بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور

بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور امروزه در رتبه ششم جهان قرار گرفته و این کشور اصولاً به عنوان مرکز مراقبت های بهداشتی و پزشکی آسیای جنوب شرقی شناخته می شود. در نتیجه بخش مراقبت های بهداشتی سنگاپور پیوسته در حال رشد و توسعه است و جای تعجب نیست که افراد زیادی در دنیا برای درمان، بهترین بیمارستان های این کشور را انتخاب می کنند.

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم استفاده از بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور وجود زمان های انتظار بسیار کوتاه در کلینیک و بیمارستان ها است و شما می توانید در زمانی نسبتاً کم به طیف وسیعی از مراقبت های بهداشتی و بهترین متخصصین دسترسی داشته باشید. توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مراقبتی این کشور را از طریق تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (مؤسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به دست آورید.

به لطف یارانه های دولتی، سیستم بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور برای ساکنان دائمی و شهروندان این کشور بسیار ارزان قیمت است. از همین رو هر فرد می تواند با زندگی در سنگاپور به یکی از بهترین سیستم های مراقبت بهداشتی در جهان دسترسی داشته باشد. با توجه به این که ممکن است هزینه های مراقبت های بهداشتی برای افراد غیر ساکن و خارجیان کمی بالا باشد، توصیه می کنیم از طریق مطالعه مقاله مهاجرت به سنگاپور با بهترین روش های قانونی و شرایط اخذ اقامت دائم این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور

مراقبت های بهداشتی عمومی سنگاپور

مراقبت های بهداشتی عمومی سنگاپور مبتنی بر برنامه های است که توسط صندوق تأمین مرکزی و مالیات اجرا می شود. اما این هزینه تقریباً یک چهارم از کل هزینه های بهداشتی در این کشور را پوشش می دهد و از همین رو افراد و کارفرمایان سنگاپوری باید مابقی مبلغ مراقبت های بهداشتی را، در قبال طرح های بیمه عمر اجباری و طرح پس انداز اجباری یا صندوق تأمین مرکزی پرداخت کنند.

تمامی مردم موظفند که بخشی از درآمد خود را به بخش مراقبتی اختصاص دهد و از این طریق به پرداخت هزینه های بهداشت و درمان خود و خانوادشان بپردازند. ساختار اساسی سیستم بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور از طریق سه بخش مدی شیلد، مدی سیو و مدی فوند انجام می پذیرد که امروزه تمرکز اصلی نیز بر روی برنامه های مدی شیلد و می سیو می باشد.

  • مدی سیو (Medisave): طرحی پس‌انداز اجباری است که حدود 8 تا 10.5% از درآمد ماهانه کارمند را به خود اختصاص می دهد. مدی سیو در واقع نوعی حساب پس انداز است که برای برخی پرداخت هزینه های مراقبت های بهداشتی معمول استفاده می شود. مردم حین درمان ابتدا از این حساب استفاده کرده و در صورت نیاز به حساب مدی شیلد خود مراجعه می کنند.
  • مدی شیلد ((Medishield: یک طرح بیمه درمانی پایه است که برای تمامی ساکنان دائمی و شهروندان این کشور الزامی می باشد. امروزه افراد از این بیمه برای پرداخت قبوض کلی و بزرگ و برخی درمان های سرپایی پر هزینه مانند دیالیز کلیه استفاده می کنند.
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای مهاجرت اطلاعات صحیح و به روز می خواهید، سایت رجبی منبع موثق اطلاعات شماست!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

افراد واجد شرایط مراقبت بهداشتی عمومی سنگاپور

چه افرادی واجد شرایط استفاده از بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که امروزه افراد واجد شرایط مراقبت بهداشتی عمومی سنگاپور به شهروندان و ساکنان دائمی این کشور محدود شده و دیگر افراد را شامل نمی شود.

با این حال جالب است بدانید کسب اقامت دائم کشور سنگاپور به اندازه دیگر کشورهای اروپایی آسان نیست و مستلزم سال ها اقامت و ارسال درخواست های متعدد می باشد. امروزه اکثریت جمعیت این کشور موفق نشده اند که وضعیت اقامت دائمی را به دست آورند و لذا آن ها نمی توانند در پرداخت کمک هزینه های تامین مالی، در مراقبت های بهداشتی سهمی داشته باشند و از همین رو امکان استفاده از این سیستم را ندارند.

از طرفی باید گفت در برخی شرایط خاص حین اشتغال در این کشور، چنانچه کارفرمایتان برنامه ی خاصی در مورد بیمه بهداشتی عمومی داشته باشد و شما نیز بتوانید به آن ملحق شوید، امکان دسترسی به این سیستم را خواهید داشت. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد شرایط استخدامی و روش های مهاجرتی از طریق اشتغال به این کشور را در مقاله جذاب کار در سنگاپور مطالعه فرمایید.

افراد واجد شرایط مراقبت بهداشتی عمومی سنگاپور

پوشش دهی بیمه درمانی عمومی سنگاپور

پوشش دهی بیمه درمانی عمومی سنگاپور با توجه به نوع بیمه عمومی پایه در این کشور تعیین می شود. در حال حاضر اکثر هزینه های درمان ساکنین دائمی که در بیمارستان های دولتی سنگاپور درمان می شوند، توسط یارانه دولت پرداخت شده و از همین رو این افراد نیازی به پرداخت هزینه های بالا برای مراقبت های بهداشتی ندارند.

برای مثال امروزه چنانچه فردی در این کشور در بیمارستان دولتی بستری شود، به طور متوسط باید روزانه مبلغی حدود 320 دلار سنگاپور بپردازد. در صورتی که این مبلغ در یک بیمارستان خصوصی و بدون اعمال هیچ گونه بیمه، ممکن است به حدود 2550 دلار سنگاپور برسد.

  1. در نهایت باید گفت افراد با بهرمندی از بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور می توانند به طیف وسیعی از خدمات مربوط به سلامت جسم و روح استفاده کنند. این پوشش دهی به طور اختصاصی شامل دندانپزشکی، جراحی و درمان سرطان می باشد.
مراقبت های بهداشتی خصوصی در سنگاپور

مراقبت های بهداشتی خصوصی در سنگاپور

با توجه به این که برنامه های مدی شیلد و مدی سیو سنگاپور بخش عظیمی از سیستم مراقبتی کشور را تحت پوشش قرار می دهند، سوالی که برای بسیاری از ساکنین ایجاد می شود این است که آیا لزومی به دریافت بیمه و مراقبت های خصوصی در این کشور وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال گفت این موضوع با توجه به شرایط افراد متفاوت است زیرا همانطور که پیش از این متذکر شدیم امروزه بسیاری از مهاجرین و ساکنین تازه وارد به این کشور شرایط لازم برای دسترسی به بخش بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور را ندارند. این افراد با استفاده از بیمه های درمانی و بخش خصوصی مراقبت های بهداشتی می توانند به مزایای مراقبت های بهداشتی سنگاپور دسترسی داشته باشند و همچنین در صورت لزوم می توانند از پس هزینه های درمانی سنگین در این کشور برآیند.

خرید یک بیمه از بخش مراقبت های بهداشتی خصوصی در سنگاپور به شما این امکان را داده تا به صورت خودکار به بیمارستان ها و متخصصین بخش خصوصی سنگاپور دسترسی داشته باشید و بتوانید در صورت بروز هر گونه بیماری در برخی از پیشرفته ترین بیمارستان ها، بدون وجود دغدغه های مالی و در مدت زمان انتظار بسیار کوتاه، درمان خود را انجام دهید.

پوشش دهی بیمه درمان خصوصی در سنگاپور

پوشش دهی بیمه درمان خصوصی در سنگاپور تا حد زیادی با توجه به طرح بیمه ای که انتخاب می کنید تعیین می شود اما با این حال برخی از مزایا برای اکثریت بیمه ها یکسان می باشد. شما می توانید در ادامه برخی از مهم ترین پوشش دهی بیمه های خصوصی در بخش بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور را مشاهده فرمایید.

  • بستری: این مورد اصولا در تمامی طرح های بیمه درمانی قرار می گیرد زیرا هزینه های مربوط به بستری در بیمارستان های سنگاپوری معمولا گران ترین هزینه می باشد.
  • درمان های سرپایی: این مزایا درمان های پزشکی یا ویزیت های پزشک که نیازی به اقامت شبانه یا بستری شدن در بیمارستان ندارند را پوشش می دهد.
  • زایمان: این نوع پوشش نوعی مزیت اضافه در برخی از بیمه ها است که هزینه های بارداری و زایمان و در برخی موارد، مراقبت های اورژانسی پس از زایمان را پوشش می دهد. این پوشش تقریبا یک دوره انتظار 10 تا 24 ماهه دارد که باید پیش از نیاز درخواست خود را ارسال کرده و برای دریافت آن علاقه خود را نشان دهید.
  • طرح بیمه خانواده: برخی بیمه ها اصولا شما و اعضای خانوادتان را پوشش داده و باعث می شود که با صرف هزینه های کم تر به مراقبت هایی همچون مراقبت از سالمندان و کودک دسترسی داشته باشید.
  • دندانپزشکی و بینایی: برخی بیمه ها تمامی هزینه های مربوط به مراقبت های چشم و دندان را به صورت کامل پوشش می دهند.

انواع طرح های بیمه سلامت در سنگاپور

در حال حاضر انواع طرح های بیمه سلامت در سنگاپور وجود دارد و از همین رو گاها یافتن بیمه سلامت مناسب در کشور برای مهاجرین گیج کننده و دشوار می باشد. طرح بیمه های خصوصی سنگاپور بین مهاجرین بسیار محبوب هستند و این بیمه ها مزایای بسیار زیاد را به دریافت کنندگان خود ارائه می دهند.

امروزه یکی از محبوب ترین بیمه های خصوصی موجود در بخش بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور بیمه سلامت و سفر های کاری این کشور می باشد. این بیمه اصولا برای افراد علاقمند به سفر مناسب تر است و شما می توانید علاوه بر سنگاپور، در دیگر کشورهای دنیا نیز از آن استفاده کنید.

طرح های سپر یکپارچه نیز جزو بیمه های خصوصی محبوب در سنگاپور است. به طور کلی چنانچه قصد دارید تا برای مدت زمان طولانی در این کشور اقامت داشته باشید این بیمه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. برنامه سپر یکپارچه پوشش دهی درمانی بالایی داشته و میزان هزینه آن حدود 70 دلار سنگاپور در هر ماه می باشد.

انواع طرح های بیمه سلامت در سنگاپور

از طرفی باید گفت امروزه شرکت های بیمه مختلفی در سنگاپور مشغول به کار هستند که هر کدام بیمه های مختلفی را ارائه می دهند. شما می توانید بین بیمه گذاران محلی، بیمه گذاران بین المللی مستقر در سنگاپور، یا بیمه گران خارج از کشور یک گزینه را انتخاب کنید. امروزه شرکت های بیمه آویوا، AXA و AIA چند مورد از بزرگ ترین ارائه دهندگان بیمه در این کشور می باشند.

هزینه مراقبت های بهداشتی در سنگاپور

هزینه مراقبت های بهداشتی در سنگاپور بالاست و برخلاف بسیاری از کشورهای دنیا این کشور امکان درمان رایگان را به شهروندان و ساکنین خود  ارائه نمی دهد. در عوض دولت سنگاپور هزینه های کاربر را برای خدمات مختلف تحمیل کرده است که این سیاست اصولاً به دلیل کاهش استفاده بیش از حد و غیر ضروری از سیستم بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور طراحی شده است.

میزان این هزینه ها برای مهاجرین به بالاترین حد خود رسیده و با توجه به این که این افراد نمی توانند از سیستم مراقبت های خصوصی سنگاپور بهرمند شوند، باید برای دریافت بیمه خصوصی یا درمان آزاد هزینه های زیادی بپردازند. با این حال میزان هزینه های درمان و بیمه های این کشور با توجه به شرایط مختلف مانند سن متفاوت می باشد.

امروزه یک مهاجر چهل ساله در این کشور باید سالانه حدود 3200 دلار سنگاپور برای طرح بیمه های درمانی پرداخت کند اما این میزان هزینه برای طرح یکسان و یک مهاجر 25 ساله تا بیش از 40% کاهش می یابد. از طرفی میزان هزینه های طرح یکسان بیمه درمانی برای یک فرد 75 ساله به بیش از 20000 دلار سنگاپور در سال افزایش می یابد. شما می توانید مقایسه هزینه درمان در بیمارستان های خصوصی و عمومی این کشور را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

نوع درمان بیمارستان های دولتی بیمارستان های خصوصی
تخصص های پزشکی 1012 تا 7876 دلار سنگاپور 3906 تا 24687 دلار سنگاپور
تخصص های جراحی 1638 تا 10541 دلار سنگاپور 8109 تا 18993 دلار سنگاپور

شرایط بیمارستان ها در سنگاپور

شرایط بیمارستان ها در سنگاپور بسیار خوب است و بیمارستان های این کشور درمان بسیار باکیفیت و مناسبی را به مراجعین خود ارائه می دهند. به طور کلی بیمارستان های سنگاپور به دو بخش عمده خصوصی و عمده تقسیم شده که حدود 80% بیمارستان ها، در بخش دولتی قرار دارند. با این حال شرایط در تمامی بیمارستان ها یکسان نیست و هر کدام از این بیمارستان ها شرایط رفاهی و کیفیت های مختلفی را ارائه می دهند.

بیمارستان های سنگاپوری به بخش های مختلفی تقسیم شده و مجموعه وسیع از امکانات رفاهی منحصر به فرد را ارائه می دهد. در حال حاضر بخش های A بیمارستان این کشور اتاق های یک نفره و دو نفره ای را در خود جای داده و در کنار آن امکانی مانند فضای مطبوع، تهویه هوا، حمام اختصاصی و دیگر امکانات رفاهی را به ساکنین ارائه می دهند.

این در حالیست که اتاق های بخش B-1 حدودا در هر اتاق چهار بیمار را جای داده و پس از آن نیز اتاق های بخش C قرار دارد که هزینه های بسیار کم تری داشته اما گاها در آن بیش از هشت بیمار به صورت هم زمان نگهداری می شوند.

بیمارستان های دولتی در سنگاپور

بیش از یازده بیمارستان دولتی در کشور سنگاپور وجود داشته که از این تعداد حدود هفت بیمارستان عمومی، یک بیمارستان کودکان، یک بیمارستان برای زنان، یک بیمارستان روانی و یک بیمارستان اجتماعی وجود دارد. امروزه این بخش از مراقبت های بهداشتی در سنگاپور مراقبت های مختلف مانند بستری، مراقبت های اروژانسی و سرپایی را به بیماران ارائه می دهد و چنانچه فردی  قصد دریافت خدمات تخصصی مانند مراقبت های پوستی یا دندانپزشکی داشته باشد، باید به کلینیک های خصوصی این کشور مراجعه فرماید.

در بیمارستان های دولتی در سنگاپور بیماران می توانند خودشان از بین اتاق های نه، شش، پنج و چهار یا اتاق خصوصی یک مورد را انتخاب کنند. بیمارستان های این کشور بخش های مانند اورولوژی و زنان و زایمان را در خود جای داده که در واقع در کلینیک های وابسته قرار دارند.

با این حال بیمارستان های دولتی این کشور بر خلاف هزینه های بسیار مقرون به صرفه، خدماتی باکیفیت و عالی را به مراجعین ارائه می دهند. بیمارستان ها در بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور بر خلاف بیمارستان های دولتی سایر کشورهای دنیا مدت انتظار بسیار کم تری داشته و افراد می توانند در آن ها از پزشک مورد علاقه خود وقت بگیرند. لیست بیمارستان های دولتی این کشور را می توانید در ادامه مشاهده فرمایید.

  • بیمارستان الکساندرا
  • بیمارستان عمومی چنگی
  • بیمارستان خو تک پوات
  • بیمارستان اجتماعی یشون
  • بیمارستان زنان و کودکان KK
  • بیمارستان دانشگاه ملی
  • بیمارستان عمومی نگ تنگ فونگ
  • بیمارستان اجتماعی جورونگ
  • بیمارستان عمومی سنگاپور
  • بیمارستان تان تاک سنگ
  • موسسه بهداشت روان

بهداشت و درمان در برخی کشورها را مقایسه کنید.

بیمارستان های خصوصی در سنگاپور

بیمارستان های خصوصی در سنگاپور نیز  فراوان هستند. امروزه بیش از 10 بیمارستان خصوصی در این کشور وجود دارد و با این حال بیمارستان های خصوصی این کشور معمولا اندازه کوچک تری نسبت به بخش عمومی دارد، اما شما می توانید در آن ها به اتاق های خصوصی بسیار مجلل و باکیفیت دسترسی داشته باشید.

باید گفت هزینه های بیمارستان های خصوصی در کشور سنگاپور بسیار بالا است و امروزه یک اتاق خصوصی در این کشور از 722 دلار سنگاپور شروع می شود. از طرفی قیمت یک اتاق خصوصی بسیار لوکس می تواند تا بیش از 8088 دلار سنگاپور برسد. همچنین حائز اهمیت است که هزینه های بیمارستان ها با توجه به نوع بیمارستان خصوصی متفاوت می باشد. شما می توانید لیست انواع بیمارستان خصوصی در این کشور را در ادامه مشاهده فرمایید.

بیمارستان های خصوصی در سنگاپور
  • بیمارستان بین المللی کنکورد
  • بیمارستان فارر پارک
  • بیمارستان گلنیگلز
  • بیمارستان آلورنیا
  • بیمارستان مونت الیزابت
  • بیمارستان الیزابت نورنا
  • بیمارستان پارک وی شرق
  • بیمارستان رافلز
  • مرکز پزشکی تامسون
  • بیمارستان وست پوینت

امروزه اکثر مهاجرین از بیمارستان ها و کلينيک های خصوصی این کشور استفاده می کنند زیرا هزینه های بیمارستان های عمومی و خصوصی بدون داشتن بیمه درمانی تقریباً یکسان است و از همین رو اکثر مهاجرین و خارجیان ترجیح می دهند با صرف هزینه یکسان از مزایای درمان در بیمارستان های خصوصی بهرمند شوند.

مراجعه به پزشک در سنگاپور

پزشکان در سنگاپور انواع مختلفی داشته و شما می توانید از بین پزشکان با توجه به تخصص های مختلف یک مورد را انتخاب کنید. در حال حاضر بیش از 1500 کلینیک در این کشور وجود دارد که در هر کدام طیف وسیعی از پزشکان قرار دارند. کلينيک های سنگاپور معمولاً بین ساعت 09:00 تا 17:00 دوشنبه تا جمعه باز هستند و شما می توانید در این تایم پزشک مورد نظرتان را ببینید.

جالب است بدانید همه پزشکان سنگاپوری به زبان انگلیسی مسلط هستند و از طرفی اکثریت پزشکان می توانند به دیگر زبان های رسمی مانند ماندرین نیز صحبت کنند. از همین رو حین مراجعه به پزشک در سنگاپور نیازی به نگرانی در مورد موانع زبانی را نخواهید داشت.

چنانچه حین زندگی یا اقامت در سنگاپور به پزشک احتیاج دارید می توانید در مورد بهترین پزشکان موجود در شهر یا منطقه خود از دوستان پرس و جو کنید و از همین طریق به یافتن پزشک مورد نظرتان بپردازید. از طرفی استفاده از سایت هایی مانند SingHealth که دارای لیستی از پزشکان هستند نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

داروها و داروخانه ها در سنگاپور

در نهایت به سراغ داروها و داروخانه ها در سنگاپور می رویم که جزو گزینه های بسیار مهم در سیستم بهداشت و درمان این کشور می باشد. امروزه بیش از 361 داروخانه در بخش های مختلف سنگاپور وجود دارد که به ارائه خدمات و محصولات دارویی به مراجعین می پردازند.

امروزه اکثر داروها در این کشور نیاز به نسخه پزشک دارند و از همین رو شما می توانید پس از ملاقات با پزشکی معتبر نسخه خود را به داروخانه ارائه داده و داروهای مورد نظرتان را خریداری کنید. داروخانه های این کشور معمولا ها از 10 صبح تا 9 شب باز هستند و وجود داروخانه های مستقل شبانه روزی در این کشور خیلی مرسوم نیست.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور

این بخش بسیار توسعه یافته است و امروزه سیستم مراقبتی این کشور در رتبه ششم جهان قرار گرفته و سنگاپور اصولاً به عنوان مرکز مراقبت های بهداشتی و پزشکی آسیای جنوب شرقی شناخته می شود.

امروزه یک مهاجر چهل ساله در این کشور باید سالانه حدود 3200 دلار سنگاپور برای طرح بیمه های درمانی پرداخت کند اما این میزان هزینه برای طرح یکسان و یک مهاجر 25 ساله تا بیش از 40% کاهش می یابد.

افراد با بهرمندی از بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور می توانند به طیف وسیعی از خدمات مربوط به سلامت جسم و روح استفاده کنند. این پوشش دهی به طور اختصاصی شامل دندانپزشکی، جراحی و درمان سرطان می باشد.

افراد واجد شرایط دسترسی به بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور تنها به شهروندان و ساکنان دائمی این کشور محدود شده و دیگر افراد را شامل نمی شود.

داروخانه های این کشور معمولا ها از 10 صبح تا 9 شب باز هستند و وجود داروخانه های مستقل شبانه روزی در این کشور خیلی مرسوم نیست.

بهداشت و درمان عمومی در سنگاپور بسیار پویا و کارآمد است اما رایگان نیست و برای مهاجرین تازه وارد در دسترس نمی باشد. لذا چنانچه قصد اشتغال یا تحصیل در این کشور را دارید، در اسرع وقت اقدام به دریافت بیمه مناسب فرمایید. برای آشنایی بیشتر با شرایط دریافت انواع بیمه در این کشور، از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز، با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید می توانید با مطالعه مقاله تحصیل در سنگاپور شرایط و لازم برای دریافت بیمه دانشجویی را مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه