سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان به دلیل قرار گرفتن این کشور در منطقه قفقاز بین قاره های آسیا و اروپا ، داشتن موقعیتی استراتژیک در منطقه و دسترسی به بازارهای اروپایی و آسیایی ، برای کسانی که به فکر سرمایه گذاری در این دو قاره یا هریک از آنها هستند بسیار مناسب است.

از آنجا که روش های مختلفی جهت مهاجرت به این کشور وجود دارد ، در این مقاله نگاهی به یکی از این روش ها ، یعنی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان خواهیم داشت و شما عزیزان می توانید جهت هرگونه مشاوره و راهنمایی با کارشناسان و مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس حاصل فرمایید.

بسیاری از مردم برای شروع زندگی جدید و بدست آوردن یک فرصت شغلی مناسب به این کشور سفر می کنند و دولت نیز به طور فعال به دنبال توسعه فضای کسب و کار است ، زیرا یکی از رقابتی ترین بازارهای منطقه خود را برای این امر در اختیار دارد ، این کشور در آخرین رده بندی سهولت کسب و کار در سال ۲۰۲۰ در بین ۱۸۳ کشور دنیا رتبه ۶ را کسب کرده است.

سرمایه گذاری در این کشور در دهه اخیر دستخوش پیشرفت های چشمگیری شده و فاکتورهای زیادی جهت جذب سرمایه گذاران برای راه اندازی شرکت در گرجستان وجود دارد که از جمله آنها می توان به : کاهش ارزش مالیات ، بازار آزاد ، اقتصاد لیبرال گرجستان ، ثبات فضای سیاسی ، تسهیل دولت در روند ثبت املاک ، عضویت در سازمان تجارت جهانی اشاره کرد.

یکی از کشورهایی که می توانید در هنگام سرمایه گذاری به آن فکر کنید ، ارمنستان است ، در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ارمنستان راه های رسیدن به اقامت دائم این کشور از طریق سرمایه گذاری را توضیح داده ایم.

گرجستان مقصد اقتصادی آینده

شاید تاکنون نام کشور گرجستان را به عنوان یک مقاصد سرمایه گذاری کمتر شنیده باشید و اما قطعا بسیاری از شما عزیزان برای دیدن مکان های تفریحی به آن سفر کرده اید ، اما خوب است بدانید که این کشور با انجام سرمایه گذاری های متعدد و فراهم نمودن بستر مناسب اقتصادی توانسته به یک کشور ایده آل جهت جذب سرمایه گذاران متعدد از تمام نقاط دنیا تبدیل شود.

چنانچه شما قصد انتقال سرمایه خود به کشوری با هزینه های مقرون به صرفه با آینده ای روشن را دارید ، گرجستان یکی از بهترین گزینه ممکن پیش رویتان است ، این کشور در طول ده سال گذشته با رشد اقتصادی پایدار توانسته تولیدات ناخالصی خود را به حداکثر رسانده و در میان بیست کشور دارای بیش ترین رشد اقتصادی در سال های اخیر قرار گیرد.

کشور گرجستان با کاهش هر ساله میزان مالیات ، تجار و سرمایه گذاران خارجی را برای تجارت و سرمایه گذاری در این کشور تشویق می کند ، همچنین این کشور توافقنامه تجارت آزاد را با کشور های مشترک المنافع ، ترکیه ، کانادا ، سوئیس و ژاپن ، ایالات متحده آمریکا را به امضا رسانده است.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان

انواع شرکت ها در گرجستان

از آنجا که ثبت شرکت یکی از محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در گرجستان است خوب است که در همان ابتدا با انواع و ویژگی های هر کدام آشنا شوید تا بتوانید با توجه به شرایط خود به بهترین تصمیم ممکن دست یابید ، البته هر یک از این موارد دارای جزئیات متعددی هستند که از طریق تماس با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی می توانید به خوبی از آنها اطلاع یابید ، انواع شرکت در گرجستان به شرح زیر است:

انواع شرکت ها در گرجستان

شرکت با مسئولیت محدود (LCC )

شرکت با مسئولیت محدود یکی از مورد استقبال ترین شرکت ها توسط اکثر سرمایه گذاران در گرجستان است ، این نوع شرکت می تواند توسط یک فرد و هم توسط چندین نفر تاسیس شود و در واقع دارای چند شریک باشد ، شرکا شخصاً در قبال بدهی های شرکت مسئولیتی ندارند و سرمایه و دارایی های شخصیشان برای وصول بدهی های شرکت مورد استفاده قرار نمی گیرد به همین دلیل این نوع شرکت یکی از متداول ترین راه های شروع کار و مورد استقبال ترین نوع شرکت دراین کشور می باشد.

تعداد مدیران در این نوع شرکت محدود نیست و می تواند توسط چندین مدیر اداره شود ، کلیه تصمیمات روزانه توسط مدیر یا هیئت مدیره و تصمیمات عمده توسط مجمع عمومی سهامداران اتخاذ می شود ، اگر مدیری به سهامداران خسارت وارد کند ، شخصاً خودش مسئول ضرر و زیان است ، همچنین در این نوع شرکت مدیران لازم نیست که ساکن گرجستان باشند و حتی برای ثبت شرکت می توانند در این کشور نیز حضور نداشته باشند.

شرکت سهامی

یکی از اصلی ترین انواع ثبت شرکت در گرجستان ، ثبت شرکت سهامی است که می تواند با اهداف اقتصادی مختلفی تاسیس شود که دارای ممنوعیت قانونی خاصی نیز نمی باشد ، در این نوع شرکت هر فرد به اندازه سهام خود دارای مسئولیت است و در صورت وجود بدهی به همان میزان در آن شریک خواهد شد ، در این نوع شرکت ها میزان حداقلی برای سرمایه وجود ندارد و سرمایه مورد نیاز و مجاز توسط سهامداران مشخص می شود.

در این نوع شرکت اگر تعداد سهامداران از ۱۰۰ نفر بیش تر باشد یک هیئت نظارت نیز تشکیل می شود که بر امور شرکت و اعضای هیئت مدیره نظارت میکند.

مشارکت عمومی

در این نوع سرمایه گذاری و ثبت شرکت بر اساس توافق میان دو یا چند شریک قرار دادی منعقد می شود و هر فرد خود مسئول سود و زیان خودش می باشد ، در این نوع شرکت تمامی افراد دارای حق برابر می باشند طوری که نظر و تصمیم همه در امور شرکت با هم برابر و مساوی است ، همچنین تمامی افراد در برابر قرض و بدهی های شرکت مسئول هستند.

مشارکت محدود

این نوع شرکت توسط دو یا چند نفر که هر کدام نقش مختلفی بر عهده دارند شکل می گیرد ، در این نوع شرکت یک یا چند نفر مدیر اصلی با مسئولیت نا محدود و ما بقی مدیر داخلی با مسئولیت های محدود هستند که در اصطلاح به آن ها شریک ساکت نیز گفته می شود ، فقط مدیر اصلی قادر به گرفتن تصمیمات مدیریتی در این نوع شرکت است.

تعاونی

تعاونی ها معمولا در جهت توسعه کسب و کار مشترک و افزایش سود اعضایشان تأسیس می شوند ، شرکت تعاونی به این صورت عمل می‌کند که اصولاً جهت انجام یک کار مشترک با هدف اشتغال‌زایی و ایجاد کسب و کار می‌باشد ، این شرکت به بستانکاران خود تنها به اندازه دارایی خود متعهد می‌باشد و دارایی و سرمایه های شخصی اعضای تعاونی برای بدهی های شرکت لحاظ نمی شود.

ثبت شعب و نمایندگی

مشاغل خارجی و محلی می توانند از طریق یک شعبه در بازار گرجستان گسترش یابند ، یکی از محبوب ترین انواع ثبت شرکت در گرجستان تاسیس شعبه در این کشور است که شرکت اصلی در کشور مبدا مسئول کلیه تهعدات این شعبه است که حداقل توسط یک مدیر اداره می شود ، شعبه ممکن است یک دفتر فروش ، یک مرکز تولید یا حتی یک دفتر نمایندگی باشد که به عنوان بخشی از تجارت خارجی ، نیازی به داشتن فرم قانونی مستقل خود ندارد.

سرمایه گذاران علاقه مند به راه اندازی دفتر شعبه نیز باید توجه داشته باشند که هرگونه بدهی شاخه در گرجستان باید توسط شرکت مادر پرداخت شود ، زیرا شرکت مادر مسئولیت کامل را بر عهده دارد و این می تواند به عنوان یک ضرر تلقی شود.

ثبت شعبه لزوماً به حضور بنیانگذاران شرکت در گرجستان برای کل مراحل نیازی ندارد ، از طریق وکالت نامه ، سرمایه گذاران می توانند توسط نمایندگان و یا متخصصان خود در این کشور صاحب شعب و نمایندگی شوند.

بهترین سرمایه گذاری در گرجستان

گرجستان در سالهای اخیر توانسته با بالا بردن تولید ناخالص ملی بر اقتصاد خودش تاثیر مثبت زیادی گذاشته و پیشرفت های بسیار زیادی را در انواع زمینه ها از قبیل کشاورزی ، املاک و مستغلات ، بیمارستان و گردشگری و موارد بسیار دیگری را شاهد باشد.

بهترین سرمایه گذاری در گرجستان

فعالیت های اقتصادی این کشور در سال های اخیر به صورت چشمگیری رو به رشد بوده است ، در یک دهه گذشته سرمایه گذاران زیادی از سراسر دنیا به این کشور آمده و در توسعه رشد اقتصادی گرجستان تاثیر مثبتی داشته اند ، در این اینجا به بررسی چند مورد از بهترین موارد و پر رونق ترین آن ها برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان می پردازیم.

سرمایه گذاری در املاک

در گذشته از صنعت ساختمان سازی و املاک در این کشور استقبال زیادی به عمل نمی آمد تا اینکه در چند سال گذشته با وضع قوانین جدید مبنی بر دریافت اقامت و شهروندی گرجستان از طریق سرمایه گذاری در بخش املاک و همچنین حمایت های دولت این کشور از این بخش میزان استقبال و سرمایه گذاری در این حوزه به طور قابل توجهی فزایش یافته است ، همین موارد بسیاری از هموطنان ما را نیز بر آن داشته تا از طریق خرید ملک ، اقامت گرجستان را کسب نمایند.

در حال حاضر بخش املاک و ساخت و ساز یکی از اصلی ترین بخش های اقتصاد این کشور است و هیچ محدودیتی برای مالکیت املاک در این کشور وجود ندارد که همین امر زمینه را برای سرمایه گذاران خارجی مطلوب و امن نموده است.

شما برای سرمایه گذاری در بخش املاک در گرجستان، از سه روش ساخت و ساز ملک مسکونی ، ساخت ملک اداری و ساخت املاک تجاری می توانید سرمایه گذاری مطمئنی را در این بخش تجربه نمایید که در بین این سه مورد ، ساخت و ساز املاک مسکونی هم نیاز کمتری به سرمایه اولیه و هم بازار فروش بهتری در این کشور را دارد.

همچنین در کشور گرجستان خرید و فروش ملک به دلیل میزان تورم پایین حاکم بر این کشور مقداری ریسک به همراه دارد زیرا این امکان وجود دارد که ملک شما در طول یکسال نه تنها ارزش افزوده نداشته باشد بلکه به دلایل مختلف با کاهش قیمت نیز مواجه شود.

سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی

کشور گرجستان مانند بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه گذاری در بخش سهام و خرید اوراق قرضه دولتی را برای افراد خارجی و اتباع دیگر کشورها فراهم کرده است و از این طریق شما می توانید به یک سرمایه گذاری مطمئن و سود سالم برسید ، از آن جایی که در طی دو سال گذشته این کشور رشد اقتصادی مثبتی داشته و این رویه را همچنان در حال ادامه دادن است خرید اوراق می تواند بستر مناسب و کم مخاطره ای برای سال های اینده سرمایه شما باشد.

یکی از امتیاز هایی که دولت گرجستان به خریداران اوراق می دهد معافیت مالیات برای سرمایه گذاران این بخش است ، همچنین سرمایه گذاری در این زمینه شما را به دریافت اقامت این کشور می رساند که یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری شما می تواند باشد.

کشاورزی و دامپروری

گرجستان به دلیل دارا بودن زمین های حاصل خیز و فراوان و آب کافی همیشه جای مناسبی برای کشاورزی بوده و هست ، در حال حاضر هنوز هم بسیاری از مردم این کشور شغل کشاورزی را عهده دار می باشند و همین امر باعث شده که فعالیت در زمینه کشاورزی در این کشور تا حد ممکن راحت شود ، حال اگر شما تخصصی در این زمینه دارا هستید و یا کشاورزی شغل شما است گرجستان یک مقصد خوب برای ادامه فعالیت و سرمایه گذاری شما در صورت مهاجرت به این کشور است.

همچنین شما می توانید محصولات تولیدی خود را در کشور های همسایه نیز به فروش برسانید و فروش محصولات خود را صرفا به این کشور محدود نکنید.

رونق و رشد کشاورزی باعث شده تا دامپروری و دامداری هم در این کشور رشد و پیشرفت کرده و بازار خوب و مناسبی را برای دامپروران به وجود آورد ، شما می توانید در این کشور انواع و حیوانات نظیر گاو ، گوسفند ، خوک ، مرغ ، بوقلمون را برای مصارف گوشتی ، پوشاک و تمامی زمینه های مورد استفاده از آن ها پرورش دهید.

البته یکی از نکاتی که باید مدنظر داشته باشید ، این است که طبق قوانین جدید ، فروش زمین کشاورزی به اتباع خارجی توسط شهروندان گرجستان ممنوع است و راهکار موجود اجاره کردن زمین کشاورزی مورد نظر از صاحب ملک ، به مدت 99 سال است ، در این حالت شما عملا این زمین را از وی خریداری کرده اید و میتوانید تا آخر عمر در آن به کشت و زرع و پرورش بپردازید.

سرمایه گذاری در توریسم و گردشگری گرجستان

آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان گردشگری این کشور حاکی از روند رو به شد صنعت توریسم و گردشگری در کشور گرجستان طی چندین سال گذشته است ، طبق آمار ارائه شده در سال 2018 حدود 7 میلیون نفر و سال 2019 حدود 9 میلیون نفر از این کشور بازدید کرده اند که در مقابل جمعیت 4 میلیون نفری این کشور رقم بسیار بالایی محسوب می شود ، با این حساب میتوان به صنعت گردشگری ، به عنوان یک فرصت استثنایی و عالی سرمایه گذاری در این کشور نگاه کرد.

اما باید توجه داشته باشید که تحقیقات لازم را قبل از سرمایه گذاری در این بخش انجام دهید که همان گونه که این بازار می تواند پر سود باشد اما در صورت نداشتن اطلاعات کافی نظیر شهر های توریستی و یا چه خدماتی در هر شهر بیشتر مورد توجه و درخواست خواهد بود و دیگر مواردی از این قبیل می تواند کسب کار شما را با شکست و از دست رفتن سرما یه تان مواجه کند.

یکی از مشاغل وسرمایه گذاری هایی که می تواند شما را به سود بالایی در این حیطه برساند ساخت و مدیریت هتل می باشد ، علاوه بر ساخت هتل ، می توان به سرمایه گذاری و ساخت یا خرید رستوران ، مجموعه های غذایی ، شرکت های تفریحی ، تفرجگاه ها و مواردی چنین روی آورد.

فرانچایز و گرفتن نمایندگی برند در گرجستان

فرانچایز کردن یعنی این که با گرفتن نمایندگی یک برند معتبر آغاز به کار می کنید و نیازی ندارید که کسب و کارتان را از صفر آغاز کنید ، بزرگ ترین مزیت این نوع سرمایه گذاری این است که شما می توانید در امور تبلیغات و جذب مشتری هزینه ها را بسیار کم کرده چون برند از قبل این کار را انجام داده است.

فرانچایز و گرفتن نمایندگی برند در گرجستان

برای انجام این نوع سرمایه گذاری به نوعی عمل میشود که یک برند تولیدی به ازای دریافت مبلغی در ابتدا یا درصدی از درآمد شما اجازه استفاده از برند و دستور عمل های مخصوص آن برند و متریال و مواد اولیه لازم را به شما برای مدت بلند به شما می دهد.

از آن جایی که کشور گرجستان در روادید باز و بسیار با کشورهای اروپایی است تقریبا بسیاری از برندهای مطرح دنیا در حال اغاز به کار و ایجاد نمایندگی در شهرهای این کشور هستند و این زمینه را برای انجام این کار و سرمایه گذاری برای اتباع خارجی فراهم میسازد.

از جمله می توان به برند هایی نظیر : مک دونالد ، برگر کینگ ، اپل ، بعضی از برندهای فشن و مد روز دنیا و بسیار دیگری شرکت های مطرح نام برد.

گرفتن نمایندگی یکی از ساده ترین راه ها برای ثبت شرکت و ایجاد کسب و کار به همراه کمترین هزینه های فرعی در کشور گرجستان می باشد.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در گرجستان

هزینه و مبلغ مور نیاز برای ایجاد کسب و کار را می توان یکی از اولین و مهم ترین مواردی نام برد که هر فرد باید هنگام مهاجرت و سرمایه گذاری در کشور مقصد خود مورد توجه قرار دهد ، چنان که اگر بدون توجه به این مورد و نداشتن اطلاعات کافی اقدامی صورت گیرد چه بسا باعث ضرر و زیانی جبران نا شدنی گردد ، هر بیزنس سرمایه خاص خود را از شما طلب می کند و نمی توان یک مبلغ ثابت را برای موفقیت در سرمایه گذاری گرجستان معرفی کرد.

یکی دیگر از مسائلی که باید قبل از مهاجرت و سرمایه گذاری مد نظر داشت علایق و سلایق و اداب و رسوم و همچنین قدرت خرید مردم هر کشور است که بر اساس آن ها می توان سرمایه گذاری های لازم را در جهت رفع نیاز های مردم آن کشور ها در این زمینه نمود و سرمایه گذاری مطلوب و ایمن را برای خود فراهم کرد.

مشاورین ما در موسسه مهاجرتی رجبی در خدمت شما هستند تا از بروز این گونه احتمالات جلوگیری کرده و بهترین شرایط مهاجرتی را برای شما فراهم نمایند.

هزینه خرید ملک در گرجستان

در این کشور شما با دو نوع آپارتمان برای خرید مواجه خواهید شد که نوع اول آپارتمان‌ های گرین هستند که به صورت مبله و با وسایل کامل فروخته می‌ شوند و دسته دوم آپارتمان‌های وایت می‌باشند که بدون وسیله به فروش گذاشته می‌ شوند ، هزینه خرید یک آپارتمان گرین چیزی در حدود متری 5 هزار دلار تا 50 هزار دلار می باشد ، همچنین شما می توانید با مبلغی در حدود 10 هزار دلار یک آپارتمان را در این کشور مبله کنید ، به صورت کلی در کشور گرجستان نیز مانند کشور خودمان بهترین روش تهیه منزل خرید آپارتمان بدون تجهیزات و سپس مبله کردن آن می باشد.

اما این نکته را مد نظر داشته باشید که جهت اخذ اقامت موقت لازم است که حداقل به مقدار 100 هزار دلار در زمینه ملک سرمایه گذاری شود اما هیچ گونه محدودیتی جهت سرمایه گذاری وجود ندارد.

مزایای سرمایه گذاری در گرجستان

طی سال‌های اخیر، گرجستان شاهد رشد وسیعی از بازدیدکنندگان بین‌المللی بوده است ، این کشور در سال ۲۰۱۰ تنها ۲ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی داشته است ، اما در سال ۲۰۱۸ با ۸،۷ میلیون نفر بازدید کننده رسیده است ، که این روند رشد هم چنان ادامه دارد ، همچنین این کشور یکی از بالاترین نرخ رشد ورود بازدیدکنندگان بین المللی را در طی ۱۰ سال گذشته داشته است.

مزایای سرمایه گذاری در گرجستان

همین موضوع نه تنها زمینه را برای سرمایه گذاری در بخش توریست در این کشور فراهم کرده است بلکه بازاری پر رونق و پر درآمد را به وجود آورده.

همچنین دولت گرجستان در قوانین جدید خود تمام مزایا و امکاناتی را که به شهروندان گرجی برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار اعطا می کند را نیز برای سرمایه گذاران خارجی قائل می شود ، در کنار تمام این مزایا دولت این کشور قوانین مالیاتی جدیدی را نیز به اجرا در آورده که برای صاحبان کسب و کار و کارآفرینان در این کشور بستری مطمئن را به وجود اورده است.

باید توجه داشت که سالم بودن محیط اداری و دولتی موجب امنیت خاطر سرمایه‌گذاران خارجی می شود ، اینکه یک دولت چگونه با سرمایه‌گذاران خارجی برخورد می‌کند و بین این افراد با شهروندان خود تبعیض قائل می‌شود یا خیر درزمینه سرمایه‌گذاری از اهمیت بالائی برخوردار است که دولت گرجستان در این رتبه‌بندی در رده‌ی متوسط قرارگرفته است.

بهترین شهرهای گرجستان برای سرمایه گذاری

یکی از مواردی که باید در هنگام کارآفرینی و ایجاد کسب و کار مد نظر داد انتخاب شهر مناسب جهت سرمایه گذاری است ، اگر شما به عنوان یک سرمایه گذار شهر و منطقه ای که در آن قصد سرمایه گذاری دارید را متناسب با نوع کسب و کار خودتان انتخاب نکنید احتمال استقبال نشدن از آن و وجود نداشتن بازار مناسب برای خدمات و یا محصولات ارائه شده توسط شما وجود دارد و این باعث کم شدن سود حاصله و یا حتی ضرر و زیان و از بین رفتن سرمایه شما خواهد شد.

بهترین شهرهای گرجستان برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در هر شهر و هر منطقه از کشور گرجستان با هم تفاوت دارد و هر کدام از بخش ها و شهرها مورد توجه سرمایه گذاران خاصی قرار میگیرد ، در ادامه به بررسی چند شهر مهم و مناسب جهت سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار می پردازیم.

تفلیس

تفلیس (Tbilisi) پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان است ، در بین تمامی شهر های این کشور بیش ترین گردش مالی در این شهر اتفاق می افتد ، بخش عمده فعالیت‌های تجاری این شهر را واردات کالا به خود اختصاص داده است ، با توجه به فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌ای که در این شهر وجود دارد و نیز درآمد سرانه مردم ، این شهر به عنوان شهری مناسب برای شروع کسب‌ وکار و زندگی محسوب می‌شود.

همچنین از امتیازات شهر تفلیس به عنوان پایتخت ، دسترسی به بهترین موسسات آموزشی ، مراکز درمانی ، مراکز تفریحی و رفاهی است.

از تفلیس به عنوان مرکز اقتصادی کشور گرجستان یاد می شود و این شهر 50 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است ، همچنین باید توجه داشته باشید که کیفیت تحصیل و زندگی در این شهر نسبت به سایر شهرهای این کشور بسیار بالاتر خواهد بود.

زوگدیدی

این شهر جز 5 شهر بزرگ کشور گرجستان و یک شهر بسیار جوان می باشد که جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است و هر ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را به سمت خود می کشد ، این شهر می تواند یک مکان مناسب جهت ایجاد مشاغل توریستی باشد.

باتومی

باتومی دومین شهر بزرگ کشور گرجستان پس از تفلیس و یک شهر مدرن با زیر ساخت های قوی است ، این شهر بندری می تواند برای ایجاد کسب و کار در زمینه های کشتی سازی و مشاغل مربوط به بنادر جای خوی برای سرمایه گذاری باشد ، همچنین این شهر یک شهر توریستی و گردشگری نیز می باشد که برای اکثر گردشگران مقصد تفریح و گردش های شبانه است ، هزینه زندگی در این شهر از تفلیس کمتر است اما از لحاظ کسب و کار این شهر عملکرد ضعیف تری نسبت به تفلیس دارد.

کوتایسی

این شهر را که به عنوان یک شهر صنعتی شناخته می شود ، کارخانجات متعددی در خود جای داده و از لحاظ کسب و کار نیز بعد از تفلیس و بالاتر از باتومی قرار می گیرد ، سطح درآمد در این شهر در حد متوسط قرار دارد ، یکی از مزیت هایی که ممکن است برای بعضی افراد در انتخاب این شهر مهم باشد و باعث انتخاب این شهر برای زندگی به جای تفلیس و باتومی شود اب و هوای مناسب این شهر است.

هزینه های ثبت شرکت در گرجستان

هزینه های ثبت شرکت در گرجستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر می باشد و با توجه به پایین بودن هزینه های ثبت شرکت و همچنین هزینه های نیروی کار و هزینه زندگی و همچنین درصد پایین مالیات ، درصد ریسک ثبت شرکت در این کشور نیز پایین است.

اما باید دقت داشت که با تفاوت های موجود در این کار نمی توان مبالغ دقیقی را جهت ثبت شرکت اعلام نمود.

همچنین در بعضی از موارد هزینه ای جهت ثبت شرکت از افراد دریافت نمی شود ، مثلا هزینه ای که برای ثبت یک شرکت به صورت مسئولیت محدود افراد خارجی ملزم به پرداخت آن می شوند چیزی در حدود 100 دلار است ، اما این نکته را هم مد نظر قرار دهید که برای ثبت هر نوع شرکت در این کشور حداکثر مبلغی که شاید شما ملزم به پرداخت آن شوید چیزی در حدود 325 دلار است.

در کنار هزینه ثبت شرکت مواردی نیز وجود دارند که جزهزینه های جانبی ثبت شرکت به حساب می آیند مانند هزینه ترجمه مدارک و اسناد و یا بعضی هزینه های کم و اندک دفتری و محضری.

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

می توان گفت که کشور گرجستان یکی از معدود کشورهایی در دنیاست که روند ثبت شرکت در آن بسیار ساده و آسان است و وقت و انرژی زیادی را از سرمایه گذاران نمی گیرد ، اما باز در این کشور نیز مانند بسیاری از کشورها شما باید روند اداری را برای به ثبت رساندن شرکت خود پشت سر بگذارید.

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

مشاورین و کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در یاری رساندن به ثبت هرچه سریع تر شرکت های شما در گرجستان در خدمت شما هستند ، برای به انجام رساندن این امر مدارکی که لازم است شما در اختیار داشته باشید:

  • تاییدیه مدارک در دفترخانه و سفارت به همراه ترجمه
  • تهیه طرح توجیهی و بیزینس مربوط به شرکت
  • تاییدیه گذر نامه همراه با ترجمه
  • تنظیم اساسنامه به همراه ترجمه
  • تعیین موضوع فعالیت شرکت و تعیین نام شرکت
  • ارائه آدرس پستی مربوط به ملک شخصی یا اجاره ای
  • تهیه مهر و لوگوی مربوط به شرکت

همچنین مراحل زیر را برای به ثبت رساندن شرکت پشت سر بگذارید :

  • بررسی و امضای اسناد
  • دریافت شماره ثبت شرکت
  • مراجعه به محضرخانه و ثبت مدارک
  • تعیین مدیر شرکت وتعیین سهامداران و میزان سهم هر شخص
  • مشخص کردن تاریخ شروع کسب و کار
  • صدور معرفی نامه توسط محضر به شهرداری
  • مراجعه به بانک های معتبر گرجستان و بازگشایی حساب
  • ارائه پروانه کسب و ادرس دائمی
  • تنظیم قرارداد معتبر برای ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت مسئولیت محدود در گرجستان

اولین گام برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان و ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود انتخاب یک نام تجاری برای شرکت است ، انتخاب نام تجاری برای شرکت خیلی مهم است و به شناسایی نوع فعالیت شرکت کمک می کند و انحصارا متعلق به یک شرکت است و شرکت دیگری نمی تواند از این نام استفاده کند.

در قدم بعدی متقاضی باید در آژانس ملی ثبت عمومی وابسته به دادگستری ثبت نام کند و کد و مجوز ایالتی و ثبت مالیاتی خود را اخذ نماید ، مرحله بعدی مشخص کردن تاریخ شروع کسب و کار خواهد بود ، پس از ارائه و تایید بیزینس پلن، مدارک و اسناد قانونی شرکت باید تهیه شوند ، ارائه اساسنامه از دیگر مراحل ثبت شرکت در گرجستان است ، در اساسنامه شرکت باید مدیر شرکت و سهامداران و میزان سهم هر شخص و اسناد و مدارک مربوط به اعضای شرکت تعیین شوند.

پس از تهیه موارد بالا و پرداخت هزینه ها، یک شماره شناسایی و گواهی دولتی مالیاتی از اداره ثبت شرکت در گرجستان دریافت خواهد شد ، متقاضی پس از طی این مراحل و قبل از شروع فعالیت باید اقدام به افتتاح حساب بانکی نماید ، به محض آن که مراحل ثبت توسط سازمان دولتی ثبت انجام شود ، شرکت تازه تاسیس شده گواهی ثبت خود را دریافت می نماید و اجازه شروع فعالیت تجاری پیدا خواهند کرد ، پس از تکمیل مراحل ثبتی، شرکت تازه تاسیس شده گرجی موظف به مراجعه به اداره کل امور مالیات خواهد بود.

از دیگر مراحل ثبت شرکت در گرجستان با مسئولیت محدود دریافت شناسه کارفرماست که برای افتتاح حساب بانکی و مسائل مربوط به مالیات شرکت باید انجام گردد.

مالیات شرکت ها در گرجستان

در هنگام تصمیم به راه اندازی مشاغل و کسب و کارها ، مالیات همیشه یک موضوع مهم است که باید به آن توجه ویژه کرد ، کشور گرجستان با کاهش هر ساله میزان مالیات ، تجار و سرمایه گذاران خارجی را برای تجارت و سرمایه گذاری در این کشور تشویق می کند ، همچنین به طور کلی نرخ مالیات در این کشور بسیار پایین است که طی این چند سال یکی از دلایل مهم جذب سرمایه های خارجی به حساب می آمده است.

در مناطق آزاد گرجستان ، مالیات بر اجناس وارد شده و مالیات بر ارزش افزوده صفر است اما برای سایر مناطق هزینه گمرکی بین 5% الی 12% بسته به کالا متفاوت است ، نرخ مالیات بر ارزش افزوده در گرجستان 15% و نرخ مالیات بر درآمد نیز 20% است ، همچنین دولت این کشور باز برای تشویق سرمایه گذاران ، علاوه بر مجاز گذاشتن افراد خارجی در سرمایه گذاری در بخش اوراق قرضه دولتی ، این کسب و کار را نیز معاف از مالیات اعلام کرده است.

در بخش املاک نیز مالیات تقریبا بالای 1% می باشد که مقدار آن در اصل بر اساس قیمت ملک محاسبه می گردد ، در این جا به چند مورد مهم از موارد معافیت های مالیاتی اشاره میکنیم : تنباکو و محصولات دخانیاتی کلا از اول ژانویه 2012 ، واردات کالاهای تولید شده در مناطق آزاد صنعتی ، وسایل نقلیه با موتورهای برقی ، کالاهایی که برای رفع حوادث غیرمترقبه و کمک‌های بشر دوستانه ارسال می‌شود.

کمترین میزان مالیات شرکت ها در اروپا مربوط به کشور پرتغال است ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال را بخوانید.

خرید شرکت آماده در گرجستان

یکی از روش هایی که می توان برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان اقدام کرد خرید یک شرکت آماده در این کشور است ، این روش مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارد و می تواند تنها برای برخی از بیزینس ها مفید باشد ، در گام نخست با اقدام به خرید یک شرکت آماده شما از مسئولیت های اولیه رها خواهید شد و کار خود را با یک پس زمینه تمیز و قابل اعتماد شروع می کنید.

خرید شرکت آماده در گرجستان

همچنین اکثر شرکت های آماده از قبل برای اخذ شماره مالیاتی اقدام کرده اند در نتیجه شما دیگر نیازی به درگیر شدن در پروسه مالیاتی را ندارید.

شما می توانید پس از خرید شرکت مورد نظرتان به سرعت کار خود را آغاز کنید ، این مسئله یکی از مهمترین نقاط قوت خرید شرکت های آماده در گرجستان است ، در حالیکه اگرقصد تاسیس شرکت را داشته باشید پروسه کارصدر در صد با زحمت و هزینه و اتلاف وقت بیش تری همراه است.

دقت داشته باشید در هنگام خرید شرکت باید قبل از هر اقدامی به نوع شرکت اعم از شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی و غیره و نوع رتبه شرکت یا همان گرید شرکت ، محل شرکت ، مدت تاسیس شرکت ، میزان کارکرد شرکت ، دارا بودن کد اقتصادی و نداشتن بدهی های مالیاتی و چنین مواردی که بی اطلاعی از آنها ممکن است در آینده شما را با مشکل مواجه کند توجه لازم را بعمل آورید.

برای خرید شرکت آماده در اروپا می توانید کشور سوئد را انتخاب کنید ، خرید شرکت آماده می تواند در یک روز در سوئد انجام شود ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سوئد را بخوانید.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در گرجستان

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان به جز عواملی که در بالا به توضیح آن ها پرداختیم عوامل دیگری نظیرنرخ بیکاری , میزان تولید ناخالص داخلی ، هزینه اجاره بها ، سود بانکی و سود وام و غیره نیز وجود دارند که می توانند در انتخاب و یا رد کردن یک کشور به عنوان مقصد نهایی مهم باشند ، در این جا ما به بررسی چند مورد مهم می پردازیم.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در گرجستان

نرخ بیکاری

نرخ بیکاری می تواند میزان فقر و یا ثروتمند بودن یک کشور از لحاظ شرایط شغلی و اقتصادی را برای جویندگان مشاغل روشن نماید ، طبق اخرین امار اعلام شده نرخ بیکاری در گرجستان 11 درصد اعلام شده که به نسبت منابع طبیعی و همچنان صنعت توریم این کشور آمار نسبتا بالایی می باشد ، اما نباید این موضوع را فراموش کرد که این امار ط 5 سال از 16 به 11 درصد کاهش پیدا کرده و همچنان رو به کاهش است ، این می تواند نوید اینده ای بهتر و روشن تر را برای بازار کار این کشور بدهد.

نرخ تورم

نرخ تورم یکی از مواردی است که می تواند روی اقتصاد ، امنیت سرمایه گذاری و میزان سرانه زندگی تاثیر بسیار داشته باشد ، طی 10 سال نرخ تورم در گرجستان روندی افزایشی را طی کرده است ، متوسط نرخ تورم در گرجستان در بازه زمانی 1996 تا 2020 معادل 7،17 درصد بوده است که بالاترین تورم مربوط به آوریل 1996 با 59،31 درصد و پایین‌ترین نرخ تورم نیز مربوط به می 2012 با منفی 3،3 درصد بوده است.

در سال 2020 مراقبت های درمانی با 13،8 درصد افزایش قیمت، بزرگترین میزان افزایش قیمت‌ در این کشور بوده است و پس از این بخش ، لوازم منزل با تورم 11،8 درصد در رده بعدی قرار دارد ، از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به مواد غذایی با تورم 5،9 درصدی و تنباکو با تورم 8،1 درصدی در رده بعدی قرار دارد.

بهره بانکی

شما میتوانید در بانک های گرجستان حساب های ارزی به دلار و یورو نیز مازاد بر حساب های با ارز رایج ( واحد پول کشور گرجستان ) افتتاح و استفاده نمایید این کشور طی سال گذشته نرخ بهره سپرده های خود را افزایش داده و از 8،5 درصد به نرخ سالانه 9،5 درصد رسانده است ، البته میزان سود برای حساب های دلاری و یورو 6 درصد می باشد.

در حال حاضر، نرخ سود برای حساب های بلند مدت و کوتاه مدت در این کشور بسیار کم است و این روش روش سود آوری برای سرمایه گذاری نمی باشد.

تولید ناخالصی داخلی (GPD)

یکی از عواملی که تاثیر زیادی در انتخاب یک کشور به عنوان مقصدی برای سرمایه گذاری دارد ، میزان سرانه تولید ناخالصی آن کشور می باشد ، بر اساس آمار در ده سال گذشته رشد تولید ناخالصی کشور گرجستان مثبت بوده و میزان قابل توجهی صعود و پیشرفت به خود دیده است ، که این موضوع خود دلیلی محکمی بر شکوفایی اقتصادی این کشور می باشد.

همچنین با این روند مثبت تولید ناخالصی ، کشور گرجستان در آینده ای نه چندان می تواند به یکی از قطب های اقتصادی در جهان تبدیل شود.

اجاره مسکن

یکی از مواردی که قبل از مهاجرت باید بآن توجه کرد میزان اجاره بها در کشور مقصد می باشد ، بی اطلاعی از این مورد می تواند امکان سو استفاده و کلاهبرداری را توسط برخی افراد سود جو بالا ببرد.

مزیت مهمی که در کشور گرجستان نسبت به کشور خودمان برای اجاره ملک وجود دارد این است که شما برای اجاره ملک مورد نظر نیازی به پرداخت رهن ندارید و فقط به اجاره آن طرف هستید ، اما این نکته نیز مهم است که مستاجر باید در ابتدای قرار داد اجاره 2 تا 3 ماه را جلو به عنوان تضمین به مالک پرداخت نماید.

هزینه اجاره در این کشور به دلار پرداخت میشود که خود می تواند ایرادی باشد ، همچنین حداقل اجاره بها مثلا در شهر تفلیس ، در یک محله معمولی ماهانه 150 دلار تا ماهانه 600 در یک محله لوکس نشین این شهر متغیر است.

بهترین شهرهای گرجستان برای ثبت شرکت

در قسمت های قبل در رابطه با بهترین شهرهای گرجستان برای سرمایه گذاری صحبت نمودیم و از آنجا که ثبت شرکت یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است ، می توانید همچنین شهرهایی همچون گوری ، کوارلی ، تلاوی ، وارنر و سایر موارد را برای ثبت شرکت در گرجستان انتخاب کنید.

فعالیت های تجاری در شهر گوری در این کشور بسیار آسان می باشد ، به طوری که مسئولین این شهر از افراد خارجی که قصد ایجاد کسب و کار در این شهر را دارند حمایت های زیادی به عمل می اورند ، پس این موضوع نشان دهنده این امر است که این شهر می تواتد بستری بسیار مناسب برای ثبت شرکت و راه اندازی شرکت جدید باشد.

البته این نکته را باید ذکر نمود که سرمایه گذاری و زندگی در هر یک از شهرهای گرجستان مزیت های خاص خود را دارد که لازم است پیش از مهاجرت درباره آن ها اطلاعات لازم را به دست آورد ، مشاورین ما در موسسه مهاجرتی رجبی آماده راهنمایی برای انتخاب بهترین شهر برای سرمایه گذاری های شما در کشور گرجستان در تمامی مراحل مهاجرت شما هستند.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در گرجستان

مهمترین گام در راه اندازی یک کسب و کار موفق نوشتن یک برنامه تجاری کامل برای تعیین اهداف و برنامه های کسب و کار جدید شما و کنترل آنها است ، بیزنس شما باید کاملا جدید باشد و نمونه مشابهی در بازار نداشته باشد ، همچنین ایده کسب و کار شما باید در بازار متفاوت باشد و قابلیت رشد و پیشرفت داشته باشد تا بتواند برای شما و شرکایتان موفقیتی تضمین شده و سودی مناسب را به ارمغان آورد.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در گرجستان

طرح تجاری یا بیزینس پلن یکی از ضروریات ثبت شرکت است و بدون توجه به کافی به آن می تواند باعث شکست شما و از دست رفتن سرمایه تان را نیز به همراه داشته باشد ، تهیه یک طرح تجاری دقیق و موفق برای ثبت شرکت در گرجستان مستلزم شناخت دقیق و کامل کشور این کشور و آشنایی با بازار و اقتصاد این کشور است ، برای نوشتن طرح تجاری قابل قبول شما باید به همه این امور آشنایی داشته باشید.

طرح تجاری سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان شامل جزئیات فعالیت شرکت ، هزینه های شرکت ، سرمایه اولیه ، سرمایه ثابت ، سرمایه در گردش ، میزان سود پیش بینی شده در یک سال ، تعداد اعضای شرکت ، تعیین مدیر ، نوع فعالیت هر یک از اعضای شرکت و هدف تاسیس شرکت است ، این طرح تجاری باید قبل از اقدام به تاسیس شرکت به موسسه ملی ثبت عمومی کشور گرجستان ارسال شود و در صورت تایید ، متقاضی می تواند اقدام به ثبت شرکت نماید.

نکات حائز اهمیت در طرح تجاری

برنامه ریزی دقیق

کدام سرویس یا کدام محصول را می خواهید ارائه دهید؟ چه چیزی در این مورد خاص یا منحصر به فرد است و گروه هدف شما چه کسانی هستند؟

بازار کار

بازاری که می خواهید در آن فعالیت کنید چقدر بزرگ است؟ قرار است با کدام نوع محصولات یا شرکت ها رقابت کنید؟ آنها چه نوع مشتری / خریدار هستند؟ چه نوع ارتباطی با آنها دارید؟

خصوصیات شرکت

این شرکت به چه نامی خوانده می شود ، کجا می خواهید آن را راه اندازی کنید ، نوع بنگاه اقتصادی چگونه خواهد بود و چه کسی درگیر آن خواهد شد؟ از نظر فضا ، اقلام و بیمه به چه مواردی نیاز دارید؟

بودجه و هزینه ها

از نظر ساختاری چه هزینه هایی را متحمل می شوید؟ چه مقدار برای پیش پرداخت نیاز دارید؟ فکر می کنید چگونه بودجه آن را تأمین کنید؟ انتظار دارید چقدر گردش مالی و سود کسب کنید؟

مدیریت شرکت

تحصیلات ، تجربه کاری و انگیزه خود را توصیف کنید ، چرا می خواهید این شرکت را راه اندازی کنید؟ ساختار حقوقی شرکت را ارائه دهید و مشخص کنید که چه کسی قرار است آن را اداره کند.

اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

شما می توانید با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورید ، در ابتدای ثبت شرکت و راه اندازی کسب کارتان در این کشور، برای شما اقامت ۶ ماهه تا ۱ ساله صادر می شود ، که در صورتی که فعالیت های شرکت دارای تداوم باشد و مالیات آن دائم پرداخت شود این اقامت به صورت سه ساله و ۵ ساله صادر می‌گردد.

اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

برای اخذ تابعیت درگرجستان شما باید به صورت قانونی و متوالی به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید و اقامت موقت خود را تمدید کنید ، توجه داشته باشید که خانواده شما حتی والدین تحت تکفل شما می‌ توانند از اقامت یکساله و پس از 6 سال از اقامت دائم کشور گرجستان بهره‌مند شوند ، اما پس از صدور ویزای اقامت کشور شما و خانواده حداکثر یک ماه فرصت دارید که جهت تکمیل مراحل قانونی و اداری و دریافت کارت اقامت خود به کشور گرجستان مراجعه کنید.

یکی دیگر از روش های دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری گرجستان، تمکن مالی است، در این روش اگر شما ۳۸۰۰ لاری را در حساب شخصی بانکتان در گرجستان قرار دهید، از طریق دریافت معرفی نامه از جانب بانک، می توانید اقامت اخذ کنید.

اقامت از طریق خرید ملک

با اینکه خرید ملک یکی از راه های سرمایه گذاری و کسب درآمد نمی باشد اما می تواند برای شما اقامت این کشور را در بر داشته باشد ، اکر شما در این کشور ملکی به غیر از یک زمین کشاورزی خریداری کنید و توسط کارشناسان موسسات بانکی گرجستان این ملک بیش از 100 هزار دلار ارزش گذاری شود ، به شما اقامت موقت یکساله قابل تمدید و پس از 6 سال اقامت دائم گرجستان تعلق خواهد گرفت ، نکته قابل توجه این است که شما در طول این 6 سال می توانید هر زمان که خواستید ملک خود را به فروش برسانید اما باید آن را با یک ملک دیگر باز به ارزش حداقل 100 هزار دلار جایگزین کنید.

این نکته را هم باید مد نظر داشت که اگر سند ملک خریداری با مشکل رو به رو باشد یا آماده نباشد حتی اگر ارزش آن بیش تر از مقدار حداقل نیز باشد اقامتی به شما تعلق نمیگیرد همچنین ملک خریداری شده نباید با پرداخت قسطی خریداری شده باشد و باید کاملا آن را نقد خریداری کرده باشید ، انجام تمام مراحل اخذ اقامت از طریق خرید ملک در این کشور حدود 300$ (دلار) به ازای هر فرد برای شما هزینه خواهد داشت.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه گرجستان

کشور گرجستان از دیدگاه تجارت آزاد ، یکی از بهترین کشورهای دنیا بوده و همین موضوع پتانسیل ویژه ای را برای جذب سرمایه گذاران از سراسر دنیا فراهم آورده است، مناطق ویژه این کشور اقتصادی یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری و کارآفرینی برای بخش خصوصی میباشد ، شهرهای پوتی، کوتایسی و تفلیس ۳ منطقه آزاد صنعتی و تجاری کشور گرجستان هستند.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه گرجستان

تجارت‌ در این مناطق آزاد صنعتی از معافیت‌های مالیاتی خاصی برخوردار است ، به عبارتی اگر شرکت اجناسی را برای صادرات در مناطق تجارت آزاد گرجستان تولید کند، از تمام مالیات‌ها معاف است به جز مالیات درآمد شخصی (۲۰ درصد) که از حقوق کارمندان پرداخت می‌شود.

سرعت بالا و ثمری زودرس

در این مناطق فرصت های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی و صنایع غذایی ، تولید صنعتی ، میزبانی ، گردشگری ، املاک و مستغلات ، حمل و نقل و انرژی بسیار وجود دارد و بازار خارجی خوبی برای فروش و صادرات محصولات از این مناطق مهیاست.

یکی از کارآمدترین سیستم های ترخیص گمرک در جهان متعلق به مناطق آزاد کشور گرجستان می باشد که به دلیل فراهم بودن زیرساخت مناسب ، تنها زمان مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک این کشور بین ۵ الی ۱۰ دقیقه می باشد ، این مدت زمان حتی برای بسیاری از تجار کشورهای درجه یک دنیا هم غیر قابل و تعجب آور است.

سرمایه گذاران می توانند در این مناطق با سرعت خیلی زیادی شرکت و یا کسب و کار خود را راه اندازی و شروع به بهره برداری از آن کنند ، از مزایایی که در این مناطق آزاد می توان به آن اشاره کرد وجود نداشتن قانون حداقل دستمزد و ارزان بودن کارگر اشاره کرد ، شما قادر خواهید بود که در مدت ۱ روز شرکت خود را ثبت کرده و حساب های بانکب خود را افتتاح کنید که این یکی از مزیت های بزرگ مناطق آزاد و ویژه کشور گرجستان می باشد که خود را از دیگر کشورها متمایز کرده و این کشور را در بین ۵ کشور آسان برای ایجاد کسب و کار و راه اندازی شرکت قرار داده است.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه لهستان هم مزایای بسیار ویژه ای دارد ، مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان را بخوانید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در گرجستان

به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و اتصال عالی ، گرجستان موقعیت استراتژیکی را برای خدمت به بازارهای اروپا ، خاورمیانه و آسیا فراهم می کند ، ثبت شرکت در گرجستان مانند هر کشور دیگری با مزایا و ریسک های خاص خود همراه است که نباید از آنها چشم پوشید ، تمام افراد حقیقی و حقوقی می توانند در این کشور شرکت تاسیس کرده و مالک تمام سهام آن باشند که نقطه قابل توجهی برای سرمایه گذاران خارجی است و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه برایشان وجود ندارد.

مزایا و معایب ثبت شرکت در گرجستان

وجود اقتصادی پویا و فضایی رقابتی به همراه موقعیت جغرافیایی خاص در میان اسیا و اروپا و وجود نیروی کاری جوان و ارزان ، مزیت های بی شماری جهت راه اندازی یک بیزینس در این کشور را به وجود می آورد.

هم چنین شما از حمایت و ساپورت دولت بهره مند خواهید شد که می تواند یکی از مهم ترین آسودگی خاطر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان باشد و مراکز متعددی وجود دارند که تمام موارد مهم و حیاتی در رابطه با تاسیس شرکت در این کشور را در اختیار شما قرار می دهند و پاسخگوی تمام سوالات شما در این زمینه هستند ، در ادامه به معرفی مهم ترینمزایا و معایب سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان می پردازیم.

مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

  • رتبه ششم در میان ۱۹۰ کشور جهان در سهولت انجام کسب و کار
  • ارزش افزوده ملک خریداری شده به صورت سالیانه بیش از ۱۰%
  • از سال ۲۰۲۱ شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا به اروپا سفر کنند
  • امنیت مثال زدنی در کشور گرجستان وجود دارد و آمار جنایات تقریباً صفر می باشد
  • برای راه اندازی کسب و کار در گرجستان می توانید از وام و تسهیلات بانکی با نرخ بهره مناسب استفاده کنید.
  • انجام ثبت شرکت در مدت یک الی سه روز و به سهولت
  • وجود مدارس و دانشگاه های معتبر با ارزش علمی بالایی در این کشور
  • آزادی اقتصادی در کشور گرجستان در بین ۱۷۸ کشور جهان رتبه شانزدهم را کسب کرده است
  • پتانسیل بالای کشاورزی، معدنی، گردشگری و منابع آبی
  • فضای سیاسی پایدار
  • بدون داشتن اقامت هم می توان ثبت شرکت کرد
  • امکان ثبت شرکت بدون نیاز به حضور در گرجستان
  • در این کشور آب ارزان و به راحتی در دسترس است انرژی و گاز نیز دارای هزینه های کمی هستند.

معایب سرمایه گذاری و ثبت شرکت

  • نرخ بیکاری نسبتاً بالا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و درآمد متوسط نسبتاً پایین
  • در این کشور زیرساخت های حمل و نقل ناکافی و ضعیف است
  • مسلط بودن درصد کمی از مردم به زبان انگلیسی
  • باید برای ارتباط بهتر با مردم علاوه بر انگلیسی صحبت با زبان گرجی را تا حدودی فرا بگیرید
  • رابطه ضعیف با جوامع بین المللی

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان

مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله روش های صحیح سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان را بررسی کردند برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا بررسی شرایط شما ، از باکس دیدگاه استفاده کرده و مطلب خود را درج نمایید ، کارشناسان ما روزانه این بخش را بررسی کرده و به شما پاسخ خواهند داد.

شرکت با مسئولیت محدود (LCC ) در گرجستان چگونه است؟

این نوع شرکت می تواند توسط یک فرد و هم توسط چندین نفر تاسیس شود و در واقع دارای چند شریک باشد ، شرکا شخصاً در قبال بدهی های شرکت مسئولیتی ندارند و سرمایه و دارایی های شخصیشان برای وصول بدهی های شرکت مورد استفاده قرار نمی گیرد.

شرکت سهامی در گرجستان چگونه شرکت است؟

در این نوع شرکت هر فرد به اندازه سهام خود دارای مسئولیت است و در صورت وجود بدهی به همان میزان در آن شریک خواهد شد ، در این نوع شرکت ها میزان حداقلی برای سرمایه وجود ندارد و سرمایه مورد نیاز و مجاز توسط سهامداران مشخص می شود.

چگونه می توانم از طریق ملک در گرجستان سرمایه گذاری کنم؟

شما برای سرمایه گذاری در بخش املاک در گرجستان، از سه روش ساخت و ساز ملک مسکونی ، ساخت ملک اداری و ساخت املاک تجاری می توانید سرمایه گذاری مطمئنی را در این بخش تجربه نمایید که در بین این سه مورد ، ساخت و ساز املاک مسکونی هم نیاز کمتری به سرمایه اولیه و هم بازار فروش بهتری در این کشور را دارد.

فرانچایز چیست و شرایط آن در گرجستان چگونه است؟

فرانچایز کردن یعنی این که با گرفتن نمایندگی یک برند معتبر آغاز به کار می کنید و نیازی ندارید که کسب و کارتان را از صفر آغاز کنید ، بزرگ ترین مزیت این نوع سرمایه گذاری این است که شما می توانید در امور تبلیغات و جذب مشتری هزینه ها را بسیار کم کرده چون برند از قبل این کار را انجام داده است.

هزینه خرید ملک در گرجستان چقدر است؟

در این کشور شما با دو نوع آپارتمان برای خرید مواجه خواهید شد که نوع اول آپارتمان‌ های گرین هستند که به صورت مبله و با وسایل کامل فروخته می‌ شوند و دسته دوم آپارتمان‌های وایت می‌باشند که بدون وسیله به فروش گذاشته می‌ شوند ، هزینه خرید یک آپارتمان گرین چیزی در حدود متری 5 هزار دلار تا 50 هزار دلار می باشد

حداقل مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک جهت اخذ اقامت گرجستان چقدر است؟

جهت اخذ اقامت موقت لازم است که حداقل به مقدار 100 هزار دلار در زمینه ملک سرمایه گذاری شود اما هیچ گونه محدودیتی جهت سرمایه گذاری وجود ندارد.

بهترین شهر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان کدام است؟

تفلیس (Tbilisi) پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان است ، در بین تمامی شهر های این کشور بیش ترین گردش مالی در این شهر اتفاق می افتد ، بخش عمده فعالیت‌های تجاری این شهر را واردات کالا به خود اختصاص داده است

میزان بهره بانکی در گرجستان چقدر است؟

این کشور طی سال گذشته نرخ بهره سپرده های خود را افزایش داده و از 8،5 درصد به نرخ سالانه 9،5 درصد رسانده است ، البته میزان سود برای حساب های دلاری و یورو 6 درصد می باشد.

اقامت دائم گرجستان از طریق سرمایه گذاری چگونه بدست می آید؟

در ابتدای ثبت شرکت و راه اندازی کسب کارتان در این کشور، برای شما اقامت ۶ ماهه تا ۱ ساله صادر می شود ، که در صورتی که فعالیت های شرکت دارای تداوم باشد و مالیات آن دائم پرداخت شود این اقامت به صورت سه ساله و ۵ ساله صادر می‌گردد.

اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در گرجستان چگونه است؟

یکی دیگر از روش های دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری گرجستان، تمکن مالی است، در این روش اگر شما ۳۸۰۰ لاری را در حساب شخصی بانکتان در گرجستان قرار دهید، از طریق دریافت معرفی نامه از جانب بانک، می توانید اقامت اخذ کنید.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی برای تهیه بیزینس پلن مورد تایید و ثبت شرکت در گرجستان آماده هستند تا شما را از ابتدا تا دریافت ویزا جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان همراهی کرده و تمامی مراحل و اقدامات لازم را برای شما با کمترین اتلاف وقت و هزینه فراهم نمایند ، با ما از طریق دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را نیز بخوانید ، هزینه های بسیار کم ثبت شرکت در ترکیه می تواند گزینه ای ایده آل برای سرمایه گذاری خارجی باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
خانه