروشندگان زنجیره ای خریداری شده اند به همین دلیل قیمت مواد غذایی افزایش یافته است.

برای مثال 3 تا 4 سال پیش هندوانه در رومانی حدود 0.08 لی قیمت داشته و در سال 2021 قیمت این میوه به حدود 1.5 لی رسیده است ؛ همچنین قیمت هر کیلو گوجه فرهنگی حدود 3 لی بوده و امسال 7 تا 10 لی قیمت دارد ؛ هر چند باید گفت این هزینه نسبت به درآمد تغییر کرده و با توجه به افزایش قیمت محصولات ، افزایش درآمد نیز انجام شده است.

هرچند حتی این قیمت ها نیز از بسیاری از کشور های دنیا ارزان تر بوده و شما می توانید انواع غذاهای ارگانیک اعم از میوه ها و سبزیجات با بهترین کیفیت را در بازار های کشاورزی که در سراسر کشور وجود دارند ، خریداری کنید ؛ طبق هزینه های زندگی در رومانی در سوپر مارکت های این کشور انواع پنیر ، شیر ، ماست و دیگر مواد غذایی با کیفیت بسیار بالا در دسترس است.

نوع مواد غذایی هزینه به یورو
1 کیلوگرم سیب 0.94 یورو
500 گرم پنیر محلی 3.50 یورو
1 کیلوگرم گوجه فرنگی 1.62 یورو
1 کیلوگرم سیب زمینی 0.68 یورو
2 لیتر کوکاکولا 1.33 یورو
12 تخم مرغ 2.96 یورو
500 گرم سینه مرغ بدون استخوان 3.11 یورو
1 لیتر شیر پرچرب 1.34 یورو
نان برای 2 نفر برای 1 روز 0.82 یورو

هزینه رستوران ها در رومانی

غذاهای رومانی بسیار خوشمزه بوده و معمولا از مواد اولیه کاملا طبیعی و ارگانیک تهیه می شوند ، بیشتر رستوران ها در این کشور دارای منوی گیاهخواری بوده و هزینه رستوران ها در رومانی در اروپا ارزان قیمت ترین است ؛

نوع خوراک هزینه به یورو
شام برای دو نفر در یک رستوران ایتالیایی 39 یورو
کاپوچینو 2.42 یورو
غذای ترکیبی در رستوران فست فود 4.95 یورو

طبق هزینه های زندگی در رومانی یک وعده غذایی در رستوران های این کشور حدود 6 دلار هزینه داشته ، هر چند این قیمت ها کاملا به نوع رستوران و شهر بستگی دارد ، همچنین شما می توانید با پختن غذا در خانه به طرز چشمگیری در هزینه های زندگی در رومانی صرفه جویی کنید.

رستوران ها یکی از محبوب ترین مقاصد کار برای دانشجویان بین المللی هستند ، هر چند با کار در رستوران های این کشور درآمد زیادی کسب نخواهید کرد اما می توانید قسمت زیادی از هزینه های خود را حین تحصیل پوشش دهید ؛ برای اطلاع از اجازه و شرایط کار حین تحصیل در این کشور همین حالا به مقاله کار دانشجویی در رومانی مراجعه کنید.

با اقتصاد رومانی ، شهر ها ، شرکت ها و جاذبه های توریستی آن بیشتر آشنا شوید.

هزینه پوشاک در رومانی

رومانی با دارا بودن مراکز خرید زیاد و مجموعه فروشگاه های مارک و خاص بهشت افراد علاقه مند به مد است ، هزینه پوشاک در رومانی با توجه به اینکه از کدام فروشگاه خرید کنید می تواند متفاوت باشد ؛ هر چند قیمت ها در هزینه های زندگی در رومانی در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است ، اما هنوزهم خیلی ارزان نیست ؛ در این کشور باید برای خرید شلوار جین حدود 50 دلار و کفش ورزشی 67 دلار هزینه کنید ، اگر دوست دارید تجارت مخصوص به خودتان را در راه اندازی کنید ، اما هنوز در مورد وضعیت اقتصادی این کشور اطلاعات زیادی ندارید ، به هیچ عنوان مطالعه مقاله اقتصاد کشور رومانی را از دست ندهید ، زیرا در این مقاله تمامی پایه های اقتصادی این کشور را را به صورت کامل بررسی کرده ایم.

نوع لباس هزینه به یورو
1 شلوار جین 64 یورو
1 لباس تابستانی در یک فروشگاه خیابانی 37 یورو
1 جفت کفش ورزشی 68 یورو
1 جفت کفش تجاری چرمی مردانه 418 یورو

بدون شک هنگام مهاجرت یکی از مهم ترین موارد داشتن مشاوری آگاه و باحوصله بوده که تمامی راه ها و فرآیند مهاجرت را برای فرد متقاضی شرح دهد ، مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در هر مرحله از مهاجرت همراه شما خواهند بود ، برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شبکه های اجتماعی یا تلفن های تماس با این مشاورین در تماس باشید.

توصیه می کنیم مقاله کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت را بخوانید تا گزینه های بیشتری برای تحقیق و انتخاب داشته باشید.

هزینه حمل و نقل در رومانی

هرچند حمل و نقل عمومی در رومانی بسیار ارزان بوده اما کیفیت خیلی بالایی نداشته و معمولا با تاخیر بسیار زیادی انجام می شود ، از این رو بسیاری از افراد در این کشور برای کاهش هزینه های زندگی در رومانی و همچنین اتلاف زمان کمتر ، پیاده روی می کنند.

همچنین حمل و نقل عمومی بسیار شلوغ بوده و معمولا طبق برنامه های اطراف ایستگاه های انجام نخواهد شد ، زیرا الگوی ترافیک در این کشور به صورت روزانه تغییر می کند ، هزینه حمل و نقل در رومانی برای بلیط اتوبوس یک طرفه حدود 0.48 دلار است ؛ خرید ماشین در این کشور نیز راهی دیگر برای حمل نقل بوده ، حمل و نقل خصوصی نسبت به عمومی راحت بوده اما هزینه های این نوع حمل و نقل بالا است.

نوع حمل و نقل هزینه به یورو
1 لیتر گاز 1.64 یورو
بلیط ماهیانه حمل و نقل عمومی 17 یورو
خرید ماشین فولکس واگن گلف 99,948 یورو

هزینه مراقبت از کودکان در رومانی

یکی از موارد بسیار مهم هنگام کار یا تحصیل در این کشور مراقبت از فرزندان بوده ، به صورت کلی این کشور دارای مهد کودک های خصوصی و دولتی زیادی است ؛ هزینه مراقبت از کودک در رومانی با توجه به نوع مهد کودک و زمانی که قصد دارید کودکتان را در مهد یا مدرسه بگذارید متفاوت خواهد بود.

نوع مراقبت هزینه به یورو
هزینه پیش دبستانی (یا مهدکودک) تمام روز ماهانه 371.41 یورو
مدرسه ابتدایی بین المللی سالانه 5,813.90 یورو

با توجه به هزینه های زندگی در رومانی ، برای ثبت نام کودکتان در مهدکودک خصوصی و تمام روز ، حدود 400 دلار باید پرداخت کنید ؛ هرچند در این مدارس استاندارد ها بسیار بالا بوده و اکثر کارکنان به زبان انگلیسی مسلط هستند ؛ همچنین برای کودکان با سن بالاتر می توانید مدرسه ای خصوصی را انتخاب کنید که حدود 9000 دلار در سال هزینه دارند.

Cost municipal services /Romania

هزینه خدمات شهری در رومانی

از آنجایی که هنگام اجاره خانه هزینه خدمات شهری در رومانی گنجانده نشده ، شما باید این هزینه را جدا پرداخت کنید ؛ خوشبختانه هزینه قبوض در طول تابستان بسیار کم بوده ولی در طول زمستان بالا می رود ؛ همچنین برخی از ایالت های رومانی هزینه قبوض مختلف را پوشش می دهند ؛ هر چند این موضوع نیز دارای محدودیتی بوده و هر چه بیشتر از آن را باید افراد خودشان پرداخت کنند.

هزینه خدمات شهری در رومانی

امروزه با توجه به پوشش دولت هزینه های قبض برق نسبت به سال گذشته حدود 10 تا 15 درصد افزایش یافته است ، هزینه قبوض در فصول گرم سال حدود 30 یورو و در فصل زمستان می تواند تا 220 یورو برسد ؛ همچنین هزینه در خانه ای دو خوابه و در زمستان نه چندان سرد حدود 100 یورو هزینه دارد.

به صورت کلی هزینه های آب و برق کاملا به میزان مصرف شما بستگی داشته و معمولا در رومانی مهاجرین هزینه برق بیشتری می پردازند ، به صورت ملی میانگین هزینه ها برای یک خانه دو خوابه در ماه به حدود 80 یورو می رسد ، اینترنت در این کشور دارای سرعت فوق العاده ای بوده و همچنین باید برای تلویزیون هزینه ای در ماه پرداخت کنید ، هزینه این دو مورد در کنار هم به حدود 18 یورو در ماه می رسد.

نوع قبوض هزینه به یورو
امکانات 1 ماهه (گرمایش ، برق ، گاز ...) برای 1 نفر در 45 متر مربع 59 یورو
اینترنت 8 مگابیت در ثانیه 8 یورو
نرخ ساعتی کمک نظافت 10 یورو

هزینه اوقات فراغت در رومانی

هزینه اوقات فراغت در رومانی به صرفه بوده ، همچنین این کشور فرصت های فراوانی را برای ورزش در اختیار ساکنین و مهاجرین قرار می دهد ، مهم نیست که به چه ورزشی علاقه دارید ، کشور رومانی برای هر فرد با هر سن و سلیقه ای سرگرمی ای برای ارائه دارد.

از کوهنوردی گرفته تا پیاده روی ، شنا در دریاچه ، ماهیگیری و همچنین قایق سواری ، شما می توانید ورزش های زیادی را در این کشور تجربه کنید ؛ همچنین با حدود 30 دلار در ماه می توانید در یک باشگاه بدنسازی و تناسب اندام عضو شوید.

نوع سرگرمی هزینه به یورو
2 بلیط برای سینما 13 یورو
2 بلیط تئاتر 26 یورو

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در رومانی

به صورت کلی برای زندگی در این کشور باید به صورت میانگین ماهانه حدود 300 تا 500 یورو هزینه کنید.

امکانات 1 ماهه (گرمایش ، برق ، گاز …) برای 1 نفر در 45 متر مربع 59 یورو

هزینه های زندگی در رومانی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار کمتر بوده و همین موضوع باعث محبوبیت بسیار زیاد این کشور بین مهاجرین شده است.

  • اجاره ماهانه 85 متر مربع در منطقه گران 718 یورو
  • اجاره ماهانه 85 متر مربع در منطقه معمولی 486 یورو
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر بخاراست 1,815.22 یورو
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر بخاراست 1,275.81 یوررو

بدون شک هزینه های زندگی در رومانی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بسیار پایین بوده و برای افرادی که به دنبال کشوری زیبا و مقرون گزینه هستند بهترین گزینه در نظر گرفته می شود ؛ کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز بهترین مشاور شما برای مهاجرت خواهند بود ، همچنین ، امروزه افراد بسیار زیادی به قصد کار به رومانی مهاجرت می کنند ، اگر دوست دارید در مورد شرایط کاری و جزئیات ویزای کاری اطلاعاتی بیشتری به دست آورید ؛ پیشنهاد می کنید با لمس بر روی عنوان کار در رومانی این مقاله را مطالعه کنید.

هزینه های زندگی در رومانی را با برخی از کشورهای ارزان قیمت دیگر مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه